-
2 קבצים מצורפים
שבר בבולם אחורי בויטארה (כותרת נערכה)
הי,
בסוף יולי 2020 שיתפתי בשמחה את התמונה הזו:
קובץ מצורף 133403
היום, בקצת פחות שמחה אני משתף את זו:
קובץ מצורף 133404
הויטארה עשתה מאז אולי 5 טיולים, שהמאתגר ביותר בהם היה ציר מצדה בשבת שעברה.
היום שוטטתי קצת באזור נחל גרר/שוקדה/בארי ובאחת העצירות שמעתי רעש מעצבן מאחורה וראיתי את המחזה המלבב אשר מצולם בתמונה.
איכשהו שבר כזה לא נראה לי סביר, בטח בבולם כזה יקר ואחרי פרופיל שימוש כזה מתון.
בכלל, זו פעם ראשונה שנשבר לי ככה בולם. בויטארה בד"כ התושבות נגזרות הרבה לפני כן ...
בקיצור:
א. בא לי לטייל בחג וברור שלא אצא עם בולם אחד.
ב. לא בא לי לשלם על בולם חדש, ותכל'ס גם אם רשמית האחריות היא ל- 3 חודשים, אני חושב שעל שבר כזה אני לא צריך לשלם בכלל גם אם האחריות הרשמית פגה. זה בולם שהוא אוברקיל מטורף לרכב הזה, המחיר בהתאם, ושבר כזה לא אמור לקרות.
אז אם יש פה מישהו עם קשרים טובים באאוטבק (המוסך שהתקין את הבולמים כבר לא עובד איתם, לדבריו בגלל השירות), אשמח לעזרה של קישור ידידותי שיחסוך לי זמן וכסף.
ואם מישהו כאן קורא את הדברים ומטייל עכשיו באזור צאלים, ובא לו לעזור לי בהקפצה של הבולם לכיוון אאוטבק, זה יהיה ממש נחמד :)
תודה :)
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
אחריות היצרן היא לשנה על פי הנייר שקיבלת עם הבולמים. (אני מתעלם בכוונה מהאחריות על מוצרי תעבורה שאאוטבק נותנים על פי חוק ל 3 חודשים ומדבר על אחריות היצרן)
בדרך כלל בולם שבור הוא תוצאה של התקנה לא נכונה.
בלי קשר... פשוט תתקשר לאאוטבק ודבר איתם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בדרך כלל בולם שבור הוא תוצאה של התקנה לא נכונה.
מה כבר יש להתקין לא נכון בבולם בורג-עין ?
משהו בתמונות למעלה נראה לך כמו התקנה לא נכונה ?
את הבולם הרכיב מכונאי מנוסה, בלי שום קומבינה או שנוי בתושבות, הכל מקורי חוץ מהבולם.
איך אני גורם לאאוטבק להכיר באחריות היצרן ?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
מספר שאלות (אין חובה לענות),
מי התאים את דגם הבולם לרכב ?
האם על סמך מידע אינטרנטי/קטלוגי ? או,
שביצע מדידות על הרכב כולל בפתיחה וסגירה מלאה של המתלה ?
רענן
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
מה כבר יש להתקין לא נכון בבולם בורג-עין ?
משהו בתמונות למעלה נראה לך כמו התקנה לא נכונה ?
את הבולם הרכיב מכונאי מנוסה, בלי שום קומבינה או שנוי בתושבות, הכל מקורי חוץ מהבולם.
איך אני גורם לאאוטבק להכיר באחריות היצרן ?
בהסתייגות שזה מתוך הצילום שהעלת, המרווח סגירה של הבולם נראה בחסר ביחס למהלך קפיץ=סגירה על הבולם ושבירת תושבת.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
מה כבר יש להתקין לא נכון בבולם בורג-עין ?
משהו בתמונות למעלה נראה לך כמו התקנה לא נכונה ?
את הבולם הרכיב מכונאי מנוסה, בלי שום קומבינה או שנוי בתושבות, הכל מקורי חוץ מהבולם.
איך אני גורם לאאוטבק להכיר באחריות היצרן ?
אאוטבק התנערו ממך?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מספר שאלות (אין חובה לענות),
מי התאים את דגם הבולם לרכב ?
האם על סמך מידע אינטרנטי/קטלוגי ? או,
שביצע מדידות על הרכב כולל בפתיחה וסגירה מלאה של המתלה ?
המוסך ביצע את המדידות, נתוני משקל מתוך הטופס של הטסט, אאוטבק בצעו את ההתאמות לבולם קיים בהתאם למידות ולמשקלים של הרכב הספציפי.
בכל מקרה, הבולם שנשבר היה קצר יותר (גם בפתיחה וגם בסגירה) מהבולם שהיה לפניו, מונרו סנסהטרק, שהלך לעולמו אחרי הרבה שנים עקב נזילות בלי ששום דבר נשבר בדרך. והמונרו עבד יותר קשה מהפוקסים, הוא היה שם עוד הרבה לפני שקניתי את הצ'רוקי.
בולם אמור לעמוד בפתיחה מלאה, ולסגירה מלאה הוא ככל הנראה לא יכול היה להגיע ממילא.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
מה כבר יש להתקין לא נכון בבולם בורג-עין ?
משהו בתמונות למעלה נראה לך כמו התקנה לא נכונה ?
את הבולם הרכיב מכונאי מנוסה, בלי שום קומבינה או שנוי בתושבות, הכל מקורי חוץ מהבולם.
איך אני גורם לאאוטבק להכיר באחריות היצרן ?
כתבתי מה שכתבתי כיוון שחשוב שתבין שעל פי רוב זו התשובה לבולם שבור.
ואז - כיוון שההתקנה מקצועית והתאמת הבולם כנ"ל -דבר עם אאוטבק.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אאוטבק התנערו ממך?
יש עם מי לדבר היום באאוטבק ??
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
אם לא ניסית לדבר איתם בשביל מה השרשור?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
כי הרבה יותר טוב להגיע מראש דרך קישור ידידותי [emoji846]
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
אאוטבק ידידותיים באופן כללי.
אף פעם עוד לא התאכזבתי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
פורק הבולם, והוא במצב פתוח למדי.
לחצתי אותו קצת והוא לא נפתח בחזרה אלא נשאר במקומו, מכאן שככל הנראה השבר קרה במצב פתוח ולא במצב סגור.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...de3d68b168.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...95d4551244.jpg
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
נקה אותו. תראה שאין מכה על הגוף.
ובכל מקרה - מציע לך להפעיל אותם דרך המתקין. גם אם הוא כבר לא חבר שלהם. יש לו אחריות כלפיך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
המוסך ביצע את המדידות, נתוני משקל מתוך הטופס של הטסט, אאוטבק בצעו את ההתאמות לבולם קיים בהתאם למידות ולמשקלים של הרכב הספציפי.
בכל מקרה, הבולם שנשבר היה קצר יותר (גם בפתיחה וגם בסגירה) מהבולם שהיה לפניו, מונרו סנסהטרק, שהלך לעולמו אחרי הרבה שנים עקב נזילות בלי ששום דבר נשבר בדרך. והמונרו עבד יותר קשה מהפוקסים, הוא היה שם עוד הרבה לפני שקניתי את הצ'רוקי.
בולם אמור לעמוד בפתיחה מלאה, ולסגירה מלאה הוא ככל הנראה לא יכול היה להגיע ממילא.
אני חושב שהתשובה מופיעה ב2 התגובות שלך...
גם בולם קצר מידי וגם נשבר כשהיה פתוח...
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tom1105
אני חושב שהתשובה מופיעה ב2 התגובות שלך...
גם בולם קצר מידי וגם נשבר כשהיה פתוח...
מי אמר שהבולם קצר מדי ?
הבולם הקודם היה ארוך מדי וחייב רצועות הגבלה, ועדיין לא היה ארוך מדי בסגירה כדי להיות הגורם המגביל. (הוא נרכש מתוך כוונה לעבור לקפיצים ארוכים יותר, מה שלא קרה בפועל)
אורך הבולם הזה הותאם לקפיצים הנוכחיים כך שייפתח עד סנטימטר אחד לפני שהקפיץ נפתח לגמרי.
ובולם לא אמור להשבר אם הןא מגיע לפתיחה מלאה. מותר שהבולם יהיה הגורם המגביל את הפתיחה, למעשה בד"כ זה המצב.
אז מה היתה התשובה ?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
נקה אותו. תראה שאין מכה על הגוף.
ובכל מקרה - מציע לך להפעיל אותם דרך המתקין. גם אם הוא כבר לא חבר שלהם. יש לו אחריות כלפיך.
אין מכות, יש שפשופים שנובעים מכך שאחרי השבר הבולם התחכך באגזוז.
לגבי המתקין - אני מנסה גם את הכיוון הזה, אבל זה לא מצב חירום שמצדיק הטרדה אגרסיבית בסופ"ש. בכל זאת קצת פרופורציות, מקסימום לא אטייל ביום העצבנות ...
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
מותר שהבולם יהיה הגורם המגביל את הפתיחה, למעשה בד"כ זה המצב.
זה לא נכון לכל בולם.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
נדב,
אתה יכול בבקשה לשים תמונת תקריב של השבר?
בקצה העליון של הבולם יש הברגה, ולתוכה נכנסת הסופית (שמותאמת לרכב).
היה לי מקרה, עם שני בולמי פוקס שאאוטבק מכרו לי, שהסופיות האלו נפתחו.
אם לא מגלים את זה בזמן, זה בהחלט יכול להגמר בשבר.
חפש פה באתר, כתבתי והזהרתי על זה.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
תניע קומפרסור ותנקה עם לחץ אוויר.
עכשיו עם החול והאבק זה נראה שזה תהליך שהתפתח.
רענן
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה לא נכון לכל בולם.
+1 יש בולמים שבפירוש לא אמורים לשמש גובל מהלך ולכן מגבים אותם ברצועה.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
היי נדב.
אתמקד איתך טכנית ופחות בעניין האחריות.
יש לי הרגשה שיש לך בעיה בסגירה, ואולי סוגר על הבולם בכל זאת.
אולי סגרת מהלך גם על המונרו הקודמים.
ציינת שהמוסך ביצע התאמה לרכב,
תוכל לפרט איך ביצע מדידות(והאם היית נוכח)?
עם/בלי קפיצים?
יש bumpstops מותאמים, או נשארו המקוריים?
תוכל לפרט נתוני פתיחה וסגירה בסמ' מהעין לבורג?(וכמובן לפרט מהיכן נלקחה המדידה בצד העין).
חשוב לי מאוד להבין קודם מה נתון הסגירה.
גם נתון הפתיחה חשוב - בהנחה ואין בעיה בסגירה,
בפתיחה מקסימלית או בהצלבה הבולם למעשה מגביל את הסרן ועומס צידי יכול היה לשבור את העין בבולם.
מניח שמדובר בFOX 2.0, תוכל לפרט לייעוד איזה רכב והגבהה במקור מותאם מארז הבולם? אם יש מק"ט שלו יהיה יותר פשוט.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ניחוש שלי - אין קשר לאורכים של סגירה או פתיחה.
המיקום הזה צריך להחזיק מעמד.
אורכים לא נכונים יפגעו קודם כל בבוכנה בפנים.
עינייות \ סופיות לא צריכות להגזר ממכה אנכית.
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eyal1979
היי נדב.
אתמקד איתך טכנית ופחות בעניין האחריות.
יש לי הרגשה שיש לך בעיה בסגירה, ואולי סוגר על הבולם בכל זאת.
אולי סגרת מהלך גם על המונרו הקודמים.
ציינת שהמוסך ביצע התאמה לרכב,
תוכל לפרט איך ביצע מדידות(והאם היית נוכח)?
עם/בלי קפיצים?
יש bumpstops מותאמים, או נשארו המקוריים?
תוכל לפרט נתוני פתיחה וסגירה בסמ' מהעין לבורג?(וכמובן לפרט מהיכן נלקחה המדידה בצד העין).
חשוב לי מאוד להבין קודם מה נתון הסגירה.
גם נתון הפתיחה חשוב - בהנחה ואין בעיה בסגירה,
בפתיחה מקסימלית או בהצלבה הבולם למעשה מגביל את הסרן ועומס צידי יכול היה לשבור את העין בבולם.
מניח שמדובר בFOX 2.0, תוכל לפרט לייעוד איזה רכב והגבהה במקור מותאם מארז הבולם? אם יש מק"ט שלו יהיה יותר פשוט.
אנסה לענות לשאלות לפי הסדר.
המדידה של הפתיחה היתה עם קפיצים, של הסגירה בלי קפיצים תוך חישוב גובה הקפיץ כשהוא סגור לגמרי על סמך קוטר התיל ומספר הכריכות.
הרימו את הסרן עם ג'ק גירים עד שהמידה בתושבת הקפיץ תאמה לקפיץ סגור לגמרי, ובאותו המצב מדדו את מידת הסגירה של הבולם. לא הייתי שם בעת המדידה אבל שלחו לי תמונות. (ראה למטה, לא התעצלו...)
פתיחה מלאה 63
סגירה 40+-
עין למטה בורג למעלה
קוטר בורג למטה 12 ממ
רוחב בוקסה 38 ממ
אין באמפסטופס בגלל כריות האוויר (לא פעילות כרגע)
מה שנשבר זה הבורג, לא העין.
אני לא יודע לאיזה רכב הבולם היה במקור. למיטב זכרוני הוא היה במקור עין-עין ואאוטבק החליפו קצה אחד ושיסתמו לפי המשקל המדוד של הסרן האחורי בטסט.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8b6fc0e9d7.jpg
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
עדכון מהשטח: הבולם נמסר לשכן שבמקרה מחר באזור וניאות למסור אותו עבורי לאאוטבק, שם הוא יקבל רוח גבית מחבר שקרא את השרשור כאן ומקושר באאוטבק, וכבר קבע איתם לקפה מחר בבוקר אצלם במעבדה (המון המון תודה). נקווה לטוב [emoji846]
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
לגבי הקפיץ,
אתה לא אמור לסגור את הכריכות, צריך להגביל את הסגירה לפני שהכריכות נסגרות, זה הורג את הקפיץ.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: מישהו מקושר באאוטבק ?
בנוסף,
המדידה שלך לגבי סגירה , 40+ היא ארוכה מידי.
עם איזה קפיצים אתה מאחור? כמה כריכות ועובי חוט?
בכל מדידה שעשיתי עם קפיצי fourart GV עבים מול מגוון בולמים, המינימום שהגעתי היה 38 בסגירה.
בולמים של קלמיני הלבנים בקיט מגיעים לדוגמה במידות 37-60.
שוב תלוי מאוד על איזה קפיצים אתה, אבל ייתכן והבולמים חוטפים ראשונים בסגירה.