משהו כזה
https://www.zipy.co.il/p/ebay/primus.../324352932564/
תובנות ? ..
עלולה להיות לי הזדמנות לקבל אחת כזאת .. זה שווה משהו ? .
Printable View
משהו כזה
https://www.zipy.co.il/p/ebay/primus.../324352932564/
תובנות ? ..
עלולה להיות לי הזדמנות לקבל אחת כזאת .. זה שווה משהו ? .
נראה חיקוי של optimushttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3d4a4af7ba.jpg
היו לי 2 בנזיניות.
אחת רוסית ואחת של coleman.
מלכלך מסריח ונוזל.
אין על גז. שאת את בועז.
בנזיניות רוסיות רובן חיקויים של אופטימוס ופרימוס.
איכות הבנייה משתנה מכאלו שבנויות כמו טנק וכאלו באיכות נמוכה.
בדרך כלל פלדה שנוטה להחליד ולא מפליז.
הן עובדות לא רע , לא יודע לגבי הצע חלפים.
לי היתה אחת עד שמסרתי אותה לחלקים עקב חור במיכל (שזה לא ממש מוצלח שמשתמשים בבנזין)
אני הייתי נשאר עם השוודיות הישנות או קולמן אם זה לשימוש כבד.
אם לכיף ולנסות ונותנים לך - למה לא?
אני חושב שבנזיניות זה כיף
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
יש לי כבר שתי בנזיוניות, אני חושב שבנזיניה זה אחלה..
ואת זאת נותנים לי מתנה .. אני לא בטוח שזה בדיוק הדגם . אבל אמרו שזה של הצבא האדום.
אנסה לגשש ..
תודה על המידע.
http://www.mountain.ru/article/artic...rticle_id=4021
כל ההיסטוריה.
מהמקור השבדי שהפטנט עליו נרשם ב 1927.
בעקבות שיחה על ציוד טיולים, חבר אוקראיני (חס וחלילה לכנות אותו רוסי..), הראה לי את המוצר.
מסתבר שהיצרן זה חתיכת קונצרן ענק, סובייטי להפליא שמייצר טילים מטוסים וגם בנזיניות..
https://www.ebay.com/itm/392364256030
אני משתמש רק בבנזניות מעל 30 שנה ומנסיוני ( לא עם הדגם הספציפי הזה) המוצרים של פרימוס, שבעבר היו בנצמרק בתחום, כיום הם מוצרים ירודים ולא הייתי משקיע בהם שקל.
מנגד, הבנזניות של קולמן, שאיכותן ירדה במקצת לאחר העברת הייצור לסין, עדיין מפגינות אמינות מצוינת וקיים מלאי חלקי חילוף זמין.
אז זאת אותה בנזיניה.
רק תראה את המחיר ברוסיה 🪆
https://www.turistshop.ru/product/pr...j-benzinovyj-/
1500 רובל זה בערך 75-80₪
עובדת על הכל.... וודקה. בנזין נפט. סולר. מה שיש ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
שלי עם מיכל רגיל. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...867f4a2ce2.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
MSR!!!!
כל השאר, טוב רק לאספנות :-)
MSR כלי עדין עם הרבה חלקים, לא אמין...
מקריאה נוספת על הבנזיניה נשואת השרשור מתברר שזה כלי אוקראיני שעובד כמו הפרימוס הישנים ומחייב חימום מקדים עם כוהל כאשר עובדים עם דיזל או נפט. כלי טוב אבל מסוכן, צריך לדעת לעבוד עם זה ואני מדבר מנסיון.
עם בנזין זה כנראה תואם קולמן 533.
ה MSR כלי אמין, סוס עבודה, שכמו כל מכונה מצריך תחזוקה.
כמו כל הפרימוסים למיניהם...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אהההה, הבנתי, מניסיון קריאה.
לך תקרא על MSR דרגון-פלי או NGK ותלמד על כירות ששורפות הכל, ולא צריכות חימום מוקדם של דלק אחר, ולא מסוכנות כמו המשחקים הרוסים האלו.
ובניגוד לקולמן, בדרגון אין "גנרטור" שנסתם, וב NGK אפשר לנקות את "הגנרטור" בשטח.
אלו כירות ברמה אחרת מהצעצועים מושאי השרשור הזה.
זיו דווקא לרוסיה הזאת יש מנגנון ניקוי מובנה. סיבוב עד הסוף שמאלה של הכפתור מחדיר פין לדיזה על מנת לנקות את החריר. באמצע זה פול גז ועד הסוף ימינה מכבה את האש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה יכול להתעלם ממה שכתבתי, אני פשוט מתעלף מצחוק מהיועצי אינטרנט האלו שקוראים ומדברים "מניסיון".
לגופו של ענין -
המנגנון שאתה מתאר קיים גם בקולמן פיק 1 המפורסמת.
אבל ההערה על הניקיון לא מתייחסת לדיזה (שם ל MSR יש בכלל את הפטנט הכי טוב - מבוסס ניעור), אלא למערכת שהופכת את הנוזל לגז.
בחלק מהכירות, יש צינורית שעוברת מעל האש, ובתוכה עובר הדלק ומתאדה לגז.
מאחר ובדלקים של רכב יש תוספים, התוספים האלו שוקעים בנקודת האיוד ועם הזמן, סותמים את "הגנרטור".
בקולמן, החלק הזה בעייתי במיוחד. בכירות MSR שהוא קיים, הוא הרבה יותר אמין.
בפרימוס "הקלאסי" וחלק מהכירות האלו אין כזה "גנרטור" כזה, וכל הרעיון שמתיזים דלק על מתכת חמה, ואז הבנזין מתאדה. אלו כירות יותר אמינות, אבל יותר קשות להדלקה, בעיקר שקר ויש רוח. עד כמה שאני זוכר, לקולמן אין דגמים כאלו.
למעשה רוב ( אולי כל ? ) הבנזיניות הרוסיות הללו
Pt1/2/3
Shmel2/3/4
ועוד כמה הם חיקויים של פרימוס.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נכון. המנגנון הזה של התזת דלק על בסיס לוהט - במילים אחרות... פרימוס - הוא רועש, קשה להדלקה בתנאים מסויימים - אבל בלתי מנוצח במבחן האמינות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
[QUOTE=ד ו ר ו ן;917430]MSR עם הרבה חלקים ולא אמין?
שוב עולה השאלה האם אתה אמיתי או בוט.[/QUOTE
MSR עם המיכל הנפרד, משאבת הפלסטיק על המיכל והצינור הגמיש היא בנזיניה לא אמינה בהשוואה ל 533 של קולמן לדוגמא. יש בה הרבה חלקים, אטמים....שנוטים להתקלקל. ואני כאמור מתבסס על נסיון.
מזכיר את הדיון על קפיצי אוויר....אחד רוכב על קפיצי אוויר 20 שנה והשני מפנטז על כך בלילות נו שויין...
תכל'ס ממה שאני זוכר עם ה peak 1 יש שם מנגנון שזהה לכל הבנזניות של קולמן כלומר צינור שעובר דרך הלהבה generator) ובתוכו הדלק הופך לגז.
הבנזניות של MSR ופרימוס, בעיקר בתצורה עם המיכל הנפרד, הצינור ומשאבת הפלסטיק המפופנפנות הן לא אמינות משמעותית בהשוואה לקולמן.
ה Generator בקולמן מתוכנן למספר שעות עבודה ( די גדול) ואחת לתקופה מחליפים את הצינור שעלותו זניחה.
העובדה שהמיכל צמוד לראש הבעירה מפשטת את המוצר, מקטינה את כמות החלקים, משפרת את האטימה ומקטינה את אפשרויות לכשל ולכן משפרת את אמינותו.
בפעם היחידה שסמכנו על MSR בטיול בקירגיסטן התאכזבנו מהמוצר. ד"א ל MSR דגם צבאי אמין יותר עם צינור קשיח בין המיכל לראש הבעירה.
במבחן נסיון של עשרות שנות שימוש בכירות בנזין, לקולמן יש את הפתרון הבטוח ווהאמין ביותר גם אם הוא כבד יותר . אני ממליץ בחום על קולמן במיוחד אחרי שראיתי במו עיני משתמש שנכווה קשה מפרימוס.
בכל מקרה הדיון כאן הוא על 'פרימוס' רוסי, בלי מיכל מרוחק וצינורית. כן צריך לתחזק אטמים.
בשנות ה90 היו כאלה בגרושים בשוק בהדר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ספציפית לקולמן, מפרוק של גנרטור סתום, ההצטברות היא של משקע בעיקר סביב המוט שעובר במרכז הגנרטור, ובקצהו מחט שמנקה את הדיזה.
הוצאה של המוט, וניקוי עם בד שמיר פותרת את רוב העניין.
(כן, יש לי גנרטור חדש באריזה בארגז מטבח, כי ממש לא בא לי להתבאס מיכולת בידול ירודה בטיול של כמה ימים).
אבל משהו שעלה כאן בדיון עבר, הערה של אסף על ״אפיית״ הדלק בתוך הצינור הלוהט לאחר סיום הבישול העלתה לי רעיון.
אחרי שהגנרטור מתקרר, ממש רואים בקצה הגנרטור סוג של ג׳יפה/זפת.
בסיום הבישול אני מפריד את מיכל הדלק מהבנזיניה ומשחרר לחץ ממיכל הדלק ע״י פתיחת הברז.
בהתחלה כשהצינור חם יוצא גז, אבל הבנזין שעובר דרכו מקרר ושוטף, וממש רואים את השינוי גוון של מה שיוצא משתנה מצבע חום (משקעים) לשקוף (בנזין).
זה עניין של 15-10שניות.
מחיר/תהליך תפעול שאני בהחלט מוכן לשלם בשביל היתרונות (בעיניי) של הקולמן.