-
(נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
אתמול עשיתי סיבוב עם אילי מאאוטבק על היילקס בן שנה עם קיט של קפיצים פרוגרסיבי (קינג) ובולמים EFS XTR, סדרה חדשה.
פשוט הייתי המום מאיך שהרכב הזה מגהץ, הזמנתי כזה גם.
בטח נוסע טוב בהרבה מה-150 הסטנדרטי של של אשתי, מבחינת הגיהוץ,
דניאל
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל מאירי
אתמול עשיתי סיבוב עם אילי מאאוטבק על היילקס בן שנה עם קיט של קפיצים פרוגרסיבי (קינג) ובולמים EFS XTR, סדרה חדשה.
פשוט הייתי המום מאיך שהרכב הזה מגהץ, הזמנתי כזה גם.
בטח נוסע טוב בהרבה מה-150 הסטנדרטי של של אשתי, מבחינת הגיהוץ,
דניאל
גם הקפיצי עלים מאחורה הוחלפו?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
כן, גם הם פרוגרסיביים, העובי של העלה משתנה.
דניאל
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל מאירי
כן, גם הם פרוגרסיביים, העובי של העלה משתנה.
דניאל
אפשר לשאול עלות ? ( רק של האחוריים. אצלי יש כבר בולמים של פוקס על הקפיצי עלים המקוריים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל מאירי
כן, גם הם פרוגרסיביים, העובי של העלה משתנה.
דניאל
התקנת עלים פראבוליים?
של איזה יצרן?
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
אפשר לשאול עלות ? ( רק של האחוריים. אצלי יש כבר בולמים של פוקס על הקפיצי עלים המקוריים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלך יש כנראה efs.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אצלך יש כנראה efs.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בדקתי- אצלי יש את הקפיצים המקוריים מאחור, כלומר הגביהו מקדימה בולם+קפיץ ומאחורה רק בולמים על הקפיץ עלה המקורי. אני מניח שקפיץ שמתאים לבולם ארוך יותר ישפר עוד את הנוחות/מהלך מתלה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
בוקר טוב,
בוודאי שאפשר לשאול הכל, בשביל זה התכנסנו.
קודם כל רק ביום חמישי הבא יותקן על הרכב שלי,
הקיט הוא של EFS ורק הקפיצים הקדמיים של קינג, כאמור פרוגרסיביים.
העלות היא 10 כולל הכל, מע"מ, אישור ברישיון וכיוון פרונט.
על אולדמן רצו 12.5, היה לי על הרכב הקודם, זה בכלל לא דומה בהתנהגות,
אחרי שאטייל איתו קצת אדווח קצת יותר בפירוט,
דניאל
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
אם ככה, אז העלים בעובי זהה, לא משתנה.
איך מסתדר הגבהה 2״ מקדימה בלי לאזן מאחור?
עם קצת משקל מאחור והרכב יישב לך עקום, בעיית היגוי ומסנוור את כולם בכביש.
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אצלך יש כנראה efs.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מדדתי
מקדימה גובה 54 מאחורה 55
הרכב בעצם מאוזן במצב לא עמוס ולא בתנוחת ״נחיתה״ כפי ש״אמור״ להיות. בולמי פוקס קדימה-אחורה, מקדימה גם קפיצי פוקס ומאחורה המקוריים.
יש סיבה להחליף את הקפיץ מאחורה ל efs שיגביהה או שגם מאוזן זה בסדר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
מדדתי
מקדימה גובה 54 מאחורה 55
הרכב בעצם מאוזן במצב לא עמוס ולא בתנוחת ״נחיתה״ כפי ש״אמור״ להיות. בולמי פוקס קדימה-אחורה, מקדימה גם קפיצי פוקס ומאחורה המקוריים.
יש סיבה להחליף את הקפיץ מאחורה ל efs שיגביהה או שגם מאוזן זה בסדר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
עם קצת משקל מאחור והרכב יישב לך עקום, בעיית היגוי ומסנוור את כולם בכביש.
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
אם הבעיה היחידה היא איזון - הרי שהפתרון טמון בקוילאובר הקדמי. ניתן לכוון את הגובה המדוייק של המתלה הקדמי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
לי מרגיש לעיתים שתערובות כאלו לא תמיד מוצלחות.
שנית, בטנדר כאשר הפרונט גבוה מהאחורה מתקבל היגוי מעורפל ביותר.
מאוזן לדעתי זה לא אידיאלי.
אשמח לתמונה של הקפיץ הפרוגרסיבי..
ולבסוף, כתבת xtr.. מה זה? מי זה? ראיתי את הלוגו הזה על הרבה קוילאוברים באחרונה...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אם הבעיה היחידה היא איזון - הרי שהפתרון טמון בקוילאובר הקדמי. ניתן לכוון את הגובה המדוייק של המתלה הקדמי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הממ- אבל אם אוריד את הגובה מקדימה אז בעצם אין הגבהה... נשמע כמו סט קפיצים גבוהים מאחור, המחיר לא אמור להיות בשמיים
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אם הבעיה היחידה היא איזון - הרי שהפתרון טמון בקוילאובר הקדמי. ניתן לכוון את הגובה המדוייק של המתלה הקדמי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בהתייחס שהקפיץ האחורי מקורי, כוונון שמשמעותו הנמכת ההגבהה לגובה מקורי.
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
אכן.
אני מוצא באתר של efs רק קפיצים לעומס, לא קפיצי הגבהה 'סתם' פרבוליים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות ברכישה היילקס או לנדקורזר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
הממ- אבל אם אוריד את הגובה מקדימה אז בעצם אין הגבהה... נשמע כמו סט קפיצים גבוהים מאחור, המחיר לא אמור להיות בשמיים
בהחלט מומלץ! אני תמיד מחליף את קפיצי העלים, לא מבין למה רוב האנשים בישראל לא מחליפים את העלים המקוריים בטנדרים האלו. איכות הנסיעה משתפרת משמעותית.
בהנחה שמדדת גובה אנכי ממרכז הגלגל עד הכנף, אז אצלי ברכב זהה יש 55 ס"מ מקדימה ו60 ס"מ מאחורה (בערך 120 ק"ג משקל בארגז, קפיצי אולדמן מדיום דיוטי, ארבעים אלף קילומטר מהתקנה).
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אכן.
אני מוצא באתר של efs רק קפיצים לעומס, לא קפיצי הגבהה 'סתם' פרבוליים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בקטלוג של אאוטבק ( אמנם מ 2019) מצאתי את זה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...da4b896e78.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
הפראבולי באתר של efs הוא ל 300-350 ק''ג קבוע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
(נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
הפראבולי באתר של efs הוא ל 300-350 ק''ג קבוע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אוקיי[emoji106]
מודה שאיני מבין מהו הקפיץ הפרבולי[emoji2369]
בקטלוג מופיע קפיץ עלים עד 150 קג - 50 ממ הגבהה- זה יכול להתאים, לא?
ואולי קפיץ אחורי של אולדמן שיתן 50 ממ הגבהה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
תתיעץ עם אילי ואיציק, אבל רוב הסיכויים שכמו לרוב האנשים הקפיץ הנכון יהיה הבינוני, THX-50HDE.
הקפיץ הרך יתאים למי שבאמת נוסע ריק לגמרי ובעיקר בכביש. הקפיץ הקשה מתאים למי שנוסע עם חצי טון קבוע - כלי עבודה שנותן שרות לטרקטורים למשל. המדיום הוא בדיוק בשבילנו - 100 ומשהו קילוגרם קבועים (סגירה כלשהי, מים, ציוד קבוע) ומשפחה מועמסת לטיולים שזה כבר אזור החצי טון. ואז הרכב נמצא גם ביום-יום וגם בטיול לא רחוק מנקודת העבודה האופטימלית 300 ק"ג.
ההגדרות של EFS לא שונות, אפשר להגיד אפילו זהות, לאולדמן, גם המחירים. לא רואה סיבה לערבב חלקים, תשאר עם המוצרים של אאוטבק.
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תתיעץ עם אילי ואיציק, אבל רוב הסיכויים שכמו לרוב האנשים הקפיץ הנכון יהיה הבינוני, THX-50HDE.
הקפיץ הרך יתאים למי שבאמת נוסע ריק לגמרי ובעיקר בכביש. הקפיץ הקשה מתאים למי שנוסע עם חצי טון קבוע - כלי עבודה שנותן שרות לטרקטורים למשל. המדיום הוא בדיוק בשבילנו - 100 ומשהו קילוגרם קבועים (סגירה כלשהי, מים, ציוד קבוע) ומשפחה מועמסת לטיולים שזה כבר אזור החצי טון. ואז הרכב נמצא גם ביום-יום וגם בטיול לא רחוק מנקודת העבודה האופטימלית 300 ק"ג.
ההגדרות של EFS לא שונות, אפשר להגיד אפילו זהות, לאולדמן, גם המחירים. לא רואה סיבה לערבב חלקים, תשאר עם המוצרים של אאוטבק.
ואלו קפיצים פרבולים?
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
זה הפראבולי לויגו... נגמר ב P
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4cded2267b.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
המדיום הוא בדיוק בשבילנו - 100 ומשהו קילוגרם קבועים (סגירה כלשהי, מים, ציוד קבוע)
לדעתי החישוב לא נכון, כי שוכחים לשקלל את משקל הנוסעים.
150+ קג קבוע זה פחות ממשקל הנוסעים.
אם אתה נוסע קבוע עם 4 נוסעים, גם אם זה 2 מבוגרים ושני ילדים, אתה באזור 150קג קבוע.
תוסיף לזה את הזיווד המינימלי שציינת, ואתה בקלות באזור 250קג קבוע.
ואז מגיע יום הטיול הארוך, ואתה רואה שהרכב יושב על עלי העומס, הנסיעה הופכת קשיחה (בגלל עלי הוומס) והתחת נמוך.
יש כאן מלכוד, כי מי שנוסע ביום יום לבדו ברכב, מגרד את ה-100קג עם עצמו ובקבוק מים והשטויות הרגילות שיש בכל רכב, אז הרכב ירגיש לו סבבה, אבל ברגע שאתה מוסיף נוסעים ואת ציוד הטיולים אתה כבר מחוץ לאזור הנוחות של הקיט הזה.
אם לוקחים את קיט ה-HD למשקל 350קג קבוע. ומחשבים באמת מה קיים ברכב, רואים שאחרי הפחתת זיווד בסיסי (שטויות, כלים, דיגום קטן)+נהג+משפחה, נשאר לך כמעט בדיוק את משקל ציוד משפחתי לנסיעת שטח בלי פשרות.
אני עם סט HD שני על הרכב, והרכב בנסיעה בכביש עם נהג לבד אכן מעט קשיח, אבל בטיול משפחתי עם הציוד המשפחתי, הקפיץ מתייצב בגובה מצויין, עם מרווח עבודה לעלי עומס, מה שמאפשר עבודת מתלה נוחה ולא כנגד הקיר של עלי העומס.
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ובכל זאת, מנסיוני האישי עם רכב זהה לשל יואב, ומתוך הנחה שהשימוש שלנו דומה, אני ממליץ על הקפיץ הבינוני מבין שלושת הקפיצים בהיצע של EFS או אולדמן (שתי מערכות מתלים דומות מאד).
אם אני טועה והצרכים של יואב שונים לגמרי, אז יש לו שתי אופציות - אחת יותר רכה ואחת יותר קשה.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
לגבי קפיץ פרבולי - יש להם קפיץ כזה מק"ט THX-50P, הגבהה 70 מ"מ, להיילקס חדש - נראה מעניין מאד. דניאל האם זה הקפיץ שאתה מתקין?
קובץ מצורף 133147
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לגבי קפיץ פרבולי - יש להם קפיץ כזה מק"ט THX-50P, הגבהה 70 מ"מ, להיילקס חדש - נראה מעניין מאד. דניאל האם זה הקפיץ שאתה מתקין?
קובץ מצורף 133147
מותר בישראל עד 50 ממ, לא?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
-
תגובה: (נגזר) דיון על הגבהה להיילקס Revo
נתונים של בולמים ומהלכי מתלה.
המקורי 380-620.
בערכות ההגבהה הנפוצות של 50 מ''מ בולמים 390-630.
כלומר ללא שינוי במהלך הכולל רק תוספת קטנה לפתיחה והסגירה לוחצת פחות את הבאמפסטופ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk