-
מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
שלום לכל חברי האתר,
חשבתי להיכנס לתחום טיולי השטח.
המטרה היא לטייל עם המשפחה בשבילים שרכב רגיל לא יכול להיכנס אליהם, אבל לא למקומות קשים או מאתגרים לעבירות.
הרכב ישמש ביום יום לנסיעה לעבודה, ולטיולי שטח (בשבילים קלים) פעם בחודש.
אני מתלבט בין הדאצ'יה דאסטר, סוברו פורסטר או סוברו XV.
מה אתם אומרים על הרכבים האלו?
יש רכבים נוספים מומלצים?
תודה מראש לכל המגיבים
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
שכחתי לכתוב שאני מחפש רכב יד שנייה ולא חדש מטעמי תקציב
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
שלום וברוך הבא,
דאסטר (דיזל ידני 4x4) נחשב כאן לרכב השטח הטוב מהשלושה, פורסטר יהיה כנראה הינח ביותר בכביש.
כדי שיהיה קל יותר לעזור לך, יענה בקצרה על כל השאלות שבשרשור הנעוץ בראש פורום זה. ככל שיהיה יותר מידע יהיה קל יותר להמליץ על הרכב המתאים לך ולצרכים שלך.
נשלח מהנייד
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
1. תקציב
א. תקציב לרכישת הרכב -
בסביבות ה 70,000
אפשר אולי למשוך ל 80,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
מה עלות התיקונים, שיפורים ואחזקה שנתית בממוצע?
יתכן שיהיה מימון נפרד לאחזקה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
מסוגל להתמודד עם הוצאה כזו (למרות ש 10,000 נשמע בעייתי כבר)
כל כמה שנים תהיה כזו הוצאה?
2. גודל / קיבולת הרכב -
כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים?
משפחה של 2 מבוגרים ותינוק כרגע, בעתיד משפחה של 4 נפשות (ואולי 5)
זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
נרצה אחת לחודשיים לעשות טיול עם לינת שטח של כמה ימים
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה?
כ - 10,000 ק"מ נסיעה שוטפת בשנה
כ- 2,000 - 1,600 ק"מ טיול לצרכי טיול בשנה
השימוש העיקרי של הרכב הוא לנסיעה שוטפת יום יומית
ב.הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב הוא יום יומי, אפשר להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת אבל עדיף שלא.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
איו ידע טכני אבל יש רצון לבצע תחזוקה עצמית חלקית.
מה ההבדל בעלויות בין תחזוקה עצמית חלקית לבין תחזוקה מלאה במוסכים? (יש תינוק בן שנה, לא בטוח שיהיה לי זמן לתחזוקה עצמית)
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, רק טיולים רגועים בחיק הטבע
?אם אני רוצה להשאיר את האופציה למעבר קשה/ מדרגות סלע האם זה מייקר מאוד את הרכב
?אם אקנה רכב רק לטיולים רגועים, האם אפשר יהיה לקחת אותו לטיולי שטח במדבר או ברמת הגולן
?באיזה אחוז אפשרויות הטיול שלי קטנות במידה והרכב לא יכול לבצע מעברים קשים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
אין
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
הר סדום, נחל פרצים (מקומות שאני מכיר מטיולי אופניים)
אין לי מקום ספציפי שאני מכיר
נרצה לטייל בהרי ירושלים, ברמת הגולן ובנגב
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני - עדיף אוטומט, אפשר ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין - אין העדפה, אבל רצוי שיהיה חסכוני בדלק (כמה שאפשר ברכב שטח...)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - דומה לסוברו פורסטר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש בן שנים ספורות
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ננעלתי על דאצ'יה דאסטר, סובארו פורסטר וסובארו XV , אבל אני פתוח לשמוע על כל רכב
אין וטו על שום רכב
תודה רבה!
השאלות באמת עוזרות להתמקד!
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב פולס
תקציב?
כתב בתגובה לשאלה הראשונה בשאלון 70 אש"ח
נשלח מהנייד
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
דאסטר שכבר התחלת להסתכל עליו - אופציה מצויינת. כנראה הטובה מהאופציות שכתבת במדד של תמורה לכסף - וגם ביכולות השטח (בשביל זה אנחנו כאן)..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
הדאסטר - ובתנאי שהוא ידני.
