-
אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אבל מה לעשות שזו המציאות?...
בבקשה:
משרד התחבורע מתנגד ליבוא רכבי אספנות שהוסבו לחשמל
ומזה ניתן להסיק שיתנגד גם להסבה שלהם לחשמל כאן.
כי למה לומר "כן" כשאפשר לומר "לא".... ולמה לאשר כשהכי קל לאסור - וזהו.
חומר למחשבה לכל האופטימים שהשתעשעו ברעיונות מרחיקי לכת....
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אתה?! רוצה להסב רכב אספנות לחשמל?? למה?
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אני אולי לא, אבל חשבתי עליך....
- - - Updated - - -
וברצינות, אם אנסה רגע לחשוב כמו פקידון במשרד התחבורע, העיקרון של להסב מכונית ישנה למנוע חשמלי, לא שונה מלשתול בה מנוע LS3....
זה שינוי מבנה ולכן זה אסור כאן.
- - - Updated - - -
ואם נתעקש לשמור על אופטימיות, נקודת האור נמצאת לכאורה בתירוץ של משרד התחבורע עצמו:
"נדרש אישור מהיצרן, ובמקרים רבים מדובר ביצרן שכבר אינו קיים".
אז ההגיון של מי שרואה עולם ורוד דרך עינים אדומות, אולי יכול להיתלות בתקווה שיצרנים שכן קיימים (נגיד פולקסווגן שהציגו הסבה למנוע חשמלי לחיפושית הקלאסית) יציעו הסבות כאלה בעצמם באופן מסחרי - ואז אולי זה כן יהיה מותר?....
אולי. תהיה בטוח שבמדרונות המשרד הממשלתי המיותר הזה ימצאו גם לזה תשובה שלילית ונימוקים נגד.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
לא מבין אותך, אתה רוצה שאנשים יוכלו להסב ג'וליה ספרינט GT להנעה חשמלית?!
זה רצח עם שדגל שחור מתנוסס מעליו (לשיטתך, תקן אותי אם אני טועה). זו חובת השלטון להגן על מיעוט מוחלש כמו מכוניות זקנות, וזה שבגולה מבצעים מעשי זוועה כאלו מחייב אותנו להקפיד שבעתיים, מה עם כל ההיסטוריה שלנו.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
דרור,
דווקא לרוב מזדהה עם תגובתיך.
במקרה הנ"ל, דווקא לא.
דמיין חיפושית רקובה שגם ניסרו לה את הגג והתקינו הסבה לחשמל
עם יכולת 0 ל 100 בפחות מ 5 שניות (לא בעיה בכלל).
מצד שני יכלו להגיע לאותה תוצאה עם דרישה לאישור ההסבה
במעבדת הטכניון.
זה כנראה היה "מתעכל" טוב יותר.
רענן
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אף אחד לא מדבר על חיפושית מנוסרת.
בארה"ב ובאירופה ישנן סדנאות (שלטכניון עוד יש מה ללמוד מהן)
שמסבות רכבי אספנות למנועי חשמל ,
בהתאמה כמובן לשלדת הרכב, עמידותו בכוחות G ועוד.
הנה למשל דוגמא של פורשה בת 40
שהפכה למשהו יותר ידידותי לסביבה מיצרנית שלוליות שמן המקורית
https://www.youtube.com/watch?v=CYrk...annel=TheVerge
במקום לחשוב פתוח , למצוא איך להגיד "כן" , להנחות במקצועיות ומתוך הבנת ההנדסה.
יושב לו פקיד , שכל השכלתו היא ניירת (אולי הוא גם יודע לתפעל MS-WORD)
מחליט החלטות ומסרס חלומות.
וזה מחזיר לשאלה הראשית.
למה במדינה דמוקרטית לא נותנים לאזרח את האחריות ?
(וכתבתי את המילה הנכונה "אחריות" ולא חופש או כאוס)
הפרטיות והאחריות הן אחיות.
לא צריך ולא רצוי שהשליט יקח מהאזרח את האחריות להחליט
עם איזה צמיג הוא רוצה ליסוע, עם איזה מנוע וכמה כ"ס או עם עם איזה קיט הגבהה.
הבטיחות בדרכים היא לא אחריות השליט ובטח לא אחריות המשטרע.
הבטיחות היא אחריות האזרח ומי שלא אחראי שישלם.
כך זה צריך להיות במדינה דמוקרטית מתוקנת.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
דרור,
דווקא לרוב מזדהה עם תגובתיך.
במקרה הנ"ל, דווקא לא.
דמיין חיפושית רקובה שגם ניסרו לה את הגג והתקינו הסבה לחשמל
עם יכולת 0 ל 100 בפחות מ 5 שניות (לא בעיה בכלל).
מצד שני יכלו להגיע לאותה תוצאה עם דרישה לאישור ההסבה
במעבדת הטכניון.
זה כנראה היה "מתעכל" טוב יותר.
רענן
אני מדמיין חיפושית רקובה, או כל אוטו רקוב אחר, או כל אוטו שמישהו ניסר לו את הגג בחצר, ולא מאשר לו לנסוע על כביש בכלל. גם עם מנוע מקורי. איך?....
אבל אנחנו מדברים על אוטו לא רקוב. ועם מרכב שלם ומקורי.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
דרור,
דווקא לרוב מזדהה עם תגובתיך.
במקרה הנ"ל, דווקא לא.
דמיין חיפושית רקובה שגם ניסרו לה את הגג והתקינו הסבה לחשמל
עם יכולת 0 ל 100 בפחות מ 5 שניות (לא בעיה בכלל).
מצד שני יכלו להגיע לאותה תוצאה עם דרישה לאישור ההסבה
במעבדת הטכניון.
זה כנראה היה "מתעכל" טוב יותר.
רענן
התשובה בגוף השאלה
כדי למנוע מחיפושית שבנתה לשייט ב80 קמ"ש ולהאיץ בזמן נצח למהירות הזו
לנסוע 200 קמ" ש ולהאיץ בפחות מ5 שניות
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gillss
יושב לו פקיד , שכל השכלתו היא ניירת (אולי הוא גם יודע לתפעל MS-WORD)
מחליט החלטות ומסרס חלומות.
למה אתה מלכלך? יש לו ידע ונסיון - הוא מינוי פוליטי....
כך זה צריך להיות במדינה דמוקרטית מתוקנת.
נו באמת. פה זו באמת דמוקרטיה?... ועוד מתוקנת?....
אני חושב שקיבלתם תשובה
...
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
דרור אתה מתמקד במשרד התחבורה אבל אם תחשוב על זה רגע אנחנו מדינה של פקידים שיש להם מדינה וציבור להתעמר בו. מתי ראית פה החלטות שמתקבלות לגופו של ענין? הפקידים אמורים לשרת את הציבור, אני כמעט ולא נתקלתי בעובד ציבור שבא באמת לעבוד ולשרת את האזרח, סליחה על ההכללה. רטג, קקל, משרד הפנים, ממ"י, you fucking name it. בפורום הזה משרד התחבורה והרטג מככבים כי זה מה שכואב לנו אבל זה ממש לא עוצר פה.
עפר.
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gillss
אף אחד לא מדבר על חיפושית מנוסרת.
בארה"ב ובאירופה ישנן סדנאות (שלטכניון עוד יש מה ללמוד מהן)
שמסבות רכבי אספנות למנועי חשמל ,
בהתאמה כמובן לשלדת הרכב, עמידותו בכוחות G ועוד.
הנה למשל דוגמא של פורשה בת 40
שהפכה למשהו יותר ידידותי לסביבה מיצרנית שלוליות שמן המקורית
https://www.youtube.com/watch?v=CYrk...annel=TheVerge
במקום לחשוב פתוח , למצוא איך להגיד "כן" , להנחות במקצועיות ומתוך הבנת ההנדסה.
יושב לו פקיד , שכל השכלתו היא ניירת (אולי הוא גם יודע לתפעל MS-WORD)
מחליט החלטות ומסרס חלומות.
ומה אתה מצפה שאותו פקיד יערוך מחקר על כל סדנה ויבין מי מקצועי ומי חלטורן ?
מחיר הסבה מקצועית הוא בשמיים.
ואז יגיעו הקומבינטורים (שגם פה אוהבים להמליץ עליהם) וידאגו
לאישורים של אותה חיפושית רקובה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gillss
וזה מחזיר לשאלה הראשית.
למה במדינה דמוקרטית לא נותנים לאזרח את האחריות ?
(וכתבתי את המילה הנכונה "אחריות" ולא חופש או כאוס)
הפרטיות והאחריות הן אחיות.
לא צריך ולא רצוי שהשליט יקח מהאזרח את האחריות להחליט
עם איזה צמיג הוא רוצה ליסוע, עם איזה מנוע וכמה כ"ס או עם עם איזה קיט הגבהה.
הבטיחות בדרכים היא לא אחריות השליט ובטח לא אחריות המשטרע.
הבטיחות היא אחריות האזרח ומי שלא אחראי שישלם.
כך זה צריך להיות במדינה דמוקרטית מתוקנת.
דווקא בשנת הקורונה אפשר לראות מה המשמעות
לכל דעה וכל אחד שחושב רק על עצמו ואחריותו.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לא מבין אותך, אתה רוצה שאנשים יוכלו להסב ג'וליה ספרינט GT להנעה חשמלית?!
זה רצח עם שדגל שחור מתנוסס מעליו (לשיטתך, תקן אותי אם אני טועה). זו חובת השלטון להגן על מיעוט מוחלש כמו מכוניות זקנות, וזה שבגולה מבצעים מעשי זוועה כאלו מחייב אותנו להקפיד שבעתיים, מה עם כל ההיסטוריה שלנו.
קובץ מצורף 133176
שמע..... למה לא?
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אתה יודע שזה אוטומטי, כן? אין קלאץ'.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אלקטרז...
או אולי תדמור בסוריה?
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אתה יודע שזה אוטומטי, כן? אין קלאץ'.
כנראה שגם אין בכלל גיר....
אבל אתה יודע, צריך להתכונן לרגע שבו עצם התנעת מנוע שריפה פנימית ע"י אזרח מהשורה (שאינו עובד רשות כלשהי) תיחשב לעבירה פלילית שקנס שמן+מאסר ארוך בצידה. הרגע הזה לא כל כך רחוק.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
או שאיראני השתלט על היוזר שלך יה ברלי, או שהאידאולוגיות שלך הרבה יותר אלסטיות ממה שחשבתי. פייר, אכזבה.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אל תנסה להסיט את הנושא.
אני לא נגד הנעה בחשמל, או במימן. או במים כבדים. או בקפיץ וגומיה.
אני נגד טכנולוגיה שדוחקת הצידה בני אדם ומייתרת אותם. נהיגה אוטונומית למשל.
וגם זה לא בגלל הטכנולוגיה לכשעצמה, שהיא משהו מרתק - אלא רק כי אני נגד איסורים והגבלות. וברור לי שביחד עם רכב אוטונומי יגיעו החוקים שיאסרו על אנשים לנהוג.
עצם הסבת מכונית ישנה למנוע חשמלי שקט ונקי - זה אחד הדברים המקסימים בעיני. גם רסטו-מוד וגם עם מודעות לאיכות הסביבה ולאויר נקי וכו'.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
פשששש, באלפא רומיאו,
לא לשמוע זוג ווברים/דאולראטו כפולים עם מסנן רשת נפתחים ושואבים אוויר ?
גם בלי הבאס מזוג המפלטים הפתוחים ב 6000 סל"ד ?
על זה נאמר, "אם בארזים נפלה השלהבת, מה יגידו אזובי הקיר"
כנראה שאפשר לכבות את האור
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
מסנן רשת זה טוב רק בתמונות.
במציאות המאובקת שלנו לא תעז לעולל את זה לאוטו שלך.
וחוצמזה יש את הסאונד הזה על דיסק או USB. מקבל דרך מחשב הרכב את הפולסים הנכונים בזמן שאתה נותן בגז, והנה לך סאונד של צמד ווברים כפולים בפתיחה מלאה ואגזוז רועם ב-6,000 סל"ד. ישר מהרמקולים לאוזן. אבל בלי לכוונן אותם פעם בשבוע עם מתקן ארבע המבחנות והכספית....
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני נגד טכנולוגיה שדוחקת הצידה בני אדם ומייתרת אותם. נהיגה אוטונומית למשל.
וגם זה לא בגלל הטכנולוגיה לכשעצמה, שהיא משהו מרתק - אלא רק כי אני נגד איסורים והגבלות. וברור לי שביחד עם רכב אוטונומי יגיעו החוקים שיאסרו על אנשים לנהוג.
רוב האנשים, לפחות בארץ, נוהגים כל כך גרוע שהחלפה שלהם בבינה מלאכותית (אפילו כזו שלוקה בחסר) תשפר את מצב התנועה בכבישים במידה רבה.
ליאור
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מסנן רשת זה טוב רק בתמונות.
אם היית בא למפגשים המיתולגים בהרצליה , היית שומע אותנו כבר מרשפון ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
במציאות המאובקת שלנו לא תעז לעולל את זה לאוטו שלך.
ביום יום היה פילטר אוורירי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
וחוצמזה יש את הסאונד הזה על דיסק או USB. מקבל דרך מחשב הרכב את הפולסים הנכונים בזמן שאתה נותן בגז, והנה לך סאונד של צמד ווברים כפולים בפתיחה מלאה ואגזוז רועם ב-6,000 סל"ד. ישר מהרמקולים לאוזן. אבל בלי לכוונן אותם פעם בשבוע עם מתקן ארבע המבחנות והכספית....
נראה לי שבאמת מישהו השתלט לך על המחשב
אני הסתפקתי בכיוון 2 עד 4 פעמים בשנה מכסימום
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אם היית בא למפגשים המיתולגים בהרצליה , היית שומע אותנו כבר מרשפון ...
אני הסתפקתי בכיוון 2 עד 4 פעמים בשנה מכסימום
בימים שהיתה לי אלפא, מפגשי הרצליה עוד לא היו אפילו בתכנון.
היינו קבוצת חברים, כולם על אלפות משופרות: סודים, ספרינטים, אלפטות, ג'וניורים/ג'וליות GT/GTV... עם מפגש "יום גראז' " שבועי, וטיולי נהיגה פסיכיים (שדמו יותר לסטייג'ים בראלי קורסיקה) שעד היום מדברים בערגה עליהם ועל המעללים שהתרחשו בהם....
וכמו שאני נהגתי/התעללתי באלפא הזו, כוונונים לצמד הדל'אורטואים הגדולים נדרשו בתכיפות גדולה. האוטו יצא מדעתו אחרי כל נסיעה כזו....
אלה היו מכוניות אדירות - מהירות, יפות, סקסיות וכן - מאוד קפריזיות. חיבור מוחלט בין הנהג, המכונה והכביש, חוויה מוטורית ויזואלית ו-ווקאלית, לאוהבי מכוניות נטו. כבר שנים רבות שגם אלפא כבר לא עושים מכוניות כאלה יותר....
רק מי שחווה אותן, מבין למה אני מתפלץ לראות היום סמל של אלפא-רומיאו מודבק על פיאטים מוסבים וקרוסאוברים אוטומטיים במשקל 2 טון.....
אבל דברים השתנו לנו בחיים. אם גיר אוטומטי הפך לקונצנזוס גם באלפא, אוי לבושה, אז למה שמנוע חשמלי חזק באוטו כזה יגרום לי לאנטי?.... אם זה מה שיכול להאריך את חיי האוטו הקלאסי הזה ולהקל על המשך השימוש בו וההנאה ממנו בתקופה הרעה הזו של חיבוק עצים ופוליטיקלי-קורקט מתחסד - אני בעד.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מסנן רשת זה טוב רק בתמונות.
במציאות המאובקת שלנו לא תעז לעולל את זה לאוטו שלך.
וחוצמזה יש את הסאונד הזה על דיסק או USB. מקבל דרך מחשב הרכב את הפולסים הנכונים בזמן שאתה נותן בגז, והנה לך סאונד של צמד ווברים כפולים בפתיחה מלאה ואגזוז רועם ב-6,000 סל"ד. ישר מהרמקולים לאוזן. אבל בלי לכוונן אותם פעם בשבוע עם מתקן ארבע המבחנות והכספית....
וגם דיסקיות הברקס על הציריות שהיה צריך לכוון כל שבוע
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
גם אצלי בבית נכנעתי לקדמה ולדרישת האישה ובקרוב תוחלף הפוקוס 2 ליטר ידני בנירו נטענת
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
פוקוס 2 ליטר ידני?
איזו שנה?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
א.פ
וגם דיסקיות הברקס על הציריות שהיה צריך לכוון כל שבוע
עם זה דווקא לא היו בעיות אף פעם.
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
פוקוס 2 ליטר ידני?
איזו שנה?
- - - Updated - - -
עם זה דווקא לא היו בעיות אף פעם.
2013
דיזל חזק וחסכוני
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אלה היו מכוניות אדירות - מהירות, יפות, סקסיות וכן - מאוד קפריזיות. חיבור מוחלט בין הנהג, המכונה והכביש, חוויה מוטורית ויזואלית ו-ווקאלית, לאוהבי מכוניות נטו. כבר שנים רבות שגם אלפא כבר לא עושים מכוניות כאלה יותר....
רק מי שחווה אותן, מבין למה אני מתפלץ לראות היום סמל של אלפא-רומיאו מודבק .......
זכיתי להיות הבעלים החל משנת 85 של ג'וניור ו-2 אלפטות . ג'וניור היה הנעה אחורית רגילה/קלאסית ( זרקה לי זנב 180° ביום גשם באשמתי , אבל נשארה צמודה לכביש ) . באלפטות שהתחילו נדמה לי ב-72 היה פיתוח מקורי של אלפא לצורך חלוקת משקל , שהועתק לאחר מכן ע"י פורשה : מנוע מקדימה , גיר יושב על הסרן האחורי . באלפטה 2.0 שהיתה לי הייתי נוסע לכנרת דרך 90 , עם הספק המנוע והאחיזה לא היה צריך כמעט לרדת מהילוך חמישי . הרכב היה דבוק לכביש .מעבר לכיוון/איזון מאיידים עם מבחנות כספית שיש לרוב במוסך , אז קניתי פלאג שקוף שאיתו הייתי מכוון תערובת לארבעת המאיידים והיו לי סולקס/וובר/דלרוטו שהגישה לברגי הכיוון היתה כמו לקלידי פסנתר.קובץ מצורף 133180
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
אם היה אפשר להסב טרנספורטר 70 כ"ס קירור אוויר לחשמלי - חוקית - בהחלט הייתי עושה את זה ביום מן הימים כשיהיה צריך לשפץ את המנוע. זה, אגב, אחת מהמכוניות הראשונות שהיה לה ערכת הסבה מסחרית למנוע חשמלי.
אוטו עם חדוות נסיעה, בקילוגרמים... אבל לא חדוות נהיגה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
ומה אתה מצפה שאותו פקיד יערוך מחקר על כל סדנה ויבין מי מקצועי ומי חלטורן ?
מחיר הסבה מקצועית הוא בשמיים.
ואז יגיעו הקומבינטורים (שגם פה אוהבים להמליץ עליהם) וידאגו
לאישורים של אותה חיפושית רקובה.
דווקא בשנת הקורונה אפשר לראות מה המשמעות
לכל דעה וכל אחד שחושב רק על עצמו ואחריותו.
אם לא הייתי ברור , אנסה שוב.
לא ... אני לא מצפה מהפקיד לערוך מחקר . אני מצפה ממנו לקבוע מי היא סדנא לגיטימית , לתת לה תקן ולסמוך על מה שהיא עושה.
רישוי עסק לסדנאת רכב זה אחלה תפקיד למשרד שכזה.
מניפסט האחריות הוא המודל האמריקאי . אתה אחראי למה שאתה עושה. כל כך פשוט שלא צריך להרחיב.
תפגע במישהו או במשהו , תשלם . אין לך ביטוח , תשלם. הרגת מישהו תשב כל חייך בכלא. (מתאים לעוד כמה מתארים)
אבל למה השליט צריך לקחת ממני את האחריות ולקבוע ברגולציה עד רמת הבורג
איך יראה הרכב? מה נפח המנוע? מה הגובה? איזה צמיג ? מה לחץ האויר , העומס והמהירת?
תנו לנו להיות אחראים לפעולתנו !!! לא כל דבר המדינה אשמה !!! או אחראית !!!
המדינה תהה אחראית לדרך , אנחנו לרכב . נראה לי אחלה הסכם.
יבוטל הטימטום שנקרא טסט שנתי. אם אין לך ברקסים אתה תשב כמו כל רוצח במידה ותפגע במישהו.
ואם לא דאגת להחליף נורה שרופה , הקנס שתקבל מהשוטר יעלה לך כמו זוג פנסים מקורי אצל היבואן.
יבוטל משרד הרישוי בתחום רישוי הרכב (שיעשו הסבה לתגבור רישוי הנהיגה והעוסקים בתחבורה)
את הלוחית (עם יחליטו להשאיר) ירכוש האזרח האחראי במשרדי העירייה.
וחברות הביטוח יחגגו להם כי האזרחים האחראיים (גם לכספם) ירוצו לרכוש ביטוחים ולא יעיזו לסוע מטר בלי .
-
תגובה: אני תמיד שלילי, אתם אומרים.....
עזוב את הפקיד בשקט.
בישראל יש חוק, שלפיו אסור שינוי מבנה ברכב.
אתה רוצה שינוי מהותי של החוק - הכתובת היא כנסת ישראל, לא הפקיד שתפקידו ליישם את החוק.