-
6 קבצים מצורפים
ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
אהלן. רציתי לשאול בתור שרשור קליל ונחמד (שיסיח את הדעת קצת מהמסביב :) ) מי אוהב ונוסע על ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים (חישוקים) ברזל (אבל על צמיג שטח\חצי חצי שאפילו במידה גדולה מהמקור)? הכוונה בעיקר על ג'אנטים כאלה המותקנים ברמות הגימור ה"זולות" או הבסיסיות של הרכבים. אבל גם אפטרמארקט יתקבל בברכה :) .
למרות שלמדתי שיש יתרונות לחישוקי ברזל בשטח (זולים, יותר קל למצוא וניתנים לתיקון בשטח עם פטיש) אני יודע שזה גם עניין של טעם.
אני מאוד אוהב לראות כאלה סט-אפים, יש במראה הכנראה פשוט שלהם בכל זאת משהו קשוח, ענייני, עמיד במיוחד שמולבשים עליהם צמיגי שטח - מעין מראה "נכון", הפרופורציות "מתיישבות טוב בעין" - אפילו אם בפועל זה לא באמת כך.
אצרף כמה תמונות לכוונתי:
קובץ מצורף 130934 קובץ מצורף 130935קובץ מצורף 130936
קובץ מצורף 130937קובץ מצורף 130938
התמונות הנ"ל מהאינטרנט, למטה הכי קרוב למה שהתכוונתי שהיה לי עד עכשיו היה בסובארו בי 4 שהייתה לי ומכרתי (יש לי טנדר GMC ישן עכשיו) :
קובץ מצורף 130939
מי עוד כאן נוסע על חישוקי ברזל ואוהב את המראה על הג'י'פ\SUV\טנדר ? יש תמונות?
שנה טובה ושיהיה לנו רק יותר טוב:)
מיקי
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
שנים נסעתי עם ג'אנט ברזל מקורים עם צמיג שטח מלא גרנד ויטרה דור 1.
היום האופנה היא לגאנט מגנזיום(מעוצב) בצבע שחור.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ברזל, תמיד. 20 שנה+...
מניח שאם אגיע למגנזיום זה יהיה רק במצב של אין ברירה ואז אחפש ההזדמנות להחליף לברזל.
אולי אם תהיה לי רודסטר, אשקול...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
היתרון בברזל- אם מתעקם אפשר ליישר.
היתרון בסגסוגת- קל משקל.
בין זה לזה, וגם במראה, אני מעדיף את הברזל.
אבל אני במיעוט. אין להשיג כמעט גאנט ברזל לרכבים החדישים...
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
מתי פעם אחרונה עיקמתם ג'אנט בשטח והיה צריך ליישר אותו עם פטיש??
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
מתי פעם אחרונה עיקמתם ג'אנט בשטח והיה צריך ליישר אותו עם פטיש??
הם רק אמרו שאפשר לתקן .
הכנה למזגן
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
מתי פעם אחרונה עיקמתם ג'אנט בשטח והיה צריך ליישר אותו עם פטיש??
תשאל אולי "מתי לאחרונה נשבר לכם ג'אנט סגסוגת בשטח".....
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
תשאל אולי "מתי לאחרונה נשבר לכם ג'אנט סגסוגת בשטח".....
לי זה קרה פעם אחת.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ולי התעוותו פעם חישוקי ברזל ממכות בסלעים, ברמה שתיקון היה לא אפשרי/קשה מאוד/לא משתלם.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
התכוונתי יותר למראה של הג'אנטים על ג'יפים או טנדרים מאשר מה יותר טוב:) אני אוהב את המראה.
היה לי מקרה אחד שג'אנט ברזל התעקם ככה שכן היה ניתן ליישר עם פטיש ועשינו את זה. והיה לי גם מקרה שאני דפקתי ג'אנט בצורה כזו שהחלפנו אותו וזרקנו לפח כמו שדרור תיאר (על הדרך הלך המשולש ונשבר מוט קישור למוט מייצב - בהיסח דעת שלי בסובארו).
השאלה מה אתם מעדיפים ויש תמונות:) ?
-
אני עיקמתי גאנט לפני כצה חודשים.
יישרתי עם פטיש.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
אני אוהב מה שמגיע עם הרכב שקניתי.
את הרכב הקודם קניתי עם ברזל. הנוכחי הגיע עם סגסוגת.
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
.ברזל 5" -7" , ג'ימיני או cj , גודל 15" - 16".
( אם מישהו יכול לסובב את חלקן , אודה )
קובץ מצורף 130978
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
פות"ש אתה לא לבד. ברזל מקורי נראה טוב גם לטעמי.
קובץ מצורף 130983
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
התלבטות שלי היא רק מה נראה יותר טוב. חישוק ברזל מקורי צבוע שחור או חישוק ברזל מקורי צבוע לבן או בצבע הרכב.
הייתי חסיד של השחור מט. עכשיו אני חושב שוב על העניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
אני רק שאלת תם:
האם יש הבדל כלשהו בשיכוך זעזועים בין ברזל וסגסוגת?
האם לג'אנט ברזל יש תרומה ולו סופר מינימאלית בשיכוך זעזועים במקרים בהם לצמיגים
(ואולי גם לג'אנטים?) יש מקום מרכזי בשיכוך ובולמי הזעזועים פחות אפקטיביים, כמו במכה חזקה ומהירה שאז
רוב הבולמים נכנסים לשוק (משחק מילים ממש קורע).
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
נ.ב. אני מכיר את המושג "משקל בלתי מוקפץ" שמתייחס לכך שככל שמורידים את המשקל הבלתי מוקפץ
שזה למעשה הגלגלים והחלק התחתון של המתלים אז הרכב (קריטי בעיקר באופנועים) יציב ומגיב טוב יותר במהמורות.
אני מדבר על כלי רכב כבד בהרבה מאופנוע שנוסע בשטח במהיריות נמוכות בהרבה
ומתייחס בעיקר אם לא רק למצב בו בולם הזעזועים מתקשה לתפקד ולמעשה לא קיים.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
זה כבר יודעי הדבר יענו:) כיף לראות את התמונות - הרכבים נראים פגז!
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
אני רק שאלת תם:
האם יש הבדל כלשהו בשיכוך זעזועים בין ברזל וסגסוגת?
האם לג'אנט ברזל יש תרומה ולו סופר מינימאלית בשיכוך זעזועים במקרים בהם לצמיגים
(ואולי גם לג'אנטים?) יש מקום מרכזי בשיכוך ובולמי הזעזועים פחות אפקטיביים, כמו במכה חזקה ומהירה שאז
רוב הבולמים נכנסים לשוק (משחק מילים ממש קורע).
לחישוק אין חלק משמעותי בשיכוך זעזועים במכונית, משאית, או רכב 4X4 מודרני, אם זה מה ששאלת.
יש לו חלק בשיכוך ברכב דו-גלגלי איפה שהצמיגים צרים יחסית. ויש נסיונות לערב אותו בחזרה - Softwheel הוא הדוגמא הקרובה ביותר אלינו.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
גם באופנועי שטח/דו"ש משתמשים בסגסוגת כי המשקל מאוד קריטי, אז
משלמים בעמידות החומר לטובת המשקל.
מצד שני משתמשים בשפיצים/חישורים בשביל הגמישות ועמידות בזעזועים וזה ממש משמעותי.
ז"א שלסוג החישוק יש יכולת שיכוך.
מעניין אותי האם ברכב כבד ואיטי (יחסית) שתוספת המשקל הבלתי מוקפץ הרבה
פחות קריטית, יכול להיות יתרון (כלשהו) לברזל מבחינת בלימת הזעזועים.
מצטער אם גונב את השרשור למקום לא רצוי.
סקרן.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
תכלס השיקולים במישור שלנו הם לעניות דעתי פחות הנדסיים נטו ויותר מבוססי מציאות יום יומית. ג'אנט ברזל יותר עמיד, חישוק סגסוגת נראה יותר טוב.
ג'אנט ברזל קל להשיג, חישוק סגסוגת לפעמים יותר קשה להשיג.
ג'אנט ברזל כבד יותר, חישוק סגסוגת קל יותר.
הבחירה במה להשתמש תלויה מאוד באופי השימוש.
אני מאוד מתגעגע לפיג'ו ישנה שהיתה לי- 106 ראלי, אוטו שנבנה באמת בגישה של "הנה מסלול, סע". אחד הדברים שהכי אהבתי בה היו ארבעת חישוקי הברזל הלבנים. קל לתקן, קל להחליף. הבחירה בהם נובעת מהצורך להחזיק תמיד כמה סטים של צמיגים בצד לכל כמה הקפות, החישוק זול וזמין.
אני אישית על חישוק סגסוגת מכיוון שהוא הגיע עם הרכב. בפועל לטעמי האישי חישוק הסגסוגת לא תרם לי כלום, מהמראה לא אכפת לי. אחד החששות שלי נוגע לפגיעה בחישוק, שהוא בתכלס איזה משהו סיני עלום שם שלא נראה לי שאצליח להשיג יחידה ממנו במידה ויגרם נזק.
לאחרונה מצאתי את עצמי נוסע בכביש נבי מוסא ברכב כביש-שטח. בכביש יש בורות איומים ואני נכנסתי לאחד מהם במהירות, מה שגרם לחישוק הסגסוגת להיפגע ולצמיג לקבל חתך מכוער. בדיוק חשבתי על מה היה קורה אם היתי ברכב שלי, נאמר בשעה שלוש בבוקר חזרה מהמרסבא. אז נכון, לי יש צמיד עם יותר נפח וגובה, אבל עדיין-חישוק שנפגע היה כנראה גורם לי להצטרך לקנות סט חדש של חישוקים.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
לא תמיד הסגסוגת קל יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
גם באופנועי שטח/דו"ש משתמשים בסגסוגת כי המשקל מאוד קריטי, אז
משלמים בעמידות החומר לטובת המשקל.
מצד שני משתמשים בשפיצים/חישורים בשביל הגמישות ועמידות בזעזועים וזה ממש משמעותי.
ז"א שלסוג החישוק יש יכולת שיכוך.
מעניין אותי האם ברכב כבד ואיטי (יחסית) שתוספת המשקל הבלתי מוקפץ הרבה
פחות קריטית, יכול להיות יתרון (כלשהו) לברזל מבחינת בלימת הזעזועים.
מצטער אם גונב את השרשור למקום לא רצוי.
סקרן.
את תפקיד בלימת הזעזועים לוקחים הבולם והקפיץ- כל תוספת מסה מיותרת שלא מוקפצת (כגון חישוק כבד) רק מקשה על המתלה בבלימת הזעזועים .
רכב 4X4 אומנם יחסית כבד ואיטי ,מצד שני בשטח המתלה חווה אמפליטודות ותדרים יותר גבוהים - לנוחות ובלימת זעזועים -משקל לא מוקפץ נמוך הוא תמיד המטרה,לא להיפך.
אגב ,אני מכיר סגסוגות אלומיניום באופנועי שטח מודרניים יותר חזקות מסתם ברזל באותו נפח.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
לא רק הבולם והקפיץ, חלק גדול מבלימת הזעזועים נתון לצמיגים.
באופנועים עם חישורים גם להם חלק בבלימת הזעזועים.
בגלל זה אני מנסה להבין אולי גם הג'אנט תורם במשהו?
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
נכון, גם לצמיגים חלק חשוב.
מה הקשר למשקל החישוק? אתה מתכוון ל״קפיציות״ שלו?
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
שעיר - לא. חישוק ברכב מודרני - כביש או שטח - מתוכנן להיות כמה שיותר קשיח וקל, האלסטיות המסוימת שתמיד קיימת זניחה ולא נלקחת בחשבון בכלל בתכנון הרכב.
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
לא מתכוון למשקל החישוק, אלא העובדה שברזל/פלדה גמיש הרבה מאלומיניום או מהסגסוגות
שמהן מייצרים חישוקים.
אז אולי גמישות הפלדה תורמת גם לבלימת הזעזועים? (בנוסף למתלים ולצמיגים)
לי אין מושג אם יש הבדל שמורגש או אפילו לא מורגש אבל אולי כן בולע משהו
מהזעזועים בין חישוק סגסוגת לחישוק ברזל (לפחות לטובת הגנה על מיכלולי הרכב, כמו נניח תושבות מנוע
ובושינגים גמישים למיניהם).
אני עם הגב הדפוק שלי אהיה מוכן לקבל כל תרומה בבלימת זעזועים.
אשמח לדעת שיש עוד הבדל מעבר למשקל ולמחיר ולאסטטיקה/יופי.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
שעיר - לא. חישוק ברכב מודרני - כביש או שטח - מתוכנן להיות כמה שיותר קשיח וקל, האלסטיות המסוימת שתמיד קיימת זניחה ולא נלקחת בחשבון בכלל בתכנון הרכב.
כנראה שהצדק איתך.
אם כן, חבל שכך:rolleyes:
-
תגובה: ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
כפי שצויין, בגלגלים עם חישורים/שפיצים/סיחים, הם נוטלים חלק מהשיכוך, ולא החישוק עצמו או החומר שלו.
וזו הסיבה ש99.99% מאופנועי השטח מגיעים עם חישורים.
בכלל, נוטים לזלזל בהמצאת החישור, אמנם זו המצאה ותיקה אך מבריקה הנדסית.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk