-
זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
https://www.ynet.co.il/article/r1SpwKqXD
ציטוט:
בשלבים הבאים יקבעו אזורים בעיר שבהם המגבלות יוחמרו ותיאסר גם כניסתם של כלי-רכב ברמת זיהום "רכב רגיל", כלומר קרוב ל-2 מיליון כלי-רכב, כולל כלי-רכב בנזין ודיזל פרטיים שאינם עומדים בתקן זיהום האוויר המתקדם יורו 6. אזורים אלו יהיו אזורים "מופחתי פליטות אולטרה".
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
החזון של גילה גמליאל הוא שניסע באוטובןסים ימים שלמים. או נלך ברגל ... העיקר האויר יהיה נקי.
כמובן שזה לא כולל את מפרץ חיפה שם האויר הכי נקי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
זה לא חדש שמטרת עיריית תל אביב היא להעיף את כל כלי הרכב מתחומה, כבר לפני שנתיים פורסמה תוכנית עירונית בה רחובות ושדרות שלמים עומדים להפוך לטיילות (כולל הפקעת חניות בטאבו של דירות בבניינים על עמודים באותם רחובות מיועדים ללא אפשרות התנגדות מבעליהן) ברגע שהרקבת הקלה תכנס לפעולה.
תל אביב תשאיר את כל הערים ה"נקיות" רחוק מאחור בכל מה שקשור להגבלת כלי רכב.
עוד נתון הוא שנכון להיום, בזמן שברוב הערים במרכז הארץ יזם מחוייב לספק לפחות חניה אחת לכל דירה שהוא בונה, עיריית תל אביב אוסרת על יזמים לספק חניות לדירות אותם הם בונים, כלומר נכון להיום כל הפרוייקטים של פינוי בינוי שנמצאים בשלבי היתר סופי בתל אביב יבנו ללא חניות מראש (ועל הדרך היזמים יחסכו מליוני שקלים על אי צורך בחפירת חניון והרווחיות תגדל).
טוב או רע, כל אחד ודעתו. לי בתור אחד שיש לו אפס עניין בעיר הזאת זה לא מזיז, ועיר שרוצה לסגור את עצמה בגטאות, שיבושם לה.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
כן... אוטובוסים.. אוויר נקי... בטח ...
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
זה לא חדש שמטרת עיריית תל אביב היא להעיף את כל כלי הרכב מתחומה, כבר לפני שנתיים פורסמה תוכנית עירונית בה רחובות ושדרות שלמים עומדים להפוך לטיילות (כולל הפקעת חניות בטאבו של דירות בבניינים על עמודים באותם רחובות מיועדים ללא אפשרות התנגדות מבעליהן) ברגע שהרקבת הקלה תכנס לפעולה.
תל אביב תשאיר את כל הערים ה"נקיות" רחוק מאחור בכל מה שקשור להגבלת כלי רכב.
עוד נתון הוא שנכון להיום, בזמן שברוב הערים במרכז הארץ יזם מחוייב לספק לפחות חניה אחת לכל דירה שהוא בונה, עיריית תל אביב אוסרת על יזמים לספק חניות לדירות אותם הם בונים, כלומר נכון להיום כל הפרוייקטים של פינוי בינוי שנמצאים בשלבי היתר סופי בתל אביב יבנו ללא חניות מראש (ועל הדרך היזמים יחסכו מליוני שקלים על אי צורך בחפירת חניון והרווחיות תגדל).
טוב או רע, כל אחד ודעתו. לי בתור אחד שיש לו אפס עניין בעיר הזאת זה לא מזיז, ועיר שרוצה לסגור את עצמה בגטאות, שיבושם לה.
מוזר מה שאתה אומרת לגבי אוסרת לספק חניות, במקרה אני נותן שירות לכמה פרוייקטים (פינוי בינוי, ואחרים) בתכנון, וישנם חניות בתכנון, לפחות נכון להיום.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
כן... אוטובוסים.. אוויר נקי... בטח ...
חברת דן עושה פיילוט עם אוטובוסים חשמליים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
מטרופולין בכפ"ס כבר מזמן עם צי חשמלי לא קטן.
חניון הטעינה שלהם לא רחוק מהבית שלי, עם גנרטור-על-גז מפלצתי.
אז זה כנראה יותר נקי מהאוטובוסים המוזנחים שלא ברור איך הם עוברים בכלל טסט על זיהום אוויר, אבל עדיין האנרגיה מגיעה ממנוע בעירה פנימית קונבנציונלי, שממוקם קבוע בשולי העיר...
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זלמן 1
מוזר מה שאתה אומרת לגבי אוסרת לספק חניות, במקרה אני נותן שירות לכמה פרוייקטים (פינוי בינוי, ואחרים) בתכנון, וישנם חניות בתכנון, לפחות נכון להיום.
מה שכתבתי הוא מהצד היזמי בפרוייקט פינוי בינוי שנמצא בשלבי ועדות ואלה פני הדברים לפחות לפרוייקט המדובר.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זלמן 1
מוזר מה שאתה אומרת לגבי אוסרת לספק חניות, במקרה אני נותן שירות לכמה פרוייקטים (פינוי בינוי, ואחרים) בתכנון, וישנם חניות בתכנון, לפחות נכון להיום.
בעוד שבערים כמו חיפה לדוגמא - דירות חדשות נבנות עם 2 חניות לדירה. בתל אביב בניינים חדשים נבנים עם פחות מתקן אחד של חניה לדירה...יותר קרוב לחצי (חניה אחת על כל 2 דירות).
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
יש אכן פרוייקטים חדשים בתל אביב ללא חניה כלל אבל זה רק באזורים הצמודים לתחבורה ציבורית.
בכלל כל העניין הזה תלוי בקירבה למתע"ן ( מערכת תחבורה עתירת נוסעים).
זה גם מה שמגדיר את מספר מקומות החניה הדרוש לכל x שטח עיקרי בבניה.
אנחנו עכשיו מעוניינים לקדם פרויקט בניה שמוגדר בוא חניה על כל 35 מטר שטח עיקרי, אם ניקח חניון תת קרקעי חניה תופסת כ 40 מט"ר כולל מעברים רמפה וכו'.
זה הופך את העניין ללא כלכלי בטח באזורים שביקוש החניה לא גבוהה כמו תל אביב.
אני באופן אישי בכלל חושב שהעתיד עם התחבורה האוטונומית לא ידרוש מאיתנו כלל להחזיק רכב, הרכבים ינועו כל הזמן ואנו פשוט נעלה ונרד בתור נוסעים, לדעתי זה הרבה יותר קרוב ממה שזה נראה.
ואז יצטרכו למצוא מה לעשות עם החניונים היקרים האלו.
תחשבו על זה, הרכב של כל אחד מאיתנו תופס כ- 40 מט"ר והוא עומד 90% מהזמן.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
בעוד שבערים כמו חיפה לדוגמא - דירות חדשות נבנות עם 2 חניות לדירה. בתל אביב בניינים חדשים נבנים עם פחות מתקן אחד של חניה לדירה...יותר קרוב לחצי (חניה אחת על כל 2 דירות).
בחיפה יש אוטובוסים על גז ועל חשמל
בחיפה יש חניה עם מעלית לרכב אחד מעל לקרקע ואחד מתחת
ובחיפה יש את מפרץ חיפה ... הכל מתקזז .. כניראה.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
תזכירו לי מה ההכנסה הכי קלה של העיריות?
נכון, דוחות חניה.
נראה לכם שהם ימכרו את ה״תרנגולת״ הזו בשביל אוויר נקי?
הצחקתם אותי בתמימות שלכם [emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
כמו שאומרים, במבטא פולני כבד - אמרתי לכם?....
אל תדאג בועז, מכוניות היברידיות וחשמליות לא חסינות מדו"חות...
כמו שעשו לא מזמן בירושלים, נתיבי תנועה יוצרו ומספר מקומות החנייה בכחול-לבן יצומצם דרסטית כדי להאט את התנועה ולהקשות עליה, וכדי להגדיל את מצוקת החנייה שמכניסה לעירייה מיליונים על גבי מיליונים. חניונים חינמיים יהפכו לחניונים בתשלום ומספר מקומו תהחניייה בהם יצומצם, כפי שעשו במערב ראשל"צ
תזכרו היטב - כל נושא מצוקת חנייה בכל יישוב שהוא, היא עניין מלאכותי שמתוכנן ומווסת היטב, שהעיריות/רשויות מקומיות יוצרות על מנת שיוכלו לקיים מערך פיקוח ואכיפה ענקי ולהתפרע עם דוחות וקנסות.
במקרה של ת"א - העיר הפלצנית, המהבילה, המסריחה והיקרה בטירוף הזו, כבר מזמן עלתה לי עד כאן.
מי שבוחר לגור בה מרצונו - כל מה שייפול עליו, כנראה מגיע לו. אבל כל מי שלא גר בה ונאלץ בעל כורחו להיכנס אליה? לעבוד למשל?
אני לא עובד בתחומי העיר ת"א כבר חמש שנים נהדרות. ובשנה האחרונה השתכנעתי סופית שאפשר לחיות נהדר ולהסתדר ממש נפלא, גם בלי להיכנס לת"א בכלל. לא באוטו, לא באוטובוס, לא בטוסטוס, לא באופניים ולא ברגל.
מצדי שבעוד שעתיים יסגרו אותה כליל לכל סוגי כלי רכב בכלל או שבעוד שבועיים תיפול עליה פצצת אטום איראנית. זה לא יזיז לי שערה.
"אוויר נקי"? בתחת שלי. זה הכל כדי למצוץ מהציבור קנסות ואגרות.
יש הרבה דרכים להילחם ברשויות המדינה, אבל העם הטיפש הזה עדיין לא בשל אליהן.
בינתים, יש דרך חוקית, טובה ואפילו בריאה להילחם בגזירה הספציפית הזו, וחשוב שכמה שיותר ישראלים יפנימו אותה ויעשו את הסוויץ במוח - להיגמל מת"א. להימנע בכל מחיר מלהגיע לעיר הזו. אף אחד לא באמת צריך את ת"א, היום כבר יש כל דבר בכל מקום בפריפריה.
בעיר שלא רוצה אותי, באמת שאין לי מה לחפש - לא לגור בה, לא לעבוד בה, לא לרכוש בה כלום, לא לבלות בה, לא לאכול בה סנדביץ' ולא לשתות בה פחית קולה ולא לקנות בה קופסת סיגריות. לא להשאיר בה אגורה שחוקה אחת. פשוט לייבש אותה. בעברית פשוטה - חרם? כן, חרם.
חשוב שמאסה גדולה של אנשים תנהג כך.
התל אביבים אולי ישמחו בהתחלה, בלי כל הרמת-גנים והחולונים והבת-ימים והראשלצים והנס-ציונים והרחובותים והאשדודים האלה... אבל אחרי שבועיים-שלושה, במסדרונות העיריה יבינו את גודל המפלה הכלכלית והם כבר יתחננו שנחזור.
ואני אומר - זיבי נחזור. חשוב להיות חזקים ולעמוד על עקרונות. שאף אחד לא יבוא ולא יקנה ולא יבלה בת"א ואז העסקים שם ייפלו וערך הדירות יתרסק ותושביה הפלצנים יוכלו להיחנק להם בכיף עם ה"אוויר הנקי" והסחוניה דל-מות שלהם עם 80% לחות שלא ראויה למגורי אדם, והאין-חנייה שלהם. תיהנו.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
בדיוק דרור! שייתנו לזהם! מחלות ריאה זה כמו קורונה! סה"כ שיעול עם יחסי ציבור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בדיוק דרור! שייתנו לזהם! מחלות ריאה זה כמו קורונה! סה"כ שיעול עם יחסי ציבור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למי שמעשן או עישן רוב החיים זיהום אויר באמת לא משנה הרבה.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
מה איכפת לו מתל אביבים מסריחים. שיחנקו כולם בגוש דן.
הוא עכשיו סוציאליסט טהור גזע מהעמק. כמעט שוחה באסי עם רשיון של נסיך מהעמק [emoji4]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
תזכירו לי מה ההכנסה הכי קלה של העיריות?
נכון, דוחות חניה.
נראה לכם שהם ימכרו את ה״תרנגולת״ הזו בשביל אוויר נקי?
הצחקתם אותי בתמימות שלכם [emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
נהפוך הוא. עכשיו לא יהיה צריך לחנות במקום אסור אלא פשוט להיות ברחוב. הפקחים יחגגו והכנסות העירייה יעלו פלאים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
רנגלר 2010 עומד בתקן זיהום אויר יורו 6 ?
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
רנגלר 2010 עומד בתקן זיהום אויר יורו 6 ?
מאחר ויורו 6 יצא רק ב2014 אז כנראה שלא.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
כמי שגר בת"א (טוב, לא באמת בת"א...בצפון העיר מעבר לירקון) אני לגמרי בעד המהלך.
מבחינתי גם שיסגרו את הכבישים לתנועת רכבים עם מנוע-בעירה-פנימית ויאפשרו רק לאופניים\חשמליים\קורקינט\טוקטוק חשמלי וכו' לנסוע עליהם, והמדרכות ישארו רק להולכי רגל.
כבר עכשיו אני משתדל להכנס למרכז העיר רק על הקורקינט החשמלי.
לגבי אוטובוסים וזיהום, גם אוטובוס "רגיל" אחד, שפולט זיהום בטירוף, ונוסע מלא חלקית (נגיד 20 נוסעים) פולט הרבה פחות זיהום מ-20 רכבים פרטיים.
ובנוגע לכל משמיצי העיר (פצצה אירנית וכיו"ב)...אף אחד לא מכריח אותכם להגיע, ועם כל החסרונות של העיר, ויש לא מעט, היא עדיין הבירה הכלכלית והתרבותית של המדינה, עם ביקוש לא הגיוני לנדל"ן.
לא יכול להיות שכולם מטומטמים, חלק כן אבל לא כולם (או רובם).
ליאור
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
למען האמת זה לא מטריד אותי בכלל.
אני עובד בתל אביב פה ושם - ולא זכור לי שנכנסתי לתל אביב במהלך חמשת השנים האחרונות עם רכב. למרבה האירוניה הג'יפ אשם. עם חשבון הדלק, בעיות החניה והבעיה להיכנס לכל חניון עם מגבלת גובה של שני מטרים.בגלל הג'יפ, לפני שבע שנים קניתי זוג אופניים. הזוג הזה הפך לשני זוגות- אחד מתקפל ואחד לא מתקפל. כל הטיעונים של "תגיע מזיע" מעניינים לי את הישבן המחוטב שלי- יש דאודורנט. כיום לצאת מהבית ברמת גן לתל אביב עם אופניים - לוקח לי פחות זמן ממה שלוקח לי עם רכב. בחמישי האחרון הלכנו לשתות ביפו. כולם חיפשו חניה כשאני כבר היתי עמוק בתוך הגולדסטאר. תכלס- זה עיניין מנטאלי.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
מטרופולין בכפ"ס כבר מזמן עם צי חשמלי לא קטן.
חניון הטעינה שלהם לא רחוק מהבית שלי, עם גנרטור-על-גז מפלצתי.
אז זה כנראה יותר נקי מהאוטובוסים המוזנחים שלא ברור איך הם עוברים בכלל טסט על זיהום אוויר, אבל עדיין האנרגיה מגיעה ממנוע בעירה פנימית קונבנציונלי, שממוקם קבוע בשולי העיר...
היה פעם איזה פרסום על בעיה הזויה של ט. 4 לחניון ולבסוף החליטו לשים גנרטור ושכולם ילכו ל#$@&
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
אני כל יום נכנס לת"א עם רכב. זו הסיבה שהיה לי חשוב שהטנדר יהיה יורו 4 לפחות - היה ברור שזה יגיע
האזורים הנקיים מאוד - אני מקווה שלא יהיו אזורי מגורים כי זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה - ואני מבין שזה לא על הפרק בטווח הזמן הקרוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני כל יום נכנס לת"א עם רכב. זו הסיבה שהיה לי חשוב שהטנדר יהיה יורו 4 לפחות - היה ברור שזה יגיע
האזורים הנקיים מאוד - אני מקווה שלא יהיו אזורי מגורים כי זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה - ואני מבין שזה לא על הפרק בטווח הזמן הקרוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש לי לא מעט חברים שגרים בתל אביב ועובדים כרבע שעה עשרים דקות מחוץ לתל אביב, במקומות בלי בעית חניה.
הם מחנים בפאתי העיר. את הקטע בתוך העיר הם עושים על קורקינט, ואת הנסיעה לעבודה מחוץ לעיר, באוטו. במהלך היום הם מטעינים את הקורקינט בעבודה (עד שיעשו לזה סוף).
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
[/B][/SIZE]אף אחד לא באמת צריך את ת"א, היום כבר יש כל דבר בכל מקום בפריפריה.
בעיר שלא רוצה אותי, באמת שאין לי מה לחפש - לא לגור בה, לא לעבוד בה, לא לרכוש בה כלום, לא לבלות בה, לא לאכול בה סנדביץ' ולא לשתות בה פחית קולה ולא לקנות בה קופסת סיגריות. לא להשאיר בה אגורה שחוקה אחת. פשוט לייבש אותה. בעברית פשוטה - חרם? כן, חרם.
.
שמע .. צחוקים איתך :)
אני רוצה להפיל עליך פצצה ... אנשים ( בני אדם ) גרו מחוץ לבועה המהבילה של תל אביב כבר לפני אלפי שנים !
גם בקריות, גם בגליל .. אפילו בדרום החם והרחוק .. מצפה רמון נגיד .. שדה בוקר !! ואפילו על הר כרכום :)
מזל טוב לך על הגילוי המרעיש :)
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
אני רק שומע ת"א אני מקבל חלחלה.
כשאישתי מספרת לי שיש לנו נסיעה לכיוון וצריך לעבור את צומת מגידו לכיוון דרום אני מכין את הדרכון.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
חייב לאמר שאותי בעיקר הצחיק המשפט "ההצלחה של חיפה בנושא". איך ומה חיפה הצליחה? שמו שלטים.... וזהו עד כמה שידוע לי. לא נתקלתי באכיפה בתוך העיר.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
שמע .. צחוקים איתך :)
אני רוצה להפיל עליך פצצה ... אנשים ( בני אדם ) גרו מחוץ לבועה המהבילה של תל אביב כבר לפני אלפי שנים !
גם בקריות, גם בגליל .. אפילו בדרום החם והרחוק .. מצפה רמון נגיד .. שדה בוקר !! ואפילו על הר כרכום :)
מזל טוב לך על הגילוי המרעיש :)
בתור מי שעזב את תל אביב לפני המון שנים ועבר לגור בדרום הקריר, 900 מטר מעל פני הים, לא מסובב את הראש אחורה, אפשר להיפרד בקלות מהעיר.
אז הדיפנדר שלי שמשום מה, בניגוד לכל האחרים שאני מכיר, רשום כ"רכב רגיל" ולא מזהם, למרות השובל השחרחר שנפלט מאחוריו שנותנים גז, כבר לא יראה את חיפה או תל אביב יותר, אבל יש לו את כל המדבר, יותר שווה.
המדרים יחכים אמר מישהו מאבותינו, וואללה צדק.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס
כאמור גם אם אפשר, למה להסתובב בתוך תל אביב עם רכב? אם יש מקום במדינה הזו שלא מצריך רכב זה תל אביב.
בכללי, המרכז זה סיר לחץ שמתבשל ומתבשל.. פשוט יותר מדי אנשים על מעט מדי שטח. עוד 10 שנים גם ראשון וגם הרצליה יהיו לחוצים כמו תל אביב.. אישית אני מתכנן להדרים ולברוח מהבלאגן, אבל גם זה עניין של זמן.. אני ממש לא מקנא בדורות הבאים שיצטרכו לחיות אחד בתחת של השני.
-
תגובה: זהו, גם לתל אביב לא ניתן יהיה להיכנס