ערב טוב, תופעה חדשה בליברטי kj-יש מכה שמתרחשת בסיטואציות מסוימות..לדוגמא עלייה תלולה בלואו 1 פתאום מכה,או לדוגמא העברה מלואו לפול טיים ובתחילת הנסיעה שוב מכה.זה בא והולך ולא קבוע,רעיונות להמשך בדיקות?
Printable View
ערב טוב, תופעה חדשה בליברטי kj-יש מכה שמתרחשת בסיטואציות מסוימות..לדוגמא עלייה תלולה בלואו 1 פתאום מכה,או לדוגמא העברה מלואו לפול טיים ובתחילת הנסיעה שוב מכה.זה בא והולך ולא קבוע,רעיונות להמשך בדיקות?
קשה להבין מהתיאור אבל מזכיר שרשרת שקופצת בתוך תיבת העברה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מאוד מזכיר את זה...
כנראה זה זה.
תתכונן להחלפת שרשרת בטרנספר.
זה ליברטי.. הייתי חושד דווקא בתושבות הדריפנציאל הקידמי שלך.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
האמת שעברתי עליהן וגם לא נראה לי שהיו גורמות לרעש כזה שהאוטו כבר במומנט נסיעה בעלייה,איך אפשר לבדוק שרשרת ועד כמה זה עסק בעייתי?
זהו, שבשרשרת שדופקת אין כל כך מה לבדוק.
שרשרת תקולה נראית בדיוק אותו דבר כמו שרשרת תקינה, אבל כשתפתח את הטרנספר ותוציא אותה ותשווה לשרשרת חדשה מהקופסה, תראה שהישנה ארוכה יותר ולכן קופצת (ודופקת).
בושינג ידית טרנספר.
הוחלף, הבעיה ממשיכה 🥺
המכה הזו היא רעש בלבד או קפיצה שמורגשת כהפרעה בתנועת הרכב?
לא רק רעש, לדוגמא השבת הרגיש כאילו האוטו לא משולב ומתקשה לטפס בעלייה, החלפתי מצב לpart time ועלה אבל גם היה רעש של דפיקה, אתמול בעמידה החלפתי מfull time לlow והיה רעש של מכה חזקה.
זה הולך ומתכנס לכיוון של שרשרת קופצת בטרנספר.
נקווה שלא 🥺
כנראה שכן.
אבל אל תיפול רוחך.
זה לא אמור להיות מסובך ו/או יקר נורא כמו שנדמה לך.
כעקרון, לא מוכרחים להוריד את כל הטרנספר מהרכב (וגם זה לא אסון גדול).
לפחות בסופות/רנגלר (טרנספרים די דומים לשלך) מספיק לפתוח ולהוריד חצי מגוף הטרנספר והשרשרת לפניך.
בלאי בשרשרת בתיבת ההעברה הוא טבעי אחרי שנים של עבודה.
השרשרת מורכבת מהמון-המון חוליות דקות שמחוברות זו לזו בפינים. עם הזמן החורים העגולים הקטנים בהם עוברים הפינים, מקבלים אובליות קלילה. זה משהו שאתה לא יכול לראות, אבל אם נניח שכל חור כזה מתרחב בעשירית מ"מ, הרי שבשרשרת שמורכבת ממאות רבות של חוליות, קיבלת התארכות של 5-6 מ"מ וזה כבר המון ומספיק כדי שהיא תהיה רפויה ותקפוץ.
הקפיצות הללו הן המכות שאתה שומע - ואז גם לא מועברת תנועה לגל ההינע הקדמי.
אני רק אוסיף- אם אכן מדובר בשרשרת קח בחשבון שיתכן וזה לא יגמר רק בה.
שרשרת שחוקה גורמת לחידוד השיניים בגלגל"שים מה שאומר שהחלפה לשרשרת חדשה לא תיפתור את הבעיה לגמרי, השרשרת החדשה לא תשב על כל השן ואחרי תקופה קצרה גם תיקפוץ(אולי אפילו מיד אחרי התקנה, כבר ראיתי כאלה), לכן אם יש קיט שיפוץ שרשרת+גלגל"ש לך על זה.
מנסיון בתיבות כאלו - אם תופסים את זה בזמן - העסק נגמר בהחלפת שרשרת.
אם מושכים זמן... הכל יכול להיות עד כדי קייס שבור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בטרנספרים האלה, השרשרת והגלגלשים רחבים למדי והשיניים לא נשחקות כל כך מהר. הגלגל"ש קצת דומה לגלגלש של גל-זיזים במנועים עם מערכת תזמון שמונעת ע"י רצועה.
מה שאתה מתאר - שרשרת שקופצת גם לאחר החלפה, ממש לא נדיר - מנסיון אישי.
אבל זה נובע משרשרת לא מתאימה (מק"ט לא מתאים וכו'. יש כמה דגמים וכמובן כמה וכמה יצרנים. אצלי בטרנספר 241 מחוזק של סופה ממוגנת, יש 3 דגמים של שרשרות). לכן אני מאוד ממליץ לבדוק היטב מה מוכרים לכם. בהנחה שהשרשרת שלכם מקורית והמק"ט נכון, נא לפרק את השרשרת הישנה ולקחת אותה כדוגמה כדי להשוות לשרשרת החדשה שאתם קונים. להקפיד על מק"ט זהה!
שרשרת שקופצת ונותנת מכה רצינית אכן יכולה לשבור את הקייס (שעשוי אלומיניום דק) - זו תקלה שמתפתחת ומחמירה שאסור להזניח! כי הנזק המצטבר באמת יכול להיות גדול ומבחינת עלויות להגיע להחלפת תיבת העברה קומפלט!
ומכיוון שאני מנחש שאין יותר מדי ליברטים בפירוקים ואולי מדובר בדגם של תיבת העברה שלא נפוץ בישראל, (זה לא טרנספר 231 רגיל של סופה שאתה מוצא די בקלות טרנספר משומש תקין לגמרי ב-1500-2000 שקל) אם פות"ש יצטרך לרכוש תיבה חדשה קומפלט, זה עלול להיות יקר.
אז נא לטפל בהקדם ולא להזניח!
הטרנספר הוא 242
לא עדכנתי שבפול טיים הבעיה בכלל ולא מתרחשת משום מה,אך ורק בפארט טיים ולואו .
עבר הרבה זמן מאז שהתעסקתי עם התיבה הזו, בכל זאת , אם אתה מתכוון לתקן לבד , הבעיה נמצאת בשילוב של הדיפרנציאל הפלנטרי שבתיבה.
הנה סרטון באמריקאית שמסביר מה לעשות.
https://m.youtube.com/watch?v=5SvIMecUsP4
אם בטרנספר עסקינן שאלה שמעניינת אותי, אם יש איזה קיט הסבה ל 241 שמשנה את יחס העברה מ 1:2.72 ל 1:4
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk