-
חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
שלום לכולם....
הבוקר..(רכב קר) יצאתי מהבית בנסיעה איטית.. לאחר כ 400 מטר ולאחר סיבוב נשמעה דפיקה קטנה מהגחון.. המשכתי לנסוע.. לאחר כקילומטר.. בנסיעה ישרה ואיטית (כ 40 קמ"ש) נשמעה דפיקה חזקה יותר.. עצרתי וראיתי שנוצר סדק קטן בדופן האחורית של הביצה האחורית (ממש ליד בורג הבדיקה של השמן) ונזל משם שמן!
החזרתי את האוטו הביתה מייד.. בדרך חזרה הרכב נסע חלק...
לא היה לי זמן לבדוק ולהיתעמק.. אני אפתח את הביצה ישר כשאחזור מהלימודים.. (אחר צהריים..)
אני לא זוכר עם זה הצד של מכסה הדיפרנציאל... האם הוא במכסה או בגוף הביצה!?
הרכב נעול עם לוק רייט... לא היו מכות על הביצה בתקופה האחרונה והיא בצורתה המקורית...
החלפתי שמן לפני כ 3000 ק"מ...
ביום שישי עשיתי טיול שכלל בוץ.. וקצת מעברי מים.. (לא נראה לי שזה היה בגובה הנשם..) אבל בכל זאת נראה לי שבשמן שיצא היה קצת מים...מאז הטיול נסעתי כ 150 ק"מ ללא בעיות ורעשים!
תיקונים שבוצעו בסרן: לפני שבוע.. החלפת מייסב גלגל ימין ולפני 3 שבועות מיסב גלגל שמאל...
מה יכול היה ללכת בפנים!? מה אני צריך לצורך הפירוק?? (אף פעם לא ראיתי דיפרנציאל מבפנים..)
והאם אפשר לתקן את הביצה על ידי ריתוך? או שצריך להחליף!?
תודה לכל מי שיכול לעזור...
עידן
אמיר... תבדוק את המצב אצלך... :-(
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
מתי אנשים יבינו שלטייל בבוץ זה רע לרכב וצריך לבדוק אותו אחרי כל נסיעה כזו?
מצטער הייתי חייב....
עידן , תציץ בשירשור הזה יש בו תמונות - שלא תיבהל :
http://www.jeepolog.com/forums/showt...F0%F2%E9%EC%E4
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
השאלה היא רק מה השתחרר בפנים ?
בכל מיקרה אני מאד מאד ממליץ להחליף את ברגי הקרונה בחדשים !!
*****
אתה לא רוצה להחליף .....:mad: אז לפחות תעבור עם מברז על ההברגות בגוף
תנקה טוב טוב את הברגים ותקפיד להשתמש בלוקטיט על ההברגות .( כאשר המקום נקי ויבש ) .
*****
יצרני הרכב ממליצים על החלפת הברגים כל פעם שפותחים ( תאמין לי הם עושים עסק מהברגים );-)
*****
איציק
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
עידן..
לא הבנתי הרבה...
מה יכל כבר להישתחרר!? וממה זה נבע? ממים? הרי שום דבר שם לא היתחמם... האוטו היה קר לגמרי...
האם אפשר לתקן את הסדק בריתוך? או שחייבים להחליף את הגוף?!
מה בדיוק אני צריך לפרק כדי להוציא את הביצה? שתי הציריות?! דרייבשאפט? מה עוד?
האם הביצה חייבת לצאת? או שאפשר לעבוד עליה על הסרן?
מישהו מאיזור כפר סבא שרוצה לבוא להעשיר את עצמו בידע? או אותי!?!?!? :mrgreen:
עידן
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
עוד משהו....
קראתי באחד התיאורים שנסיעה עם נעילה בכביש אמורה ליהיות עם "תיקתוקים עדינים בסיבובים..)
כשקניתי את הרכב היו לי משהו כמו דפיקות בסיבובים שכללו גם קפיצה של הרכב... אני תיארתי לי שזה תקין (נעילה..)
עם הזמן זה כמעט נעלם... (בעיקר אחרי החלפת מיסבי הגלגל שהיו גמורים לגמרי ללא הכדורים שלהם!)
יכול ליהיות שהנעילה פשוט לא עבדה באופן תקין מהתחלה!?!?
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
עוד משהו....
קראתי באחד התיאורים שנסיעה עם נעילה בכביש אמורה ליהיות עם "תיקתוקים עדינים בסיבובים..)
כשקניתי את הרכב היו לי משהו כמו דפיקות בסיבובים שכללו גם קפיצה של הרכב... אני תיארתי לי שזה תקין (נעילה..)
עם הזמן זה כמעט נעלם... (בעיקר אחרי החלפת מיסבי הגלגל שהיו גמורים לגמרי ללא הכדורים שלהם!)יכול ליהיות שהנעילה פשוט לא עבדה באופן תקין מהתחלה!?!?
מז"א ללא הכדורים שלהם?
כשהחלפת מיסבים מצאת את הכדורים שלהם או שפשוט ראית שהמיסב טחון החלפת אותו וסגרת את העסק...
יכול להיות שהכדורים שלהם טיילו להם לתוך הביצה? ? :???:
אם זה סרן פלדה ולא יציקה לדעתי ניתן לרתך את הסדק...יש מקומות שמרתכים גם יציקות, לא יודע כמה זמן זה מחזיק , אבל כדאי שתמצא קודם את הסיבה לסדק...
ליאור
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
ברור שקודם אני אמצא את הסיבה.. אני מתכנן לפתוח אותו היום...
הבעיה שהסדק נמצא במקום שלא ניתן לפירוק.. אלא עם כן מפרקים את כל הסרן...
ככה שאני צריך להביא את הרתכת אליו.. ואני לא יכול להחליף אותו...
המייסבים היו טחונים... מצאתי את הכדורים שלהם בתוך הסרן...
-
5 קבצים מצורפים
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
טוב... אז הדיפרנציאל נשלף.... ואלו המימצאים...
כמעט כל הברגים של הקורונה (נדמה לי שזו הקורונה) משוחררים (רק אחד מחוזק)
בורג אחד נפל לגמרי והוא זה שגרם לסדק...
השאלות הן: ההברגה הפנימית של הקורונה (באותו בורג שנפל) נראית בסדר.. אבל יש פגיעה בקורונה.. (האם אפשר להשאיר את זה ככה או שצריך להחליף את הקורונה? לתקן?
הבנתי שמומלץ להחליף את כל הברגים? למה לא רק לחזק?
באיזה מומנט צריך לחזק?
איפה אני משיג את הברגים? רק במכשירי תנועה? וכמה עולה כל בורג..
לפי מה שרואים בתמונה של הסדק.. האם יש בעיה לרתך אותו? מישהו באיזור השרון יכול להשאיל לי רתכת? (אני יבוא לקחת.. לא יכול להביא את האוטו..)
לפי התיאורים הקודמים שלי בקשר לנעילה.. האם יכולה ליהיות בעיה עם הנעילה?! האם אני אמור לשמוע ריצ'וטים גם כשאני מסובב את הקורונה כשהיא בחוץ?
עוד משהו שמומלץ לעשות כשזה כבר מפורק?
אני יודע שזה הרבה שאלות.. תודה לכל מי שיכול לעזור...
עידן
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
את הקורונה צריך להחליף אם נפגעה(מחליפים גם פיניון).
אפשר לרתך את הסרן בסדק.זה סך הכל פח.
לא חייב להחליף אם הברגים בסדר,מומנט חיזוק מופיע בספר הרכב,ויש להשתמש בלוקטייט כחול בסגירה לאחר ניקוי יסודי של החלקים.
הנעילה אמורה להשמיע מדי פעם נקישות מלבד התקתוקים,אבל לא באופן קבוע ורציף אלא יותר באופן מקרי.אם הנעילה שלך דופקת קבוע זהו מצב לא תקין.
לא שומעים ריצ'וטים כאשר מסובבים את הקורונה בחוץ.
בהצלחה!
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
מורי תודה רבה!
המקום היחיד שנפגעה בו הקורונה זה מה שרואים בתמונה... זה נראה לי ממש שולי...
בטוח שצריך להחליף את זה? כמה עולים קורונה ופיניון?? יש משומש? כמה עולה חדש?
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
הנעילה דפקה מידי פעם.. (ככה שנראה לי תקין..)
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
אכשיו אתה מתחיל להבין מה איציק " הזקן " מדבר :!: :!:
אחד הדברים הטובים באינטרנט זה שיש הצעות חופשי חופשי ;-)
אני רואה שיש לך מצלמה טובה ואתה מצלם תמונות ברורות אז בבקשה תעשה כמה תמונות של הקרונה
והפניון שניתן יהיה לראות את הפגיעה . ( לא בטוח שזה מחייב החלפה )
לגבי הפגיעה בבית הדפרנציאל לא לרתך !:!:
אתה בהחלט יכול לרתך במידה ואתה בטוח שזאת תיהיה הלחמה מושלמת ולא תיהיה כל נזילה .( לדעתי הסיכוי קטן ) זה תפר עולה וצריך לדעת לעשות זאת על גבי חלק מלוכלך ומשומן ( יש שמן שינזל בזמן הריתוך ) .
לכן כמו שזה נראה בתמונה אפשר להסתפק בהלחמת נחושת / כסף / או בריתוך CO .
אבל ריתוך האלקטורדה שיש לה שלקה עשוי להיות קשה ולא איכותי .
*****
איציק
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
איציק שלום.... הפגיעה היחידה בקורונה היא מה שרואים בתמונה עם החור של הבורג...
חוצמזה אין שום פגיעה באף אחד מהחלקים...
הבורג נמצא על קרקעית הביצה.. ולא נטחן.. (אבל הבורג עצמו גמור..)
איך אני מבצע כזאת הלחמה?! אני לא יכול להזיז את הרכב... ואין לי רתכת CO...
תודה..
עידן
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
משתתף בצערך.
רתכת רגילה לא תעזור, לדעתי צריך להחליף את כל הסרן אם לא מרתכים טוב זה תמיד ינזול.
לדעתי צריך לעשות את הפירוק וההרכבה לאט לאט ומסודר ביחד עם בנאדם שכבר הרכיב נעילה כזו.
סיבוב לא נכון של האומי טלפון ידפוק כאן את כל הכיוון של הקורונה (אם זה לא דפוק כבר עכשיו).
בקיצור לפני שאתה נוגע תתן למישהו שקצת מבין בכיוון של קורונה להסתכל על זה.
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
אני לא יכול להשאיל לך רתכת אבל אם תרצה לבוא לעבוד אצלי אז אין בעיה.
הכי הרבה תצטרך לפרק את כל הסרן, מה שרצוי בכל מקרה על מנת לעבוד עליו בנוחות.
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
מישהו המליץ לי על משחה שנקראת liquid metal כדי לסתום את הסדק.. מישהו שמע?
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
עידן-אם אני יכול לעזור תרים טלפון...אני פנוי בד"כ מ-18:00
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
אאוץ, איזה נזק...
ריתוך הסדר הוא ממש לא הבעייה, וכאן אני חולק על קודמי. אפשר לפתור אותו יופי עם גפ עפ פרופוקסי, וזה יחזיק כמה שיחזיק ואם ינזול ינזול, ואפשר על הלחמות כמו שאיציק הציע. אבל אני לא רואה סיבה שרתך מיומן לא יסגור את הסדק הזה הרמטית ובקלות, ואם צריך להביא עליו תלאי אז שיהיה תלאי.
לגבי הדיפרנציאל - בוודאות נגרם נזק, אם הקורונה נוסעת ככה משוחררת כבר תקופה גם היא וגם הפיניון וגם המיסבים בטוח ניזוקו. הכל מקרה הייתי מחליף אץ כל המיסבים ומכוון קורונה פיניון לפי הספר, ואני אישית לא הייתי עושה את זה עם הסט הזה, פשוט חבל על העבודה כי אני לא מאמין שהוא לא ניזוק. הייתי קונה ביצה טובה (דיפרנציאל, לא בית הסרן שהוא כאמור תיקון פשוט), ויש היצע, משפץ אותה במידת הצורך ונוסע לשלום.
הדגש הכי חשוב - תעשה עבודה טובה, או לך לבעל מקצוע שיעשה עבודה טובה. הברגים לא סתם השתחררו. מי שהרכיב את הנעילה עשה עבודה ע***ת (בהנחה שהוא האחרון שנגע בסרן ופירק את הקורונה) תעשה טובה ואל תעשה את התיקון באותה תת-רמה.
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
שלום שוב...
טוב.. הביצה רותכה ע"י רתך ב CO. . . . (תמונה בהמשך..)
נמרוד.. אני מאמין שאיזשהו נזק כן נגרם.. אבל בכל זאת זה לא נראה כלכך גרוע...
כרגע.. אין לי גרוש.. כדי להשקיע בהחלפה של הדיפרנציאל.. ולכן.. אני רק רוצה לחזק את הברגים.. לנקות ניקויי יסודי.. ונראה איך זה עובד...אם זה לא יעבוד.. אז נראה..
כרגע אני זקוק בדחיפות למומנט של הברגים של הקורונה... חרשתי את ספר הרכב.. ואת היינס.. וזה פשוט לא מופיע! יש למישהו מושג!?!?!?!
תודה....
עידן
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
בטויוטה זה 97 ניוטון מטר, אז אם אתה לא מוצא מספר מדויק יותר אז תהדק במומנט הזה. אתה חייב להשתמש בהרבה לוקטייט כדי לנסות לאבטח את הברגים. אני מבין שאתה תקוע במצב ממש לא נעים, אבל מה שאתה עושה זה תיקון חירום (ויש שיאמרו פשע מוטורי) שמזמין הרס סופי של הקורונה פיניון האלו. תכין את עצמך וחשבון הבנק לתיקון הרציני יותר שיבוא במוקדם או במאוחר.
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
n.m 80-90
לא לשכוח "לוק טייט"
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
תשמע...
אתה אמרת שהיית מחליף את כל הדיפרנציאל....
זה כרגע לא בא בחשבון.. כי אין כסף...
השאלה מה אני יכול לעשות עם הדיפרנציאל הזה?? שלא נראה לי שהוא גמור.. (אין שום חופשים.. ואין פגיעות פיזיות בקורונה פיניון או במייסבים...)
יש לך הצעה יותר טובה??
עידן
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
אתה מתאר מצב שהקורונה שלך השתחררה לגמרי, זה תהליך שלוקח זמן, בזמן הזה גלגלי השיניים עבדו בצורה עקומה לגמרי... קשה לי להאמין שאין נזק. אם להיות מעשי - קח אותו לפחות לאיזה מכונאי רציני לקבל חוות דעת על מצב המיסבים וגלגלי השיניים לפני שאתה מרכיב.
-
5 קבצים מצורפים
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
נמרוד.. הקורונה לא השתחררה לגמרי.. ואין סיכוי שהיא עבדה עקום!
רק בורג אחד יצא מהמקום לגמרי.. רוב הברגים התחילו להישתחרר אבל לא יצאו לגמרי...
כשפתחתי אותה היא ישבה ישר לגמרי, לא זזה ממקומה גם כשניסיתי בכוח.. והיסתובבה חלק...
צרפתי תמונות של אחרי הריתוך.. ואחרי צבע יסוד (השחור יבוא בהמשך... ההדיפרנציאל ינוקה רגע לפני הסגירה..)
כל הברגים שהתחילו להיפתח הוחלפו בחדשים...
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
אתה מסכן כאן את החיים שלך ולא רק את הקורונה פיניון.
תאר לך שמשהו עקום ישבר שם באמצע נסיעה על 80 קמ"ש ,הגלגלים ינעלו ו.....
בקיצור לא כיף.
בכל מקרה כמו בכל דבר בחיים מה שזול - יקר .
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
לפני ההרכבה אני הייתי מוודא טוב שאין גיזים של הריתוך שנידבקו בביצה.
אח"כ הם נופלים וסתם מסתובבים שם...
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
גם בית הדיפרנציאל וגם הדיפרנציאל לפני ניקוי.. ואני עוד יעשה ניקויי יסודי לפני ההרכבה...
אני מאוד אשמח לקבל שם של מישהו שמבין בזה.. שיוכל להיסתכל על הדיפרנציאל ולהגיד מה הוא חושב....
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
הריתוך נראה חזק וטוב
אם כבר הסרן מפורק ובחוץ כדאי לך לעשות לו חיזוקים
צור מקרטון צורה שאתה רוצה שמתאימה לחיבור הביצה והצינור ובקש ממסגר שיכין לך או שתעשה לבד
ורתך את זה חשוב לציין שיש לרתך לאט בהמשכים על מנת לא לעוות את הסרן
בהצלחה
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
על מה אתה מדבר!?
על איזה חיזוקים?!?! למה אני צריך חיזוקים?
אתה אולי מדבר על מיגון?
-
חוזר: חור בביצת דיפרנציאל אחורי!
שלילי אני לא מדבר על מיגון אני מדבר על חיזוקים לסרן בייחוד לאחר שנישבר
זה יעשה אותו חזק יותר ממכות ובכלל
אתה לא חייב זה הצעה שלדעתי תעזור