-
...ובינתיים באיחוד האירופי...
ובכן.. חדשות לא טובות לחובבי הרכב באירופה.
מתחילת השנה תקנות חדשות שמחלחלות לכל מדינות האיחוד תוך זמן קצר יאומצו בכל אירופה.
אני אציין מראש שהמקור הוא פורומי רכב אספנות אירופאיים שונים ואין לי כרגע סימוכין מעבר למה שהחברים מספרים.
(אם מישהו מוצא משהו - שיגיד).
אז ככה - רכבי האספנות (30 שנה ומעלה) עברו לטסט פעם בשנתיים - בדיקה טכנית דומה למה שמקובל אצלנו, ורכב עתיק (מעל 50 שנה) פעם ב5 שנים.
אבל.....
אסור שום שינוי. בכלל. הרכב חייב להיות סטוק.
כלומר תשכחו מכל רכבי האספנות המשופרים בסגנון אירופאי. הם לא עוברים טסט. מקפידים שם- מעידים החברים - על קלה כחמורה.
וזה לא בוחן ישראלי.... שם הבוחנים הם אנשי מקצוע שיודעים לזהות מה מקורי ומה לא - בלי ניחושים. וגם מעכרים אין ברוב מדינות האיחוד.....
כאמור - זה מחברים בפורומים השונים. הם מבואסים תחת. מצד שני מתחילים למכור שם בפאניקה רכבים משופרים במחירי ריצפה רגע לפני הפסילה בטסט. הזדמנות לאוכלי נבלות לבנטינים.
ומי שחושש שמשרד התחבורה הישראלי יאמץ את התקנות החדשות האלו - אין מה לדאוג. הפעם אירופה יישרה קו עם ישראל. אבל לפחות הם עושים את זה כמו שצריך.
(זה הזמן להיזכר בבדיחה עם הגיהנום הישראלי)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
...ובינתיים באיחוד האירופי...
אז בקרוב גם אצלנו טסט אספנות פעם בשנתיים או שלוקחים רק את הגזירות כאן?
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
רכב אספנות בשוויץ חייב להיות מושלם, בד"כ גם בצבע המקורי...
מכיר אישית רכב שנפסל כי הבוחן החליט שהרכב מקורי אבל הצבע לא במצב מספיק טוב.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
אני מדמיין את ברלי נכנס לטסט בשוויץ
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני מדמיין את ברלי נכנס לטסט בשוויץ
לדעתי דווקא שם הוא יהיה מבסוט. הוא יוכל להוסיף לארסנל המחמאות שהוא מחלק גם את נשק יום הדין של כל פולני המכבד את עצמו: "אנטישמים"
;)
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
אני מדמייין את ברלי נכנס לטוסט עם שוויצרית.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
עכשיו 26 באפריל ולא ה-1 אפריל, אבל כבר קשה לי להחליט מתי אסף מותח אותנו ומתי לא.
בכל מקרה, שום דבר שקורה באירופה היפה כבר לא מפתיע אותי.
אירופה, ערש הולדת המכונית, הולכת והופכת כבר כמה שנים למובילה ולנושאת דגל בתהליך החיסול בכל מחיר של המכונית ושל התרבות המוטורית.
אנטישמיות. כשמדברים על אירופה, תמיד מגיעים בסוף לאנטישמיות.
אנחנו אוהבים לגחך על זה, אבל הקטע של האירופאים עם האנטישמיות, מה לעשות, אפעס.... הוא נכון ואמיתי. עובר אצלם בגנים, ב-DNA. מה שנקרא "הוכח מעשית". ו"מנסיון". כל מי שעוד יש לו סבא/סבתא שניצלו משם, כל מי שלפני הקורונה היה נוסע לשם באופן תדיר ונמצא באינטראקציה איתם, יודע שזה אמיתי. נתקלים בזה שם בלי סוף.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
וגם מעכרים אין ברוב מדינות האיחוד.....
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ובלי קשר אם הסיפור הזה אמיתי או לא...
כלל אצבע של האופי האנושי אומר שה"מאכער" צץ היכן שהוא נדרש.
גם אני חושב שחוקים, תקנות וסדר אכן נדרשים לקיומה של חברה אנושית תקינה ובריאה. אבל. וזה אבל גדול.....
היכן שהמערכת נגועה בבירוקרטיה, או בתקנות, חוקים וגזירות מיותרים שנועדו לפגוע במגזרים מסוימים בציבור ולהצר את צעדיהם, המאכער הוא סוג של פתרון. נכון, זו שחיתות, אבל מי אמר שאירופה נקייה משחיתות?.......
הפוליטיקאים שם מושחתים כמו אצלנו. כמו בכל מקום. כי פוליטיקאי בהגדרתו הוא מושחת.
בגרמניה למשל, הכל מנומס ומאופק, מתחת לשולחן. באיטליה זה פומבי ומוחצן, כמו אצלנו.
ומי מבין הפוליטיקאים שאינו מוגדר כמושחת, זה רק כי לא נתפס עדיין.
יש לי שם כמה חברים וקולגות מהתחום המוטורי שאנחנו בקשר ומספרים שאין שום חדש תחת השמש.
חבר וקולגה גרמני שמספר על הקנצלרית לשעבר, סמן ימני לצניעות ולטוהר מידות, שהיא מגדולי המושחתים שגרפה הון רב בשוחד.
חבר וקולגה אחר, מאוסטריה, שנגוע כמונו בחיידק המוטורי של מכוניות ישנות ושיפורים, מספר שככל שמתרבות הגזירות ומתקשחות התקנות, כך עולה ופורחת תרבות המאעכרים גם שם.
אז תתעודדו - כנראה שהמושג "אור לגויים" עדיין שריר וקיים.
אולי משרד התחבורע הישראלי, פקידוניו והצרה העומדת בראשו, הם-הם המגדלור המאיר שאירופה האנטישמית נושאת אליו את עיניה.
ככל שיתרבו שם הגזירות, התקנות והחוקים, כך יתרבו גם המאכערים. מי יודע? אולי בסוף הם יהיו כמעט כמונו.
-
...ובינתיים באיחוד האירופי...
אני לא יודע על מה אתם מדברים..אני הייתי באירופה כמה פעמים,אנשים שם גרועים מהישראלים פי כמה..
איך אבא שלי קורא לבריטים?..המרוקאים של אירופה..ואבא שלי מרוקאי הוא יודע מה הוא מדבר
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avikkllk
אני לא יודע על מה אתם מדברים..אני הייתי באירופה כמה פעמים,אנשים שם גרועים מהישראלים פי כמה..
איך אבא שלי קורא לבריטים?..המרוקאים של אירופה..ואבא שלי מרוקאי הוא יודע מה הוא מדבר
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוענים שדווקא הרומנים הם "המרוקאים של האשכנזים"....
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
טוענים שדווקא הרומנים הם "המרוקאים של האשכנזים"....
יש כאלו שטוענים ש- ״רומנים זו לא עדה, זה מקצוע...״
[emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
בשוויץ אין מאכערים, אבל "עדיף" לתת למוסך להעביר את הטסט.
הבוחנים בד"כ חביבים ומקצועיים, אבל הבדיקה רצינית.
כשהראתי לבוחן תמונה של הדיפנדר, הוא הסביר לי בחיוך רחב שאולי הרכב חוקי בגרמניה אבל בשוויץ לא יעבור בשום מקרה ללא הרבה שינויים, לדוגמא: פנסי ערפל גדולים מקוריים...
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
עכשיו אני מבין למה הבריטים עשו ברקזיט....
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
תוחזר האימפריה העותומאנית!
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תוחזר האימפריה העותומאנית!
מתי הלכה?
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
אז בשנות ה 40 של המאה הקודמת היהודים נרדפו באירופה כי הם שלטו בבנקים ובמסחר, אז בשנות ה40 של המאה הנוכחית הם יירדפו כי הם יהיו המעכרים של הרכבי אספנות שם?
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
החזרת המנדט הבריטי לא תהיה כזו רעה.
תהיה תרבות מוטורית.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
אני נגד.
אני ממש חלוד בקפא"פ.
ואין סיכוי שאני שותה ארל גריי עם סקונס אחה"צ.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
צחוק צחוק, בציריך יש מאכער יהודי, ממש מהספר!
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
החבר'ה שאני עבדתי מולם (וקצת אצלם) בשוויץ אמרו לי שאת הקומבינות עושים מעבר לגבול בפולין.
נוסעים לסופש, חוזרים עם אוטו משופץ /אחר.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
החבר'ה שאני עבדתי מולם (וקצת אצלם) בשוויץ אמרו לי שאת הקומבינות עושים מעבר לגבול בפולין.
נוסעים לסופש, חוזרים עם אוטו משופץ /אחר.
פולין היא לא מעבר לגבול בשוייץ.
היא מעבר לגבול בגרמניה.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
הלו
לא לגנוב את הבדיחות שלנו ....
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
פולין היא לא מעבר לגבול בשוייץ.
היא מעבר לגבול בגרמניה.
יש פה כאלו שפולין צועקת עליהם מעבר לגבול של הדלת.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
אני יודע על הקשחה של כל מני תקנות במדינות אירופה, בעיקר עם התאמה לשנתון. המכונית לא חייבת להיות סטוק, אבל כל האבזור חייב להתאים לתקופה/שנתון של המכונית.
ישנם מקרים בהם כן מאפשרים שינויים למרות הרישום כאספנות, אך כאן מדובר במקרים מוגדרים מאוד.
עד כאן מה שאני יודע מגרמניה.
בבריטניה ישנה הקשחה מטורפת בכל הקשור לרישוי קמפרים החל מהשנה שעברה.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
יש פה כאלו שפולין צועקת עליהם מעבר לגבול של הדלת.
איזה דלת? פולין צורחת ומלאה בטענות כאן מאחורי הכתף.
וברצינות? הלוואי עלינו תרבות מוטורית כמו שיש היום בפולין.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
יש עדכונים לגבי ספרד, לא יודע אם אלה הנחיות שיהיו תקפות לכל האיחוד.
בינואר הולכות להיכנס תקנות חדשות לגבי רכבי אספנות.
התקנות האלה מפרידות בין רכבים שיובאו לספרד לבין רכבים שנמכרו בספרד במקור.
הן מנוסחות בסגנון של "רכב שמלאו לו 30 שנים בספרד".
השינוי הגדול ביותר הוא שהולכים לאשר שינויים ברכב (כלומר, לא להיות סטוק). כל השינויים שאושרו במשך השנים בצורה חוקית יוכלו לעבור עם הרכב למעמד אספנות (אופטימיות לגבי זה שאוכל להעביר את קמפר-וואן לאספנות).
רכב מיובא לספרד יצטרך לעמוד בבדיקת המעבדה של רכב סטוק ככל שניתן (כמו במקרה של הטנדר).
תיקון נוסף הוא שהולכים גם להחריג את רכבי האספנות מתקנות הזיהום שמגבילות רכבים מזהמים בתוך ברצלונה (ימים ב-ו, 7 עד 20) - לצערי כאן מדובר על החרגה לרכב אספנות שמלאו לו 30 שנים בספרד (לא הטנדר.. אולי הוואן).
עוד כמה נתונים מהשרשור של הטנדר:
גיל 30-40 הרכב עובר טסט בכל שנתיים (אין כאן אישור מוסך, רק טסט רגיל) - תקף לגיל הרכב ולא לפי מועד הייבוא לספרד.
מגיל 40-45 בכל שלוש שנים ומעל גיל 45 בכל ארבע.
יש הגבלות דומות לארץ לגבי מטען ושימוש מסחרי ברכב אך אין הגבלות על נסיעה בשעות הבוקר.
פוליסות הביטוח של רכבי אספנות עולות בין 70-115 יורו לשנה (זה נקרא גימל אבל כולל פגיעה ברכוש או אדם ומכסה כל נהג מעל גיל 25 עם כיסוי גרירה ושמשות בכל אירופה).
רוב הפוליסות מגבילות ל5,000 או 10,000 ק"מ בשנה ודורשות שהרכב יחנה בחניון סגור (נראה לי רלוונטי יותר לכיסוי של ביטוח מקיף).
ברוב הערים, וגם בברצלונה, רכב אספנות פטור מתשלום אגרת רישוי.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
בדיוק כמו בארץ [emoji23]
רכב רגיל עושה טסט שנתי?
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
בדיוק כמו בארץ [emoji23]
רכב רגיל עושה טסט שנתי?
רכב רגיל ישן עושה טסט שנתי.
אפשר להעביר רכבים בין קטגוריות, הוואן שלי לדוגמא מוגדר כרב פרטי-מגורים וככה הוא עושה כל שנה ולא פעמיים בשנה כמו שעושה רכב מסחרי ישן.
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
מה עושה אירופאי שמטייל עם הרכב שלו מעבר לתקופת הטסט? עד כמה שאני יודע אין בארץ פיתרון לזה. אם יש אשמח לשמוע. אני מתכנן טיול ארוך עוד שנתיים (אישאללה) ולא מצאתי פיתרון לסוגיה הזאת. עובר השנה לשני טסטים.
Sent from my V10 using Tapatalk
-
תגובה: ...ובינתיים באיחוד האירופי...
איך באמת זה מתחלק?
איזה רכב עושה טסט פעם בשנתיים/שנה?
איזה רכב עושה פעם בחצי שנה? רק מסחרי ישן?
יש הגדרה ל"מיושן" כמו אצלנו (20 שנה)?
סטטוס "אספנות/היסטורי" הוא לבחירת הבעלים כמו אצלנו? הסטטוס הפיך?... (אצלנו לא הפיך. עברת ל"אספנות", זה יישאר ככה)