-
1 קבצים מצורפים
רכב שטח לצורך צילום טבע
שלום. אני מתעניין בצילום טבע, בעיקר ציפורים. הרכב הנוכחי שלי (ב מ וו סדרה 5 היברידית) פחות אוהב שטח. אפילו שבילים קצת גדול עליו וגם חראם על הצבע.
אני שוקל לקנות רכב שני זול, נניח עד 25, רק לצורך יציאה לשטח הקרוב לבית (אני גם באיזור בית שמש) על מנת לצלם. אני אסע לבד וצריך מקום לידי רק לציוד הצילום. פחות מדובר על עבירות קשה אבל כן צריך להיות מסוגל להתמודד עם בוץ וכאלה. צריך מיזוג, אמינות. אני מניח שאם אקנה, אקנה כבר משהו שעבר שיפורים לשטח. עדיף גם רכב שלא עושה הרבה רעש (עד כמה שאפשר כמובן, זה ג׳יפ לא רכב חשמלי)
האם סוזוקי ג׳ימני בן 15-20 זה מה שאני צריך או שיש אופציות יותר טובות? אני לא אטפל לבד, צריך מוסך. עד כמה הרכבים האלו גניבים? בהנחה שאני משתמש רק לצרכים האלה, על כמה כסף בשנה מדובר (טסט, ביטוח צד ג׳, טיפולים)? האם זה רעיון טוב בכללי?
תודה מראש.
קובץ מצורף 130761
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ברוך הבא,
תמונה מקסימה...
ג'ימני הוא רעיון מעולה ובחירה טובה.
עלויות התחזוקה נמוכות יחסית לרכבים שטח, אבל עדיין אתה צריך להניח שיהיו סכומים לא מבוטלים.
נשלח מהנייד
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
אם אתה לא עושה שטח קשה אז תחפש לך ג׳ימני בלי יותר מידי שיפורים, מיגון והגבהה סולידית זה מספיק.
מבחינת עלות תחזוקה, קרוב מאוד לרכב פרטי מאותו שנתון, קח בחשבון שמבחינת תקלות יש לך עוד מכלולים שיכולים להתקלקל.
בסה"כ גימיני זאת בחירה טובה ולא יקרה יחסית לריכבי שטח אחרים
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
אם אתה לא מכוון לשטח קשה, תבדוק גם אופציה לסובארו פורסטר. עם קצת סבלנות, תמצא אחד כזה שלא עבר התעללות ועם לא הרבה קילומטרים. הג׳ימני לרוב הוא רכב של צעירים שחלקם פחות מקפידים על טיפול מונע.
לביא
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
אני מכיר צלם טבע חובב שמשתמש בפורסטר ומאוד נהנה - גם מהגגון עליו יש פלטה, בסיס שאפשר לשבת עליו, ומהבגאז' - בו הוא יכול לשכב כשהמושבים מקופלים לארוב לאובייקט המצולם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ולפני שתקפצו עלי עם צילום מהרכב.... אני נתלה כאן באילן הכי גבוה שיש..
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...08007018b3.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
אני מכיר צלם טבע שמשתמש ב rzr
שקט זה לא , וגם לא ממוזג .... אבל לא צריך לפתוח חלון
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
יש קלאב קאר וגם ריינג'ר חשמלי
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
אני מכיר צלם טבע שמשתמש ב rzr
שקט זה לא , וגם לא ממוזג .... אבל לא צריך לפתוח חלון
Sent from my iPhone using Tapatalk
בטח לא מכיר אותו, אבל ישר קופץ לי לראש ובטח לרבים פה שהוא נהיה צלם טבע כדי לקנות rzr.
:rolleyes:
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
האם אתה צריך לעבוד מתוך הרכב או רק כפלטפורמה לסחיבת ציוד כדי להגיע איתו לאיזורי הצילום?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
האם אתה צריך לעבוד מתוך הרכב או רק כפלטפורמה לסחיבת ציוד כדי להגיע איתו לאיזורי הצילום?
