כן כן... הדיסקו הלך לבעלים חדש...
הגיע מחליף בדמות ראם 2013. מקורי.
אז תכף מתחילים, בקיצור- צריך הכל! מהתחלה! 😂
Printable View
כן כן... הדיסקו הלך לבעלים חדש...
הגיע מחליף בדמות ראם 2013. מקורי.
אז תכף מתחילים, בקיצור- צריך הכל! מהתחלה! 😂
תתחדש
תתחדש מברוק !
מה בתכנון?
הפוטנציאל גדול מאוד !!
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
תתחדש.
אין ספק שאתה חי את החלום (לפחות את החלומות שלי).
מקווה בשבילך שיש איזה ארגז-קאמפר נתיק בתכנון.
יופי של מכונה. פוטנציאל אדיר- ולא רבים בארץ מימשו אותו
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תתחדש נדב!
אני רק מקווה שאתה לא מאבד את הידע על הטרופרים, בונים עליך :)
מסקרן לראות מה תעשה מהמפלצת החדשה.
תתחדש.
להתראות מחר בגולן.
רגע רגע,
כולם פה מהללים, בזמן שבעצם, לפי חוקי הפורמט, האירוע בכלל לא התרחש... :img:
יש מצב.
בראש... בינתיים מצב סביר....🤣
לגבי השאר, עובד על זה. שואב מידע.
משתדל...
קובץ מצורף 132798
תתחדש.
לאט לאט האתר ישנה את שמו לטנדרלוג [emoji12]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
טבילת אש ראשונה...בגולן...
מעניין לראות פתאום כמה פול סייז מסתובבים בשטח...
אפילו יצא להישתתף אמש(הצטרפתי לאלעד,את החדש השארתי בחניה) בחילוץ מורכב מאוד של 2 כאלה בשלג עד השעות הקטנות, אם לבועז יש כוח שיפרט.... אני הולך לישון קצת...😂
קובץ מצורף 132816קובץ מצורף 132817
העבירות של הדברים האלה היא האמ-אמא של המוגבלת.
במיוחד אם אתה נשאר במגבלות החוק (שאוסר להגדיל צמיגים).
היום הספיקה סופה אחת כדי למשוך ראם מוגבה ונעול-כפול על צמיגי שטח, שלא הצליח להתקדם בכלל ומהר מאוד נתקע בבוץ הרע של הכניסה התחתונה לציר המוסכים... אבל אני ממש לא מתחייב שתמיד זה יצליח לי ככה.
התובנות שלי לגבי הפולסייזים האמריקאים - לא אוהב בכלל. אלה משאיות. רכבי עבודה, להעמיס ולגרור. לא לטיולי ג'יפים.
משקולת בארגז תועיל במצבים האלה
תובנה אחת שלי בינתיים רק מסופ"ש של סיבוב בצפון, צריך לשנות פאזה בראש. זה לא "ג'יפ". זה טנדר, רק שטנדר מגודל ומפלצתי, כוח בטח לא חסר, אבל כוח גם לא תמיד יכול לעזור בבוץ כנגד משקל של משאית.
כאמור בשישי לפנות בוקר חילצנו(חילצנו... אני רק סייעתי וכיוונתי... אלעד עם הטרופר(לא הסכים לי לבוא עם הראם) וגיסו עם פראדו) לבקשתו של בועז, ליד אלוני הבשן 2 דודג', אחד עם צמיגי 50/50 שהיה חילוץ ארוך יותר , השני שטח מלא, אחרי הכינון מהבור שהיה בו ההוא עם הצמיגים כבר יצא בעצמו תוך כדי נהמות מנוע ושחרור הסוסים. אפשר היה לראות בבירור שסוג צמיג משנה הרבה את המצב.
המידת צמיג דווקא סבבה, טיפה יותר מ 31".
לדעתי למי שמטייל חובה ציוד חילוץ(גם לשימוש עצמי) מתאים, הוזמנה כננת 12.500 ליברה.
עוד פרטים בהמשך. Stay tuned.
הרבה מרוכשי מקלטי המס האלה לא באמת יודעים לנהוג ולא משנים דיסקט
הכי גרוע לראות אותם עם עגלה עמוסה בשני רייזרים טסים בכביש 6 על 120 וצפונה .....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אני אכתוב על החילוץ הזה השבוע.
מגיע לאלעד ונדב המון תודות על עזרה גדולה ונחישות אין קץ במשך המון שעות מיגעות.
אנשים נדירים!
אכן, זה לא ג'יפ.
אבל זה גם לא טנדר.
היילקס/טריטון/דימקס הם טנדרים. ההתנהלות שלהם ואיתם בשטח אולי לא בדיוק כמו של ג'יפים, אבל קרובה יותר לג'יפ מאשר למגה-פולסייז.
טנדר מגה-פולסייז אמריקאי בגרסתו הישראלית שאינה מוכוונת לשום צורך אמיתי של שום לקוח, זולת הקלות-במס (כלומר הדגמים הכבדים, דבל קבינה, פולי-לואדד. העיקר שייכנס להגדרות של "משאית") הוא כבר משאית לא רק להלכה אלא גם למעשה בעל נתונים של משאית: אורך, רוחב, משקל, בסיס גלגלים עצום, זויות מרכב בעייתיות, צמיגים....
הצמיגים נכנעים ראשונים. רוב הבהמות הללו מתגלגלות על צמיגי כביש טהורים בקוטר שבין 31' וקצת ל-33', שנראים מתחת למפלצת כמו גלגל של מינימיינור. צמיגי שטח מלא עוזרים מאוד לבהמה כזו, אבל אם הקוטר שלהם נשאר המקורי המצחיק, אז זה כמו כוסות רוח למת - חבל על הכסף, אל תנסו בכלל כדי שלא תתבאסו אחר כך... הצמיג הטבעי והנכון לרכב כזה כדי שגם יוכל לנסוע באמת בשטח עם ג'יפים סטנדרטיים על צמיגי 30'-32', מתחיל ב-35' מינימום!!! ואסור שיהיה שום דבר שאינו שטח-מלא-אגרסיבי. עם כל דבר שפחות מזה - נתקעים בשטח. חד משמעית ומנסיון.
למנועי הטורבו-דיזל העצומים של הבהמות יש מומנט בלתי מוגבל למעשה, הרבה מעל 120-110 קג"מ בקראנק כבר בגרסאות הסטנדרטיות.... אבל במשוואת הכוח X משקל X חוזק מערכת ההנעה X אגן בוץ דביק ומחבק, האוטו נח על גחונו ולא יזוז מטר, אבל במכת גז אחת המומנט הזה יגזור/יפתל/ישבור משהו יקר.
זה נכון שהעמסת משקל בארגז עוזרת לפעמים (קצת משקל שיצמיד את הגלגלים האחוריים לקרקע). אבל זה נכון רק עד גבול מסוים. בסופו של דבר הבהמות האלה נתקעות על גחונן העצום והארוך ואז החצי טון שבארגז הופך מעזר לנטל. ראו הוזהרתם - חילוץ של כלים כאלה הוא קשה ומתיש!!! ולרוב דורש שיתבצע ע"י פולסייז אחר.
בקיצור - רכב חזק ומפנק לעבודה, אבל לא לשטח. אם צריך להעמיס הרבה, לגרור משקלים כבדים, לגמוא מרחקים ארוכים?... שבילים מסודרים פה ושם? זה באמת הפתרון הנכון. אבל מי שבחר במגה-פולסייז כדי לטייל בשטח אמיתי.... ליבי-ליבי אליו. הוא יגלה בהמשך שטעה טעות יקרה.
פיזיקאים גילו חלקיק יותר שלילי מאלקטרון - הברליטרון! :rolleyes:
אם מישהו יכול להוכיח לו שהוא טועה, זה נדב.
מברוק, תתחדש, תענוג לעקוב!
קדימה נדב, לך על זה.
בתמונות:
מוגבה, נעול כפול, צמיגי שטח. הרבה רוח וצלצולים.
אחד שבשבת האחרונה חשב כמו נמרוד - שאם אני אומר "שחור", צריך אוטומטית לומר "לבן" ומיד לרוץ ולהוכיח.
לצערי ולצערכם, אני בדרך כלל לא טועה בדברים האלה.
קובץ מצורף 132842קובץ מצורף 132843קובץ מצורף 132844
אם אני מזהה נכון, זה בגדה המזרחית של תעלת הירדן, קצת דרומית לקייאקים, זה מקום שגם בקיץ רווי, אז להכנס לשם עכשיו?
וזה לא ״ללא מוצא״ בכל מקרה בנקודה הזו?
כל הצפון רווי מים ובוצי. אז להיכנס לשם עכשיו?
ברור שכן! עכשיו הכי יפה!!! מתי תבוא? בקיץ?... כשכל הירוק הזה הופך לקוצים צהובים?......
אבל כן - יש בוץ. זה ידוע מראש. לא כל רכב מתאים לזה.
זו הכניסה התחתונה לציר המוסכים מכביש 91, השביל השחור - ממש בסיבוב ליד האקליפטוסים, מיד אחרי גשר בנות יעקב.
אולי ההמשך שלו עביר, לדעתי כנראה שלא, גם עם כלים כמו יונימוג. אני ממש ממליץ להמתין כמה ימים - שעומק השלוליות יקטן והבוץ יתייבש קצת.
השביל העליון מכיוון מצפה גדות כנראה בלתי עביר בעליל - לא בדקתי, אבל לפנינו נסוגה משם קבוצה של מפלצות קרביות - האמר H1 אזרחי משופר עם צמיגים מופרכים לחלוטין, יוקון בהמתי על סרנים חיים עצומים עם צמיגי סטיקי (נראו לפחות 37-40) ומנוע שנשמע כמו מרכבה 4, סופה גבוהה על 33, שני ספורטאז'ים מורחבים על 31 וויטארה ענקית על 31', כולם היו מטונפים כהלכה, נראו כמו אחרי צלילה במדמנה בגובה מכסה מנוע, ואמרו לי שהם לא הצליחו לעבור והם נכנסים מהשביל התחתון, השחור.
תפסתי עליהם טרמפ ונכנסתי אחריהם. מיד הבנתי שטעיתי טעות קשה.
אני לא נתקעתי. הופתעתי לגלות שהסופה על טויו MT בשיטת חנן (אמונה שלמה בצדקת הדרך, הילוך 2-3LOW, גז נדיב, לא עוצרים) חותכת את הבוץ ומתקדמת בלי להתאמץ יותר מדי, אבל שני פולסייזים ורנגלר JK קצר מהקבוצה שלי כן נתקעו מיד. ואני נאלצתי לעצור ולחזור אליהם. בזאת אולי הם הצילו אותי מלהיתקע בעצמי בהמשך....
וכאן נגמר הנסיון ההירואי שלנו להמשיך במסלול הזה. וזו כבר הרפתקאה נפרדת שתקראו עליה בסיכום הטיול באתר השטח - 4X4.co.il.
מה שברור לי כשמש בצהרי אוגוסט - תקראו לי שלילי ותגידו מה שתרצו - טנדר פולסייז שאינו משופר מהתחת על צמיגי שטח מלא אגרסיבי 35-37 לפחות, הוא לא רכב שטח. הוא רק משאית, שעוד רגע תיתקע ותהרוס לכולם את הטיול.
אני לא אקרא לך יותר שלילי. אבל נזכרתי בבדיחה מעשית:
פעם הבאה שהאשה חוטפת עליכם קריזה, קחו מגבת גדולה. גשו אליה בעדינות. שימו לה את המגבת מסביב לצוואר כמו גלימה של גיבורת על, ואמרו בקול רגוע: "מאמי את כבר לא עצבנית. מעכשיו את... סופר-עצבנית!"
ותקבלו מחבת בראש.
דרור ישנה את דעתו כשהוא יראה איזה סופר קמפר עם מנגל ובר נשלפים, שמורכב על איזה פולסייז כזה.
מהסוג שהופך כל חניון לילה לבית.
או אפילו man-cave נייד...
לא עוד טיולי עבירות. כן טיולי התנחלות.
תגיד "התנחלות בשטח" ולא "טיול".
אז כן, אין כמו פולסייז בשביל פרוייקט של קמפר כזה.
אבל מי שרגיל לטייל ב-SUV מוגבה נעול-כפול שמגיע לכל מקום, יקבל שוק מהשינמוך ביכולות הרכב.
אגב דרור- משום מה לא זכרתי. יש לך רישיון ג?