-
היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ג'יפון היברידי פלאג אין, נקרא לו אלפא לשם הדיון.
סוללה שמספיקה ל40 ק"מ על חשמל. עם כימיה שתיאורטית טובה ל800-900 מחזורים.
800x40 זה 32000 ק"מ על חשמל נטו.
אחרי זה צריך להחליף את הסוללה בכ35000 ש"ח.
זה יוצא כ1.10 ש"ח לקילומטר. בנוסף, צריך לשלם גם על החשמל לטעינת המארז.
אז מה הרווחנו, אלא אם אנחנו מוכרים את הרכב לפני שהסוללה נגמרת ומעבירים את ההפסד לפראייר הבא?
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
פלאג אין היברידי לא נטען מהמנוע בנזין כשהוא עובד ?
שואל בתור אחד שלא נסע ולא מכיר שום רכב חשמלי מקרוב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
כן, אבל אני מדבר על שלב הנסיעה הראשוני שהוא על חשמל נקי.
אח"כ הסוללה נטענת בבלימות ובירידות, ובתרחיש האופטימלי אתה מגיע לעמדת הטעינה כשאתה עם סוללה ריקה. בתרחיש הפחות אופטימלי אנרגטית מנוע הבנזין יודע לטעון את הסוללה לפי הצורך, אבל זה עולה בהרבה דלק פוסילי.
כדי לייצר דיון יעיל אני מציע לקרוא מעט על היברידי פלאג אין לפני שנכנסים לעובי הדיון. זה לא רכב היברידי רגיל וזה לא רכב חשמלי 100%.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
ג'יפון היברידי פלאג אין, נקרא לו אלפא לשם הדיון.
אז הוא מגיע מקולקל מהיצרן.
אבל- מכיוון שלמיטב זכרוני אתה מגיע מאוטומוטיב, אז אתה יודע. מה שקורה זה שכיום יצרני הרכב חייבים לעמוד בתקנות ACEA כלומר הם צריכים להוריד ממוצע פליטות מזהמים ל 95 גרם לק"מ. הדרך לעשות את זה היא לא בהכרח להמציא את הרכב היותר נקי, אלא את הרכב שיכול לעבוד על הרגולטור בצורה הכי טובה. מה זה אומר? שהרכב חשמלי- אבל תחנת הכוח מזהמת. ובמקרה שלנו- הרכב הוא ICE אבל אפשר גם לנסוע על חשמל, כלומר "ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו"- אל תשכח שאנחנו מדברים כאן על פתרון לחמש שנים גג- וחוץ מישראל ורואנדה אף אחד לא מחזיק רכב 10 שנים על הכביש- בטח שלא רכב משפחתי. אתה רואה את הבולשיט גם בישראל- אולי אפילו במיוחד בישראל...........תסתכל על חברות שמיהרו להצטייד ברכבי PHEV (נדמה לי אורבוטק היא דוגמה) כמו קיה נירו- אבל עמדות טעינה למספיק עובדים-אין. שלא לדבר על העובד שנוסע 100 ק"מ ביום על 120 קמ"ש, משמע פרק הנסיעה החשמלי "טהור" שלו שואף לאפס, ואז הוא בדיוק כמו מכונית היברידית רגילה (נדמה לי שקיה נירו היא דוגמה לזה- יש הייבריד ויש פלאג אין). השורה התחתונה היא שזה שלב ביניים בלבד וככזה, הוא לא נדרש לחשיבה על העתיד. עוד עשור להחליף סוללת פלאג אין הייבריד, בעולם של חשמליות, תהיה טעות כלכלית חמורה. מה גם שאין לך שום דרך לדעת איך בכלל יתנהג כל שוק הליתיום איון.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ועוד שיקול שנכנס היום חזק, הפלאגאין שווה עוד 500 ש"ח פחות במס. חברות קונות פלאגאין בלי שום כוונה להטעין אותו, רק להינות מהנחת המס שהוא מביא.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
ג'יפון היברידי פלאג אין, נקרא לו אלפא לשם הדיון.
סוללה שמספיקה ל40 ק"מ על חשמל. עם כימיה שתיאורטית טובה ל800-900 מחזורים.
800x40 זה 32000 ק"מ על חשמל נטו.
אחרי זה צריך להחליף את הסוללה בכ35000 ש"ח.
זה יוצא כ1.10 ש"ח לקילומטר. בנוסף, צריך לשלם גם על החשמל לטעינת המארז.
אז מה הרווחנו, אלא אם אנחנו מוכרים את הרכב לפני שהסוללה נגמרת ומעבירים את ההפסד לפראייר הבא?
רוב מי שיקנה מכוניות כאלו בתור חדשות ימכור לפני שהבטריה מתה. במיוחד בישראל שרוב המכוניות האלו שייכות לציי ליסינג ולחברות.
משומשת כזו בת למעלה מ5 שנים - שווה תכל'ס את מחיר הברזל לפי משקל. אבל יהיו מי שיחקנו בכל זאת וביוקר.
אגב.. כל מה שכתבת - עכשיו תחשב לגבי מכונית פלאג אין הייבריד יוקרה שנמכרה עם הטבת מס מפליגה ואחרי 5 שנים יש פראייר שיקנה אותה בשביל הדאווין אבל כנראה לא יהנה מהמוד החשמלי שלה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
חנן קיבלת הנחה במיסוי ועד 32,000 ק"מ במחיר החשמל, בהדרגה זה נהיה סתם היברידי ובסוף סתם מכונית בנזין.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
וחשוב לזכור כמה נזק סביבתי יש לסוללות הלא ירוקות האלו.
נשמע שזה מאוד מתאים כצי לעובדי ח. חשמל
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
אני סתם שאלה:
ממה עושים את הסוללות האלה?
זה חומר שחוצבים/כורים אותו?...
כנראה בעולם השלישי?....
ואלה שכורים/חוצבים אותו הם פועלים שמרויחים 1-5-10 דולר ליום?....
כמה בדיוק מזהם תהליך הייצור של סוללה כזו?...................
לא יודע כלום. רק שואל. רוצה לדעת אם מישהו כאן יודע, לפני שאני הולך לבדוק.
ומה עושים עם סוללה שסיימה 800-900 מחזורי טעינה ומתה?
קוברים אותה?
איפה בדיוק?... מעיפים אותה לחלל?... או בעולם השלישי כמובן?.....
כדי שתרעיל את הקרקע ואת מי התהום?
אלה סוללות-דמים. דוגמא ומופת לצביעות של העולם המערבי בתפארתה. איכות סביבה עאלק.
על תחנות הכוח המזהמות שיצטרכו לטחון כמו פסיכיות ולזהם את הכדור כדי לספק את החשמל למיליוני מכוניות כאלה, אף אחד לא סופר. כי למי אכפת, העיקר שהאוטו עצמו "ירוק", כלומר "עובר" על-פי הרגולטורים המושחתים והצבועים יימח שמם וזכרם, ולכן גם מקבל הקלה במס....
מדהים איך חסידי איכות סביבה אמיתיים מסכימים בכלל להסתכל על מכוניות השיקוצים האלה וממלאים פיהם מים. מה שמחזק את דעתי עליהם - צבועים, מתחסדים.
בלי קשר.
לאחרונה התפרסמו שתי כתבות שעוסקות בעלות החלפת סוללה במכוניות חשמליות-נטו.
תקראו את זו. מעניין.
הסוללה הכי זולה היא של יונדאי איוניק - 17,800 שקל "בלבד".
היקרה ביותר - של יגואר i-Pace, 306,000 שקל.... כ-60% ממחיר המכונית כולה.
האבסורדית ביותר - ניסאן ליף. הסוללה שלה בלבד (206,000 שקל) עולה יותר מניסאן ליף חדשה קומפלט (כולל סוללה...) - 160,000 שקל...
רוב היצרנים/יבואנים נותנים לסוללה אחריות של 8 שנים.
אז אנ ישואל: איפה ההגיון? נעצר בש"ג?..... מה קורה עם מכונית חשמלית משומשת?... יישאר לה ערך?
או שכשהיא תגיע לגיל 8 והסוללה שלה תצא מאחריות, מי הפראייר שיקנה אותה ויסתכן שהסוללה תתפגר ואז המציאה תהיה שווה בדיוק 0 שקלים?.... או מקסימום את מחירה בברזל?....
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ניסאן ליף היא דוגמה להנדסה רשלנית במיוחד של כל מערכת הסוללה-טעינה. עזוב כמה הסוללה עולה - הן סבלו בשנים הראשונות מתקלות משביתות ללא פתרון. באופן סדרתי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
וגם הדור השני של הליף הוא חרא של אוטו.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
במקביל לתעשית הסוללות שצומחת בקצב אדיר צומחת גם תעשית מחזור החומרים.
https://www.wired.com/story/the-race...-its-too-late/
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ממה עושים את הסוללות האלה? - ליתיום איון
זה חומר שחוצבים/כורים אותו?...- כן
כנראה בעולם השלישי?....- עד לאחרונה אפריקה. כיום סין מנסה להשתלט על השוק.
ואלה שכורים/חוצבים אותו הם פועלים שמרויחים 1-5-10 דולר ליום?.... בסין לא. התאגידים הגדולים כמו LG CHEM משלמים יותר. באפריקה כמובן שזה חרא.
כמה בדיוק מזהם תהליך הייצור של סוללה כזו?- להבנתי לא יותר מיצור של מכונת כביסה.
ומה עושים עם סוללה שסיימה 800-900 מחזורי טעינה ומתה? שולחים לאחד מעשרות מפעלי מיחזור שקמו באירופה וארהב. בישראל אין כזה מפעל.
קוברים אותה? - לא
בלי קשר.
לאחרונה התפרסמו שתי כתבות שעוסקות בעלות החלפת סוללה במכוניות חשמליות-נטו.
תקראו את זו. מעניין.
הסוללה הכי זולה היא של יונדאי איוניק - 17,800 שקל "בלבד".
היקרה ביותר - של יגואר i-Pace, 306,000 שקל.... כ-60% ממחיר המכונית כולה.
חוכמה קטנה מאוד לשבת על מחירון חלפים של יבואנים שכל קשר בינו ובין המציאות מקרי בהחלט ומבוסס על הצורך של היבואן לשיפוי מיצרן הרכב במקרה בעיה. בדיוק כפי שלאחרונה בדקה רשות התחרות מדוע מחיריהם הרשמיים של חלפים בישראל כה יקרים
https://www.calcalist.co.il/local/ar...873212,00.html
המחירים האלה הם רק המלצה כי הם מחירים רשמיים ונראה לי שכל מי שקצת מבין את הענף בישראל יודע את זה. לא נדרשת גאונות כדי להבין שלא הגיוני שסוללה של ליף עולה יותר מליף וכו.
בכל מקרה, כן, מדובר לדעתי בשקר אחד גדול. ברור שלכל דבר יש עלויות נלוות. המפעלים, הכורים של המחצבים, תחנות הכוח. לאחרונה קראתי איזה מחקר שאשתדל למצוא- על זה שלנד רובר דיפנדר הוא רכב נקי יותר מרכב חשמלי. למה? כי את החשמלי צריך למחזר אחרי 10 שנים, צריך להניע בחשמל מתחנת הכוח, צריך לייצר, צריך לגרוס. את הלנד רובר הקשיש יצרו פעם אחת לפני 30 שנה. הוא עשוי מאלומיניום. ופרט לעשן מהמנוע הוא לא דרש מעולם שימחזרו אותו, הוא לא ביקש מכרה ליתיום באפריקה. רק קצת סולר.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
לא ייאמן
הפעם
אני מסכים עם כולם
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gershon
לא ייאמן
הפעם
אני מסכים עם כולם
24.6.2021. שעה 21:18. אני היתי בסלון עם הלפטופ. אשתי צפתה באיזו סדרה. הקטנה שלנו ישנה אחרי מקלחת, הגדולה הייתה בחדר. עוד יום שגרתי, יום עבודה, יום זוגיות, יום רגיל עם ארוחת ערב בסוף וציפיה לסופ"ש. פייר, אף אחד לא דימיין שזה יקרה ואף אחד לא חשב שזה יהיה כל כך מהיר. אבל זה קרה. כאילו שהמציאות המשיכה בדיוק כמו בשעה 21:17, אבל הכל היה קצת שונה. כמו מחט שקופצת על תקליט ורק מי שמקשיב למוזיקה שם לב. כאילו שאנשים נשארו אותם אנשים, המשיכו בדיוק בשגרת החיים שלהם, יצאו לטייל עם הכלב, הלכו לעשן סיגריה, התלוננו על העבודה - אבל הכל היה שונה. רק מעטים הבינו שקרה כאן משהו. באמת מעטים.
"גרשון הסכים עם כולם". לחשתי לאשתי. אחרי זה קמתי לראות שהקטנה עדיין ישנה בחדר. גם בחוץ נראה בערך אותו דבר. אותם עננים, אותו חושך, אולי טיפה יותר מואר, כאילו שרק אני ואיזה כוח קוסמי קולטים שהיה כאן מאורע משנה עולם. ריסטארט של האנושות. הסתכלתי שוב החוצה. מכוניות נסעו בכביש. החדשות המשיכו בטלויזיה. נטפליקס. אולי השידור הופסק לשניה, קשה להבחין. כמו במטריקס, אנשים שלא מבינים בכלל מה קרה ב24.6.2021 בשעה 21:18, אנשים שאולי הרגישו איזה שינוי זעיר במציאות שלהם, משהו שהוא יותר מהיר ממצמוץ, פעימת לב בודדת, אבל חשבו שזה סתם משהו שהם דימיינו. אז הם המשיכו בשגרת יומם. בלי להבין שהם עכשיו חלק ממשהו חדש, ממציאות שעשתה סטיה קלה מאוד מהטיימליין ופשוט המשיכה הלאה כי זה מה שמציאות עושה, היא מסתגלת. מציאות שבה גרשון הסכים עם כולם. מציאות שאולי היא טובה יותר ואולי היא רעה יותר אבל האמת היא שאין לנו דרך לדעת. אנחנו הולכים כאן למשהו חדש. אנחנו הראשונים שמבינים מה קרה כאן. אנחנו אולי היחידים שבכלל צריכים להסתגל למציאות שבה אנחנו היחידים שקולטים שהחיים שהיו לנו קודם הסתיימו. זה כמו להיוולד מחדש בלי להיוולד. זה מדהים, זה מטורף ואנחנו הינו הראשונים, אם בכלל, שהיו עדים למה שקרה פה.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
על תחנות הכוח המזהמות שיצטרכו לטחון כמו פסיכיות ולזהם את הכדור כדי לספק את החשמל למיליוני מכוניות כאלה, אף אחד לא סופר. כי למי אכפת, העיקר שהאוטו עצמו "ירוק", כלומר "עובר" על-פי הרגולטורים המושחתים והצבועים יימח שמם וזכרם, ולכן גם מקבל הקלה במס....
מדהים איך חסידי איכות סביבה אמיתיים מסכימים בכלל להסתכל על מכוניות השיקוצים האלה וממלאים פיהם מים. מה שמחזק את דעתי עליהם - צבועים, מתחסדים.
צר לי לחלוק עליך הפעם, אבל זה לא לגמרי חסר הגיון. זה אמנם לא נקי כמו שבעלי האינטרסים השונים מציגים את זה, אבל זה הרבה יותר טוב מבחינת זיהום אוויר מאשר רכב עם מנוע בעירה, ואסביר.
את האנרגיה להנעת הרכב צריך לייצר ולהוביל בלי קשר לסוג האנרגיה, אין פה קסמים.
יצור החשמל בתחנות כוח הוא נקי משמעותית מאשר מנוע בעירה פנימית של רכב (וזה לפני שנכנסים לייצור חשמל בכורים/סולארי/רוח וכדומה). תחנות הכוח מנוטרות בקפידה 24/7, וגם הן מחוייבות במסנני חלקיקים. הפליטות שעדיין נשארות מובלות בארובות לגובה כזה שרובן בד"כ לא מגיע לקנה הנשימה שלנו. לא אומר שזה מושלם, אבל יותר טוב משמעותית מעשרות אלפי אגזוזים שמשוטטים בעיר.
הובלת החשמל לא מייצרת זיהום, לעומת משאיות הובלה ודליפות מהן ומתחנות התדלוק.
לגבי הסוללות, זו צרה אחרת, לא יודע לענות.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
24.6.2021. שעה 21:18. אני היתי בסלון עם הלפטופ. אשתי צפתה באיזו סדרה. הקטנה שלנו ישנה אחרי מקלחת, הגדולה הייתה בחדר. עוד יום שגרתי, יום עבודה, יום זוגיות, יום רגיל עם ארוחת ערב בסוף וציפיה לסופ"ש. פייר, אף אחד לא דימיין שזה יקרה ואף אחד לא חשב שזה יהיה כל כך מהיר. אבל זה קרה. כאילו שהמציאות המשיכה בדיוק כמו בשעה 21:17, אבל הכל היה קצת שונה. כמו מחט שקופצת על תקליט ורק מי שמקשיב למוזיקה שם לב. כאילו שאנשים נשארו אותם אנשים, המשיכו בדיוק בשגרת החיים שלהם, יצאו לטייל עם הכלב, הלכו לעשן סיגריה, התלוננו על העבודה - אבל הכל היה שונה. רק מעטים הבינו שקרה כאן משהו. באמת מעטים.
"גרשון הסכים עם כולם". לחשתי לאשתי. אחרי זה קמתי לראות שהקטנה עדיין ישנה בחדר. גם בחוץ נראה בערך אותו דבר. אותם עננים, אותו חושך, אולי טיפה יותר מואר, כאילו שרק אני ואיזה כוח קוסמי קולטים שהיה כאן מאורע משנה עולם. ריסטארט של האנושות. הסתכלתי שוב החוצה. מכוניות נסעו בכביש. החדשות המשיכו בטלויזיה. נטפליקס. אולי השידור הופסק לשניה, קשה להבחין. כמו במטריקס, אנשים שלא מבינים בכלל מה קרה ב24.6.2021 בשעה 21:18, אנשים שאולי הרגישו איזה שינוי זעיר במציאות שלהם, משהו שהוא יותר מהיר ממצמוץ, פעימת לב בודדת, אבל חשבו שזה סתם משהו שהם דימיינו. אז הם המשיכו בשגרת יומם. בלי להבין שהם עכשיו חלק ממשהו חדש, ממציאות שעשתה סטיה קלה מאוד מהטיימליין ופשוט המשיכה הלאה כי זה מה שמציאות עושה, היא מסתגלת. מציאות שבה גרשון הסכים עם כולם. מציאות שאולי היא טובה יותר ואולי היא רעה יותר אבל האמת היא שאין לנו דרך לדעת. אנחנו הולכים כאן למשהו חדש. אנחנו הראשונים שמבינים מה קרה כאן. אנחנו אולי היחידים שבכלל צריכים להסתגל למציאות שבה אנחנו היחידים שקולטים שהחיים שהיו לנו קודם הסתיימו. זה כמו להיוולד מחדש בלי להיוולד. זה מדהים, זה מטורף ואנחנו הינו הראשונים, אם בכלל, שהיו עדים למה שקרה פה.
אתה לא hadtomer
אתה ממש אבל ממש תיאודור דרייזר!
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
מעניין אם אפשר למצוא הקבלה בין המחזיקים ברכב ״ירוק״ לבין השקפתם הפוליטית.
יש מצד שמדובר במאמינים סדרתיים למעשיות...
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
24.6.2021. שעה 21:18. אני היתי בסלון עם הלפטופ. אשתי צפתה באיזו סדרה. הקטנה שלנו ישנה אחרי מקלחת, הגדולה הייתה בחדר. עוד יום שגרתי, יום עבודה, יום זוגיות, יום רגיל עם ארוחת ערב בסוף וציפיה לסופ"ש. פייר, אף אחד לא דימיין שזה יקרה ואף אחד לא חשב שזה יהיה כל כך מהיר. אבל זה קרה. כאילו שהמציאות המשיכה בדיוק כמו בשעה 21:17, אבל הכל היה קצת שונה. כמו מחט שקופצת על תקליט ורק מי שמקשיב למוזיקה שם לב. כאילו שאנשים נשארו אותם אנשים, המשיכו בדיוק בשגרת החיים שלהם, יצאו לטייל עם הכלב, הלכו לעשן סיגריה, התלוננו על העבודה - אבל הכל היה שונה. רק מעטים הבינו שקרה כאן משהו. באמת מעטים.
"גרשון הסכים עם כולם". לחשתי לאשתי. אחרי זה קמתי לראות שהקטנה עדיין ישנה בחדר. גם בחוץ נראה בערך אותו דבר. אותם עננים, אותו חושך, אולי טיפה יותר מואר, כאילו שרק אני ואיזה כוח קוסמי קולטים שהיה כאן מאורע משנה עולם. ריסטארט של האנושות. הסתכלתי שוב החוצה. מכוניות נסעו בכביש. החדשות המשיכו בטלויזיה. נטפליקס. אולי השידור הופסק לשניה, קשה להבחין. כמו במטריקס, אנשים שלא מבינים בכלל מה קרה ב24.6.2021 בשעה 21:18, אנשים שאולי הרגישו איזה שינוי זעיר במציאות שלהם, משהו שהוא יותר מהיר ממצמוץ, פעימת לב בודדת, אבל חשבו שזה סתם משהו שהם דימיינו. אז הם המשיכו בשגרת יומם. בלי להבין שהם עכשיו חלק ממשהו חדש, ממציאות שעשתה סטיה קלה מאוד מהטיימליין ופשוט המשיכה הלאה כי זה מה שמציאות עושה, היא מסתגלת. מציאות שבה גרשון הסכים עם כולם. מציאות שאולי היא טובה יותר ואולי היא רעה יותר אבל האמת היא שאין לנו דרך לדעת. אנחנו הולכים כאן למשהו חדש. אנחנו הראשונים שמבינים מה קרה כאן. אנחנו אולי היחידים שבכלל צריכים להסתגל למציאות שבה אנחנו היחידים שקולטים שהחיים שהיו לנו קודם הסתיימו. זה כמו להיוולד מחדש בלי להיוולד. זה מדהים, זה מטורף ואנחנו הינו הראשונים, אם בכלל, שהיו עדים למה שקרה פה.
אני מת ;)
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
24.6.2021. שעה 21:18. אני היתי בסלון עם הלפטופ. אשתי צפתה באיזו סדרה. הקטנה שלנו ישנה אחרי מקלחת, הגדולה הייתה בחדר. עוד יום שגרתי, יום עבודה, יום זוגיות, יום רגיל עם ארוחת ערב בסוף וציפיה לסופ"ש. פייר, אף אחד לא דימיין שזה יקרה ואף אחד לא חשב שזה יהיה כל כך מהיר. אבל זה קרה. כאילו שהמציאות המשיכה בדיוק כמו בשעה 21:17, אבל הכל היה קצת שונה. כמו מחט שקופצת על תקליט ורק מי שמקשיב למוזיקה שם לב. כאילו שאנשים נשארו אותם אנשים, המשיכו בדיוק בשגרת החיים שלהם, יצאו לטייל עם הכלב, הלכו לעשן סיגריה, התלוננו על העבודה - אבל הכל היה שונה. רק מעטים הבינו שקרה כאן משהו. באמת מעטים.
"גרשון הסכים עם כולם". לחשתי לאשתי. אחרי זה קמתי לראות שהקטנה עדיין ישנה בחדר. גם בחוץ נראה בערך אותו דבר. אותם עננים, אותו חושך, אולי טיפה יותר מואר, כאילו שרק אני ואיזה כוח קוסמי קולטים שהיה כאן מאורע משנה עולם. ריסטארט של האנושות. הסתכלתי שוב החוצה. מכוניות נסעו בכביש. החדשות המשיכו בטלויזיה. נטפליקס. אולי השידור הופסק לשניה, קשה להבחין. כמו במטריקס, אנשים שלא מבינים בכלל מה קרה ב24.6.2021 בשעה 21:18, אנשים שאולי הרגישו איזה שינוי זעיר במציאות שלהם, משהו שהוא יותר מהיר ממצמוץ, פעימת לב בודדת, אבל חשבו שזה סתם משהו שהם דימיינו. אז הם המשיכו בשגרת יומם. בלי להבין שהם עכשיו חלק ממשהו חדש, ממציאות שעשתה סטיה קלה מאוד מהטיימליין ופשוט המשיכה הלאה כי זה מה שמציאות עושה, היא מסתגלת. מציאות שבה גרשון הסכים עם כולם. מציאות שאולי היא טובה יותר ואולי היא רעה יותר אבל האמת היא שאין לנו דרך לדעת. אנחנו הולכים כאן למשהו חדש. אנחנו הראשונים שמבינים מה קרה כאן. אנחנו אולי היחידים שבכלל צריכים להסתגל למציאות שבה אנחנו היחידים שקולטים שהחיים שהיו לנו קודם הסתיימו. זה כמו להיוולד מחדש בלי להיוולד. זה מדהים, זה מטורף ואנחנו הינו הראשונים, אם בכלל, שהיו עדים למה שקרה פה.
הרגת אותנו.
מהר לפנתיאון.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
ממה עושים את הסוללות האלה? -
ליתיום איון
זה חומר שחוצבים/כורים אותו?...-
כן
כנראה בעולם השלישי?....-
עד לאחרונה אפריקה. כיום סין מנסה להשתלט על השוק.
ואלה שכורים/חוצבים אותו הם פועלים שמרויחים 1-5-10 דולר ליום?....
בסין לא. התאגידים הגדולים כמו LG CHEM משלמים יותר. באפריקה כמובן שזה חרא.
כמה בדיוק מזהם תהליך הייצור של סוללה כזו?-
להבנתי לא יותר מיצור של מכונת כביסה.
ומה עושים עם סוללה שסיימה 800-900 מחזורי טעינה ומתה? ש
ולחים לאחד מעשרות מפעלי מיחזור שקמו באירופה וארהב. בישראל אין כזה מפעל.
קוברים אותה? -
לא
בלי קשר.
לאחרונה התפרסמו שתי כתבות שעוסקות בעלות החלפת סוללה במכוניות חשמליות-נטו.
תקראו את זו. מעניין.
הסוללה הכי זולה היא של יונדאי איוניק - 17,800 שקל "בלבד".
היקרה ביותר - של יגואר i-Pace, 306,000 שקל.... כ-60% ממחיר המכונית כולה.
חוכמה קטנה מאוד לשבת על מחירון חלפים של יבואנים שכל קשר בינו ובין המציאות מקרי בהחלט ומבוסס על הצורך של היבואן לשיפוי מיצרן הרכב במקרה בעיה. בדיוק כפי שלאחרונה בדקה רשות התחרות מדוע מחיריהם הרשמיים של חלפים בישראל כה יקרים
https://www.calcalist.co.il/local/ar...873212,00.html
המחירים האלה הם רק המלצה כי הם מחירים רשמיים ונראה לי שכל מי שקצת מבין את הענף בישראל יודע את זה. לא נדרשת גאונות כדי להבין שלא הגיוני שסוללה של ליף עולה יותר מליף וכו.
אז רשות התחרות בדקה. כולי התפעלות. האם בעקבות זאת המחירים ירדו?.... אני לא מדבר על בעיה שמצריכה מהיבואן לממש אחריות ולקבל שיפוי מהיצרן. גם לא על תאונה חס ושלום או אפילו נסיעה בשטח שפוצצה סוללה על סלע גדול כי אז הביטוח משלם. אלא על סוללה שסיימה את חייה ונדרשת החלפתה לאחת חדשה, אחרת האוטו הולך לזבל.
אז נגיד שיש לנו איזה ירוק תמים שאינו משופע בממון אבל האידיאולוגיה שלו (שאסור לדבר עליה כאן, כי בג'יפולוג אסור אפילו לחשוב לומר משהו בכיוון של דעות פוליטיות וכו') בכל זאת חזקה יותר מההגיון והוא התפתה לניסאן ליף משומשת או MG משומשת. ופתאום הסוללה מתחילה לזייף. טווח הנסיעה הצטמצם מאוד וכו'. האוטו נתקע באמצע נסיעה כי נגמר לו המיץ נורא מהר. כבר לא מ פעילים מזגן כי ייגמר המיץ. מה הוא עושה עכשיו?
אז הסוללה לא עולה 206,000 כמ ובמחירון הרשמי אלא הרבה פחות. "רק" 100,000 או אפילו "רק" 30,000 שקל. או MG שהסוללה שלה מתה ועכשיו הסוללה תעלה "רק" 20,000. זה המצב הקלאסי בו זורקים את האוטו שבתכל'ס עכשיו לא שווה כלום ואפילו לגן ילדים אסור לתרום אותו - והלך הכסף. רנו פלואנס ZE של בטר-פלייס כדוגמא עצובה.
ואנחנו מדברים על מכונית חשמלית שמלבד הסוללה, הבלאי שלה נמוך בהרבה משל מכונית רגילה כי אין בה כמעט שום דבר מכני שמתבלה ועל הנייר תוחלת החיים שלה יכולה להיות ארוכה הרבה יותר מכל מכונית רגילה ולו האמינה מכולן - אבל הכל תלוי בסוללה. באוטו חשמלי הסוללה היא הכל. הכל מתחיל ונגמר בסוללה.
אם/כל עוד הסוללות להחלפה/סוללות ממוחזרות (שאני מאמין שלא יספקו את אותה רמת ביצועים/טווח כמו סוללה מקורית חדשה) לא יהיו זמינות במחירים שפויים, כל העסק הוא אכן שקר אחד גדול.
אני מאמין שככל שמכוניות חשמליות יתפסו, מחירי הסוללות יירדו. מפעלים למיחזור סוללות יקומו גם אצלנו. המדינה תידרש להירתם לעניין ולהפחית/לבטל מיסוי על סוללות וחלקיהן כדי להנגיש אותן לציבור ולשכנע/לסייע לאלה שעדיין לא עברו לרכב חשמלי, לעשות זאת. אבל עד אז?....
בכל מקרה, כן, מדובר לדעתי בשקר אחד גדול. ברור שלכל דבר יש עלויות נלוות. המפעלים, הכורים של המחצבים, תחנות הכוח. לאחרונה קראתי איזה מחקר שאשתדל למצוא- על זה שלנד רובר דיפנדר הוא רכב נקי יותר מרכב חשמלי. למה? כי את החשמלי צריך למחזר אחרי 10 שנים, צריך להניע בחשמל מתחנת הכוח, צריך לייצר, צריך לגרוס. את הלנד רובר הקשיש יצרו פעם אחת לפני 30 שנה. הוא עשוי מאלומיניום. ופרט לעשן מהמנוע הוא לא דרש מעולם שימחזרו אותו, הוא לא ביקש מכרה ליתיום באפריקה. רק קצת סולר.
בדיוק. עדיין שקר אחד גדול.
ועוד כזה שיבוא בכפייה.
...
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
לגופו של קיה נירו פלאג אין, (ורכבי פלאג אין בכלל)
הרכב מייצר יתרונות עצומים, והזלזול המופגן כאן מביך לעיתים.
כשארגון משלם 5.0 מיליון שקל בשנה עבור דלק, ויכול לחסוך אחוזים ניכרים מכך על ידי מעבר לרכב חסכוני יותר - זה נמדד במיליוני שקלים בשנה, וה ROI של זה הוא מהיר מאוד. אם הנירו פלאג אין מחליף קורולה היברידית - החסכון נמוך יותר אבל קיים, אבל אם הוא מחליף קורולה רגילה, או טוסון או ספורטאז' - החסכון גדול מאוד. זה גם כשאתם מעמיסים את עלות החשמל העודפת. כשאותו ארגון משלם 15.0 מיליון ש"ח בשנה על דלק - תעשו את החישובים שלכם לבד.
עלות החשמל היא לא תמיד 55.18 אגורות לקוט"ש בתעריף של חברת החשמל, ויכולה להיות נמוכה יותר בהינתן מקורות חלופיים.
מודל הטעינה מורכב מאוד והוא תלוי ארגון.
עכשיו קחו את זה לא לשנה אלא לשלוש או חמש שנים קדימה, עד לכניסה מאסיבית של כלי רכב חשמליים לחלוטין.
היבטי המיסוי הם משמעותיים גם הם, כל ארגון ומדיניות ההעמסה שלו, בכפוף לתלות בתקנות האוצר על הקלות מיסוי למכוניות מזהמות פחות.
גם אם מחיר השכירות החודשי גבוה יותר בכ 200-250 ש"ח מול מקבילות שאינן פלאג אין - החסכון עדיין קיים.
ערכי הגרט של המכונית גבוהים מאוד, דבר שמייצר כדאיות נוספת לחברות הליסינג על פני מכוניות אחרות, וזה מתבטא בסוף במחיר שכירות חודשי.
ארגונים רבים מכניסים את המכוניות האלה לציים, ומדווחים על חסכון גדול מאוד בהוצאות הדלק.
הנירו פלאג אין יוצר מהפיכה אמיתית, בלי טיפת ציניות, והוא שלב הביניים בין רכב היברידי לרכב חשמלי מלא. צרכנים שלא חשבתם שיחברו רכב למקור מתח חיצוני עושים את זה בשמחה ומדווחים על שביעות רצון גדולה.
גם עולם הסוללות מתקדם, והסוללות היום ניתנות לשיפוץ ואחת המעבדות המוסמכות לכך היא של לדיקו (בוש).
אגב - אם אני לא טועה - עולם המצברים לתחבורה הוא אחד התחומים בהם המיחזור של החומרים המתכלים הוא מהגבוהים ביותר בעולם.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
לאחר 24 תגובות ולמעלה מ1000 צפיות לא ראיתי אפילו תגובה אחת, שסותרת את התחשיב הבסיסי שלי, אז כנראה שלא פספסתי בענק.
בגדול זה אומר שניתן במסגרת חוקי הפורמט הנוכחיים (שכוללים סבסוד צולב משלושה מקורות לפחות, היצרן, המדינה והציבור) להרוויח מזה, בהתחלה (וזה בעצם הroi שיואב מציין כאן), ולהפסיד המון בהמשך. אם יצאת בזמן, נשארת מורווח, והבא אחריך אכל אותה בגדול.
לגבי שיפוץ, במחירים הנוכחיים אני ספקן. ניתן להחליף תאים או מודולים בודדים פגומים, ובכך לאפשר למכור את הגרוטאה לפראייר אחר.
החלפה כוללת? לא במחירים הנוכחיים. אפילו בקניית תאים מעלי אקספרס מדובר בלפחות שקל לוואט-שעה, וכשמדובר על מודולים/סוללות שלמות בישראל המחיר הנוכחי הוא לפחות 2 שקלים לוואט-שעה. יותר קרוב ל2.5. אני לא רואה את לדיקו יורדים מזה. למעשה אני חושב שאצלם זה יהיה לכל הפחות כפול מזה וכנראה יותר. ברכבי פלאג-אין אנחנו מדברים על סדר גודל של 10-12 אלף וואט שעה.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
חנן, הרכב מפסיק לתפקד כשהמצבר גמור? הוא לא ימשיך ליסוע על בנזין כרגיל?
כמו לפטופ ישן עם סוללה גמורה, שממשיך לעבוד על השולחן מחובר למטען. לא?
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
חנן, הרכב מפסיק לתפקד כשהמצבר גמור? הוא לא ימשיך ליסוע על בנזין כרגיל?
רגע,
רכב פלאגאין זה לא אמור להיות רכב ללא מנוע בנזין כלל ?
לדוגמה,
איוניק EV לעומת האיוניק (הסטנדרטית) שהיא היברידית.
רענן
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
חנן - כמו שיואב כתב וכמו שכתבתי אני - התחשיב של רוב הרוכשים ביד הראשונה לא מגיע בכלל לנקודה שהסוללה חסרת תועלת.
ציי רכב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
רגע,
רכב פלאגאין זה לא אמור להיות רכב ללא מנוע בנזין כלל ?
לדוגמה,
איוניק EV לעומת האיוניק (הסטנדרטית) שהיא היברידית.
רענן
לא. פלאג אין הוא כמו היברידית "רגילה" - אך הסוללה הרבה יותר טובה, כלומר במקום לצלוע 500 מטר בפקק על חשמל אפשר לנסוע 20 קילומטר בפקק על חשמל- או 20 קילומטר למשל מתל אביב לראשון לציון- וזה כבר רציני עבור לא מעט ישראלים. הטעינה מבוצעת בשקע חשמל - וכשהחשמל נגמר הרכב מתנהג כהיברידית.
-
תגובה: היברידי פלאג אין, כלכלית, מה הקטע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
לא. פלאג אין הוא כמו היברידית "רגילה" - אך הסוללה הרבה יותר טובה, כלומר במקום לצלוע 500 מטר בפקק על חשמל אפשר לנסוע 20 קילומטר בפקק על חשמל- או 20 קילומטר למשל מתל אביב לראשון לציון- וזה כבר רציני עבור לא מעט ישראלים. הטעינה מבוצעת בשקע חשמל - וכשהחשמל נגמר הרכב מתנהג כהיברידית.
תודה תומר,
שאלת המשך,
המנוע הבנזין בפלאגאין,
הוא "מחובר" לגלגלים או שהוא סה"כ גנרטור שמטעין את הסוללה ומספק חשמל למנוע החשמלי ?
רענן