קודם כל תודה על כל התגובות.
רוב הצילום נעשה מתוך הרכב. אני נוסע ברכב עם חלון פתוח שעליו מונחת כרית אורז לייצוב ומעליו המצלמה עם העדשה. מדובר במשקל של 4 קילו בערך. רייזר לא מתאים גם בגלל הרעש וגם כי הוא פתוח. הציוד יקר ואני לא רוצה שיתמלא אבק. תיק הציוד יושב לידי במושב של הנוסע. כמובן שמדי פעם אני גם יורד והולך קצת ברגל. מזגן טוב זה הכרחי.
בעקבות התגובות כאן אני שוקל האם פורסטר מוגבה זה לא רעיון יותר מוצלח. לכאורה כרכב הוא יהיה יותר נוח ויסע יותר טוב בכביש עד שמגיעים לשטח. אני לא חושב שאנסה לעלות סלעים וכאלה. בעיקר שבילים אבל יש גם לא מעט בוץ בחורף. איך הפורסטר/גימני מתמודדים עם בוץ? המנוע של הג׳ימני לא חלש מדי בשביל זה? יש עוד אופציות בגיזרת הפרייבט?
איך מחפשים רכב כזה משומש? למה צריך לשים לב?
שוב תודה על כל התגובות.
קובץ מצורף 130804
-
רכב שטח לצורך צילום טבע
הפורסטר הוא רכב שטח שבניגוד לגיפונים רבים אחרים מסוגל לעזוב את שבילי הכורכר ולנסוע בשטח ״אמיתי״.
העבירות שלו בשטח טרשי אומנם פחות טובה מהגימיני (בשל זוויות גישה, בטן ונטישה פחות טובות ובעיקר העדר הילוך כוח) ועם זאת, הוא עדין יקח אותך ל 80% ממסלולי הטיולים בארץ.
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
הג'ימני טוב משמעותית בשטח, יש לו הילוך כח ומשקלו קטן מאד, לא תרגיש חוסר כח בשטח.
הפורסטר יותר מרווח והן לנסיעה בכביש ובהחחלט יענה על הצורך גם בנסיעות צילום בשטח.
בכל מקרה צריך ללמוד קצת כיצד לנהוג בשטח, גם רכבים גיבורים וחזקים לעיתים מסתבכים כאשר יש בוץ אכזרי, דיונות ומגמות ללא אחיזה טובה לגלגלים. היכרות עם יכולות הרכב ועוד לנהוג בו נכון בתנאי הדרך השונים היא חשובה מאד..
תמשיך לבקר ולהעלות תמונות יפות...
נשלח מהנייד
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
בניגוד לדעה הרווחת, דעתי היא שפורסטר יעלה על ג'ימני בשבילים בוציים.
מרווח הגחון טוב יותר בזכות המתלים הנפרדים, בסיס הגלגלים ואיתו היציבות הכיוונית גדול יותר - שני אלו מאפשרים מהירות תקיפה גבוהה יותר של המקטע הבוצי.
יחס הספק משקל וגם לחץ הקרקע דומים - פורסטר מהדורות הראשונים בסופו של יום רכב די קל.
כמובן שזה לא שווה הרבה בלי צמיגי בוץ אמיתיים - אבל זה נכון לכל רכב שנוסע בשטח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
אם מזגן חזק זה תנאי הכרחי אז ג׳ימני זאת לא אופציה.
לגבי נסיעה בבוץ, לג׳ימני אפשר להרכיב צמיגי שטח מלא ועד כמה שאני יוגע, לפורסטר אין צמיגי שטח מלא במידה חוקית. יכול להיות שזה נותן יתרון לג׳ימני אבל אני לא מכיר פורסטר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
בניגוד לדעה הרווחת כאן, ומנסיוני המועט עם סובארו AWD לדגמיהן, פורסטר אינו רכב שטח כלל ולא קיים סוג שטח בעולם בו יש לו יתרון כלשהו על פני ג'ימני או כל רכב שטח אמיתי אחר. ראו הוזהרתם. ומי שיתעלם ויילך שבי אחרי כל סופרלטיבים ותיאורים מלאי התלהבות של כתבי-רכב שיש להם מושג ברכבי-שטח כמו שאני באטמן וגם מומחה לפיסיקה גרעינית, יגלה את הצד הפחות מסיבי, פחות סימפטי והמאוד יקר של האוטו הזה.
