-
דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
אחותי ובעלה ניסו להעביר את הסמוראי שלהם (95, עלים) טסט בעצמם, מעשה אמיץ.
הכניסו את ההגבהה לרישיון, תיקנו ריפוד של כסא נהג, החזירו את הספסל האחורי למקומו ואפילו עברו את הביקורת של זיהום האוויר (פעם 8 גלידה).
לאחר כל זאת, וכשכבר באו לחתום על הטופס, אץ רץ מנהל המכון (רחובות) וגער בבוחנים איך הם מעבירים את הרכב טסט עם גלגלים כאלה.
עדכנית הצמיגים במידה 235/75/15 ורשומים ברישיון.
דרישת המנהל- להחזיר ל 205 על פי אוטודאטה ולעדכן ברישיון.
מי צודק? ויותר נכון- מה יותר חכם לעשות כדי לעבור טסט ולשמור על מידת הגלגלים הנוכחית.
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
מי צודק גם אתה יודע...
לגבי מה לעשות כעת, אני לא יודע.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
הגבול בין אומץ לטיפשות...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
פשוט נראה לי הזוי שמנהל מכון יכול להחליט על שינוי פרטי רכב ללא שום מגבלה.
הרי הרכב עבר כמה שנים טסטים (פעמיים בשנה) עם המידה הזאת, שנכתבה על ידי משרד הרישוי בעצמו.
במחי יד, על פי מצב הרוח הוא יכול לבטל את את מידת הגלגלים?
הזוי
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
עד כמה שאני יודע יצאה הוראת נוהל של משרד התחבורע המחייבת את מכוני הרישוי לא להעביר טסט ולדווח על כך למשרד הרישוי במקרה בו רשומה ברישיון מידת צמיגים השונה מהמידה הרשומה באוטודאטה.
אז תנסה ל"קמבן" - יעני תבוא עם הצמיגים במידה הרשומה באוטודאטה אבל מבלי שהבוחן ידווח על כך למשרד הרישוי ומבלי שתשונה לך המידה הרשומה ברישיון---- בהצלחה.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyo
פשוט נראה לי הזוי שמנהל מכון יכול להחליט על שינוי פרטי רכב ללא שום מגבלה.
הרי הרכב עבר כמה שנים טסטים (פעמיים בשנה) עם המידה הזאת, שנכתבה על ידי משרד הרישוי בעצמו.
במחי יד, על פי מצב הרוח הוא יכול לבטל את את מידת הגלגלים?
הזוי
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אני לא מומחה גדול בסמוראים, אבל מזתומרת נכתבה עי משרד הרישוי?
זה שמישהו הצליח להכניס את זה לרשיון פעם?
אתה יודע כמה מתחשק לי שהדיסקו שלי ינעל 245/75/16 או אפילו 235/85/16? הרבה דיסקואים שאני רואה מטיילים עם המידות הללו, והן נרשמו ברשיון ע"י משרד הרישוי. זה לא הופך את זה לחוקי.
אם המצב בסמוראי שונה. והמידה הזאת באמת מאושרת, או היתה בעבר, אזי אפשר לפנות לעו"ד שיתבע. אבל אני מנחש שהיא מעולם לא היתה.
אגב.
אם באמת המידה הזאת לא מאושרת, הרי שזה בדיוק התפקיד של הבוחן. בשביל זה בדיוק המציאו אותו.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
חפש במוסכים מסביב קומבינטור, תשלם 400-1000 שקל שוחד וסע לדרכך. ככה הרגלנו את הזבלים האלה ועכשיו אין דרך חזרה. פעם הבאה חפש אותם מראש ותמנע לעצמך את כאב הראש, כי תאלץ לשלם ככה או ככה.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
לדעתי שלא יעשו חוכמות ויחליפו ל205.
קומבינות תמיד אפשר אבל המחיר הוא לא תמיד שווה את התוצאה.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אני לא מומחה גדול בסמוראים, אבל מזתומרת נכתבה עי משרד הרישוי?
זה שמישהו הצליח להכניס את זה לרשיון פעם?
אתה יודע כמה מתחשק לי שהדיסקו שלי ינעל 245/75/16 או אפילו 235/85/16? הרבה דיסקואים שאני רואה מטיילים עם המידות הללו, והן נרשמו ברשיון ע"י משרד הרישוי. זה לא הופך את זה לחוקי.
אם המצב בסמוראי שונה. והמידה הזאת באמת מאושרת, או היתה בעבר, אזי אפשר לפנות לעו"ד שיתבע. אבל אני מנחש שהיא מעולם לא היתה.
אגב.
אם באמת המידה הזאת לא מאושרת, הרי שזה בדיוק התפקיד של הבוחן. בשביל זה בדיוק המציאו אותו.
דבר ראשון תודה הנימה, עברה יפה גם בכתב.
דבר שני, אם זה ברשיון, זה אומר שזה נכנס לשם אחרי בדיקה ובחינה, בשביל יש מכוני בחינה נכון?
שנית, אם ברישיון כתוב 235 והרכב יסע עם 205 זה גם לא חוקי בדיוק באותה מידה.
בקיצור, מבין שאני כנראה חי בלה לה לנד אבל הייתי מצםה שאם המכון כתב משהו, שיכבד ולא ימציא לי מסמכים שסותרים את הקביעה דלהם עצמם.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
רומזים לך: אם המידה הזו לא חוקית, אז מישהו קיבל מעטפת מזומנים כדי להכניס את זה לרשיון. יתכן מאוד שהמישהו הזה הוא עובד משרד התחבורה. גם שם יש עובדים מושחתים, ולפעמים זה משחק לטובתינו.
מי שעלה על זה, הבוחן, ביצע את תפקידו והגן על מקום העבודה שלו.
גם אם אתה ואנחנו מאוד לא אוהבים את זה- הוא עשה את מה שנדרש ממנו.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
הדבר החכם לעשות - לא צודק, לא הוגן, רק חכם - הוא לשכוח מהטסט הזה. כשלון. בעוד חודש להדפיס כפל רשיון, ולתת למ ו ס ך להעביר טסט במכון אחר.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
מבין את הרמזים, לא עיוור למה שהתנהל סביבי.
הרכב שלי (לא הסמוראי של אחותי) חוקי לחלוטין ועדיין לא חלמתי לנסות להעביר אותו טסט לבד, למה? ככה.
הם עשו ניסיון והמציאות טפחה להם בפנים.
ינסו שוב בחודש הבא.
ואגב, הם ניסו לעבור טסט 3 פעמים בשבועיים האחרונים, מעולם לא אמרו להם כלום על הצמיגים עד הטסט האחרון שבו לא מצאו ליקויים....
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
טסט זה נקניקיה. פעם או פעמיים בשנה צריך לאכול נקניקיה. עדיף לבלוע אותה הכי מהר שאפשר, ולא לנסות להבין איך מייצרים אותה.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyo
אחותי ובעלה ניסו להעביר את הסמוראי שלהם (95, עלים) טסט בעצמם, מעשה אמיץ.
הכניסו את ההגבהה לרישיון, תיקנו ריפוד של כסא נהג, החזירו את הספסל האחורי למקומו ואפילו עברו את הביקורת של זיהום האוויר (פעם 8 גלידה).
לאחר כל זאת, וכשכבר באו לחתום על הטופס, אץ רץ מנהל המכון (רחובות) וגער בבוחנים איך הם מעבירים את הרכב טסט עם גלגלים כאלה.
עדכנית הצמיגים במידה 235/75/15 ורשומים ברישיון.
דרישת המנהל- להחזיר ל 205 על פי אוטודאטה ולעדכן ברישיון.
מי צודק? ויותר נכון- מה יותר חכם לעשות כדי לעבור טסט ולשמור על מידת הגלגלים הנוכחית.
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חכה חודש מהתאריך שבוצע הטסט
לאחר חודש לך למכון טסטים אחר ותתחיל טסט מחדש.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
הדבר החכם לעשות - לא צודק, לא הוגן, רק חכם - הוא לשכוח מהטסט הזה. כשלון. בעוד חודש להדפיס כפל רשיון, ולתת למ ו ס ך להעביר טסט במכון אחר.
אין צורך להדפיס כפל רישיון, רק ללכת עם אותם רישיונות למכון אחר ולהתחיל מחדש. הדבר היחיד שצריך לעשות שוב זה אישור בלמים או אישור רכב מיושן אם דרוש, בהתאם לשנת הרכב
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
כבר לפחות שנה שלא צריך לבוא למבחן רישוי עם ניירת, כלשהי. הכול במייל.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
וואטאבר. זה כל הפואנטה - תן למוסכניק להעביר טסט, עם להדפיס, בלי להדפיס, לא רוצה לדעת.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
כבר לפחות שנה שלא צריך לבוא למבחן רישוי עם ניירת, כלשהי. הכול במייל.
לא שמעתי על זה
בשנה האחרונה העברתי טסט כמה וכמה רכבים
הכל עם הרבה ניירת :D
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
גם אני, העברתי השנה ארבעה רכבים. את הטנדר פעמיים.
האמת שהיה חריג למה שכתבתי שזה האישור רכב מיושן כי שניה לפני הטסט עברתי במוסך שנתן לי אישור, אז כבר היה לי את הנייר ביד.
חוץ מזה, צילום ת.ז. ביטוח, רשיון, אני שולח לפקידה באימייל ארבע דקות לפני שאני מגיע אליה, כדי שיהיה לה קל למצוא את זה.
אפילו התשלום בטלפון. לא ניירת ולא ארנק.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyo
מבין את הרמזים, לא עיוור למה שהתנהל סביבי.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לפות'ש , לא באשמתך אולי , זו אי ידיעה או תמימות/התממות.
יש רשיון ויש אוטו/קאר דאטה. רישיון כמו כל נייר סובל הכל ואפשר לרשום בו כל מידה . באוטו/קאר דאטה שרשם כאן פעם חבר בפורום יש רק 4 מידות מאושרות .אחרי 15 שנה עם סמוראי גם אני הבנתי את זה.
205/70/15 , 6.00-16 , 195-15 , 195-14 .
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
אם זה לא באוטו-דאטה, אז זה לא חוקי בישראל ולא נעליים.
אם זה לא באוטו-דאטה, אבל כן רשום ברשיון - סימן שזה הגיע לרשיון הרכב בדרך לא חוקית כלשהי. זיוף.
תגיד תודה שלא מאשימים את אחותך בזיוף רשיון רכב, שזו כבר עבירה פלילית - ורק דורשים ממנה להחזיר לרכב את הצמיגים שבמידה המקורית + שינוי המידה בהתאם ברשיונות.
הבוחן בסה"כ עשה את עבודתו. אם היה מתעלם מזה, יענו "בוחן טוב" לשיטתנו - היה חוטא לתפקידו והופך לעבריין בעצמו.
יש מכוניות שאין עליהן נתונים באוטו-דאטה. כאלה שמורכבות במסגריות בעיירות פיתוח מצפון לעמק יזרעאל, למשל. זה לא "יצרן" במובן המקובל של המושג ומבחינת אוטו-דאטה הוא לא קיים (וגם במציאות הוא כבר לא קיים). ואז מה שרשום ברשיון לפעמים תופס ולפעמים לא - אם הבוחן זוכר/מתמצא קצת במפרט המקורי. בעלי הג'יפים האלה לא לוקחים סיכון ולא מעזים להיכנס למכון הטסטים בעצמם אלא שולחים את האוטו עם מכונאי מקושר שמכניס אותו למסלול כחוק, רק מקבל יחס מתחשב יותר - בדיוק לכבוד הסעיפים כאלה.
אבל לצערך, סמוראי הוא רכב שמגיע מסוזוקי, שהוא יצרן מסודר. אז יש נתונים ויש אוטו-דאטה והכל. וזה בעסה, אבל זה מה יש.
מה שאתם עושים עכשיו זה להמתין חודש, להוציא כפל רשיון ולתת למוסך מקושר (במכון רישוי אחר) לבצע את הטסט. משלמים עבור אישור בלמים ותקינות רכב מיושן מחדש, והמוסכניק המקושר ייגש פיזית עם הרכב לטסט. הוא ולא אתם.
יש מצב שיעלה עוד קצת כסף כדי לשים לבוחנים בכיסים כי ככה התרגלו.
ומעתה ואילך, זה הנוהל הקבוע מבחינתכם. טסט ע"י מוסכניק ולא לבד.
או שהולכים בדרך הישר - תחליף צמיגים למידה מקורית וחוקית ותגיע לטסט חוזר + שינוי המידה ברשיון למידה המקורית.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
תודה לכולם, הנושא סגור.
ימתינו חודש ויגשו שוב.
ונראה....
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
לא דובר על כך שהיום מכוני רישוי עובדים עם קארדאטה ואוטודאטה כבר לא רלוונטי?
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
נכון, אוטודאטה כבר אינו רלוונטי לרישום שינוי מידות צמיגים, אך גם מקארדאטה לא תגיע הישועה מאחר ואין בו מידות חליפיות אחרות לבד מאלו שצוינו לעיל.
חנן, בין אם אתה שולח לפקידה את הניירת הדרושה ובין אם הנך מגיע אתם מודפס מהבית, עדיין יש צורך בה וללא הניירת לא תוכל לבצע את הליך הרישוי. בארבעה חודשים האחרונים, מכוני הרישוי אינם מדפיסים רשיונות רכב דרך מאגר משרד הרישוי בשל סכסוך כספי שנגלע בינהם, כך שחובה להדפיס את קובץ ה-PDF או להגיע עם הרשיון "הכחול".
לפות"ש, אישור תקינות(בלמים/מיושן) תקף ל-90 ימים - בדוק תאריכים.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
הסבירו לי השנה שאין יותר אופציה להחליף מכון רישוי לאחר חודש .
לאן שנכנסת , אתה נעול
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
טעות של המסביר.
לאחר 30 ימים ניתן לגשת לכל מכון רישוי שהנך חפץ.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ואין ״היסטוריה״ שעוברת למכון החדש?
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
כל מכון רישוי הנו ישות בפני עצמו, גם אם יש לו בעלים ושם משותף.
השיתוף היחידי של המידע הנו עם אגף הרכב/משרד התחבורה, אך ללא יחוד(פניה פרטנית של המכון למפקח) גם הרשות המפקחת אינה מודעת לכך.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
.
אם זה לא באוטו-דאטה, אבל כן רשום ברשיון - סימן שזה הגיע לרשיון הרכב בדרך לא חוקית כלשהי. זיוף.
לא נכון. אתה טועה ומטעה.
בשנות התשעים היה ניתן לשנות מידה באופן די חופשי, וחוקי. לא קומבינה ולא זיוף.
-
תגובה: דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MashberNafshi
נכון, אוטודאטה כבר אינו רלוונטי לרישום שינוי מידות צמיגים, אך גם מקארדאטה לא תגיע הישועה מאחר ואין בו מידות חליפיות אחרות לבד מאלו שצוינו לעיל.
חנן, בין אם אתה שולח לפקידה את הניירת הדרושה ובין אם הנך מגיע אתם מודפס מהבית, עדיין יש צורך בה וללא הניירת לא תוכל לבצע את הליך הרישוי. בארבעה חודשים האחרונים, מכוני הרישוי אינם מדפיסים רשיונות רכב דרך מאגר משרד הרישוי בשל סכסוך כספי שנגלע בינהם, כך שחובה להדפיס את קובץ ה-PDF או להגיע עם הרשיון "הכחול".
לפות"ש, אישור תקינות(בלמים/מיושן) תקף ל-90 ימים - בדוק תאריכים.
בעבר היו אישורים פרטניים או גורפים לשינוי מידת צמיגים באופן שאינו תואם את התוכנות מאגר נתונים.
מה עושים עם הקונפליקט.