-
צ'ירוקי טריילהוק KL
ערב טוב,
עולות מחשבות להחליף את הג'ימני האהוב. הוא נהדר ומאפשר לי ראש שקט בשטח, במיוחד במסלולים "בינוניים" - 80% מהטיולים של רגועים יחסית ומדי פעם יוצאים למסלול מעט יותר מאתגר.
מתוך רצון לשדרג את המרחב ואת נוחות הנסיעה בכביש (כי בג'ימיני הטיול מתחיל בחניה) ולא לאבד יותר מדי מיכולות השטח, גיליתי שהמבחר מצומצם מאוד. בתקציב של עד 120,000 אפשר לקנות לנד קרוזר שחוט, פג'רו עייף או גרנד ויטרה המצריכה התפשרות שטח ניכרת וזהו פחות או יותר.מכיוון שאני לא מעוניין ברכב בן יותר מ6 שנים, אני בבעיה.
קראתי את המבחן המסקרן של דרור על הצ'ירוקי טריילהוק KL (לא הגרנד, למען הסר ספק) וגיליתי אופציה מעניינת. אין המון מידע ברשת על יכולת השטח שלו (ואני יודע שבחו"ל אנשים חושבים שנסיעה בשביל עפר היא נסיעת שטח) אז אשמח לדעת אם למישהו יש נסיון עם הרכב בשטח? יש בארץ אפשרויות שיפור רציניות? (מצאתי רק ערכת הגבהה של דוביסון, לא מעבר) איך הוא כאלטרנטיבה לפג'רו?
המון תודה
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
היי.
מידע רב על הדגם הזה לא תמצא מהסיבה הפשוטה שמעטים הם הג'יפאים שרכשו אותו. שילוב של מחיר אסטרונומי עם יכולת בינונית. קראתי כאן כבר בעבר בעיניין רב את דעתם של מי שמעולם לא נסעו על כזה רכב אך ראו המון באינטרנט, את דעתם של מי שהיה להם חבר עם כזה וכמובן גם את מה שלדרור יש לומר- ולמרות הניסיון הרב שיש לדרור, אני לא כל כך מסכים עם דעתו של דרור.
בדרך כלל אני נמנע מאוד מלהכניס כאן עינייני עבודה, מהסיבה הפשוטה שאין לי כוח לזיוני מוח בגילי המתפורר. כל אחד גאון וכל אחד מומחה. אבל בגלל שבתכלס לא תמצא הרבה חו"ד אמיתיות על הרכב- ולצערי גם לא הרבה חוות דעת כנות על הרכב, אז הנה מה שמצאתי בבוידעם. לפני כמה שנים טובות היה לי כזה לכמה ימים ואני חייב לומר שהתלהבות לא בדיוק אחזה בי. כמובן-הדברים אמורים לגבי רכב חדש לחלוטין, איני יודע איך הוא אחרי כמה שנים
https://www.calcalist.co.il/Common/A...age--0,00.html
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
היי.
מידע רב על הדגם הזה לא תמצא מהסיבה הפשוטה שמעטים הם הג'יפאים שרכשו אותו. שילוב של מחיר אסטרונומי עם יכולת בינונית. קראתי כאן כבר בעבר בעיניין רב את דעתם של מי שמעולם לא נסעו על כזה רכב אך ראו המון באינטרנט, את דעתם של מי שהיה להם חבר עם כזה וכמובן גם את מה שלדרור יש לומר- ולמרות הניסיון הרב שיש לדרור, אני לא כל כך מסכים עם דעתו של דרור.
בדרך כלל אני נמנע מאוד מלהכניס כאן עינייני עבודה, מהסיבה הפשוטה שאין לי כוח לזיוני מוח בגילי המתפורר. כל אחד גאון וכל אחד מומחה. אבל בגלל שבתכלס לא תמצא הרבה חו"ד אמיתיות על הרכב- ולצערי גם לא הרבה חוות דעת כנות על הרכב, אז הנה מה שמצאתי בבוידעם. לפני כמה שנים טובות היה לי כזה לכמה ימים ואני חייב לומר שהתלהבות לא בדיוק אחזה בי. כמובן-הדברים אמורים לגבי רכב חדש לחלוטין, איני יודע איך הוא אחרי כמה שנים
https://www.calcalist.co.il/Common/A...age--0,00.html
תומר,
תודה רבה על התגובה והקישור לכתבה.
לא תמיד חוכמת ההמונים היא חכמה, ולכן אני בוחן אופציות מעט יותר אקזוטיות, כמו הצ'ירוקי.
במבחן שלך, כמו גם במבחן של דרור, יש התייחסות למחיר המוגזם שדרש היבואן בעבור הרכב.
מאידך, צ'ירוקי טריילהוק שמור בן 4 שנים נמכר במחיר של פג'ארו עם קילומטרז' גבוה בן 8 שנים (ולצ'ירוקי מנוע בנזין הזול יותר לתחזוקה).
אני משווה אותו לפג'ארו כי לשניהם מתלים נפרדים ונעילה אחורית מקורית.
האם במצב הדברים הזה, כיד שנייה, דעתך עליו עדיין עומדת בעינה?
האם אתה רואה נחיתות של ממש מול פג'ארו בטיולי שטח?
אשמח לדעתך,
דור
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
אני רק רוצה לצאת חוצץ שניה. האם מנוע בנזין מודרני הוא באמת זול יותר לתחזוקה ממנוע דיזל? אני בספק.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ברור, אין dpf ה egr לא נסתם בפיח עקב נסיעות קצרות, משאבת סולר, מזרקים יקרים, בנזין למי שנוסע סביר יותר הגיוני.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ממיר קטליטי לא נסתם? מרססים אין? קוילים בכל צילינדר? טורבו? חיישנים בכל פינה?
משאבת סולר? מזרקים? אצלי באוטו יש משאבת סולר ומזרקים שעברו מעל 300k על סולר ישראלי. לא רואה את זה כחלק בעייתי. זה לא נכנס תחת תחזוקה שוטפת. זה נכנס תחת משהו שמחליפים פעם אחת בחיי הרכב (כשחיי הרכב הם מעל חצי מליון ק"מ).
בקיצור...
אני לא טוען שהבנזין לא זול יותר, אני טוען שזאת אימרה שנזרקת לחלל האווויר עתות לבקרים בעיקר כי זו "אקסיומה"...
מצד שני ה4*4 בנזין האחרון שהחזקתי היה ניבה.
מה אני מבין ...
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
אל תסיטו את הדיון לבנזין/דיזל. מי שיכול להתייחס לצ'רוקי KL, בבקשה.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dorbh
האם במצב הדברים הזה, כיד שנייה, דעתך עליו עדיין עומדת בעינה?
האם אתה רואה נחיתות של ממש מול פג'ארו בטיולי שטח?
אשמח לדעתך,
דור
בכנות אני לא זוכר, הפעם האחרונה שעבר לי ביד פאג'רו היתה לפני כ13 שנים. אני ישבתי במושב האחורי והנהג של הרכב יצא איתו להחלקה מרהיבה אי שם בשבילי שפלת יהודה. הגלגל האחורי פגע בסלע והרכב התרומם כמה מטרים באוויר, אסף את הקציר כמה מטרים לתוך השדה הסמוך וסיים על הגג. כך שקשה לי לזכור. אני יצאתי עם זעזוע מוח ופגיעה בחוליה שהתעוררה חודשיים אחרי התאונה. הנהג סובל עד היום מפגיעה מוחית. אבל בחור טוב.
אני באמת לא יכול לומר שום דבר על פאג''רו שלא מבוסס על זכרונות. אני כן זוכר שלפני כעשור היתי עם האדמור ברלי במבחן לפאג'רו ואני בטוח שהוא ידע יתר.
לגבי הצ'רוקי- אתה קונה בן ארבע במחיר של פאג'רו בן שמונה בגלל שהפאג'רו שומר על ערכו באופן יותר טוב ונהנה מביקוש יותר ערני מסיבות ברורות. אני לא יכול באמת לומר מה יותר טוב כי כאמור אין לי מספיק ידע על המיצובישי-אבל הטריילהוק לדעתי האישית יהיה סמרטוט אחרי כמה שנים כי למען האמת, כפי שגם אמרתי במבחן, זה רכב שממש ממש ממש ממש משתדל לעשות הכל בשטח אבל לא ממש מצליח. קח רכב כזה לטיולים ומהר מאוד הוא יהיה סמרטוט. גם איכות הגימור שלו לא ממש משכנעת. אגב, גם לי יש ג'יפ שיוצר באוהיו תוך שימת דגש קפדנית על איכות גימור והרכבה נמוכה. לפני חודש פירקתי דלת אחורית ונבהלתי לגלות שבתוך הדלת רוב החיבורים פשוט התפוררו- אבל ההבדל הוא שהמכלולים העיקריים, כלומר סרנים, גיר, שלדה (יוניבודי) בהחלט נבנו על ידי איש שמתחיל עם גוש ברזל גדול ומסיים עם גוש ברזל גדול. במקרה של ה KL, לא היתי ממהר לקבוע שמדובר ברכב שמכלוליו חסונים.
אני עורך את זה כדי לציין דבר אחד חשוב: כמובן, הכל בהתאם לאופי הטיולים. יש מצב שאתה לא צריך רכב קשוח שיעשה את ורדית בטיסה נמוכה. אני מניח שעם ערכת הגבהה טובה, צמיגים טובים ומיגון, אתה כן תוכל לעשות לא מעט מסלולים בארץ. אבל יש מצב שרכבים אחרים (ר הפאג'רו עליו דיברת) יעשו זאת יותר טוב.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
לא בא לפתוח כאן התנצחות.
KL טריילהוק כנראה לא ייכנס להיכל התהילה של רכבי השטח של כל הזמנים.... זה לא Jeep אמיתי. אבל זה כן SUV קומפקטי יותר טוב ממה שחושבים וזה גם נוסע טוב. גם במקומות שתומר לא היה מאמין. עד כדי שכמעט רציתי להציע לו דו קרב. שיביא פאג'רו BK סטנדרטי וטריילהוק KL סטנדרטי ויקבע מקום ושעה כרצונו.
KL טריילהוק מפתיע לטובה בשטח. לא רק במבחן סטרילי אלא גם בתכל'ס, בטיולי המועדון. אני ממש לא מודאג כשיש אחד או שניים כאלה בקבוצה שלי. מה שקשה לי לומר על כמה וכמה דגמי רכבי-כביש-שטח אחרים, חלקם גם נחשבים, שגורמים לי לעבוד ולהזיע לא מעט בשביל כל שקל שאני מרוויח....
מצד שני זה רכב כמעט קטן. 5 מושבים, תא מטען צנום, עיצוב שהדבר הכי טוב שאפשר לומר עליו זה שלא רואים אותו מבפנים, כשנוהגים בו.... לכן אי אפשר לתמחר אוטו כזה כמו JK רוביקון אנלימיטד (אז) ולצפות שיהיה להיט מכירות. הוא נכשל במכירות אך ורק בגלל תמחור חזירי - כמה פשוט.
310,000 שקלים טבין ותקילין דרשו עבורו אז. הזוי. הזוי!!! ב-70-80K פחות, הוא היה יכול להימכר לא רע.
כתבתי את זה אז, השוק הוכיח שצדקתי... כמובן לא חוכמה גדולה.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לא בא לפתוח כאן התנצחות.
KL טריילהוק כנראה לא ייכנס להיכל התהילה של רכבי השטח של כל הזמנים.... זה לא Jeep אמיתי. אבל זה כן SUV קומפקטי יותר טוב ממה שחושבים וזה גם נוסע טוב. גם במקומות שתומר לא היה מאמין. עד כדי שכמעט רציתי להציע לו דו קרב. שיביא פאג'רו BK סטנדרטי וטריילהוק KL סטנדרטי ויקבע מקום ושעה כרצונו.
KL טריילהוק מפתיע לטובה בשטח. לא רק במבחן סטרילי אלא גם בתכל'ס, בטיולי המועדון. אני ממש לא מודאג כשיש אחד או שניים כאלה בקבוצה שלי. מה שקשה לי לומר על כמה וכמה דגמי רכבי-כביש-שטח אחרים, חלקם גם נחשבים, שגורמים לי לעבוד ולהזיע לא מעט בשביל כל שקל שאני מרוויח....
מצד שני זה רכב כמעט קטן. 5 מושבים, תא מטען צנום, עיצוב שהדבר הכי טוב שאפשר לומר עליו זה שלא רואים אותו מבפנים, כשנוהגים בו.... לכן אי אפשר לתמחר אוטו כזה כמו JK רוביקון אנלימיטד (אז) ולצפות שיהיה להיט מכירות. הוא נכשל במכירות אך ורק בגלל תמחור חזירי - כמה פשוט.
310,000 שקלים טבין ותקילין דרשו עבורו אז. הזוי. הזוי!!! ב-70-80K פחות, הוא היה יכול להימכר לא רע.
כתבתי את זה אז, השוק הוכיח שצדקתי... כמובן לא חוכמה גדולה.
קודם כל תודה לכולם על התגובות.
דרור - האם אתה לא מודאג כשהוא בקבוצה של XV וגרנד ויטארה או כשהוא בקבוצת לנד קרוזרים?
ובנוסף, מה אתה חושב עליו כאלטרנטיבה לפג'רו קצר (כמובן שמהשנים האחרונות ונטולות הסרנים החיים)? (מתייחס ליכולות השטח, לא לגודל וכו')
גם דרור וגם רמי גלבוע, מהותיקים בתחום, התלהבו מיכולות השטח שלו במבחני השטח שהם ביצעו לו, שניהם ציינו שהוא בסוג של "קטגוריה משלו" מבחינת יכולות השטח אך שהתמחור הזוי, דבר ששונה מהותית כיד שנייה, המאבד ערך בצורה גבוהה יותר ממתחריו היפנים.
לעניות דעתם של המגיבים, האם הוא יכול לשמש כאלטרנטיבה טובה למי שמחפש קצת יותר מגרנד ויטרה (2015) וקצת פחות מלנד קרוזר?
בסוף הטיולים שלי הם מסלולים כמו ציר המוסכים, חורשן (במסלולים סבירים ולא מטורפים), מעלה חווה ומעלה נוח.
תודה רבה לכולם
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ראשית, לא לזלזל ביכולות הגרנד ויטארה. רכב מצוין באמת ומפתיע לטובה ביכולות העבירות, במיוחד לאחר הגבהה מתבקשת ומיגון.
וגם לא להפריז בציפיות מפאג'רו.
וכן, הגדרת את זה מדויק - KL טריילהוק מציג יכולות עבירות טובות מגראנד ויטארה ופחותות מלנדקרוזר. אבל גם פאג'רו עביר פחות מלנדקרוזר.
לנדקרוזר גבוה יותר ובעל מבנה חסון משמעותית. יש לו גלגל גדול יותר ומהלך מתלה אחורי אמיתי. אבל מבחינת תפקוד בקרת המשיכה, נעילה אחורית אמיתית ויחס העברה ב-LOW, ל-KL טריילהוק יש אפילו כמה יתרונות.
וכשאני אומר "לא מודאג" אני לא מתכוון ש-KL טריילהוק מטייל עם XV ופורסטר כי הם לא מטיילים ביחד. אלה קטגוריות ורמות יכולת שונות לחלוטין. הג'יפ מציג יכולת עדיפה על הסובארו בפער בלתי נתפס וגם על הדאסטר שכולנו כאן מתפעלים ממנו.
אני מתכוון בקבוצה שיש בה רכבי כביש-שטח עם הילוך כוח. גרנד צ'רוקים ופאג'רואים ורקסטון. לנדקרוזר כבר ממוקם גבוה יותר מבחינת יכולות.
אבל בסוף, כל אלה רק פרטים קטנים. הפקטור העיקרי הוא אנושי. מי נוהג ואיך. נהג טוב שנעזר במכוון טוב, יגיע רחוק מאוד עם KL טריילהוק.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
לא מכיר את הטרייל הוק אבל בתקציב הזה ניתן כבר למצוא רנגלר קצר לא שחוט בשנתונים - 2007- 2010 ועם קצת מאמץ גם רנגלר ארוך.
אם כבר JEEP אז לך על הדבר האמתי...
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אבל בסוף, כל אלה רק פרטים קטנים. הפקטור העיקרי הוא אנושי. מי נוהג ואיך. נהג טוב שנעזר במכוון טוב, יגיע רחוק מאוד עם KL טריילהוק.
הפקטור האמיתי, הבעייה של הצ'רוקי KL - כיעור.
הרכב מכוער. וכיעור בולט יותר כשאתה מגיע ממשפחה שפעם בניה היו יפים.
לרוב האנשים זה מפריע. למי שלא, אולי יש הזדמנות מעניינת.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
הפקטור האמיתי, הבעייה של הצ'רוקי KL - כיעור.
הרכב מכוער. וכיעור בולט יותר כשאתה מגיע ממשפחה שפעם בניה היו יפים.
לרוב האנשים זה מפריע. למי שלא, אולי יש הזדמנות מעניינת.
מתבייש לומר... אבל הוא לא מכוער בעיני. הוא בעיקר מוזר, שזה לא תמיד רע.
החשש נובע מהעדר מידע עליו בארץ, העדר שיפורים וכנראה שגם העדר סחירות (מה שמתבטא במחיר יד 2 נוח יחסית).
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
הסחירות קשורה גם לכיעור (בעיני הרוב).
אבל אם הרכב מוצא חן בעיניך, לך על זה. ג'יפ קונים כי רוצים, לא משיקולים פרקטיים.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
הסחירות קשורה גם לכיעור (בעיני הרוב).
אבל אם הרכב מוצא חן בעיניך, לך על זה. ג'יפ קונים כי רוצים, לא משיקולים פרקטיים.
מנסה לברר את יכולות השטח האמתיות לפני, ובארץ הנסיון מועט איתו.
אגב, זו הזדמנות טובה לתהות למה בכל סרטוני היוטיוב האמריקאים נוהגים רד נקס בעליה פחות תלולה מהיציאה של חניון המשרד שלי ומשחררים קריאות צהלה...
העדר שיפורים (למעט סט הגבהה אחד בשוק של אינץ' בודד) וידע על הדגם, מעט מרתיע
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
גם לא מבין עם העליהום על הכיעור, במדד כיעורי ג'יפ, לדעתי קומפאס דור ראשון לוקח בהליכה ולאחריו הפטריוט דור ראשון, לאחר מכן הם השתפרו, הצ'רוקי הזה הוא לא פאר העיצוב, ומה שגרם לבוז לדעתי זה השימוש בשם המפורש, צ'רוקי.. שתמיד מעלה בראש רכב מרובע עם גריל ישר וסרנים שעושים שפגט.. בא הצ'רוקי החדש ושינה את כל הקונספט, אבל עיצובית לטעמי לפחות הוא לא נורא, הרבה פחות מכוער נניח מלנדקרוזר מהשנתונים האחרונות... שלטעמי שיא הטעם הרע בעיצוב.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
צ'ירוקי טריילהוק KL
כשהוצג הוא היה בלתי נסבל בעיניי מבחינת המראה.
כיום כשאני מסתכל בו הוא כבר לא מכוער.
הוא בהחלט שונה אבל יש בו חן מצועצע .
יש לו דיגומים שנותנים לא מראה אפילו מעט קרבי ומעניין מאוד.
פעם גם לנדרוברים היו מאוד מכוערים בעיניי ועם הזמן הם הפכו להיות נאים.
יופי כנראה זה עניין של תקופה. מודה קראו לזה פעם.
מזכיר קצת ילד של אבא גראנד wk2 ואמא דאסטר...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
גם לדעתי הוא מכוער. במיוחד החרטום.
בזמנו הכנסתי את ה-KL לרשימת "המכוערים ביותר".....
גם היצרן הבין את זה ובמתיחת הפנים שינו את עיצוב החזית.....
ואני מסכים שהכיעור הזה מוריד מערכו בעיני לקוחות פוטנציאליים.
אני זוכר את ההשפעה של זה אפילו מימי הנהיגות ללקוחות מרצדס. אלה לקוחות אחרים, הרבה נשים מפונפנות שהבעל העשיר מוציא פנקס צ'קים, פותח הזמנה ורושם איזה סכום שיידרש - אבל אף אחת לא רצתה לנסות את ה-GLK דור קודם הקופסתי למראה כי הוא "מכוער". אפילו לא נסיעת התרשמות, כן? עדיין לא לקנות....
והלנדקרוזר והפאג'רו שמעוצבים בטעם רע, מזרח-אסיאתי מובהק, עם כל הפלסטיקים המצופים כרום זול והג'נטים המכוערים, נחטפים כמו לחמניות...
זה טעם ישראלי. מה שהולך מצויין עם בלונד-פלטינה מחומצן+שורשים שחורים וגבות מצוייירות.... במיוחד כשמדובר במכוניות יקרות עם רושם-הגעה והוא לאו דווקא תמיד משובח ומעודן.... וזה בעדינות, כן?..... ועוד בצבע לבן חולני שבישראל סוגדים לו כמו לדת אלילית..... בולט שבעתיים במכוניות יפות וסקסיות כמו מזראטי למשל? והן לבנות שזה חילול קודש ממש ואתה מיד מבין עם מי ומה יש לך עסק. כמו שאומרים, עניין של טעם.
בגרסת טריילהוק זה משתפר. קצת. וככל שמוסיפים כל מיני דברים קטנים של אבזור לשטח ( הגבהה, צמיגים יותר אגרסיביים, גגון), זה מקבל צורה ואופי.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
כיעור או לא, כל אחד לעצמו.. על טעם ריח ומראה....
אבל לטרילהוק יש יכולות שטח לא רעות בזכות המחשוב שעובד יפה. יש לקנות לו סט הגבהות, מיגון וצמיגים שיעבירו אותו ב 95% מהשבילים בארץ בקלות. בעוד 3% קצת פחות בקלות וב 2% הנותרים רוב הג'יפים המשודרגים חוקית לא עוברים ממילא.
https://www.facebook.com/PolyPerform...6209888702149/
מטייל איתנו אחד כזה כבר כמה שנים ומפתיע לטובה.
תכתוב לי בפרטי אם תרצה פרטים של בעל הרכב.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
גם לדעתי הוא מכוער. במיוחד החרטום.
בזמנו הכנסתי את ה-KL לרשימת "המכוערים ביותר".....
גם היצרן הבין את זה ובמתיחת הפנים שינו את עיצוב החזית.....
ואני מסכים שהכיעור הזה מוריד מערכו בעיני לקוחות פוטנציאליים.
אני זוכר את ההשפעה של זה אפילו מימי הנהיגות ללקוחות מרצדס. אלה לקוחות אחרים, הרבה נשים מפונפנות שהבעל העשיר מוציא פנקס צ'קים, פותח הזמנה ורושם איזה סכום שיידרש - אבל אף אחת לא רצתה לנסות את ה-GLK דור קודם הקופסתי למראה כי הוא "מכוער". אפילו לא נסיעת התרשמות, כן? עדיין לא לקנות....
והלנדקרוזר והפאג'רו שמעוצבים בטעם רע, מזרח-אסיאתי מובהק, עם כל הפלסטיקים המצופים כרום זול והג'נטים המכוערים, נחטפים כמו לחמניות...
זה טעם ישראלי. מה שהולך מצויין עם בלונד-פלטינה מחומצן+שורשים שחורים וגבות מצוייירות.... במיוחד כשמדובר במכוניות יקרות עם רושם-הגעה והוא לאו דווקא תמיד משובח ומעודן.... וזה בעדינות, כן?..... ועוד בצבע לבן חולני שבישראל סוגדים לו כמו לדת אלילית..... בולט שבעתיים במכוניות יפות וסקסיות כמו מזראטי למשל? והן לבנות שזה חילול קודש ממש ואתה מיד מבין עם מי ומה יש לך עסק. כמו שאומרים, עניין של טעם.
בגרסת טריילהוק זה משתפר. קצת. וככל שמוסיפים כל מיני דברים קטנים של אבזור לשטח ( הגבהה, צמיגים יותר אגרסיביים, גגון), זה מקבל צורה ואופי.
נו באמת..
בהתחלה חשבתם שהוא מכוער ועכשיו עם ״כל מיני דברים קטנים הוא קיבל אופי״= התרגלתם לקוץ ברגל, והחלטתם שזה פיצ׳ר ולא דפקט.
זה פשוט אוטו מכוער.
כשמעמידים אותו ליד מי שאמור להיות אבא שלו, אי אפשר שלא לחשוד שבלילה, עבר במפעל איזה בן תערובת ועשה מעשה מגונה בפס הייצור, ובבוקר אף אחד לא שם לב שמישהו אחר עיבר את הליין..
https://youtu.be/q7DXQnKayOE
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
אתה מודע לזה שהמצלמה בהטייה כדי להחריף את הזוית?
(תסתכל על העצים ברקע)
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
נכון, הצילום קצת בהטיה. אבל בסוף, אחרי שטיפס והתיישר, אתה רואה שלא הגזימו במיוחד בהטייה.
גם אם המצלמה לא בדיוק הכי מפולסת, עדיין זה יפה ומראה למה אנחנו מתכוונים. יש יכולת יפה.
נכון, ה-KL טריילהוק לא נראה ולא בנוי "קשוח" לפי הכללים המקודשים שלנו.
אבל באמת מנסיון, היכולות הבסיסיות של האוטו הזה, כבר במקור, לכל הפחות לא רעות בכלל.
זה לא היילקס ולא סופה ולא רנגלר. אבל ביחס לכלים דומים או מודרניים, גם ביחס לגרנד צ'רוקי WK2, אין לו במה להתבייש והוא אפילו מציג יתרונות ויכולות יפות מאוד.
לגבי אמינות ועמידות, באמת אין לי דעה. האוטו הזה לא מספיק ותיק ולא מספיק פופולרי כדי שיצטבר בארץ נסיון משמעותי וידע קונקרטי. אני מסכים שהוא מתחיל מנקודות מוצא "לא טובות" (מבנה של פרייבט עם מרכב אחוד, מנוע רוחבי, מתלים נפרדים, הסתמכות על אלקטרוניקה, חשדנות לגבי איכות ואמינות שנאחזות בקרנות המזבח של התירוץ "לא יפני", "פיאט", "חרא איטלקי/אמריקאי" ושאר פנינים) אבל רק הזמן יגיד.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
קיבלת עטלף.
מנווט בחושך, מתמרן מדהים, שורד מוצלח, אבל עדיין מכוער חבל״ז.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לגבי אמינות ועמידות, באמת אין לי דעה. האוטו הזה לא מספיק ותיק ולא מספיק פופולרי כדי שיצטבר בארץ נסיון משמעותי וידע קונקרטי. אני מסכים שהוא מתחיל מנקודות מוצא "לא טובות" (מבנה של פרייבט עם מרכב אחוד, מנוע רוחבי, מתלים נפרדים, הסתמכות על אלקטרוניקה, חשדנות לגבי איכות ואמינות שנאחזות בקרנות המזבח של התירוץ "לא יפני", "פיאט", "חרא איטלקי/אמריקאי" ושאר פנינים) אבל רק הזמן יגיד.
האוטו נמכר בארץ כבר 5 שנים. זה מספיק וותיק. ואפשר להגיד משהו.
ביד 2 יש 3 טריילהוק בלבד, כרגע. וכולם נמצאים אצל סוחרי רכב. מה שזה לא אומר זה לא חיובי.
https://www.yad2.co.il/vehicles/4X4?...3&year=2015--1
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
נמרוד, הוא בעיקר לא מספיק נפוץ.
וזה כי כשהיה חדש המחיר שלו היה כל כך מוגזם עד שלא היתה שום סיבה טובה להמליץ על רכישתו. וממש לא משנה כמה היה טוב או לא. אם זה עלה אז יותר מרוביקון, אז למה לטרוח?
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
נמרוד, הוא בעיקר לא מספיק נפוץ.
וזה כי כשהיה חדש המחיר שלו היה כל כך מוגזם עד שלא היתה שום סיבה טובה להמליץ על רכישתו. וממש לא משנה כמה היה טוב או לא. אם זה עלה אז יותר מרוביקון, אז למה לטרוח?
נכון. אבל אם הוא היה טוב, היה מגיע גם ביבוא אישי כמו רוב הרנגלרים, לא? ואם אכן היה בו משהו מוצלח, כמשומש הוא היה צריך להיות להיט, לא? והוא רחוק מזה, עד כדי כך שהמעטים שכן נמכרו מוצאים את עצמם במגרשי רכב.
-
תגובה: צ'ירוקי טריילהוק KL
ראשית, הבהרה: איני מומחה גדול (או קטן) בשיווק ומכירות.
אין לי בעיה להודות שכעקרון אין לי שמץ מושג באמנות הזו ואם היה לי מושג בתחום הזה, כנראה הייתי עוסק בזה לפרנסתי.
אבל מהמעט שאני כן מבין, צ'רוקי KL טריילהוק הוא דגם שללא ספק היה יקר מדי ולכן לא מספיק אטרקטיבי. גם ביבוא אישי. והוא הגיע גם ביבוא מקביל של "אוטומקס". אמנם במחיר מעט זול יותר מהתמחור של "מכשירי תנועה" ואח"כ של סמל"ת, אבל עדיין יקר מאוד ביחס לחבילה שהלקוח מקבל (בעיקר בדגם KL "ספורט" עם מנוע 2.4 והנעה קדמית בלבד, עם יכולות שטח של פרייבט מהשורה).
באותם סכומים או הרבה פחות, אפשר היה לקבל ג'יפונים גדולים ומרווחים (חלקם עם 7 מושבים, פיצ'ר חשוב וקסום בשוק הישראלי. כל זוג עם ילד אחד וכלב צ'יוואווה, מוכרח 7 מושבים. למה? ככה. "שיהיה") מפוארים ומאובזרים ואיכותיים ממנו, עם תדמית האמינות והסחירות הנחשבת יותר בשוק של המותגים החזקים מהמזרח. עבור הלקוחות בקטגוריות האלה, יכולות השטח הן בעדיפות אחרי אחרונה.
"טוב" או "לא טוב" מבחינתנו, זה משהו שנוגע בדרך כלל לברזלים ולמושגים טכניים שרוב הלקוחות לא מבינים מספיק.
אנחנו כאן בג'יפולוג שהיא קהילת נישה, שופטים כל דבר לפי יכולות בשטח ומבנה שיהיה קרוב ככל האפשר לרכב השטח הקלאסי של פעם. אולי אנחנו לא מבינים מספיק טוב ולעומק מי חתך הלקוחות של כלי רכב חדשים מהסוגים האלה.
מבחינתם אם האוטו מכוער, ובנוסף גם יקר מדי ביחס למה שהוא נותן להם, הוא לא יתפוס.
(אגב "מכוער", הביקורת על הלוק של ה-KL היא רוחבית. בעולם כולו. מהר מאוד הוא עבר מתיחת פנים שעידנה במשהו את עיצוב החרטום ויישרה אותו לפי הקו של הגרנד צ'רוקי. נראה יותר טוב/פחות רע, אבל זה כבר לא עזר כל כך...) גם לי אין ספק שהצל הכבד של פיאט והתדמית הקלוקלת שלה בישראל (ופיאט היא אימפריה ענקית בכל מקום אחר חוץ מאשר כאן) לא עושה שום דבר טוב לתדמית של Jeep.
ותדמיות הן שם המשחק בשוק הרכב הישראלי. כאן הכל מוכרח להיות "יוקרתי". ועזוב לרגע את הרנגלר כי הוא באמת רכב ייחודי - לא רק בייעוד וביכולות אלא בעיקר במראה ובתדמית שהוא מביא איתו. תסתובב קצת בפייסבוק ותקרא את הפנינים שם. מה הדעה הרווחת של ההדיוטות על מנוע ה-2.0T של הרנגלר JL - הרוב המוחלט שם נבער עד אימה ומשולל ידע כלשהו שיאפשר לו לשפוט לפי נתונים טכניים, ביצועים, אמינות או התאמה לאוטו. הטענה העיקרית שלהם נגדו היא שזה "מנוע של פיאט".... אם זה היה מנוע אמריקאי של Jeep הם היו יוצאים מגדרם מרוב התלהבות. שלא לדבר אם זה היה מנוע יפני כלשהו (שכולנו יודעים שחלקם אינם חפים מצרות צרורות למיניהן)......
אז מה, כולם מטומטמים?... אולי. ואולי לא. מה שבטוח זה שהם הרוב. הם הלקוחות הפוטנציאליים ולכן דעתם היא שקובעת.
Jeep הוא מותג שעד לא מזמן נחשב לעממי יחסית במולדתו. ככה הכלים גם היו בנויים ומיוצרים. וזה היה בסדר גמור כשהיה מדובר בכלי ספרטני ובסיסי במהותו כמו ה-CJ ואחר כך הרנגלרים YJ וגם חלק גדול מה-TJיים, שהיו מאוד פופולריים באמריקה בגרסה הכי בסיסית, עם מנוע 4 צילינדרים ורמות גימור בסיסיות. עם פח חשוף בתוך הרכב, מושבי סקאיי וחלונות ידניים.
אבל בשנים האחרונות, היצרן פוזל לקטגוריות האופנתיות והרווחיות יותר של ג'יפונים ורכבי פאר שאת הלקוחות שלהם פחות מעניין סרן חי וזחילה על סלעים.... אלא ריפודי עור, מולטימדיות ומסכים מרצדים. אפילו הרנגלר הקשוח והרזה לשעבר הוא היום רכב גדול וכבד ומאובזר לעייפה באלקטרוניקה ופינוקים אופנתיים וכל מיני פטנטים שמועדים לקילקולים, שמקומם לא יכירם ברכב שטח אמיתי שצריך להיות קודם-כל עמיד ושורד. נאמן למדיניות החדשה היצרן מוציא תחת ידיו כלים מפונפנים ומאובזרים לעייפה וזה מתבטא מיד במחירים שזוחלים בהתמדה כלפי מעלה גם בארה"ב. בצדק? לא, לא בצדק. מה גם שאיכות ההרכבה הכוללת נשארה אמריקאית-עממית. ב-CJ ו-YJ זה עובר ובסדר גמור, אבל במפלצות מוצצות זה בעייתי.
ובישראל זה קיצוני יותר. Jeep ממוצב כבר שנים רבות, כ"פרימיום", רכב יקר, בעיקר בגלל המיסוי הכבד וכו'. אני לא נכנס ליבואנים לכיסים ולא מחטט באחוזי הרווח שלהם, אבל כן יודע שבקטגוריות הפרימיום אחוזי הרווח אינם זניחים כלל. וזה אומר שהמחירים המופרכים נעוצים גם בחזירות נטו.
ואם יש רכב שהיה ממוצב ברמת מחיר לא הגיונית בעליל ביחס למה שהוא נותן, זה ה-KL בכלל והטריילהוק בפרט. אוטו יקר להחריד ללא הצדקה וללא קשר לטיבו.
אני לא מחוייב לאף יבואן ולא מהסס לקטול את מי שמגיעה לו קטילה.
גם כשמדובר במותג שקרוב לליבי כמו Jeep, כפי שקטלתי בזמנו את הקומפאס והפטריוט וגם את ה-KL הרגיל, זה שללא הילוך כוח או יכולת כלשהי מעבר לאספלט. הם כשלו לא רק תדמיתית, אלא גם ובעיקר על הכביש ובשטח. במבחן ה"איך נוסע". כדי להפסיד במבחן השוואתי ליונדאי טוסון דור ראשון(!...) צריך להיות אוטו גרוע באמת. הקומפאס דור ראשון הוא כזה.
מבחינתי, את מבחן ה"איך נוסע" האובייקטיבי לחלוטין(!!!) גם ובעיקר בשטח, הצ'רוקי KL טריילהוק עבר בהצלחה. אבל השורה התחתונה היתה שהוא יקר מדי. וכנראה לא טעיתי - הוא נמכר במספרים זניחים.
מכירות מועטות = דגם איזוטרי בשוק. הוא מכוער, אין לו סקסאפיל = הערך נופל = קשה להיפטר ממנו = אז הביקוש חלש גם כיד שניה = הערך נופל עוד... ביצה ותרנגולת. וזהו.
זה לא אומר שזו לא רכב טוב. מישהו כאן יודע על בעיות כרוניות?... אתה יודע משהו על זה מעבר ל"זה פיאט, זה לא טוב"?.... חוץ מלנפנף ידיים כמו אספסוף הפייסבוק?.... לא. כי אם היית יודע, היית כותב את זה שחור על גבי מסך. גם אני לא שמעתי על משהו. אולי תחדשו לי?... מצד שני, בגלל שזה דגם כל כך איזוטרי בישראל, גם אם יש בעיות, יש מצב שדברים כאלה לא הסתננו החוצה.
בהנחה שהאמינות שלו סבירה (כרגע) אולי זו הזדמנות לרוכש פוטנציאלי לקחת אחד כזה משומש במחיר מאוד אטרקטיבי, ולקחת בחשבון שגם הוא יצטרך להיות סבלני ועם נכונות גדולה להתפשר במחיר כשיגיע רגע המכירה בעוד שנתיים-שלוש-ארבע. כפי שכולנו יודעים - אין סיר שאין לו מכסה.