-
2 קבצים מצורפים
חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
שלום לכולם, נושא שנטחן ממש לא מעט פעמים, ואני אחרי חפירה (אפילו הייתי מוסיף מעמיקה) של חיפוש תשובות...
לצערי עם הצלחה חלקית.
מכיוון שאלו בין הפעמים הראשונות שאני עושה משהו לבד ברכב, אני פשוט רוצה להבין יותר לעומק את השלכות המעשים, ולכן הרצון לשאלות ספציפיות.
כרגע החלטתי לחבר מצבר משני לרכב, עם מערכת ניהול מצברים (battery isolator).
מה שאני מחפש זה הסבר (עדיפות אפילו לדיאגרמה) מה לחבר בין המצבר המשני עד הצרכן.
כרגע, ממה שהבנתי
מצבר משני מתחבר לקופסאת פיוזים נפרדת (פיוזים של צרכנים חדשים)
קופסאת פיוזים לצרכן
השאלות שלי:
1. מרגיש שחסר לי הממסר - בין המצבר המשני לקופסאת הפיוזים, וממסר בין הצרכנים.
2. אם באמת חסר לי ממסר, איך אני מחבר ולאן?
3. צרכנים שצריך לחבר עם מתג, גם צריכים ממסר? איפה נכנס המתג במעגל החשמלי?
לסיכום: שאלות להבנה בסיסית בעיקר...
עדיפות לדיאגרמה, אשמח לציור מוחשי - לא משנה רמת הציור ;)
מצרף תמונה (אם מישהו יצליח להבין)קובץ מצורף 132328קובץ מצורף 132329
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
השאלות :
1. מרגיש שחסר לי הממסר - בין המצבר המשני לקופסאת הפיוזים, וממסר בין הצרכנים.
למה אתה מרגיש צורך בממסר - אתה מעוניין לשלוט בניתוק וחיבור של כלל הצרכנים מאחור?
אין סיבה אמיתית לדעתי לשים ממסרים בין מצבר הצרכנים לקופסאת הפיוזיםץ
2. אם באמת חסר לי ממסר, איך אני מחבר ולאן?
לא חושב שחסר.
3. צרכנים שצריך לחבר עם מתג, גם צריכים ממסר? איפה נכנס המתג במעגל החשמלי?
זה מאד תלוי במיקום המתג, סוג המתג וצריכת הזרם הצרכן
מטרת הממסר הוא שימוש במתג לזרם נמוך לצרכן עם זרם גבוה
סליל הממסר עצמו מוזן במתח חשמלי וצורך זרם נמוך מאוד ואז מתבצעת פעולת חיבור או ניתוק המגעים של זרם גבוה.
בשימוש בממסר, זרם הפיקוד להפעלתו הנו נמוך וכך אינו גורם להתחממות ובלאי במתג ההפעלה שלו.
ניתן למתוח קווי חשמל הרבה יותר צנועים למפסק מאשר לצרכנים עצמם.
ההזנה למפסקים עדיף מקופסאת הפיוזים הקרובה ביותר.
שרטוט לחיבור יש בשרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A8%D7%99%D7%9D
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
תודה רבה!
אם אין צורך בממסר, המתג מתחבר ישירות מצבר-מתג-צרכן?
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
כן אפשרי.
אבל אז צריך מתג שמתאים לצריכת הזרם של הצרכן שהוא לא יתחמם ויהווה נקודת כשל
כמו כן כבלים מתאימים.
אבל לפי השרטוטים שלך :
מצבר-->קופסאת פיוזים -->פיוז מתאים -->מתג --> צרכן
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
אני הסתכלתי פה: https://www.drivingline.com/articles...-need-to-know/
צריך פיוז ומסר באמצע לפי הסכמה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
נכון
אצל אביב הממסר הוא איסולטור והפיוז הוא קופסאות הפיוזים
צודק יהיה נכון להוסיף פיוז ראשי גדול שיגביל את צריכת הזרם המקסימלית
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורון.פ.
נכון
אצל אביב הממסר הוא איסולטור והפיוז הוא קופסאות הפיוזים
צודק יהיה נכון להוסיף פיוז ראשי גדול שיגביל את צריכת הזרם המקסימלית
של כמה אמפר אתה ממליץ, והיכן?
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
המיקום לפיוז הראשי הוא הכי קרוב למצבר הצרכנים שאפשר.
גודל הפיוז תלוי בכמות הצרכנים שלך שאמורים לעבוד במקביל בהתאמה לעובי הכבל.
אל תעבור את יכולת הכבל הראשי
לינק נחמד
https://www.12voltplanet.co.uk/fuses-guide-uses.html
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
אביב,
אילו צרכני חשמל יהיו מחוברים למשני? מספיק לציין את הצרכנים הגדולים
נשלח מהנייד
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
צרכנים סטנדרטיים
מקרר, לדים, מכשיר קשר, שעונים לסוגיהם, ובטח עוד כל מיני הפתעות שאראה עם השנים
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
צריך לבדוק את הצריכה
למשל מקרר 5אמפר
מכשיר קשר 5~10 תלוי במכשיר
לדים - אם זה תאורת לילה יכול לנוע מ2 עד 10אמפר.
לפי דעתי אפשר להתחיל עם פיוז של 30 ולעלות אם צריך.
אבל חשוב לא פחות הוא עובי הכבל שאתה משתמש ממצבר השני לצרכנים
הוא יקבע את זרם המקסימום שלך.
אני משתמש בטבלא הבאה:
https://www.forumbilder.com/i/mxQ
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
למה לשנות את הרכב אם אפשר להנות משני העולמות
להתקין מצבר נוסף עם איזולטור בין שני המצברים
וברז שליטה מי מהמצברים הוא מישני שיושב בסטנד ביי ומי הראשי שהצרכנים משתמשים בו
בשעת הצורך באם המצבר נחלש, פשוט מעבירים את המצבר בסטנד ביי להיות הראשי. מניעים את הרכב ושניהם נטענים.
עוד מעט אתפנה ואשרטט משהו ואעלה לכאן
בסה"כ בנוסף לאיזולטור צריך ברז 4 מצבים
1. 2. 2+1, 0
בועז
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
זה מה שעשיתי אצלי ברכב ובעוד כמה רכבים של חברים וזה עובד מצויין
בועזhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5cf3bed9f6.jpg
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
מה זה 1+2?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
1- מצבר מס' אחד מחובר.
2- מצבר מס' 2 מחובר.
2+1- שניהם מחוברים (במקביל)
0- לא יפה, למה לקלל?
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
אני רואה פיוז, איפה הממסר בשרטוט?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...bf37b6f84c.jpg
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
איפה התרנגולת של רכס בתוך הסיפור לא הבנתי.
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
דורון,
אני חושב שבעבר כבר שמת את השרטוט הזה, ואני חושב שיש בו בעיה.
חיבור של האיזולטור ישירות למתח שמגיע מהסוויטץ' זה בעייתי.
אחרי לילה של שימוש, ברגע שפותחים את הסוויטץ' גם המצבר צרכנים וגם האיזולטור צורכים זרם מממצבר ההתנעה ברגע ההכי קריטי - התנעת בוקר.
יש כמה אפשרויות, שלדעתי טובות יותר.
1- יש ממתגים שעובדים על מתח (13V?), כלומר עד שלא תתחיל טעינה והמתח לא יעלה קצת, המצבר צרכנים לא יתחבר.
2- חיבור שמבוסס על כיבוי של הנורת טעינה.
3- חיבור שמבוסס על הרגש לחץ שמן.
בנוסף, יש לפתרון הזה (שבשרטוט) בעיה נוספת, אם משאירים סוויטץ' פתוח, או שפותחים בכוונה (רדיו?), זה מיד מחבר את המצברים.
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
אני הייתי מחשב כיוון מחדש.
לבנות מערכת מבוססת מצבר חומצה עופרת זה כבר פאסה.
ראה כתבה ממש לאחרונה של דני אהרון. גם חנן ועוד כמה סיקרו באתר פתרונות מבוססי מצבר LiFe-PO4.
מדובר בסוג של ליטיום ( פוספט ברזל) שהוא נחשב בטוח, פועל נכון בתחום מתחי הרכב, תפוקה הרבה יותר גדולה ביחס לגודל נתון, תחסוך שינויים בחשמל הרבכ המקורי.
הסיבה האחרונה לבדה היא סיבה מצויינת למה ללכת לכיוון הזה.
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
מרוב שרשורי מצברים ומארזי אנרגיה, לא רואים את המדבר...
שווה לעשות קצת סדר בפורומים כי אני אישית הלכתי לאיבוד בבליל השרשורים.
ברמה כזאת, שאם ארצה לבנות מערכת כלשהי, לא אמצא את הידיים והרגליים, ואצטרך לפתוח שרשור חדש... :(
-
חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דורון,
אני חושב שבעבר כבר שמת את השרטוט הזה, ואני חושב שיש בו בעיה.
.
זיו,
קודם כל, במקום לקבוע קביעות תשאל שאלות.. זה מהקישור שהעלו, ולגביו שאלתי שאלה איפה הממסר שהוזכר כי אני לא רואה כזה.
בנוסף, זה הסידור אצלי ברכב ב-7 שנים האחרונות ועובד מצוין בלי שום בעיה.
זה הסידור הכי נפוץ ופשוט שקיים לחיבור 2 מצברים.
יש לי 2 שעוני מתח מצבר, לראשי והמשני, ובפתיחת סוויץ בבוקר כשהנרות חימום לדיזל מושכים הרבה זרם לחימום, רואים יפה מאד שאין חיבור בינהם, המתח יורד בראשי ולא במשני.
איך זה עובד חד כיוונית?
לא יודע, והאמת שכל עוד זה עובד ככה, אני פשוט מרוצה.
יש יותר מדרך אחת לחבר מצברים, הפשוטה והמורכבת, בהתאם לצרכים ורצון.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני הייתי מחשב כיוון מחדש.
לבנות מערכת מבוססת מצבר חומצה עופרת זה כבר פאסה.
ראה כתבה ממש לאחרונה של דני אהרון. גם חנן ועוד כמה סיקרו באתר פתרונות מבוססי מצבר LiFe-PO4.
מדובר בסוג של ליטיום ( פוספט ברזל) שהוא נחשב בטוח, פועל נכון בתחום מתחי הרכב, תפוקה הרבה יותר גדולה ביחס לגודל נתון, תחסוך שינויים בחשמל הרבכ המקורי.
הסיבה האחרונה לבדה היא סיבה מצויינת למה ללכת לכיוון הזה.
בועז אכן קראתי את הכתבה - אבל יש לי גילוי לב. המערכת הקצת מורכבת שם, עשתה לי קצת בלאגן בראש. מסכים שמצברי עופרת זמנם כבר עוד רגע תם, אך למערכת הכי בסיסית שיש (ולמספר הצרכנים) העופרת עושה די סדר ברור. גם אם המצבר יוחלף כל כמה שנים.
לאחר קריאה רבה ואינספור תמונות, התחלנו עבודה
אין ספק שמספר הדברים שפירסמו עשה קצת בלאגן בראש. עכשיו אני עושה תוך כדי תנועה.
ולתגובה פה ממקודם - מבטיח לצלם כל שלב, ונסות להעלות מדריך פשוט, שגם אדם (בדיוק כמוני) שכמעט ולא מבין כלום יצליח לעשות...
שאלה להמשך:
איך אני מפריד את כבל הרתכת לבית הפיוז ועושה אותו מספר יציאות? פשוט מפריד את החוטים המגולגלים ועושה מספר של יציאות?
ראיתי גם קופסאת פיוזים שמקבלת ישירות את הכבל רתכת ומפצלת לכל הפיוזים - ובה גם אשתמש. השאלה למעלה היא להבנה לבד.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
לפני שבוע אני ניצלתי את הבידוד המשפחתי לבצע פרוייקט זהה. זה מהסוג הפשוט- שני מצברי עופרת רגילים. איסוליטור שהומלץ פה בפורום, פיוז אוטומטי (ואחד שחסר ושעדיין ממתין לבואו). משיכת כבלים לאחורי הרכב(פראדו 99) ובנייה והתקנה של קופסת פיקוד וחלוקה של צרכנים.
כרגע רק פנסים אבל בעתיד מי יודע...
בתור מתחיל אני מתחיל בפשוט והמוכר. כשאהיה חכם ומנוסה כמו רבים פה באתר אותי יהיה לא את השכל לבצע משהו מורכב יותר. ואולי לא יהיה צריך?
היה לי כיף לעשות הכל לבד , אחרי למידה מהפורום הנהדר ומיוטיוב הנהדר לא פחות.
אנסה להעלות תמונות בהמשך
רונן
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
טיפ אחד לגבי הפעלת ממסרים - את המתג, חברו למינוס של הסליל ולא לפלוס. ככה לא צריך לסלול חוט הלוך וחזור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רונןש
לא רואים את התמונות
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
13 קבצים מצורפים
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רונןש
לפני שבוע אני ניצלתי את הבידוד המשפחתי לבצע פרוייקט זהה. זה מהסוג הפשוט- שני מצברי עופרת רגילים. איסוליטור שהומלץ פה בפורום, פיוז אוטומטי (ואחד שחסר ושעדיין ממתין לבואו). משיכת כבלים לאחורי הרכב(פראדו 99) ובנייה והתקנה של קופסת פיקוד וחלוקה של צרכנים.
כרגע רק פנסים אבל בעתיד מי יודע...
בתור מתחיל אני מתחיל בפשוט והמוכר. כשאהיה חכם ומנוסה כמו רבים פה באתר אותי יהיה לא את השכל לבצע משהו מורכב יותר. ואולי לא יהיה צריך?
היה לי כיף לעשות הכל לבד , אחרי למידה מהפורום הנהדר ומיוטיוב הנהדר לא פחות.
אנסה להעלות תמונות בהמשך
רונן
קלעת בול - גם בחלקים שאני משתמש, וגם בביצוע. נראה לי אחד לאחד.
שלחתי לך הןדעה בפרטי, אבל גם יש לי שאלה.
אני רואה שהפיוזים מחוברים לממסרים, והממסרים מחוברים לאן? (בראש שלי למתגים-צודק?)
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
טיפ אחד לגבי הפעלת ממסרים - את המתג, חברו למינוס של הסליל ולא לפלוס. ככה לא צריך לסלול חוט הלוך וחזור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה רבה אסף.
רק להבנה סופית
פלוס מהפיוז ל30 ו-87 ואז לצרכן
מינוס מהשלדה ל85, ו86 לצרכן?
-
תגובה: חיבור צרכנים למצבר משני - עזרה בהבנת המעגל החשמלי
אביב לשאלתך-
הממסרים ממותגים על ידי מפסקים .
אלו של הפנסים השונים על ידי מפסקים ליד הנהג שמקבלים מתח אחרי סוויץ ומעבירים פקודה בחוט דק יחסית לממסרים באחורי הרכב.
שני ממסרים אחרים ימותגו באחורי הרכב לצרכנים עתידיים כמו מקרר ותאורות פנים/מחנה
שקע USB יחליף את שקע המצית הקיים מאחור ויוזן ישירות מקופסת החלוקה. הוא מכיל כפתור הפעלה ולכן לא ימותג בנפרד.
רונן