-
פשלות מכונאות מביכות.
שלום לכולם.
שבוע שעבר אומתתי כחולה קורונה
התסמינים כללו חום, כבדות, כאבי שרירים ושיעול קל.
לא דברים שממש השביתו אותי.
למרות שעכשיו אני מרגיש כמעט כרגיל, בכל אופן
כידוע אני חייב להישאר בבידוד ימים נוספים. שיעמום.
חשבתי לפתוח תחרות של טעויות מביכות במכונאות רכב.
טעויות כאלו שכשמגלים אותם, הבושה אוכלת אותך - אם זו טעות שלך.
ואם זו של אחרים, אתה תופס את הבטן מרוב צחוק.
זו לא חייבת להיות טעות שגרמה נזק, סתם כל טעות מצחיקה.
דוגמאות: החלפת הקטבים במצבר. (מכיר דברים כאלה)
חיבור קו העודפים לפתח יניקת הדלק.
הרכבת קורונה של דיפרנציאל קדמי בזה האחורי.
(נסו לדמיין)
מילוי נוזל בלמים במקום שמן גיר וכדומה.
לי קרתה פשלה שאני מחפש נואשות משהו שיאפיל עליה.
זו פשלה שמאז ביצועה,
אבד לי התענוג לצחוק על טעויות של אחרים.
אציג אותה בהמשך לשיפוטכם.
אני די משוכנע שהיא תזכה במדליית הזהב.
צאו לדרך...
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
אומנם בקטנה אבל טרי מאתמול בבוקר, פירוק תיבת הגה סופה, דאגתי לסתום את הצינורית מהמיכל לתיבה עם כלי יעודי, אבל לא מהמשאבה לתיבה, פותח צינור ומקבל מפל....מזל שאני עובד על חול, הפדיחה כוסתה ונעלמה במהרה.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
לפני 12, 13 שנה, הרכב היה ג'יפ צ'רוקי XJ.
כך היה הדבר:
בצ'רוקי יש בתא המנוע ברז ארבע דרך שמווסת את כמות נוזל הקירור שמגיע לרדיאטור של מערכת החימום. הברז עשוי מפלסטיק מצ'וקמק ועם הזמן התחיך לדלוף ולהתפרק. הזמנתי אחד חדש באיביי. אני חושב שזה חלק החילוף הראשון שהזמנתי דרך האינטרנט והגיע בחבילה בארץ.
ביום שישי בבוקר ניגשתי למלאכת ההחלפה. אחרי כמה דקות של פתיחת וסגירת ארבעה בנדים לארבע צינורות, סיימתי. צריך לבדוק אם עובד? צריך. משלים נוזל קירור, מניע, מחכה עד שהמנוע מתחמם, התרמוסטט נפתח, נכנס לאוטו - מעביר לחימום - יוצא אויר קר. מעביר לקירור - יוצא אויר חם ונעים. אוקי, ברור מה התקלה - חיברתי שני צינורות הפוכים. טעות, קורה, צריך להחליף אותם.
מה אתם הייתם עושים עכשיו? נכון. פותחים בקבוק בירה והולכים לשבת בצל עשרים דקות. אבל לא. כיביתי את המנוע, פתחתי את הבנדים וניגשתי ישר למשוך את הצינור שמחובר לברז. כמובן שהצינור רותח, אי אפשר להחזיק אותו. זו הייתה ההזדמנות השנייה ללכת לנוח ולחכות בצד. אבל לא, לקחתי סמרטוט, עטפתי את הצינור וניסיתי שוב למשוך. לא הצלחתי. פספסתי עוד הזדמנות לא לצאת אידיוט. שיפרתי תנוחה - מהצד של תא המנוע, לחזית - ממש מול הצינור. תפסתי אותו עם שתי היידיים, ככה חזק, ממש, ומשכתי בכל הכוח. ושוב, אבל ממש חזק. עד שיצא הגזר.
כמובן שקיבלתי שפריץ אדיר של מים רותכים ישר על בית החזה (במזל לא על הפנים). למזלי הגדול, זה עורר אותי לעשות את המעשה הנכון היחיד באותו יום. לעזוב הכל ולרוץ כמו תרנגולת שחוטה, בצרחות, דרך הבית, אשתי ההמומה עם תינוקת על הידיים, עם הבגדים לתוך המקלחת. זה נגמר בהגדרה "כוויות נרחבות דרגה שנייה" בלבד. כמה ימים של כאבים, כל מיני משחות שקר, וסיפור.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
לא כל כך רחוק והרבה יותר פשוט...
איפשהוא במרץ, ימי תחילת סגר א'
אחרי החלפת רדיאטור, חסר קצת מי קירור.
אני בבית, ראש מנופח מהזום בעבודה,
הנודניק מכיתה ה' חופר,
אח שלו (י"א) צועק
ואני לוקח גריקן מים לוישרים ושופך אחר כבוד הישר לרדיאטור...
מזל שעליתי על הטעות לפני שהנעתי (הילד צחק ואמר שהיו יוצאים בלוני סבון מהאגזוז)
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
עשיתי אוברול למנוע 500 סמ"ק של הריינג'ר,
זה כולל פתיחת הקייס ל2 חלקים (דומה למנוע אופנוע) להחלפת מיסבים, משאבת שמן וכו....
ציר המשאבת שמן ארוך ועליו מורכב גלגל טיימינג ובחוץ האימפלור של משאבת המים.
לפני סגירת הקייס, צריך לחזק אום נעילה של הטיימינג על הציר, שאחכ עליו מורכב האימפלור של משאבת המים ואז יש עוד אום נעילה בקצה ציר המשאבה.
סחבק לוקח בוקסה ארוכה, וסוגר עם רצ'ר ידני לחזק את אום הגלגל טיימינג.
סוגר סוגר סוגר....מוציא את הבוקסה ורואה שטחנתי את כל התבריג בקצה הציר, מה שאמור להחזיק את האמפלור . [emoji22]
מסתבר, שהחור בבוקסה לא היה מספיק גדול.
מה עושים, מזמינים עוד ציר משאבת שמן. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3a231048f2.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
זה היה עוד לפני שלמדתי לעבוד עם ספרות, ודי הרבה לפני שהמציאו את גוגל.
רציתי להחליף רינגים בבאגי שלי. שאלתי את אבי שיבדוק איך מהדקים את קסוות המיסבים של הטלטלים. הוא שאל מכונאי שאמר לו "ברגש".
אז עוד לא הבנתי את הקונספט של מיסבי החלקה וחשבתי שהברגים מפעילים לחץ על הקסווה שלוחצת על פין גל הארכובה.
אז סגרתי "ברגש", מאוד חלש.
בנסיעה הראשונה אחד הטלטלים התפרק.
הוצאתי את הבוכנה. סגרתי את פתח השימון בפין הקרנק עם ויקטורית ובנד מתכת. הידקתי את שאר ברגי הטלטלים, והמשכתי לנסוע עד סוף חיי הבאגי עם שלוש בוכנות.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
שירשור של איך יצאתי אידיוט .. כבר יש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
למזלי לא היו לי הרבה פשלות ורובן (חוץ מאחת) לא הותירו בי צלקות (פסיות)
אבל היתה אחת...
הסיפור היה לפני כ 12 שנה בערך (לך תזכור) ועוד ברמת ישי בבית הורי.
היה איזה אירוע משפחתי קטן ומעצבן, ומודה חיפשתי סיבה להתחפף קצת.
אז נזכרתי בפילטר שמן של הגיפ שהחלפתי לפני מספר ימים.
כמובן שהיה לי מאוד חשוב לפרק אותו ועכשיו. חיבים לבדוק מה מצב הפילטר.
אולי יש בו שבבים ?? הרי זה נורא חשוב לבדוק ולא עשיתי את זה.
אז הלכתי למחסן של ההורים שלי, שם היה הפילטר וחיפשתי משהו לחתוך אותו.
היה לי דיסק קטן שהיה עושה את העבודה בקלות, אבל היה מרעש ומגלה לכל העולם מה אני עושה.
אז מה סחבק עושה? לוקח מספרי פח ומתחיל לחתוך את הפח של הפילטר.
