-
עצות במעבר מסמוראי משופר לטנדר חדיש - דיון פוצל
מבין שלנהג יש משמעות עצומה.
אבל לבוא למעלה בשביל רבע שעה לשים אבנים לא נקרא לעלות אותו מבחינתי.
יש בנכבדי הפורום מישהו עם טנדר מתלים נפרדים מקדימה, זוג נעילות והגבהה שיעיד שעבר במסלולים כאלו כמו עדשה, וורדית בוקר ודומיהם בצורה טובה?בלי לשבור ולהרוס?
מאוד מפחיד אותי לאחד רשויות, לקנות טנדר, לשים 20 אלף ביום הקניה על נעילה קדמית הגבהה ומיגון ולגלות שמקומות כמו בוקר או עדשה יאלצו אותי לשבור את האוטו / לעבור במעקף.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
מבין שלנהג יש משמעות עצומה.
אבל לבוא למעלה בשביל רבע שעה לשים אבנים לא נקרא לעלות אותו מבחינתי.
יש בנכבדי הפורום מישהו עם טנדר מתלים נפרדים מקדימה, זוג נעילות והגבהה שיעיד שעבר במסלולים כאלו כמו עדשה, וורדית בוקר ודומיהם בצורה טובה?בלי לשבור ולהרוס?
מאוד מפחיד אותי לאחד רשויות, לקנות טנדר, לשים 20 אלף ביום הקניה על נעילה קדמית הגבהה ומיגון ולגלות שמקומות כמו בוקר או עדשה יאלצו אותי לשבור את האוטו / לעבור במעקף.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
עם טנדר כמו שאתה מתאר (מודרני נעול אחורה מוגבה "2 עם צמיגי שטח),
כל המעלות שציינת הם אתגר לא קטן,
תידרש בנייה רצינית, סבלנות, הכוונה ומספר ניסיונות (ללא קשר לכישרון הנהג),
והוא יעלה - מאמין שגם יחטוף כמה מכות תוך כדי.
רכב ארוך עם בטן שנוטה להיתפס על מדרגה גבוהה, נועד יותר למסעות ועבירות בינונית - שם הוא מככב ונוח פי אלף מסמוראי.
דניאל
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
מבין שלנהג יש משמעות עצומה.
אבל לבוא למעלה בשביל רבע שעה לשים אבנים לא נקרא לעלות אותו מבחינתי.
יש בנכבדי הפורום מישהו עם טנדר מתלים נפרדים מקדימה, זוג נעילות והגבהה שיעיד שעבר במסלולים כאלו כמו עדשה, וורדית בוקר ודומיהם בצורה טובה?בלי לשבור ולהרוס?
מאוד מפחיד אותי לאחד רשויות, לקנות טנדר, לשים 20 אלף ביום הקניה על נעילה קדמית הגבהה ומיגון ולגלות שמקומות כמו בוקר או עדשה יאלצו אותי לשבור את האוטו / לעבור במעקף.
עקרונית אפשר להביא טנדר עם מתלה קדמי נפרד לרמת עבירות דומה, אבל זה יהיה משמעותית יותר יקר מאשר סמוראי.
נעילה אחורית יש בטנדרים, אבל נעילה קדמית ויחסי העברה הם גם יקרים יותר וגם מסובכים יותר להתקנה (מקדימה).
יחסי העברה בטרנספר - בהיילקס ויגו פשוט אין מוצר כזה, למיטב ידיעתי. אם היה הייתי מתקין מייד. האנטר מגיע מראש עם יחסי העברה טובים אפילו פחות מהיילקס ויגו.
מעבר לזה, זויות מרכב כמובן פחות טובות מסמוראי אבל מצד שני בסיס הגלגלים הארוך נותן יתרון בהרבה תרחישים, וזה בכל מקרה עניינים שאפשר לפתור עם פלדה, דיסק ורתכת.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
בכוונה ציינתי את מעלות אלו, שכשהייתי בהם עם הסמוראי ( בתקופות שונות), לא הורגש אתגר בשבילו.
אם מעלות כאלו יהוו אתגר משמעותי לטנדר גם אחרי 20k שיפורים( צמיגים, נעילה, הגבהה ומיגון) , כנראה שלצערי זה לא בשבילי.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
בכוונה ציינתי את מעלות אלו, שכשהייתי בהם עם הסמוראי ( בתקופות שונות), לא הורגש אתגר בשבילו.
אם מעלות כאלו יהוו אתגר משמעותי לטנדר גם אחרי 20k שיפורים( צמיגים, נעילה, הגבהה ומיגון) , כנראה שלצערי זה לא בשבילי.
אתה צודק. ב20K אתה יכול להגביה, לשים צמיגי שטח ואולי נעילה קדמית. זה יעבוד במעלות מדבריים כמו ורדית, זיק, בוקר. במסלולים טכניים יותר ארוכים כמו עדשה וכמריר הבעייה תהיה אין את יכולת הזחילה שהתרגלת אליה בסמוראי, אפילו לא קרוב. במיוחד עם גיר ידני.
מצד שני עובדתית, את עדשה וכמריר עברו ועוברים גם כלי רכב עם מתלה קדמי נפרד ובלי טרנספר קצר, כן עם נעילה קדמית, גיר אוטומט, ובדרך כלל עזרה עם כננת. אני יודע על לנדקרוזרים, ויגואים, טרופרים ועוד.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
מעצ ארוך ומעייף, כננת ולדפוק כמה פינות ברכב לא נקרא לעבור מבחינתי. גם לאא רצה לעשות את זה ככה.
השאלה עכשיו היא האם בשביל עדשה פעם בשנה שווה לא לעבור לרכב כזה וליהנות מהיתרונות בכל שאר הטיולים שהם הרוב המוחלט.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
אתה צודק לגמרי, זו הפשרה שאנשים עושים.
אתה עדיין רווק, בלי ילדים, תמשיך להנות מהסמוראי והטיולים האלו כל עוד אתה יכול, אחר כך החיים והמשפחה יגלגלו אותך (כנראה) לרכב מתון ורב שימושי יותר. אם תוכל להרשות לעצמך להשאיר את הסמוראי בצד, אל תהסס.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
סמוראי נעול כפול עם גלגלים מוגדלים ב-3 אינץ', מתלים משופרים והפחתות קיצוניות כמו אצלך, זה רכב עבירות רציני שלקרוא לו "לא פראייר בכלל" יהיה אנדרסטייטמנט.
טנדר כמו שאתה מתאר לא יתקרב ליכולות האלה.
מצד שני, הוא יהיה טוב, מתאים ונוח פי כמה בכל תרחישי הטיול האחרים. בסיכום כלל היתרונות מול חסרונות - הטנדר לוקח.
מעבר לזה - מעלה בוקר התמתן קצת וגם עבר בניית מעצ מסיבית.
מה זה משנה? עלית בקלילות! שאפו.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
מבין שלנהג יש משמעות עצומה.
אבל לבוא למעלה בשביל רבע שעה לשים אבנים לא נקרא לעלות אותו מבחינתי.
יש בנכבדי הפורום מישהו עם טנדר מתלים נפרדים מקדימה, זוג נעילות והגבהה שיעיד שעבר במסלולים כאלו כמו עדשה, וורדית בוקר ודומיהם בצורה טובה?בלי לשבור ולהרוס?
מאוד מפחיד אותי לאחד רשויות, לקנות טנדר, לשים 20 אלף ביום הקניה על נעילה קדמית הגבהה ומיגון ולגלות שמקומות כמו בוקר או עדשה יאלצו אותי לשבור את האוטו / לעבור במעקף.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
למה לשבור את הראש? קח ליאונה 2X4 ותעלה .אפשר לעלות ,השאלה כמה זמן יקח.... למה לשפר רכבים ולשדרג ולרוץ לחפש מעלות אסורים/ קשים /רחוקים? שדרג לאחור וקח מעלה פשוט .יצא הרבה יותר זול ומענין. סליחה אבל זאת דעתי.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
בן היקר. קראתי את תגובתך כמה פעמים ואני מודה שלא הצלחתי לרדת לסוף דעתך. אשמח להסבר.
הסמוראי לגמרי עז, אם היה ארוך או טנדר אז בכלל.
חשבתי שעם טנדר עם שיפורים לא מעטים, אוכל להגיע ולעשות את אותם מעלות ומסלולים, בלי להזיק ולשבור.
תודה על העצות, החכמתי.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
אני היחיד שחושב בנתיים שאתה צריך לשדרג לסמוראי טנדר?
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
או להיילקס עד 97
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
אבל הוא רוצה רכב חדיש..
הגעתי למסקנה שבעשר שנים הקרובות יש "חור" בשוק.
אם רוצים רכב שטח מה12 שנים האחרונות, אפשר להתפשר במחיר ולקנות טנדר שהוא לא היילקס, או שאפשר לחצות את גבול ששת הספרות ולקנות היילקס/לנדקרוזר/רנגלר.
כל מי שיש לו 70k או דרומה ורוצה עבירות, מסתכל על רכבים ישנים, רובם כבר נדרשים ל2 טסטים והם כאב ראש מבחינת תחזוקה... אספנות זה פיתרון ביניים אבל גם שם לרוב מדובר ב"פרוייקט" וממש לא בשגר וסע..
עוד עשור, כשרנגלרים ימכרו במחיר שפוי, זו תהיה האלטרנטיבה..
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
היילקס עד 97 משאיר אותי גם עם רכב לא אספנות, גם עם רכב עם עבר מפואר בלשון המעטה וגם עם אוטו מיושן, מושך עיניים שלא יתן לי לישון בלילה.ועוד רכב שידרוש ממני שנתיים של תשומת לב עד שאביא אותו למצב הנוכחי בסמו שלי.
סמו טנדר משאיר אותי עם מה שיש לי עכשיו בערך, יותר יקר בהרבה, פחות מוכר, יותר עביר, ועדיין עם הרבה באלגן של רכב ישן
כלי מדהים ונדיר, אבל לא בשבילי כרגע ( אלא אם זה היה הטנדר של שכטר שעזב אותנו).
המחשבה לטנדר זרמה בעקבות הטיעונים ההגיונים של צחי ורצון עז לטנדר שיש לי מקבלת הרשיון.
אחסון, נסיעה לשטח ומהשטח זריזה ונוחה ( ביחס לסמו) פשטות ומחיר יחסית לsuv( אופציה לידני, מחיר קניה זול יותר) וחשבתי שגם עבירות מספקת.
מספיק לי טיול אחד שארצה לצאת ( מוציא כמריר) והרכב יגביל אותי, אתגלגל שוב לסמוראי.
ככה בדיוק קרה עם הסמו הראשון שלי. החזקתי סמו 97 משופר, עברתי לגימני חדש בשביל להנות מרכב חדיש, אחרי חצי שנה הבנתי שצריך 30 אלך כדי להכניס אותו לעדשה ודומיו בצורה נכונה, קניתי סמוראי שוב [emoji848].
מגניבה אותי העובדה שאפשר להיות רכב חלוץ בכנרת עם חברים בסופש שכל הציוד ועגלה אצלך, ומצד שני לחוות גם את השטח.
עם הסמוראי ברור שאני לא שש לנסוע למרחקים והרכב לא זז אלא לצורך שטח נטו.
נתקלתי בהאנטר ידנית 2013 עם 100 אלף קילו בלוח. מאמין שתמכר סביב 80 ומטה
חשבתי שהגבהה, צמיגים 32, נעילה קדמית וטמבון נכון מקדימה ומאחורה תאפשר שטח כמו שאני רוצה וככה בסביבות ה100 אלף אתה על רכב חדיש יחסית, משופר, מותאם לשטח ולכביש. אפילו ישאר לי עודף ממכירת הפריייבט הנוכחי( לאון 2017 והסמו ).
בפועל.. כנראה שבאמת חייב שני סרנים חיים או לפחות זוויות בטן אחרות בשביל להיכנס למסלולים לעיל בלי לשבור.
מצד שישי, כמו שנאמר, כלים כאלה עושים ויעשו בלי להשאיר סרנים בשטח , אז מה אנחנו מפספסים?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
חייב עדשה וכמריר? אתגרים כמו מעלה רמון, חמרן, עשוש ויאיר לא מספיקים לך?
אתה צריך להחליט. או שתשאר עם רכב שהוא זוועה מוטורית ולא שימושי בעליל אבל שיכול לעשות אקסטרים או שתעבור למשהו שלא תצטרך לחשוב עשר פעמים אם אתה רוצה לסוע איתו 200 ק"מ בכביש עד לטיול אבל שתוכל לעשות איתו רק מסלולים יותר שפויים.
החלטה שלך.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
כנראה אחרי כמה שנים עם סוזוקי קטנים אתה משנה קנ'מ
יאיר ועשוש לדוגמא,נחשבים לחלק הלא אתגרי של הטיול.
ביאיר הייתי עם הגימני סטנדרט שלי שלא התרגש ובעשוש הייתי עם הסמוראי בפעם הראשונה, ורק אחרי שעליתי ושאר החבר'ה שהיו איתי יצאו לכוון ולצלם הבנת שזה המעלה המדובר.
לא כי אני נהג דגול, כי זה פשוט לא מזיז לאוטו כזה.
הוצאתי את כמריר מהתמונה, הוא כמה רמות מעל ובשבילו גם הסמוראי לא מספיק, אבל אני חי עם זה בשלום.
לא מעוניין לוותר על זיק, וורדית ( שגם אותו עליתי עם הסמו בוואן שוט קצר, קצת מאתגר אבל לגמרי לא מה שקראתי) רמון ודומיו.
כן הייתי שמח לקבל נסיעת כביש נורמלית ונוחה, רכב חדיש וטיפה איכות חיים.
אולי גם טנדר וגם סמוראי? כשנהיה עשירים
תודה על העזרה חברים
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
רק מהניסיון שלי,
למעלות שאתה רוצה לעלות, עם רכב שיעלה אותם באהלן אהלן ויהיה נוח גם ביום יום,
זה רק רנגלר בנוי כמו שצריך (גם לא רוביקון שמגיע מהיבואן) עם צמיגים גדולים, וזו כבר השקעה של 400-500 אלף,
למי שיש ומתאים לו - נראה לי האופציה היחידה שיש היום,
דניאל
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל מאירי
רק מהניסיון שלי,
למעלות שאתה רוצה לעלות, עם רכב שיעלה אותם באהלן אהלן ויהיה נוח גם ביום יום,
זה רק רנגלר בנוי כמו שצריך (גם לא רוביקון שמגיע מהיבואן) עם צמיגים גדולים, וזו כבר השקעה של 400-500 אלף,
למי שיש ומתאים לו - נראה לי האופציה היחידה שיש היום,
דניאל
רנגלר ונוח באותו משפט?
שכחת את האינדיאנים...
אינדיאני עם 2 נעילות ו4" עושה את כל המסלולים בקלות ( ורדית קצת יותר קשה) ואף אחד מהם לא עובר את ה100...
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
אתה צודק באופן עקרוני רק.
לעלות הם יעלו ללא בעיה גם,
אבל ביום יום הם בנויים כמו מפלצת, וכל בוחן/שוטר על הכביש יש מצב טוב שיידלק עליו.
רנגלר חדש בייבוא אישי הוא פטור מטסטים 3 שנים ומגיע עם גלגל די גדול מאושר.
לכן יש לא מעט כלים כאלה (בשבת נתקלתי בשיירה של איזה 10-12 כלים, אחד מתחרה בשני למי יש יותר גדול),
ועדיין יהיה נוח בכביש עשרות מונים מקופסת הסוזוקי הזו,
דניאל
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
טנדר מוגבה קלות עם נעילות וצמיגי 32 יעלה את ורדית בכיף בלי להשאיר סרנים. גם את זיק. ובטח שאת עשוש.
אתה רק צריך להסגר אם כמריר וחבורתו הם תחומי העניין שלך כי אותי קצת בלבלת.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ורדית של היום זה לא ורדית של פעם, יש ורדינון, מעקף משמאל שאולי יתאים לטנדר המוגבה קלות..
למעלה הקלאסי רוביקון על 35 יעלה וגם לא בקלות.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציינתי בפירוש שכמריר לא נכנס ברשימת המקומות שאני מחפש לעבור בהם.
מקומות כמו ורדית, זיק, בוקר, רמון ונחל עדשה, בהחלט כן.
עשוש, משורה, יאיר ודומיו לא נחשבים בעייני לאתגריים ולא לרמה כזו אני מכוון.
יש בין באי הפורום מישהו עם מפרט דומה? טנדר נעול כפול, סרן חי אחד, צמיגים והגבהה שנהנה מהחלק האתגרי ומחפש גם את המקומות הקשים, כמו מהמדורה בסוף היום ?
תודה חברים
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
עד לא מזמן החזקתי היילקס ויגו 2012 נעול גם מלפנים.
עשוש כמובן לא בעיה,
זיק כנ"ל וגם רמון.
ורדית הפך לקשה מאוד ולדעתי במצבו היום יהיה קשה מאוד להעלות את הרכב, פוטנציאל גבוה לנזק.
עדשה לא הייתי - אבל מחברים אני מבין שהוא יחטוף שם בומבות רציניות וגם שם פוטנציאל גדול לנזק.
כמריר - גם אם ישלמו לי לא הייתי נכנס.
דניאל
- - - Updated - - -
ובוקר - הייתי שם ביום שישי.
חבר עם פראדו נעול כפול ויתר לאחר מספר ניסיונות,
לאור מצב המעלה הייתי מוותר גם עליו נכון להיום.
דניאל
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
אם היו משלמים לי הייתי מנסה גם לעלות על עזריאלי...
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
כמו שכתבתי מעלה, אינדיאני עם 32 ונעילה אחורית עלה את בוקר, ורדית, עשוש ושאר הנבלות בלי התרגשויות גדולות.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
אינדאני שני סרנים חיים? מחזיר אותי לרכב מיושן, שני טסטים וכו / כנראה אחזקה מורכבת ויקרה יותר אל מול ידני טורבו דיזל טיפש יחסית. כנראה שטנדר עבודה פחות רגיש ומסובך מsuv פאר.
יכול להיות שבשביל עדשה פעם בשנה, שווה לוותר על כלי עבירות טהור ולעבור לרכב מסעות חדש.
אם יגיע קונה רלוונטי לסמו, אסגר עם עצמי כמו שצריך. כרגע אין צפי. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d46641e2d8.jpg
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
ציינתי בפירוש שכמריר לא נכנס ברשימת המקומות שאני מחפש לעבור בהם.
מקומות כמו ורדית, זיק, בוקר, רמון ונחל עדשה, בהחלט כן.
עשוש, משורה, יאיר ודומיו לא נחשבים בעייני לאתגריים ולא לרמה כזו אני מכוון.
יש בין באי הפורום מישהו עם מפרט דומה? טנדר נעול כפול, סרן חי אחד, צמיגים והגבהה שנהנה מהחלק האתגרי ומחפש גם את המקומות הקשים, כמו מהמדורה בסוף היום ?
תודה חברים
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
כן מוטי - יש
ולא ממש מובנת לי השתיקה שלהם.
אמנם לא טנדר, שני סרנים חיים ולא אחד ואני מודה - נהנה מאוד מהחלקים האתגריים בשטח
כמו גם מהשקט, האווירה, החברים, הנופים והפלאברה.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
שני סרנים חיים מכיר ויודע מנסיון. וחוץ מרנגלר לא מכיר מועמד רלוונטי והוא כמובן לא בתקציב ולא בתכנון.
שוב, אם יש מישהו עם טנדר במפרט לעיל, שמחפש ואוהב אתגרי +, אשמח לשמוע. תודה
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
שמע, חוץ מהיילקס עד 97 עם כל החסרונות שפירטת (ישן, מכוסח, ק"מ גבוה, איטי וחלש, כבר לא אמין לחלוטין ולגמרי לא נטול תקלות, בעיות בטסטים וכו') שום טנדר לא ייתן לך יכולות עבירות שמתקרבות לסמוראי המאוד משופר. אלה עובדות.
גם אם הטנדר היפני המבוקש עם סרן מאחור ו-IFS מקדימה יהיה נעול כפול, על צמיגי 32-33 - הוא עדיין גדול מאוד, כבד, עם זוויות מרכב פחות טובות ויותר משוכלל/מורכב מכנית מהסמו. כל המקומות הבעייתיים שבהן לסמוראי/ג'ימני יש יתרונות על פני כל רכב שטח אחר בזכות המשקל הקל, המימדים הזעירים, הזוויות חסרות התחרות ויחסי ההעברה המופחתים מאוד במקרה שלך - עם טנדר זה יהיה בדיוק ההיפך.
מצד שני, טנדר כפול-נעילות ומוגבה על צמיגים גדולים מהמקוריים יסתדר ברוב המעלות המוכרים, ובכל תרחיש אחר יהיה רכב-טיולים נוח ושימושי משמעותית, בעל יכולת העמסת/הובלת ציוד עדיפה לאין ערוך מהסמוראי.
אולי לא תיכנס איתו ברב-רבאק של עדשה ומעלה בוקר... (ואולי כן, זה רק יהיה יותר קשה ואיטי ויותר מסורבל) אבל כל שאר הטיולים שלך יהיו הרבה פחות סגפניים והרבה יותר נעימים, על סף המפנקים (...) עם תנאי מחייה עדיפים הן בנסיעה והן בחניוני הלילה. תחשוב על יכולת להוביל הרבה מאוד ציוד לינה - אוהלים גדולים, מזרנים, מים למקלחות, מקרר, צידניות, ציליות... וזה חוץ מהיכולת לקחת חברה/חברים ולנוע על הכביש אל הטיול ובחזרה ממנו בקצב תלת-ספרתי סביר עד כמעט-מהיר, עם מזגן/חימום יעילים ובלי הרעש המטורף של מנוע/צמיגים/רוח..... רכב שטח גדול, נוח ומרווח עם ארגז ענקי זה כיף. הטיולים נראים אחרת. בשורה התחתוננה - כרכב לטיולים, הטנדר מנצח. לא רק מול סמוראי, אלא גם מול כמה וכמה רכבי כביש-שטח לא רעים בפני עצמם.
אם אתה שואל אותי? וזה כמובן רק בתנאי שאתה יכול להרשות לעצמך כלכלית - תשאיר את הסמו לטיולי העבירות-נטו העצבניים.
בשאר הזמן - טנדר יפני חדיש יותר, שתשפר עם הזמן, לטיולים הרגועים יותר.
-
תגובה: לזר משורה ובוקר, טיפים לפני יציאה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
יש בנכבדי הפורום מישהו עם טנדר מתלים נפרדים מקדימה, זוג נעילות והגבהה שיעיד שעבר במסלולים כאלו כמו עדשה, וורדית בוקר ודומיהם בצורה טובה?בלי לשבור ולהרוס?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
נמרוד כתב שאין יחסי העברה לטרנספר לויגואים. אני לא יודע האם זה נכון או לא ואני ממש רחוק מהיכולת הטכנית של נמרוד והיכולת שלו לחקור דברים לעומק ברמת המהנדס. אבל אני כן יושב לפעמים לאונן על הרכב הבא שלי ואחד הדברים שאני שם לב זה שלמרלין קרולר בארה"ב יש מוצרים מדהימים- וממה שאני ישבתי לבדוק מבחינת מק"טים וכו- חלקם הגדול אמור להתאים גם לויגו. כלומר קיט מתלים קדמיים שמבטיח ארטיקולציה מגוחכת וגם טרנספר "קצר" . כמובן- העלויות משוגעות. אני בספק אם מישהו מהחבר'ה אצלנו יכול להיכנס לכזה מסע פיננסי.
מעבר לכך, ציינת כמה מעלות ויכולת של טנדר. כמובן גילוי נאות- אין לי טנדר. אבל מהמעלות שציינת עברתי את ורדית וגם את בוקר. בוקר היה מלחמה. הרכב שלי כאמור אינו טנדר אבל הוא עם מתלים שאינם שונים- כלומר יש לי סרן חי מאחור (אך על סלילים) ומתלה נפרד קדימה עם קפיצי סליל.
מבחינת מה בניתי- אפרופו המסע הפיננסי- בימים כתיקונם וללא קורונה אני טס המון ויכול להביא כל מיני תופינים מארה"ב. הרכב שלי מוגבה 4 אינץ'. נעול אחורה אוזילוקר. מקדימה, שים לב, אני לא נעול. אני עם דטרויט טרוטראק, כלומר דיפרנציאל מוגבל החלקה. בנוסף במקום יחס 3.73 בסרנים אני עם 4.10. הטרנספר הוא 1:2.72 כמו רוב ה JEEP. אני מאמין שרוב הדברים שציינתי ניתנים להרכבה בהיילקס-כלומר לנעול קדימה זה שטויות- אוזי לוקר, או LOKKA כפי שקוראים לו . להגביה בצורה רצינית זה לא אמור להיות קשה. 3 אינץ זה אפשרי עם הנמכת דיפרנציאל וזרועות של טוטאל כאוס או JBA. יחסי העברה בסרן זה לא בדיוק מה שיסייע לך לעבור סלעים אבל זה ללא ספק יקל עליך כשתשים צמיגים שמכבדים את הרכב- ויש לך ביד רכב לוחם.
אני רק אוסיף- לא, אין היילקס ויגו שיתן בראש כמו סמו. זה משהו אחר לחלוטין. אבל זו לא המטרה. אני מאמין שמי שיוצא למדבר עם היילקס ויגו נהנה ממזגן מקפיא כל הדרך, שיוט נעים על 120 קמ"ש. מקום בארגז לאוכל, למנגל, לכלב ולציוד שינה. זה הופך את הטיול לאירוע נעים ומפנק ובסמו אתה בא לטירונות. אז גם אם יש "חסרונות"- זה משהו שהטרייד אוף שלו אדיר.