נתקלתי בכתבה עם וידאו שכנראה יזומה ע"י משטרת ישראל.
https://www.kikar.co.il/367910.html
דעתכם.
Printable View
נתקלתי בכתבה עם וידאו שכנראה יזומה ע"י משטרת ישראל.
https://www.kikar.co.il/367910.html
דעתכם.
האוטובוס גרם למשאית שבאה ממול לסטות לשוליים באופן מפתיע. בסיבוב. אין כאן בכלל שאלה!
והעובדה שבסרטון נראה שמדובר בקו מקוטע ולא רצוף בכלל לא משנה את זה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
עכשיו אני רואה שהוא עשה את זה פעמיים.
פעם אחת על קו רצוף, ופעם שנייה על קו מקוטע.
פעמיים הוריד משאיות לשוליים. בפעם השנייה, לפחות, נראה שנהג המשאית שבאה ממול הופתע.
נהג מסוכן.
נקודה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
החוק אוסר חצית קו רצוף, נקודה!
בסרטון זה מדובר בכביש בעל עלייה שמאלצת על פי חוק
את המשאיות האיטיות לעבור לנסיעה בשול כדי לאפשר
לרכבים מהירים יותר לעקוף אותם. וכך הם עשו.
כשאני נקלע אל מאחרי משאית איטית שיורדת לשול,
אני יוצא לעקיפה רק כשאני משער שיש לי מקום בין
משאית הנעקפת ובין הקו הרצוף.
אבל אודה שקרה לי לא פעם שבאמצע העקיפה, המקום
הצטמצם, או כי השול נעשה צר והמשאית נדחקה לנתיב.
או כתוצאה מעקומה ואני נדחקתי קצת מעבר לקו ההפרדה.
אבל אף פעם לא חשתי שאני מסכן את עצמי או את עוברי
הדרך, כי היתה רק סטייה מינורית לנתיב הנגדי.
אני לא מכוון להשליך מזה על נהג האוטובוס, כי הוא יכול היה
לדעת מראש שאין לו אפשרות לעקוף ללא סטיה לנתיב הנגדי,
להבדיל מהמכוניות שנסעו בעקבותיו ואני בפירוש נוטה לומר
שיש להענישו בכל חומר הדין.
עם הכול ואחרי הכול, עדיין אני מסופק אם מדובר בבריונות וסיכון חיי אדם.
לתנועה ממול היה מספיק מקום לעבור ללא חשש וללא צורך לבלום.
קרה לי הרבה שנסעתי, ומולי היתה עקיפה שחצתה במעט
את קו ההפרדה ולא חשתי את עצמי בסכנה.
יש שם מגיבים שנטו לזכותו, לכן חשבתי להעלות זאת כאן.
לא עוקפים על פס לבן וגם אם זאת משאית שנוסעת לאט ורחמנא ליצלן גם אם זה רוכב אופניים. פשוט מאוד, זה מסוכן ואסור.
בשום מקום בחוק לא כתוב שמשאית צריכה לנסוע בשוליים.
נהג האוטובוס הזה צריך לעוף מהכביש לצמיתות.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אחד אומר - פס לבן אוי ואבוי
אחר אומר - סלולרי בנהיגה אסון גדול
שלישי אומר - ילד על הברכים סכנה לציבור
וכל אחד בורר לו את החוק האהוב עליו ושומר עליו מכל משמר. והשאר - שישמרו אחרים.
עזבו את החוק.
בעקיפה השנייה נהג משאית שהגיע ממול הופתע ונאלץ לסטות בפתאומיות לשול.
זה מספיק.
נהג האוטובוס ביצע מהלך שמסכן בצורה ממשית את הנוסעים שלו ומשתמשים אחרים בדרך.
וללא שום הצדקה.
הנהג מסוכן.
נקודה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
טוב, לא הייתי מודע לסעיף הזה.
מה התלהמות? לדעתך נהג אוטובוס שמבצע עקיפות מסוכנות (יותר מאחת) ומסכן את נוסעי האוטובוס והרכבים האחרים צריך להמשיך לנהוג?
אני לא חושב שזאת התלהמות.
אפשר לחשוב ש(חלק) מהמגיבים כאן לא מבלים/נוסעים/נמצאים בכבישי הארץ.
לא רק כתוב, זה גם מנהג נפוץ ומבורך שמפגין סובלנות והתחשבות לא רגילים.
כן נהג האוטובוס עקף,
למה?
כי נהג המשאית ירד לשולים ואפשר לו לעקוף, וכך צריך.
והמשאית שבאה ממול - לא בטוח שהופתע. ואם כן, גם אותו צריך לעצור על נהיגה מוסחת (פלאפון/ניירת או כל דבר אחר שמונע ממנו להסתכל קדימה).
והשוטרים - עצירה מיותרת, הטרדה של נהג הסעות, עצירת הרכב ופגיעה בילדי בית הספר והתעללות ופגיעה מיותרת בנהג ובפרנסתו (שבטוח שאם היה עבריין מועד היה כתוב שיש לו XX עברות קודמות).
השוטרים הללו יכולים ללכת מרוצים הביתה. הצליחו היום להתעלל בעוד אזרח.
זו התנהגות נורמטיבית. אני לא אומר שהיא חוקית או נכונה, אבל היא בטוח נורמטיבית.
גם בכביש ליד ביתי, כביש 35, יש עלייה תלולה מצומת לכיש לכיוון מזרח. המשאיות נצמדות ככל יכולתן ימינה וכולם כולל כולם עוקפים תוך כדי מעבר הקו הלבן הרצוף. לאחרונה זה החמיר כי עשו כיכר בצומת ולקחו למשאיות את מעט התנופה שהן יכלו לצבור קודם לצומת.
אי אפשר להתווכח עם זה שזו הנורמה.
פעם גם אני הייתי חלק מהנורמה ובשנים האחרונות חדלתי. החלטתי שלא שווה לי שפעם אחת אתפס ע"י שוטר שיחליט שהנורמה הזו לא מקובלת עליו וידפוק אותי.
אז אני נצמד לימין מאחורי המשאית וממתין שהמשאית תסיים את העלייה.
אבל אני בד"כ היחיד שעושה את זה, אז מי שלא נורמטיבי זה אני.
גם אי אפשר להתווכח שריבוי תאונות דרכים קטלניות כאן הן נורמה.
כולל פעם בכמה שנים מפגש קטלני בין אוטובוס למשאית.
זה שזה נורמה לא אומר שצריך לקבל את זה.
בשביל הרבה פחות הרוגים (במצטבר) סגרו כאן מדינה והשמידו כלכלה.
אז עוד 2 דקות בעלייה מאחורי המשאית?
אנחנו עם מוזר.
אבל כבר הוסכם שהאימרה ש"צריך להחליף את העם" לא תופסת.
*סליחה על הנימה המתנשאת.
זה פשוט מרגיז.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זו תמצית הבעיה של אופי הנהיגה בארץ.
אם כל אחד היה נוהג כאילו כל שאר משתמשי הדרך הם חרא נהגים (מה שלא רחוק מהמציאות) ובכל רגע נתון עשויים לעשות שטות שתסכן אותך, לא היינו מקיימים את הדיון הזה.
אבל בארץ, כמו בארץ, כולם אשמים חוץ ממני.
ולפני שתקפצו עלי...
כן, גם אני חוטא לא פעם בנהיגה לא נכונה, ולעיתים אף מסוכנת. זה קורה גם לי.
זה לא אומר שזו לא תרבות שהייתי שמח להיגמל ממנה...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אל תיפול לפופוליזם, חבר.
הרוגים בתאונות דרכים בישראל, בכלל, ובפרט נוסעים ברכב ממונע שהוא לא דו גלגלי, זה עניין כאוב, אבל כמעט זניח מספרית, ולגמרי לא חריג לרעה ביחס לעולם. פחות מ100 לשנה למיטב זכרוני.
וזה לא שאין מה לשפר.
תיקנתי: "דו גלגלי" .
תבדוק אותי, ובמדויק לפי מה שרשמתי. אני משתדל לא לחרטט.
גם כאן האופנועים לפי הסטטיסטיקה מעורבים ב-10% מההרוגים, אז המספר שציינת הוא של הדו-גלגלי, לא של הרכב במנועי.
קודם כל האוטובוס הזה שהיה מלא בילדים היה יכול להיות מעורב בתאונה קשה שלבד הייתה משנה אבסולוטית את המספר השנתי.
בנוסף, האוטובוס הזה שעבר לנתיב הנגדי והיה פוגש דו גלגלי, והייתה תאונה, אז הרוכב פחות נחשב?
לא מבין את הגישה שלך למצוא צידוק להתנהגות הזו.
אפילו אני, שונא המשטרע/חוקים/רשעויות המושבע, חושב שנהג האוטובוס הזה הוא פושע........
רשמתי בצורה ברורה למה אני מתכוון. אתה עדיין מוזמן למצוא את המספר הנכון בעצמך. אין לי כוונה להמשיך עם הפינג פונג הזה.
רשמתי גם בצורה מאוד ברורה שאני לא כותב שזה חוקי או נכון.
זו עדיין הנורמה. רוצה להמשיך להתווכח על זה? בהצלחה. בלעדיי.
רואים בסרטון עשרות מכוניות , רואים מספר משאיות שנוסעות בשול כדי לאפשר עקיפה, ואין אפילו נהג בודד שנשאר מאחוריהן ולא עוקף. אז זו הוכחה ברורה שזו הנורמה, נכונה או לא.
כמו שכתבתי, אני במצב כזה לא עוקף, אבל אני הלא-נורמטיבי.
אפילו ארחיק ואומר שברמה כלשהי לזה המחוקק התכוון כשהוא יצר את החוק שהובא כאן, כי בפועל אין הרבה שוליים שהם ברוחב כזה שמאפשר למשאית לנסוע בשול ולרכבים האחרים לעקוף אותה ללא מגע או מעבר בפס הלבן. ברור שלפי החוק היבש זו עבירה על החוק, אבל זה מהמקרים שבהם יש שוטרים עם ראש על הכתפיים שיפעילו שיקול דעת ולא יאכפו.
אני לא שותף לדיון על חוקיות, או נורמטיביות העקיפה.
אני כן עומד על דעתי שמדובר בעקיפה מסוכנת ומיותרת.
אוטובוס זה לא פרייבט.
הרוחב שלו מחייב אותו במצב כזה לגלוש לנתיב הנגדי.
זמן העקיפה ארוך פי כמה וכמה.
זמן התגובה שלו אם יווצר מצב מסוכן ארוך פי כמה וכמה.
ההשלכות של תאונה חזיתית בין אוטובוס למשאית לא דומות בכלל לתאונה דומה בין פרייבט למשאית (לא שאני מקל ראש).
נהג האוטובוס נהג כאילו מדובר בפרייבט.
נהג אוטובוס שלא מבין את זה, הוא פצצה מתקתקת. במיוחד אם הוא מסיע ילדים.
ואם הצליח לו הפעם, אין שום בטחון שפעם הבאה כן יצליח לו.
רולטה שילך לשחק בקזינו. לא בכביש.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk