היי לי קוראים אורית, בת 55 מקרית אונו, מעוניינת להצטרף לטיולי גיפים, אני מניחה שיש פה אנשים שמטיילים בהרבה קבוצות, אשמח אם תכתבו לי באיזו קבוצה אפשר להצטרף לגיפ המדריך. תודה
Printable View
היי לי קוראים אורית, בת 55 מקרית אונו, מעוניינת להצטרף לטיולי גיפים, אני מניחה שיש פה אנשים שמטיילים בהרבה קבוצות, אשמח אם תכתבו לי באיזו קבוצה אפשר להצטרף לגיפ המדריך. תודה
כדי להצטרף לטיול ברכב של מדריך, הרכב שלו צריך להיות בעל הגדרת רישוי "רכב מדברי".
"רכב מדברי" = רכב שטח שמותר לו להסיע נוסעים בשכר. דומה למונית, אם תרצי, עניין של רישוי וביטוח מתאים. רכב כזה צריך להיות רשום בתאגיד (...) ועוד כל מיני הגבלות והתניות. ההבדל בינו לבין מונית הוא שהנהג/מדריך לא זקוק לרשיון נהיגה ברכב ציבורי כמו במונית/אוטובוס.
זה נועד לא רק כדי לתת מענה למקרה של תאונות דרכים חלילה, אלא גם לאינצידנטים פשוטים ובנאליים להחריד כמו למשל אם בזמן שירדת מהג'יפ וחס וחלילה נפלת ושברת רגל.
והייתי מוסיף שכדאי גם לוודא שלמדריך שאת מצטרפת אליו לטיול יש ביטוח אחריות מקצועית - כי לפעמים מטיילים נופלים ושוברים רגל גם בסתם הליכה של 20 מטר לתצפית.... אני יכול לגלות לך שלהרבה מדריכים שעובדים לבד/מחלטרים (ולא דרך חברה מסודרת שדואגת לכל ענייני ה"גועל-נפש" האלה), אין ביטוח כזה....
כמובן שכמקובל בישראל, יש כל מיני קומבינות פשוטות כדי לעקוף את הכל.... אבל רשמית זה מה שיש וזה המצב.
גילו נאות: בחתימה שלי
התרשמתי שהכוונה לטיולי קבוצות של חברים , לא בשכר
Sent from my iPhone using Tapatalk
בכל מקרה גם אם מצטרפת לאחד המטיילים אשמח להשתתף בהוצאות....
ולי נראה שכשאורית ציינה "מדריך", היא התכוונה לטיולים בשכר.
כשמדובר בטיול עם מדריך/מוביל בשכר, יש כללים ונהלים. ולצערנו קרו וקורים לא מעט דברים ועניינים שלכאורה לא קשורים ואל תקלו ראש בזה. מספיק שמישהו נפל ושבר רגל במיקום שהפינוי ממנו קשה, סתם לדוגמה?.... סיפור אמיתי מלפני כמה שנים: מטיילת שמעדה בהליכה הקצרה של 20 מטר מהרכב שלה לתצפית המרסבא. התוצאה: שבר סיבובי פתוח. פינוי ברכב לא בא בחשבון בגלל כאבי התופת שכרוכים בטלטולי הדרך הארוכה והאיטית לכביש.
בוצע פינוי במסוק של מד"א ואת ההמשך אתם כבר מתארים לעצמכם.
אלמלא היות המדריך עובד בחברה מסודרת ומכוסה בביטוח אחריות מקצועית מוסדר עד לפרט האחרון, הוא וילדיו ונכדיו היו צריכים לשלם משכנתא עוד שנים ארוכות.
כמובן שבטיולי חברים כל זה לכאורה לא רלוונטי. רק לכאורה....
כי גם לזה שמוביל קבוצת חברים לגמרי בחינם ולגמרי בתמימות, יש מה שנקרא "אחריות שילוחית" אם וכאשר קורה משהו....
והבעיה אינה עם החברים - אלא עם חברות הביטוח. כשמדובר בנזקי גוף חלילה או בטוטאל-לוסים של כלי רכב חדשים ויקרים, מתעסקים עם חברות ביטוח. ואלה לא חברות של אף אחד, רק של עצמן. הנפגע/פצוע/בעל הרכב יקבל את הפיצוי עד לשקל האחרון - אבל מוביל הטיול עלול למצוא את עצמו בבעיה אמיתית.
אני יודע שתיכף יתקפו אותי על פולניות-יתר ועל שאני מחרב שמחות, אבל המציאות מלמדת שגם אם נשתדל להתעלם - זה לא ייעלם. לתשומת לבכם.
תשאלו כל עורך דין שמתעסק בדברים האלה ותחכימו.
נכון דרור
התכוונתי למדריך
אבל בעקבות תגובה נוספת כאן הבנתי שבעצם אפשר להצטרף למטיילים מן המניין
אם כי זה קצת מביך שלא מכירים....
כעורך דין ש"עוסק בדברים האלה" דרור בעיקרון צודק (גם אם לא מדייק לגמרי בעניין האחריות וההסיכונים) - נושא האחריות לנזקי גוף או רכוש במהלך טיול בשטח (רגלי או ברכב) הוא מורכב ולא אחטוף את השרשור לכיוון הזה.
לאורית- לא כל כך ברורה כוונתך - בכל אופן יש חברות שמוציאות טיולי רכב בשטח בתשלום למי שאין לו רכב שטח (ברכבי החברה), יש חברות שמוציאות טיולי שטח ברכבים של המשתתפים עם הדרכה ובתשלום. (דרור עובד בחברה כזו)
יש לך אכן גם אפשרות להצטרף לטיול שמתארגן בין חברים או מתארגן דרך האתר ובחינם - תעקבי אחרי הודעות באתר ותבקשי להצטרף.
ברוכה הבאה !
אורית זה שם של ג'יפאית.
מהעבר:
אורית עם הויטרה הקצרה.
אורית עם הפוראנר.
בעבר כאן ובג'יפטריפ היו התארגנויות לקראת כל שבת.
מניח שהיום ההתארגנויות עברו לפייסבוק ושם למיטב ידעתי אין מדריך
אלא אחד מהחברה שמארגן מסלול ויוצאים.
ממליץ שתבקשי להצטרף כנוסעת ותבצעי סינון בהתאם.
בהצלחה
רענן
נושא מעניין.
אם המדריך הוא חבר שמוביל קבוצה (בשכר) ואני איתו ברכב? האם יש פה בעיה ביטוחית?
כן. כפי שכבר נכתב, אם למדריך אין ״רישיון מדברי״ הוא אינו רשאי להסיע נוסעים בשכר ברכבו.
לגבי נוסע/ים שאינם בשכר, אין מניעה (שלמה, מוזמן לאשרר / לסייג)
Sent from my iPhone using Tapatalk
"רשיון מדברי" ניתן לרכב ולא למדריך.
רכב המוגדר ברישיון הרכב כמדברי אכן רשאי להסיע נוסעים בשכר ובהתאמה תונפק לכזה רכב פוליסת ביטוח חובה מתאימה שאינה כוללת את ההחרגה מכיסוי ביטוחי של הסעת נוסעים בשכר.
היתרון ברכב בעל רישיון מדברי הוא שלהבדיל מכלי תחבורה ציבוריים אחרים (מונית, רכב הסעות, רכב תיור ) לא נדרש רשיון נהיגה מיוחד כדי לנהוג בו.
לכן הצטרפות כנוסעת ברכב של מדריך טיול שטח בשכר עלולה להיות בעייתית מבחינת כיסוי ביטוחי אם לרכב של המדריך אין רשיון רכב מדברי (כמו שדרור כבר ציין)
אבל, לפותחת השרשור יש גם אופציה להצטרף לרכב של אחד המשתתפים האחרים בטיול מודרך בשכר
רענן
השתתפות בהוצאות ובטח שהשתתפות בעלות הטיול עצמו לא יהוו "הסעת נוסעים בשכר" המסירה כיסוי ביטוחי.
אסף
צודק לחלוטין. יש אובר משפטיזציה בחיים שלנו כאן בארץ (וגם בארה"ב דרך אגב)
ראה הפתיח של פוסט מתגלגל שהתחלתי לרשום
הקארפול של וויז דיבר על החזר הוצאות ולא רווח ולכן עבר את האישורים. מה גם שהמדינה רצתה להוריד עומס בכבישים אז היה לה אינטרס לעזור.
מה שמעלה אצלי שאלה: אם אני עושה קארפול לנחל צין לכל אורכו ומתחלק עם הנוסעים בעלויות הדלק ותחשיב מסויים על בלאי, האם אני נחשב קארפול מבחינת החוק?
גברות בנות 55 שרוצות להצטרף לסיבוב עם המדריך הקשיש זה יש הרבה.
דרור התכוון לשאול איפה הן הבחורות בנות ה 20-30 שרוצות להצטרף למדריך?!
לחברת שבילים, בהנהלתו של יואב קווה, יש לנדקרוזר לנהיגה עצמית. אולי יתאים לכם.
https://shvilim.co.il/trainings/shvilim-mobil/
ניסיוני המר מלמד שאנשים שאני לא מכיר היטב-לא נכנסים לי לג'יפ. טיול בקבוצה חזקה הוא סיטואציה שבה הדינאמיקה הקבוצתית עובדת שעות נוספות וזה חשוב מאוד.
אני אישית מתקשה להבין אנשים שמסוגלים לנסוע עם נוסע לצידם-שאינו מישהו בקיא מאוד. אם מישהו אצלנו בחבר'ה צריך טרמפ עקב שבירה של משהו והשבתה, אני מבין. קרה לי בטיול האחרון וזה סבבה כי מי שיושב לידי חזק בניווט, חזק בכיוונים וחזק בפתיחת בקבוקים- וקולט את הקו הנכון בדיוק בשניה שאני קולט, כולל להבין מה נדרש מבחינת האם אני נעול קדימה אחור. אבל מישהו שאני לא מכיר, או לא מגיע מהקטע שלנו, זה לא בא לי טוב. אין לי מה לנהל שיחות נפש בזמן שאני בא לנהוג ולתת עבודה.
כמו כן: אני סוציומט.
עוד יתרון של טנדר.
יש מקום לטרמפיסטים.
בארגז.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מה נסגר אתכם ?
סה"כ בחורה רוצה להצטרף לטיול ממונע (ג'יפ) בחיק הטבע.
פעם היו מקבלים בברכה ומציעים לה בשמחה להצטרף,
לה היה נשאר רק לברור ולסנן עם מי.
טוב, כנראה הזמנים השתנו.
רענן
מה שתומר כתב חשף נקודה שכדאי להתייחס אליה.
לא לכל אחד מתאים לטייל עם כל אחד.
אישית, אני אולי לא סוציומט, אבל מנסיוני המצטבר כנראה שלא כל אחד יכול לעלות לסופה פתוחה לטיול בעבירות קשה או למסעות של יומיים עד שבוע במדבר וגם להינות מזה.
ואני היום בפוזיציה שמטייל כנראה יותר מכולכם ביחד ולפעמים מחפש שמישהו יצטרף אלי לרכב - אבל זה צריך להיות מישהו שבעניינים. כזה שיודע לנווט. שיודע לנהוג בשטח. ברכב שטח אמיתי עם גיר ידני ומנוע חזק ונעילות ובלי אלקטרוניקה מסייעת. אחד שיודע לתפעל ציוד חילוץ כולל כננת. שיודע להחזיק כלי עבודה. שיודע לכוון. שיודע ונהנה ללכלך ידיים. שיודע לבצע את כל אלה בלי שאצטרך להעיף אליו מבט ולוודא שהכל בסדר. כלומר - מישהו שאוכל לסמוך עליו לחלוטין - ג'יפאי שיודע שטח וגם יודע להינות מזה. מי שעונה לתיאור הזה, יהיה מוזמן מדי פעם לחוויה של טיול בג'יפ אמיתי עם חלון קדמי מקופל שמותר לעשן בו ומותר להפליץ בו ומותר לזרוק בו לכלוך על הריצפה כמו בנאדם תרבותי (כי אנחנו לא זורקים החוצה).
אבל סתם מישהו שלא מהתחום, שזה לא יהיה בדיוק מה שחשב ויתחיל לייבב לי פתאום שנורא קר/חם/קופצני/רועש/אבק/רוח/רטוב/מאוחר לו, לא נעים לי להגדיר את זה ככה - אבל הופך לסתם משקולת באוטו ולנטל עלי, כי אני גם ככה צריך להתעסק בקבוצה + בנהיגה + בניווט + תיקונים + חילוצים ואז מתחילות גם טרוניות ויבבות?... לא בשבילי. סליחה.
מטייל/ת בתשלום זה משהו אחר.
הוא בא/ה להינות. לא לעבוד. ומשלם/ת עבור זה.
וכאן יש כללים וחוקים ומי שזו פרנסתו ולא רוצה להסתבך, כדאי שיהיה מודע לכללים ויכבד את החוקים. זה הכל.