-
ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
מישהו בפייסבוק העלה למכירה ליפט תלת פאזי, זרועות 2.5 טון ב-2500 ש"ח.
עזבו בצד למה אני צריך את זה, כמה זה מסוכן ולמה לא. יפול לי על הראש או לא, גם ככה עכשיו לא תוכלו לבוא להלוויה שלי או לשבעה אז ממש לא אכפת לכם מזה.
בואו נלך לצד הפרקטי.
מה עובי הבטון שאני צריך מתחת לדבר כזה? כרגע יש שם 10-15 ס"מ עובי. האם זה מספיק?
כמה אמור לשקול ליפט כזה? זה משהו שאפשר להוביל על עגלה או שזה מחייב הובלה.
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
אפשר להוביל על עגלה. רצוי מורכב.
'מגלישים' אותו מהעגלה למקום..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
אם אתה מעמיס אותו בעמידה שם לב לגובה הכולל.
מעבר לזה, זה לא כבד היסטרי, כל מלגזה זמינה אפילו טרקטור חקלאי עם מזלג אחורי יוכל לפרוק את זה.
לי פעם היה אחד, הותקן על ריצפת בטון גובה 10 ס"מ, עם ברגים כימיים של הילטי.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
עובי בטון מינימלי?
איך מקבעים אותו? צריך איזה ברגים מיוחדים או דיבלים עוגן בריאים יספיקו?
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
ושים לב לגובה הסככה בנקודת ההתקנה (נראה לי שדרור כתב על זה משהו)
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
ועוד טיפ קטן, במידה ואין לך ניסיון עם ליפט זרועות, כל דבר קטן משנה את שיווי המשקל של האוטו.
אפילו פירוק גלגלים, שלא לדבר על סרנים.
הטיפ שלי, כשאתה מרים את האוטו, כמה ס"מ אחרי שהגלגלים מתרוממים מהרצפה, לנדנד את האוטו הכי חזק שאתה יכול.
בהצלחה, תהנה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
https://www.youtube.com/watch?v=y3Y-JTI3gzs
ליפט עם גשר עליון ?
ליפט עם גשר תחתון ?
ליפט הדראולי ?
ליפט מכני עם בורג ?
ליפט מכני עם בורג ושרשרת ?
ליפט סימטרי
או ליפט אסימטרי
לזרועות יש נעילה
לכמה זרועות יש נעילה ?
זה כלי מעולה
זה כלי מאד מומלץ וחיוני לכל מוסך ( גם למוסך קטן בבית )
זה כלי מאד מאד מסוכן !!
בפרט שהוא כבר כנראה לא חדש
איציק
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
ועוד טיפ קטן, במידה ואין לך ניסיון עם ליפט זרועות, כל דבר קטן משנה את שיווי המשקל של האוטו.
אפילו פירוק גלגלים, שלא לדבר על סרנים.
הטיפ שלי, כשאתה מרים את האוטו, כמה ס"מ אחרי שהגלגלים מתרוממים מהרצפה, לנדנד את האוטו הכי חזק שאתה יכול.
בהצלחה, תהנה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
כשאתה מנדנד את הרכב ברור לך שאתה עשוי לגרום לנפילת הרכב !!
ליפט שהזרועות שלו לא ננעלות ברגע שהוא מתרומם מהקרקע הוא ליפט מסוכן ביותר
איציק
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
עדיף לגלות שהוא לא יציב על הליפט כשהוא רק ס"מ ספורים מעל הקרקע ולא בגובה 2 מטר, מעל הראש שלך.
אם הוא בשיווי משקל גבולי, עדיף לגלות לפני שהוא למעלה, ואתה מתחתיו.
זו כוונתי.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
[QUOTE=איציק - 4X6ZH;913076]https://www.youtube.com/watch?v=y3Y-JTI3gzs
ליפט עם גשר עליון ?
ליפט עם גשר תחתון ?
ליפט הדראולי ?
ליפט מכני עם בורג ?
ליפט מכני עם בורג ושרשרת ?
ליפט סימטרי
או ליפט אסימטרי
לזרועות יש נעילה
לכמה זרועות יש נעילה ?
זה כלי מעולה
זה כלי מאד מומלץ וחיוני לכל מוסך ( גם למוסך קטן בבית )
זה כלי מאד מאד מסוכן !!
בפרט שהוא כבר כנראה לא חדש
איציק
על איזה ליפט ( סוג ומותג) אתה ממליץ למוסך ביתי ?
תודה!
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
נידנוד קטן מספיק ולא יותר.
אסור לנדנד רכב על הליפט.
גם פעולות שמזיזות את הרכב - או עשויות להוציא אותו משיווי משקל כמו פירוק גלגלים או עבודה עם ידית כוח מאוד ארוכה - קרוב ככל האפשר לריצפה.
חשוב לשים לב שיש זרועות קצרות וארוכות. הליפט בעצם מונח על הקרקע והבסיס שלו קטן. לכן מעלים את צד המנוע (הצד הכבדהבד"כ על הזרועות הקצרות.
לשימוש ביתי - לדעתי - רק גשר תחתון, שני ברגים מניעים (אחד בכל צד). זה הליפט היחיד שהמנגנון באמת לא יכול ליפול למטה בהנחה שהאומים תקינות וחדשות ויש אומי אבטחה. זו נעילה מכנית אמיתית.
נעילת הזרועות חשובה ביותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
הליפטים ההידראולים עדיפים ( יותר יקרים )
ליפט בורג חובה לבדוק את מצב האומים ואת הבורג
ליפט בורג היה לי רק פעם אחת אחת יותר מידי !!
איציק
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
איציק, למי שלא מעניין אותו יעילות או מהירות - אלא רק בטיחות - לא עדיף בורג? זה לא בטוח יותר ופשוט לאחזקה מהידראולי?
ליפט שעובד פעם בשבועיים במקרה הטוב. מרגע שהחלפת אומים - כמה שנים יעבוד בלי פחד?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
מבירור עם מתקין ליפטים - מספיקה רצפת בטון של 15 ס"מ מפולסת והחיבור עם ברגי ג'מבו .
כאשר התעניינתי בליפט מצאתי משומשים במחירים האלו ( 2000-2500 ) אך מתקין אחד הציע לי ליפט משופץ כולל אחריות לשלושה חודשים , הובלה , התקנה ואישור ל-14 חודש . כל זה ב4000 ש"ח + מע"מ - הרבה יותר משתלם ( רק ההתקנה עולה 700 ש"ח ) .
כיום חושב על זה עוד פעם כנראה יגיע בקרוב .
אילן
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
נידנוד קטן מספיק ולא יותר.
אסור לנדנד רכב על הליפט.
גם פעולות שמזיזות את הרכב - או עשויות להוציא אותו משיווי משקל כמו פירוק גלגלים או עבודה עם ידית כוח מאוד ארוכה - קרוב ככל האפשר לריצפה.
חשוב לשים לב שיש זרועות קצרות וארוכות. הליפט בעצם מונח על הקרקע והבסיס שלו קטן. לכן מעלים את צד המנוע (הצד הכבדהבד"כ על הזרועות הקצרות.
לשימוש ביתי - לדעתי - רק גשר תחתון, שני ברגים מניעים (אחד בכל צד). זה הליפט היחיד שהמנגנון באמת לא יכול ליפול למטה בהנחה שהאומים תקינות וחדשות ויש אומי אבטחה. זו נעילה מכנית אמיתית.
נעילת הזרועות חשובה ביותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה!
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
אילן, אפשר טלפון של המתקין המדובר? יכול להיות ששוות לחסוך את כאב הראש של ההתקנה...
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
גם שלנו עלה 4000 כולל אומים חדשות, הובלה התקנה בדיקה ואישור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
בתאוריה אין בטוח מבורג
בפרקטיקה אין סוף תאונות עד כדי כך שהבורג כמעט ונעלם
כל הליפטים האחרים מנגנוני הבטיחות לא פחות בטוחים מהבורג
הבורג זה גנב שקט אתה שוכח ממנו מפסיק לבדוק אותו ובכלי כזה
שעומד שנים השימון כבר לא שימון . האבק והליכלוך לא מוסיפים בטחון .
נעילת הזרועות חשובה לא פחות מהבורג
הרבה תאונות מתחילות בסתם בורג שמופעל כח לפתיחה / סגירה
הרכב ללא גיר / ללא מנוע / מרכז הכובד כבר לא במקום הנכון
הרכב עמוס ומי בכלל מחשב כמה ק"ג בקצה הארגז
עבדתי שנים עם בור והרבה שנים עם ליפטים
זה כמו בריכת שחיה בחצר הבית
פתאום החברים באים רק לרגע
וההמשך ....
אני מאד מפחד מהכלי שקוראים לו ליפט
עד כדי כך מפחד שבמקום הנוכחי התנגדתי לכל אפשרות
של התקנת ליפט
איציק
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
שאלת תם, ברכבים עם שלדת סולם, למה לא לקבע את השילדה לליפט ? נניח עם מתקן שיבנה במיוחד לזה?
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
לא עדיף משהו כזה? https://www.amazon.com/gp/product/B0...fe297a9474974e
בהנחה שאתה לא צריך להרים רכבים כל יום, זה נראה לי פתרון טוב יותר, בגלל הניידות.
יש הרבה דגמים, סתם בחרתי דוגמא.
ליאור
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danob
כל מיני פתרונות הרמה שכאלה מלאים בחסרונות פרקטיים. זה אולי הרבה יותר בטוח, אבל צריך לוודא שזה יכול להחזיק משקל של ג'יפ בגודל מקובל.... כלומר 2-2.5 טון.
צריך לקחת בחשבון שכדי להוריד מכלולים גדולים כמו נגיד טרנספר או גיר, יהיה צורך בעזרה של ג'ק כלשהו שיודע להגיע מספיק גבוה - מעבר לטווח הגובה של ג'קים מקובלים, כולל ג'ק עגלה של מוסך. בלי זה תתכוננו שלא יהיה לכם בדיוק נוח.
בנוסף, מתקן כזה מאוד מפריע לגישה אל מתחת לרכב מהצד. יהיה קצת קשה לעבוד בשכיבה , כולל על מיטת מכונאים, כי הג'יפים יהיו קצת גבוהים מדי. יהיה גם קשה להכניס ג'קים גדולים וכבדים כמו ג'ק עגלה מקצועי של מוסכים, שכיבה מתחת לרכב מצריכה להיכנס ולצאת מאחור או מלפנים, לאורך האוטו (ולא לרוחב). מעיק.
אז ליפט הוא כלי נהדר אבל מסוכן. ולמי שבכל זאת החליט שהוא הולך על ליפט - כדי שתוכלו לנצל אותו כהלכה, לא יהיה מנוס מלרכוש גם ג'ק גירים - למי שאין ידיים של שוורצנגר יהיה קצת קשה להתמודד עם משקל של טרנספר או גיר שצריך להוריד/להרים לגובה של כמעט 2 מטר.... זה מנסיון ואני לא קטן ובטח לא מהחלשים....
טרנספר של ג'ימני או סמוראי אולי שוקל כמו טלפון סלולרי (...) אבל כשמתחילים להתעסק בטרנספרים כמו דנה 300 או NP241.... שלא לדבר על מפלצות כמו NP205.... אל תחשבו אפילו לוותר על ג'ק גירים. זה מאסט.
מרגע לרגע אני תוהה אם בור הוא לא פתרון בטוח ונוח יותר. גם עם בור תצטרכו ג'ק גירים, אבל לפחות תוכלו לעמוד בנוחות בלי לחשוש שהאוטו ייפול עליכם.
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
מבחינת משקל אין בעיה, יש כאלו למשקלים גבוהים.
כמה פעמים כבר צריך להוריד גיר או טרנספר?
בשביל להוריד סרן לא צריך ליפט, מספיק ג'ק עגלה ובוקים (לדעתי גם יותר נוח)
ליאור
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danob
מבחינת משקל אין בעיה, יש כאלו למשקלים גבוהים.
כמה פעמים כבר צריך להוריד גיר או טרנספר?
ליאור
תתפלא.
1. כל החלפת קלאץ'
2. כל תיקון/החלפת טרנספר
3. כל תיקון/החלפת גיר
אז נכון שאם כבר מורידים, מטפלים בהכל. אבל אתה יודע, יש הפתעות לפעמים.
ואם נחשוב בהגיון, מי שמשקיע בליפט/מתקני הרמה למיניהם, כנראה מתכוון לעשות את כל תחזוקת הרכב בעצמו. כולל דברים גדולים/כבדים. וזה כולל גם את התרחישים האלה. והם לא נדירים.
פירוק/הרכבת סרן מהג'יפ לא בטוח שנוח יותר לעשות כשהוא על הריצפה.
ואני נאלצתי לעשות את זה בשטח....
קובץ מצורף 131049קובץ מצורף 131050קובץ מצורף 131051
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
הורדת סרן הרבה יותר נוחה על בוקים ואז להרים את הליפט.
לגבי גיר - אכן. צריך ג'ק גירים. אבל גם זה אפשר לעשות קרוב לריצפה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
הבעיה בבור היא שהוא...בור. יש סיבה למה אסרו על שימוש בבורות. אולי לא רלוונטי למשתמש הביתי אבל יש עם זה בעיה.
כל ליפט זה סיכון כמו שכל שימוש במשחזת ידנית זה סיכון. לכל כלי עבודה צריך לגשת בחיל וברעד ולכבד אותו (וכמובן לדעת בדיוק איך להשתמש בו! זה הבסיס) יש לי ליפט שאני משפץ. הולך מאוד לאט. מה שבטוח זה שאף אחד לא יקבל אישור לעבוד תחתיו. אני לא מוכן לקחת את האחריות.
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
אני חוזר על השאלה, למה לא לקבע את הרכב לליפט ?
מניח שיש סיבה טובה. אשמח לדעת מה היא.
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
מה זאת אומרת לקבע את הרכב לליפט? לקשור אותו לזרועות? אני מניח שלא עושים את זה כי לא צריך ובמוסך זה גם גוזל המון זמן ויכול לעשות נזק לרכב.
אם יש לך מקום והרכב יכול לעלות עצמאית או לפחות שיהיו לו גלגלים, אפשר לבנות רמפה שזה לעבוד כמו עם בור אבל רמפה. אפשר לשים כננת משיכה בקצה כדי להעלות רכבים שלא יכולים עצמאית.
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
אני חוזר על השאלה, למה לא לקבע את הרכב לליפט ?
מניח שיש סיבה טובה. אשמח לדעת מה היא.
נראה לי שחסר לך ידע ונסיון איך עובדים עם ליפט
זה שהרכב יהיה חלק מחובר לליפט לא הופך את הליפט לבטוח יותר
אולי אפילו בתנאים מסוימים למסוכן יותר
הליפט בשימוש מקצועי נכון הוא כלי עבודה מדהים
יש עבודות שלא ניתן לעשות ללא שימוש בליפט
הכוונה שללא ליפט נדרשות הרבה שעות עבודה והרבה חומרי גלם וחלקים
כשאתה בא ומראש מגביל את הליפט אז למה צריך אותו
להגיד הנה אני יש לי ליפט ?
איציק
-
תגובה: ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות
למה זה הופך אותו למסוכן יותר ?
אני מוריד מנוע, הרכב מאבד שיווי משקל, במקום ליפול עלי הוא מקובע לליפט.
במקרה הטוב לא קרה כלום.
במקרה הרע הוא יפול עם העמודים, לא הרווחתי ולא הפסדתי.
ולא מעניין אותי כרגע מה קורה במוסך, אלא בליפט פרטי שעובד אחרי הצהריים והרכב עלול להשאר שם גם כשאנחנו בעבודה.
(אגב לענות על שאלה "כנראה שחסר לך ידע" זה קצת מגוחך, אם לא הייתי חושב שחסר לי ידע לא הייתי שואל)