-
תאורת 220 וולט או 12?
שאלה כזאת: אני רוצה להתקין כבל של 10 מטר בערך עם 4-5 נורות. סה"כ אמור להיות לא יותר מ100 וואט. החיבור הוא למצבר הרכב כמובן. האם עדיף ממיר 12-220 עם נורות 220 וולט, או לחבר ישירות כבל עם כמה נורות של 12 וולט.
אודה לתשובות שמתייחסות לעוצמת תאורה ולצריכת הזרם ממצבר הרכב. ברור שבטיחותית עדיף 12 וולט.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
תבדוק את האפשרות לקנות כאלו שמופעלות על 5V ולהשתמש ב power bank
ואז אתה לא מוגבל במרחק מהרכב ובחוטים ארוכים
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
יש היום כל כך הרבה פתרונות תאורת שטח על 12v שאיני רואה סיבה להפעיל ממיר ו-220v.
תלוי מה הצרכים, אבל יש תאורת היצף חזקה (פתרונות כמו "חכה" או זרקור עם מוט גבוה אחר), גרלנדות עם נורות לד, פנסים מגנטים ועוד ועוד.
נשלח מהנייד
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
בעידן הלד, אין סיבה ל 200V, זה סתם מסוכן ובזבזני.
לדים של 100W נותנים למעלה מ 10000 לומן (זה בערך 6-8 פנסים ראשיים H4 של רכב), אתה מניח שאתה לא צריך עוצמה כזו.
קח את המספר של 1200 לומן לנורת H4 סטנדרטית, ותנסה להגדיר איזה שטח אתה מנסה להאיר וכה תאורה אתה צריך.
דרך אגב, למה כבל של 4-5 נורות ולא מוט עם פרוז'וקטור?
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
בעידן הלד, אין סיבה ל 200V, זה סתם מסוכן ובזבזני.
לדים של 100W נותנים למעלה מ 10000 לומן (זה בערך 6-8 פנסים ראשיים H4 של רכב), אתה מניח שאתה לא צריך עוצמה כזו.
קח את המספר של 1200 לומן לנורת H4 סטנדרטית, ותנסה להגדיר איזה שטח אתה מנסה להאיר וכה תאורה אתה צריך.
דרך אגב, למה כבל של 4-5 נורות ולא מוט עם פרוז'וקטור?
קודם כל לשאלה למה אני לא רוצה פרוז'קטור, כי אני רוצה גרלנדה שיכולה להאיר אורך של כמה מטרים טובים, 10 לפחות, בלי לסנוור. לגבי הבטיחות שוב אין לי וויכוח, מבחינתי הנקודה המרכזית היא צריכת זרם (מחובר למצבר הרכב כשהוא לא מונע) ועוצמת תאורה. מי אמר לדים של 100 וואט? אני מדבר על 4-5 נורות לד סטנדרטיות של 12-15 וואט.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
יש היום כל כך הרבה פתרונות תאורת שטח על 12v שאיני רואה סיבה להפעיל ממיר ו-220v.
תלוי מה הצרכים, אבל יש תאורת היצף חזקה (פתרונות כמו "חכה" או זרקור עם מוט גבוה אחר), גרלנדות עם נורות לד, פנסים מגנטים ועוד ועוד.
נשלח מהנייד
הכוונה ללכת על גרלנדה
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
אני משתמש בגרלנדה סטנדרטית שיכולה לקבל נורות 220 וולט רגילות, ומשתמש בה עם נורות 12 וולט. אתה מוזמן לקבל אותה בהשאלה ולנסות בעצמך.
מבחינת צריכת הזרם ברור שעדיף 12 וולט. כל המרת מתח גובה בזבוז אנרגיה, וההפסדים על אורך החוטים בגרלנדה זניחים באורכים כאלו.
גם בעיני זו תאורה הרבה יותר נעימה מפרוג׳קטור על חכה או עץ דקל סינתטי.. כמובן עם נורות של אור חם [emoji846]
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
פסו מן העולם הזה הימים של ה220 לשטח.
ממליץ על גרלנדה מבוססת נורות שבמקור הן 5V שעובדת על 12V.
ככה היא יודעת לפעול גם על שקע יו אס בי מפאואר בנק במקרה וחונים רחוק מהאוטו רחמנא ליצלן.
וגם 12V ישיר מהאוטו.
אצלי חבר שם רכיב שמפעיל אותה במהירות רק 50% מהזמן (מהירות כזו שהעין שלנו לא מסוגלת לקלוט ולכן נראה דולק רציף).
וכמובן - שלט מבוסס RF כדי שלא יהיה צורך לצאת מהאוהל כדי לכבות ולהדליק.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני משתמש בגרלנדה סטנדרטית שיכולה לקבל נורות 220 וולט רגילות, ומשתמש בה עם נורות 12 וולט. אתה מוזמן לקבל אותה בהשאלה ולנסות בעצמך.
מבחינת צריכת הזרם ברור שעדיף 12 וולט. כל המרת מתח גובה בזבוז אנרגיה, וההפסדים על אורך החוטים בגרלנדה זניחים באורכים כאלו.
גם בעיני זו תאורה הרבה יותר נעימה מפרוג׳קטור על חכה או עץ דקל סינתטי.. כמובן עם נורות של אור חם [emoji846]
זאת התשובה שקיוויתי לשמוע :cool:....... כמה נורות יש לך על הגרלנדה וכמה זמן פחות או יותר היא יכולה להתחבר למצבר בלי לרוקן אותו או לעשות לו נזקים? דרך אגב מאיפה אתה?
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ההערה על 100W מבוססת מהודעת הפתיחה שלך.
אם אתה הולך על 5 נורות לד, אתה לא צריך יותר מ 20W.
( 5x15 = 75, זה מיותר וסתם יצרוך זרם).
כמו שנדב כתב, תחפש לד בצבע חם (4300K , לא 6000), זה יותר נעים וגם יש מקומות שלבן 6000 לא חוקי ( המכתש למשל).
תוסיף דימר. זה גרושים, זה חוסך חשמל והרבה יותר נעים.
דרך אגב, יש שרשראות לד מובנות.
אני קניתי כזאת ותפרתי אותה על רצועה 25ממ.
זה נותן חלוקת אור אופטימלית ואין נורות שיכולות להשבר.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liontamer84
פסו מן העולם הזה הימים של ה220 לשטח.
ממליץ על גרלנדה מבוססת נורות שבמקור הן 5V שעובדת על 12V.
ככה היא יודעת לפעול גם על שקע יו אס בי מפאואר בנק במקרה וחונים רחוק מהאוטו רחמנא ליצלן.
וגם 12V ישיר מהאוטו.
אצלי חבר שם רכיב שמפעיל אותה במהירות רק 50% מהזמן (מהירות כזו שהעין שלנו לא מסוגלת לקלוט ולכן נראה דולק רציף).
וכמובן - שלט מבוסס RF כדי שלא יהיה צורך לצאת מהאוהל כדי לכבות ולהדליק.
מה זאת אומרת מבוססת נורות 5v ? , תוכל לתת לי את שם הרכיב?
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
https://www.ebay.com/itm/5V-low-volt...AAAOSws0pb4AFq
כאלה, למשל...
אשאל את החבר שלי לגבי שם הרכיב ואיך הוא שירשר את זה כדי שזה יעבוד גם ככה וגם ככה.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
אני מכפ"ס (בחודש הקרוב..).
בגרלנדה סטנדרטית יש נורה כל מטר.
לגבי צריכת חשמל וכמה אפשר להשתמש מהמצבר, זה תלוי במצבר ובנורות. זה נלעס כאן עד דק, במצבר עופרת רגיל עדיף לא לצרוך יותר מ- 20% מקיבולת המצבר.
חישוב נוח לדוגמא:
מצבר 60 א"ש, 20% מזה הם 12 אמפר-שעה.
נניח שאתה משתמש בנורות לד 12 וואט, כל נורה תצרוך אמפר אחד.
אם תשים 12 נורות, יש לך שעה תאורה. אם תשים 6 נורות יהיו לך שעתיים, וכו..
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
ההערה על 100W מבוססת מהודעת הפתיחה שלך.
אם אתה הולך על 5 נורות לד, אתה לא צריך יותר מ 20W.
( 5x15 = 75, זה מיותר וסתם יצרוך זרם).
כמו שנדב כתב, תחפש לד בצבע חם (4300K , לא 6000), זה יותר נעים וגם יש מקומות שלבן 6000 לא חוקי ( המכתש למשל).
תוסיף דימר. זה גרושים, זה חוסך חשמל והרבה יותר נעים.
דרך אגב, יש שרשראות לד מובנות.
אני קניתי כזאת ותפרתי אותה על רצועה 25ממ.
זה נותן חלוקת אור אופטימלית ואין נורות שיכולות להשבר.
השרשרת נותנת עוצמה מספיקה? אני מחפש תאורה חזקה, ז"א, נורה סטנדרטית של 15 וואט נותנת משהו כמו 1200 לומן. אני צריך תאורת עבודה (בישול) טובה לאורך 10 מטר לפחות שמקבילה ל4-5 נורות כאלו.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני מכפ"ס (בחודש הקרוב..).
בגרלנדה סטנדרטית יש נורה כל מטר.
לגבי צריכת חשמל וכמה אפשר להשתמש מהמצבר, זה תלוי במצבר ובנורות. זה נלעס כאן עד דק, במצבר עופרת רגיל עדיף לא לצרוך יותר מ- 20% מקיבולת המצבר.
חישוב נוח לדוגמא:
מצבר 60 א"ש, 20% מזה הם 12 אמפר-שעה.
נניח שאתה משתמש בנורות לד 12 וואט, כל נורה תצרוך אמפר אחד.
אם תשים 12 נורות, יש לך שעה תאורה. אם תשים 6 נורות יהיו לך שעתיים, וכו..
כפר סבא קצת רחוק לי, אבל תודה על התשובה המפורטת
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
החסרון של גרילנדה שבגללו עברתי למוט תאורה הוא רוח.
גם רוח קלה, מסבסבת את הגרילנדה והתאורה נעה ונדה וזה לא יעיל ובלתי נסבל.
כמו דיסקו באור לבן.
גרילנדה של 10מ זה הרבה, ובלי הגבהה משמעותית באמצע זה בגובה ראש או נמוך מכך, שוב, לא יעיל ומפריע.
עמוד באמצע דורש עמוד, וקיבוע כדי שהעמוד עצמו יהיה יציב=עוד ציוד ועוד התעסקות.
היינו שם.
מוט תאורה שמעלים ל-3 מ מעל לרכב מאיר מלמעלה, זה לא מסנוור, אור מפוזר, אפשר לשים אור חם אם רוצים.
אפשר לקחת מראש מוט צבעים מתכוונן לגובה ואם מתרחקים מהרכב, ולקשור עם אזיקון לרגל שולחן עם מארז אנרגיה קטן צמוד.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
יש מקומות שלבן 6000 לא חוקי ( המכתש למשל).
.
היינו בדיון הזה, אין שום סיבה לקבע שמועה וגחמה שאין לה בינתיים שום גיבוי חוקי.
ככה נולד מיתוס שמעצים את עצמו והופך בפיחות זוחל לאבן בבאר.
גם מי שנתקל בפקח אמר שהפקח לא אכף אלא ביקש.
זה הבדל עצום בין ביקש ל״לא חוקי״.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
היינו בדיון הזה, אין שום סיבה לקבע שמועה וגחמה שאין לה בינתיים שום גיבוי חוקי.
ככה נולד מיתוס שמעצים את עצמו והופך בפיחות זוחל לאבן בבאר.
גם מי שנתקל בפקח אמר שהפקח לא אכף אלא ביקש.
זה הבדל עצום בין ביקש ל״לא חוקי״.
אתה כנראה צודק לגבי החקיקה, אבל עדיין אני מסכים עם נדב, לבן חם (4300K) נעים יותר ומסנוור פחות מ לבן 6000K.
דרך אגב, זה נדיר, אבל יכול להיות ששוה להשקיע בלד כתום (2000K) אומרים שזה מושך פחות חרקים.
לפות"ש -
כלל אצבע ללד באיכות סבירה 100-120לומן לוואט.
כלומר ל1200 לומן אתה צריך 10W.
שים לב, 5 נורות על 10 מ' => זה 2.5מ' בין הנורות, או במילים אחרות קוטר תאורה של 2.5מ'.
תנסה לחשוב בבית, איזה גודל חדר אתה מאיר עם 1200 לומן.
בקיצור זה מאוד חזק (ומיותר לדעתי).
כמו שהצעתי קודם, תוסיף דימר, ואז אים בעיה של נורות חזקות מדי.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אתה כנראה צודק לגבי החקיקה, אבל עדיין אני מסכים עם נדב, לבן חם (4300K) נעים יותר ומסנוור פחות מ לבן 6000K.
דרך אגב, זה נדיר, אבל יכול להיות ששוה להשקיע בלד כתום (2000K) אומרים שזה מושך פחות חרקים.
לפות"ש -
כלל אצבע ללד באיכות סבירה 100-120לומן לוואט.
כלומר ל1200 לומן אתה צריך 10W.
שים לב, 5 נורות על 10 מ' => זה 2.5מ' בין הנורות, או במילים אחרות קוטר תאורה של 2.5מ'.
תנסה לחשוב בבית, איזה גודל חדר אתה מאיר עם 1200 לומן.
בקיצור זה מאוד חזק (ומיותר לדעתי).
כמו שהצעתי קודם, תוסיף דימר, ואז אים בעיה של נורות חזקות מדי.
הנתונים שלך נכונים, אבל בדרך כלל אני יוצא לטיולים רבי משתתפים, יחסית... אם רוצים להאיר מספיק שטח שיכסה מנגלים, שולחנות ועוד, 5 נורות זה לא יותר מדי דימר באמת לא יזיק.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
לגבי הזמנת מודול לד מאליאקספרס.
שווה לראות קודם אצל מישהו שהזמין. דובר כאן לא מעט על כמות הלומן לוואט, או אפילו על ההספק האמיתי לעומת המוצהר, ועל דעיכת לדים סיניים.
הנה כתבה לדוגמא במיויד הפיסקה על לדים מעליאקספרס(לא יודע להעיד על אמינותה, אבל די מתאר את מה שנתקלתי בו במציאות):
http://led-obzor.com/led/led-smd-5630-5730
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
החסרון של גרילנדה שבגללו עברתי למוט תאורה הוא רוח.
גם רוח קלה, מסבסבת את הגרילנדה והתאורה נעה ונדה וזה לא יעיל ובלתי נסבל.
כמו דיסקו באור לבן.
זה נכון ל-"גרלנדת-שטח-לדים", וזה אכן מחרפן על סף האפילפטי.
זה לא רלוונטי לגרלנדה מהדור הישן עם תבריגי E27 שמרכיבים בה נורות לד. בדוק.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מוט תאורה שמעלים ל-3 מ מעל לרכב מאיר מלמעלה, זה לא מסנוור, אור מפוזר, אפשר לשים אור חם אם רוצים.
אפשר לקחת מראש מוט צבעים מתכוונן לגובה ואם מתרחקים מהרכב, ולקשור עם אזיקון לרגל שולחן עם מארז אנרגיה קטן צמוד.
אולי אני רגיש יותר מאחרים לסינוורים, אבל אף פעם לא התחברתי למוטות התאורה הגבוהים. מקור אור נקודתי יחיד צריך להיות במיקום אידאלי כדי להיות יעיל. ברוב הזוויות או שהוא מסנוור או שאתה מטיל צל על מה שאתה רוצה לראות.
כדי לקבל תאורה אפקטיבית בלי לסבול מסינוור והצללה, אין מנוס מריבוי מקורות אור במיקומים שונים, וזה מה שנותנת הגרלנדה ולא נותן עמוד התאורה.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
עמוד עם פרוז'קטור עושה אחלה עבודה, יש למישהו קישור למוצר ראוי עם ניסיון, המלצות וקורות חיים?
משהו שיאיר את שולחן האוכל לטובת הארוחה.
תודה.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
אז אשתף קצת מנסיוני,
משתמש בגרלנדה מהדור הישן 15 מטר עם הברגה e27. משתמש ב 4 נורות לד 12v, כל אחת 10W אור חם. משתמש בכבל עם שקע חשמל שבצד שני שקע מצת רגיל.
פורס את הגרלנדה מהרכב למחנה , וממקם נורות לפי צורך. בתחילת הערב 3-4 נורות, ומיד לאחר הארוחה יורדים לנורה אחת או שתיים. סהכ 4 שעות לפני שמתקפלים למדורה ואחכ לישון.
פתרון משרת אותי נאמנה בשנתיים האחרונות.
דווקא בקבוצה קטנה יותר , לצורך פשטות מחפש פתרון של מוט תאורה יציב ורציני מספיק.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7836e370f9.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ברק לוי1
אז אשתף קצת מנסיוני,
משתמש בגרלנדה מהדור הישן 15 מטר עם הברגה e27. משתמש ב 4 נורות לד 12v, כל אחת 10W אור חם. משתמש בכבל עם שקע חשמל שבצד שני שקע מצת רגיל.
פורס את הגרלנדה מהרכב למחנה , וממקם נורות לפי צורך. בתחילת הערב 3-4 נורות, ומיד לאחר הארוחה יורדים לנורה אחת או שתיים. סהכ 4 שעות לפני שמתקפלים למדורה ואחכ לישון.
פתרון משרת אותי נאמנה בשנתיים האחרונות.
דווקא בקבוצה קטנה יותר , לצורך פשטות מחפש פתרון של מוט תאורה יציב ורציני מספיק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פשוט ואלגנטי. המצבר מחזיק בלי בעיה כמה שעות?
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ep2
פשוט ואלגנטי.
איך פשוט ואלגנטי אם צריך ככ הרבה פעולות לתפעל?
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
איך פשוט ואלגנטי אם צריך ככ הרבה פעולות לתפעל?
לא להסחף, מוציא את הגרלנדה מהקופסא קושר לאיזה עץ או רכב נגדי ומבריג 3-4 נורות.
מספיק לכמה שעות ללא בעיה. אני עם מצבר 95 אמפר/שעה.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ברק לוי1
לא להסחף, מוציא את הגרלנדה מהקופסא קושר לאיזה עץ או רכב נגדי ומבריג 3-4 נורות.
מספיק לכמה שעות ללא בעיה. אני עם מצבר 95 אמפר/שעה.
Sent from my iPad using Tapatalk
ובמהלך הערב הולך לפתוח עוד כמה נורות..
זה 4 פעולות יותר מלהעמיד תורן.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
דורון נראה לי שזאת קצת התקטננות.
אפשר להשאיר נורות מחוברות באחסון, וגם על תורן צריך לכבות חלק מהתאורה בסוף הערב.
את נושא הרוח שציינת קודם עוד לא חוויתי כי אני עם תורן, אבל בהחלט מתכוון לנסות גם גרלנדה בעתיד הקרוב. למקור אור יחיד בהחלט יש חסרונות.
-
תאורת 220 וולט או 12?
בקבוצת טיול הקבועה יש תורן תאורה על שני רכבים.
זה מייצר שני מוקדי אור מפושט נוחים מאד.
על התורן (שם מפוצץ למוט אלומיניום נפתח..), יש 3 פנסי לד 10w, שכל אחד ניתן לכוון לצד אחר.
בכוונה התקנתי פנסי היצף ולא נקודה.
אז מגובה 4+ מ מעל לקרקע (תורן+רכב) האור מכסה שטח טוב.
לכבות חלק?
למה?
לא נתקלתי בבעיה של צללים, במה זה שונה מהתאורת תקרה בבית?
אנחנו נוטים לכבות הכל בשלב הישיבה ליד המדורה.
הגרילנדה מאוחסנת קבועה ברכב.
יש מקומות בהם היא יוצאת, אבל מעט מאד
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
לא נתקלתי בבעיה של צללים, במה זה שונה מהתאורת תקרה בבית?
בבית יש לך החזרים מהקירות כך שלכל נקודה מגיע אור מהרבה זוויות ואין את בעיית ההצללה גם אם מקור האור הראשוני יוצא מנקודה אחת. בשטח אין.
-
תגובה: תאורת 220 וולט או 12?
ואצלי, בד"כ אני מקור האור היחיד (תרתי משמע)