בהתחלה הלך טוב וכבר חצי מהפילטר פתוח.
אמה מה, הוא מלא שמן ומחליק לי מהיד.
והפח החתוך והחד עובר דרך היד שלי קצת מתחת לאגודל.
פתאום היה שם יותר דם משמן, החרא הזה חתך לי פתח של כמעט שלוש סנטימטר ביד.
רץ לבית שוטף את היד ועל הדרך מפחיד את אימא שלי ז"ל )-:
למזלי לא היה צורך בתפרים, אחרי חודש זה כבר פחות או יותר נסגר.
אבל נשאר לי מאז צלקת גדולה ויפה שמזכירה לי תמיד למה צריך לחשוב לפני שאתה עושה שטויות
-
פשלות מכונאות מביכות.
הרכבנו שניים נעילה אחורית.
בהרכבה היה שלב שמישהו מאיתנו חיבר את הקליפר וכנראה סמך שהשני יהדק או שהדקתי חלש מדי. הדיעות חלוקות.
הנסיעה הבאה הייתה לדרום. יורדים את מעלה עקרבים.
באחת הלחיצות הדוושה יורדת עד הריצפה... עוד לחיצה והכול בסדר.
מסיימים את הסרפנטינות ועל השביל הישר אני מקבל קריאה בקשר לעצור... משהו משתלשל מהאוטו.
עוצר, בודק ומבין.
טוב, מפרקים גלגל, ואין ברגים.
אחד החברים נוסע קצת אחורה ומאתר בורג.
לא יודע מאיפה אבל ללביא שתמיד נוסע כמעט בלי כלים היה בורג כמעט זהה באוטו.
קצת עבודה, לא יותר מחצי שעה עיכוב והיינו חזרה בתנועה.
בהזדמנות זו תודה גדולה ללביא שכבר פעמיים ידע לחזות מראש איזה בורג חסר לי ( תרתי).
פעם אחרת זה היה בורג באוהל.
אגב מאז לא מעניין מה כתוב בספר. הברגים נסגרים עם לוקטייט קל.
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
חורף לפני איזה חמש שש שבע שנים, היה ינואר ממש ממש קר. האוטו מתחת לבית, שיפוץ מערכת קירור. טלפון מגיע: "יאללה תתארגן, מחר שלג". אחלה בחלה, ישר נכנס למצב קרבי, מפתח עשר תיק תק מחזיר הפאן קלאץ', ממלא פרסטון, מנקז אוויר, מנקז שוב. מנוע מתקרר שלוש שעות, כי חורף, ממלא עוד. פצצות. יוצא בחמש בבוקר להגיע ראשון לשלג, חמש מעלות ברמת גן, האוטו רבע סקאלת חום. טוב נו, בטח לוקח לתרמוסטט ככה שניה להתעורר. כביש שש רבע סקאלה, נו טוב, לא נמות מזה. כל עוד לא מתחמם, ניחא. מגיע למחניים, יורד לגולן ומתחיל לטפס. שלג כבד מתחיל. איך שעובר את העליות מד הטמפרטורה בחוץ מתייצב על מינוס שלוש ומד הטמפרטורה של האוטו על אפס. שעון חום ראש מנוע מראה שישים. אני רועד מקור באוטו, אין חימום כי אין חום בנוזל הקירור.
טלפון הביתה:"אה...מסתכלי רגע בקופסה של החלקים שאני מוריד מהאוטו, שאני תמיד שומר...יש שם כזה כמו פטריה?"
"עם קפיץ עליה?"
"כן".
שכחתי להרכיב תרמוסטט.
בתמונה: מחמם את הידיים על הבלוק.
קובץ מצורף 131017
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
לפני שנים רבות מאוד, אופנוע סוזוקי DR350 עם אגזוז תחליפי "סופרטראפ".
לא זוכר מי ומה, אבל הצלחתי לחבק את האגזוז עם החלק הפנימי של הזרוע. מאז ועד היום יש לי כוויה/צלקת בצורת הלוגו של סופרטראפ.
שנתיים לפני, סוזוקי DR250, הרגלית הימנית התעקמה טיפה למעלה, וגרמה איכשהו לקיקסטרטר להיתפס במצב תחתון.
סחבק בחן מקרוב את הבעיה, ולחץ את הרגלית למטה כדי לראות אם הקיק משתחרר.
ואללה השתחרר יופי, היישר לפרצוף שלי, ושבר לי שן קדמית. לפחות הכתר היה על חשבון צה"ל.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
נדמה לי שזה היה ב2003 או 2005...
קניתי לאדה ניבה שנת 96, או 95... כבר באמת לא זוכר....
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
זהו בעצם. זה המעשה המכונאי הכי מטופש שלי. ;) ;) ;)
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
נדמה לי שזה היה ב2003 או 2005...
קניתי לאדה ניבה שנת 96, או 95... כבר באמת לא זוכר....
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
זהו בעצם. זה המעשה המכונאי הכי מטופש שלי. ;) ;) ;)
ואז קנית דיסקו שזה כאילו ממש שונה
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
אי שם בתחילת שנות האלפיים (2004? מי זוכר) פותח טרנספר בסוזוקי, להתקין יחסי העברה.
מכין ספר, כי טמבל ולא יודע כלום.
מכין 3 חברים, שיהיה מי שיאכל פיתות (מסתבר שעבשות, לנצח זוכרים לי את זה) ויפקח עלי.
אחד חבר גאון, ראש על הכתפיים, מהנדס על חלל כזה. אחד רפתן, שיהיה מי שיעשה את הדברים שצריך בשבילם חקלאי קשוח, ואחד חבר טוב, מהסוג שנשאר איתך כשחשוב.
מפרקים, מנסים להבין מה כל דבר עושה, איך זה עובד. ממה להיזהר כבר יודעים, קראנו בפורום בחו"ל - לא לאבד את הגולות הקטנות! אז אני מחליט להקצות בנאדם שלם למשימה הזו, כי אנחנו בגינה של ההורים ואם שם נופלת גולה, גם גלאי מתכות לא יעזור.
"חבר טוב" (השם המלא שמור במערכת), אני מבקש, "שים בבקשה עין על הגולות האלו".
מתקדמים. מבינים איך זה עובד. פותרים בעיות, חולמים מיסבים בדרך לא דרך, מחזירים באילתור, מנצחים הכל. ערב ירד כבר, סוגרים ברגים אחרונים ומתיישבים. מבט אל החבר הטוב מגלה ששכחנו את הגולות בחוץ.
"קיבינימט! מה ביקשנו כבר?!?!" אני זועם.
-"אמרת לשמור, הנה, שמרתי."
תכל'ס, צדק.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
קודם כל בריאות.
ב2013 כשרק התחדשתי בהיילקס.
יצאתי לטיול בסכיני דימונה עם חבר. טרם הכניסה לנחל הבחנתי בחופש בזרוע s והידקתי את האום.
ישנו בכניסה למסלול. בבוקר כשקמנו הרכב שלו לא הניע. כל הנסיונות לא הועילו והייתה גרירה ארוכה החוצה.
בהמתנה ארוכה אכלנו ואירחנו כל עובר אורח עד אשר הגיע הניידת שירות והניעה את הרכב של החבר.
הטיול כבר היה אבוד אז החלטתי לבקר את אחותי בדימונה. היה שבת וחניתי בתחנת אוטובוס. פתאום אחותי מסתכלת מהחלון ואומרת לי שכותבים לי דוח. רץ למטה.. כהר מאוחר. לפחות אין נקודות.
מזיז את הרכב ובאמצע הכביש אין היגוי.
בנתיים מצטברת תנועה. שולף ישר היי ליפט. מרים את חזית הרכב. מסובב גלגלים ומכניס את הרכב לחניה.
מזהה את הרס ההברגה בזרוע s ומבין שאין מה לעשות אלא לרתך.
ישנתי ברכב בלילה. בכל זאת דימונה והיילקס זה מתכון להעלמות רכב. ובבוקר דוד שלי הפנה אותי לחבר שלו מסגר. כל הדרך הולך עם הזרוע s בזוית הנכונה. כשמגיע למסגר מחליט שזה לא הכיוון הנכון ונותן 180 מעלות. הבחור מרתך ואני חוזר שמח לבב לרכב. וינעל העולם.. רותך הפוך..
שוב הליכה ארוכה לבחור, שוב לבקש טובה, שוב לרתך ושוב הליכה ארוכה חזרה.
מאז לוקח טוש סימון ברכב.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
מה אגיד לכם, בינתיים, אכזבה.
חשבתי שלמישהו תהיה פשלה שתתקרב לשלי
וארגיש יחסית פחות מטומטם, אבל ממש לא!
ומעשה שהיה, כך היה.
לפני 7 שנים.
רנו טרפיק 91 רעשים בגיר.
הילוך שני לא נכנס.
הולך לחצר של חבר שיש לו שם חצי מוסך.
יש שם יותר כלי עבודה וחברים לעזור
ובעיקר, אין שם את אשתי תחי' שתיתן לי הערות בונות.
(היא באמת רוצה לעזור אבל לא מבינה שלא הפעם)
מרים את האוטו על בוקים, נכנס תחתיו, מפרק ומוציא הגיר.
כמובן על הדרך, מחליף מחזיר שמן ובודק את חלקי הקלאצ'
פותח את הגיר, מאתר את הבעייה (לא זוכר כעת מה היא הייתה)
מחליף את החלק הפגום וסוגר את הגיר.
מכניס את הגיר תחת הרכב, נכנס אחריו עם ג'ק ורצועות.
מרים את הגיר ודוחף אותו למקום, ככה במכה אחת.
סוגר כמה ברגים ויוצא מאושר מתחת לרכב
ואומר לחברים "בחיים לא נכנס לי כל כך חלק"
תוך כדי שאני רואה בתדהמה...
את חלקי הקלאצ' הלא מורכב צוחקים לי בפנים.
זהו, פרקתי. נסו להתעלות על זה.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
קו כרמית קיץ 2011.
אני זוכר איך התרגשתי שהגיעו אלינו דיפנדרים חדשים, והם היו נהדרים חוץ מזה שהחימוש כל הזמן היה לוקח לנו אותם על תקלות כאלה ואחרות... דיפנדר זה נכס שצריך לשמור עליו בפלוגה.
אני מקבל טלפון מהסמ"פ: "יוני הביאו לנו דיפנדר חדש, הדבר היחידי שצריך לעשות זה להחליף לו 4 גלגלים, סומך עלייך".
אחרה"צ במדבר באמצע הגדוד, אוויר נעים, אני מחליף לאיטי את ארבעת הגלגלים. 3 הורכבו, יופי, עוד מעט יהיה דיפנדר חדש וממוזג במקום ההאמר השבור, התרגשות!
מרים גלגל רביעי, מפרק אותו, מסתובב לקחת את הגלגל האחרון.. שומע רעש לא נעים.. מסתובב, הרכב נפל מהג'ק, המוט של הג'ק שיפד את מיכל הדלק, ואני עם ידיים על הראש.
כל הגדוד מסתכל על הדביל שהרס דיפנדר חדש, וזה נח לו על הדיסק האחורי בשלולית סולר.
יש לציין שהמשימה הושלמה ובסוף החלפתי גם את הגלגל הרביעי.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
כאוכבה, לבנון. בדיקה שגרתית של תא המנוע בM113.
לא בדקתי מספיק טוב שמוט החזקת מכסה המנוע בתוך התפס שלו, סגרתי מכסה מנוע, והמוט חדר לתוך אחד מצינורות נוזל הקירור. הנזק אובחן מיידית לפני שהתנענו את הנגמ"ש.
דיווח לחימוש. הסברתי שצריך בסה"כ להביא צינור. התעלמו ממני והביאו ריו חץ עם מנוע חלופי. גם לאחר שהראיתי להם בשטח את הנזק בצינור הם התעקשו להחליף מנוע. אין על צה"ל.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
דיווח לחימוש. הסברתי שצריך בסה"כ להביא צינור. התעלמו ממני והביאו ריו חץ עם מנוע חלופי. גם לאחר שהראיתי להם בשטח את הנזק בצינור הם התעקשו להחליף מנוע. אין על צה"ל.
לא היה הולך להם ב"יצאת צדיק".
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
1998 מניע את הסמוראי עם כבלים ולא מבין למה לא מטעין: כי הקטבים הפוכים [emoji1749]
מילואים בעוטף קלקיליה: הנהג נותן ניוטרל פורס זחל ומעקם זר מניע. מבקשים שיביאו מהסדנא זר ימין. מחכים חצי יום ומגיע הזר על ריו מפרקים וזה זר שמאלי... מחכים עוד חצי יום לזר המתאים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
השנה הייתה 93 או 94 לא זוכר במדיוק.
ניהלתי עבודה במוסך של פורד.
הגיע לקוח עם יוניט חום מנוע תקול, העובדים בהפסקת צהריים, במקום לתת לו לחכות חצי שעה שיסיימו לאכול, היה יום עמוס בעבודה ולא רציתי שיתעכבו לי על עוד משימה.
לקחתי T10 ופרקתי במקום את היוניט חום.
כל כף יד ימין שלפוחית אחת גדולה.
רק לפני חמש שנים חזר לי הרגש של החום ליד !!
אין שכל זה כואב !!
אגב החלפתי את היוניט ומלאתי מיים, ניקזתי, הוא ייצא מהמוסך ורק אז הלכתי לטפל ביד...
כבר כתבתי - אין שכל זה.....
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
טוב, אם הגענו לסיפורים מהצבא. שבוע ראשון בצמ"פ חורף בסינדיאנה ברמה.
שולחים אותי באמצע הלילה לפרק פלטות בילום שנמצאות בתחתית התובה כדי שאפשר יהיה להוציא מנוע. צריך לעשות את זה בזחילה מתחת לטנק בתוך הבוץ. ברגע שאני פותח את הפלטת בילום הראשונה ליטרים של שמן נשפכים לי על הפרצוף וכל הגוף.
מסתבר שבמנוע קרה קיוסק - כלומר טלטל נשבר וחורר את בלוק המנוע וכל האמבטיה התמלאה בשמן.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
בצמ''ה בצבא כל מי שעוזר לנגדים חוטף.
פעם כשפירקנו צינור שמן של בוכנת סכין של d9.
הנגד לא שחרר לחצים. איך שברגי הצינור שוחררו מקלחת שמן הידראולי לכולנו..
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
לפני 4 או 5 שנים, עבדתי באחת הסדנאות הגדולות בארץ למיגון ושיפור רכבים.
בלחץ של עבודה, ערב חג ואוירת סוף יום עם העובדים, בזמן פירוק המיגון המקורי בסובארו XV בטעות פתחתי את הבורג ריקון שמן גיר וחטפתי מקלחת של שמן גיר מכף רגל ועד ראש.
מהר מאוד מילאנו מחדש שמן והמיגון הותקן כראוי אבל עד היום שאני עובד על רכב, במיוחד אם אני מלמטה, יש בי את הפחד מבורג ריקון שמן
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
גד״ש אי-שם בדרום, שנות ה-80.
טפ״ש לטרקטורים.
גירוז, פילטר אויר ומילוי שמן אם חסר.
הנורווגי התבקש למלא שמן במנוע.
אז הוא מילא שמן.
עד למעלה.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
סיפור שלא ראה אור עד היום :)
בימי הצבא, אי שם לפני 25 שנים...
הייתי קצין חימוש בחטיבה בעזה.
לאחר מספר ימי גשמים חזקים במיוחד, צוות גששים שלנו שקע באחד הנחלים בעוטף.
שישי בערב, אני בתורנות, מקבל קריאה לצאת ולחלץ אותם.
מגיע לשטח, במקום כבר יש עוד סופה ממוגנת ששקעה ועוד טרקטור של אחד החקלאים, שגם הוא שקוע.
וכמובן, הממוגנת של הגששים בתוך ערוץ נחל/חורשה...
אנחנו מנסים למשוך עם הסופה שלנו, כלום. לא זזה.
מפה לשם, לגששים יש חברים בסביבה, הביאו חבר עם "טרקטור בוץ" , ההוא שולף את הטרקטור השקוע, את הסופה שניסתה לעזור ואז מגיע לסופה של הגששים.
מתחברים ומושכים, שומעים קצת חריקות, אבל האוטו זז.
תוך כמה שניות גילינו שהאוטו זז קדימה, אבל הסרן האחורי נשאר במקום...
בקיצור, מסתבר שהסרן התיישב מאחורי גזע כרות בנחל.
קרענו בולם זעזועים, קפיץ ועוד כמה דברים שהתנתקו במשיכה.
את הלילה הגששים העבירו ליד הג'יפ, אנחנו חזרנו בבוקר לתקן ולהוציא אותו...
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
סיכום ביניים?
אני עובר על המקרים שנכתבו. יש ביניהם שעונים להגדרה
פשלת מכונאות, אבל יש כאלו שממש לא.
לדוגמא, המקרה של SAAR אכן פשלה משעשעת
שקרתה עם רכב, אבל לא קשורה למכנאות.
יש גם מקרים כמו של דורון על מילוי השמן.
אכן זו פשלה מכונאית אבל אין כאן משהו מביך.
הנורבגי עשה מה שאמרו לו באופן מילולי.
לא כל אחד יודע מה זה "למלא שמן"
המגדיר המדוייק לפשלה מכונאית מביכה.
זה בעל ידע מקצועי שמצופה ממנו לעבוד נכון
והוא עושה במכוון שטויות שלא במודע.
ברשותכם אתן את הדירוג שלי לפשלות המתאימות.
אומי5 3/10
נמרוד 4.5/10
ש01 5/10
מוטי ג. 3/10
חנן 2/10 זאת פשלה מחוסר ידע.
תומר 3.5/10
אלון ק 5.5/10
4.5/10amirmoshe
שמעון פ 8.5/10
יוני 2/10
קובי 6/10
שמוליקו 4.5/10
גבע 6.5/10
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
אז אני אנסה...אבל ברכב פרטי.
מיניסוטה 1998, אני גר שם במסגרת העבודה.
מקום קר מאוד, תראו את הסרט והסדרה פארגו, אבל רק בחורף....מגיע ל30- ונמוך יותר לפני תוספת רוח.
הייתה לי פורד טמפו, רכב פשוט וידני, רכב של תפרנים, ממש לא רכב ששווה איזכור ולא שווה להשקיע בו.
נקניתה משומשת בקייץ והכל סבבה.
הגיע מר חורף
לאחר שמניעים בחורף מד הטמפ בחנייה מגיע לאמצע לאחר זמן רב אבל בנסיעה מהר מאוד יורד חזרה לאיזור הקר ומערכת החימום תא נוסעים כמעט לא מתפקדת אז נסעתי עם מעיל וכפפות כל הזמן..
אבל אי אפשר לעבוד על הרכב בחורף בחוץ...קר ורטוב
אוקי, אחרי חורף ראשון שסבלתי הגיע האביב והחלפתי טרמוסטט כי הנחתי שתקוע פתוח והתנהג טוב.
הגיע החורף ואותו דבר....המשכתי לסבול.
לפני שחזרתי מכרתי הרכב לחבר תמורת 1000 דולר, שהמשיך לסבול...
אחרי שנה נשבר לו ובדק שוב הטרמוסטט וגילה שהורכב הפוך...כלומר כאשר קניתי את הרכב היה מורכב הפוך ואני המשכתי את אותה הטעות והיה בפועל פתוח כל הזמן.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
אחרי שנה נשבר לו ובדק שוב הטרמוסטט וגילה שהורכב הפוך...כלומר כאשר קניתי את הרכב היה מורכב הפוך ואני המשכתי את אותה הטעות והיה בפועל פתוח כל הזמן.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
לא מובן.
לכאורה תרמוסטט הפוך,
יישאר סגור כל הזמן.
תרמוסטט נפתח רק שהמנגנון שלו
טבול בנוזל עם טמפרטורה גבוהה.
-
תגובה: פשלות מכונאות מביכות.
לא הייתי איתו בפירוק הנוסף, זה מה שהוא עדכן, לא יכול לוודא אמיתות הדיווח.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk