-
שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
חג שמח חברים,
אמנם לא חדש בפורום ובתחום וכרגע מתגלגל על גראנד צ׳ירוקי 98 מתוחזק כהלכה אבל בן 23...
בשיטוטי בלוחות הגעתי למסקנה הטריוויאלית שלנדקרוזר בן 3 שמור, נמכר בין 20-40 אלף ש״ח מעל המחירון.
מכאן, כנראה ירידת הערך של לנדקרוזר חדש נמוכה ממתחריו...
עם מימון נכון (שמוצע ע״י היבואן) אפשר להגיע לפורמט הבא:
1) מחיר רכב חדש (לנדקרוזר לקצ׳ורי ארוך) 369,900
2) מניח הוצאות אבזור (מיגון, הגבהה ובהמשך צמיגים) 20,000
3) הצעת מימון יבואן: מקדמה 149,000 , תשלום חודשי 1999, תשלום סוף תקופה 161,050 (הכל באתר היבואן)
4) בהנחה של עלות טיפול ממוצעת 1,500 ל 10,000 ק״מ וסה״כ 20,000 ק״מ בשנה, מכירה בסוף תקופה ב 30,000 מעל המחירון (הרכב יחנה בחניה מקורה) , יצא לי עלות חודשית של 2,958 ש״ח (ללא המקדמה). 7,097 עם מכלילים את המקדמה.
לא חישבתי ביטוח.
לא זול אבל: הרכב באחריות, חדש, מרגיש קצת יותק מהודק מהגראנד הקשיש שלי...
איפה ומה פספסתי?
דעתכם?
אומר
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ולא ציינתי:
1) טסט אחד בשלוש שנים (במקום 6)
2) אין פחד מניידות וביקורות
3) סיכוי נמוך יותר להיתקע בשטח
גניבות תגידו? הם אוהבים בני 4+ (ככה זה נראה, מתמקדים כרגע בלק 120)
שאלה: האם היבואן מביא דגמי בנזין חדשים?
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ממצב.
זו הדילמה של כולנו. והתשובה קשה מאוד.
קודם כל השאלה הכי חשובה היא האם רכב הטיולים שלך מטייל קשה או לא. קשה זה אומר 60 קמ"ש במדבר, עשוש ורדית וכו.
שנית השאלה היא כמה הרכב שלך עושה בעיות כל כך קשות שאי אפשר להחזיק אותו יותר.
שלישית, כמה בכלל בא לך לנד קרוזר. אני אישית לא מת עליהם, ובמסגרת העבודה עבר לי כל דור חדש מתחת ליד. חשוב לי לציין מעבר לכך - דווקא הדור האחרון עבר לי חצי ביד. למה חצי? כי אחרי 3 שעות נסיעה נדלקו כל המנורות בדאש וחבילת האלקטרוניקה הענקית הזאת עברה למצב צליעה - 80 קמ"ש חזרה לתל אביב. זה לא קרה גם לי אלא גם לרמי גלבוע.
רביעית - האם רכב הטיולים שלך משמש רק לטיולים.
חמישית - כמה אתה אוהב להתעסק?
שישית - מה המצב בחשבון הבנק
-
שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
כתבת סקירה כלכלית.
אבל חוץ מ-״בא לי חדש/משהו אחר״, מה חסר/מפריע לך ברכב הנוכחי?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
תודה על התגובות:
טיולים - מה שיוצא אני מרוצה - לא נוסע 60 קמ״ש , לא מתאים לתצורה שלי.. יוצר נסיעות של יום-יומיים עמוק עם קצת טיולים רגליים, מחנה לילדים, מדורה וכו׳. אם מגיע לעשוש, עולה... לאט...
הגראנד אחלה אבל הזכיר לי בנקרות את גילו שפיצץ צינור שמן גיר - אמנם יכול לקרות לכל אחד. פשוט לקחתי לסיבוב שטח רוביקון חדש ופתאום נזכרתי איך מרגיש רכב מודרני... לא שהרוביקון מפנק כמו הלנדקרוזר.
הגראנד לא משייט בכיף במהירות של כביש 6 (טוב לו עד 110 לפעמים 120).
אישתי - סולדת מהגאנד (לנהוג) ותעדיף מונית. לק׳ לא יהיה בעיה. בעברה פג׳ארו 2010 היה מצויין.
אני מטפל ומתחזק בסיסי. עכשיו הרכב עבר יישור נוסף (שיפוץ דרייבשאפט קדמי, צלבים, תושבות מנוע) מאז ימי ענבר (חבר הפורום היקר) - ונוסע נהדר.
בהנחה שיש את הממון, 3000 ש״ח לחודש אפשרי - התמורה רכב חדש ובאחריות...
דילמה...
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
זה חשבון פשוט.
כמה עולה
בדיוק, כתבתי למעלה.
חוץ מביטוח, מה החסרתי?
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
החסרת תיקונים לא צפויים. זה קורה וזה יקר.
גם בלנדקרוזר חדש....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
החסרת תיקונים לא צפויים. זה קורה וזה יקר.
גם בלנדקרוזר חדש....
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף:
הרכב באחריות 3 שנים. כלומר, לא מצפה להוצאות מעבר לטיפול שגרתי.
נושא הכלכלה:
נתתי דוגמא את הלק׳ משום שלפחות ע״פ המחירון ומה שקורה בלוחות הוא מאבד ערך הכי פחות ממתחריו.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
למה לא רקסטון? לא באותה רמת עבירות שטח אבל ההפרש במחיר משמעותי ומקזז את ירידת הערך. לשימוש שתיארת אמור להספיק.
לא גניב ומפנק הרבה יותר
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
כמו שדורון כתב, פשוט תגיד בא לי....
כמה עולה הגראנד שלך לשנה???
אתה מבין שאתה לא משווה את אותם התפוחים והגראנד בכלל לא רלוונטי לדיון?
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avi1
למה לא רקסטון? לא באותה רמת עבירות שטח אבל ההפרש במחיר משמעותי ומקזז את ירידת הערך. לשימוש שתיארת אמור להספיק.
לא גניב ומפנק הרבה יותר
שניהם מאבדים כ 110,000 ש״ח ב 3 שנים
הלק׳ נמכר הרבה מעל המחירון , נניח 30.
זה הבדל משמעותי של 10,000 ש״ח לשנה בעלויות.
בנוסף אני חושב שלק׳ נותן מוצר טוב יותר אבסולוטית (ולא יחסית), יש יותר שוק אבזור וגם יותר מקום.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
כמו שדורון כתב, פשוט תגיד בא לי....
כמה עולה הגראנד שלך לשנה???
אתה מבין שאתה לא משווה את אותם התפוחים והגראנד בכלל לא רלוונטי לדיון?
הגראנד שלי עולה כ 3000 ש״ח לשנה.
ההשוואה היא בקטגוריית רכב לטיולים ולא בהוצאות.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
בחישוב הכלכלי שלך אתה יכול להכניס גם תחשיב שאם הכסף נשאר אצלך, כמה רווח היית עושה עליו בהשקעה יחסית סולידית לאורך התקופה.
לדעתי, מבחינה כלכלית לא כדאי לקנות רכב חדש (כל רכב) מהסוכנות אלא רכב בן 3 או 4. אחרי תקופת הזמן הזו אז כבר הייתה ירידת ערך גדולה בסכום אבסולוטי אך הרכב למעשה עדיין חדש וקל יחסית למצוא אקזמפלר שיראה כמעט כפי שיצא מהסוכנות. נכון, האחריות נגמרה וצריך ללכת למכון הרישוי אך ירידת הערך בהמשך אבסולוטית קטנה הרבה יותר.
למיטב ידיעתי יוניון מוטורס כבר לא מייבאים לנדקרוזר בנזין כבר די הרבה שנים. אגב למה אתה רוצה בנזין? הם שתיינים לא קטנים ואני מניח שאם אתה קונה רכב חדש הכוונה להישתמש בו ולא שיושב בחנייה רק לטיולים.
אם אתה רוצה לקנות דווקא חדש ויש לך את הממון והאשה יחד איתך אז לך על זה. אתה לא זקוק לאישור מאף אחד כאן.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
לאחרונה עברתי מדיסקו 2 מקרקש לדיסקו 4 מהודק שמרגיש כמו חדש.
מה אני אגיד לך, זה אושר גדול להיכנס כל בוקר לרכב מודרני מפנק שקט ובטוח פי המון מהקודם.
אם אתה יכול להרשות לעצמך ובהינתן פרופיל הטיולים ששומר על האוטו, לא הייתי חושב פעמיים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Aifer
בדיוק, כתבתי למעלה.
חוץ מביטוח, מה החסרתי?
מתנצל, פורסמה רק חצי מהתגובה. הכוונה היא ירידת הערך.
בעלות של ירידת הערך בשנים הראשונות, אתה יכול לעשות רמונט כללי לאוטו הישן שלך כמה וכמה פעמים.
ולכן אני מצטרף לרעיון הכלחי של קניית רכב בן 3-4. ולכן, אני גם לא אקנה לנדקרוזר, שהוא אוטו מצויין והכי מתאים לצרכים שלי מבין הרכבים החדשים, רק שאני לא בנוי למקח שמגיע עם רכב שמבקשים עליו עשרות אלפי שקלים מעל המחיר הראוי בעיני. אני פשוט לא סוחר. לא טוב בזה, ושונא להתעסק בשיח מהסוג הזה.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
לאחרונה עברתי מדיסקו 2 מקרקש לדיסקו 4 מהודק שמרגיש כמו חדש.
מה אני אגיד לך, זה אושר גדול להיכנס כל בוקר לרכב מודרני מפנק שקט ובטוח פי המון מהקודם.
אם אתה יכול להרשות לעצמך ובהינתן פרופיל הטיולים ששומר על האוטו, לא הייתי חושב פעמיים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
חשבתי גם על דיסקו 4 אבל:
1. צמיגים, אני חבר בדיונים האינסופיים , זה בעיה , גם עם ג’אנטים tuffant
2. מנועים שמתאבדים
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
בחישוב הכלכלי שלך אתה יכול להכניס גם תחשיב שאם הכסף נשאר אצלך, כמה רווח היית עושה עליו בהשקעה יחסית סולידית לאורך התקופה.
לדעתי, מבחינה כלכלית לא כדאי לקנות רכב חדש (כל רכב) מהסוכנות אלא רכב בן 3 או 4. אחרי תקופת הזמן הזו אז כבר הייתה ירידת ערך גדולה בסכום אבסולוטי אך הרכב למעשה עדיין חדש וקל יחסית למצוא אקזמפלר שיראה כמעט כפי שיצא מהסוכנות. נכון, האחריות נגמרה וצריך ללכת למכון הרישוי אך ירידת הערך בהמשך אבסולוטית קטנה הרבה יותר.
למיטב ידיעתי יוניון מוטורס כבר לא מייבאים לנדקרוזר בנזין כבר די הרבה שנים. אגב למה אתה רוצה בנזין? הם שתיינים לא קטנים ואני מניח שאם אתה קונה רכב חדש הכוונה להישתמש בו ולא שיושב בחנייה רק לטיולים.
אם אתה רוצה לקנות דווקא חדש ויש לך את הממון והאשה יחד איתך אז לך על זה. אתה לא זקוק לאישור מאף אחד כאן.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לפי המחירון לק חדש מאבד ב 3 שנים כ 110 אלף שח.
לפי העסקאות בלוחות מאבד כ 70
היחיד שלא ימכור לך מעל המחירון זה היבואן
כלומר יש פחות ירידת ערך
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Aifer
לפי המחירון לק חדש מאבד ב 3 שנים כ 110 אלף שח.
לפי העסקאות בלוחות מאבד כ 70
היחיד שלא ימכור לך מעל המחירון זה היבואן
כלומר יש פחות ירידת ערך
70 זה מה שמבקשים. בפועל נמכרים בפחות. עדיין אתה צודק, נמכרים מעל מחירון. ניפגש באמצע ונגיד שמאבד 30 אלף לשנה במשך שלוש שנים? אתה יודע למה אני הופך את הדיסקו שלי בתחזוקה שוטפת של 30 אש"ח לשנה?
עכשיו ברור שעדיין אוטו ישן יפתיע יותר מאוטו חדש. וגם תחזוקה של אוטו ישן עולה כסף (נגיד 10k בשנה), אבל לזרוק עשרות אלפי ש"ח לשנה על אוטו, רק על התיישנות, זה לא משהו שאני מוכן לעשות עדיין. מילא אם היה משהו שמדגדג את בלוטות החשק. הרי לא כל דבר בוחנים דרך החור של הגרוש (האם לנדקרוזר נופל בהגדרה הזאת?).
ועוד לא דיברנו על כמה עולה ביטוח של רכב כזה (שבניגוד לגרוטאה הישנה, גם די מחויב המציאות לבטח במקיף), ועל המשמעויות של לקחת הלוואה לטובת קניית אוטו (פריסת תשלומים היא הלוואה לכל דבר).
אמל"ק:
אוטו יחסית חדש בהחלט שווה!
אוטו חדש מהניילון- בהחלט לא!
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
עשרות שירשורים בנושא, לא מצליח להבין את המושג הערטילאי הזה ירידת ערך,
זה משהו מוחשי, זה כסף שנלקח מהכיס שלך? אתה קונה קופת גמל או אוטו?
בהנחה שיחזיק את הרכב בין 5-10 שנים, וכסף יש כפי שמעיד, למה לא חדש לגמרי?
כי ייצא פראייר?
למה לא להנות להיות הראשון על האוטו, בלי שירמו אותך בקנייה שהרכב לא ראה שטח ואחכ תאכל חרא?
למה לא לקנות ולשפצר כמו שאתה רוצה ולא כמו שמוכתב לך ע"י מי שכבר לעס את האוטו
אפילו אם רק בן 3,4 שנים.
לא מצליח להבין.
אני בחרתי את שני הטנדרים האחרונים שלי מהסוכנות, אני נהנה מאוד, אין לי שום תחושה שהפסדתי משהו,
לא כלכלית ובטח לא פיזית
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
אומר,
השאלה המרכזית היא למה מיועד האוטו.
תקציב נבון מנתבים בהתאם לצורך, אחרת זו קנית דחף ואז אין מקום לשאלות רציונליות.
למשל לי הגרנד מאוד מתאים.
הוא זול באחזקה שוטפת.
אמנם שתיין אבל 5000 קמ בשנה זה לא הפרש גדול מול חסכן. ואצלך יש עוד גז.
הרכב לא יקר ולא חדש והסיכון לנזק לא גדול.
מכה קלה באוטו חדש שווה לחצי אוטו בגרנד.
ועוד לא דיברנו על השחרור לתת לבנות לצבוע אותו ולשבת על הגגון.
הכול בלי חרדה.
האוטו שלך עוד 5 שנים אספנות ויש להניק שמחירו יעלה ועלות האחזקה תרד.
300-400 אש״ח זה סכום כסף לא הגיוני לשים על אוטו אלא אם יש לך הרבה יותר ממה שצריך ( וגם אז לא בטוח).
מה שגורם לי כל הזמן למלחמות פנימיות זה רנגלר יד2 שהוא גם מטבע קשיח ועולה שליש. בנתיים אני מצליח להתגבר.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
אני גם חושב שזאת טעות לקנות רכב חדש ניילון, לא הוספת למשוואה נזקים, תאונות ח"ח... שאלה גם ירידות ערך אפשריות ועלויות של פי כמה וכמה.
בזמנו גם חשבתי לקנות רכב חדש ניילון, אישתי הורידה אותי מיזה מהר מאוד, איך היא אמרה- "עם זה אתה רוצה להיכנס לשטח??? תשכח מיזה!" .... אז שכחתי.
לגבי הקנייה, אם העיניין הוא מימון/הלוואה אפשר לעשות גם על אוטו בן כמה שנים.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יניב עמית
עשרות שירשורים בנושא, לא מצליח להבין את המושג הערטילאי הזה ירידת ערך,
זה משהו מוחשי, זה כסף שנלקח מהכיס שלך? אתה קונה קופת גמל או אוטו?
בהנחה שיחזיק את הרכב בין 5-10 שנים, וכסף יש כפי שמעיד, למה לא חדש לגמרי?
כי ייצא פראייר?
למה לא להנות להיות הראשון על האוטו, בלי שירמו אותך בקנייה שהרכב לא ראה שטח ואחכ תאכל חרא?
למה לא לקנות ולשפצר כמו שאתה רוצה ולא כמו שמוכתב לך ע"י מי שכבר לעס את האוטו
אפילו אם רק בן 3,4 שנים.
לא מצליח להבין.
אני בחרתי את שני הטנדרים האחרונים שלי מהסוכנות, אני נהנה מאוד, אין לי שום תחושה שהפסדתי משהו,
לא כלכלית ובטח לא פיזית
זה לא מושג ערטילאי, וזה כן כסף שיוצא מהכיס שלך, תחת הוצאות "תחבורה".
אם קנית רכב ב100 אש"ח ומכרת אותו אחרי 3 שנים ב70 אש"ח, שילמת 10 אש"ח בכל שנה (או 830~ ש"ח בחודש) על הנסיעה ברכב הזה, בלי להכניס הוצאות שוטפות וחד פעמיות שנדרשת אליהן לאורך התקופה. האם זה בתוך מסגרת התקציב או לא כל אחד יכול להחליט עבור עצמו בלבד, אבל יש עלות קבועה לנסיעה ברכב גם אם הוא רשום על שמך.
רוצה לדעת כמה אתה מוציא בחודש על תחבורה נוסף על ההוצאות בכרטיס אשראי? תחלק את ההפרש בין הרכב החדש לזה שמכרת במספר החודשים שהאחרון היה אצלך. מן הסתם ככל שמחזיקים רכב יותר זמן, בגלל שירידת הערך יירדת לאורך השנים, המספרים מתאזנים והזכום נהיה שפוי יותר.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ואני אוסיף ואומר שירידת ערך זה אולי לא כסף "אמיתי", אבל 400 אלף שח שעולה אוטו חדש הם אמיתיים מאוד. במיוחד אם צריך להכנס להתחייבויות בגללם. התירוץ היחיד להוצאה כזאת (בעיני) היא שכביכול כשאמכור אחזיר חלק מזה.
אבל.
אני לא נכנס לאף אחד לכיס או לצורת חיים. זאת התפיסה השמרנית ושונאת הסיכון שלי, ומעולם לא פוצצתי את כל הכסף על חלום. בהחלט יכול להבין מישהו שיעשה זאת, ואולי בשלב מאוחר יותר בחיים, בו אדאג פחות לרזרבות לטובת עתיד הילדים, המישהו הזה אפילו יהיה אני.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
נרשם על זה הרבה כאן ואפילו לא מזמן, רכב זה לא השקעה והוא לא קופת גמל(חוץ מטויוטה).
צא מנקודת הנחה שברגע שקנית(וזה לא משנה כרגע חדש/משומש) אותו אתה משלם ועוד תמשיך לשלם עליו שלל הוצאות לכאן או לשם, וגם אם לא אז "הכסף" מתאבד.
בנוגע לחדש ב 400k, נראה מי מסוגל לשפשף טמבונים שלו במדרגה או מעבר נחל, לגרד את הגחון פה ושם וכו' וכו'.
חבר שקנה לא מזמן פג'רו bk ב 250k שח גם אמר שלא אכפת לו, אמר במקסימום יחליף פגוש או יתקין פגוש כננת, אז אמר...
כשהגיע לשטח הדברים השתנו, בכל מעבר בודק ומסתכל בעשר עיניים, מבקש מכוון(בצדק), וגם אנחנו דואגים שלא יחטוף ושלא יתבעס מיזה ויחרבש את הטיול בגלל נזקים, למרות ההסברים והשיחות מסביב המדורה שבנסיעה וטיולי שטח יכולים לקרות נזקים שלפעמים אין עליהם כל כך שליטה, פשוט קורה.
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
בתקציב של 400k הייתי מפריד רשויות בסטייל, רנגלר משומש 200k לרוביקון מאובזר וביתרה רכב משפחתי חדש ונוח ועדיין נשאר הרבה מאוד עודף להתפרע.. אבל כל אחד עם הכיס שלו
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
הקטע שזה לא באמת 400k. זו הלוואת בלון. משמע שמים 40% בהתחלה, תשלומים לאורך הדרך, ועוד 40% בסוף (אחרי שכביכול מוכרים את הרכב, ואז צריך עוד 40% לרכב חדש אחר).
במתכונת הזו לא יתאפשר לקנות היום שני רכבים משומשים ב400 וגם לא ב300 אש"ח סה"כ.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
הקטע שזה לא באמת 400k. זו הלוואת בלון. משמע שמים 40% בהתחלה, תשלומים לאורך הדרך, ועוד 40% בסוף (אחרי שכביכול מוכרים את הרכב, ואז צריך עוד 40% לרכב חדש אחר).
