-
אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
בעקבות השרשור הזה: http://www.jeepolog.com/forums/showt...99%D7%9A/page2
הנושא עתיק יומין ועולה מחדש בואריציות שונות ובהיבטים שונים מפעם לפעם אז אנסה כאן להעלות את הבעיות ואת חלק מהפתרונות ואשמח לענות כאן על כל שאלה שלכם.
קודם כל כללית - ההמלצה הגורפת היא לא לטייל לבד בשטח, אבל לרוע המזל בהמלצה זו יש גם סיכונים (כספיים בעיקר) - לא עלינו אבל נזק לרכוש או חלילה לגוף קורה גם בעת טיול בשטח וז מתעוררות מליון שאלות כשהעיקרית בהן על מי מוטלת האחריות לנזק ויותר חשוב על מי מוטל תשלום הפיצוי הכספי .
לפני שאתחיל מה שחשוב לזכור - כולנו ג'יפאים ואמורים לנהוג בחברות וסוג של ערבות הדדית זה לזה וראבק תנהגו בהגיון ותסמכו על התחושות האישיות שלכם.
עוד חשוב לסייג שתמיד מומלץ להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין לראות בהמלצותיי כאן כעצה משפטית שכן עצה כזו יכולה להינתן רק בהתאם למלוא העובדות של כל מקרה לגופו.
למי שלא מכיר אני עו"ד העוסק בתחום הביטוח והנזיקין וג'יפאי ובכל זאת ראו ההסתייגות שכתבתי.
קודם כל יש להציג מספר הגדרות ואבחנות -
יש להבדיל בין נזק רכוש ובין נזק גוף
יש להבדיל בין אירוע שמוגדר כתאונת דרכים (כשמדובר בנזק גוף) ובין אירוע אחר שלא נופל להגדרה הזו
יש תמיד לבחון אם לאירוע ולנזק יש כיסוי ביטוחי
יש הבדל אם מדובר בטיול שלא בתשלום שמתארגן בין מספר חברים בהובלת אחד מהם או בהובלת מספר מובילים המחלפים ביניהם ובין טיול בתשלום עם מדריך ומוביל המקבלים שכר עבור הטיול וההדרכה
נזק גוף במהלך טיול
נזק גוף שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים מכוסה על ידי ביטוח החובה של הרכב בו נסע הניזוק או ביטוח החובה של הרכב שפגע בניזוק בהיותו הולך רגל זה מותנה כמובן בקיומו של ביטוח חובה בתוקף וקיום רשיון נהיגה בתוקף ובכך שלא חלים על המקרה ההגבלות והחריגים שנקובים בפוליסת ביטוח החובה.
הכיסוי הביטוחי והתשלום הוא "אוטומטי" ובכלל לא נבדקת השאלה מי "אשם" בתאונה ומי אחראי לתשלום הנזק
תעשו לעצמכם טובה תקדישו דקה מזמנכם לקרוא את תעודת ביטוח החובה שלכם בעיון ולעומק גם מאחור (שם רשומים ההגבלות והחריגים לפוליסה) - יש שם החרגות שלא כולם מכירים שעלולות לשלול הכיסוי הביטוחי - כמו למשל ההגבלה שהפוליסה לא מכסה הסעת נוסעים בשכר..או לא מכסה פעילות / תאונה בעת מירוץ או תחרות מוטורית אחרת (מי אמר ראלי...ליגת עבירות...)
מה זו תאונת דרכים? בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מוגדרת תאונת דרכים כ"נזק גוף שנגרם כתוצאה משימוש ברכב מנועי".
ים של מילים ודיו נשפכו בפסקי דין שונים בהתפלפלות בשאלה פשוטה לכאורה מהו שימוש ברכב מנועי...
יש מקרים ברורים ומובהקים שהם תאונת דרכים כהגדרתה בחוק- שני רכבים מתנגשים זה בזה, רכב מתהפך בזמן נסיעה וכו'
אבל יש עוד מקרים של "שימוש ברכב מנועי" שיהוו תאונת דרכים - למשל מי שהוא נפגע בעת שהוא ירד או עלה לרכב (רכבי השטח גבוהים מפרייבט וזה בהחלט סיכון קיים) אז כזה אירוע יכול להיחשב כתאונת דרכים אבל לא בכל מקרה אלא רק אם העלייה או הירידה מהרכב היו לצורך תחבורתי (התחלת או סיום נסיעה).
אם הגעתם לחניון לילה/ הפסקת קפה, כיביתם את הרכב וירדתם מהרכב ואז נזכרתם ששחכתם את הבירה/ הקפה / הסיגריות הרכב עליתם שוב לרכב או ירדתם שוב מהרכב - האירוע כבר לא ייחשב כתאונת דרכים במובן החוק (רק מטרה תחבורתית רק סיום או תחילת נסיעה)
ההמשך יבוא...
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
אז להחתים את טינקה של נמרוד על טופס הסרת אחריות לפני שהיא נכנסת מתחת לטנדר שלי לתפוס צל?
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
מניח שטינקה היא כלבה כזו שנובחת והולכת על ארבע...(בעצם מכיר גם בנות אדם שעונות להגדרה הזו...)....
אז לשאלתך, לא...סתם להשכלה כללית לכל בעלי הכלבים - אחריות של בעל או מחזיק של כלב היא כמעט מוחלטת והבעלים/ המחזיק קודם כל אחראיים אוטמטית לכל נזק גוף שגרם הכלב שלהם למעט שלוש הגנות שיש להם בחוק- אני לא מדבר רק על מקרי תקיפה ונשיכה של כלבים וכבר קרה מקרה של כלבת פודל קטנה שקפצה משמחה ותוך משחק על אשה מבוגרת. המבוגרת נבהלה, נפלה לאחור שבר אגן ובעלי כלבת הפודל נאלצו לשלם ממון רב לנפגעת.
לכן לא יעזור לטינקה או לך מכתב / אישור הסרת אחריות
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ההמשך...
התפנצ'ר גלגל, נשברה צירייה, ועוד מרעין בישין אחרים שקורים וקרו לכולנו בשטח, עוצרים לתיקון התקלה בשטח וחלילה נפגעים תוך כדי התיקון - מפתיע אבל פציעה כזו תחשב כתאונת דרכים על פי חוק שכן שימוש ברכב כולל על פי החוק והפסיקה גם "תיקון דרך" שנועד לאפשר המשך הנסיעה של הרכב.
כך לקוח שלי, שמעה שריקה מרצועת המנוע, עצר נרכב כדי לבדוק, הושיט היד כשהמנוע עדיין פועל נחתך חתך עמוק באצבע והוכר כנפגע תאונת דרכים ואף קיבל פיצוי משמעותי ממבטחת הרכב (כ- 60,000 ש"ח)
לעומת זאת - הגעתם לחניון לילה, התחלתם לפרוק את הגגון העמוס בכל טוב, נפצעתם תןך כדי הפריקה - נו שויין הפעם זה לא יוגדר כתאונת דרכים. החוק הוציא מגדר הגדרת תאונת דרכים פעולות של פריקה וטעינה.
חילצתם רכב אחר הרצועה נקרעה ומישהוא נפצע - תאונת דרכים המזכה בפיצוי אוטומטי ממבטחת הרכב בביטוח חובה
ועוד ועוד מני דוגמאות אבל הבנתם את הפרינציפ - שימוש ברכב מנועי שגורם לנזק גוף הוא תאונת דרכים המזכה בפיצוי ולא צריך לחפש "אשמים" או "אחראיים" כדי לקבל פיצוי כספי על הפגיעה.
חשוב תמיד בהקשר כזה להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום לפני שמדווחים על נסחבות הפציעה כי דקויות בתיאור העובדתי יכולות להכריע לכאן או לכאן את גורל הפיצוי ועל מי יוטל התשלום!!!!
המשך יבוא
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
מעניין, תודה על המידע.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
תודה שלמה, מעניין ומשכיל!
נגעת עד כה רק בפגיעות בגוף.
אשמח אם תוכל לגעת בפגיעות ברכוש בהמשך.
לדוגמא:
א. במהלך חילוץ נקרעה רצועה ונפגע הרכב הנגרר
ב. במהלך חילוץ נקרעה רצועה ונפגע הרכב הגורר
ג. הסתובב בעבר מעין טופס להחתמה של בעל הרכב המחולץ בנושא הסרת אחריות. האם זה רלוונטי?
ד. היתה בעבר המלצה לתת למחולץ לקשור את הרצועה לרכב שלו, כדי שהאחריות תהיה עליו. האם זה רלוונטי?
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
יהיה המשך גם לגבי רכוש.
דרך אגב, אני הוא זה שניסח בזמנו את הטופס שלדעתי מחלץ צריך להחתים מחולץ כדי להסיר מהמחלץ אחריות.
כשאגיע לנזקי הרכוש אנסה לענות על השאלות הנוגעות לנזקי רכוש במהלך חילוץ.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
זה חשוב ומעניין- ואני חושב שכדאי לכל אחד לקרוא את זה היטב, כי לכולנו יש את ה"חבר" הזה שבא איתך לטייל ואז הוא שבר יד, ואז פתאום הוא כבר לא חבר, אלא תובע נזקי גוף. יש הרבה סיפורים כאלה. בהחלט לגזור ולשמור
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ההמשך... עדיין נזקי גוף - אבל כעת אכתוב על נזקי גוף שלא יוגדרו כתאונת דרכים
החיים בכלל וטיול שטח בפרט מלא בסיכוני פגיעה שונים ומשונים החל מנפילה/ מעידה, כווייה מהקפה הרותח שנשפך או מהמנגל, הכשה של נחש/ עקרב ועוד ועוד...לרוב מדובר בפגיעות/ פציעות קלות יחסית אבל בהחלט יכולות להיות פגיעות קשות המותירות מגבלה (נכות) לכל החיים וחלילה אפילו קטלניות.
ריבוי יתר של עורכי דינים בשילוב עם רצון לקבל כסף ולא לצאת "פראייר" מוביל לריבוי תביעות על כל דבר כולל תביעות על פגיעות קלות יחסית.
אז מי אחראי לפגיעה? מי יישא בפיצוי?
זה כמובן תלוי בנסיבות של כל פגיעה אבל קודם כל תופנה האצבע המאשימה אל מי שהוביל את טיול גם אם זה מוביל טיול של חברים המכירים זה את זה וההובלה היא ללא תמורה כספית.
אז כן מבחינה מוסרית וחברית הדעת לא נוחה לתבוע חבר ויש כאלו שיימנעו מתביעה כזו בכל מחיר אבל יש בהחלט כאלו שלא יהססו לתבוע..במיוחד אם מדובר בטיול שהתארגן באמצעות המרשתת בין אם בפורום כאן או ברשתות חברתיות אחרות- טיול שבו מארגני הטיול ומובילי הטיול לא הכרח מכירים את משתתפי הטיול ובטח שאין ביניהם חברות רבת שנים
ישאל השואל - איזו אחריות בכלל יש למוביל/ מארגן טיול שטח חינמי אם משתתף כזה או אחר לא הסתכל לאן הוא הולך ונפל ל.. או בגלל..
אז זהו, עקרונית מבחינה משפטית (שוב תלוי כמובן בנסיבות של כל מקרה) ניתן למצוא עילות המקימות אחריות על מי שאירגן או הוביל טיול גם במקרים בהם יש רשלנות מובהקת וברורה של הנפגע עצמו. שוב ברמה עקרונית ובהכללה גסה ככל שהפגיעה הגופנית קשה יותר כך יגדלו הסיכויים שבית המשפט יתאמץ וימצא איך להטיל אחריות על מי שהוא כשהמטרה הראשונית והברורה היא מוביל/ מארגן הטיול.
נו אז מה עושים..איך כמובילי/ מארגני טיול מתגוננים מפני סיכון של תביעה כזו?
יש לי מכר, ששנים מוביל טיולי חברים חינמיים, אותה חבורה. הוא גם טרח ועבר קורס מדריכי טיולים בוינגייט. הוא נוהג לבטח עצמו מפני תביעות שכאלו וגובה ממשתתפי הטיול סכום סימלי ונמוך שמכסה את עלות הביטוח בלבד. הוא גם נוהג להחתים את משתתפי הטיול בכל טיול על טופס הסרת אחריות.
אז טיפ חשוב - אתם חבורה שמטיילת הרבה ביחד בהרכב פחות או יותר קבוע - תמנו "מוביל טיולים" אחד, תארגנו לאותו אחד ביטוח שיכסה מפני תביעות כאלו וחלקו בין כל החבורה את עלות הביטוח - פתרון נוח ויעיל לכולם ולא יקר כשהעלות מתחלקת בין כולם, פתרון שיימנע אי נעימויות וחוסר נוחות גם של משתתפי הטיול וגם של מוביל הטיול.
כמשתתפי טיול שטח - אני ממליץ בחום תגנו על עצמכם ותדאגו לבטח עצמכם בביטוח אישי המכסה תאונות אישיות ללא קשר לנסיבות התאונה - ביטוחים כאלו מכסים מפני כל תאונה בכל מקום, אינם יקרים במיוחד (תלוי בגיל, ברקע הרפואי ובסכום הביטוח בו אתם מעוניינים) ובהחלט שווים את ההשקעה הלא גבוהה ויכולים להוות את ההבדל בין קריסה כלכלית בגלל פגיעת גוף ובין התגברות איך שהוא על כך. ביטחים אישיים אלו יכולים לכסות אובדן כושר עבודה (פחות מומלץ) ונכות כתוצאה מתאונה (מומלץ מאד)
המשך יבוא...
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
יהיה המשך גם לגבי רכוש.
דרך אגב, אני הוא זה שניסח בזמנו את הטופס שלדעתי מחלץ צריך להחתים מחולץ כדי להסיר מהמחלץ אחריות.
כשאגיע לנזקי הרכוש אנסה לענות על השאלות הנוגעות לנזקי רכוש במהלך חילוץ.
כשתגיע לנושא הרכוש, אני מניח שיש הבדל בין מחלץ בתשלום (שאז המחולץ לא אמור לחתום על טופס הפוטר את המחלץ מאחריות) לבין מחלץ שהוא מתנדב (למשל קבוצת החילוץ בג'יפולוג).
בנוסף, חשוב להבין האם מחלץ מתנדב שמחתים את המחולץ על טופס הסרת אחריות מוגן גם בפני תביעת רשלנות? כלומר התרשל בנסיון החילוץ או כי הוא לא מנוסה מספיק, או כי לא שם לב, או מכל סיבה אחרת. אם נקרע הכבל נניח, זה גם יכול להיחשב רשלנות אם הוא ניסה לחלץ עם כבל ישן וקרוע.
וכמובן שהסיבוכיות לא נגמרת כאן. אם מחלץ מנסה לחלץ עם הכבל גרירה של המחולץ וזה נקרע? בקיצור, אני צופה שירשור ארוך...
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ההמשך...
עדיין בנזקי גוף- לפעמים הפגיעה הגופנית נגרמת בגלל מוצר כל שהוא או יותר נכון מוצר פגום כל שהוא ואז יש אחריות מוגברת של היצרן ו/או היבואן למשל:
לקוח, ג'פאי, במהלך טיול החבורה עצרה להפסקת התרעננות, הלקוח ניסה לפתוח לעצמו בקבוק בירה גולדסטאר צוננת (עשה שימוש בפותחן ראוי ולא אילתורי שטח מוכרים), צוואר הבקבוק נשבר לו בידיים וגרם לו לחתך עמוק מאד ביד. פנה בתלונה ליצרן הוצע לו כפיצוי ארגז בירה. פנה אלי ובסופו של דבר קיבל מהיצרן פיצוי של כ- 80,000 ש"ח.
אז אם כבר אתם נפצעים תשדלו להיפצע בנסיבות שמהוות תאונת דרכים או בגלל מוצר פגום...זה יותר קל לכולם. :cool:
נחזור לאחריות המובילים של טיולי חינם/חברים - מעבר לאמצעים לביטוח הסיכון שבתביעה נגדכם - אנא קחו אחריות ופעלו בשיקול דעת, הקדישו 5 דקות בתחילת הטיול והעבירו למשתתפי הטיול הנחיות בטיחות עדיף מודפסות על דף, דאגו שתהיה לכם ברכב ערכת עזרה ראשונה (תכלס חובה בכל ג'יפ), אתם מגיעים לאזור שיכול להוות סיכון (איזור בולענים, מצוק תלול וכו') תנו אזהרה בקשר.
לקחת על עצמכם להוביל טיול לחברה, אז קחו על עצמכם גם את האחריות ולו המינימאלית לדאוג לבטחון משתתפי הטיול. נראה לכם מצחיק להזהיר מפני מצוק אבל זה מאד יכול להועיל ולעזור במניעת אסון וגם יועיל לכם אם תתבעו.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
עם כל הכבוד, בנאדם שילך לתבוע מישהו כי הוא נחתך ביד מבקבוק בירה, הוא בדיוק הבנאדם שאני לא ארצה להיות איתי בטיול. ולי אין חברים כאלו.
אני משתדל להקיף את עצמי באנשים שנחשבים "פראיירים". וביום בו אני אצטרך להחתים כל מיני חברים על כל מיני טפסים, אני פשוט אעדיף לשבת בבית.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
הבעיה היא לא בחברים אלא כשחבר מביא חבר. או למשל כשאשתו של חבר מביאה חברה שבדיוק קשה לה בבית / התגרשה / חייבת חופש מהילדים...
ואז לחבר של החבר או לחברה של האישה קורה משהו... ואז במקרה אח שלו/שלה עורך דין שרואה פה הזדמנות להרוויח כסף ממישהו שהוא לא מכיר בכלל... ואם הם יחליטו לתבוע את הביטוח אז הביטוח יכול לחפש אשמים ולנסות לגבות מהם.
הבעיה היא לא בחברים הקרובים שיתבעו אלא בנספחים מזדמנים למיניהם ובחברות ביטוח.
גם בין חברים, למשל, אם חבר טוב בטיול יעשה טוטאל לוס ללנדקוזר 2015, ברור שהוא יפנה לביטוח ולא יוותר על 250 אלף ש"ח. הביטוח בשביל סכום כזה יחקור את מי אפשר להאשים ולגבות ממנו לפחות חלק מהנזק.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
עם כל הכבוד, בנאדם שילך לתבוע מישהו כי הוא נחתך ביד מבקבוק בירה, הוא בדיוק הבנאדם שאני לא ארצה להיות איתי בטיול. ולי אין חברים כאלו.
אני משתדל להקיף את עצמי באנשים שנחשבים "פראיירים". וביום בו אני אצטרך להחתים כל מיני חברים על כל מיני טפסים, אני פשוט אעדיף לשבת בבית.
ראשית - הבן אדם לא תבע "מי שהוא" או מי מחבריו, אלא תבע את יצרן הבקבוק הפגום ובצדק.
שנית - חומרת הפגיעה היא בהחלט שיקול אם לתבוע או לא. פגיעה של מה בכך וחולפת בדרך כלל לא מובילה לתביעה. לאותו לקוח החתך גרם לפגיעה עצבית. גם אני אישית למרות שאני מתפרנס מתביעות כאלו אם מגיע אלי לקוח עם פגיעה שתוצאתה כלום ושום דבר לא אגיש בשמו תביעה.
שלישית - לפעמים כשמדובר בנזקי רכוש בעיקר (אבל גם בנזקי גוף) התביעה כלפי המזיק האחראי לנזק לא בשליטת הנפגע עצמו. חברות הביטוח לאחר ששילמו לנפגע יחזרו ויתבעו ממי שגרם את הנזק מבלי לשאול בכלל את הנפגע ששולם לו כבר הפיצוי.
רביעית - מה שאמר שי בתגובה מעליי.
-
אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
בשלב כלשהו הפסקתי לקרוא.
לא כי אינני מסכים אלא מפני שהבנתי דבר אחר. לדעת את כל הדברים האלו זה אסון חברתי וסירוס הנכונות להירתמות חברתית.
אם אקח את זה על עצמי בקטנה אז למה שארצה מפעם לפעם להוביל טיולילה?
למה שארצה להיות מנהל בקבוצת חילוץ או מחלץ?
נכון, זה פחות מסוכן כאשר הקבוצה סגורה רק לחברי האתר ויש איזה הכירות ומחויבות בין חברי האתר אבל בכ״ז...,
כסף יעוור עיני חכמים נאמר.
זה אחד המקומות שבהם כסף גורם לאנשים להפנות גבם לערכי החברות ולהכניס סכין. ולסובב.
אולי אני תמים וטיפש אבל אני מעדיף לחיות בעולם שבו לערכים שהצגת אין מקום. גם אם אני מסתכן.
לא מוכן לכלכל צעדי לפי פחדים משפטיים.
אני מתפלל שאם מישהו ינסה לתבוע אותי בגלל שהייתי טוב אליו הי״ד ואם ה׳ מהי״ד לא ידע לעשות את זה אז נעזור לו בני התמותה עלי אדמות מפני שמי שלא יודע להיות חבר אין לו מקום על פני האדמה.
בשביל להיות בן אדם טוב וערכי ולא להיות פתוח לתביעה אתה צריך ביטוחים שעוד לא כתבו להם את הפוליסה ויעלו סכום שלא נוכל לעמוד בו.
חברות מתפרקות בנקודה הזו שבה בתי המשפט גוברים על הערכים.
תחשוב על זה ששלמה למשל שבמפגש מיטיבי לסת לא תקבל בשר מחשש שאם יהיה לך שלשול תתבע.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
בשלב כלשהו הפסקתי לקרוא.
לא כי אינני מסכים אלא מפני שהבנתי דבר אחר. לדעת את כל הדברים האלו זה אסון חברתי וסירוס הנכונות להירתמות חברתית.
אם אקח את זה על עצמי בקטנה אז למה שארצה מפעם לפעם להוביל טיולילה?
למה שארצה להיות מנהל בקבוצת חילוץ או מחלץ?
נכון, זה פחות מסוכן כאשר הקבוצה סגורה רק לחברי האתר ויש איזה הכירות ומחויבות בין חברי האתר אבל בכ״ז...,
כסף יעוור עיני חכמים נאמר.
זה אחד המקומות שבהם כסף גורם לאנשים להפנות גבם לערכי החברות ולהכניס סכין. ולסובב.
אולי אני תמים וטיפש אבל אני מעדיף לחיות בעולם שבו לערכים שהצגת אין מקום. גם אם אני מסתכן.
לא מוכן לכלכל צעדי לפי פחדים משפטיים.
אני מתפלל שאם מישהו ינסה לתבוע אותי בגלל שהייתי טוב אליו הי״ד ואם ה׳ מהי״ד לא ידע לעשות את זה אז נעזור לו בני התמותה עלי אדמות מפני שמי שלא יודע להיות חבר אין לו מקום על פני האדמה.
בשביל להיות בן אדם טוב וערכי ולא להיות פתוח לתביעה אתה צריך ביטוחים שעוד לא כתבו להם את הפוליסה ויעלו סכום שלא נוכל לעמוד בו.
חברות מתפרקות בנקודה הזו שבה בתי המשפט גוברים על הערכים.
תחשוב על זה ששלמה למשל שבמפגש מיטיבי לסת לא תקבל בשר מחשש שאם יהיה לך שלשול תתבע.
בועז אתה הורג את השליח...
להבנתי שלמה נותן טיפים בהתאם למקרים שכבר קרו (אין צורך לשלם שכר לימוד כפול).
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
לא בטוח שהייתי מתנסח בדיוק כמו בועז, אבל בגדול, אני חושב כמוהו.
אין לי אף טענה לשלמה, שעושה את עבודתו ובראייתו הוא מחלק לנו טיפים וטפסים חשובים, אבל כל העניין הזה, וגם זה שהוא מופיע על דפי ג'יפולוג, האתר שנקרא הכי הרבה בישראל על ידי ג'יפאים, הופך אותנו לחברה גרועה יותר, לג'יפאים פחות טובים.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
גם לי אין כל טענה לשלמה ואני מעריך מאוד שהוא משקיע ומזהיר אותנו.
אני מתלונן על מה נהיה מאיתנו כחברה ואיך המצב הזה מסרס יוזמות טובות.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
הבחור שתבע את גולדסטאר כי נשבר לו בקבוק - חרא של בן אדם. אני עכשיו מרגיש חיבה עוד יותר עזה לגולדסטאר.
ה"מוביל" שעשה לעצמו ביטוח מיותר וגובה תשלום מחברים שלו עבור עלות הביטוח - ובעצם הפעולה מגדיר את עצמו כאחראי ועוד בשכר - הוא באמת אידיוט מיוחד.
ובטח שאני לא בא בטענות לשלמה... אין טעם להתלונן על זאב בגלל שהוא טורף.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
קודם כל, שלמה נותן לכולם פה דעה מקצועית, מידע וייעוץ בחינם. ועל זה מגיע לו כל הכבוד !! כל אחד שיעשה עם זה מה שהוא רוצה.
לדעתי חשוב לדעת את הדברים האלו לא כדי להיזהר ברמה של כל טיול עם חברים, אלא, אם נניח חבר מתקשר להגיד שהוא רוצה לצרף לטיול שאתה מוביל חבר שרק קנה רנגלר/לנדקרוזר/דיפנדר חדש וזה בשבילו טיול ראשון.
במקרה כזה, המידע ששלמה משתף חשוב ויתכן שזה מה שיגרום לי להגיד לחבר בעדינות "לא מתאים הפעם" "צא איתו לבד פעם פעמיים" "שלח אותו לקורס נהיגת שטח" וכשיהיה טיול קל נזמין אותו. הרי לכולנו יש אינטרס להוסיף אנשים טובים לקבוצה.
אתם גם בטח מכירים סיטואציות שאתם עם קבוצת החברים בשטח, ופוגשים רכב בודד שמבקש להצטרף אליכם כי הוא לא מכיר טוב את המסלול, לא רוצה לטייל לבד, או שמע שאתם עוברים במעיין X, מעלה Y, בריכת Z והוא נורא רוצה להגיע לשם. מה אז?
בקיצור, מגוון הסיטואציות הוא עצום ולכל סיטואציה יש סיכונים משלה. בסוף כל אחד מחליט בעצמו.
אגב, בארה"ב, הרבה שנים אנשים לא עצרו לעזור לאחרים בזמן ואחרי תאונות כי הם פחדו מתביעות של הזזת את הפצוע לא טוב, גרמת יותר נזק וכו.. אתם יודעים אמריקקה !!! בעקבות זאת החוק שונה שם כדי להגן על העוזרים בסיטואציות כאלו.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
מעולה, sgill.
הבאת דוגמאות מצוינות שממחישות עד כמה השרשור הזה רע.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
השרשור לא רע. ושלמה עושה לנו פה שירות טוב.
בסופו של דבר, איך אתה מתנהל זאת בחירה שלך.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
עם כל הכבוד, בנאדם שילך לתבוע מישהו כי הוא נחתך ביד מבקבוק בירה, הוא בדיוק הבנאדם שאני לא ארצה להיות איתי בטיול.
עצם האפשרות לטייל עם אדם שלא יודע לפתוח בקבוק בירה או לסירוגין עם אדם ששובר בקבוק בירה, זה מבחינתי כמו לטייל עם אדם שקורע את דגל המדינה.
לגבי יתר עצותיו של KOOKE- אתם לא חייבים ליישם-איש כטוב בעיניו יעשה -אבל לדעתי כל מילה שנכתבה שם שווה זהב. איל-אתה כתבת על הג'יפאים שאינם מסוגלים להבין שיש מי שרוצה לטייל עם פורסטר וזה נכון- אבל רובנו גם מתייחסים לקבוצת הטיולים שלנו בחרדת קודש שמתייחסים למשפחה, אלה האחים שלנו, האנשים שהם החברים הכי קרובים שלנו פעם בחודש. אבל יש גם "אנשי פורסטר"-הם מגיעים לטיול פעם ראשונה, הם לא מכירים אף אחד, הם שמים הודעה שהם מארגנים טיול לשבילי השפלה ואז באה איזו מישהי שנופלת (ושוברת בקבוק בירה בדרך לקרקע) ותובעת אותם.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
אז יש לנו שרשור חשוב שמסביר לנו מהם הסיכונים בלהיות ג'יפאים שהם גם בני אדם.
ושרשור חשוב אחר שמסביר את הסיכונים שבלהזדיין, לאהוב, להביא ילדים ואולי גם להתחתן.
ועוד אחד חשוב שמסביר למה החיים שלנו נוראיים בגלל השלטון, השוודים, השוטרים, הפקידים או נהגי האוטומטיות שמסביבנו.
עוד אחד שמספר על הזוועות החשמליות שמתרגשות עלינו.
יש מצב שתשאירו לנו טיפטיפת מקום לנאיביות? לפחות לבודדים שעוד לא נכוו בכל זוועות העולם?
-
אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
עצם האפשרות לטייל עם אדם שלא יודע לפתוח בקבוק בירה או לסירוגין עם אדם ששובר בקבוק בירה, זה מבחינתי כמו לטייל עם אדם שקורע את דגל המדינה.
לגבי יתר עצותיו של KOOKE- אתם לא חייבים ליישם-איש כטוב בעיניו יעשה -אבל לדעתי כל מילה שנכתבה שם שווה זהב. איל-אתה כתבת על הג'יפאים שאינם מסוגלים להבין שיש מי שרוצה לטייל עם פורסטר וזה נכון- אבל רובנו גם מתייחסים לקבוצת הטיולים שלנו בחרדת קודש שמתייחסים למשפחה, אלה האחים שלנו, האנשים שהם החברים הכי קרובים שלנו פעם בחודש. אבל יש גם "אנשי פורסטר"-הם מגיעים לטיול פעם ראשונה, הם לא מכירים אף אחד, הם שמים הודעה שהם מארגנים טיול לשבילי השפלה ואז באה איזו מישהי שנופלת (ושוברת בקבוק בירה בדרך לקרקע) ותובעת אותם.
נו די כבר תומר, תאורית דארווין ואבולוציה שלמה בנית על אנשי הפורסטרים והדאסטרים (שאינם מקשה אחת, פסדר).
שאלת את יקי אם היה לו, אז היו לי פראדו, וקינג אז לתפיסתך אני מהמקובלים?
והיום עקב הצרכים שנמכתי לפורסטר מוגבה וממוגן שבהחלט נותן מענה לא רע, ובכלל לא רואה ממטר את הרכבים המשפחתיים שהזכרת, זה פשוט קישקוש, וברור שצריך להכיר מגבלותיו, כמה מחברי עברו כמוני את האבולוציה הזו ברכבים.
אהה, ואני נהנה ברייזר מצד אחד ואופני הרים מצד שני.
לכמה תת קבוצות אני שייך והאם סיימת להגדיר טיפוסים לפי הרכב הנוכחי שלהם?
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
נו די כבר תומר, תאורית דארווין ואבולוציה שלמה בנית על אנשי הפורסטרים
תסלח לו,
יש לו כנראה עניין לא פתור עם איל ברקוביץ' [emoji846]
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
יש פה מי שטועה לחשוב שעודף מידע לא מזיק.
בבחינת: קבל את המידע. תרצה, תשתמש, לא תרצה לא תשתמש.
אבל זהו, שזה ממש לא המצב. אתם תתקעו, כמו שאני נתקע מדי פעם, לבד בשטח, והבחור החביב שיעבור לידכם לא יעצור לעזור כי הוא קרא על הסיכונים בג'יפולוג, ובדיוק אין איתו עט ונייר.
וזו בדיוק הדרך לגיהנום שרצופה בכוונות טובות.
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
שאלת את יקי אם היה לו, אז היו לי פראדו, וקינג אז לתפיסתך אני מהמקובלים?
Asaf-a
אסף.א
אם אני מבין נכון את הגישה של תומר, סוג הרכב לא קובע אם אתה מקובל או לא. הוא מתעקש שרק בעלים נוכחיים או בעלים לשעבר של רכב כלשהו, יענו על השאלה שנשאלה. הוא מחפש מידע "מפי הסוס" ולא משמועות או מפוסטים באינטרנט.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
אסף, לא הבנת, התייחסתי לפורסטר כדוגמה, כלומר למקרה בו מישהו חדש בשטח. אני בטוח שזה יופי של רכב שעונה על מטרותיך ואני מאחל לך הנאה מלאה ושלמה מהפורסטר, מהרייזר וגם מהאופניים. ושלא תהיה טמבל כמוני שנופל מהאופניים המון ושובר איברים- ועוד בכביש בכניסה ישירה לתוך אוטובוס. למעשה אם תקרא ממש היטב במקום לכעוס תראה שאפילו כתבתי לאיל שהוא צודק, ושאני זה שלא הבין שיש גם מקום לאחרים בשרשרת המזון.
אבל לגבי מה שנכתב כאן, וזו המטרה האורגינלית של מה שדיברנו, אני כן חושב שמה ש KOOKE כתב זה חשוב- אז אוקיי, תחליפו את המילה "פורסטר" ב"מטייל פעם ראשונה בשטח"- כולנו הינו שם. אני זוכר טיול לפני 11 שנים כשמצאתי את עצמי בלב משלט 21 ז"ל בוהה בויטארה הפוכה ושלושה ערסים צורחים על הנהג, שואל את עצמי "איפה טעינו???". לכולם יש שנה שנתיים של שיטוטים חסרי כיוון בערבות מציאת הקבוצה המתאימה. ויש המון. המון. המון. חארות. אתה נוסע לטייל עם אדם שאתה בכלל לא מכיר- ולמרבה הצער השהיה בשטח לפעמים מוציאה מאנשים דווקא את ההיפך הגמור מהשלווה והרוגע- והופכת אותם לעצבניים ותחרותיים ולחוצים פחד, ולמה יצאת בכלל לטייל עם אשתך הצווחנית. יצא לי פעמיים שלוש להצטרף לקבוצה בתשלום של יואב קווה כי יואב חבר והיה בוס שלי וביקש מלווה. אתה רואה איזה אנשים באים לשם, אנשים שהרכב לפניהם עלול להתהפך והם לא יצאו מהמזגן לעזור. במקרה של קבוצות טיול חדשות או חסרות ניסיון- זה גם עלול לקרות כי אדם לאדם זאב וכשמישהו רואה 100 אלף שקל בנזקים שמגיעים לו-או אפילו 20 אלף שמגיעים לו-אז הוא לא רואה בעיניים, ואנחנו עם שלפעמים חרא. אני אשכרה ראיתי בטיול ההוא שעזרתי ליואב שהאישה של ההוא מהרנגלר הסבירה מראש שהיא עורכת דין גדולה ושאנשים יזהרו לא להתעסק איתה, כלומר לא לנשום עליה, לא להתקרב לאוטו, לא לשבור לה בקבוק בירה על הראש.... לכן אני מתכוון שכל מילה של KOOKE שווה זהב. אולי לא למטיילים הוותיקים, אבל למי שחדש בשטח זה חשוב. וחוץ מזה תמיד יש הפתעות. אנשים שמטיילים איתך הם אחים שלך- אבל כסף משנה אנשים. גם חברים.
לגבי תופעת היועצים והמבינים- אם היתי אדם שצריך לקנות רכב שטח בבוחטות של כסף על סמך עצותיהם של אנשים ש"קראו באינטרנט" ו"שמעו" ומגייסים את "חוכמת ההמונים" של הפורום הידוע של הסאנגיונגים באוסטריה, היתי נבהל ובורח. יש כאן ג'יפאים שהם אנשים כבירים ויש כאלה שלמדו בהתכתבות- שבחיים שלהם לא סגרו בורג ולא עלו מעלה. לא בקטע גברי של להשתין וויסקי, בקטע של "ליצן, אתה בכלל לא יודע כלום על צרכים של ג'יפאי".
אין לי שום בעיה עם כאלה כל עוד הם סותמים את הפה אבל כשמישהו שואל אם לקנות ליברטי ואדם שהכי קרוב שהיה לו לליברטי זה לשמוע מחברים כותב לו שיש סדק בשאסי, קצת קשה לי להבין אם אנשים כאלה מבינים את הנזק שהם מייצרים. זה תקף גם לגבי הרבה רכבים אחרים. אז אוקיי, נכון, אני מניח שאם אני מקבל את התשובה על השאלה מדרור ברלי, סביר להניח שעברו לו רק 40 רכבים מכל דגם תחת היד וכשהם עברו לו תחת היד, זה היה כשהוא היה עסוק בלהוריד אותם בזיק. אבל אם מדובר במישהו שהניסיון שלו מסתכם בחבר שהיה לו בפורום באינטרנט, ירחם השם על המומחה מטעם עצמו. אגב, אני באמת לא חושב שיש יותר מדי רכבים בישראל שלא עברו לי ביד כי בכל זאת רבוטה (אגב, את הפורסטר עשיתי גם ביפן, גם בגרמניה וגם בישראל, כל דור שלו משנת 2004 עד היום כולל הדרכות יצרן, באמת יופי של אוטו אם אתה בקטע של שבילים ושלג) - ואני אישית אף פעם לא "מייעץ" לאנשים ולא מביע שום דעה על משהו שלא קרה לי אישית, כי מה זה בעצם יתן להם? חוות דעת של מישהו שקיבל את הרכב כשהוא חדש? זה לא העולם האמיתי. לפני כמה ימים מישהו שאל על ל"ק חדש אז נתתי את שני הסנט שלי, שנתקעתי עם אחד על אלקטרוניקה. כי זה קרה לי על אמת. אבל לייעץ למישהו שהמזרקים חרא ושהביצה האחורית מתפגזת? על סמך מה? שמועות? חברים שקרנים? פורום הלנד קרוזר? אם מישהו שואל אותי איך ליברטי אני אומר שזה האוטו הכי טוב בעולם (שקר גס!!!!!) ושטויוטה זה קקה. זה כמו לשאול ארנבת איך השועל. מטריד אותי שהשמועות שאני בעצמי מפיץ על אמינותו ועבירותו האגדית של הליברטי גרוטאה זה משהו שמחלחל לאנשים שבטמטומם "מייעצים" לאחרים. לאחרונה קראתי כאן שמישהו כתב שליברטי קל לשפר למישהו שהתעניין בליברטי. באמת? אז לך תשפר ותגלה כמה זה כבר לא קל כי רוב ספקי השיפורים לא קיימים. תנסה להתקשר 10 פעמים לארה"ב כדי לאתר צינור בלם ארוך ולגלות שיש רק משומש, אהבל......
כל היועצים לא מבינים איזה נזק הם עושים כי זה לא לקנות קורולה. זה לא יורד בשום צורה לפרטי הפרטים של להחזיק רכב שטח משומש - שיש לו פי 4 תקלות, פי 4 הוצאות ופי 4 שיקולי דעת ברכישה. אז כמאמר הפרסומת: "היתם קונים מהאיש הזה מכונית משומשת?"- "היתם נותנים לאדם שניזון משמועות של חברים וקריאה באינטרנט לייעץ לכם לרכוש רכב שטח משומש?".
-
תגובה: אחריות לנזק (רכוש או גוף) במהלך טיול בשטח - שרשור מתגלגל
נתחיל מזה שלא קראתי את הפוסט האחרון בשרשור פה, קצת ארוך לי... (את השאר קראתי)
אבל בעניין השרשור וחשיבות המידע:
א. מי שלא מעניין אותו שלא יקרא. הכותרת מצביעה על התוכן ומי שלא מתאים לו שימשיך הלאה.
ב. כמה מכם חושבים שלא צריך בתחילת הדרך קורס נהיגת שטח בסיסית? אז למה צריך אם אפשר לטעות קצת לבד, לשבור את הרכב, חס וחלילה להתהפך ולסיים עם נזקי גוף? אז אם אתם מסכימים שחשוב להכיר את הסכנות ולעשות קורס נהיגה בסיסי, אז חשוב גם לדעת שלתחביב הזה יש גם סכנות משפטיות. שלמה מסביר לכם עליהם ועל המשמעות של להתמודד איתן. רוצים - תקראו את הקורס החינמי של שלמה. לא רוצים - דפדפו הלאה.