זה רכב שבילים טוב. הוא מאוד נוח ושימושי. מצוין על הכביש בכלל, ועל כביש רטוב/חלקלק בפרט, אמין ואיכותי. אפשר לאנוס אותו להיות "רכב טיולים" ולהתחיל לנחש איזה אחוז משבילי הארץ הוא יכול לעבור. אבל שלא יהיו לאף אחד אשליות - רכב שטח זה לא. כל נסיון למדוד אותו כ"רכב שטח" ימלא רשימה של שגיאות, טעויות ואי התאמות בכל פרמטר שתבדוק. כנראה שהוא לא באמת מיועד למה שאנחנו רוצים לעולל לו.
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
להגיד על דאסטר, פורסטר או xv שהם אינם רכבי שטח, זה מוזר, אפילו לא רציני.
זה בערך כמו שרדנק אמריקאי עם רנגלר משופר על 40״ יגיד על פאגרו שזה אינו רכב שטח.
הוא צודק? במסלולים שהוא עושה, כנראה שכן...
אז נכון שהפורסטר אינו עז הרים כמו הגימיני ולא יעשה בשום אופן את כמריר, אך כמו שכבר כתבתי קודם, הוא יקח אותך בביטחה וללא נזקים, בחלק נכבד מהמסלולים בארץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
סוזוקי גראנד ויטרה 99 עד 2006 "מתורבת" יותר מהג'ימני בכביש,
לא כל כך נופל ביכולת השטח מהג'ימני.
בשטח עדיף משמעותית מהפורסטר.
בקיצור, יענה טוב מאד לדרישות שהוגדרו.
בהצלחה
רענן
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
להגיד על דאסטר, פורסטר או xv שהם אינם רכבי שטח, זה מוזר, אפילו לא רציני.
זה בערך כמו שרדנק אמריקאי עם רנגלר משופר על 40״ יגיד על פאגרו שזה אינו רכב שטח.
הוא צודק? במסלולים שהוא עושה, כנראה שכן...
אז נכון שהפורסטר אינו עז הרים כמו הגימיני ולא יעשה בשום אופן את כמריר, אך כמו שכבר כתבתי קודם, הוא יקח אותך בביטחה וללא נזקים, בחלק נכבד מהמסלולים בארץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
למרות שהם יכולים לנסוע בחלק לא קטן מהשבילים שאנחנו קוראים להם "שטח", הם לא רכבי שטח. ומעולם לא אמרתי משהו יותר ברצינות.
אולי הכלב קבור בהגדרה שלך ל"שטח"?.... ואולי כי יש כאלה שמאמינים שאם איזה קמיקאזה חסר-אחריות דילג באלימות והצליח איכשהו, בבדל האחיזה האחרון שאיכשהו נותר לו, לדדות לקצה העליון של מעלה עשוש או מעלה יאיר, אז זה כן "רכב שטח"?....... אולי אפילו "גיבור"?...........
כי אתה יכול גם לצאת בנעלי בלט להדריך בהר חורשן, או לדפוק על מסמרים באבן. אם זה מה שנוח לך וזה מה שאתה מאמין בו.