במתכונת הזו לא יתאפשר לקנות היום שני רכבים משומשים ב400 וגם לא ב300 אש"ח סה"כ.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
מדוייק.
מבחינתי ההוצאה החד פעמית היא 149,000 כמקדמה ואז אני חי עם ה 3000 בחודש עד שנמאס לי. בכל מקרה תחליף לגראנד (מה שכרגע אופציה) לא יעלה פחות מ 149,000. ואז ההפרש הוא התשלום החודשי + ירידת ערך (שבלנדקרוזר נראה פחותה מאחרים משום שהפעם היחידה שאתה לא משלם מעל המחירון היא על חדש...)
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
נרשם על זה הרבה כאן ואפילו לא מזמן, רכב זה לא השקעה והוא לא קופת גמל(חוץ מטויוטה).
צא מנקודת הנחה שברגע שקנית(וזה לא משנה כרגע חדש/משומש) אותו אתה משלם ועוד תמשיך לשלם עליו שלל הוצאות לכאן או לשם, וגם אם לא אז "הכסף" מתאבד.
בנוגע לחדש ב 400k, נראה מי מסוגל לשפשף טמבונים שלו במדרגה או מעבר נחל, לגרד את הגחון פה ושם וכו' וכו'.
חבר שקנה לא מזמן פג'רו bk ב 250k שח גם אמר שלא אכפת לו, אמר במקסימום יחליף פגוש או יתקין פגוש כננת, אז אמר...
כשהגיע לשטח הדברים השתנו, בכל מעבר בודק ומסתכל בעשר עיניים, מבקש מכוון(בצדק), וגם אנחנו דואגים שלא יחטוף ושלא יתבעס מיזה ויחרבש את הטיול בגלל נזקים, למרות ההסברים והשיחות מסביב המדורה שבנסיעה וטיולי שטח יכולים לקרות נזקים שלפעמים אין עליהם כל כך שליטה, פשוט קורה.
אוקיי ,לזאת כונתי, בניגוד לרכישת דירה המסבה בדרכ' תשואה, קניית רכב אינה השקעה אלא הוצאה, שתתמשך כל זמן שהרכב אצלך.
לכן אני אומר שהשיקול של ירידת ערך בקניית רכב חדש לגמרי הינה שולית לעומת החיסכון בהוצאות התחזוקה למשל ולעומת היתרון
שבנסיעה ברכב מודרני יותר. רכב חדש שתקנה או בן 3,4 לעולם יהיה מחירו אחרי 7,8 שנות שימוש זהה בזמן המכירה.
לגבי הנסיעה בשטח וחשש משריטות, במוסך בקיבוץ נהגנו בזמנו "להכשיר" כל רכב חדש שהגיע על ידי דפיקה בפטיש בפינה נסתרת.
זה "היתיר" את הרכב:cool:
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
כל נושא המימון 40 אחוז 100 אחוז הכל שטות למשוך קונים תמימים לבצע רכישות לא מושכלות, אתה יכול לקחת הלוואה בתנאים הרבה יותר טובים מהבנק, ולהחזיר את אותו הסכום כל חודש
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
תגובה: שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
רכב לשימוש שוטף זו לא השקעה, זה מוצר צריכה שעולה ממון רב.
כל תחביב זו הוצאה נטו ורכבי שטח על אחת כמה וכמה.
על כל רכב, ללא יוצא מן הכלל, נפסיד כסף רב.
יש כאלו שכל מה שמעניין אותם זה לאבד כמה שפחות כסף (מישהו אמר טויוטה) ויש כאלו שזה לא מזיז לשיערה על הביצה הימנית (ריינגרובר?).
בסופו של יום זו החלטה פרסונלית.
בזמנו לא האמנתי שאקנה אי פעם גיפ חדש מכל הסיבות שהוזכרו, אבל אחרי חיפוש והבנה שגיפ משומש בן 3-4 עולה בארץ כמו גיפ שאני יכול לייבא בעצמי, אז התחדשתי.
לא מצטער לרגע.
Sent from my iPhone using Tapatalk