לצורך פרויקט קירור מעוניין לחבר בין מחבר הברגה לצינור מים מתכת מגלוון קיים ברכב.
אני אפרק ואקדח ... מחפש רק מישהו שישדך ביניהם חתונה קתולית...
פ"ת והסביבה, אשמח להמלצות.
קובץ מצורף 131905קובץ מצורף 131906
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
Printable View
לצורך פרויקט קירור מעוניין לחבר בין מחבר הברגה לצינור מים מתכת מגלוון קיים ברכב.
אני אפרק ואקדח ... מחפש רק מישהו שישדך ביניהם חתונה קתולית...
פ"ת והסביבה, אשמח להמלצות.
קובץ מצורף 131905קובץ מצורף 131906
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ריתוך והלחמת מתכות אקזוטיות- אייבי ריתוכים באזוה"ת קרית אריה, באחד הקטנים שליד החיבור של שנקר עם גיסין.
מעבר להיותם (אב ובנו) רתכים אומנים, הם מוכנים להתעסק עם שטויות בקטנה (בניגוד למסגריות גדולות שלא ידברו איתך על עבודות של פחות ממיליון חתיכות).
בזמנו היינו מתקנים אצלו מכסי מנוע ומנועי אופנועים, והוא גם שיפץ לי טמבון אלומיניום עקום (שמכל הבחינות היה עדיף לבנות מחדש, אבל הוא הסכים).
אייבי מוכר ושמו הולך לפניו...
אין פה משהו אקזוטי כלל סהכ הלחמה פשוטה של הברגה לצינור.
יש עוד בעלי מקצוע או שאייבי זה מונופול באיזורי?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
פלדה לפלדה, מרתכים, לא מלחימים. לפי מה שאני רואה אגזוזן יכול לרתך וגם חובב עם רתכת מיג (אפילו אני...). להוריד את הגלוון עם דיסק מהצינור, להלביש את הבאנג, ולרתך בפיקים במתח נמוך.
הצינור המקורי בעל עובי דופן נמוך יחסית מה שמקשה על הריתוך, הוא גם לא חדש כמו בתמונה.. בנוסף מדובר בצנרת מים.. באיזור הריתוך תתחיל להיווצר קורוזיה.
למה בעצם לא הלחמה?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כי זה חלש, נסדק ופחות אמין.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
משה ממ.פ. מרכז הצנרת. מסור לו ד"ש. עשה לי המון עבודות כאלה.
שני המוצרים מפלדה מגלוונת ? אז באמת לרתך כל עוד עובי הדופן סביר.
היתרון של הלחמת כסף זאת היכולת להלחים מתכות לא דומות אחת לשניה.
מבחינת קורוזיה באזור, גם בהלחמה (brazing) תהיה כזו.
כדאי לוודא שהמוצר המותקן ברכב במצב סביר ולא שחוק פנימית.
אז איך עושים זאת נכון?
איך למנוע את הקורוזיה?
לא בא לי בגלל חיישן טמפ להכניס חלודה למערכת הקירור... או לקבל חולייה חלשה במערכת שעלולה יום אחד בהפתעה לתקוע אותי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ניסיתי להמנע מהוספת אביזר שכזה.. נראה שאין ברירה אם אני לא רוצה לפגוע במערכת קירור.
אלא אם כן יש לכם פתרון אחר בשבילי שיבטיח שלא תיווצר קורוזיה במערכת הקירור.קובץ מצורף 131907
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
למה אתה רוצה להמנע מאביזר כזה?
מתנצל על הבנאליות אבל מה רע בחיישן חיצוני?
בכל מקרה מדובר על חיישן חיצוני מהמערכת המקורית, (הוא ישמש בקר חיצוני להפעלת וונטה חשמלית ראשית) גם אם הוא על הצינור המקורי וגם אם על אביזר להוספת חיישן.
לא אהבתי את הרעיון של לחתוך ולקצר צינור גמיש מקורי... לא כמו להטמיע את החיישן בצינור קשיח מקורי.
אבל אם אין ברירה אז אין ברירה, העיקר שלא תיווצר חלודה במערכת.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כנראה שלא הסברתי עצמי טוב. כשאני כותב חיישן חיצוני, הכוונה היא לכזה שמודבק מבחוץ עם משחה טרמית. בלי להתערב בצנרת כלל.
אודי פורת מפורת יעקוב בנס ציונה.
מאסטר בריתוך ומכניקה.
תרצה נייד שלח ווצאפ
שתי שיטות לחיישן נוזל קירור.
הראשונה - למצוא אחד הפקקים באזור שבו רוצים למדוד. בפרק לקדוח בד"כ 1/8 npt ולתוכו מבריגים.
השניה - חיישן מגע, על הצינור מבחוץ. מדביקים עם החומר שמגיע איתו ומבודדים חיצונית עם תחבושת פיברגלס או עם פרופוקסי.
לאורך השנים ועשרות רבות של חיישני נוזל קירור שחיברתי - שתי השיטות האלה היו אמינות ביותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ברגע שאתה מרתך/מלחים חלק מגלוון, הגילוון הפנימי לא שורד, את זה הגז מגן לא יכול למנוע.
אם הנוזל קירור יודע להחזיק את החלק בחיים אחרי שהגילוון הוסר? יש מצב בנוזל איכותי, אבל לא בטוח.
במתכות יותר עמידות (נחושת, נירוסטה, אלומיניום וכדומה) הגז מגן משאיר לך מתכת במצב "עבודה" מהצד השני של הריתוך/הלחמה.
הלחמת כסף היא דבר די חזק ואמין, אבל לדעתי פה היא השיטה הפחות עדיפה אל מול אופציות פחות פולשניות שהציעו אחרים.
תודה על כל העצות וההמלצות!
אין בבלוק פקק שמתאים לשימוש.
חיישן מודבק חיצוני מדווח על ידי הרבה מהמשתמשים בבקר כלא אמין.
בסופו של דבר התפשרתי על אביזר חיצוני,
https://www.amazon.com/Mishimoto-MMW.../dp/B00860GCTO
לא נמצא אחד עם הברגה מתאימה,
זקוק רק למברז 3/8 npt ... אשמח להשאיל ממישהו, האם אני צריך להבריז ישירות על ההברגה הקיימת או לקדוח קדח מקדים?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יש לך פה טבלאות תבריגים וחורים מקדימים.
תצטרך לקדוח חור 14.5 לפי הטבלה
שמתי לינק, למה אתה שלילי? [emoji12]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
איפה לינק? אין לינק.
בוא נלמד משהו ביחד כי גם עבורי זה חדש.
בטבלאות שלי יש NPT ויש NPTF. על פניו, כפי שרובנו מכירים F מייצג FINE - עדין. אבל מס' הכריכות בשניהם זהה. אז זה לא עדין,
אז מה זה?
חיפשתי ברשת..... לא תאמין, F זה FUEL. למשוגעים האלו מעבר לים יש תבריג מיוחד לצינורות דלק - NPTF :confused:
אני מאמין שפות"ש יודע על מה הוא מדבר ואכן ברשותו NPT, ולכן 14.5 קוטר קידוח שהצעת מתאים לNPTF, ול-NPT קוטר הקידוח 14.7מ"מ.
כל זה כמובן למידה 3/8".
תודה אייל. אצלי אין קו תחתון רק "פה" חלשה מעט מהיתר, ואם לא היית מיסב תשומת ליבי לא הייתי מבחין. סליחה ishc, ותודה על הטבלאות ושאר החומר שבקישור.
לגבי הלחמת כסף.
ניתן להלחים איתה כמעט הכל לכל. מדהימה מבחינת קלות הביצוע והתוצאות. (זו אלקטרודה עם ציפוי פלקס בצבע לבן)
חוזק ההלחמה קשור לתכולת הכסף באלקטרודה. יותר גבוה יותר חזק..... אבל גם יקר יותר.
בחנויות רחוב לכלי עבודה תמצא אלקט' 15% כסף (מחיר לקילו= בערך 2000 ש"ח), ורק בייעודיות תמצא עד 60% כסף.
במקומות שצריך חיבור עדין עד בלתי נראה או מילוי, משתמשים בה, ולהבדיל, גם להלחמה של סימות מתק"ש למוטות פלדה ע"מ לייצר סכיני חריטה וכרסום שפועלים עליהם כוחות גדולים. במקרה זה ההלחמה נעשית מלמטה ואינה נראית (כמו הדבקה), כמו שבלוחות אלקטרוניים ישנה הלחמת BGA. ישנם הרבה סרטים ביוטיוב בנושא, וכל הר"מ מנסיון אישי בלבד.
תודה על התגובות,
ההלחמה/ריתוך ירדו מהפרק...
כשהחלק יגיע ארצה אתמודד עם ההברזה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
היי אורי
אני עם מתאם כמו שצירפת כבר שנתיים טפו טפו בלי בעיות.
אי אפשר לחבר את החיישן שמגיע איתו ומתאים להברגה אל הבקר שלך?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk