-
אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
כחלק מארגון הטנדר לטיול עלתה המחשבה על אוהל גג....
ממה שהבנתי עד כה:
יתרונות אוהל גג על הפלטפורמה הקרקעית הן בעיקר במשך הקמת האוהל וקיפולו פלוס סידור המצעים(באוהל גג רק סוגרים ונוסעים )
הצלה מחרקים(נמלת האש) ויתושים(שושנת יריחו).
חסרונות
הגבלת מיקום האוהל רק על הרכב(לא עוזר בחלק מנק" הלינה עם חברים ללא 4x4).
יותר משקל =יותר דלק ובלאי.
אי אפשר לסוע כשהמחנה פרוס....
אם יש כאן בעלי נסיון אשמח לשמוע תובנות:
אוהל למשפחה ,רלוונטי בכלל בהיבט מקום??
עוד נק' לקחת בחשבון לפני הוצאה נכבדת שכזאת?
אם כן ,למעט אריק אקסטריפ יש עוד יבואני אוהלים ששוה להכיר?
תודה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
יתרונות:
חוסך את המקום של מזרונים+מצעים+כריות+שמיכה+אוהל
זמן הקמה וקיפול קצרים
נוחות הקמה
אם אתה קונה אוהל איכותי אז גם מוגן מגשם וכו'
אי אפשר לגנוב את הרכב בלילה
לא חשוף לבעיות שקשורות לקרקע - חום/קור/חיות למינהן
חסרונות:
יקר יחסית
הרבה משקל במיקום מאוד גבוה ברכב - פוגע במרכז כובד משמעותית
מבאס לצאת מהאוהל (אמצע הלילה/פיפי/ילדים וכו')
לא נייד (רוצים לצאת לטיול עם רכב אחר/לישון רחוק מהרכב)
פוגע בצריכת דלק/תאוצות
קשה להגיע אליו אחרי לילה של שכרות
*הכל נכתב מניסיוני הדל של שלושה שבועות עם אוהל גג באפריקה.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
יתרונות:
חוסך את המקום של מזרונים+מצעים+כריות+שמיכה+אוהל
.
איך בדיוק חוסך אם זה אותם רכיבים בדיוק רק באריזה אחרת?
לא שונה מנפח צימיגג על הגגון עם כל ציוד הלינה.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
לא נראה לי שתמצא אוהל מספיק גדול לכל המשפחה, ככה שאו אתה או הילדים ישנו על הריצפה. בכללי לדעתי עם ילדים קטנים זה סיבוך אם צריך לעזור להם לעלות\לרדת.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
עם האוהלים הזולים וטובים שיש היום אני לא רואה יתרון ממשי שמצדיק אוהל גג
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
איך בדיוק חוסך אם זה אותם רכיבים בדיוק רק באריזה אחרת?
לא שונה מנפח צימיגג על הגגון עם כל ציוד הלינה.
רק שאצל חלקנו הנפח הזה נמצא בתא מטען ולא על הגג.
מה שכן,
זה מבטל את האופציה להביא משטחים למדורה.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
זה מבטל את האופציה להביא משטחים למדורה.
מניסיוני (אמנם רק עם שני סוגים של אוהל גג של ALUCAB) זה לא היה בעייתי מעל האוהל עצמו
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
רק שאצל חלקנו הנפח הזה נמצא בתא מטען ולא על הגג.
מה שכן,
זה מבטל את האופציה להביא משטחים למדורה.
אתה רק מחזק שאין חסכון בנפח ציוד.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
אני חושב שהיתרון המרכזי הוא שיותר קשה לחיות טרף להגיע אליך בלילה
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
בעקבות ארועי עבר יש לי תמיד חשש מרכב שיכנס לחניון בלילה כשאני באוהל ולא יראה לאן הוא נוסע.
(בארוע ההוא לא היה אף אחד באוהל, אבל לא היינו בטוחים בזה ברגע המחזה)
דווקא בנושא הזה יש לאוהל גג יתרון לא קטן.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Juv
אני חושב שהיתרון המרכזי הוא שיותר קשה לחיות טרף להגיע אליך בלילה
ברור ! בייחוד כשחריטון עוד מסתובב במדבר...
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
לפי השמועות הוא בהר מירון / שומרון / כרמל , לא?
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
אולי אצלי משהו מתפספס
לקפל מאהל:
מצעים לצמיגג כולל כריות 4 דק'
מזרוני מתנפחים לגלגל 10 דק'
אוהל ומחצלת 7 דק
מנגד... אוהל גג
גג 5 דק
לא??
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
כמה טיולים משפחתיים עם לינה אתם עושים בשנה?
גם פעם בחודש לא שווה (לדעתי) את הנסיעה באופן קבוע עם אוהל על הגג.
קח בחשבון שהילדים אוהבים להשתולל ולהכנס ולצאת אלפי פעמים בדקה:p
במקום זה הייתי משקיע פחות משליש בטורבו טנט 3X3 גדול ונוח.
זה מה שאני מתכוון לעשות.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
אני עם הטורבו של עידן.
אוהל משובח מרווח וחזק...
עדיין קיפול מאהל זה משהו שנגמר בזיעה.
יש עניין בשינה על הגג של הטנדר, וכמובן נושא העקיצות למניהן.
חושב על בנייה עצמית אצל איש הברזנטים.
אעדכן כשאגיע למסקנה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
דבר נוסף,
אני אוהב לישון בלי אוהל והכי כיף מבחינתי בטיולים בלי המשפחה
היה לפרוס מזרון ושק"ש על הגגון ולהנות מכל העולמות:
להתרחק מהזוחלים (פסיכולוגית) ועדיין לישון בלי גג מעליי.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
היילקס אספנות
אולי אצלי משהו מתפספס
לקפל מאהל:
מצעים לצמיגג כולל כריות 4 דק'
מזרוני מתנפחים לגלגל 10 דק'
אוהל ומחצלת 7 דק
מנגד... אוהל גג
גג 5 דק
לא??
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אני לחלוטין איתך. .
יש יתרון לנוף ולאוויר באוהל בגובה 2 מטר מעל פני הקרקע.
לגבי הקיפול... יש אוהל גג, שהנוחות קיפול ופריסה... ככה ככה... ויש את הצדפות למיניהן שהקיפול והפריסה בהן עוד יותר מהירות.
החסרונות כבר צויינו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
אני מאוד אוהב את הלינה בנגרר מעל האדמה, הרבה נוחות.
כשהחלטתי איזה אוהל ישרת 5 אנשים החלטתי לבנות אותו עם קונסטרוקציה משלי ולהתאים את האוהל הזה של קולמן שבשבילנו מעולה.
הוא גם בול מתאים לפתיחה לשני הצדדים.
אם הייתי צריך לעשות אותו דבר לגגון (אוהל משפחתי באמת) הייתי בונה אותו דבר או מקפל באמצע אבל עם חומרים יותר קלים וחזקים - אלומיניום כוורת וכאלה, לפרויקט של הנגרר היה יקר לי.
ראה בקישור http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=849776
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
מה המצב
אני מניח שבדומה לרובנו, הגעת לנקודת המשבר בחיים בה הבנת שהרכב אינו בר שיפור יותר ממה שקיים. שני סרנים נעולים, יחסי העברה, מנוע בנוי, קירור מתוקתק, אין יותר מה לעשות ברכב. מבחינתי זה שלב ממש קשה ומדכא, טוב שגיליתי מילה חדשה: "אוברלנדינג" - או בתרגום לעברית :"המון ציוד יקר".
ציינת, ובצדק, שאתה רוצה לשמוע בנושא מבעלי ניסיון. ככל שהזמן עובר וסגנון הטיולים משתנה יותר ל"אוברלנד" ופחות ל"שטח" (זה אידיוטי תכלס) גם אני מצאתי את עצמי בדיוק באותו מקום. לצערי לא מצאתי הרבה מידע אמיתי מאנשים שבאמת מכירים אוהל גג אמיתי, רק הרבה דעות לא מבוססות. לכן הלכתי לבדוק בעצמי פיזית.
הניסיון שלי מבוסס על השאלה של רכב עם אוהל צדפה מג'יולינה, כהכנה לרכישה של אוהל גג בעצמי - וגם על בסיס שלושה רכבים עם אוהל גג שעברו לי ביד במסגרות שונות - לא ברמת להסתכל שזה בסדר- אלא לינות של כמה ימים בכל רכב. האחר היה פולקסווגן טרנספורטר בישראל - ושני האחרים היו רכבי שטח- שניהם שימשו אותי בתנאי קיצון, כלומר האחד בנמיביה והשני בדיוק ההיפך הגמור- בנורבגיה. כלומר באחד באמת ישנתי עם חשש שאריה יאכל לי את התחת ובשני פחדתי לקפוא למוות. צחוקים.
היתרונות:
1. אוהל גג זה פשוט בית הרחק מהבית. אתה לוחץ על כפתור, משחרר את האוהל, פותח את הסולם ועולה לתוך מה שהוא לא פחות מארמון. יש שיאמרו שקשה להשתין באמצע הלילה. אני אישית פחות משתין באמצע הלילה, אבל אני גם יכול לומר מניסיון מעשי שלהשתין מאוהל גג זה מצחיק לאללה. זה כמו לסיים מסדר בינואר ולקבל כניסה למגורי קצינים ללילה. זה לא שיא הפאר אבל בהתחשב באיפה שאתה נמצא, מזרן ראוי וכלי המיטה שלך מהבית נראים ומרגישים כמו גן עדן. אני ישן חרא- ואחת הלינות הטובות ביותר של חיי תועדה בחניון שליד אנדרטת עוז 77 בינואר עם שלג ברקע.
2. אוהל גג זה גבוה. יש אנשים שטובים בלסדר אוהל. אני? אני פותח את האוהל על 2 עקרבים, מוקש, קן נמלים וכמה בולדרים. אני נמנע מלישון באוהל בחוץ מרוב שאני שונא את זה. 3 מזרנים, בתחת שלי, אני מרגיש כל אבן, לא באתי לסבול.
3. זה באמת מתקפל מהר. על השעון 2 דקות זה המון.
4. עמידות מעולה במזג אוויר. נכון, גם אוהל על הרצפה עמיד בגשם אם קנית טוב, אבל בוא: נדבר בדצמבר כשירד גשם.
5. לאוהל הגג שלך יש בתחתית משקולת של 2 טונות. רוח? יתדות? מה זה פה, טירונות?
6. לכולם יש מצעים שכנראה מתקפלים לתוך שקית של סופרפארם. רק אצלי הם תופסים חצי אוטו. מזרנים, כרית, דובי, שק שינה. וכו.
חסרונות:
1. יקר.
2. בוא, אריה לא יאכל אותך. גרבילים מפחדים ממך יותר ממה שאתה מפחד מהם.
3. מרכז כובד. אני חייב לציין שנהגתי על דיסקו עם אוהל גג ודווקא לא הרגשתי. כנ"ל טרנספורטר. אבל זה תלוי בדגם.
4. אוהל גג לחמישה? על גג של מה? אוטובוס?
עוד נקודה חשובה: אוהל גג הוא כמו כיריים ממש טובים, או כמו מקרר. בסופו של דבר מדובר במשהו שישדרג את חוויית השהיה בשטח אך רכישתו היא פועל יוצא לא רק של כסף אלא גם של המשוואה הפשוטה של מספר הפעמים שאתה מטייל בשנה כפול כמה לילות חלקי האם אתה ממש רוצה את זה. (וזה הכי חשוב תכלס, ציוד לשטח לא קונים רק עם השכל הישר) כפי שהסברתי לאשתי לאחרונה: אני לא "צריך" טלויזיה 75 אינץ' כי הראיה שלי מידרדרת - אני "רוצה". אגב, אצלנו הטלויזיה ניצחה את אוהל הגג. טיול 3 ימים יש 3 פעמים בשנה והיתר הם יום יומיים בחודש. טלויזיה זה כל יום.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
5. לאוהל הגג שלך יש בתחתית משקולת של 2 טונות. רוח? יתדות? מה זה פה, טירונות?
משעשע.. היום קראתי ב-overland journal, כתבת ראיון עם מפיק מסעות שטח מדופלם שכנראה מוכר בעולם אבל פחות כאן, שטען בדיוק הפוך..
הוא ישן באוהל קרקע כדי שהמשקולת 3טון תהיה המחסום רוח..כי אוהל גג נהיה מפרש בלתי נסבל ברוח ומזג אויר לא טוב.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
תומר דייק להפליא בתיאור היתרונות של אוהל גג ומבחינתי נוחות השינה ביחס לאוהל על הקרקע זה היתרון הכי מוחץ של אוהל הגג.
אם מדובר ברכב שטח שהוא גם הרכב היום יומי זה בהחלט לא מומלץ אבל יש פתרונות למי שיש לו את האפשרות הזו - האוהל מאופסן בבית על מתקן/ כננת/ שרשראות ומורכב רק לקראת טיול (כולה 4 או 6 ברגים)
אם מדובר בטנדר שמשמש גם ביום יום אז יש פרון עוד יותר פשוט - עושים שימוש בכלוב (rack) נמוך יותר מה שנקרא חצי גובה ואז האוהל גג כמעט לא עובר את גובה הקבינה.
ראו כמה דוגמאות כאן:
https://www.wallabytrack.com.au/Half...-Top-Tents.htm
תומר - אני דווקא גיליתי מונח חדש שמשלב בין השניים ושאימצתי אותו בשימחה - "רוקלנדינג" יען עבירות ושטח קשה בשילוב מסע ארוך סטייל אוברלנדינג זה בדיוק אופי הטיולים של החבורה שלנו. כל הזכויות על המונח שמורות לבראד מערוץ היטיוב טרייל ריקון
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
תומר - אני דווקא גיליתי מונח חדש שמשלב בין השניים ושאימצתי אותו בשימחה - "רוקלנדינג" יען עבירות ושטח קשה בשילוב מסע ארוך סטייל אוברלנדינג זה בדיוק אופי הטיולים של החבורה שלנו. כל הזכויות על המונח שמורות לבראד מערוץ היטיוב טרייל ריקון
מאמץ בשמחה. תכלס בישראל אין אוברלנדינג כמו שהאמריקאים מכירים- 400 מייל של שבילים זה רק באריזונה וכו. אצלנו שמו באמצע סלעים, מה, לא נעבור?
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
אכן, במגבלות הארץ ותחת מגבלות ההסכם אליו הגעתי עם הצודקת - אחת לשלושה שבועות יש לי פס מחמישי בוקר ועד מוצ"ש לשלושה ימים ושני לילות במדבר - לכן רוקלנדינג תפור עלי
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
אם אתה יוצא לבד, אתה לא צריך אוהל גג.
אתה צריך מזרון וכילה.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
תומר ושלמה תודה על הסקירה.
ממה שאני מבין,חברי גיפולוג לא מאמינים בקונספט....
אגב אומי היינו עדים לאירוע דריסה בתל חוליקאת לפני שלוש שנים
כשהגיע טרקטורון במהירות ובלם לתוך אוהל.
משם צמח הרעיון והאישור מהפולניה.
מעבר לזה אולי אני קטנוני אבל זה ממש מקצר מנהלות בהקמת ופירוק המאהל.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
בעיה מוכרת
לרוב בחניוני לילה אנחנו עושים מעגל עם הרכבים מסביב לאוהלים
מה שעובד בצאלים.....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
אני מניח שבדומה לרובנו, הגעת לנקודת המשבר בחיים בה הבנת שהרכב אינו בר שיפור יותר ממה שקיים. .
אין דבר כזה "אינו בר שיפור יותר ממה שקיים". גם אתה יודע את זה טוב מאוד.... אפילו הליברטי שלך.
הרי בסוף אתה מחליף רכב לא כי לא ניתן לשדרג עוד, אלא כי מיצית. הוא כבר לא מרגש אותך ובא לך משהו אחר.
נקסט.
-----------------------
חסרון קריטי מבחינתי של אוהל גג - לא יצליח להיכנס לחניון התת-קרקעי שלי. כבר עכשיו הסופה שלי (שלא מהגבוהות ביותר, "מוגבהת חוקי" - קפיצי 4.5 אינץ' שקצת ירדו עם השנים, צמיגי 31', מהריצפה עד קצה הברזנט, ללא אנטנת קשר וכו' - בערך 2 מטר. שזה אגב אחד לאחד נתוני תע"ר) היא עוברת רק 5 ס"מ מתחת לכל מיני ברזלים שצמודים לתקרת החניון ואני נאלץ לקפל אנטנות... עם צמיגים 33' מרווח הבטחון כבר יהיה רק 2.5 ס"מ - וזה כבר על הקשקש. כשאני צריך להשתמש בתיק הגג לצורך טיול ארוך, אני מעביר את כל הציוד מהמחסן לתוך הג'יפ ומעמיס את הכל על הגג מחוץ לחניון. ניג'וס, אבל זה מה יש.
עוד חסרון קריטי של אוהל גג, מהפוזיציה של התפרן - הוא יקר. אני יכול לעשות כאן רשימה יפה של מה הייתי משפר עכשיו בג'יפ במחיר של אוהל גג איכותי. ואלה דברים שיהיו משמעותיים ויתנו עבודה ויתרונות בכל נסיעה בג'יפ, אפילו בכביש. לא רק בטיול ארוך של יומיים-שלושה.
בכל מקרה, רוב אוהלי הגג מיועדים לשני אנשים בלבד.
מנסיוני הדל, שדרוג מהותי של שינה באוהל רגיל (גדול מספיק) על הקרקע ובהשקעה מינימלית - מיטה מתקפלת. ב- 120-150 שקל יש אחלה מיטה. זו איכות שינה אחרת לחלוטין.
-
תגובה: אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
עדיין....
אין לי בעיית גובה (הרכב חונה בסככה)
ולעניין הטיולים לדעתי אני קצת חריג בנוף כאן.
פעם בחודש לילה בשטח עם הילדים.
פעם בחודש לילה לבד.
שיוני מתקשר מחפשים וגם מוצאים שטפונות.
סוכות פסח וחנוכה טיול של 4 ימים עם הילדים והמנכלית.
שבוע ימים באוגוסט טיול לצפון.
זה לא המון,אבל זה רכב שמטייל.
אם זה שווה השקעה של 6500 שח עבור אוהל גג
בטח שיש לי את הטורבו הנהדר זו שאלה טובה..
Sent from my SM-G950F using Tapatalk