-
מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
הדגמה מעניינת של מבחר קרוסאובר בסיטואציית שטח פשוטה לכל SUV ישן.
הדגמים לא אחד לאחד שמשווקים בארץ, אבל לא שינוי מהותי שמשנה את יכולות השטח.
אפשר לשים לב איך על שלל האלקטרוניקה ותוכניות השטח,
חוסר גמישות שילדה וחוסר מהלכי מתלה, לא באמת עוזר להתקדם בשטח.
גם מהר מאד המערכות נכנעות ועוצרות (התחממות) למניעת נזק (למרות שלדעתי נוצר נזק מצטבר).
https://www.youtube.com/watch?v=KzXN4YkI8A8
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
מעניין, והסובארו מפתיעה (לרעה).
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
המבחן הזה הוא מגה שטויות.
נתחיל מזה שאף אחד לא יתחיל לטפס בכוונה ב 2 על 4 ורק אז ישלב וינסה להתקדם משם.
נמשיך מזה שהמיצובישי למשל חופר בור מטורף לפני הגלגלים הקדמיים ואז אז מנסה כל מיני מצבי שטח בלי לזוז מהבור.
ושם התיאשתי מהמבחן הזה.
עוד נגיד שהצ׳נאן עלה ובלי שום דרמה ...
ונסיים בזה שמהנסיון שלי האישי. העליה הזאת לא היתה עוצרת את הדאסטר ( כך נראה ) ובטח לא הייתי מתחיל לפני שהייתי משלב 4 על 4 ומנתק את הבקרת אחיזה.
עוד משהו. אין שום קשר לרכבים שמוכרים בארץ ומה שבסרטון.
מנוע .. מעולם לא היה מה שעצר איזה רכב בשטח.
זה מתחיל ונגמר באחיזה. צמיגים. מהלכי מתלה ובקרת
משיכה.
אבל כותרת מפוצצת. שמכריזה שעדיף טרופר בן 40 מתפורר עם 500 אלף קמ מאשר קרוס אובר חדש. בטיחותי ומפנק. ... למה לא.
זורם :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
אבל כותרת מפוצצת. שמכריזה שעדיף טרופר בן 40 מתפורר עם 500 אלף קמ מאשר קרוס אובר חדש. בטיחותי ומפנק. ... למה לא.
זורם :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
גיא היקר !
יש עכשיו פרסומות של אופטיקה הלפרין להנחות מפליגות על משקפי ראיה,
שקול בדיקה, אני לא רואה טרופר לא בכותרת ולא בתוכן ...
בכלל, איזה מזל שלא מופיע בסרטון דאסטר.
רענן
-
מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
צודק. טעות שלי. שהתיחסתי לזה.
למחוק את התגובה שלי. מנהלים. בבקשה.
יום נעים לכולם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
המבחן הזה הוא מגה שטויות.
לא הייתי ישר מכריז בפרט שלא נצפה עד הסוף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
נתחיל מזה שאף אחד לא יתחיל לטפס בכוונה ב 2 על 4 ורק אז ישלב וינסה להתקדם משם.
מה שהודגם זה כניסה לשטח במצב AWD אוטומטי (למרבית הרכבים שיש),
הצלבה ואחר כך ניסיון ליציאה מההצלבה עם הפעלת מצב נעילה ושלל אפשרויות שונות של מערכות בקרת האחיזה.
הם ממחישים שנהגים, לא ג'יפאים מנוסים (שזה דיי חתך האוכלוסיה שרוכש רכבים כאלו )
עם רכב סטנדרטי (בלי שידרוגים והחלפת צמיגים) דיי יתקעו בשטח לא מסובך.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
ונסיים בזה שמהנסיון שלי האישי. העליה הזאת לא היתה עוצרת את הדאסטר ( כך נראה ) ובטח לא הייתי מתחיל לפני שהייתי משלב 4 על 4 ומנתק את הבקרת אחיזה.
אתה בוודאות ועם הדאסטר היית עולה. באמת שלא אומר זאת בציניות!
רק שוב ראה מה שכתבתי מעל לגבי נהגים ללא ניסיון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
עוד משהו. אין שום קשר לרכבים שמוכרים בארץ ומה שבסרטון.
ציינתי שהם לא תמיד אחד לאחד אבל לעצם העניין של השטח אין הבדל מהותי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
מנוע .. מעולם לא היה מה שעצר איזה רכב בשטח.
זה מתחיל ונגמר באחיזה. צמיגים. מהלכי מתלה ובקרת
משיכה.
מסכים 100%
שורה סופית,
העלתי את הסרטון כחומר למחשבה והצפת הפער בין פרסומות השיווק
למציאות האמיתית בשטח.
בפרט לאלה שקוסם להם (ובעידוד המשפחה) שבתוספת כמה אלפי שקלים
לאותו דגם, אפשר לצאת להרפתקאות "ולחרוש" את השטח בכל מסלול.
רענן
נ.ב - ההדגמות נעשו עם נהג יחיד ומינימום משקל.
עם רכב עמוס במשפחה וקצת ציוד, התוצאות יהיו יותר קשות משמעותית.
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
הדגמה מעניינת של מבחר קרוסאובר בסיטואציית שטח פשוטה לכל SUV ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
גיא היקר !
יש עכשיו פרסומות של אופטיקה הלפרין להנחות מפליגות על משקפי ראיה,
שקול בדיקה, אני לא רואה טרופר לא בכותרת ולא בתוכן ...
בכלל, איזה מזל שלא מופיע בסרטון דאסטר.
רענן
טול קורה וכו'...
גיא הצביע על בעייתיות של כל הסרטון הזה משלב התכנון של ה"מבחן" ועד שלב הסיכום ובצדק.
הוא לא הזכיר שום דאסטר ודאסטר היה חריג שם (אם היה נבחן) עם גיר ידני.
רק בשביל להמחיש - במבחן ההמשך של "קרב ה-SUV" הוא משום מה מחליט להתחיל מראש את המבחן ב"מצב השטח" של הרכב ולא ב-"מצב הכביש" - וזה כנראה קצת יותר נכון מאשר בדיקה של רכבים בשטח שמתחילה עם מצב הכביש...
https://www.youtube.com/watch?v=_SFmPjKxgNM
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
לא הייתי ישר מכריז בפרט שלא נצפה עד הסוף
מה שהודגם זה כניסה לשטח במצב AWD אוטומטי (למרבית הרכבים שיש),
לא, הוא מחבר AWD רק אחרי שהוא נעצר וחופר קצת מסביב ...
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מה שהודגם זה כניסה לשטח במצב AWD אוטומטי (למרבית הרכבים שיש),
הצלבה ואחר כך ניסיון ליציאה מההצלבה עם הפעלת מצב נעילה ושלל אפשרויות שונות של מערכות בקרת האחיזה.
הם ממחישים שנהגים, לא ג'יפאים מנוסים (שזה דיי חתך האוכלוסיה שרוכש רכבים כאלו )
באמת? ונהגים שזה עתה רכשו SUV או טנדר חדש הם ברובם מנוסים? אולי הם אוכלוסיה יותר חכמה מראש שכן יודעת אינטואיטיבית להכניס את הרכב ל-"מצב שטח"?
עם רכב סטנדרטי (בלי שידרוגים והחלפת צמיגים) דיי יתקעו בשטח לא מסובך.
אתה בוודאות ועם הדאסטר היית עולה. באמת שלא אומר זאת בציניות!
בלי לגרוע מיכולותיו וכבודו של גיא, 99.9% ממטיילי הסוברו/דאסטר שנתקלתי בהם בשטח עולים את זה בלי דרמות - גם כאלה בלי נסיון לאחר הסבר קצר לכל היותר.
רק שוב ראה מה שכתבתי מעל לגבי נהגים ללא ניסיון.
ציינתי שהם לא תמיד אחד לאחד אבל לעצם העניין של השטח אין הבדל מהותי.
מסכים 100%
שורה סופית,
העלתי את הסרטון כחומר למחשבה והצפת הפער בין פרסומות השיווק
למציאות האמיתית בשטח.
בפרט לאלה שקוסם להם (ובעידוד המשפחה) שבתוספת כמה אלפי שקלים
לאותו דגם, אפשר לצאת להרפתקאות "ולחרוש" את השטח בכל מסלול.
אני חושש שנסיון להזהיר את הציבור מהפער בין פרסומות למציאות באתר ג'יפולוג קצת, טיפה, מפספס את קהל היעד שלך...
רענן
נ.ב - ההדגמות נעשו עם נהג יחיד ומינימום משקל.
עם רכב עמוס במשפחה וקצת ציוד, התוצאות יהיו יותר קשות משמעותית.
ואולי דווקא יותר משקל היה עשוי גם לשפר את האחיזה?
אם כבר להיות מופתעים ממשהו במבחן, זה מה-RAV4 שנראה שה-TC שלו בכל זאת לא דרדל'ה
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
לא מסכים שהמבחן אינו טוב.
זה לא סרטון שבה להדגים נסיעת שטח נכונה אלא דווקא באופן מכוון מכניס את הרכבים לבעיה כשהם באים בלי תנופה.
כפי שרענן ציין אלה לא רכבים עם פארט-טיים מובנה, וגם לחלק שיש כפתור של "נעילת דיפ' מרכזי" זה יותר הוראה למחשב ולא נעילה מכנית אמיתית (ולא לכל הרכבים האלה יש כזה כפתור).
אז הכניסו לבעיה במצב סטנדרטי ואז כן לחצו על הכיוונונים האלקטרוניים על פי מה שיש בכל רכב.
גם אם אפשר לבקר את המבחן אז הוא עדיין מעניין.
וכפי שכתבתי קודם דווקא הפורסטר שיש ממנו ציפיות גבוהות יחסית לקטגוריה לא זהר ודווקא הראב4 שלא נהוג להמליץ עליו כאן בפורום נראה עם יכולות עדיפות.
וכן, כנראה שהמבחן הזה על דאסטר היה קטן עליו.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
לא, הוא מחבר AWD רק אחרי שהוא נעצר וחופר קצת מסביב ...
תסתכל שוב, רואים גם גלגל קידמי ואחורי מפרפרים.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yovavz
אם כבר להיות מופתעים ממשהו במבחן, זה מה-RAV4 שנראה שה-TC שלו בכל זאת לא דרדל'ה
נכון, ומה שאותי יותר הפתיע זה התנהגות הסובארו לרעה למרות שפה באתר היא דיי מומלצת
(אני אישית לא מחזיק מהסובארו למרות שיש לי משהו דומה ).
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
תסתכל שוב, רואים גם גלגל קידמי ואחורי מפרפרים.
- - - Updated - - -
נכון, ומה שאותי יותר הפתיע זה התנהגות הסובארו לרעה למרות שפה באתר היא דיי מומלצת
(אני אישית לא מחזיק מהסובארו למרות שיש לי משהו דומה ).
1:55
יש AWD אבל דיפ' מרכזי מנותק עד לרגע הזה והמשמעות היא שאין באמת 4 על 4 .. כי מספיק שגלגל אחד מפרפר בשביל שכל הכוח ילך אליו.
אז כל מה שאתה אומר זה דמגוגיה :)
הסובארו מומלץ פה כי הוא בין היחידים שנמכר בארץ עם AWD ואפשרות שטח כל שהיא .. במספרים גדולים. יש CX5 4 על 4 פה בארץ ... אבל מעטים מאד וכנ'ל גם ספורטז' ... וXטרייל וכו' ..
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
1:55
יש AWD אבל דיפ' מרכזי מנותק עד לרגע הזה והמשמעות היא שאין באמת 4 על 4 .. כי מספיק שגלגל אחד מפרפר בשביל שכל הכוח ילך אליו.
אז כל מה שאתה אומר זה דמגוגיה :)
מצטער, מה שאתה אומר זה נכון למערכות עם דיפרנצאלים פתוחים ללא שום מונעי החלקה (ויסקוזים וכדומה).
זה לא מה שיש ברכבים האלו.
ברכבים האלו יש מע' AWD דרוכה ומעבירה כוח בהתאם.
אבל אם כל מה שאני אומר זה דמגוגיה, אז כנראה שלגשר על הפער נצטרך עוד לילה של פרסיאידים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
הסובארו מומלץ פה כי הוא בין היחידים שנמכר בארץ עם AWD ואפשרות שטח כל שהיא .. במספרים גדולים. יש CX5 4 על 4 פה בארץ ... אבל מעטים מאד וכנ'ל גם ספורטז' ... וXטרייל וכו' ..
לדעתי, הסובארו פה מומלץ כרפלקס עדר וגם דיסוננס קוגניטיבי.
אממ, לא אמרתי דאסטר ...
רענן
-
מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מצטער, מה שאתה אומר זה נכון למערכות עם דיפרנצאלים פתוחים ללא שום מונעי החלקה (ויסקוזים וכדומה).
זה לא מה שיש ברכבים האלו.
ברכבים האלו יש מע' AWD דרוכה ומעבירה כוח בהתאם.
אבל אם כל מה שאני אומר זה דמגוגיה, אז כנראה שלגשר על הפער נצטרך עוד לילה של פרסיאידים .
לדעתי, הסובארו פה מומלץ כרפלקס עדר וגם דיסוננס קוגניטיבי.
אממ, לא אמרתי דאסטר ...
רענן
יש כפתור שמפעיל את האלקטרוניקה והויסקוזה .. תקשיב למה שהקריין אומר בדיוק ב 1:54-1:56 , עד לשלב הזה הוא מנותק.
אני לא אתנצל על העובדה שהדאסטר הוא אחלה אוטו ורכב כביש-שביל מעולה משכמו ומעלה במחיר משעשע .. אני רק לקוח מאד מרוצה. אני לא תכננתי / יתרתי / יבאתי / .. כלום . אני לא מקבל / קבלתי שקל או יחס מיוחד מהיבואן ו/או היצרן .. ואני לא יותר ממליץ על דאסטר מאשר כל אחד אחר פה ממליץ על הטרופר המתפורר שלו או הדיסקו שמחובר באזיקונים רק כדי שימשיך להתגלגל במורד במהירות אפס ..
אני לא אוהב להתרברב .. אבל אני כן אזכיר לך שהיו לי לפני הדאסטר אי אילו רכבי שטח ויצא לי העונג להתנסות ביותר מרכב אחד ולכן יש לי אישית את היכולת להשוות. העובדה היא שאני לא קניתי דאסטר אתמול ומאז אתמול אני מומחה שטח ומומחה דאסטר ... אני נוסע באוטו הזה כבר כמעט 6 שנים ..
במתארי שטח שונים ומשונים .. אני חושב מה שאני חושב על האוטו ולכן כשיש מקום להציע אותו, אני עושה את זה.
וזה לא קשור לסרטון הזה שצרפת, שאני חושב שהוא לא נותן כלום ! .. אבל ממש כלום.
אחרי שזה נאמר, כן יצא לי לראות רכבים דומים ( XV או טיוגאן או RAV4 ) בשטח בצפון וגם בדרום .. וראה זה פלא ! הם גם טיילו, גם ישנו באוהל ובסופו של דבר רובם כנראה שרדו את החווינה והגיע חזרה לציויליזציה ...
אז לא כל סרטון שבוא משמידים רכב כביש שביל סיני בנהיגה לא נכונה .. בא ללמד אותנו משהו.
ולסיום, צילום משבת האחרונה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6b141dd359.jpg
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
אין לי מושג איך עובדת מערכת ההנעה של הפורסטר, מלבד זה שהיא נחשבת AWD ונדמה לי שאין לה מצב קבוע של 2x4, אלא העברת כח לגלגלים לפי הצורך בהתאם למה שמחשב הרכב "רואה" באמצעות החיישנים.
במערכת שיש בדאסטר (סיכוי סביר שהיא דומה למה שיש בניסאן שבסרטון מלבד כך שבניסאן יש גיר רציף) במצב 4WD Auto הציר האחורי מקבל הינע רק כשיש צורך לפי מחשב בקרת האחיזה ובד"כ הרכב נוסע ב-2X4.
על כל פנים, להכניס לשטח רכב שהיצרן עצמו טוען ליכולות שטח שלו ולהסיק עליו מסקנות כשמראש לא נעשה שימוש במערכות/מצבי נסיעה שהיצרן עצמו טוען שיש לעשות בהן שימוש בנסיעת שטח - זה מבחן די חסר תוחלת בעיני
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
גיא , מתנצל !
לא רציתי ולא תכננתי שיצאו כאלו אמוציות.
ואין טעם לפתוח את הויכוח לגבי קרוס אובר חדש מול טרופר מתפורר
(למרות שבשום מקום לא ציינתי טרופר או כל דגם אחר).
יש מנהל שיכול לנעול את השרשור ?
רענן
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
הכל טוב.
אין אמוציות. רק שיש לי תחושה שכל פעם שאני רושם משהו. או כל פעם שמישהו בכלל רושם את המילה דאסטר. ישר השם שלי עולה כמישהו שדוחף דאסטר בכל פינה.
אני לא חושב שזה נכון. אני לא מכוון לזה. ואם יצא ככה. אני מתנצל. זאת לא היתה כוונתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
רק לגבי מבחנים שונים ומשונים - אני לא מתפעל בכלל מ'מבחן' שבו לוקחים ציוד, משתמשים בו לא לפי הוראות היצרן, ומסיקים מזה שהוא לא מתאים לייעודו.
אני מצפה מבוחן שינהג על פי ההוראות אם הוא מבקש לבחון יכולות.
אני גם שמח במידה מסויימת מזה שיש יותר מדרך אחת ליהנות מטיולי שטח. בשביל זה אנחנו כאן. אבל אכן חשוב שמי שנוסע בקרוסאובר ולא משנה מה טיבו - יבין שיש לו קו מסויים שאם עוברים אותו שוב שוב שוב - זה לא טוב לרכב. ולכל קומבינציות רכב-נהג הקו הזה נמצא במקום אחר.
בדיוק כמו שחשוב שבעלים של SUV - קשוח ככל שיהיה - יפנים שזה לא רכב עבירות (ויש שיזכירו שזה אפילו לא ג'יפ אמיתי).
בקיצור... תהיו מודעים למגבלות, תשתמשו בחוכמה בכלים שניתנו לכם... והכי חשוב - שיהיה בכיף, צריך ליהנות מזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
אסף, אני מציע שתצפה עד הסוף בסרטון.
זה מבחן השוואתי בין רכבים באותה קטגוריה כשמכניסים אותם לאותם מצבים בעייתיים בכוונה.
אחרי שהרכבים בתוך הבעיה מפעילים את מערכות העזר הקיימות באותו רכב. אפשר להתווכח האם נכון היה להפעיל את המערכות בתוך המיכשול או מראש אבל לדעתי זה כן מבחן שהושקע בו מאמץ ומחשבה והוא כולל כמות מכובדת של רכבים מהדורות האחרונים (אך הדאסטר לא ביניהם).
אין בסרטון שום הבעת דעה האם ג'יפונים מתאימים לשטח או לא. זה בסך הכל מבחן השוואתי בין רכבים מאותה קטיגוריה.
מה שאני מפיק מהמבחן הזה שלהבדיל מהדעה הרווחת כאן (שהיתה גם שלי) אז אולי פורסטר הוא לאו דווקא המצטיין ביותר ודווקא הראב4 שנחשב כאן כרכב כביש שלא ממליצים עליו, בעל יכולות לא רעות.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
אני מתרשם שמי שמבצע את המבחן 'מחפש צרות' וזה בסדר - אם מפעילים את מערכת ההנעה כמו שהיא מתוכננת.
המבחן הוא לא אם עובר או לא עובר אלא אם מצליח לצאת מתקיעה או לא. שזה גם מעניין...
אבל זה לא מה שאומרים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
אני מתרשם שדווקא המכשול מתאים לסוג הרכבים, במיוחד לפני שנטחן (מודה שלא צפיתי עד הסוף, ודי הרצתי קדימה, כולם נראו לי אותו דבר). לעובדה, ניתן לראות בחלק מהמקרים, שגם במצב "לא נעול" הם עוצרים את הרכב בכוונה כדי לנסות להתחיל מעצירה מלאה.
הם גם מתייחסים בהתחלה לכך שהרכבים הראשונים יטחנו את העליה ובכל זאת מבצעים את הניסוי, כשהפתרון שלהם הוא.... לשים את הרכבים החזקים (מנוע) בסוף?!
לגבי הסובארו,
מה שרואים מבחוץ, זה רכב שלא ניתקו לו את הesp ולכן לא נוסע לשום מקום. לא הייתי מקבל שום החלטה על סמך המבחן הזה.
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני מתרשם שמי שמבצע את המבחן 'מחפש צרות'
אני מסתכל על זה במבט של כמו בעלי לנדקרוזר שנכנסים לשטח בלי לנעול דפרנציאל מרכזי עד שמתחילים להצליב.
או שאנחנו מטפסים מעלה, נתקעים , ואז משלבים נעילה.
בכל אופן,
פתחתי את הפוסט בכוונה בפורום ג'יפאים מתחילים וייעוץ לפני קנייה,
לחדד מה קורה בשטח (לא אקסטרימי) לקרוסאובר סטנדרטי ללא שיפורים (כולל צמיגים) ונהג לא מנוסה / מומחה.
גם איך מהר מאד המערכות משביתות הרכב עד לקירור.
ובאופן אישי זה בעקבות שכנים, עמית לעבודה שמאד מאוכזבים
ממני שאני לא לוקח אותם לטיולי שטח לאחר שקנו לפי הפרסומת "עם SUV אמיתי, אני עובר כל מסלול"
(העמית לעבודה בכלל עם אאוטלנדר שלא ידעתי שיש לו AWD ).
כשהסברתי שאני לא רוצה לקחת אחריות על נזקים וחס ושלום פציעות
במסלולים שליד הבית (חורשן), מרימים לי , אבל לי יש ג'יפ יותר חדש משלך ....
אני בטוח שלא נעים להם לאכזב את המשפחה שאין באמת ג'יפ אמיתי.
ועוד באופן אישי,
כשאני "מאוורר" את ה SUV שלי בחורף,
אני לעיתים מתחמק מהפקק בואדי ערה דרך השטח הביתה (זה לא באמת חוסך בזמן),
אממה, לעיתים חייב להוציא רצועה ולסייע לקרוסאובר שגם מנסה לקצר דרך השטח ותקוע וחוסם את הדרך.
רענן
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
בקיצור,
כל הסיפור זה שיש איזה עמית אחד, שקנה Outlander 4X4 ומנג'ס לך שתיקח אותו לטייל ולא בא לך על תינוקות בשלב זה של חייך ;)
שמעתי שמתארגנת מחר בערב קבוצת תמיכה בנחל נמיה
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אני מסתכל על זה במבט של כמו בעלי לנדקרוזר שנכנסים לשטח בלי לנעול דפרנציאל מרכזי עד שמתחילים להצליב.
או שאנחנו מטפסים מעלה, נתקעים , ואז משלבים נעילה.
בכל אופן,
פתחתי את הפוסט בכוונה בפורום ג'יפאים מתחילים וייעוץ לפני קנייה,
לחדד מה קורה בשטח (לא אקסטרימי) לקרוסאובר סטנדרטי ללא שיפורים (כולל צמיגים) ונהג לא מנוסה / מומחה.
גם איך מהר מאד המערכות משביתות הרכב עד לקירור.
ובאופן אישי זה בעקבות שכנים, עמית לעבודה שמאד מאוכזבים
ממני שאני לא לוקח אותם לטיולי שטח לאחר שקנו לפי הפרסומת "עם SUV אמיתי, אני עובר כל מסלול"
(העמית לעבודה בכלל עם אאוטלנדר שלא ידעתי שיש לו AWD ).
כשהסברתי שאני לא רוצה לקחת אחריות על נזקים וחס ושלום פציעות
במסלולים שליד הבית (חורשן), מרימים לי , אבל לי יש ג'יפ יותר חדש משלך ....
אני בטוח שלא נעים להם לאכזב את המשפחה שאין באמת ג'יפ אמיתי.
ועוד באופן אישי,
כשאני "מאוורר" את ה SUV שלי בחורף,
אני לעיתים מתחמק מהפקק בואדי ערה דרך השטח הביתה (זה לא באמת חוסך בזמן),
אממה, לעיתים חייב להוציא רצועה ולסייע לקרוסאובר שגם מנסה לקצר דרך השטח ותקוע וחוסם את הדרך.
רענן
אז זה בעלי ה SUV המפונפן שמפריעים לך כשהם נתקעים וחוסמים את השביל ... :)
אוקי...
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
רק לגבי מבחנים שונים ומשונים - אני לא מתפעל בכלל מ'מבחן' שבו לוקחים ציוד, משתמשים בו לא לפי הוראות היצרן, ומסיקים מזה שהוא לא מתאים לייעודו.
אני מצפה מבוחן שינהג על פי ההוראות אם הוא מבקש לבחון יכולות.
אני גם שמח במידה מסויימת מזה שיש יותר מדרך אחת ליהנות מטיולי שטח. בשביל זה אנחנו כאן. אבל אכן חשוב שמי שנוסע בקרוסאובר ולא משנה מה טיבו - יבין שיש לו קו מסויים שאם עוברים אותו שוב שוב שוב - זה לא טוב לרכב. ולכל קומבינציות רכב-נהג הקו הזה נמצא במקום אחר.
בדיוק כמו שחשוב שבעלים של SUV - קשוח ככל שיהיה - יפנים שזה לא רכב עבירות (ויש שיזכירו שזה אפילו לא ג'יפ אמיתי).
בקיצור... תהיו מודעים למגבלות, תשתמשו בחוכמה בכלים שניתנו לכם... והכי חשוב - שיהיה בכיף, צריך ליהנות מזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מסכים לחלוטין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
אז זה בעלי ה SUV המפונפן שמפריעים לך כשהם נתקעים וחוסמים את השביל ... :)
אוקי...
לאאאאא , זה חלק מהחוויה של טיולון על הדרך הביתה.
מדבר על חסרי האונים בכאילו ג'יפ שמחכים למחלץ שיעבור במקרה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yovavz
בקיצור,
כל הסיפור זה שיש איזה עמית אחד, שקנה Outlander 4X4 ומנג'ס לך שתיקח אותו לטייל ולא בא לך על תינוקות בשלב זה של חייך ;)
שמעתי שמתארגנת מחר בערב קבוצת תמיכה בנחל נמיה
גם לא !
רק שאני צריך לבקש מהבת הקטנה שלי שלא תראה לחברה שלה השכנה סרטונים ותמונות שהיא מצלמת בשטח,
זה לא עושה לי טוב.
כנראה שה XV ניקנתה בעדוד המשפחה בתקופת הקורונה .
היה ניסיון לעשות סיבוב קל מסביב ליישוב אבל לא צלח.
נראה אולי יסתדר לאחר שיודרכו ע"י ברלי.
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
מצטרף לחברים פה, מבחן לא מתוכנן טוב בהמון מובנים.
מודה שאחרי הפורסטר כבר נשבר לי והפסקתי לראות.
יש פה איזה מין ניסיון מוזר לבחון בתאוריה "איזה מערכת AWD מגיבה טוב יותר".
גם באופן כללי , וגם ספציפית בסיטואציה של "נתקעתי ועכשיו אני אנסה לשלב מערכת AWD" , עכשיו השאלה...את מי זה מעניין ?
המבחן בעצם נעשה בשיטת נהיגה שלא רלוונטית לSUV.
לזחול כמו שהם מנסים זאת לא באמת אופציה בשום מכשול, מומנטום שפוי זה שם המשחק פה.
המבחן נחמד לצרכים תיאורטיים וכדי לתת ציונים למתכנני המערכת, אבל זה לא "תנאי מגרש" ולכן לא בהכרח יעיד על הביצועים האמיתיים.
כלומר...
לא סתם יש פער בין הדעה בשטח לבין המבחן הזה.
קח לדוגמא את הפורסטר כי בו היה ממש פער בין התדמית למבחן.
ל4X4 בסובארו יש חולשה, המערכת מגבילה מומנט בניסיון להגן על הגיר, ולכן הוא פחות טוב במצבי "זחילה".
אז למה הוא לא גרוע בשטח ?
כי נהגי הפורסטר משתדלים לנהוג בו אחרת, תן לו קצת מומנטום ופתאום זה "עובד".
וצריך עוד פעם להזכיר את העניין שהשטח ממש התחרבש בין הניסיונות?
לכם זה בורות פירפורים לא משמעותיים אבל לSUV שמנסה לעלות לאט (דגש חשוב) זה פער גדול.
אם רוצים לעשות מבחן כזה עם הרבה כלים, צריך לעשותו במסלול שנפגע פחות מפירפורים.
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kd2
קח לדוגמא את הפורסטר כי בו היה ממש פער בין התדמית למבחן.
ל4X4 בסובארו יש חולשה, המערכת מגבילה מומנט בניסיון להגן על הגיר, ולכן הוא פחות טוב במצבי "זחילה".
אז למה הוא לא גרוע בשטח ?
כי נהגי הפורסטר משתדלים לנהוג בו אחרת, תן לו קצת מומנטום ופתאום זה "עובד".
הוא כן גרוע בשטח.
האמת היא, שמערכת ההנעה של סובארו ממש גרועה בשטח.
ממש כמו רוב מערכות ה-AWD בשוק, שמיועדות לכביש חלקלק - ולא להצלבות כאלה.
אם לא מגיע מומנט לגלגלים והאוטו עומד, אז מה אכפת לי על מי המערכת מנסה להגן?.... כי זה כבר לא אוטו אלא מיצג סביבתי. פסל דומם.
זה באמת אשכרה לא עובד. וזה כי גיר רציף מעצם לידתו זה פטנט מחורבן, מזעזע. הכי מחורבן ומזעזע שאפשר. מחליק, מתחמם, לא עובד. לא כל מה שמתאים לטוסטוס או לקטנוע גדול או אפילו לרייזר, יתאים גם לאוטו ששוקל פי 3 מהרייזר.
אלא אם "עובד" זה שאתה משתמש בהמון מומנטום, כלומר מתחרע על האוטו באלימות בוטה כדי שבכוחותיו האחרונים יצליח איכשהו לעבור.
"המון מומנטום" זו אחלה שיטה לגרוטראלי - שתעביר גם פיאט פונטו במקומות שלא תאמין - השאלה רק אם היא תישאר בשלמותה ואם זה אכפת לך. הסובארו מספיק קשוחות כדי לצאת מזה בשלום, אם נתעלם מנשירת פגושים ומפתנים וכו'. זה גם למה הן כל כך פופולריות בגרוטראלי, (כשהן בנות 25 ועם גיר ידני).
יש לסובארו תדמית חזקה מאוד של "טוב בשטח" בזכות היכולות של דגמי העבר שאבסולוטית לא היו כאלה מדהימות - אבל הן היו טובות בהרבה מהאין-יכולות בכלל של כל המתחרים דאז. המוניטין הזה נשאר לנצח..
ממש כמו טויוטה שרוכבים יפה מאוד על מוניטין האמינות האינסופית של דגמים מהסבנטיז והאייטיז.
מעבר לזה, הרבה מעריצים של המותג אוהבים נהיגת שבילים מהירה, שזו חוזקה מסורתית בסובארו.
למי שאוהב את זה, אז כן - זה מותג "טוב בשטח". שם הגיר הנורא מפריע פחות.
אז ברקו יכול לצעוק "SUV אמיתי" במשך שבועיים ברציפות, אבל כל עוד יש שם גיר רציף, זה מתקשה לנסוע. ואז אני ממש מצטער.
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
דרור אני חושב שבאת היום קצת קשוח לדיון.
מדובר בג'יפונים והכל באופן יחסי.
אני דווקא התרשמתי מתגובותיך בפורום, ואחרי מסע מוצלח של חוצה ישראל עם הסוברואים...שדווקא התרשמת לחיוב.
אשמח לדעת מה האפשרויות האחרות ?
למעט הדאסטר, איזה ג'יפון מתנהג טוב מהפורסטר בשטח ?
-
תגובה: מתכננים לקנות קרוסאובר AWD ולטייל בשטח, כדאי שתראו את הסרטון
חחח
נכון שהרמתי להנחתה...
אבל זה כי כל השרשור הזה הוא הרמה אחת גדולה להנחתה.
הדאסטר אכן טוב בהרבה בשטח. מערכת ההנעה שלו פשוטה ויעילה עם תיבת הילוכים ידנית פשוטה וטובה - טובה אלפי מונים, עדיפה לאין ערוך מכל הפטנטים הרציפים/רובוטיים המיותרים. אבל נעזוב אותו בצד.
סובארו נתפסת כבעלת יכולת שטח טובה משל אחרים והיא אכן כזו. אבל לא כל כך בזכות הצטיינות כזו או אחרת של סובארו, אלא כי האחרים עוד פחות טובים ממנה. גיר רציף הוא קללתם של רוב היצרנים היפניים ואם הייתי צריך להצביע על משהו ממש טוב בסובארו שמייחד אותה מכל היתר הרי שהייתי מתמקד דווקא במערכת מתלים טובה שמצטיינת בתנועה מהירה על שבילים. שם גם מערכת ה-AWD זורחת והגיר הרציף פחות מפריע (אגב, אני סבור שגם בסעיף המתלים הדאסטר מנצח).
ואין לי בעיה להפיק מסע חוצה ישראל עבור כל מותג שתבחר. אעביר כל דגם של רכב בנתיב שהוא יוכל לשרוד בנסיעה.
אבל בסופו של דבר, ככל שמדובר ביכולת תנועה בשטח - כל החיה הזו שנקראת "קרוסאובר", במיוחד אם הוא כפול הנעה, היא עבודה בעיניים. הונאה שיווקית. מצטער.