-
התחממות טרופר דיזל
שלום חברים. ברשותי טרופר דיזל 2003.
מים עוברים לי מהרדיאטור למיכל עיבוי, בנסיעה קרה לגמרי תוך כמה דקות המיכל מתמלא עד שיוצאים ממנו כבר מים.
כמו כן היום כשהרכב היה קר ממש הנעתי לדקה ואז כיביתי. באתי לפתוח את הפקק של הרדיאטור והמים (קרים) פשוט השפריצו החוצה.
כשאני מניע רכב קר הצינור מים העליון ממש בלחץ.
לפני כשבוע בנסיעה קצרה הרכב החל להתחמם. שמתי לב מיד ועצרתי. פירקתי טרמוסטט שכנראה (אבל אני לא לגמרי בטוח) נתפס והחלפתי בחדש.
מה עוד אפשר לבדוק? כמה מסריח הקקי שדרכתי עליו?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
נתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון, אתה בטוח שלא הרכבת את התרמוסטט הפוך? ראיתי כבר כזה...
אין ריח של סולר ברדיאטור?
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
התופעה מתאימה ביותר למנוע מנפח (אטם ראש)
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
התופעה מתאימה ביותר למנוע מנפח (אטם ראש)
גם אני חשבתי רק לא רציתי להיות שלילי.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
נתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון, אתה בטוח שלא הרכבת את התרמוסטט הפוך? ראיתי כבר כזה...
אין ריח של סולר ברדיאטור?
תודה.
לא הפוך בדקתי, פירקתי, הרכבתי שוב.
אין ריח סולר
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.
טל.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.
טל.
בוקר טוב ותודה.
הוא לא הפוך. בוודאות.
אם אני אפרק אותו לגמרי זה יעזור להבין תמונת מצב יותר טוב?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
זה נשמע כמו בעיה שמכונאי המכיר את הרכב מאבחן די מהר
נשלח מהנייד
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
תתחיל מהדבר הפשוט ביותר.
החלף את פקק הרדיאטור .
רענן
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
זה נשמע כמו בעיה שמכונאי המכיר את הרכב מאבחן די מהר
נשלח מהנייד
עוד לא הלכתי למוסך.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
תתחיל מהדבר הפשוט ביותר.
החלף את פקק הרדיאטור .
רענן
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ghaziza80
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
מצטער, לא יודע (אני עם בנזין).
חכה לתשובת נדב ש.
רענן
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ghaziza80
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
1.1 ваr
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מצטער, לא יודע (אני עם בנזין).
חכה לתשובת נדב ש.
רענן
תודה
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
זה מה שקרה שהחלפתי מכסה
המים יוצאים מהמכסה https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...81198336cf.jpg
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.
חיים יוד.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חיים יוד
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.
חיים יוד.
1+.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gershon
1+.
האוטו בדרך למוסך שמתמחה בטרופר. אעדכן שאדע כמה עמוק החרא
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.
טל.
לא לגמרי נכון, כמו שציינתי ניתקלתי בזה כבר.
בנוגע למכסה, זה מכסה רדיאטור "גבוה" או "נמוך"?
עם מכסה חדש לא אמור לצאת נוזל מהמכסה, אם קיים לחץ הוא צריך לעבור למיכל עיבוי בכל מקרה.
לא הייתי ממהר להסיק מסקנות לפני בדיקות, קומפרסיה בנוזל קירור יכולה לנבוע מכמה סיבות במנוע הזה.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ghaziza80
האוטו בדרך למוסך שמתמחה בטרופר. אעדכן שאדע כמה עמוק החרא
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
זאת בחירה טובה.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חיים יוד
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.
חיים יוד.
שהמנוע קר שסתום ה EGR סגור, לא? אז למה שיהיה לחץ מהקולר?
טל.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
שהמנוע קר שסתום ה EGR סגור, לא? אז למה שיהיה לחץ מהקולר?
טל.
תלוי איפה השסתום ממוקם. אצלי ברכב הוא ביציאה מהבלוק המקורר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
תלוי איפה השסתום ממוקם. אצלי ברכב הוא ביציאה מהבלוק המקורר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אין ספק, מאוד תלוי היכן הוא נמצא.
עוד נקודה, לחץ גזי הפליטה נמוך בהרבה מהלחץ במערכת הקירור, בערך פי עשרה לפחות עד כמה שאני יודע...אז איך?
טל.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
אין ספק, מאוד תלוי היכן הוא נמצא.
עוד נקודה, לחץ גזי הפליטה נמוך בהרבה מהלחץ במערכת הקירור, בערך פי עשרה לפחות עד כמה שאני יודע...אז איך?
טל.
הפוך
כמובן שמערכת קרור פתוחה היא בלחץ נמוך מאד, קצת יותר מ 1 באר.
מערכת סגורה היא בלחץ גבוה יותר (לא יודע כמה) על מנת להעלות את נקודת הרתיחה.
בטרופר, המערכת פתוחה.
רענן
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
הפוך
כמובן שמערכת קרור פתוחה היא בלחץ נמוך מאד, קצת יותר מ 1 באר.
מערכת סגורה היא בלחץ גבוה יותר (לא יודע כמה) על מנת להעלות את נקודת הרתיחה.
בטרופר, המערכת פתוחה.
רענן
רענן כנראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר...
מערכת הקירור היא מערכת סגורה, בלחץ. בין אם זה מכל התפשטות (בלחץ) ובין אם זה מכל עודפים (ללא לחץ), המערכת היא סגורה בלחץ. אחרת היא תהיה בלחץ הסביבה (אטמוספרי), ואתה כבר יודע מה קורה למים במאה מעלות בלחץ אטמוספרי.
לחץ מערכת הקירור הוא בסביבות 1 בר גייג', הלחץ בסעפת הפליטה ( back pressure ) אמור להיות לא יותר מ 0.1 בר גייג׳ בסרק, וככה בדיוק בודקים אם יש סתימה במערכת הפליטה.
אז אחרי שתסיים את שיעורי הבית, תבדוק מה כאן הפוך...
טל.
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
לחץ מערכת הקירור הוא בסביבות 1 בר גייג', הלחץ בסעפת הפליטה ( back pressure ) אמור להיות לא יותר מ 0.1 בר גייג׳ בסרק, וככה בדיוק בודקים אם יש סתימה במערכת הפליטה.
אז אחרי שתסיים את שיעורי הבית, תבדוק מה כאן הפוך...
טל.
אתה מדבר על מצב תקין.
אני התכוונתי למצב של פריצת אטם ראש מנוע ובריחת קומפרסיה ופליטה למערכת הקרור.
כמו שכנראה יש לטרופר הזה.
רענן
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
נפלה החלטה. צריך מנוע.
מנוע מיבוא פלוס הרכבה וכל מה שצריך מסביב מה סדר גודל של העלות למי שעשה לאחרונה ויודע?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ghaziza80
נפלה החלטה. צריך מנוע.
מנוע מיבוא פלוס הרכבה וכל מה שצריך מסביב מה סדר גודל של העלות למי שעשה לאחרונה ויודע?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
בדגם מנוע הזה ,
מנוע מפירוק / ייבוא יכול להסתיים בסבירות לא קטנה כמו המנוע שיש לך עכשיו.
הכי בטוח זה מנוע מחודש באיסוזו יפן שמגיע בארגז עץ מ UMI
(המנועים "החדשים" שהם החליפו במסגרת האחריות המורחבת ל 10 שנים שנתנו).
מציע שתבדוק מול UMI אם עוד נשארו להם במחסן.
לפעמים יש הפתעות של מחיר במשקל ברזל (כך קנה דינו גיר אוטומטי חדש לא מחודש בגרושים).
בהצלחה
רענן
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
בדגם מנוע הזה ,
מנוע מפירוק / ייבוא יכול להסתיים בסבירות לא קטנה כמו המנוע שיש לך עכשיו.
הכי בטוח זה מנוע מחודש באיסוזו יפן שמגיע בארגז עץ מ UMI
(המנועים "החדשים" שהם החליפו במסגרת האחריות המורחבת ל 10 שנים שנתנו).
מציע שתבדוק מול UMI אם עוד נשארו להם במחסן.
לפעמים יש הפתעות של מחיר במשקל ברזל (כך קנה דינו גיר אוטומטי חדש לא מחודש בגרושים).
בהצלחה
רענן
אנחנו בישראלים. בישראל כמו בישראל אתם היה נשאר להם מנועים כאלה במחיר "ברזל"
מישהו היה רוכש את כולם ומוכר אותם ברווח של חמש מאות אחוז.
לגבי המשפט הראשון. למה אתה לא מאמין במנוע מיבוא? האם יש לך ניסיון רע ו/או מכיר מישהו שהחליף למנוע מיבוא ואכל אותה?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
-
תגובה: התחממות טרופר דיזל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ghaziza80
אנחנו בישראלים. בישראל כמו בישראל אתם היה נשאר להם מנועים כאלה במחיר "ברזל"
מישהו היה רוכש את כולם ומוכר אותם ברווח של חמש מאות אחוז.
מניח שאתה צודק, אבל שווה בכל זאת בדיקה או לקבל מהם הצעת מחיר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ghaziza80
לגבי המשפט הראשון. למה אתה לא מאמין במנוע מיבוא? האם יש לך ניסיון רע ו/או מכיר מישהו שהחליף למנוע מיבוא ואכל אותה?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
כי זה בדיוק כמו הפלוגה המצרית שהחליפה תחתונים אחרי חודש ,
רק שעם הפלוגה השניה ...
המנוע הזה מוגדר כלא להיט בכל מקום בעולם (תכף יקפצו עליי פה)
עד כדי כך שבאוסטרליה באופן יזום העיפו את המנועים האלו וחזרו למנועים החלשים אך אמינים 3.1
ככל שהדגם ותיק בשוק (אנחנו מדברים על מעל 20 שנה) הסיכוי שתקבל
מנוע במצב טוב מאד שהוסר מרכב לאחר תאונה, בערך כמו למצוא חד קרן.
אין לי מושג מה הממצאים שראיתם לאחר הסרת ראש המנוע,
אבל אם אין קטסטרופה,
אני הייתי שוקל שיפוץ אצל מקצוען (אין לי מושג אם עדיין נשארו כאלו בארץ).
בהצלחה בכל החלטה
רענן