איני יודע אם נתקלתם בעמוד ה-FB של רישוי רכב/טסט בישראל או באחיו לוחיות רישוי.
ע"פ המופיע בדף זה, לא ניתן יותר לאשר מידות צמיגים חליפיות לרכב דרך מאגר הנתונים אוטודאטה(או כל מאגר אחר) לבד מקארדאטה(אשר לא תמיד מעודכן).
Printable View
איני יודע אם נתקלתם בעמוד ה-FB של רישוי רכב/טסט בישראל או באחיו לוחיות רישוי.
ע"פ המופיע בדף זה, לא ניתן יותר לאשר מידות צמיגים חליפיות לרכב דרך מאגר הנתונים אוטודאטה(או כל מאגר אחר) לבד מקארדאטה(אשר לא תמיד מעודכן).
זה משנה משהו מבחינה מעשית?
מאגר המידע קארדאטה לא תמיד מעודכן, בעוד אוטודאטה מתעדכן כל הזמן.
רוב המכונים מחזיקים רק בקארדאטה(תשלום פר חיפוש), כשלאוטודאטה יש לרכוש מינוי שנתי(כ-3.6K ש"ח).
בוחן שיחפש בקארדאטה ימצא רק את המידות שמעודכנות בו, כשהוא אינו יודע שלעתים קיימות מידות נוספות אשר באוטודאטה מעודכנות.
אם מאגר זה יאושר, כמו האולדאטה האמריקאי, תהיה אולי אפשרות לאשר מידות נוספות.
אפשר להבין מה הם שני המאגרים האלו?
אני רוצה לשנות מידת צמיג ברכב שלי, היבואן אומר שלא ניתן.
האם יש לי מה לעשות בעניין?
Sent from my SM-G970U using Tapatalk
מאגרי אוטודאטה ואולדאטה שואבים את המידע מיצרני הרכב.
אם המידה המבוקשת אינה נמצאת בקארדאטה והיבואן אינו מאשר אותה, נכון להיום לא ניתן לאשר זאת.
אין כל חדש.
להבנתי ומנסיוני המועט תמיד המכונים עבדו רק עם הקאר דאטה.
ובמקרה האישי שלי, עם רכב ייבוא אישי המכון לא יכול לאשר לי מידת צמיג כי לא הופיע בקאר דאטה.
אעפ שכמובן מופיע באוטו דאטה ובאתר הייצרן.
הבוחן הראשי כמובן מיהר חומר לי ללכת לעמדה 1.
כי הרי למה לו להתאמץ בסוף מישהו יבוא אליו בטענות.
אבל מנהל המון יצא יותר רציני ומקצועי.
הרים צילצול לתמיכה של הקאר דאטה הסביר ושאל והמידע הרלוונטי עטדכן המערכת וקיבחתי שינוי כחוק ברשיון.
אז.... להבנתי אין כל חדש תחת השמש.
לא הצלחתי להבין...
אצלי הרכב נעול בצמיגי 215, כאשר המידה המקורית היא 205. ברישיון מעודכן 215.
בטסט יכולים לבטל לי את זה פתאום?
אור
איך אני יכול לבדוק את שני המקורות הללו לגבי רכב ספציפי?
Sent from my SM-G970U using Tapatalk
זה מקרה שכנראה שינו את המידה בעבר לפי קריטריון שהיום לא מקובל - למשל לפי אוטודאטה ולא קארדאטה, או לפי הוראות כלליות שהיו נכונות בעבר ואיפשרו גמישות גדולה יותר במידות.
בכל מקרה, מה שכתוב ברשיון קובע, ואלו הצמיגים שאתה צריך ליסוע עליהם.
אם תרצה לשנות למידה אחרת, אפילו מקורית, אז לפי מה שנאמר פה מעכשיו זה יהיה רק לפי קארדאטה. או מה שלא יהיה.
כן בהחלט.
לא נכון ולא מדויק.
נכון, היו רכבים ששינו להם מידות ע"פ הוראת נוהל כללית(205R16 -> 235/75R15 -> 31/10.5R15) אשר לא ניתן לבצע זאת כיום ואף לא לשנות להם חזרה אלא אם בעל הרכב חפץ או אם תצא הוראה חדשה.
למיטב הבנתי, המקרה של @Shalem הנו שונה. פה בוצע שינוי בקומבינה(סוזוקי?) אשר בוחן מקצועי חייב לזהות ולהחזיר עטרה לישנה.
ועל כן יש להזהר מבוחן מקצועי!
יאללה!
כתבה הבאה: מדריך ג'יפולוג לזיהוי "בוחן מקצועי".
זה מגיע יחד עם שלגיה ופרסי נדיב?
תימני
שְׁאֵלַת קִיטְבֶּג (גם: שֶׁאֱלַת קִיטְבֶּג)
ניתוח דקדוקי
כתיב מלא שאלת קיטבג
הגייה* she'elat kitbeg
חלק דיבר שם־עצם
מין נקבה
שורש ש־א־ל
דרך תצורה צירוף
נטיות ר׳ שְׁאֵלוֹת קִיטְבֶּג
שאלה טיפשית ומיותרת הגורמת נזק לשואל.
"אם לא היית שואל מתי הבוחן, המורה היה שוכח ממנו לגמרי. איזו שאלת קיטבג!"
מקור:
מקור הניב בעגה הצה"לית. הוא נוצר כתוצאה ממקרים בהם צוו חיילים לבצע מטלה מתישה כגון הקפת הבסיס בריצה, ואחד מהם שאל אם יש לעשות זאת תוך כדי סחיבת הקיטבגים, וקיבל תשובה חיובית שהגדילה את המאמץ שהיה נדרש מהחיילים לולא נשאלה.
באמת? אז איך למשל אתה תופש את ההודעה הפותחת של שרשור זה ושרשורים דומים?
יש אנשים שונים וסגנונות שונים, יש תגובות רציניות מאד ויש תגובות קלילות יותר, לפעמים צריך להכיר (וירטואלית) קצת את האדם העונה כדי להבין אותו טוב יותר אבל לרוב התשובות ענייניות ולעיתים ניתן גם להבין את התשובה טוב יותר מהתגובות הנוספות המגיעות...
אני חושב שאין כאן כוונה לפגיעה מכוונת אישית.
אני חושב שאם תתמקד בתגובה של תומר תבין שהיא רק לטובתך ולא נגדך או כוונה לפגוע בך חלילה...
באחד המשפטים שם זה גם כתוב ברור.
אם לא הבנת עד פה, אני מאמין שלאט לאט תבין לבד שאתה בתוך תחביב שהמרכז והאמצעי זה הרכב שלך, לדוגמה- לא סתם הרבה אנשים מטשטשים מספר לוחית זיהוי(מכל מיני סיבות) בתמונות שמעלים ברשת, אתה לא יודע מי עוקב, צופה, רואה.
[QUOTE=hadtomer;926879]שְׁאֵלַת קִיטְבֶּג (גם: שֶׁאֱלַת קִיטְבֶּ
׳ שְׁ
שאלה טיפשית ומיותרת הגורמת נזק לשואל.
/QUOTE]
תומר (?) , לא צריך להיות איינשטיין כדי להבחין ששני השואלים נכנסו לאתר בסוף 2020 . אז יהיו לפעמים שאלות תם.חלקנו באמת לא מסבירי פנים לחדשים/אחרים , חלקנו גם מתנהגים /מתבטאים כאילו היו בגנון עם דיימלר ובכיתה א' עם בנץ ולא היא. קצת דרך ארץ/הארת פנים/סלחנות לחדשים/שאלות תם , לא תזיק לשמו של האתר ולמשיכת/קבלת חברים חדשים.
זאת ממש לא שאלת קיטבג,
ותתפלאו,
אבל יש כאן לא מעט גולשים שחשוב להם שהרכב (שמשמש אותם ביומיום) יהיה חוקי.
בעלים שכזה, עם מידה לא מאושרת (גם אם מופיעה ברשיון), בהחלט יכול לעמוד בפני שוקת שבורה במעמד הטסט השנתי אם הבוחן חד וקצת מתמצא במטריה.
דוגמה טובה לזה היא מידות מסוימות שאושרו בקומבינה בלנדרוברים (ע"ע "המסמך המזויף" ומכתב הנגד שהוצא ע"י חברת המזרח).
יודע מיד ראשונה, שמכון טסטים מסוים בנתניה התחיל להכשיל דיסקברים עם 245/75/16 שהיה רשום הרבה שנים ברשיון.
אור השמש מנקה.
מצד שני. אדם שאמרו לו שהוא שאל שאלת קיטבג לא עשו לו רצח אופי. יותר עצה לא לשאול את השאלה במקומות הלא נכונים.
בוא נאמר ככה- נכון. לא צריך לעשות רצח אופי. במקום זה נעשה את הקטע הפסבדו מנומס שבו בכל הקשור לטסטים ולאנשים חדשים, כולם נהיים אבשלום קורים ויותר צדיקים מהאפיפיור.
נענה כך:
מבלי לפגוע בזכויות:
משתמש חדש יקר: דפוק נדפקת בחוזקה בנקב הצואה, זאת מאחר ורכבך אינו חוקי. זאת מכיוון שמי מבעליו הקודמים שינה בדרך זו או אחרת את מידת הצמיגים הרשומה ברישיון הרכב. היה ובוחן רכב יעצרך בכביש, הישמר פן יבדוק מידת צמיגיך וישווה לרשומות ויגלה כי זו אינה תואמת את הוראות יצרן הרכב. יתרה מזאת: במידה ותיגש למבחן הרישוי השנתי (ה"טסט") כשברכבך מותקנים צמיגים במידה אשר אינה עונה על הגדרות היצרן, סביר להניח כי לא זו בלבד שתיכשל במבחן הרישוי השנתי, על אחת כמה וכמה תידרש גם לפעול בהקדם להשבת מידת הצמיג המקורית. הישמר פן תגיע אל מבחן הרישוי השנתי כאשר אינך מוכן ושמור מרחק משוטרים ובוחנים, על אחת כמה וכמה מניידות הבטיחות של משרד התחבורה ויושביהן שאינם נוטים חסד לבני מיננו.
מה לגבי רכבים משנת 2005 ומטה שלגביהם, למיטב הבנתי, אין חובת רישום מידת הצמיגים ברישיון?
איך יכול בעל הרכב לדעת שרכבו נעול צמיגים כחוק אם לא מצוינת המידה ברישיון?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
גם בדיפנדר 96 וגם בניבה 95 שהין לי, (ובכל רכב חדש יותר כמובן) היו רשומות מידות הצמיגים. כך שאני לא מכיר קביעה כזאת של 2005 ומטה.
עיינתי שוב בהוראה וזה באמת לא נכון
וגם לי צר
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk