-
2 קבצים מצורפים
טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אז חודשיים וחצי אחרי הקנייה מתוכם חודשיים במוסך (שלא באמת לצורך),
אני מחיל להבין סוף סוף מה יש לי ביד.
שורה תחתונה, יש עם מה לעבוד.
לא הוחלף מנוע! ועל זה ארחיב בהמשך...
יש עוד לא מעט עבודה על הצד הטכני ואחרי זה אכנס לחלק הכיפי של התאמת
הרכב לצרכיי ורצוני.
אתחיל מקצת תמונות של הטיולון הראשון בסופ"ש האחרון:
סיבוב ליד הבית, כל תא השטח שבין חורבת סעדים-חורבת בית עתאב-חבל עדולם.
קובץ מצורף 132677קובץ מצורף 132678
מסקנות ראשוניות, הרכב נוסע הרבה יותר טוב בשטח מאשר בכביש.
הכל מהודק ואין חופשים וגם המנוע מרגיש טוב ויש בטחון שנחזור
הביתה בשלום.
בכביש התחושה שונה וכאמור על הכל ארחיב בהמשך.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מה נעשה עד עכשיו:
הוחלפו חלקים רקובים, בעיקר צינורות ופלאנג'ים של מערכת הקירור.
קולר גיר+התקנת שעון חום גיר.
הרבה עבודת נקיון. המון ג'יפה של שנים שפשוט מסתירה מצב חלקים.
מנוע לפני החלפת חלודות למיניהן:
קובץ מצורף 132679קובץ מצורף 132680
עובד על הקטנת קבצי תמונות נוספות...
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מכסה המנוע לפני חודשיים:
קובץ מצורף 132683קובץ מצורף 132684
כך הוא נראה אחרי ששטפתי אותו עם צינור גינה (לחץ די חזק אבל לא מתקרב לגרניק):
קובץ מצורף 132681קובץ מצורף 132682
אני לא באמת יודע להסביר את ההבדל הכל כך משמעותי בכלום זמן.
בכל מקרה יטופל ולא באמת מפריעים לי דברים שאינם מכניים.
- - - Updated - - -
המנוע אחרי החלפת חלקים חלודים ואחרי שניקיתי אותו
עם מברשת שיניים והרבה WD40.
ו... פתיחת כל הקונקטורים והשפרצת מיכל שלם של ספריי מגעים בתוך
כל הקונקטורים.
קובץ מצורף 132685
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
בהמשך:
פתרון בעיית איבוד הכוח בעליות בכביש.
לדעתי זה לא קשור לגיר, כי זה קורה גם בעליות שלא ממש מאמצות הגיר.
כמו כן זה מלווה בעשן שחור סמיך מהאגזוז מה שמעלה אצלי את החשד שקשור
לתערובת עשירה.
אז אולי מזרקים/חיישן חמצן או משהו באזור.
שיפור עניין נוחות הנסיעה:
המושב בטרופרים פשוט שערורייתי!
בדיוק אותה הבעיה שהייתה לי בטרופר הקודם, אפס
תמיכה לגב התחתון.
המושב הכי גרוע שאני מכיר.
יטופל.
החלפת בולמי זעזועים למשהו ממש איכותי.
מחפש יותר פרוגרסיביות, ז"א נוחות בתחילת מהלך הבולמים
וקשיחות בהמשך המהלך שתמנע סגירת מהלך ורפיסות כשהרכב מועמס.
אני די בטוח בכיוון שלי (יקר מאוד).
ובסוף בסוף ענייני דיגום בגאז' והתקנת גגון.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
הבוקר היה לי זמן
אז טיפלתי בדלת הבאגז'.
היה קשה מאוד לפתוח את המנעול,
עד רמה של חשש לשבירת המפתח.
מנסיון בד"כ מדובר באויב הנפוץ ביותר:
ג'יפה.
פורק פאנל הדלת ונקיון עם מברשת.
אח"כ החומר האהוב עליי בעולם הלא הוא WD40.
הרבה WD40 על כל מנגנוני המנעול ו...
כמו חדש! תענוג.
תמונות אחרי הנקיון. לא צילמתי לפני, פשוט לדמיין שהכל מכוסה בשכבה עבה של טינופת
שמעלימה את הכל!
קובץ מצורף 132689קובץ מצורף 132690
דרך אגב, פירוק הפאנל חשף שעל הדלת עדיין הייתה דבוקה יריעת
הניילון המקורית. אמנם קרועה ומתפוררת למגע אבל,
נדיר מאוד ברכב כל כך ישן.
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
קח בחשבון שהחומר האהוב עליך הוא יותר חומר ניקוי מאשר חומר סיכוך/שימון.
ולכן במקומות בהם הענין דרוש (למשלמנגנון הדלת) שווה לסכך בצורה אחרת. יש לwd סריי שימון יבש, עב טפלון או משהו בסגנון, שאמור למנוע הדבקות ג'יפה. אני לא מרוצה ממנו כלכך.
ויש ספריי גריז הישן והטוב (צירים, מסילות דלת, מנגנון הנעילה עצמו ועוד).
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מודע לזה אייל.
הבעיה עם גריז שהוא "מושך" אבק
ואני מעדיף שיישאר יבש יחסית אבל נקי.
פעם ב... אני גם ככה מפרק ומנקה.
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אני משתמש בספריי סיליקון להפרדת תבניות אולי תמצאו אותו מתאים
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מה מטרת יריעת הניילון הזאת?
מניעת חדירת מים / רוח?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
לא הוחלף מנוע! ועל זה ארחיב בהמשך...
יפה מאד !
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
קולר גיר+התקנת שעון חום גיר.
איזה קולר ואיך חובר (ישירות לגיר, או בטור לחליל הרדיאטור) ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
ו... פתיחת כל הקונקטורים והשפרצת מיכל שלם של ספריי מגעים בתוך
כל הקונקטורים.
מיותר (גם מאמין שלא פתחת 50 אחוז מהקונקטורים שיש ...)
ולמזלך לא פתחת תיבת פנדורה (שבירת קונקטור, חיווט "עייף").
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
בהמשך:
פתרון בעיית איבוד הכוח בעליות בכביש.
לדעתי זה לא קשור לגיר, כי זה קורה גם בעליות שלא ממש מאמצות הגיר.
כמו כן זה מלווה בעשן שחור סמיך מהאגזוז מה שמעלה אצלי את החשד שקשור
לתערובת עשירה.
אז אולי מזרקים/חיישן חמצן או משהו באזור.
רצוי שתחליף את צינור האוויר (שרשורי גמיש) בין הפילטר והסעפת.
יכול להיות שנמשך אוויר משם וזה משפיע לך על התערובת והסחיבה.
בהצלחה
רענן
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
הקולר חובר ישירות לגיר.
דרך אגב, יש לי ביקורת לא קטנה על רמת העבודה
ואמרתי את זה לנועם.
החיישן היה אמור להיות מוברג לתוך הקרטר ובפועל
הלכו על הפיתרון הקל של חיבור לאחד הברגים על
הקרטר, חיצוני.
חיווי הטמפ' לא מדוייק בכלל!
מראה שהטמפ' קרה מדי.
הבטיח שיסדר את זה ועוד כמה דברים שלא מוצאים
חן בעיניי.
הוצאתי אותו ככה כי נמאס לי שהרכב
מתבזבז על סתם במוסך.
כשאתה מדבר על צינור האוויר אתה מדבר על זה עם האיזולירבנד
הכסוף? נשמע הגיוני שיש משם דליפת/משיכת אוויר. תודה.
נ.ב. תפסת אותי על חם, ניקיתי רק את הקונקטורים שהיה לי נוח להגיע
אליהם ושהייתי בטוח שלא יתפוררו לי בידיים:rolleyes:
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
הקולר חובר ישירות לגיר.
דווקא בגלל החיבור הזה, שואל שוב, איזה קולר הותקן ?
או מידות הרשת (אורך, רוחב, עובי)
קולר קטן שחובר ישירות לגיר, יגמור לך את הגיר.
רענן
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
גודל הקולר כ 30X30
בדקתי שוב ולא מחובר לחליל
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
גודל הקולר כ 30X30
בדקתי שוב ולא מחובר לחליל
בהנחה שמדובר בקולר נחשוני,
אז כנראה היידן (או תואם) 403 או 405
קובץ מצורף 132713
אם זה זה,
גם הקולר 405 לא מספק בחיבור ישיר בעליות ארוכות ובעומס (בפרט בימים חמים).
כותב את זה מניסיון ההתקנה הראשון שלי.
ממליץ לך מאד לחברו בטור לחליל .
יש לך אפשרות להעלות תמונות של מיקום והתקנת הקןלר ?
רענן
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
קובץ מצורף 132714קובץ מצורף 132715קובץ מצורף 132716
התמונה השמאלית הפחות ברורה: צינורות השמן ביציאה מהקולר.
עוד מעט אנסה לצלם את חיבורי החליל שכלום לא מחובר אליהם.
ואצלם את חיבור רגש החום אל קרטר הגיר.
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מה המרווח (אם יש בכלל) בין הקולר למעבה המזגן ?
אם אני רואה נכון הקולר מחובר עם אזיקונים (כנראה למעבה).
אז רוב האזיקונים נמסים והקולר צונח מטה.
אם כבר מחברים, אז בקצוות הקולר יש קדחי עיגון על מסגרת הקולר.
רענן
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אתה צודק בהכל.
כל העבודות שנעשו ע"י המוסך הן ברמת הלצאת ידי חובה.
החל ממיקום חיישן חום הגיר, דרך עבודות חיווט החשמל
וחיבור הקולר עצמו.
כולל בזבוז של כמעט חודשיים על חלקים שבסוף אני מצאתי ברשת
והבאתי בעצמי ספיישל.
יאמר לזכות מנהל מנהל המוסך שהוא עומד מאחורי הדברים ומסכים
עם הטענות שלי (העליתי את הכל בפניו) ושהוא מתבייש ששחרר
ככה את הרכב, וביקש ממני לבוא אליו שוב ושהכל יסודר על ידו.
אני נותן לו קרדיט שיעמוד במילתו.
וגם אם לא, לא סוף העולם. זה דברים שאין לי באמת בעיה לסדר.
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אין פה מטרה להיות צודק.
פשוט עם קולר קטן שמחובר ישירות לגיר,
בנוסף צמוד למעבה המזגן (הקרנה/הסעת חום הדדית ביניהם).
בקיץ בעליה ארוכה אתה תטגן את הגיר.
כמעט בטוח שגם הקולר ינשור מטה עקב המסת האזיקונים.
ממליץ לא לחכות לקיץ ולטפס מים המלח כדיי לבדוק
שנבואות הזעם שלי מתקיימות.
מומלץ על התקנה מחדש,
מיקום במרווח של 5 סמ' ממעבה המזגן,
עיגון עם ברגים לתומכים של הגריל.
חיבור בטור לחליל.
ומה שבטוח לקנות צנרת הידרואלית מתאימה לטמפ' 150 מעלות צלזיוס.
(כבר ראינו התקנה עם צנרת דלק שהתפוררה).
מחוון חום אנלוגי עם יוניט תואם יעזור לך לשקט הנפשי.
המהדרין גם מתקינים וונטה על הקולר.
בהצלחה
רענן
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
זחלתי מתחת לרכב: חיבור רגש החום לאחד מברגי הקרטר.
הערכה שלי שזה בגדר של כוסות רוח למת.
זה נותן אינדיקציה למשהו במיקום הזה?!
קובץ מצורף 132717
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שעיר בגב"ב
זה נותן אינדיקציה למשהו במיקום הזה?!
כן !
אשליה שהגיר עובד בקרירות נעימה בנורווגיה ...
הכי מדויק בזרימת הנוזל ביציאה מהגיר.
או בקרטר עצמו.
תנסה להשיג TECH1 ותראה מה הטמפ' האמיתית של הגיר.
רענן
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מה שצילמת לא נראה כמו רגש טמפרטורה.
זה הזמן שאחרוני ראשוני היפאנים בארץ מתקרבים לסוף חייהם - לא נשארו הרבה. אתה מציל אחד מהם ונותן לו מחזור חיים חדש כרכב אספנות בעוד כמה שנים. אתגר רציני, ממש לא מיני-פרויקט. בהצלחה!
אני מקווה שהבנת שזה לא אפשרי או לפחות לא משתלם לשפץ ולהחזיק רכב כזה ישן במוסכים. לא בגלל שהם לא טובים, אלא הם פשוט לא בנויים לרמת הפרטים וכמות העבודה שיש בפרויקט כזה. אם אין אתה לך, מי לך?
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
נמרוד זה רגש טמפ' עם חור (שייבה).
מה שאומר שזה רגש שלא מתאים לגיר (משער כך, אין לי נסיון בזה).
מה שאומר שכנראה שילמתי על זובי.
מבטיח לעצמי שכל החירטוט הזה יסודר ע"י מי שאחראי לזה.
בכל מקרה, שמתי את הרכב במוסך שאני לא מכיר בגלל שחיפשתי "מומחה"
לטרופר שיוכל לתת לי חוות דעת מקצועית על הרכב. טעות.
נראה לי עכשיו, בעיקר אחרי שנסעתי קצת שאני יודע מה מצבו, יהיה טוב.
יש לי את התקציב להביא אותו למצב מכני טוב.
כפי שאמרתי זה רכב לטיולים בלבד, אז אשתדל
להזמין חלקים מחו"ל ולטפל במוסך של מי שאני סומך עליו. כמו תמיד.
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
לאט לאט אני מתחיל לסמוך על מר בחור יותר ויותר...
די בטוח שבפסח כבר יהיה במצב שארגיש נוח ליומיים שלושה
לאזור הציחור.
בינתיים בטיולים באזור הקרוב (הרי ירושלים וחבל עדולם) עושה את העבודה.
קצת תמונות מחוות הגתות ועין אוזן:
קובץ מצורף 133020
קובץ מצורף 133021קובץ מצורף 133022קובץ מצורף 133023
הכלבה זכתה בלינת לילה באוהל פעם הראשונה!
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
שמח שאתה נהנה.
לא התעמקתי בשני השירשורים שלך.
איכשהו, מריפרוף, נשמע לי שאתה חייב התנצלות לאחד מחברי הפורום.
אם פיספסתי משהו, מתנצל.
לביא
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
איזה קטע, נראה לי שאתה שכן שלי.
אני בטוח שראיתי את הרכב הזה בחניה ליד הרחוב שלי מס' פעמים.
בהצלחה בפרוייקט!
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אם כן אז תגיד שלום בפעם הבאה
(או כשאתה רואה אותי עם הרנו מגאן הישנה או האופנוע בצבע הדומה לזה של הטרופר:cool:).
כרגע הוא שוב במוסך לפיתרון בעיית התערובת העשירה, תיקון המזגן
ועוד כמה דברים.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אחרי יתר מחודש שאני מבקש מנועם רובין ממוסך יוסה
שיגיד לי מתי נוח לו שאחזור אליו לתיקון העבודה המזלזלת שעשה לי
עם חיישן שמן הגיר והתקנת קולר הגיר הגרועה ועוד כמה דברים שאני
חוסך בשביל לקצר...
סוף סוף בשיחה השבועית שלי אליו קיבלתי אישור לבוא בחמישי.
בחמישי האחרון ביטלתי יום עבודה והתייצבתי ב8 בבוקר.
אני לא אדבר, רק מבקש מהמבינים לחוות דעתם על העבודה כדי שאבין
כיצד כדאי לי להתנהל:
קובץ מצורף 133196
קובץ מצורף 133197
- - - Updated - - -
התמונות יצאו לי מסובבות ב90 מעלות, נראה לי שבכל זאת יצא ברור.
ברגע שלוחצים ופותחים את התמונה זה מסתדר.
נ.ב. כבר ביום חמישי שלחתי לרענן תמונות בפרטי כדי לקבל את חוות דעתו.
מכיוון שזו הייתה שיחה פרטית לא אשתף את דבריו בלי רשותו.
- - - Updated - - -
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל ממה שכתבת "העבודה המזלזלת שלו בהתקנה הקודמת"
ועל פי התמונות נראה שהוא לא מזלזל, הוא פשוט עושה כמיטב יכולתו שהיא כנראה לי מהאיכותית בשוק.
אני הייתי נמנע מלהתקין חיישן פונה לקרקע ברכב שטח.
-
תגובה: טרופר בנזין 3.2 96, מיני פרוייקט
מוטי אני באמת לא מבין גדול, למעשה אני ממש הדיוט בכל מה שנוגע
לגיר אוטומאטי.
אני מנסה להבין באמצעות אנשים הרבה יותר מקצועיים ממני (ויש פה כאלה שאני
ממש מקנא בידע שלהם) את איכות העבודה ולהבין עד כמה אני צריך להתרגש
מ:
א. חיישן כל כך פגיע, ברכב שטח.
ב. איכות ריתוך האום אליו הוברג החיישן.
ג. אי החשיבה קדימה איך והיכן לקדוח מה שיצר צורך לנסר
חלק קטן מגשר הגיר (רואים את זה בתמונה).
עם שאר הבעיות אוכל להסתדר בעצמי:
א. חיבור קולר הגיר באזיקונים לרדיאטור המזגן.
ב. אי חיבור הקולר לחליל הרדיאטור הראשי.
ג. חיווט נוראי.
החלטתי שבשום פנים לא מוכן לחזור למוסך הנ"ל לתיקון הדברים שציינתי.
באמת שאין לי רצון לדבר לגופו של איש, רק
להבין עד כמה למהר וללכת לאיש מקצוע אחר שיעביר את החיישן למיקום
טוב יותר+מילוי הקדיחה הנוכחית.
יש לי מיגון גחון מלא שיושב במחסן. לא מורכב עד שלא אסיים את העבודה
שיש לי הן על הגיר והן המנוע.
האם מיגון הגחון פותר לי את בעיית פגיעות החיישן?