סוזוקי סמוראי עלים. גיליתי שהצמיגים הקדמיים שלי שחוקים באופן לא אחיד. בשנייהם הצד החיצוני שחוק יותר. האם דרוש כיוון פרונט? האם כל מכון פרונט יכול לעשות כיוון לרכב עם סרן חי? מה צריך לבקש בכיוון? מכונים מומלצים באזור המרכז?
תודה.
Printable View
סוזוקי סמוראי עלים. גיליתי שהצמיגים הקדמיים שלי שחוקים באופן לא אחיד. בשנייהם הצד החיצוני שחוק יותר. האם דרוש כיוון פרונט? האם כל מכון פרונט יכול לעשות כיוון לרכב עם סרן חי? מה צריך לבקש בכיוון? מכונים מומלצים באזור המרכז?
תודה.
מה המצב. יכול להיות כמה וכמה סיבות, למשל לחצי ניפוח, אבל במקרה שלך יש מצב שזה כיוון פרונט. אם לדייק, כיוון של קמבר קסטר. כל מכון יכול ברמת העיקרון לבצע כיוון פרונט ברכב בעל סרן קדמי חי. כמובן שלכל אחד יש פייבוריט. אני אישית אוהב לקפוץ פעם בחצי שנה ל"פרונט אקס" בראשון לציון. כשאתה רואה את הסופות והצ'רוקים שעומדים בחוץ, אתה מבין שיש שם אנשים עם ראש טוב.
אלמוג קרמן במתחם לב הארץ ליד ראש העין.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
"פרונט פלוס" בא.ת. רחובות - יוסי
מקצוען וגבר
תמונה תעזור.
עד רמה מסוימת זה סביר לגמרי שהצד החיצוני של צמיג ישחק יותר. תלוי גם בסגנון נהיגה.
כל מכון פרונט יכול למדוד את הזויות ולאבחן את הבעייה, אבל ממש לא כל מכון יכול לתקן סרן חי עקום (זו הכוונה של החברים ב"סרן עצוב" או "סרן מחייך").
אבל לפני קפיצה למסקנות - תמונות אם יש.
לעיתים עם סרן עקום יהיו מחז' שמן/מיסבי גלגל שילכו מוקדם מהצפוי.
ובמידה ובבדיקת יצא סרן ישר...שווה לבדוק חופש במיסבי קינגפין
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תיקון.. טעיתי בכיוון עם סרן ״מחייך״.
אבל מה הסיכוי שיהיה סרן ״עצוב״?
פחות מעומס ויותר מ"בומבה". אבל אני לא נתקלתי.
קמבר לא ניתן לכוון בסרן חי.
קסטר ניתן עם אביזרים מתאימים (בוקסות אקצנטריות/ מוטות רדיוס מתכווננים/ קלינים לעלים)
שפור יוצא מכוון בקלות בשטח.
יכול להיות בלאי בקינגפינים (לא נראה לי)
סרנים חיים הם בריות קשוחות, ואם מוציאים אותם משלוותם, זה בד"כ רק לכיוון של חיוך.
הם נוטים לחייך, נדיר למצוא אותם עצובים.
יותר נכון - לא מסתדר הגיונית שיהיו עצובים. נחיתות קשות, גלגלים גדולים וכבדים וכו', מעמיסים מנוף רציני על קצות הסרן ומעקמים אותם כלפי מעלה ביחס למרכז/ביצה, ואז הסרן "מחייך".
הבעיות כנראה לא בהאוזינג של הסרן אלא בקינגפינים וכו'.
רוב הבלאי הטבעי יגרום לשחיקה בפנים.
זה מחייך, שהחיים עייפו את הסרן והוא התעוות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...174dc21291.jpg
האם יכול להיות שמישהו הפך את הצמיגים?
כמה זמן הרכב אצלך?
תמונות קובץ מצורף 133356קובץ מצורף 133357קובץ מצורף 133358 למרות שקשה לראות בצד החיצוני כמעט ואין חריץ לעומת הצד הפנימי.
תוסיף תמונות של כל הסרן כולל גלגלים בזום רחב
קובץ מצורף 133360קובץ מצורף 133361קובץ מצורף 133362
קשה לצלם בגלל העלים וכל מה שמתחת. צילמתי מקרוב צד אחד משני הכיוונים. ותמונה כללית של כל הסרן. לא נראה לי מעניין של סרן עקום כי אני לא משתולל איתו והייתי שומע כזאת מכה אם היה נכנס בסלע. גם אין לי בלאי מואץ במחזירי השמן הקדמיים. לעניין הקינגפין. איך הם יכולים לתרום לעקמומיות של הגלגל? איך בודקים זאת (או שמכון פרונט בודק) ואיך אפשר לסדר (כיוון או החלפה)?
בדיקה עצמית בחנייה בבית,
https://youtu.be/2p8BRllT0OI
מיסבי גלגל וקינגפין ניתן לרכוש בארץ וברשת.
החלפה גם ניתן בחנייה בבית:
https://youtu.be/i6pbWbL-Hq8
https://youtu.be/-OUTuN1hF2Q
ויש גם מדריך בגיפולוג:
https://www.google.com/url?sa=t&sour...p0cpDHY0wLxDq8
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אל תכנס לסרטים, לדעתי אין לך בעייה משמעותית.
להכנס למכון פרונט למדוד זויות לא יכול להזיק. את התדפיס עם הזויות תעלה לכאן אם אתה לא בטוח מה התוצאות.
רק שאלה, מתי בפעם האחרונה נגעת בקצוות הסרן? החלפת מיסבים לדוגמא?
אני לא הייתי ממהר לקבוע עפ תמונה במקרה זה, חופש במיסבים זו כן בעיה והתעלמות ממנה עלול להחריף את עלות התיקון ואת הבטיחות כמובן.
לפני המכון.. צפייה קטנה בסרטונים ובדיקה של החופשים.
ולמכון יש אגב את הנתונים מה הזוויות שאמורות להיות ובקלות ניתן להשוות למדידה בפועל.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
סלחו לי אבל אני לא מבין איך שחיקה במיסב/ קינג פין יכולה לגרום לגלגל לשחיקה בחוץ?
לדעתי, בכל תקלה / שחיקה משקל האוטו יגרום ל"ירידה" של הסרן כלפי מטה ולגלגל להיות עקום כך שחלקו הפנימי העליון קרוב יותר לאוטו, כךה(עליון תקין, תחתון תקול) :
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1539e8faa7.jpg
האם אתה נוסע עם לחץ אוויר גבוה?
האם אתה נוסע עם המון משקל בחלקו האחורי של האוטו או גורר משהו כבד עד כדאי כך שחלקו הקדמי מתרומם טיפה?
כן.... אני יודע שזה סמוראי ישן.
תלוי במרכוז החישוק על הנאבה אני חושב אבל גם יתכן שהעליון חופשי יותר מהתחתון...
בכל מקרה אני מציע רק לבדוק, לא עולה כסף... וצריך לעשות זאת בכל מקרה אחת ל..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
https://imageshack.com/i/ponshYOEj
הכי אלמנטרי, לפני שהולכים על תקלות מורכבות יותר ופחות: לקחת מטר ולבדוק שפור.
קדימה ואחורה - "שפור" בעברית/גרמנית, Toe-in באנגלית כשאתה מחפש בגוגל.
קובץ מצורף 133368