שלום לכולם
האם מישהו מכיר או יודע מה רמת העבירות של הציר הזה?
סמ"ש אדום מכביש 211 עד לבני נצרים.
האם מתאים לכל רכב 4X4 ? רך וקשוח ?
קובץ מצורף 131185
תודה ושבוע טוב.
Printable View
שלום לכולם
האם מישהו מכיר או יודע מה רמת העבירות של הציר הזה?
סמ"ש אדום מכביש 211 עד לבני נצרים.
האם מתאים לכל רכב 4X4 ? רך וקשוח ?
קובץ מצורף 131185
תודה ושבוע טוב.
חול וחול. מתאים לכל רכב 4x4. רגל עד הפח.
ואם להרחיב מעט: מתאים לכל רכב 4x4 שאפשר להוריד לו אוויר בצמיגים, והמתלים שלו מסוגלים להתמודד עם התוצאה של רגל עד הפח ...
אנחנו אחריי קיץ חם ולפניי גשם באזור הזה. אחריי גשם באמת אין בעיה.
בכוון הזה אתה נוסע נגד כוון הדיונות. ז"א מתפס עליהן מהצד התלול. נהג לא מיומן ברכב ללא עודפי הספק עלול להתקשות בעונה הזו כשהחול יבש, רך ועמוק.
לרוב הדיונות התלולות יש מעקף.
להוריד הרבה אויר.
עוד יותר...
בתור מקומי, אגיד שהתנועה מדרום מזרח לצפון מערב , לא קלה לרכבים לא מתאימים, לאחר הקיץ הרותח שהיה כאן.
מהדיונה לבני נצרים זה כבר קליל...
לא מומלץ לרכבים בלי מנוע בשרני, ולחץ אויר לא יותר מ 12 PSI.
כפי שאמרתי, אני גר במושב דקל, זה השטח הביתי שלי, ואלה צירים שאני נוסע בהם הרבה מאוד במסגרת העבודה.
תעשו מה שאתם מבינים, שבוע טוב... רק בריאות.
אחלה תא שטח, עם המון חיות בר. בפעם האחרונה שהייתי בציר הזה נתקלתי בלטאת כח שלא ראיתי הרבה זמן. רק להזהר בקפלי הקרקע מ rzr שעלולים להגיע מולך
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
בדיוק ככה.
רק מנוע חזק ורצח בעיניים זה לא מספיק.
צריך לחץ אויר נמוך, מתלים טובים, מרווח גחון וזוית גישה נורמליים.
ואם מדברים על ג'יפונים/רכבי כביש-שטח מודרניים.....
אז צמיגי חתך נמוך מאוד לא אוהבים לחצי אויר נמוכים
פגושים נמוכים ובולטים מאוד לא אוהבים כניסות אלימות לתוך סכיני דיונה.....
רשימת הנזקים הפוטנציאליים - פגושים, מצלמות/רדארים של כל מיני מערכות בטיחות אקטיביות חדישות, רדיאטורים....
זהירות!
לרוב הסכינים התלולים יש מעקפים. זהירות מ-RZR/X3 ושאר SBSים שמרחפים שם.... שלא ינחתו עליכם.
תודה לכם על התשובות
אנחנו נתפצל כנראה, הקשוחים (לנד קרוזר, פרדו, פגארו ) ימשיכו לדיונה הגדולה והרכים יחזו הביתה :-)
שבוע טוב.
הרכים יכולים להמשיך איתכם.
אבל יש כמה סכינים שלא הייתי מנסה לטפס עם רכב רך אלא עוקף אותם מסביב. גם אם זה עיקוף קצת ארוך.
לכל מי שמזלזל בדיונות - "רכב רך" זה גם גרנד צ'רוקי WK2.
באותו טיול, שלושה פוצצו פגוש+רדיאטור+מצלמת רדאר, בכניסה לאותה סכין על הציר האדום הזה. אחד אחרי השני. זה מספיק לכם?...
ואלה רכבים שכוח לא חסר להם ומטפסים בקלות כל סכין על הציר הזה.
יש להם אפילו LOW.
מתוכם שניים היו "טריילהוק". זה הדגם שמיועד "לשטח". שטח עאלק.
לרשימת דרישות החובה מרכב שטח אמיתי צריך להוסיף "פגושים שאינם נמוכים מגובה ציר מרכז הגלגל שלו".
תחזיות האימה שלכם גרמו לי לתהות וללכת לבדוק האם התבלבלתי הציר.
אבל לא, לא התבלבלתי.
זה אותו ציר מוכר, חולי ונהדר, שלמעט מעקף אחד-שניים, גם הגמל צנוע ההספק עובר בשיא הקיץ אם אני מוריד מספיק אויר, בעיקר כדי לפצות על האין מנוע.
אז אני באמת מבולבל עכשיו..
אז נכון שיש בהחלט יותר מתלים וזויות גישה מה-SUV הממוצע, אבל המנוע הוא בחזקת ״אין מנוע״ מול האחרונים.
מה שאומר שגם עם ״רגל צמודה לפח״ אני עושה בעיקר עשן שחור ופחות מהירות.. ועדיין עוברים את הציר בלי לעכב אף אחד.
מה נהייה כאן?..
דבר אחד בטוח, בכיוון ההפוך גם חיפושית מוגבהת יכולה, אפילו שיירת חיפושיות :)
לא אמרת כלום. מנוע זה רק חלק אחד בתמונה. אם יש מתלים, יש זוית גישה, יש צמיגי שטח במידה נורמלית שאתה יכול לרוקן מהם הרבה אויר - אז גם ה-80 כ"ס שלך מספיקים והגמל שלך נוסע ומטפס כמו גדול ואתה לא מתעכב ולא מעכב. כי ככה בנוי רכב שטח אמיתי של לפני 30 שנה. חזק ונכון.
ל-WK2 יש אמנם צמיגי חתך 60, אבל הם מספיק גדולים ואפשר להוציא מהם אוויר בלי לחשוש, נגיד ל-15 PSI שזה די והותר לדיונות כאלה. בעיקר יש לו 200 כ"ס יותר מאשר לך והוא לא מתקשה לטוס במעלה כל סכין. אבל הפגוש שלו כל כך נמוך, שבכניסה לסכין ספציפית אחת על הסמ"ש האדום הוא חוטף. הוא לא נתלש מהמקום כמו בסובארו, אבל בגלל שהוא גמיש, החלק התחתון שלו סופג את המכה ורותע אחורה, ואז השפה החדה שלו מפוצצת את הרדיאטור בדיוק בחיבור של הרשת והדוד התחתון שלו, שנמצא בדיוק מול שפת הפגוש החדה. זה הכל. רק תכנון גרוע/קמצנות על חתיכת פח שתגן על הרדיאטור.
ובדגמים שיש להם גם מצלמה/רדאר בתוך הפגוש, זה בכלל שיא חדש של טמטום. כי המצלמה הזו עולה (אצל היבואן) כמו הסופה שלי/ההיילקס שלך. קומפלט.
מין הסתם זה לא עוצר אותו. הוא עולה כמו טיל וממשיך. רק אחרי כמה דקות אתה שם לב שחום המנוע עולה. ואז אתה מגלה את פריצת נוזל הקירור מהרדיאטור.
אז אני לא אומר לא לנסוע. נהפוכו. מסלול כייפי ביותר.
אני אומר רק שצריך להיות מודע ולהיזהר - כי בכלי רכב מודרניים, שיקולי העיצוב/אסתטיקה/אוירודינמיקה/שיווק (והכי גרוע - רגולציה מטומטמת), קודמים לתכל'ס - שרידות, עמידות, עבירות. ניכר על מכוניות מודרניות שהן מתוכננות להתפרק ולהתפורר וכל חלק שנושר מהן אולי לא היה צריך להיות שם מלכתחילה, אבל אלה מכוניות חדשות מהניילון שעולות מאות אלפי שקלים וכל חלק כזה עולה כמשקלו בזהב.
כן, זה מחזיר אותנו לדיונים אחרים על מהותו של "רכב שטח". תמיד זה מגיע לשם בסוף והנה דוגמה מצויינת ומייצגת - מסלול שבתכל'ס אפשרי ומתאים ומהנה מאוד גם לג'יפונים. אבל ברכב שטח אמיתי נוסעים בו בניחותא וברוגע ונהנים מהטיול. בלי "רגל עד הפח" ובלי הלחץ והדרמה והעירנות המוגברת והמעייפת. זה ההבדל.
יש גישה זריזה לדיונה מצפון (בני נצרים)?
לפי המפה נראה כ 5 ק״מ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן,
ממש מול הכניסה לבני נצרים, בצד המזרחי של הכביש, מיד אחרי תחנת האוטובוס. ירידה נוחה מאוד מהכביש.
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
תודה, כמה רחוק יכול להגיע פרייבט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עד הדיונה.. צא מול נווה וסע ישר. לשים לב לפנות לכיוון הדיונה רק כשרואים אותה ממש מימין. אם תתפתה לפנות לפני זה בסמש האדום תיפול למלכודת חול. יש הרבה שבילים וצריך להכיר... הכי בטוח זה נסיעה בקו ישר עד המנחת.
אה... ולנתק esp אם יש. והרבה גז. ולא לעזוב. זו נסיעה שמצריכה נחישות ואמונה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה.
הם נחושים ואני עם רצועה בשלוף.
Sent from my iPhone using Tapatalk