-
דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
שלום לכולם,
הדאסטר שלי תקוע במצב 4x4.
מבדיקה שעשו במוסך גילו שמגיע מתח ליחידה שאמורה לנתק את ה 4x4, אבל הניתוק לא מתבצע.
במוסך מורשה הציעו להחליף את כל הדיפרנציאל (יחידה חשמלית + דיפרנציאל).
המחיר כולל עבודה מאוד יקר.
האם יש מישהו שיכול לעזור לטפל בנושא?
האם יש מקום מומלץ לתיקון של היחידה החשמלית שאחראית לניתוק במקום להחליף את כל היחידה?
אני חדש בעולם רכבי השטח, אז אשמח לקבל עצות ועזרה מבעלי ניסיון.
תודה מראש לכל המגיבים!
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
על פניו, אלא אם הצלחת לגרום לנזק בלתי הפיך, לא נשמע סביר. אלו בד"כ פתרונות של מוסך יבואן שלא רוצה להתעסק עם פירוקי משנה.
אבל,. באמת שאני לא מכיר מספיק את הדאצ'יה.
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
נראה לי שאתה צודק.
יש למישהו המלצות על מקום שמתעסק עם פירוקי משנה?
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
תעלה תרשימים של המערכת.
יעזור לנו לנסות לעזור לך על כיוון אפשרי.
רענן
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
תעלה תרשימים של המערכת.
יעזור לנו לנסות לעזור לך על כיוון אפשרי.
רענן
יש את התרשימים בשרשורפלצת ...
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
יש את התרשימים בשרשורפלצת ...
אהה, או קיי, יולי 2025 אגיע לזה ...
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אהה, או קיי, יולי 2025 אגיע לזה ...
אני גם תפוס עד בערך אפריל 20353 ...
אבל אולי יש חיפוש או משהו שיודע למצוא את זה ..
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ממה שהצלחתי להבין מחיפוש בגוגל על emcd gkn, המומנט שהמצמד מסוגל להעביר לסרן האחורי הוא פונקציה של הזרם, כש3 אמפר זו הצמדה מקסימלית.
מה שאומר שב0 אמפר לא אמורה להיות הצמדה.
אם זה נכון, אז מה שהייתי עושה זה לנתק את החיבור החשמלי למצמד. אם עדיין יש הצמדה, אז כנראה יש בעיה פנימית במצמד.
אגב, איך הגעתם למסקנה שה4x4 משולב קבוע?
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
בלי תרשימים זה ניחוש.
הבחור מדבר על מתח בשביל ניתוק.
לי זה נראה שצריך להיות הפוך.
ממך חנן אני מבין שמדובר במערכת שמזכירה את ה TOD של הטרופר.
למרות שבטרופר יש מתח משתנה שבהתאם מגדיר את הטורק שמועבר (קדימה) במספר דרגות.
רענן
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ראיתי מה שהוא כתב ומצד שני קראתי על המערכת.
לא השתכנעתי מהתיאור של מה שאמרו במוסך.
למיטב הבנתי זה לא עובד ככה. אין צורך בזרם כדי לנתק.
תוכל למצוא תרשימים בגוגל אם תחפש על emcd gkn.
לא מתחייב שאיתרתי את המידע הנכון, אבל מצאתי מקור שמציין במפורש שזו המערכת שמותקנת בדאסטר.
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
איך אתה יודע שתקוע ב 4x4 ?
(או - מה גורם לך לחשוב ככה? )
והאם זה קרה פתאום או אחרי משהו אחר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
https://youtu.be/0-rcXte_qMU
אוי,
זה נראה כמו סרט רע לפרק את היחידה הזו ולתקן.
לא דובר רוסית, אבל זה נראה שכשל במיסב פנימי יכול לגרום לתופעה כזו ולהחליף את זה זה נראה לא פשוט
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אהה, או קיי, יולי 2025 אגיע לזה ...
הנה יובב מצא את זה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=777877
פה יש קישור שבור לקובץ שטל העלה
יכול להיות שזה היה זה?
תודה יובב
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
אצלי הקובץ עולה תקין. זה נראה בדיוק אותו מכלול שדיברתי עליו, עם אותו הסבר על עקרון פעולה.
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
מסרטונים שיובב מצא ... ( ברוסית ) נראה שזה painful לפרק את המכלול הזה .. כנראה זאת הסיבה שמוסכים מעדיפים להחליף אותו קומפלט.
https://youtu.be/0-rcXte_qMU
פה יש כל תהליך הפרוק / שיפוץ והרכבה של היחידה
https://youtu.be/hPupTkuH-lI
פה מסבירים שהמיסב נטחן והכדורים כבר מרובעים, וזה הסיבה כפי הנראה לכשל של היחידה.
יש גם הסבר כללי איך פועל המצמד הרב דיסקי על ידי חלק מהטבעות מחוברות לציר הפנימי וחלק לחיצוני .. וכשיש חיכוך בין הדיסקיות החלק החיצוני מתחבר לחלק הפנימי .. ( זה מאד מזכיר לי מצמד של אופנוע ) וזה הכל בערבון מוגבל לרמת הרוסית שלי ..
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ממה שאני מבין, חנן דייק עם האפיון של GKN EMCD והכדוריות בסרטון הן אלו שלוחצות על מערך הדיסקיות של המצמד במצב תקין. הלחץ מופעל ע"י האלקטרומגנט שגורם לתנועה של משטח אקצנטרי שמפעיל לחץ על הגולות לכיוון הדיסקיות - מה שלוחץ אותן ביחד להעברת התנועה לכיוון הדיפ' האחורי.
המיסב שהתפרק ממוקם בין הציר הנכנס לציר היוצא והכשל שלו נרם כנראה לחיבור מכני קבוע (שוב אם הבנתי נכון)
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
כך נראה ...
רק שזה מיסב גלילים מה שלוחץ להבנתי ולא מיסב כדורים.
הכדורים זה על הציר יציאה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
וזה הכל בערבון מוגבל לרמת הרוסית שלי ..
כל הכבוד גיא, בזכותך קיבלתי ליטוף אוהב
(הגב' לא הבינה איך פתאום אני רואה ושומע סרטון ברוסית ומרצון...)
לעצם העניין,
הקושי העיקרי שאני מזהה זה בהשגת או ייצור הכלים המתאימים.
בהנחה שיש את הכלים ואפשר לקנות את המיסב והדסקיות,
אני מניח שכל משפץ גירים יתמודד עם זה בקלות.
דהיינו 5000 ש"ח וצפונה.
יכול להיות שעדיף לקנות מפירוק,
אני אישית לא חושב שכדאי כי אי אפשר לדעת מה המצב שלו ועד כמה הוא גם קרוב לכשל.
אגב,
העיקרון דיי דומה למערכת ה TOD שיש לי בטרופר.
מכיוון שאני לא מכיר דאסטר בכלל !
האם אין אפשרות שנזק כזה נגרם עקב נהיגה ותפעול לא נכון חד פעמי או מתמשך ?
אצלי על מנת לא להעמיס את המערכת,
מפעיל את ה TOD רק ב HIGH בכביש (בד"כ בחורף).
בשטח,
או HIGH הנעה אחורית בלבד, או LOW 4X4 שאז המערכת TOD נעולה.
רענן
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
האם אין אפשרות שנזק כזה נגרם עקב נהיג ותפעול לא נכון חד פעמי או מתמשך ?
אצלי על מנת לא להעמיס את המערכת,
מפעיל את ה TOD רק ב HIGH בכביש (בד"כ בחורף).
בשטח,
או HIGH הנעה אחורית בלבד, או LOW 4X4 שאז המערכת TOD נעולה
לא נראה לי שקל לגרום כזה נזק כל כך בקלות וככל הנראה אין הרבה דאסטרים שדבר כזה קרה להם.
בכל.מקרה ההמלצה הגורפת היא להימנע מנסיעה בשטח במצב Auto, שבו היחידה מופעלת באופן עצמוני ולנסוע ככל הניתן במצב Lock, שבו היחידה מופעלת כיחידה אחת מכאנית.
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
שמח לעזור :)
לגבי הכשל .. אין לי מושג מה גרם לזה. אני אישית משתמש במצב אוטומטי כבר שנה. בנתיים זה נראה עובד ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yovavz
בכל.מקרה ההמלצה הגורפת היא להימנע מנסיעה בשטח במצב Auto, שבו היחידה מופעלת באופן עצמוני ולנסוע ככל הניתן במצב Lock, שבו היחידה מופעלת כיחידה אחת מכאנית.
השאלה אם בעל הרכב ו/או קודמיו הקפידו על זה.
גיא,
בתור "האבא הרוחני" של בעלי דאסטר בארץ,
שווה שתהדהד נושא התפעול לפני שיהיו רבים עם כשל כזה,
ואז כל עמלך הרב יתפוגג ...
רענן
-
דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
המלצה של מי ?
ככל שאני מבין. זה הכל. אבל ממש כל המידע שיש לפחות אצלי זה ספקולציות. השערות והבנות אישיות ...
יש איזה מידע רשמי של מישהו ?
אני לא קניתי את האוטו חדש מהסוכנות. אולי הם מסבירים. למרות שכן קנינו את הרכב השני. הרובוטי מהסוכנות ולפי רמת ההדרכה שקיבלתי שם. אני לא מאמין שמישהו שם מבין מה המשמעויות של הכפתור הזה בכלל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
גיא,
בתור "האבא הרוחני" של בעלי דאסטר בארץ,
שווה שתהדהד נושא התפעול לפני שיהיו רבים עם כשל כזה
זה כבר מהודהד (ההמלצה לנסיעה בשטח ב-Lock) בקרב קבוצות בעלי הדאסטרים מזה שנים ולדעתי גם אצל מדריכי נהיגת השטח השונים (דרור אולי יכול להעיד)
עם היבואן קצת יותר קשה לדבר
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
מזכיר לי סיפור ישן,
הויטרה של נדב42 קניתי אותה מיד ראשונה מגב' מאד מבוגרת,
בסיבוב התרשמות שלי ראיתי שהלוקרים במצב נעול,
ניסיתי לשחרר אבל היו תקועים.
היא מיד הסבירה לי שזה המצב שכיוונו לה בסוכנות הרכב ואמרו לה לא לגעת ...
בקיצור,
לך תסמוך על סוכני היבואן ... למרות שאני מאמין שבספר הרכב יהיה הגדרות
לכל מצב של הבורר ומתי להשתמש.
רענן
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
שלום חברים,
נכנסתי לשטח לשביל עפר רגיל.
נסעתי בו אולי 15 דקות במהירות נמוכה.
שילבתי ל 4x4 lock לפני.
לא היה איזה מכשול מיוחד בדרך.
בדרך חזרה העברתי ל 2x4 לפני היציאה מהשטח,
התחלי לשמוע היה רעש מהגלגל האחורי ימני במהירות גבוהה בנסיעה חזרה.
בפניות חדות לאחד הכיוונים במהירות נמוכה גם מרגישים שהגלגל האחורי ימני קצת מפרפר.
2 מוסכים שבדקו את הרכב אמרו שהרכב תקוע במצב 4x4.
האם אתם מכירים מקום מומלץ שיכול לטפל בבעיה ע"י שיפוץ החלק התקול ?
אני חדש בעולם רכבי השטח.
ממש מבאס להיכנס להוצאה כזו גדולה בגלל גיחה לשביל עפר שנוסעים בו פרייבטים, לכן אשמח לכל עזרה שאוכל לקבל.
המון תודה לכולם
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
הסיבה היא לא בגלל הנסיעה האחרונה. זה נזק שנגרם מזמן ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
שים מעצורים לפני הגלגלים הקדמיים.
גיר בניוטרל, בלם חניה משוחרר. מפתח מחוץ לסוויץ'.
הרם גלגל אחורי ימני באוויר. נסה לסובב אותו ביד. מסתובב?
כנ"ל לגבי השמאלי.
דווח מה מצאת. אולי יהיה אפשר לעזור באבחון.
אם אתה יודע לעבוד עם הידיים, שווה לפרק גל הינע, ולראות מה קורה. אם התקלה היא באמת במצמד, לפחות תוכל להשתמש ברכב עד שתחליט איך אתה פועל.
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
alonbrim
אני חדש בעולם רכבי השטח.
כמה זמן / קמ' לערך נסעת עם הרכב מאז שרכשת ?
בוודאות לא היה לפני כן ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
alonbrim
בפניות חדות לאחד הכיוונים במהירות נמוכה גם מרגישים שהגלגל האחורי ימני קצת מפרפר.
2 מוסכים שבדקו את הרכב אמרו שהרכב תקוע במצב 4x4.
תסמינים של נעילה אוטומטית נעולה בסרן האחורי.
יש מצב שמותקנת נעילה ?
את זה צריך לבדוק על ליפט ,
כאשר מסובבים גלגל אחורי לראות שהנגדי מסתובב לכיוון ההפוך.
במקרה כזה מעיד שאין נעילה ובעיה בסרן האחורי.
רענן
-
תגובה: דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
זה לא מסתדר משני כיוונים:
זה היה אמור להופיע גם לפני הטיול.
במצב 2x4 הסרן לא אמור לקבל כח ולכן הנעילה לא אמורה לעבוד.