הדאסטר האוטומטי - לא, ונדמה לי שהוא לא 4X4. (בדור הקודם בטוח שהאוטומטי רק 2X4, בדור הנוכחי לא בדקתי).
אם אוטומטי - אז סובארו, אני הייתי בוחר בפורסטר. ה XV האוטומטי עם מנוע 1.6 חלש מדי, ואם כבר מנוע 2.0 ליטר אז אני מעדיף את הפורסטר.
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
איזה רכב יותר נוח בכביש,דאסטר או פורסטר?
חוף מדאסטר ידני ופורסטר אוטומט יש עוד המלצות?
באיזה אחוז אפשרויות הטיול שלי קטנות עם רכב כמו הדאסטר או הפורסטר שלא יכולים לבצע מעברים קשים? (האם יש הרבה טיולי שטח שאי אפשר לעשות עם הרכבים האלו?)
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
בהמון.
רוב מסלולי הטיול בארץ לא מתאימים לג'יפונים.
אל תאמין לפרסומות בטלוויזיה וגם לא בסרטונים פייסבוק שבהם אכן רואים ג'יפונים עושים דברים 'של גיבורים' - רק שאתה לא יודע שאותם דברים הם סה"כ שביל ללא שם ותואר אם אתה ברכב שטח אמיתי, וגם לא יודע שהאוטו המסכן התפרק לחתיכות אחרי כמה סרטונים כאלה.
אלו לא רכבי שטח.
אלה מכוניות.. עם הנעה לכל הגלגלים ולא יותר מזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בהמון.
רוב מסלולי הטיול בארץ לא מתאימים לג'יפונים.
אל תאמין לפרסומות בטלוויזיה וגם לא בסרטונים פייסבוק שבהם אכן רואים ג'יפונים עושים דברים 'של גיבורים' - רק שאתה לא יודע שאותם דברים הם סה"כ שביל ללא שם ותואר אם אתה ברכב שטח אמיתי, וגם לא יודע שהאוטו המסכן התפרק לחתיכות אחרי כמה סרטונים כאלה.
אלו לא רכבי שטח.
אלה מכוניות.. עם הנעה לכל הגלגלים ולא יותר מזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בערך כמו האחוזים שיוריד לך טוארג .. או קאיין ... שהם רק רכבי פוזה עם הנעה כפולה .. תכלס.
אבל במציאות, דאסטר יאפשר לך לטייל ברוב שבילי הארץ בעיקר אם אתה לא מחפש עבירות אלא טיול.
אתה מוזמן להתחבר לקבוצת הואצאפ של הדאסטרים ולהתרשם או להתיעץ עם החברים. תפנה אלי בפרטי או בטלפון.
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
כל הרכבים שציינת יכולים לקחת משפחה של 3-4 נפשות לטיול בשבילים כבושים וטיולים נינוחים. אם לוקחים בחשבון את הילדים שעשויים להצטרף גם בעתיד אז אני חושב שלפי הדרישות והתקציב שתיארת הסובארו ייתן את המענה הטוב ביותר
אמנם הדאסטר כנראה עביר יותר ובהחלט זול יותר לרכישה ואחזקה (בגרסת הדיזל הידנית) אבל לסובארו יתרון מוחץ בכל הקשור לבטיחות ומדובר פה ברכב משפחתי שאמור לשרת משפחה ביום יום ובטיולים במשך מספר שנים. אז במתאר כזה אני הייתי מעדיף את ה-xv (עד 4 נפשות) ואת הפורסטר (5 נפשות) בעיקר בגלל הבטיחות.
אבל זה לטיולים רגועים על שבילים כבושים. אם אתה רוצה לעבור מסלולים כמו נחל פרצים ונחל סדום ולטייל בבטחה במסלולי טיול שונים בנגב, מדבר יהודה וכו' אני ממליץ לך להתעניין גם בגרנד ויטרה שמצוידת בחומרה שיותר מתאימה לזה (הילוך כוח, גיר פלנטרי אולד סקול, זוויות מרכב טובות יותר, ואפשרויות שיפור טובות יותר וכו'). במילים אחרות אם יבוא לך פתאום התיאבון הויטרה תהיה כלי שיכול לצמוח איתך ולהגיע איתך רחוק יותר כי אפשר לשפר אותו יותר ועדיין ליהנות מרכב יומיומי מצוין. לחובה אפשר לומר שהיא צפופה יותר מהפורסטר ופחות מתאימה למשפחה של 5 נפשות בטיולים שטח ארוכים אבל עד 4 זה בסדר גמור. בנוסף צריכת הדלק שלה פחות טובה מהפורסטר
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
כל הרכבים שציינת יכולים לקחת משפחה של 3-4 נפשות לטיול בשבילים כבושים וטיולים נינוחים. אם לוקחים בחשבון את הילדים שעשויים להצטרף גם בעתיד אז אני חושב שלפי הדרישות והתקציב שתיארת הסובארו ייתן את המענה הטוב ביותר
אמנם הדאסטר כנראה עביר יותר ובהחלט זול יותר לרכישה ואחזקה (בגרסת הדיזל הידנית) אבל לסובארו יתרון מוחץ בכל הקשור לבטיחות ומדובר פה ברכב משפחתי שאמור לשרת משפחה ביום יום ובטיולים במשך מספר שנים. אז במתאר כזה אני הייתי מעדיף את ה-xv (עד 4 נפשות) ואת הפורסטר (5 נפשות) בעיקר בגלל הבטיחות.
אבל זה לטיולים רגועים על שבילים כבושים. אם אתה רוצה לעבור מסלולים כמו נחל פרצים ונחל סדום ולטייל בבטחה במסלולי טיול שונים בנגב, מדבר יהודה וכו' אני ממליץ לך להתעניין גם בגרנד ויטרה שמצוידת בחומרה שיותר מתאימה לזה (הילוך כוח, גיר פלנטרי אולד סקול, זוויות מרכב טובות יותר, ואפשרויות שיפור טובות יותר וכו'). במילים אחרות אם יבוא לך פתאום התיאבון הויטרה תהיה כלי שיכול לצמוח איתך ולהגיע איתך רחוק יותר כי אפשר לשפר אותו יותר ועדיין ליהנות מרכב יומיומי מצוין. לחובה אפשר לומר שהיא צפופה יותר מהפורסטר ופחות מתאימה למשפחה של 5 נפשות בטיולים שטח ארוכים אבל עד 4 זה בסדר גמור. בנוסף צריכת הדלק שלה פחות טובה מהפורסטר
כמה אפשר לטחון את זה ?
איך ובאיה מתאר חיים או יקום חליפי .. רכב עתיק ומתפורר יהיה יותר מתאים מאשר רכב חדש אולי אפילו באחריות .. עם שביב מהק"מ למה שביקש פות"ש ?...
זה פשוט מדהים כמה אתם יכולים להתעקש על האג'נדה שלכם ..
למה אתה חושב שפרצים עליון, ששם דאסטר לא מתקשה בכלל .. ( ואם אתה רוצה, תשלח לי את המספר ואצאפ שלך ואשלח לך בחזרה סרטון שבוא רואים איך דאסטר בנזין 2015 ללא נעילות וללא צמיגי שטח נוסע באלגנטיות בפרצים עליון ). הוא לאן שמכוון פותח השרשור שהדגיש שהוא לא מחפש עבירויות ..
זה לא קצת התנשאות ? ..
כפי הנראה לבחור הזה ומתאר השימוש שהוא מצפה לו, כל סובארו 4X4 יתאים או כל דאסטר 4X4 .. אפילו שהוא קיבל רק 3 כוכבי בטיחות במבחן הלא רלונטי NCAP שממילא בוטל ....
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
כמה אפשר לטחון את זה ?
איך ובאיה מתאר חיים או יקום חליפי .. רכב עתיק ומתפורר יהיה יותר מתאים מאשר רכב חדש אולי אפילו באחריות .. עם שביב מהק"מ למה שביקש פות"ש ?...
זה פשוט מדהים כמה אתם יכולים להתעקש על האג'נדה שלכם ..
למה אתה חושב שפרצים עליון, ששם דאסטר לא מתקשה בכלל .. ( ואם אתה רוצה, תשלח לי את המספר ואצאפ שלך ואשלח לך בחזרה סרטון שבוא רואים איך דאסטר בנזין 2015 ללא נעילות וללא צמיגי שטח נוסע באלגנטיות בפרצים עליון ). הוא לאן שמכוון פותח השרשור שהדגיש שהוא לא מחפש עבירויות ..
זה לא קצת התנשאות ? ..
כפי הנראה לבחור הזה ומתאר השימוש שהוא מצפה לו, כל סובארו 4X4 יתאים או כל דאסטר 4X4 .. אפילו שהוא קיבל רק 3 כוכבי בטיחות במבחן הלא רלונטי NCAP שממילא בוטל ....
אני לא הצעתי לו רכב עתיק. הפוך אני בעד רכב חדיש למתאר שימוש כזה
אשמח לדעת מדוע לשיטתך מבחן הבטיחות של הדאסטר לא רלוונטי.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
אני לא הצעתי לו רכב עתיק. הפוך אני בעד רכב חדיש למתאר שימוש כזה
אשמח לדעת מדוע לשיטתך מבחן הבטיחות של הדאסטר לא רלוונטי.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
המבחן הזה הוכרז כחרטא לאחרונה .. ( משהו עם זה שבודקים ב 11 קמש או משהו כזה .. )
היה פה פרסום על זה.
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
לא יודע פער של 2 כוכבים (5 לסובארו ו-3 לדאסטר) נראה לי כמו משהו שראוי לציין אותו כשמדובר במשפחה צעירה ורכב דיילי.
תגיד לי שהפער בא לידי ביטוי במערכות בטיחות מתקדמות אז אולי דעתי על העניין תתמתן קצת (בלי לזלזל במערכות האלה) אבל לדעתי חלק מהפער הוא בחוזק המבני של הרכבים ואם יש כזה פער ב-11 קמ"ש אז מה יהיה ב-110 קמ"ש?
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
לא יודע פער של 2 כוכבים (5 לסובארו ו-3 לדאסטר) נראה לי כמו משהו שראוי לציין אותו כשמדובר במשפחה צעירה ורכב דיילי.
תגיד לי שהפער בא לידי ביטוי במערכות בטיחות מתקדמות אז אולי דעתי על העניין תתמתן קצת (בלי לזלזל במערכות האלה) אבל לדעתי חלק מהפער הוא בחוזק המבני של הרכבים ואם יש כזה פער ב-11 קמ"ש אז מה יהיה ב-110 קמ"ש?
אז תחפש סטטיסטיקה, הרוגים בסובארו ובדאסטר ..
אם אני זוכר נכון ( ואני בכלל לא בטוח ) אז ה2 כוכבי הבדל הם מספר כריות אויר נמוך בדאסטר ואין עצירה אוטונומית ...
יש רק 2 או 4 שם .. לפחות בדגם שיש לי. בסובארו יש איזה 1000 כנראה.
יש על זה מידע במגה-פלצת-שרשור ..
אולי תומר יודע ...
https://www.calcalist.co.il/local/ar...737984,00.html
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
פותח השרשור לא מכיר עדיין את מסלולי ה4x4, כאשר הוא אדם נחל פרצים אותו הוא מכיר מטיול אופניים, אני משוכנע שהכוונה לנחל פרצים עצמו ולא למסלול שאנו מכנים "פרצין עליון".
לפותח השרשור - באותו תקציב אני חושב שתוכל לרכוש דאסטר דיזל ידני בשנתון גבוה משמעותית מפורסטר. זה שיקול חשוב ולכך רמז גיא למעלה.
להגדרת רמת הקושי ואופי הטיולים שציינת, אני הייתי מחפש בלוחות את אחת המכוניות שציינת ואז יכול להתייעץ יותר ספציפית בהתאם למצאי.
נשלח מהנייד
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
נחל פרצים באופנים ופרצים עליון ברכב אלו מסלולים שונים.
בתור מי שעשה את המסלול ההפוך, מפראדו, לקינג לפורסטר, אני יכול לאמר שככל שאתה מתחיל בתחום, רכב גיבור יפצה על חוסר הנסיון, בהמשך במסלולים הרגועים נהג עם נסיון יכול להתפשר עם רכב בעל יכולות נחותות.
בטיול הראשון עם הפראדו לקחו אותי למשלט21, אין ספק שהרכב פיצה על הנהג...
במסגרת הפשרות בין תקציב, גיל רכב, יכולות הרכב והתאמתו הן ליום יום והן לטיולים, רק פותח השירשור יכול לדייק את הפשרה הנכונה לו.
אצלנו אישתי דווקא אהבה מאוד את הקינג המזדקן, אבל לי נמאס להתעסק עם רכב מזדקן וטסט לדיזל והאמת כמות ואופי הטיולים שהתמתנו לא הצדיקו להתפשר על רכב דיזל גדול ומזדקן כרכב יום יומי.
ואחרי שאמרתי את כל זה ועם ה"נסיון", מצאתי עצמי תקוע בזיק עם פורסטר....
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ומה חיפשת בזיק עם פורסטר...?
אתם מתעלמים פה בתגובות בעוד המון פרמטרים, יש עוד רכבים בשוק חוץ מדצ'יה וסובארו.
תסתכל גם על הקוריאנים, בתקציב שהגדרת ניכנס גם רקסטון, אם הבחירה תשתנה בין אלה לבין זה, אז הוא כבר עדיף לדעתי, suv "קשוח" עם הילוך כוח ולא ג'מוס במיוחד. סתם דוגמה.
עוד דבר לגבי המסלולי טיול שמדברים פה עליהם הרבה, הם נוטים להישתנות בין עונות מסויימות... חורף... שטפונות...
אז אם פרצים עליון היום נראה "ככה וככה" שנה הבאה מיד אחרי שטפונות הוא יראה ככה וככה, ואז כבר צריך כנראה גישה אחרת, וזה נכון לעוד הרבה מסלולים/מעברים שונים... רק אומר...
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ויש גם עוד שיקול: מי אמר שכשרוצים לשדרג את יכולות השטח חייבים לעשות את זה עם אותו הרכב שקונים היום ?
אם קונים רכב עם שוק משומשות טוב, נניח דאסטר, ובעוד שנתיים-שלוש מחליטים (אחרי ויכוח לוהט בג׳יפולוג כמובן) שזה לא מספיק, אז מחליפים ועוברים לרכב הבא, לא סוף העולם.
מה שכן, כדאי לעשות את זה לפני שמכסחים את הרכב הרך בתוואים לא מתאימים...
-
מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בהמון.
רוב מסלולי הטיול בארץ לא מתאימים לג'יפונים.
אל תאמין לפרסומות בטלוויזיה וגם לא בסרטונים פייסבוק שבהם אכן רואים ג'יפונים עושים דברים 'של גיבורים' - רק שאתה לא יודע שאותם דברים הם סה"כ שביל ללא שם ותואר אם אתה ברכב שטח אמיתי, וגם לא יודע שהאוטו המסכן התפרק לחתיכות אחרי כמה סרטונים כאלה.
אלו לא רכבי שטח.
אלה מכוניות.. עם הנעה לכל הגלגלים ולא יותר מזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
רוב מסלולי הטיול בארץ לא מתאימים לגיפונים!!??
מהטיפת ניסיון שלי זה רחוק מלהיות נכון.
יעידו על כך מאות המשפחות שטיילו מטיילות (ויטיילו) בדסטרים / פורסטרים / xv ובהנאה רבה וללא נזקים.
נסחפתם בגדול (לא רק בשרשור הנ״ל).
הסגר לא עושה טוב לאף אחד...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
כל הפעמים בהן סחבתי אחרי או איתי ג'יפון למסלול יחד עם רכבי שטח אמיתיים - זה נגמר במפח נפש כלשהו.
אני לא מדבר על טיולי מעלות למיניהם - אין לי עניין בהם כשיוצאים לטיול. אני מדבר על סתם טיולים במדבר שפתאום שבילים שלמים 'נמחקים' מהמפה מחוסר הרצון להסתבך - או שחושבים על מסלול שאין בעיה ואז על שטות - כלום - שלא הייתי מאט עבורו - עוצרים לכוון ולהזיז סלעים - ואני לא מדבר על הפתגם הידוע 'אם זה מפלסטיק וזה נפל - סימן שזה לא היה צריך להיות שם מהתחלה'.
מצטער לבאס, אני יודע שה-מ-ו-ן אנשים נהנים ממש מטיולים בפורסטר ודאסטר (שלדעתי עדיף על כל האופציות האחרות שעלו כאן כולל גראנד ויטרה במובנים מסויימים) - אבל העובדה היא שזה דורש תכנון מדוקדק וכיוון מדוייק - וזה בדיוק התשובה לכמה זה מגביל. אלו מגבלות. שאפשר לחיות איתן, אפילו טוב, אפילו להנות מהחיים - אבל מגבלה היא בדיוק מה שהיא.
אפשר לעצום עיניים ולומר לפותח השרשור - אל תדאג אחינו החדש - אין שום בעיה. קח לך פורסטר וכל שבילי הארץ פתוחים בפניך. אבל לא חבל? הוא יגלה שזה לא נכון מאוחר מדי.
אני אומר את האמת כפי שאני רואה אותה.
המלצתי לברנש על דאסטר - מול הצרכים שהוא הציג. אבל אני לא אשקר לו שזה לא יגביל אותו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
אבל מגבלה היא בדיוק מה שהיא.
אפשר לעצום עיניים ולומר לפותח השרשור - אל תדאג אחינו החדש - אין שום בעיה. קח לך פורסטר וכל שבילי הארץ פתוחים בפניך. אבל לא חבל? הוא יגלה שזה לא נכון מאוחר מדי.
אני אומר את האמת כפי שאני רואה אותה.
המלצתי לברנש על דאסטר - מול הצרכים שהוא הציג. אבל אני לא אשקר לו שזה לא יגביל אותו.
אסף.
היטבת לתאר, זאת האמת.
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כל הפעמים בהן סחבתי אחרי או איתי ג'יפון למסלול יחד עם רכבי שטח אמיתיים - זה נגמר במפח נפש כלשהו.
אני לא מדבר על טיולי מעלות למיניהם - אין לי עניין בהם כשיוצאים לטיול. אני מדבר על סתם טיולים במדבר שפתאום שבילים שלמים 'נמחקים' מהמפה מחוסר הרצון להסתבך - או שחושבים על מסלול שאין בעיה ואז על שטות - כלום - שלא הייתי מאט עבורו - עוצרים לכוון ולהזיז סלעים - ואני לא מדבר על הפתגם הידוע 'אם זה מפלסטיק וזה נפל - סימן שזה לא היה צריך להיות שם מהתחלה'.
מצטער לבאס, אני יודע שה-מ-ו-ן אנשים נהנים ממש מטיולים בפורסטר ודאסטר (שלדעתי עדיף על כל האופציות האחרות שעלו כאן כולל גראנד ויטרה במובנים מסויימים) - אבל העובדה היא שזה דורש תכנון מדוקדק וכיוון מדוייק - וזה בדיוק התשובה לכמה זה מגביל. אלו מגבלות. שאפשר לחיות איתן, אפילו טוב, אפילו להנות מהחיים - אבל מגבלה היא בדיוק מה שהיא.
אפשר לעצום עיניים ולומר לפותח השרשור - אל תדאג אחינו החדש - אין שום בעיה. קח לך פורסטר וכל שבילי הארץ פתוחים בפניך. אבל לא חבל? הוא יגלה שזה לא נכון מאוחר מדי.
אני אומר את האמת כפי שאני רואה אותה.
המלצתי לברנש על דאסטר - מול הצרכים שהוא הציג. אבל אני לא אשקר לו שזה לא יגביל אותו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הבעיה שאתה מתאר אסף היא שילוב של ג'יפונים עם ג'יפים, שאכן תמיד ייגמר במפח נפש אצל האחרונים.
טיול על טהרת הג'יפונים יכול להיות עונג צרוף, גם אם שורפים חצי יום על איזו מדרגונת.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
אז כולנו מסכימים - שזה יגביל אותו. לא שזה לא טוב או אי אפשר להנות - זה מגביל.
אז למה כועסים עלי כשאני אומר את זה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
אף אחד לא טוען שזה לא מגביל. אבל אם מלכתחילה היעדים שאליהם הוא מגביל לא בכוונת של הבן אדם, אז אין טעם להתאמץ ולהשקיע בכיוון של רכב קשוח.
אז אפשר ורצוי להבהיר לבן אדם בדיוק מה המשמעות של כל בחירה שהוא יעשה אבל תנו לו לעשות את הבחירה.
פורסטר ודומיו הם הבחירה הנכונה עבור רבים.
בחירה ברכב היא עבור רובינו יותר מאשר תקציב+עבירות=דגם מסוים
רבאק אתם אלה שבניתם את השאלון המצוין דרך אגב אז איך בסוף הכל מצטמצם לעבירות?
יש עוד שיקולים ןלפעמים לקחת רכב רך יותר שיודע לעשות עוד כמה דברים יותר טוב כמו למשל לשמור עליך בתאונה או לתת לך איכות חיים ב-300+ ימים בשנה שאתה על הכביש ולא בשטח או לחסוך לך ריצות למוסך על כל פיפס
לפעמים זה שווה להתפשר טיפה בעבירות בשביל זה.
ונכון, טיול עם האנשים הלא נכונים זה לא כיף וזה לא משנה עם איזה רכב הם באים. לכל רכב היום יש את המועדון שלו שאפשר בין היתר גם להתחבר עם אנשים טובים ולטייל כך שכל זמן שהחברים של הבן אדם לא מטיילים עם רכב גרזן אין סיבה שהוא יתאמץ ויקנה רכב גרזן
לפותח השרשור: קראתי שוב את דרישותיך. מצד אחד אתה כותב טיולים רגועים בחיק הטבע ומצד שני שואל כמה יעלה להשאיר אופציה למדרגה ומציין מסלולים כמו נחל פרצים שאמנם לא נחשבים מאוד קשים או מאתגרים אבל הם גם לא טיול רגוע בחיק הטבע. לפחות לא עם רכב כמו פורסטר או דאסטר שגם אם הם מסוגלים לעבור שם, לא לשם כך הם תוכננו ונבנו.
עצתי לך היא לעשות שיעורי בית ולברר מה אתה רוצה להשיג ואז לפתוח שרשור חדש עם דרישות ברורות יותר (בנושא עבירות - ביתר הנושאים היית ברור)
אמנם רכישת רכב היא לא חתונה קתולית אבל לקנות למכור ושוב לקנות זה גם לא פיקניק. אז אם אפשר לקלוע בול בפעם הראשונה זה עדיף
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
alonbrim
באיזה אחוז אפשרויות הטיול שלי קטנות עם רכב כמו הדאסטר או הפורסטר שלא יכולים לבצע מעברים קשים? (האם יש הרבה טיולי שטח שאי אפשר לעשות עם הרכבים האלו?)
זאת היתה השאלה.
כולם כאן מסכימים שאחוזים רבים מאפשרויות הטיול קטנות. אבל למה לא לומר את זה פשוט וישר? למה לקחת ללב? העלבתי אתכם? את בעלי הג'יפונים? אתם לא חושבים שזה נכון? את מדריכי טיולים הג'יפונים? מישהו מכם חושב שזה לא נכון?
מה קרה? אתם רוצים לעזור לבנאדם או לתת לו להיכנס לפינה שהוא מברר איך לא להיכנס אליה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
ולפותח השרשור - אל תיקח את זה קשה. זה אנחנו הדפוקים שלא מצליחים להתמודד עם העולם המשתנה, לא אתה ששואל שאלות נכונות מאוד.... רק כנראה שאין תשובה אחת נכונה עליהן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצה לרכב שטח שישמש גם כמשפחתי
אני לא מסכים.
אבל לדעתי זו גם שאלה לא חשובה.
הטיול דרך מעלות ואתגרים טכניים שונה מטיול ברמת עבירות קל או קל בינוני וההבדל הוא הבדל איכותני ולא כמותי. הן פעילויות שונות בתכלית ומרגישות שונות זו מזו גם בראש גם בתחת וגם בכיס. ולכן השאלה האמיתית צריכה להיות מה אתה רוצה לעשות?
אתגרי עבירות או טיולים רגועים (או גם וגם)?
אם התשובה היא אתגרי עבירות או גם וגם אז אין לך ברירה אלא לקנות רכב שמסוגל להתמודד עם זה
אם התשובה היא טיולים רגועים אז אין טעם להשקיע ברכב שמסוגל לאתגרי עבירות כי המשמעות תהיה ירידה בשנתון + עלות שוטפת גבוהה יותר וכו' וכו'.
אם התשובה היא אני לא בטוח אז שווה להשקיע זמן כדי לענות תשובה ברורה לעצמך
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk