-
דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
אחרי 8 שנים על דיסקו 2 (ו5 על דיסקו 1 לפני), עברתי לאחרונה לדיסקו 4 GS3.
להלן רשמים ראשונים:
קודם כל ודבר ראשון והכי חשוב זה פאקינג וואו של אוטו, אושר גדול להיכנס אליו כל יום מחדש.
גדול יותר, כבד יותר, חלק, מלכותי, שקט להדהים, מערכת שמע נפלאה, מזגן מקפיא, הכל בפנים מוצק ואיכותי פי אינסוף מאשר בTD5, חסל סדר קרקושים ופלסטיקים שנשברים למגע יד.
זריז פי אין סוף, פתאום כולם נוסעים לאט מדי, חשוב להוריד רגל מהגז בכבישים מהירים, אפשר ורצוי לעקוף בעליות. עם נוסעים. ונגרר.
זולל דלק, משהו כמו 1 קמ"ל גרוע יותר מהTD5 במתאר דומה (בכל זאת להזיז יותר מסה יותר מהר..).
גזי הפליטה כבר לא מסריחים בוקר, או כמו שהבן שלי, אקס חיל הים, אומר "הוא כבר לא מריח כמו דבורה ביום ראשון".
טווח קצר באופן מציק: לכאורה יש במיכל 82 ליטר, אבל המחשב מראה אפס טווח עם 12 ליטר בערך במיכל – תכלס 500 ק"מ בין מילויים.
עד כאן כביש. בשטח לא הספקתי יותר מדי, אבל הרושם הראשוני הוא שהוא עולה כל דבר בזלזול מופגן ויותר בקלות מהTD5 הסטנדרטי אך נעול מרכזית שלי – בכל זאת ה4 מגיע עם נעילה אחורית ובקרת אחיזה הרבה יותר מודרנית.
במצב מוגבה הזוויות ממש סבבה, אבל חשוב לזכור להגביה אותו כל פעם מחדש - כן כבר שכחתי פעם אחת..
רביעיה חדשה של ג'נרל AT על הג'נט 19 המקורי, עדיין פוחד לקרוע צמיגים.. מקווה שזה יעבור לי אחרי הטיול הרציני הראשון.
טריין ריספונס: לא להשתמש במצב זחילת סלעים אם לא צריך! הוא מיועד באמת לזחילה ומתאפיין בתגובת מצערת אלימה ובלימות לא רצוניות. בעליה טרשית סטנדרטית עם מדרגות פשוט לשים ב LOW ולנסוע.
מעצבן: HDC מופעל אוטומטית והורג את הכיף בירידות, צריך לבטל כל פעם מחדש.
אבל שוב, עדיין לא טיילתי איתו ברצינות, והאמת צריכה להיאמר שקניתי אותו בהבנה שאת החשקומיצין בשטח אני במילא משיג עם האופנוע.
אה, ושכחתי להזכיר: החנייה נקיה מטפטופים.
המשך יבוא..
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
"גזי הפליטה כבר לא מסריחים בוקר, או כמו שהבן שלי, אקס חיל הים, אומר "הוא כבר לא מריח כמו דבורה ביום ראשון".
חחח, אני מכיר את זה מטנקים בחורף.
אבל תכלס... זה דומה יותר לתנור סולר
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
מברוק
אחד הרכבים הכי מדהימים שיש.
יש אפשרות חוקית לשנות מידת גלגלים ל-18',יתן גובה דופן גדול יותר.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
דיסקו 4 זה באמת יופי של רכב (בהנחה ותקין).
ב״נעלי הבלט״ טיפלת וזה קריטי ברכב הזה.
כך בחשבון שגם at בחתך נמוך זה לא זה, אבל בוודאי יותר טוב מהמקור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
אחרי 8 שנים על דיסקו 2 (ו5 על דיסקו 1 לפני), עברתי לאחרונה לדיסקו 4 GS3.
להלן רשמים ראשונים:
קודם כל ודבר ראשון והכי חשוב זה פאקינג וואו של אוטו, אושר גדול להיכנס אליו כל יום מחדש.
גדול יותר, כבד יותר, חלק, מלכותי, שקט להדהים, מערכת שמע נפלאה, מזגן מקפיא, הכל בפנים מוצק ואיכותי פי אינסוף מאשר בTD5, חסל סדר קרקושים ופלסטיקים שנשברים למגע יד.
זריז פי אין סוף, פתאום כולם נוסעים לאט מדי, חשוב להוריד רגל מהגז בכבישים מהירים, אפשר ורצוי לעקוף בעליות. עם נוסעים. ונגרר.
זולל דלק, משהו כמו 1 קמ"ל גרוע יותר מהTD5 במתאר דומה (בכל זאת להזיז יותר מסה יותר מהר..).
גזי הפליטה כבר לא מסריחים בוקר, או כמו שהבן שלי, אקס חיל הים, אומר "הוא כבר לא מריח כמו דבורה ביום ראשון".
טווח קצר באופן מציק: לכאורה יש במיכל 82 ליטר, אבל המחשב מראה אפס טווח עם 12 ליטר בערך במיכל – תכלס 500 ק"מ בין מילויים.
עד כאן כביש. בשטח לא הספקתי יותר מדי, אבל הרושם הראשוני הוא שהוא עולה כל דבר בזלזול מופגן ויותר בקלות מהTD5 הסטנדרטי אך נעול מרכזית שלי – בכל זאת ה4 מגיע עם נעילה אחורית ובקרת אחיזה הרבה יותר מודרנית.
במצב מוגבה הזוויות ממש סבבה, אבל חשוב לזכור להגביה אותו כל פעם מחדש - כן כבר שכחתי פעם אחת..
רביעיה חדשה של ג'נרל AT על הג'נט 19 המקורי, עדיין פוחד לקרוע צמיגים.. מקווה שזה יעבור לי אחרי הטיול הרציני הראשון.
טריין ריספונס: לא להשתמש במצב זחילת סלעים אם לא צריך! הוא מיועד באמת לזחילה ומתאפיין בתגובת מצערת אלימה ובלימות לא רצוניות. בעליה טרשית סטנדרטית עם מדרגות פשוט לשים ב LOW ולנסוע.
מעצבן: HDC מופעל אוטומטית והורג את הכיף בירידות, צריך לבטל כל פעם מחדש.
אבל שוב, עדיין לא טיילתי איתו ברצינות, והאמת צריכה להיאמר שקניתי אותו בהבנה שאת החשקומיצין בשטח אני במילא משיג עם האופנוע.
אה, ושכחתי להזכיר: החנייה נקיה מטפטופים.
המשך יבוא..
לפי תיאוריך הד2 שלך לא היה תקין.
תיהנה מהד4...
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DavidL
לפי תיאוריך הד2 שלך לא היה תקין.
תיהנה מהד4...
טופל ביד אוהבת לפי הספר ועם ארנק פתוח אצל רמי, והחזיר לי אהבה בהתאם עד שנמכר עם 370 אלף ק"מ - קשה להיות יותר תקין מזה בגיל הזה.
אבל עזוב, הבנו כבר שבעניך D2 הוא כליל השלמות ופאר הבריאה, אפשר לעבור הלאה.
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ראשית, תודה על הסקירה הראשונית, מחכה להמשך ובעיקר לחוויות בשטח.
ומספר שאלות:
1. האם יש לרכב רק גרסה אחת שנמכרה בארץ? אם לא, אנא פרט מה בגרסה שלך? מנוע, מתלים, נעילות וכו'
2. כשכתבת ששכחת להגביה אתה מתכוון למתלי אוויר? בכמה הם מגביהים? אולי אפשר לעשות שבמעבר ל 4X4 או לפחות ל LOW הרכב אוטומטית יגביה את עצמו ואתה תצטרך לבטל אם לא תרצה. במקום לזכור להפעיל. זה יותר בטוח לרכב כנגד מכות בגחון.
3. לא הבנתי מה צריכת הדלק האמיתית. בכביש ומשולב עם שטח?
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
ראשית, תודה על הסקירה הראשונית, מחכה להמשך ובעיקר לחוויות בשטח.
ומספר שאלות:
1. האם יש לרכב רק גרסה אחת שנמכרה בארץ? אם לא, אנא פרט מה בגרסה שלך? מנוע, מתלים, נעילות וכו'
2. כשכתבת ששכחת להגביה אתה מתכוון למתלי אוויר? בכמה הם מגביהים? אולי אפשר לעשות שבמעבר ל 4X4 או לפחות ל LOW הרכב אוטומטית יגביה את עצמו ואתה תצטרך לבטל אם לא תרצה. במקום לזכור להפעיל. זה יותר בטוח לרכב כנגד מכות בגחון.
3. לא הבנתי מה צריכת הדלק האמיתית. בכביש ומשולב עם שטח?
1. עניין הגרסאות מורכב.. הרכב שלי עם מנוע 3 ליטר TDV6 ונעילות מרכזית ואחורית. כולם לידיעתי הגיעו עם מתלי אויר.
2. יש כמה פתרונות, כרגע אין לי כוונה לעשות בו שינויים.
3. 7 עד 8 קמ"ל. בטוח אפשר יותר טוב על כביש מהיר בנהיגה רגועה.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
מניסיון עשיר עם דיסקו 4 אני מציע לך לא להפסיק לפחד מקריעת צמיגים.
יש רק דבר אחד יותר גרוע מג'אנט 19 בשטח - וזה ג'אנט 20.
אי אפשר לשים ג'אנט 18 בגלל גודל הקליפר, כך שאם אתה מטייל הרבה, אני מציע בחום לשים מתקן לגלגל רזרבי שני של ראסטה על הפגוש.
המחיר הוא לצאת בכניסה לחניונים בשביל לפתוח למאבטח דלת אחורית. חוצ'מזה, מתקן קל, לא מגושם ועובד מעולה והכי חשוב- שקט נפשי אמיתי (אגב אני קניתי ג'אנט של BMW X6 למיטב זכרוני ב-500 שח ושמתי עליו צמיג לא יקר. בכל זאת.. רזרבי שני).קובץ מצורף 131331
ודבר נוסף שקניתי (לא יודע אם עדיין מוכרים, אבל צירפתי קישור ) זה סט של 4 ברגים שקובעים את גובה הרכב. הסט הזה למעשה "שיקר" וגרם לכך שהרכב היה גבוה בכל אחד מהמצבים ב-6.5 ס"מ . מעולה. חשוב בעיקר בנסיעת דיונות מהירה ששם בלי לשאול אותך, הוא פשוט יורד לגובה אוירודינמי אבל עוד סנטימטרים זה תמיד טוב :-). החלפה פשוטה (לבד. בלי מוסך. רק פלאייר). http://johnsonrods.com/
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
המוט הזה הוא הפתרון הפשוט להגבהה קבועה אבל הדעות לגביו והבלאי שההגבהה הקבועה גורמת למתלים - חלוקות. יש אפשרות לחבר מחשב אפטרמרקט לשליטה בגובה הכריות.
לגבי חישוקי 18 - יש חישוקים מתאימים לקליפרים האלה. לא כל חישוק 18 נוגע.
והנה בקשה שנענתה בהתעלמות גורפת כל פעם שהעליתי אותה - כמה עולה להחזיק דיסקברי 4 לאורך זמן? אמיתי. הכל כולל הכל. כמה זה נורא כמו שמספרים או בכלל לא?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
לגבי חישוקי 18 - יש חישוקים מתאימים לקליפרים האלה. לא כל חישוק 18 נוגע.
והנה בקשה שנענתה בהתעלמות גורפת כל פעם שהעליתי אותה - כמה עולה להחזיק דיסקברי 4 לאורך זמן? אמיתי. הכל כולל הכל. כמה זה נורא כמו שמספרים או בכלל לא?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אצלי לא ניתן היה לשים ג'אנט 18. (אני יודע שבאלה עם המנוע החלש יותר ניתן כי הקליפרים שונים).
לגבי אחזקה, זה לא משקף כלום כי שלי היה חדש וב- 75000 ק"מ האחזקה שלו הייתה יקרה יחסית לא בגלל תקלות . בגלל שהטיפולים יקרים ופעמיים היה צורך לעשות בלמים כולל צלחות (שערוריה).
לגבי המוטות- 60000 קמ ללא תקלות ועם הנאה מרובה.
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
אפשר. רק צריך חישוק מתאים לקליפרים.
https://www.tuffant.com/fitment
https://4wd1.com/compomotive-wheels-discovery.html
אלו הדגמים הנפוצים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Micha
אצלי לא ניתן היה לשים ג'אנט 18. (אני יודע שבאלה עם המנוע החלש יותר ניתן כי הקליפרים שונים).
לגבי אחזקה, זה לא משקף כלום כי שלי היה חדש וב- 75000 ק"מ האחזקה שלו הייתה יקרה יחסית לא בגלל תקלות . בגלל שהטיפולים יקרים ופעמיים היה צורך לעשות בלמים כולל צלחות (שערוריה).
לגבי המוטות- 60000 קמ ללא תקלות ועם הנאה מרובה.
כמה יקרים? זה בדיוק מה שאף אחד לא משתף
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כמה יקרים? זה בדיוק מה שאף אחד לא משתף
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תראה... זה היה ב-2013 2014. טיפול שוטף עלה 4 ספרות (ראשונה 1 , שנייה משהו כמו +6 ). לא זוכר בדיוק.
זה יקר. אבל למיטב זכרוני הטיפול נעשה כל 23.5K ק"מ.
מה שהפך את זה ליקר באמת שאחרי הטיפולים, כבדרך קסם, נדלקה נורה של צורך בהחלפת בלמים (שעלה כ-5)
כל הנ"ל , פעמיים ב-75K קמ.
תקלות נוספות לא היו אבל בירדן, בנסיעת דיונות מהירה וארוכה, הוא ביקש לנוח קצת (התראה על מערכת המתלים שהתחממה). הפסקת קפה והוא היה כמו חדש :-)
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
והנה בקשה שנענתה בהתעלמות גורפת כל פעם שהעליתי אותה - כמה עולה להחזיק דיסקברי 4 לאורך זמן? אמיתי. הכל כולל הכל. כמה זה נורא כמו שמספרים או בכלל לא?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חוזר אליך תוך שלוש ארבע שנים..
אבל זול זה לא אמור להיות.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Micha
זה יקר. אבל למיטב זכרוני הטיפול נעשה כל 23.5K ק"מ.
כאן קבור הכלב.
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
זול.. יקר... הכל סובייקטיבי.
מספרים הם אובייקטיביים.
בטויוטה 1600 שח לטיפול זה מספר רגיל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
לא מכיר כניסה למוסך עם לנדרובר שנגמרת בפחות מ-3500 שח
אם צריך ברקסים (ומשום מה נראה לי שמחליפים יחסית הרבה דיסקים) תתכונן להיפרד מעוד חמישייה בערך
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בטויוטה 1600 שח לטיפול זה מספר רגיל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה לא כל כך רלבנטי להשוות עלויות אחזקה של טנדר פשוט יחסית ל SUV הכי מפנק בזמנו.
מי שמחזיק ד4 או ד5 או ריינג מן הסתם מוכן לשלם הרבה עבור הפינוק וגם לקזז פחת גדול בהתאם.
יש אנשים שעבורם לשבת במושב הנהג של טנדר מהווה פגיעה בסטטוס ובמעמד ואיתות לקולגות שמצבם הכספי על הפנים. הטנדר נועד לפועלים ובעל הבית מגיע לשטח לבדוק את הגידול עם ריינג חדש לבן בוהק.
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
מיכה תתחדש - פצצה שך רכב ליום יום ולטיולים שפויים נטולי "חישקומיצין" מיותר כהגדרתך.
כשאהיה בפנסיה ואופי הטיוליםשלי ישתנה יהיה לי משהו בסיגנון הזה.
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DavidL
זה לא כל כך רלבנטי להשוות עלויות אחזקה של טנדר פשוט יחסית ל SUV הכי מפנק בזמנו.
מי שמחזיק ד4 או ד5 או ריינג מן הסתם מוכן לשלם הרבה עבור הפינוק וגם לקזז פחת גדול בהתאם.
יש אנשים שעבורם לשבת במושב הנהג של טנדר מהווה פגיעה בסטטוס ובמעמד ואיתות לקולגות שמצבם הכספי על הפנים. הטנדר נועד לפועלים ובעל הבית מגיע לשטח לבדוק את הגידול עם ריינג חדש לבן בוהק.
לא מנסה להשוות. רק לקבל מידע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
לא מכיר כניסה למוסך עם לנדרובר שנגמרת בפחות מ-3500 שח
אם צריך ברקסים (ומשום מה נראה לי שמחליפים יחסית הרבה דיסקים) תתכונן להיפרד מעוד חמישייה בערך
על איזה לנדרובר אתה מדבר?
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
לא מנסה להשוות. רק לקבל מידע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ראיתי בעבר לפני מספר שנים חשבוניות מהמזרח על החלפת משולשים, כריות אוויר וטורבו ונבהלתי....
אם הייתי מחזיק ד4 הייתי מטפל בו בעצמי כולל רכישת מחשב דיאגנוסטיקה, ליפט להפרדת שילדה מגוף ורכישת כלי עבודה ייעודיים.ניתן לקנות בחו"ל חלקים במחירים סבירים והמידע ידוע ונגיש.
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
זול.. יקר... הכל סובייקטיבי.
מספרים הם אובייקטיביים.
בטויוטה 1600 שח לטיפול זה מספר רגיל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
1500 שקל זה טיפול 10,000 רגיל בפג'רו BK, במוסך לא יקר.
טיפול של 1600 או אפילו 2600 בכל 23 אלף קילומטר, נשמע לי סביר ביותר.
השאלה היא מה קורה כשמשהו מצריך החלפה, האם החלקים עולים כפליים מחלקים יפנים.
דור
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
בקיצור ...
א. תתחדש. זה רכב שטח נהדר. אתה בטוח תהנה.
ב. תעדכן. זה רכב שטח נהדר ואני מת לדעת כמה עולה להחזיק אותו או שהכל שמועות.
ג. תלמד טוב - למשל זה שבמקור איפשרו טיפול במרווח גדול מדי אבל היום גם היבואן ממליץ על טיפול במרווחים הגיוניים - אל תרד מ 10000 ק"מ. או את נושא החישוקי 18". יש המון מידע ברשת כל המכוניות האלה.
ד. תתחדש כבר אמרתי? אם קצת יותר אומץ הייתי קונה כזה בעצמי....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בקיצור ...
א. תתחדש. זה רכב שטח נהדר. אתה בטוח תהנה.
ב. תעדכן. זה רכב שטח נהדר ואני מת לדעת כמה עולה להחזיק אותו או שהכל שמועות.
ג. תלמד טוב - למשל זה שבמקור איפשרו טיפול במרווח גדול מדי אבל היום גם היבואן ממליץ על טיפול במרווחים הגיוניים - אל תרד מ 10000 ק"מ. או את נושא החישוקי 18". יש המון מידע ברשת כל המכוניות האלה.
ד. תתחדש כבר אמרתי? אם קצת יותר אומץ הייתי קונה כזה בעצמי....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
א. תודה תודה, אכן מכונת חיוכים. אגב לא הזכרתי אבל על שבילים הוא פשוט מרבד קסמים, תענוג.
ב. אתה יודע שאין שני רכבים דומים.. ממליץ לך לקפוץ לקפה אצל רמי, הוא ייתן לך תחושה רבע סטטיסטית.
ג. ברור שטיפולים כל עשר. לא תמצא בכל היקום מישהו שטוען אחרת למעט מחלקת השיווק של לנדרובר.
ד. היה לי רגע של 'אתה חי רק פעם אחת'.. גם אצלך הרגע הזה יגיע.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
מעניין מאד!
כיום אני עם לנדקרוזר ועדיין לא מרגיש שהגעתי למה שרציתי.
בעבר דיסקו 2 אהוב מאד.
חושש מדיסקו 4 בגלל סיפורי האמינות, במיוחד במנוע ה 3.0. מצד שני, יש הרבה צד שני...
ממשיך לעקוב
אולי נעשה סיבוב ביחד להרגיש איך הוא בשטח?
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
על איזה לנדרובר אתה מדבר?
דיסקו 4 ודיסקו ספורט, במוסך מורשה או מומחה
גם דיפנדר שנכנס למוסך כזה יוצא בלא הרבה פחות מזה לטיפול שוטף
מעטים הבעלים של דיסקו 4 שיודעים ורוצים לטפל ברכב כזה בעצמם, מעטים גם המוסכים שהייתי נותן להם לגעת ברכב כזה.
מבדיקה זריזה - הוצאות מוסך של בערך 15,000 שח בשנה עבור דיסקו 4 שעושה כמעט 40,000 קמ בשנה.
יש שנים שעולה ל-20 ויש שנים שיורד מעט אבל זה פחות או יותר הממוצע.
טיפולים במוסך מומחה, לא מורשה יבואן
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
וזה לפני צמיגים ומצברים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4 - רשמים ראשוניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
דיסקו 4 ודיסקו ספורט, במוסך מורשה או מומחה
גם דיפנדר שנכנס למוסך כזה יוצא בלא הרבה פחות מזה לטיפול שוטף.
טיפולים במוסך מומחה, לא מורשה יבואן
על הדיסקו 4 וספורט אני כמובן לא יכול להעיד.
אבל דיסקו 2 במוסך "מומחה" אך לא מורשה מגיע לסכומים שציינת רק אם אני מכניס עבודות גדולות על הדרך (גדולות זה צבע ופחחות, או החלפת כל הבושינגים- כולל הכל, או שיפוץ של משאבה ותיבת הגה) ועבודות כאלו לא נכנסות כל טיפול, וגם לא כל שנה.
אז כשאתה מכניס את הדיפנדר למשוואה, זה נראה לי סכומים מאוד גדולים (שמאפיינים גורואים).
אגב, בעבר טיפלתי אצל גורו שאצלו אלו היו המחירים, וגם לא היתה לי בעיה לשלם אותם, אבל ידעתי שאלו מחירים הגבוהים פי 2 ממחירי השוק. והתמורה שקיבלתי היתה שווה מבחינתי (וגם נתנו לי לעבוד בעצמי על הרכב).
לגבי השוואת מחירי חלפים ליפנים שמישהו זרק קודם. אני לא רוצה לכתוב כלום לגבי ה- 3 וה4 כי אינני מכיר, אבל בדגמים הקודמים, מחירי החלפים בארץ היו זולים משמעותית משל רוב היפנים (בחו"ל הנושא שונה, מכיוון שרוב החלפים הם מאנגליה, ומשום מה המשלוחים משם יקרים רצח). לא יפתיע אותי אם החלפים של ה3/4, עלו מדרגה אבל פשוט יישרו קו עם היפניים (מבחינת מחיר).
אני הבנתי שכדי להתקדם לרכב חדש שייתן לי לפחות מה שנותן הדיסקו הנוכחי אני צריך להוסיף עוד 100 אלף שח (לטנדר כלשהו, או לנדקרוזר, או דיסקו מתקדם יותר). אני בהתלבטות אם לא עדיף פשוט לקחת את ה100 אלף האלו ולהשקיע בדיסקו הנוכחי, ולקבל רכב במצב תצוגה עם יכולות שטח עדיפות מכל הגושי אלקטרוניקה החדישים והעדינים האלו.
לכן התובנות של בעלי הדיסקו מאוד מענינות ורלוונטיות בשבילי. שמח לראות שאט אט צצים עוד ועוד בעלים של כאלו שיוצאים כאן מהארון ומשתפים. ממשיך לעקוב.