https://cars.walla.co.il/item/3409684
כתבה נהדרת, השאלה המעניינת האם ניתן לעשות ייבוא אישי לכלי רכב ללא תקינה אירופאית/אמריקאית לארץ?
האם יכול לקום יבואן שכן ירים את הכפפה וינסה להכשיר ייבוא של רכבי שטח כאלו שנמצאים בנישה שחסרה בארץ.
Printable View
https://cars.walla.co.il/item/3409684
כתבה נהדרת, השאלה המעניינת האם ניתן לעשות ייבוא אישי לכלי רכב ללא תקינה אירופאית/אמריקאית לארץ?
האם יכול לקום יבואן שכן ירים את הכפפה וינסה להכשיר ייבוא של רכבי שטח כאלו שנמצאים בנישה שחסרה בארץ.
אהלן. לצערי הרב רוב הרכבים המכריע שאתה הבאת אינם יכולים להיכנס בשערי מדינת ישראל- במקרה של חלק מהם, לפחות למיטב הבנתי, פשוט לא יתנו לך לנהוג עם הגה ימני כמובן.... אבל רובם המכריע פשוט לא עומד באחת משלוש תקינות שתקפות בישראל: האירופית, האמריקאית והקנדית. (הקנדית חדשה יחסית אצלנו-הם נוסעים בדגמים אמריקאיים אבל סופרים בשיטה המטרית). גם ביבוא אישי רכב שנכנס לארץ חייב לעמוד בתקינה. כדי "להכשיר" רכבים כאלה ידרשו מסמכי COC מהיצרן ולא מעט בירוקרטיה שתידרש כדי לבצע בהם תקינה. זה לא תרחיש בלתי אפשרי -ובעבר בישראל זה קרה-למשל במקרה של דגמים מסוימים של קיה-אבל הקיה ספורטאז (בווריאנטים מסוימים) הפך לרכב של עשרות אלפי חתיכות וכנראה שקל לו יחסית לעמוד בכללי התקינה שמקובלת בישראל. אני לא יודע האם המכירות של רכב שטח מבוסס טנדר יצדיקו את ההשקעה הלוגיסטית והבירוקרטית הניכרת.
כתבה מוזרה.. עם סתירות פנימיות.
דגמי רכבים שלא מגיעים לכאן כי אולי פשוט לא רווחי/לא מעניין את היבואן?
האמירה הבאה ביחס לרכבי שטח באוסטרליה זה הפוך מהמצב שם, ״טעות סופר״ או תחקיר לקוי?
״חלקם הגדול חמוש במנועי בנזין חזקים״
אם יש סוג של קונצנזוס רחב במדיה האוסטרלית היא דיזל.
בגלל תצרוכת דלק עדיפה בהרבה שמחויבת מציאות כשיש מאות קמ בין תחנות דלק, ודווקא בגלל שתקנות זיהום האויר שם פחות מחמירות ביחס לאירופה וארהב.
אני לא מבין מה "מוזר" כאן.
לפחות 2 יבואנים היו מתים להביא את הכלים האלה לישראל, בוודאי מיצובישי שאיבד רק לאחרונה את הפג'רו, ולא רק הוא. במקרה של הטויוטה, למשל, גרסת ה'ג'יפ העירוני' יותר זולה שם מאשר היי לקס. לא תקנה אחד כזה?
זה נכון שרכבי מסע שעוברים את 1850 הקילומטרים של Cunning Stock Road חמושים בדיזלים, אבל יש באוסטרליה ביקוש עצום גם למנועי בנזין, כולל לנד קרוזר, פטרול, ובוודאי 4X4 פחות קשוחים כמו נשואי הכתבה, שאינם מיועדים לעבודה קשוחה במיוחד
אני עוקב אחרי כמה ערוצי טיולים אוסטרליים ועד לאחרונה קורא עיתונות מודפסת אוסטרלית.
דיזל דומיננטי שם בסדרי גודל, למעשה הייצוג לבנזין בשטח כמעט לא קיים.
וסדרה 70 נחשבת יקרה משמעותית מרכבי שטח אחרים שם.
קרוב ל-80k לרכב ברזל אולדסקול.
שלא תבין לא נכון, אני מאד רוצה כזה, אבל מציאותי.
אבל גם בסטנדרט של אוסטרליה, מי שנוסע בחדשים זה אנשים מהיותר מבוססים.
פוראנר בנזין יכול להגיע לכאן, ולא מגיע.
גם ה-SUV מבוססי טנדר דל טויוטה ומיצובידי שיוצאים מאותו המפעל במזרח.
מה שמכוון שהאינטרס הוא אחר.
[QUOTE=haggaigi;927856]אם תקרא היטב בכתבה חלק מכלי רכב אלו מגיעים לאמירויות עם הגה שמאלי. כך שקיימת גרסה מתאימה לכביש בארץ.
/QUOTE]
צר לי, זה לא מדויק. קרא מה שכתבתי- מיקום ההגה "מן הסתם" משנה- אבל ממש אינו קובע. מה שקובע הוא התקינה. כתבתי שאצלנו עובדים לפי 3 תקינות. התקינה באמירויות שונה מישראל. באמירויות פועלים לפי תקינת GCC. למרבה הצער תקינה כזו אינה תקפה בישראל.
ועדיין יש רכבים שיכולים להגיע ולא מגיעים.
הזכרתם קודם פג'רו ספורט והיילנדר. גרסאות ה suv של הטנדרים הפופולריים.
ולא מביאים אותם. כי...?
כנראה מישהו עושה את החשבון ומחליט שלא כדאי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היילנדר אני דווקא רואה פה .. מיצו ספורט. רק במוסקבה ומקנא. בהחלט אחד המועמדים שלי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שיווק היילנדר החל לאחרונה
https://www.toyota.co.il/new-cars/highlander/
לגבי הפאג'רו ספורט, אני באמת לא יודע על אילו כללי תקינה הוא עונה.
יופי. כבר משהו. למרות שמבחינתנו זה סה"כ עוד קרוסאובר.
עכשיו... כבר מביאים מבחר דגמים? מה עם פורטונר? (היילקס בתחפושת)?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כל עניין השורה השלישית די לא מעניין אותי אבלללל....
האם בכל הטנדרים בתחפושת הללו השלדה באותו אורך, או שהיא קצרה יותר? כשהכוונה כמובן לקצה השלדה האחורי (מה שנקרא אצל אחיהם הטנדרים- סרח אחורי).
גם בסיס הגלגלים וגם האורך הכללי קטנים משמעותית לעומת טנדר דאבל קבינה.
קובץ מצורף 132349
קובץ מצורף 132350
מעולה!
עכשיו אני חכול להצטרף בלב שקט למעגל הממורמרים.
מדינה של פשיסטים! למה לא מביאים לארץ!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5b3c404a33.jpg
המצב מחמיר ... יהיה ( אולי ) גם ביג אורוך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חברים- אתם עושים מעט סלט.
קודם כל נעשה חלוקה בתקינה:
יש מה שמותר לייבא לישראל ויש מה שאסור לייבא לישראל. מה שמותר לייבא לישראל הוא רכבים שעונים על כללי תקינה של שלושה אזורים: תקינה אירופית. תקינה אמריקאית. תקינה קנדית. התקינה שנהוגה במפרץ הפרסי אינה אף אחת מאלה. לדוגמה- תקינה של מפרץ פרסי מאפשרת מכירת לנדקרוזר 79 עם דיזל ובאירופה מדובר בדגם שאינו עונה כבר על דרישת זיהום.
גם לא התקינה במזרח הרחוק ובטח ובטח ובטח שלא התקינה האוסטרלית. לגבי דגמים שהוזכרו: טויוטה פורטונר אינו עונה על תקינה אירופית ולא אמריקאית או קנדית. איסוזו MU אינו עונה על תקינה אירופית בדגם 3.0-אני לא הצלחתי לבדוק לגבי 1.9 אבל למיטב הבנתי 1.9 אינו הנעה כפולה.
כעת נותרנו עם מה שכן מותר לייבא
שנית נעשה חלוקה ביבואנים: יש לנו 3 סוגי יבואן: יבואן ישיר, כלומר שקונה את הרכב ישר מהיצרן. יבואן זעיר, כלומר מה שהכרנו כיבוא אישי. ולקינוח יבוא מקביל- אשר קונה מדילר של היצרן בחו"ל. שלושת היבואנים האלה יכולים להביא כל רכב שהם רוצים- ובלבד שהוא עונה על כללי התקינות אשר מותרות בישראל.
מכאן- כל יבואן ושיקוליו. כלומר החלטותיו אילו דגמים לייבא. הטויוטה פוראנר הוא דוגמה טובה: יוניון מוטורס בוחרת משיקוליה לא לייבא אותו - אבל ניתן לרכוש פוראנר בבאפיקי היבוא האחרים- בסוכנות "גשר גולן" שעושה יבוא מקביל אפשר לרכוש פוראנרים. יש גם פה ושם יבוא של טאקומה. והפוראנר זמין גם ביבוא זעיר
https://mnmd.co.il/%D7%97%D7%A0%D7%9...a-4runner-sr5/
גלדיאטור עונה על כללי התקינה האמריקאית- ומלפני שבועיים גם על תקינה אירופית. סמלת לא מייבאת אותו נכון להיום אך ניתן לרכוש גלדיאטור גם באפיקי יבוא זעיר-למשל יריב קלר ברוך וגם ביבוא מקביל, באוטו מקס. אני אישית מאוד שמח על כל יבוא מקביל ששובר את דרך החשיבה של יבואני הרכב הוותיקים שחושבים שהקהל שמרני ולכן אין סיבה לייבא לכאן את ה"גוד סטאף". אני לא אופתע אם הברונקו יגיע לאולמות התצוגה של היבוא המקביל זמן רב לפני שבדלק מוטורס יחשבו חצי שנה ויתלבטו האם כדאי להביא רכב שאינו מאזדה 3 בצבע אפור ליסינג.
תומר,
הוא דווקא לא עושה סלט.
פוראנר מותר בייבוא לארץ.
וגם אחרים. עניין של שיקול עסקי שבחלקו מובן.
אם יבואן מביא דגם, הוא מחוייב לשירות, חלפים ותמיכה לפחות ל-7 שנים אם אני לא טועה.
אנחנו שוק מאד קטן, ויש דברים שפשוט לא משתלם בהסתכלות עסקית כוללת.
וזו בדיוק השאלה, למה טנדר מבוסס על אותו מנוע עומד בתקינה ומיובא ארצה ורכב שטח הבנוי על אותו בסיס של טנדר לא. האם הבעיות בזיהום אוויר, האם ניתן להתקין מסנן חלקיקים או לטפל בזה באופן אחר ואיך כן יתאפשר להעביר אות. לחלופין, למה לא ניתן לאפשר בצורה חוקית להשפיע על מקבלי ההחלטות לאפשר קבלת תקינה שונה מן הנהוג בארץ? אולי אני תמים, אולי נאיבי, אבל בטוח שרכב כמו שאני נוהג בו היום (ניסאן טראנו בנזין 2002) לא יעבור תקינה שמתאפשר לייבא לארץ, למה מה שהיה טוב בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות, חדל מלהתאים לשוק היום, מי קבע זאת ואיך יתאפשר לשנות זאת.
לא מבין כלום בענייני תקינה, כן יודע שהתקינה משתנה (לרעה, כלומר מחמירה והולכת. זיהום אויר, בטיחות וכו').
מין הסתם אני נגד כל סוג של תקינה/הגבלה ו/או התערבות של מדינה בחיי אזרחיה ורכושם הפרטי, מכל וכל, בכל תחום וסוגיה.
שכל אחד יביא/יקנה מה שהוא רוצה/יכול לפי שיקוליו, אחרי שיקרא בעיתונות רכב וילמד מה יש ומה אין באוטו, ויעשה את החלטותיו - אני יודע שתיכף יתחילו הקריאות המתחסדות והפטרוניות על בטיחות וזיהום אויר ושאר התחסדויות, וזה בפורום שבו מכוניות החלום של רובנו אינן חדשות ואין בהן מערכות בטיחות אקטיביות חכמות או בקרת יציבות או שש כריות אויר או כריות אויר בכלל.....
תאמינו לי, הציבור לא מטומטם. הכבישים לא יתמלאו בבוחנקה ובצ'ייקה ובז'יגולי ובפצ'מצ'קה למיניהן. פה ושם יהיו מי שירצו דווקא כזה - כי זה מה שהם אוהבים ורוצים ואני בעד, כי זו זכותם המלאה. מי שרוצה דווקא כזה - זה מה שמגיע לו ושייהנה. הם משלמים עבור זה, זה לא על חשבון אף אחד. מה, טראנו 97' או סופה 95' או היילקס 93' או סיקס 78' זה יותר פוליטיקלי-קורקט?
"תקינה" זה רק לצורך שליטה. כדי להדק אחיזת חנק של שלטון באזרחיו.
וכשדווקא הבחור שקנה רכב מדגם קשאסה יאבד שליטה על הבלמים ויכנס חזיתית במשפחה?
וכשרכבים שמתאימים למסלולי מרוצים בלבד ינהגו בפראות ויסכנו חיי אדם בכבישי הדרום, מי ישלם על הסכנה הזאת? שנינו
וכשההוא שחסך על הרכב שהוא הזמין מחו"ל יפצע מתאונה עצמית, מי ישלם על הטיפול בו? כן, אני ואתה.
ליברטריאניזם הוא רעיון משעשע בתאוריה.
בפועל, המונע הזול ביותר הוא הדרך בה חברה, ממשלה, אנשים פועלים.
זול יותר לייצר תקינה מאשר לטפל בבעיות שאי יצירתה עשויה לגרום.
התקינה בארץ מוגזמת? אולי מיותרת? לא חושב
אז יש מדינות שבהן אתה אחראי על עצמך .. ואם אתה בסדר .. הכל בסדר .. ואם אתה עשית טעות .. תשלם.
אחרי השלישי / רביעי .. כולם הבינו את השיטה והם שומרים על עצמם.
ה אובר רגלוציה הזאת לא טובה ולא עוזרת כי גם מי ששם פס ממשיך לשים פס .. ואתה רואה את זה על הכבישים כל הזמן. ולא רק שם.
ומי שלא שם פס, משלם את המחיר על החידלון של לא לתת לאשם לשלם את מחיר הטעות שלו.
הרגולציה לא פתרה את הבעיה, היא רק גרמה למי שלא אשם לשלם אוטומטית בשביל מי שאולי יהיה אשם ..
יצא לי לא הכי ברור .. אבל בטח דרור יכתוב את זה בעברית עוד מעט.
מדינת ישראל הקטנה, אין לה רגולציה משל עצמה בתחום הזה.
משרד התחבורה שלנו מקובל עליו תקינת רכב גם של האיחוד הארופאי, גם של ארה"ב וגם של קנדה. לא מספיק?
אני מסכים חלקית לגבי רכבים בתקינה או בתקינות ישנה/לקויה (יש כאן דיסוננס, שהרי בכל זאת, הייתי רוצה להתנייד בעצמי באיזה טרקטור משנות התשעים).
לגבי רכבי ספורט?
אם כבר מישהו משתולל, אני מעדיף שיעשה את זה ברכב ספורט, ולא באיזה רכב "כאילו ספורט" עם מתלים ובלמים רופסים (בינינו, לקחת סיבוב חד ב120, או לחתוך בין רכבים בפראות אפשר גם עם סתם סיוויק 1996 sr , ואפילו עם היילקס...).
הרי לא הרכב עצמו משתולל, זה האידיוט שמאחורי ההגה.
כמדינה קטנה שאין לה יכולת לכתוב תקינה משל עצמה (יותר נכון אין לה רצון, כי צריך אשכרה לעבוד בשביל זה. וכי פקידונים הרי רק באים לעבודה, הם לא בדיוק אוהבים לעבוד) היא מאמצת תקינה אירופית ואמריקאית וקנדית.... אז מה רע גם בתקינה אוסטרלית ויפנית וכו'?..... מה כל כך קשה להכיר בתקינות של עוד מדינות מתקדמות ומפותחות מאיתנו ברחבי הגלובוס כדי לפתוח את השוק לעוד ועוד דגמים?...
ובכלל, מי אנחנו בכלל? אנחנו היהודים אולי "עם הספר", אבל את הגלגל לא אנחנו המצאנו והגויים כנראה בכל זאת מבינים בזה קצת יותר מאיתנו. קצת ענווה לא היתה מזיקה למדינת ישראל.
אז מה אתה אומר?.... למכוניות בתקינה אוסטרלית לא יהיו ברקסים?.... (או כל שטות אחרת שנכתבה פה כנגד "מכוניות שמתאימות למסלולי מירוצים" או בזכות הרגולציה שהורסת כאן כל חלקה טובה, כאילו התקינה הגיבורה ירום-הודה שומרת על היהודים המסכנים מפני כל חורשי רעתם האנטישמים הפועלים במחשכי מפעלי רכב ברחבי העולם).... איפה אנחנו ואיפה אוסטרליה. איפה התרבות המוטורית האוסטרלית לעומת ה"תרבות המוטורית" (...) בישראל. שלא לדבר על תרבות שלטונית....... רק ברגולציה ובתקינה אנחנו מאוד חזקים. אלופים באיך להגביל, לחנוק, לאסור. בולשביזם בהתגלמותו.
כלי הרכב החדשים בטוחים מאי פעם, הרגולציה משתוללת וחונקת, ובכל זאת ממשיכים להיהרג כאן בתאונות 300 ומשהו אנשים בשנה. פלוס-מינוס, אין לזה שום מגמה. פעם קצת יותר, פעם קצת פחות (בגלל הקורונה שכאן כבר שנה בערך). אבל אין שינוי מהותי. (נמרוד, שאוהב לנבור ולחפש גרפים וסטטיסטיקות, תיכף ינסה להתווכח איתי. אני רק אזכיר לו שהוא זה שכתב פעם בג'יפולוג שתאונות דרכים הן "מחיר הקידמה" וכנראה צדק. יש הרבה מאוד הגיון באמירתו הזו)
היום כל משפחתומטית מודרנית מגיעה ל-200 קמ"ש בקלות. מכוניות ספורט/פאר/יוקרה במחיר של מיליונים, שיכולות להגיע ל-350 קמ"ש ויש להן כמובן תקינה - והן ממשיכות לדהור בכביש ציבורי. אז מה בדיוק עניין תקינה לשמירה על חוקי תנועה?...
אין לך בעיה עם המכוניות ותקינתן. יש לך בעיה רק עם בני-אדם. בני-אדם לא מחונכים. כמו שבדובאי לומדים עכשיו להכיר.
דרור, אני לא סטטיסטיקאי. למעשה המיון שלי בבגרות הוא משהו שעדיך לא להזכיר...
אבל אם כל שנה כמות הרכבים על הכביש גדלה משמעותית (יחד עם האוכלוסיה), וכמות ההרוגים נשארת אותו דבר...
השאלה אם רכב שטח שמבוסס על טנדר כמו היילקס או דימקס או טריניטון עם מכלולים דומים, סרן אחורי חיי, הילוך כח ותכונות שכולנו משוועים להן ברכבי שטח חדישים שלא מגיעים לארץ, מדוע הוא לא מתאים לתקינה והאם ניתן לבצע התאמות ולמכור אותו. אני חושב על יבואן הרכב הראשון שירים את הכפפה ויעשה התאמות. מעניין אם משהו יצליח להביא רכב שטח במחיר של כ-200 אלף ש"ח אולי מעט יותר, הרכב יהיה כאן להיט.
לגבי האמירה של דרור בנוגע לנהיגה הישראלית בכביש והאשמה על 300+- הרוגים כאן בשנה, אני מסכים איתו לא במאה אלא במיליון אחוז. רוב מוחלט של תאונות הדרכים בארץ מקורן באוחזים בהגה ולא בכלי הרכב שרק מתקדמית במערכות הבטיחות שלהן. יש בקבוצה של הטראנו לא מזמן טראנו שהושבת וירד מהכביש לאחר שנהג דימקס נכנס בו בכביש 6 ב140 קמ"ש לאחר שהוא נרדם על ההגה. אין יום על הכביש שבו אני לא נתקל באנשים נוהגים באנוכיות, תוך נטילת סיכונים ובבריונות בלתי מוסברת מלבד היעדר חינוך תעבורתי או חברתי. כמו שדרור ציין, רואים זאת בחו"ל ובמקומות אחרים, אבל זה דיון אחר.
לא אמרתי שלרכב לפי התקינה האוסטרלית או היפנית אין ברקסים, אמרתי שצריך תקינה כלשהי.
לגבי אימוץ תקינה כזאת או אחרת, לא מבין בזה אבל יודע שבישראל אימצו מספר תקינות, מה שמאפשר להביא לארץ כיום את רכבי השטח של סובארו בתקינה הקנדית.
אל תשווה את המצב באוסטרליה או בכל מדינה מתורבתת אחרת למצב בישראל, האנשים הם לא אותם אנשים.
כן, אני סומך יותר על אוסטרלי ממוצע בכביש מאשר על ישראלי ממוצע.
כן, אני מאמין שצריך רגולציית יתר למלא את הואקום שנוצר כשהיכולת שלך לתת אמון באזרח הממוצע היא נמוכה.
אה, וגם אין צורך לזלזל ככה בפקידונים. הדמות הקפקאית שאתה מצייר היא רומנטית אבל רחוקה מאוד מהמטות בשירות הציבורי היום.
כאחד שעזב קריירה טובה בשוק הפרטי כדי לחפש ערך מוסף במשרד האוצר, אני יודע להעיד שאני מוקף באנשים מוכשרים, חדורי מוטיבציה ורצון
אמיתי לנסות לעשות פה טוב יותר, שעובדים מאוד מאוד קשה. כנ"ל לרבים במשרד המשפטים, במשרד הבריאות ואני בטוח שבמשרדים רבים אחרים.
דור
מה בעצם אתה עושה במשרד הממשלתי הזה כשאתה כל כך לא תופס מהישראלי שאתה אמור לעבןד בשבילו ?
מדהים ... על אותו בסיס. אני יכול להגיד שכל עובד ממשלתי הוא תאב בצע. או כל פנינה אחרת. זה כולל אותך גם ?
Sent from my iPhone using Tapatalk