אחרי מספיק פעמים ששכבתי מתחת לסובארו AWD ושאר צעצועים מהקטגוריה הזו ועסקתי בתיקון/החזרה למקום של כל מיני דברים שנתלשו, אפשר לקבוע חד משמעית - רכב שטח זה לא. אלה פרייבטים כפולי הנעה ומוגבהים ולא יותר. אני לא מדבר על יכולת עבירות כזו או אחרת, אלא על המבנה הפרייבטי של כל מה שאתה לא רואה, מתחת לגחון. מתלים, תושבות, הכל פחיות. דקיק, עדין. בשימוש שטח אינטנסיבי הכל ייתלש/יתכופף/יתבלה במהירות. יחסי ההעברה לא מתאימים, הגיר סובל קשות. שום דבר שם לא מיועד למאמצים האלה.
כי אם האוטו צריך לנסוע, נגיד לא סתם שביל קק"ל אלא בשבילים כמו נגיד, ציר מצוק ההעתקים?... (שסובארו עוברת בלי בעיה לכאורה), מדי שבוע נגיד?.... חלקי מתלה יתחילו להתפרק תוך חודש-חודשיים. אם בשני כלים שונים, חדשים מהניילון, תושבות עיגון של מוטות מייצבים נתלשו מהמרכב אחרי שלושה ימים רצופים באותו טיול, כי הם לא מסוגלים לשרוד רצף של הצלבות?..... זה אומר הכל. רכב שטח זה לא רק עבירות במעלה פשוש, אלא גם מבנה חסון שאין לג'יפוני הצעצוע האלה. פרייבטים כאלה לא בנויים בצורה מסיבית שמתחייבת ברכב שטח. אני כבר לא מדבר על צמיגים ופגושים ומפתנים. בג'יפונים, חצי מהאוטו מחובר בקליפסים וכל חתיכת פלסטיק שלא שמת לב שנפלה, זה חצי משכורת.
כבר נאמר כאן בהקשר של רכב אחר - מי שנולד לזחול, לעולם לא יעוף. אלה ג'יפונים. הם כלים רכים. הם פרייבטים מוגבהים. הם רק "כאילו רכב שטח", אבל לא על באמת. זה פייק. גם אם לקחו כדורגלן-עבר עם פה גדול שיכריז "אם זה לא 4X4 זה לא SUV אמיתי". אז הנה - הם כן 4X4 ואולי גם SUV אבל רכבי שטח הם לא. והם לא יהיו כאלה לעולם גם אם תגביה אותם, גם אם תנעל להם צמיגים נורמליים. גם אם תמגן, אפילו אם תנעל להם דיפרנציאל אחורי ותעשה סאלטה-מורטלה. מהר מאוד תיקרע לך דופן של צמיג בחתך 55. הציריה בעובי עיפרון תתפתל ותיגזר, מהר מאוד יתלש לך משהו כי "תושבות" מפח בעובי של 3 מ"מ לא יחזיקו את הכוחות האלה.
חשוב לא לשכוח את זה, גם אם מדובר ברכב אול-ראונד מצוין כמו הסובארו AWD לדגמיה שבסך הכל יכול לטייל וגם מבצע מאוד יפה כשצריך פה ושם, אבל - רכב שטח אמיתי הוא לא. אני אגב, אומר את זה למודרכים בלי להתבייש. זה חוסך להם הרבה נזקים ועוגמות נפש אחר כך.
זה למה אני שואל מה השימוש.
ואחר כך אתמקד יותר. כמה רחוק צריך להגיע לתוך השטח ובאיזו תדירות.
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
דרור, אמרו אותו דבר ב97 ואילך על פג'רו, טרופר וכו....
כשהרכבים ששלטו בשטח היו סופות וCJ.
אני יודע מה תגיד עכשיו, שגם הם ה(suv) לא רכבי שטח אלא דו"שים סבירים, אבל זה נכון גם לגבי טנדרים.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
דרור,
לדעתי, הטעונים שאתה מעלה, מאירים את התמונה מזווית אחת ולא מתייחסים לתמונה הכוללת.
אלפי מטיילים עם סובארו פורסטר או xv מגיעים אל כל קצוות הארץ ומוכיחים, שניתן לטייל איתו בשטח בביטחה, ובנהיגה מתאימה, ללא נזקים.
האם בתור מדריך, כמוך, הייתי בוחר בו לרכב השטח שלי? התשובה היא כמובן, לא.
האינטנסיביות וכמות השטח שאני עושה לא מתאימה לו והוא אינו בנוי לכך (כפי שציינת).
ועם זאת, בטיול חודשי בתוואי שטח המתאים לו (בוודאי שלא עשוש או יאיר שנמצאים מחוץ למעטפת) הוא ישרוד יפה ויסב לבעליו הנאה רבה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
האמת,
אני מאוד בעד ג'יפונים למשפחות מטיילות.. אבל הבחור התחיל להזכיר נסיעה בבוץ.
ואז המחשבה על הפורסטר האומלל שמקבל מכות איומות למערכת ההיגוי והמשולשים מהקוליסים כשצריך לתת גז בקוליס עמוק.... רחמים.
וכמובן שהאופציה של צמיגי בוץ שלא קיימת.
מצד שני,
אולי כשהוא כתב בוץ הוא התכוון לקצת דרכי עפר גירניות רטובות שיש לו באזור בית שמש.
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
דרור,
לדעתי, הטעונים שאתה מעלה, מאירים את התמונה מזווית אחת ולא מתייחסים לתמונה הכוללת.
אלפי מטיילים עם סובארו פורסטר או xv מגיעים אל כל קצוות הארץ ומוכיחים, שניתן לטייל איתו בשטח בביטחה, ובנהיגה מתאימה, ללא נזקים.
האם בתור מדריך, כמוך, הייתי בוחר בו לרכב השטח שלי? התשובה היא כמובן, לא.
האינטנסיביות וכמות השטח שאני עושה לא מתאימה לו והוא אינו בנוי לכך (כפי שציינת).
ועם זאת, בטיול חודשי בתוואי שטח המתאים לו (בוודאי שלא עשוש או יאיר שנמצאים מחוץ למעטפת) הוא ישרוד יפה ויסב לבעליו הנאה רבה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מתייחס מאוד לתמונה הכוללת.
אני לא מחפש בהם את יכולות העבירות הקיצוניות אלא את ההתאמה הבסיסית. וזה, מה לעשות, לא נמצא שם.
אני לא מתלהב מסרטוני יוטיוב. כמו יועצו של רוה"מ, גם אני מציץ להם מתחת לשימלה - ושם אני רואה פרייבט. אין שום הבדל, שום חיזוק, שום מכלולים מעובים, שום כלום לא באמת שונה מאימפרזה 4WD שמיועדת לכביש, למעט עוד קצת גובה. הקצת גובה הזה לא הופך אותם ל"רכב שטח".
אז תגידו מה שתרצו על הסטנדרטים שירדו (אני אף פעם לא זלזלתי בטרופר או פאג'רו), את התושבות ואת המכלולים החשופים ואת הפחיות הדקיקות שבגחונו של פרייבט כל זה לא מעניין. כן, אפשר לנסוע עם זה לטייל. כמו שאפשר גם עם סתם פרייבט בנהיגה נכונה וזהירה. אבל כל מי שחושב שבזכות ה-AWD ו-22 הס"מ של מרווח גחון, שזה "ג'יפ" ושזה בנוי לעבוד בשטח?.....לטייל בשטח אמיתי בכל שבוע או בכל חודש?.... פשוט חי בסרט-פרסומת. משלה את עצמו. "הנאה רבה"?...... בוודאי. עד שיתחילו הנזקים הכבדים. וכשמתחילים לשלם אלפי שקלים במוסך, ההנאה כבר לא רבה בכלל.
אני עובד איתם על בסיס קבוע. זה אוטו איכותי ומאוד מרשים במכלול התכונות והיכולות שלו. גם אני השתכנעתי ויש אצלנו בבית XV כזו - אבל. יש כאן "אבל" גדול - אני יודע איפה עובר הגבול. והגבול הזה קרוב מאוד. הרבה יותר קרוב לפרייבט מאשר לג'יפ.
אז צא מהפוזיציה של מי שלוקח אותם לטיול של שבת אחת פעם ב.... ותנסה לשים את עצמך בתפקיד בעליו של רכב כזה - אתה היית יוצא עם רכב כזה לטיול בשטח כל שבת?... ובכל חודש?.... אתה היית רוכש רכב כזה משומש, שאתה יודע שהוא בעל עבר שטח עשיר?..... כי אני לא. ממש לא.
כל זה רלוונטי לא רק לסובארו אלא לעוד ג'יפונים עם הנעה AWD שבעליהם קוראים להם "ג'יפ-משהו" ולמעט דאסטר, כולם מתאימים עוד הרבה פחות מסובארו לתפקיד הזה של "רכב שטח". אז חברים יקרים - זה עולם של פייק, של תדמיות ובעיקר של טריקים שיווקיים. תתעוררו.
אגב, אתה עובד אצל מי שהגדיר את הכלים האלה כלגיטימיים למעלה עשוש..... לא פחות. אני יכול לצטט לך אותו.
אז באמת שכל אחד יעשה מה שבא לו ואיפה שבא לו, ויקשיב למי שהוא רוצה. רק שלא יבוא אחר כך בטענות.
-
רכב שטח לצורך צילום טבע
לא הגזמתם בכלל ...
לדוגמה.
יש לנו בקבוצת הואצאפ של הדאסטרים צלם טבע .. הוא מוציא תמונות לא פחות ממעלפות .. נשיונאל גאוגרפיק פר אקסלנס .. והוא מטייל רכב בודד במדבר בשביל זה. יושבת שעות בלי תנועה עם הכרית אורז שלו ..
והוא נוסע על דאסטר.
דרור, אתה לא מבין בכלל איפה הם נוסעים, הצלמים ומה מעניין אותם .. לצורך העניין פות"ש עושה את זה עכשיו עם איקס5 !!! שכל קשר בינו ובים שטח אפילו שבילי קק"ל הוא פנטסיה ..
קנה המידה שלך שגוי לחלוטין.
גם פורסטר ייתן את מלוא התמורה לצלם השטח שלנו.
המילה עבירות בכלל לא בלקסיקון שלו .. עבירות בשבילו זה לעבור מעבר בקר ...
קרדיט לדודו בן-דויד. הצלם.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...93b7b4a6b3.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a597e402a5.png
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
מי מדבר על עבירות?......... אני אמרתי משהו על עבירות?.............
זה לא העניין של עובר או לא. אתם לא יורדים לסוף דעתי, הא?
....
עבדתי לפני קצת פחות מחודש עם שני צלמים.
צלם הסטילס נסע איתי בג'יפ, הרחפניסט נסע אחרינו בפורסטר 2008 או 2009 עד כמה שאני זוכר - שזה דגם שקצת יותר מתאים לעבודת שטח מהחדשים. הוא יותר קטן, הזויות יותר טובות, גיר פלנטרי וכו'.
נכנסנו לשבילים לכיוון עין מטע. שבילי פרייבטים בסה"כ. בזהירות המתבקשת.
קצת אחרי מצוקי זנוח, זה כבר לא לפרייבט. השביל התחיל לטפס בעלייה קצת תלתולה ולהיות קצת משובש, טרשים וסלעים. והוא התחיל לחשוש.
אחרי עוד 100 מטרים הוא אמר די ועצר. החנה את הפורסטר בצד ועבר עם כל הציוד שלו לסופה.
החשש שלו היה מוגזם. מבחינת עבירות לא היתה שום בעיה - בנהיגה זהירה פורסטר היה עולה את זה כמו מלך. אבל הוא עדיין חשש בדיוק בגלל מה שאני מדבר עליו - מכות בגחון ועומסים על המתלים וכל היתר. נזק שמצטבר ומגיע מהר מאוד.
אז טיול פעם במי יודע כמה זמן - יאללה בסדר. זה מתאים. אבל לעבוד ככה כל הזמן?.... האוטו לא יאהב את זה. הנזקים יגיעו מהר. זה יקר וזה מבאס. במיוחד כשמדובר ברכב יחיד שצריך לשרת את המשפחה ביומיום.
בגלל זה אני שואל - מה מתאר השימוש? איפה פות"ש מצלם?
עם ג'ימני כמובן שאין שום מגבלה. מצד שני - בג'ימני גם אין מקום לציוד. צריך לקפל מושב אחורי, אין דלתות אחוריות, הכל פחות נוח.
אולי גרנד ויטארה זו תשובה מספקת - מעבר להילוך כוח, זויות וכו', כל התחתית בנויה טוב יותר ומסיבי יותר לשימושי שטח.
או דאסטר - שזה עדיין ג'יפון, אבל עובד טוב יותר ונכון יותר בשטח מכל ג'יפון אחר.
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני מתייחס מאוד לתמונה הכוללת.
אני לא מחפש בהם את יכולות העבירות הקיצוניות אלא את ההתאמה הבסיסית. וזה, מה לעשות, לא נמצא שם.
.....
אגב, אתה עובד אצל מי שהגדיר את הכלים האלה כלגיטימיים למעלה עשוש..... לא פחות. אני יכול לצטט לך אותו.
אז באמת שכל אחד יעשה מה שבא לו ואיפה שבא לו, ויקשיב למי שהוא רוצה. רק שלא יבוא אחר כך בטענות.
הזכרת לי את זה:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A8%D7%95%D7%AA
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
קודם כל דרור צודק (כי דרור יודע!)
אחר כך , עבירות ושרידות זה אך ורק שאלה של בעלות. (וגם של עלות)
זה לא משנה הרכב , הפח, הציריות , ובטח לא מרווחי הגחון והנטישה !
ופה דרור מאד צודק ... מה שמוכרים לנו בפרסומות זה ממש אחיזת עיניים.
לי אישית יצא לחצות את הארץ (שביל ישראל לג'יפים) בפג'ו 208 שנת 1997
במסגרת גרוטראלי עשינו כמה שיפצורי חצר , והצלחנו להגיע לאילת.
זכור לי היטב תל קשת בחורף נאה (ועמוס גשם) , מטפס לראש התל עם רוביקון בריון
נועל דיפרנציאלים מתי שצריך , נלחם בהצלבות, זורק בוץ כמו טרקטור עם צמיגי MT 37.
עומד למעלה ומצלם צבעונים בפריחתם , כאשר במעלה נשמעות נהימות מנוע.
תוך פחות מדקה , חונה לידי סובארו 1600 DL הנעה קדמית , יוצא מוחמד וקוטף עשב
רענן לצאן. (אורז ויורד בצד השני שהוא תלול יותר).
בדיוק כמו שבשביל הגישה לנחל כנף (לפני כחודש) יצא לי לחלץ בקטע מישורי לחלוטין
ללא שום סיבוך טכני כל שהוא (למעט ביצה קטנה של אחת הנביעות) רנגלר ספורט מדוגם
שבעליו התיישב לו לאחר כבוד בתוך הבוץ ללא יכולת יציאה.
ולקינוח המור"קים מצרף תמונה של קניון ברק ביום שישי בבוקר
כל כלי הרכב ללא יוצא מהכלל אינם בבעלות פרטית !!!
קובץ מצורף 130827
וכולנו יודעים שהדרך לכאן היא לא כביש 6.
אז נכון ... את הזיק או את ציר המצלעות , לא ניסיתי עם רכב רך.
אבל ... עבירות זה שאלה של תעדוף אישי (או בעלות) בלבד !!!
-
רכב שטח לצורך צילום טבע
אני רק אשים את זה פה.
https://www.4x4.co.il/article/13416?...YNq3D_JuEwDwBA
הסרט מומלץ לצפיה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
רכב שטח לצורך צילום טבע
מי זה ב 0:22?
נראה מוכר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8517e2cf11.jpg
בעצם הוא גם הכתב ותראו מה הוא כותב בכסף. צביעות [emoji23]
כל העיתונות רכב הזו מושחתת. יש להם קשרים כלכליים עם היבואנים. אי אפשר להאמין לשום מילה כתובה...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...cc44d0a1fb.jpg
אגב, נראה לי שלגיא יש בשרשור הזה הכי הרבה קמ השטח בשנים האחרונות...
אולי אפילו בהשוואה מול המצטבר של רובנו.
וכולם על האין שטח החסכוני שלו
בקיצור, קחו בפרופורציות.
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
-
תגובה: רכב שטח לצורך צילום טבע
נכון, חצינו את ישראל - תיקנתי בדרך כל מיני דברים שהתפרקו. ולא רק צמיגים. בפורסטר הכחול "שלי" קרה משהו בגיר אחרי יום וחצי בשטח והחלפתי אותו בפורסטר בצבע חום-ברונזה שהצליח לסיים את המסע כשהוא תקין. פלוס-מינוס. אז מי כמוני יודע מה אני אומר על המכוניות האלה...
כמו לרבים כאן, גם לי יש בטלפון אפליקציית פדומטר או משהו דומה שסופר צעדים.
סופרת לי כל יום כמה הלכתי.
אני די עצלן והממוצע היומי אם אני לא יוצא בערב להליכה, עומד על בין 1,000 ל- 2,500 צעדים. זה פחות או יותר מה שבנאדם רגיל הולך ביומיום בעבודה ובסידורים ואפילו כשהוא בבית שלו, הולך בין חדר העבודה למקלחת ולשירותים ולמרפסת ולמטבח וכשהוא מוריד זבל. מספר צעדים כזה הוא באמת חסר משמעות.
ההליכה לשם ספורט אצלי, זו שאמורה להשקיט את המצפון עד כדי שאשקיע בה לפעמים איזה ערב (למשל אחרי תקיעת לאפה-שווארמה), היא כ-7,000-8,000 צעדים. משהו כמו 6.5-7 ק"מ. היא שורפת אולי 600-700 קלוריות במקרה הטוב.
עכשיו קחו מספרים אמיתיים: במהלך חמשת ימי חוצה ישראל סובארו, האפליקציה ספרה לי בכל יום סביב 16,000 צעדים. ביום!.... ביום הרביעי, המכונן, נספרו מעל 20,000 צעדים.
אז אנ ישואל אתכם: זה טיול ג'יפים או תפירת שביל ישראל ברגל?.......... אני גם מטר-תשעים וכל צעד שלי זה צעד.
למה אני מספר לכם את כל זה? כי ככל שאתם הולכים יותר ברגל בטיול ג'יפים, ככה כנראה הרכבים לא מתאימים לשטח.
הסובארואים לא פראיירים. אבל להוביל קבוצה כזו בחוצה-ישראל ולסיים כשהם תקינים (פחות או יותר) זה חתיכת קריעה פיזית קשה ביותר (אל תדאגו, אני לא מתלונן, זו עבודה שאני אוהב ונהנה מכל רגע ושכרה הנאה בצידה). לא רק תצעדו הרבה ברגל, גם תרימו ותסדרו אבנים וסלעים במשקלים שיילכו ויצטברו לטונות רבות. וכל הקריעה הזו היא במקומות לא נוראיים כמו מעבר תקוע, נחל סדום ונחל עשוש.
ואני אומר לכם, כמי שמדריך ומוביל את הקבוצות של סובארו-דרייב, חושב ומצהיר שזה רכב מעולה וגם עומד אישית מאחורי ההצהרה הזו (יש XV בבית) מכריז כאן חד משמעית שסובארו שצריכה לתפור טיול כזה פעם בחודש, מדי חודש בחודשו?.... אחרי חצי שנה היא תתפרק. ואם תשאלו כל אחד ואחד מהקבוצה שיצאה לחוצה, על מה הזהרתי אותם לפני הטיול - תקבלו את אותה תשובה.