-
שיפוץ סמוראי 84 קצר
אהלן לכולם,
בקצרה
המטרה: שיפוץ sj400 84 לטיולים בלבד (ובמסגרת החוקים כך שיעבור טסט וגם בדיקת משטרה על הכביש ללא חשש).
אני מרגיש קצת מוזר לכתוב "יומן" עליי ועל השיפוץ אבל זה נראה לי המקום היחיד שיכול להבין את השמחה שבחליצת בורג עיקש או את התסכול שבא עם התעסקות בצמת החשמל.
זה רכב 4×4 ראשון שלי וגם השיפוץ הראשון (יש קצת ניסיון עם מנועים של אופנועים ומכוניות)
ולכן-
אשמח מאוד ללקחים,טיפים,הצעות,רעיונות והערות!
תודה מראש
מתן
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
היי מתן!
נשמח מאוד אם תשתף אותנו בתהליך שלך...כולל תמונות והסברים וכמובן גם חוויות, התייאשויות, דכאונות והצלחות!
ממליץ להתחיל מקריאה של השרשור של עמרי על השיפוץ של הטנדר סמוראי שלו בפורום READERS RIDES
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
בינתיים אציג את הסמוראי במצבו הנוכחי (זו תמונה מהבעלים הקודם) ופרט לפנסי לד שהוחלפו מאז הרכב אותו דבר.
• שנת 84
• מנוע 1000
• גיר מקורי 4 הילוכים
• מנוע מגמגם (יש שירשור נפרד על המנוע)שהולך כנראה לשיפוץ או להחלפה מלאה.
• מוגבה ע"י פלאחים כשאקלים
• כיסאות אחוריים שרותכו לכנפיים
• דלת אחורית שמחוברת עם ברגים (אין צירים)
• חורי חלודה בפח
• בלאגן בצמת החשמל ואורות שלא עובדים
•הרכב ללא טסט כבר שנה
השיפוץ מתחלק ל2, שיפוץ לקראת טסט ושיפוץ מעמיק גם לדברים שלא בודקים בטסט.
התוכנית הכללית-
שיפוץ לטסט:
1. מערכת חשמל עובדת במלואה (איתות, אור ראשי וכו')
2. שיפוץ המנוע שלא יעשן ויעבוד חלק.
3. כיסאות מאחורה, מוברגים למקומות היעודיים (ולא מרותכים לכנף) והוספת חגורות בטיחות.
4.בדיקת חופשים במערכת ההיגוי
5. בדיקה ושיפוץ ברקסים לפי הצורך
שיפוץ כללי כרגע:
1. ניקוי חלודה וצביעה מחדש
2. החזרה לשאקלים המקוריים או החלפה לפחות לשאקלים מאורכים אבל פחות חובבניים.
3. החלפת שמן-סרנים,מנוע,טרנספר
כרגע רק זה כי כל שאר השיפוץ הוא בגד חלומות שאגשים לאט לאט (נעילות, דלת אחורית אמיתית, ארגז נעול במקום 2 הכיסאות מאחורה ועוד..)
מצורפות קצת תמונות להמחשת המצב כיוםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...67832e8aa8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...40ed8eef61.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e6b0581a44.jpg
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
היי מתן!
נשמח מאוד אם תשתף אותנו בתהליך שלך...כולל תמונות והסברים וכמובן גם חוויות, התייאשויות, דכאונות והצלחות!
ממליץ להתחיל מקריאה של השרשור של עמרי על השיפוץ של הטנדר סמוראי שלו בפורום READERS RIDES
תודה רבה כיף לדעת שיש מי שמגיב,
וכמובן שקראתי (מביך להגיד שאפילו מספר פעמים כולל הסרטונים ביוטיוב) את השירשור של עמרי!
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
היי מתן
נשמח לעזור לתמוך ללמוד ולהסביר מה שאני יודע כמובן.
בהצלחה ותעלה תמונות .
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
טוב אז בינתיים גיליתי עוד קצת מקומות עם חלודה, חלקה שטחית ורק שייפתי וצבעתי וחלקה רצינית וחודרת ואותה אני מתלבט איך לתקן את חורי החלודה בפח,
1. רתכת רגילה (אלקטרודות) וידע בסיסי בריתוך יכול להספיק פה? או שחייבים מיג? וכמה זה גרוע לעשות תיקונים כמי שראיתי שעשו עם מין פיברגלס נוזלי ואז משייפים-מישהו מכיר את החומר המדובר?
2.הברגות לציר הדלת האחורית שנתלשו מרוב חלודה, האם אפשר לשייף, ולרתך פלח חדש,לקדוח ואז להבריז הברגות, או שיש איפה שהוא חלק כזה קומפלט? מישהו התנסה בזה?
(מצורפות תמונות של החלודה, ושל הצביעה של בית הגלגל הראשון)https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2d23485270.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6a7b1af133.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c621524da4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f262cbfd2b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...848739b38a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2e5a0ad692.jpg
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אהלן מתן,
כל תיקוני הפיבר למיניהם לא יחזיקו לאורך זמן. אם אתה בעניין של לעשות שיפוץ יסודי(ונראה שאתה בעניין) קנה רתכת מיג פשוטה ותתחיל להחליף פחים. יש היום רתכות באליאקספרס במחירים סביב 180-300$. יש גם בארץ של ג'אסיק סביב ה3000 שח והן מעולות, מניסיון.
לגבי הצירים-במקומך הייתי שותל שם איזה פרופיל חיזוק 40X40 מהרצפה ועד הקאנט העליון. לא משהו עבה דופן במיוחד, אז תרתך לו אומים מבפנים לפני שאתה מרתך אותו לרכב. אני אישית בעד שימוש צירים מקוריים אבל זה לא חובה.
שים לב שתיקוני טלאים בפח לא כדאי לעשות בשכבות כי תיווצר ביניהן חלודה.
תמשיך לעדכן!
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
איזה כייף.
אני אחרי שיפוץ של כמעט שנתיים עם סמוראי 87.
סטנדרטי ומקורי.
אשמח לעזור.
במקרה שלי עם הדלת האחורית אני שתלתי פרופיל 40*40 בפינה
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
היי. חבר עושה בימים אלה שיפוץ של הפח.
הוא השתמש בלוח מגלוון 1.5 מ"מ והחליף חלקים גדולים מצורף תמונות.
ולתמיכה של הצירים בדלת הוא שתל פרופיל.
קובץ מצורף 130688קובץ מצורף 130689קובץ מצורף 130690
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
1.תודה פלג ואלעד על הרעיון זה גם שאעשה כשאגיע חזרה לרכב. ורק שאלה, הפרופיל לא מפריע לדלת להיסגר?
2. לגבי הרתכת-לקנות מיג כרגע לא עולה בקנה אחד עם התקציב שיש לי לפרויקט ומנגד לקנות בעלי אקספרס רתכת נשמע לי מוזר (אולי אני סתם מקובע?תקן אותי אם כן) . מכיר מקום שמשכיר רתכות? סטייל 'השכרת כלי עבודה ליום אחד' שאני יודע שיש.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
חוץ מזה, המשך של מה שנעשה ברכב (אני כותב בדיעבד כי התחלתי לכתוב כחודש וחצי אחרי תחילת שיפוץ).
הרבה מאוד עבודה על חלודה שטחית מתחת לרכב, על השלדה וגם על הפח. לא צילמתי אבל גם ככה היה צפוף שם מתחת אז לנסות לצלם בכלל היה קשה, לא תיארתי לעצמי כמה זה סזיפי יהיה.. כל חתיכת זפת שיורדת חושפת לידה עוד חלודה! אבל הכל שטחי (לפחות בשלדה) אז אני רגוע. היו המון רגעי תסכול כי לפעמים נדמה שזה באמת אין סופי ולא משנה כמה שאנקה תמיד החלודה הסוררת תצוץ בדיוק מתחת לחלק שהכי קשה להגיע אליו וגם תסכול מצד בת הזוג שלי שלא ממש מבינה מה ההאובססיה שפיתחתי לשכב מתחת לאוטו בשעות הלילה או מוקדם בבוקר עם מברשת פלדה/דיסק שיוף במקום להיות בבית). אבל אני מתקדם, לאט, אבל מתקדם.
חייב קצת לצאת מתחת לרכב, עשיתי לעצמי פרויקטי ביניים כדי לשמור על השפיות הנפשית. אז בינתיים עברתי להתעסק עם חגורת הבטיחות של הנווטת (הכיסא שליד הנהג)- לכאורה בעיה פשוטה של חגורה תקועה, משהו שהנוזל הכל יכול (wd-40 כמובן, שהפך בינתיים לנוזל הנפוץ בסדנה הביתית שלי יותר מקפה אפילו) יפתור תוך כמה שעות,אבל לא.
ניגשתי לפתוח את המכסה וכמובן שראש הפיליפס המעצבן התעגל עם השנים (מי חשב שם בסוזוקי שזה רעיון טוב לשים פיליפס ולא משושה נורמלי??)..והנה זכיתי בשעתיים+ של חליצת 4 ברגים. בהתחלה כל בורג היה לוקח בממוצע שעה, כרגע זה עומד על חצי שעה לבורג+- בתקווה להתשפר.
כשסופסוף נפתח מכסה המתכת, נחשפה גם ערמת החלודה שהמנגון השיל ב36 שנות עבודתו.
והיא הייתה הבעיה-המנגנון היה אכול כולו וכך גם הרצועה עצמה,ולכן ניגשתי להחליף את כל מנגון במנגון חדש. אבל כמו שאמרתי אין בורג שנפתח בקלות בסמוראי- למה שיהיה? הבורג העקשן שמחזיק את המנגון למכסה סירב לזוז. אז אחרי יום של השרייה בwd-40 וריתוך של פלח בסוף הוא נפתח. איזה תחושת אושר וניצחון קטן (שרק אני והרכב מודעים לגודל ההשקעה שנעשת בכל בורג) כשאתה מצליח להזיז בורג במיוחד אחרי יום של המתנה!
בקיצור הרבה 'עבודה שחורה' על חלודה, מעט הצלחה עם ברגים. מצרף תמונות של החגורה בתהליך, ושל החגורה החדשה שהותקנה במקום.
נ.ב
אני לא מחזיר את ברגי הפיליפס, יסלח לי אלוהי המקוריות אבל אני נגד פנאטיות ובעד פרקטיות ולכן החלפתי את הכל לברגים חדשים עם ראש משושה.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...28337d8e44.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...be3f9fdd9a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3827f2fdd2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...75c152a598.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4d0393bad8.jpg
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
יפה מאוד! תמשיך ככה.
ממליץ בכל מקום שאתה פותח ורואה חלודה, לעשות את מיטב המאמצים כדי למנוע ממנה לחזור...
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
מתן הי, תתחדש.
סדר העבודה שלך לא ברור לי... אתה רוצה להכשיר את הרכב לטסט, או שאתה הולך לפרק ולשפץ את הבודי?
השלדה רוב הסיכויים שבסדר. מה שמחליד זה הפח הדק של הבודי. שיפוץ הבודי הוא פרק העבודה המשמעותי ביותר. זה אכן דורש רתכת מיג - אבל היא לא צריכה להיות חזקה במיוחד, כל רתכת מיג בסיסית משומשת תספיק כנראה. יש עוד כמה כלים בסיסיים שצריך, אבל העיקר זה מקום נול לעבוד, והמון שעות של לימוד ועבודה.
לפי התמונות הספורות שהעלת, הבודי במצב לא טוב. תיקונים קוסמטיים זמניים לטובת מעבר טסט יחזיקו את הרכב עוד קצת, אבל מתי שהוא הוא פשוט יתפרק (אם זה לא כבר קרה ולכן הבעלים הקודם העמיד אותו) ואז ההשקעה במנוע, חשמל וכולי תרד לטמיון.
משיפורים, נעילות, הגבהות וכולי הייתי שוכח בשלב זה.
בקיצור, ממליץ להכין תכנית עבודה כללית ולהתייעץ פה בפורום לגבי הריאליות שלה.
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
כל הכבוד מתן! לדעתי הוא הגיע אל האדם הנכון, יש מצב שאם לא היה נאסף אל אבותיו בקרוב.
בנוגע לברגים לדעתי בשנת 84 הטורקס לא היו כ"כ נפוצים מצויין להחליף.
פרופיל הדלת אמור להיות משוקע בדופן (צריך לגלח מכל האורך) כך שהדלת עצמה לא "תרגיש" בשינוי.
ניר.
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מתן הי, תתחדש.
סדר העבודה שלך לא ברור לי... אתה רוצה להכשיר את הרכב לטסט, או שאתה הולך לפרק ולשפץ את הבודי?
השלדה רוב הסיכויים שבסדר. מה שמחליד זה הפח הדק של הבודי. שיפוץ הבודי הוא פרק העבודה המשמעותי ביותר. זה אכן דורש רתכת מיג - אבל היא לא צריכה להיות חזקה במיוחד, כל רתכת מיג בסיסית משומשת תספיק כנראה. יש עוד כמה כלים בסיסיים שצריך, אבל העיקר זה מקום נול לעבוד, והמון שעות של לימוד ועבודה.
לפי התמונות הספורות שהעלת, הבודי במצב לא טוב. תיקונים קוסמטיים זמניים לטובת מעבר טסט יחזיקו את הרכב עוד קצת, אבל מתי שהוא הוא פשוט יתפרק (אם זה לא כבר קרה ולכן הבעלים הקודם העמיד אותו) ואז ההשקעה במנוע, חשמל וכולי תרד לטמיון.
משיפורים, נעילות, הגבהות וכולי הייתי שוכח בשלב זה.
בקיצור, ממליץ להכין תכנית עבודה כללית ולהתייעץ פה בפורום לגבי הריאליות שלה.
נמרוד קלעת בול לנקודה. אני בשיפוץ ראשון ואשמח להכוונה. כרגע מרגיש לי שאני מנסה לאחוז את החבל משני צדדיו.. כלומר מצד אחד אני רוצה לשפץ ומאוד אוהב את התהליך ומבין את החשיבות של שיפוץ יסודי. ומנגד אני רוצה גם להנאות עם הרכב בטיולים. ולכן נמנעתי עד כה לפרק אותו ליסוד ולהתחיל מהבסיס שיפוץ מקיף.
כרגע העדיפות הראשונה היא לעבור טסט.
ומשם אני מתלבט,
האם לפרק ולטפל בחלודה במשך כמה חודשים כנראה (מה שמשבית לי את הטיולים וההנאה השנייה מהרכב).
או
האם אפשר לשלב בין הנסיעה והשיפוץ איכשהו? לדוגמא לתקן כל פעם לרמה סופית 'אזור' אחד עם חלודה מהשיוף והריתוך ועד הצביעה ואז בשבת שאחרי הרכב בעצם נשאר כשיר לטיול.
מתן
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nir.samo
כל הכבוד מתן! לדעתי הוא הגיע אל האדם הנכון, יש מצב שאם לא היה נאסף אל אבותיו בקרוב.
בנוגע לברגים לדעתי בשנת 84 הטורקס לא היו כ"כ נפוצים מצויין להחליף.
פרופיל הדלת אמור להיות משוקע בדופן (צריך לגלח מכל האורך) כך שהדלת עצמה לא "תרגיש" בשינוי.
ניר.
תודה על ההסבר ניר,
מקצת ממה שהתחלתי לשייף בחיבור ציר הדלת האחורית אני מקווה שאין שם מילוי של חומר פחחים בכמות יפה ומוגזמת,כלומר אני מקווה שיהיה לי למה לרתך שם את הפרופיל (אחד הבעלים לפני צבע את כל הרכב בצורה יפה אבל גם מאוד לא מקצועית עם שכבה עבה מאוד של חומר פחחים בחלק מהנקודות).
אעדכן אחרי שאשייף ואכין לריתוך
חוץ מזה
שלא הסברתי את עצמי טוב כנראה, שמתי ברגים עם ראש של בוקסה רגילה בצורת משושה ולא טורקס, יש העדפה מסוימת ללכת על דווקא טורקס?
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אני קראתי בטעות טורקס, כן לכל בורג יתרון וחיסרון המשושה דורש מפתח פתוח או בוקסה שלא תמיד יש גישה נקייה, הטורקס יחסית בולט החוצה והפיליפס הרגיל עם כל החסרונות גם הכי זמין וגם יש את הצד האסתטי והתאמת הצבע.
זאת דעתי אולי עוד מישהו ירצה להרחיב בעניין יש פה מומחים גדולים ממני.
-
10 קבצים מצורפים
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אני לגמרי מבין אותך.
אני קניתי את הסמוראי בעיקר להתעסקות בימי שישי ובזמן הפנוי שלי.
מיד שקניתי אותו כמו כל סמוראי התחלתי לסדר כל מיני דברים קטנים, אחרי שבועיים בערך התחלתי לסדר את החיבור של הכסאות מקדימה שכמובן היו מחוברות עם ברגי איסכורית ותוך כדי אתה מגלה דברים שלא ניתן להתעלם מהם ואז מבלי לשים לב כבר חצי אוטו מפורק ואתה אומר לעצמך אם כבר זה מפורק יותר קל להגיע לזה.....וכו'.
ידעתי שיום אחד אכנס לפרויקט שיפוץ אבל לא חשבתי כל כך מהר, חודש אחרי שקניתי את הסמוראי נכנסתי לשיפוץ מלא של שנתיים וחצי.
אני גם מבין את ההתעסקות של בדברים מסביב, כמו החגורות.
זה נכון שזה לא תמיד הסדר כביכול אבל אלו דברים שאנחנו עושים בשביל הכייף ולפעמים צריך קצת לגוון בין העבודות אחרת זה מאוד קשה.
אני בזמן הפחחות (שזה השבל שהיה לי הכי קשה) הייתי מגיע לפעמים ופשוט לא היה לי חשק להתעסק בזה, אז הייתי מוציא את המערכת חימום, משפץ, אורז ומחזיר למחסן עד שיבוא היום להתקין אותו.
וגם בשיפוץ מלא, שכלל פירוק השילדה מהבודי על לבורג באחרון.
יש דברים שלא נגעתי באותו זמן, כמו סרנים לדוגמא, ידעתי שאם אני נכנס לזה אני מושך את השיפוך בעוד כמה חודשים (עיקר הבעיה זה הזמן עד שיש את כל החלקים) אז הרכבתי את הסרנים כמו שהם, שנה אחרי שהאוטו כבר עם טסט ונוסע מצאתי זוג סרנים במחיר טוב, שיפצתי ואתם באופן מלא ויום אחד פשוט החלפתי בניהם.
עכשיו אני מזמין ומכין את כל החלקים לשיפוץ טרנספר, רק שהיו לי כל החלקים ביד, אפתח אותו ואשפץ.
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
פלג_
אני לגמרי מבין אותך.
אני קניתי את הסמוראי בעיקר להתעסקות בימי שישי ובזמן הפנוי שלי.
מיד שקניתי אותו כמו כל סמוראי התחלתי לסדר כל מיני דברים קטנים, אחרי שבועיים בערך התחלתי לסדר את החיבור של הכסאות מקדימה שכמובן היו מחוברות עם ברגי איסכורית ותוך כדי אתה מגלה דברים שלא ניתן להתעלם מהם ואז מבלי לשים לב כבר חצי אוטו מפורק ואתה אומר לעצמך אם כבר זה מפורק יותר קל להגיע לזה.....וכו'.
ידעתי שיום אחד אכנס לפרויקט שיפוץ אבל לא חשבתי כל כך מהר, חודש אחרי שקניתי את הסמוראי נכנסתי לשיפוץ מלא של שנתיים וחצי.
אני גם מבין את ההתעסקות של בדברים מסביב, כמו החגורות.
זה נכון שזה לא תמיד הסדר כביכול אבל אלו דברים שאנחנו עושים בשביל הכייף ולפעמים צריך קצת לגוון בין העבודות אחרת זה מאוד קשה.
אני בזמן הפחחות (שזה השבל שהיה לי הכי קשה) הייתי מגיע לפעמים ופשוט לא היה לי חשק להתעסק בזה, אז הייתי מוציא את המערכת חימום, משפץ, אורז ומחזיר למחסן עד שיבוא היום להתקין אותו.
וגם בשיפוץ מלא, שכלל פירוק השילדה מהבודי על לבורג באחרון.
יש דברים שלא נגעתי באותו זמן, כמו סרנים לדוגמא, ידעתי שאם אני נכנס לזה אני מושך את השיפוך בעוד כמה חודשים (עיקר הבעיה זה הזמן עד שיש את כל החלקים) אז הרכבתי את הסרנים כמו שהם, שנה אחרי שהאוטו כבר עם טסט ונוסע מצאתי זוג סרנים במחיר טוב, שיפצתי ואתם באופן מלא ויום אחד פשוט החלפתי בניהם.
עכשיו אני מזמין ומכין את כל החלקים לשיפוץ טרנספר, רק שהיו לי כל החלקים ביד, אפתח אותו ואשפץ.
וואו קודם כל השיפוץ שלך נראה מדהים!
איזה עבודת פחחות הבאת שם, היה לך ידע קודם?
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
לא יודע עדיין לאן השיפוץ יתקדם (אשמח אם מישהו יכול להגיד לי אם הרעיון של לעשות פחחות "תוך כדי תנועה" כלומר כל פעם חלק קטן תוך שמירה על כשירות הרכב +- הוא מעשי?)
אבל בינתיים כך או כך המטרה היא לעבור טסט ולכן ניגשתי לפתוח את המנוע.
התקלה במנוע היא שבוכנה מס' 3 לא עובדת בכלל מקבלת ניצוץ אבל לא נוצרת קומפרסיה,
ומישהו פתח את הראש לפני והידק אותו קצת חזק מדי ועם כלים לא מקצועיים כנראה והברגים התעגלו. אבל את זה עברתי.
חלק מהבוכנות נראות כמו חדשות (רק עם פיח) וחלק נראות חבוטות ועם שברים, מישהו מכיר את התופעה של השחיקה הכ"כ לא שווה בינהן?
בשבילי ההתעסקות עם המנוע הייתה בדיוק מה שחיפשתי בפרויקט הקטן הזה. ללמוד ולהכיר כל רכיב ורכיב ברכב.
עכשיו אני אזמין בוכנות ורינגים חדשים, הראש מנוע בשיפוץ כללי אצל בעל מקצוע והצילינדרים ילכו לבדיקה שהם לא שחוקים או אובלים.
בקיצור מצרף תמונות של הפירוק ומחכה בסבלנות שיגיעו החלקים (המקוריים, מזל שיש את האתר של עמרי כי זה גם ככה מסובך..)
מתןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b9d87ee61f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e92a1e039a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...25f307cecc.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6f73058795.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ad40f3ab01.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...703145bcd5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...de7009b51d.jpg
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אהלן.
אני מנסה לאחד שני שירשורים (השיפוץ הכללי ושיפוץ המנוע) בכדי לא לפתוח כפל שירשורי שיפוץ על אותו הרכב.
עברו כמה ימים מהפעם האחרונה שכתבתי פה בגלל אילוצים אישיים, והתחילה עונת הגשמים (דבר שרק גורם לי לרצות יותר להחזיר לחיים את המנוע שלי ולצאת לטיולים קצרים כבר ובהמשך לעלות לטיול בנגב). אז ככה קצת עידכונים:
- ספר רכב הגיע בשעה טובה ונתן את כל המידות והטולרנסים שחיפשתי(כמו שחנן אמר " תביא את הספר יהיה לך תשובות"- חנן צדקת זה הכל כתוב שם!).
- יש בוכנות אוברסייז (0.50) ורינגים חדשים שהוזמנו ממגה זיפ- (הזדמנות להגיד תודה לאימרי שהדריך אותי לקנות רק חלפים מקוריים ממגה זיפ למנוע).
- ראש המנוע שופץ מהיסוד ומוכן להתקנה.
- חוטי הצתה+ מפלג חדש הגיעו
- watchdog הגיע מאוסטרליה (הבנתי שאני לא רוצה להניע את המנוע עד שאין לי משהו שיעצור אותי לפני שהמנוע מתחמם כי אחרת אני וזרק את כל העבודה של החודשים האחרונים לפח)
- הצילנדרים עברו הונינג ע"י חבר
- שעון טורים גם הגיע ומוכן להתקנה ברכב
- כל מערכת קירור המים של הרכב גם הוחלפה לחדשה
- גם עבודת הפחחות מתקדמת אבל בה אגע בהמשך.
- הכי חשוב קניתי מד מומנט חדש במקום הישן של אבי. על מנת לא לעשות טעויות ולהדק יתר על המידה.
עכשיו העניין, התפנו לי כמה ימי עבודה רצופה על המנוע בהפתעה וחסרות רק 2 חבילות שלא הגיעו עדיין הגיעו ולכן אני מחפש:
1. האם למישהו יש סט אטמים למנוע F10A אולי משיפוץ שלא יצא לפועל או משהו כזה?
2. נוזל להרכבת מנוע- מישהו יודע האם זה קריטי לעבוד איתו ואם כן איפה קונים?
בתקווה שאניע את המנוע עד סוף השבוע,
מתן
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
מצרף קצת תמונות בשביל הכיף,
1. הקרטר ומכסה הטיימינג שנוקו ונצבעו בצבע יסוד
2. מערכת ההקירור הישנה שהוחלפה
3.שיטה מגניבה להחליף שמן בדיפרנציאל בלי לזחול מתחת לרכב בעזרת משאבה שעולה 15 ש"ח. (אשמח להסביר אם מישהו לא הבין)
4. הורדתי את ההגבה והשאקלים המוגזמים לדעתי שההיו מורכבים. והרכבתי שאקלים מקוריים (גובה הרכב לא השתנה כמעט להפתעתי כי הקפיצים חזרו לצורתם המקורית ו'דחפו' את הרכב כלפי מעלה שוב)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...89cbab9590.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1e5f6a1803.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...be290d6e12.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...635d3d1ff9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6d1cbf5b72.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...07f3c95d94.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2a1c0157c4.jpg
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
- - - Updated - - -
ודבר אחרון, מצורף השרשור של שיפוץ המנועhttp://www.jeepolog.com/forums/showt...A0%D7%93%D7%A8
אם לאחד המנהלים יש דרך יותר טובה לאחד בין השירשורים אשמח שילמד אותי;)
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אהלן,
המטרה של הפוסט הקודם-להניע עד סוף השבוע הזה- לא תקרה לצערי. אבל המנוע מורכב וכיוונתי שסתומים.
כשנותנים סטרטר המנוע מתחיל מעולה וכאילו כבר בא להניע אבל אז יוצא באקפייר מהקרבורטור והוא לא מניע.. מצורף סרטון קצר.
כנראה שהבעיה טמונה בכיוון שסתומים או מפלג
אבל קטונתי.
ולכן אני פונה לחוכמת הג'יפולוג אולי מישהו יוכל לתת עצה מרחוק או גר בצפון ומוכן לבוא בסופש הבא?
יש תחושה שהפרויקט לא מתקדם ואין תשובות לשאלות שלי (ושאני בעיקר כותב לעצמי). אבל פתאום מישהו שלח לי בה"פ ואמר לי איפה מוכרים סט אטמים מקורי בארץ.
נ.ב
(מתלבט אם לכתוב פה על כל התהליך של ההרכבה ובכלל על ההתקדמות ברכב, מעניין מישהו?)http://cloud.tapatalk.com/s/5faec200...WA0023_001.mp4
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
קודם כל לא להתיאש אתה בכוון הנכון.
שיפוץ רכב אספנות זה לא לחלשים..
נשמע שהתבלבלת בחוטי הצתה, חיברת אותם לא נכון.
או שלא הרכבת את המפלג נכון.
או גם וגם.
עבור על הספר ועשה זאת צעד צעד.
אם אתה מאזור חיפה אשמח לקפוץ ןלהעיף מבט
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מתן הירש
אהלן,
המטרה של הפוסט הקודם-להניע עד סוף השבוע הזה- לא תקרה לצערי. אבל המנוע מורכב וכיוונתי שסתומים.
כשנותנים סטרטר המנוע מתחיל מעולה וכאילו כבר בא להניע אבל אז יוצא באקפייר מהקרבורטור והוא לא מניע.. מצורף סרטון קצר.
כנראה שהבעיה טמונה בכיוון שסתומים או מפלג
אבל קטונתי.
ולכן אני פונה לחוכמת הג'יפולוג אולי מישהו יוכל לתת עצה מרחוק או גר בצפון ומוכן לבוא בסופש הבא?
יש תחושה שהפרויקט לא מתקדם ואין תשובות לשאלות שלי (ושאני בעיקר כותב לעצמי). אבל פתאום מישהו שלח לי בה"פ ואמר לי איפה מוכרים סט אטמים מקורי בארץ.
נ.ב
(מתלבט אם לכתוב פה על כל התהליך של ההרכבה ובכלל על ההתקדמות ברכב, מעניין מישהו?)
http://cloud.tapatalk.com/s/5faec200...WA0023_001.mp4
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
ברור שמעניין ותכתוב הכל כולל הכל. גם הטכני וגם הלבטים שלך
יש לך קהל.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
לא מבין בזה כלום, לצערי, אבל נהנה לקרוא ולעקוב אחר הפרוייקטים הללו.
בוודאי שרוצים שתפרט, תוסיף תמונות וכל מה שתוכל...
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אני גם חלק מהקהל. המון הצלחה.
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
יש קהל, תמשיך לעדכן ולהעלות תמונות, מת ללמוד לעשות דברים כאלה ולשפץ כלים ישנים וטובים (אולי בעתיד הרחוק יותר יזדמן לי)
-
תגובה: שיפוץ סמוראי 84 קצר
אחרי שהסופ"ש הקודם הלך על נסיונות הנעה (מאוד קרובים) שהעלו חרס. עשיתי הפסקת ארוכה בשביל לחשוב מה הבעיה- שיטה ממומלצת מאוד לבוא עם מראש עם קנקן קפה שחור לסדנה ולעשות הפסקות יזומות כי אחרת התסכול יכול להגיע לרמות קשות במיוחד.
באמת שהיה מאוד מתסכל והגעתי לשבת מול המנוע הלא מניע עד הלילה במוצ"ש. למזלי הקפיצו אותי למשהו והייתי חייב לעזוב את הסדנה אחרת גם הייתי נשאר לשבת שם מתוסכל מול המנוע כנראה כי הגעתי למצב שאפילו אין לי רעיון מה הבעיה (דלק יש, ניצוץ יש, אוויר יש, למה הוא לא מניע?!) . אבל כמו שמוני כתב מעליי בשיפוץ רכב אספנות יש הרבה רגעים קשים ואסור לוותר.
במשך השבוע מאז אותו סופ"ש שלא הניע קראתי שוב את ספר הרכב והבנתי למה המנוע לא הניע והיה כ"כ קרוב- בטפשותי ,שכחתי שכל בוכנה מגיעה פעמיים לנ.מ.ע.. פתחתי שוב מכסה שסתומים (קניתי עוד אטם, עולה הרבה כסף הלמידה שלי אבל שווה כל שקל) כיוון השתומים היה פשוט הפוך.. איזה כיף זה רק ללמוד ולהבין מה הטעות שלי ועוד יותר כיף לגלות שזו אחת שכל כך קל לתקן. בשביל לאשש שזו הטעות, פתחתי את ראש המפלג ובדקתי לאן הוא מצביע כאשר הנדנדים של בוכנה מס' 1 פתוחים-כמובן שהוא הצביע על 4.
כיוונתי שוב את השסתומים והפעם מדויק ובדקתי שהרוטור במפלג מצביע על הבוכנה שאת שסתומיה אני מכוון. כיוונתי לפי המרווחים הכתובים בספר הרכב.
התוצאה מצורפת:
https://youtu.be/MAojkP3-fAA
מתנצל על הסרטון האישי אבל אני פשוט לא יכול להעביר במילים את האושר שהיה באותו הרגע:D.
ואחרי כיוון עדין של המפלג וחיבור האגזוז:
https://youtu.be/-Iy-lyil6ic
נ.ב
לא היה מחובר אגזוז לכן הוא נשמע כמו טרקטור בסרטון הראשון.