-
גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
כפתיח, דיסקליימר, ט.ל.ח ומה שאתם רוצים - אז אומר מראש, השטח שייך לכולם. נקודה. (בעיקר לרט"ג אבל זה סיפור אחר).
מאז ומעולם היתה לי חיבה לאנשי הגרוטראלי. ראיתי בזה סוג של חוויה מגניבה, צנועה, פורצת גבולות ובעיקר עניין של חברות ואחווה.
דעתי השתנתה ב 180 מעלות, בדיוק לקצה השני.
אנחנו יורדים לדרום, עושים ציר לא מורכב לרכב שטח, גם לא לרכב שטח רך. מגיעים לנקודה בה אנחנו פוגשים כמה רכבי גרוטראלי עומדים שעוצרים אותנו 'אתם לא יכולים לעבור, יש שם רכב תקוע'. הציר צר, והרכב התקוע עושה פקק לא מבוטל. לא ניתן לעקוף.
אנחנו מבצעים מעקף של כ 10 ק"מ על הכביש, נכנסים לשטח מאיפה שהיינו צריכים ועושים את המסלול שתוכנן, ומנסים לאחר כשלוש שעות לצאת חזרה באותו הציר ממנו ניסינו להיכנס. מסתבר שאנשי הגרוטראלי עדיין חוסמים את הציר, והדבר היחיד שהשתנה זה שאותו רכב תקוע עכשיו מנסה לעלות ברוורס, כדי שהמשקל יהיה על הציר המניע. את ענני האבק והאבנים שעפו ניתן היה לראות למרחוק. שוב יצאנו לכביש, 10 ק"מ, וחזרנו למסלול שתוכנן.
עכשיו החלה בעיה נוספת, רכבי הליווי של הגרוטראלי, לנדקרוזר ארוך ועוד איזה טנדר שאני לא זוכר, נוסעים בשטח כאילו שהם רכבי הצלה.
טסים במהירות, עוקפים בפראות, הם קיימים וכל היתר לא.
ברמה העקרונית, אם מישהו ירצה לעקוף אותי בשטח - לבריאות. תהנה. ואם אני אעקוף מישהו בשטח, בוודאי מישהו עוצר בצד לתת לי לעבור, אני אעשה את זה לאט, מבלי למלא אותו בענן אבק. לא כך אנשי הגרוטראלי. נתת לנו לעבור - אנחנו בכלל לא מבינים שאנחנו ממלאים אותך באבק. זה קרה מספר פעמים, ולא פעם יחידה.
בהמשך הדרך, צומת T, אני פונה ועוצר כדי שיתר הרכבים יראו לאן פניתי, אבל זה ממש מפריע לאנשי הגרוטראלי שנוסעים בציר בו כדי להמשיך להתקדם הם חייבים לנסוע מהר, מאוד מהר. אני עומד בצד השביל, והם חולפים במהירות שבעיניים שלי בהחלט מסוכנת, וקרבה מסוכנת מדי לרכבים. אתה רואה את המשפחתיות האומללות נזרקות מצד לצד בגלל הקוליסים והחצץ. שליטה ברכב - חלקית מאוד. תאונה היא בהחלט אפשרות.
אז השטח שייך לכולם, רשמתי בפתיח,
אבל אתם אנשי הגרוטראלי ( שנוסעים בצירים שלא מתאימים למכוניות שלכם, ומחרבים אותם, ומתנהגים בשטח כאילו הוא בבעלותכם) איבדתם את האמפטיה שלי לחלוטין. השטח ואתם זרים זה לזה. אתם לא מכבדים את הטבע, ולא את המטיילים האחרים.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
מצד אחד אני מבין אותך לגמרי..
מצד שני זו תחרות (לא?)
מה שגם הרכבים האלה מיד לאחר מכן עפים לזבל או לסבב הבא.
לגבי רכבי הליווי , לא תקין ואף מעצבן .
נכתב מהנייד סליחה על הטעויות
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
הי, אני משתתף ותיק בגרוטראלי. אשמח אם תגיד לי בדיוק איפה ומתי זה קרה , וזה יועבר להנהלת הגרוטראלי לבירור. זה לא אופייני למשתתפים במסע רשמי.
תודה.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
לי זה נשמע קצת כמו צרות עין.
אוקי, אז נתקלת בכמה תופעות שלא מצאו חן בעיניך. מכאן ועד "דעתי על אנשי גרוטאראלי" נעשתה קצת בחפזון ובכוללנות...
מצד שני, לא הייתי, לא חוויתי, לא באמת יודע.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
חסימה מוחלטת של מעבר בשטח עד כדי כך שמטיילים אחרים צריכים לפרסס וליסוע בדרכים אחרות? ועוד פעמיים? נשמע לא סביר לחלוטין. הם לא הסכימו שתעברו או שבאמת לא היה אפשרי?
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
גם אני נתקלתי בהם באחד המסעות שלהם במיקום שלא ניתן היה אותם בזמן סביר אז יצאנו משם ועשינו מסלול אחר,
נכון שהשטח שייך לכולם אבל זה לא טיול של חברים זה עסק מסחרי,
בדיוק כמו הזולות המסחריות שחוסמות חלקים גדולים בחופים
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ב' קודקוד
אשמח אם תגיד לי בדיוק איפה ומתי זה קרה , וזה יועבר להנהלת הגרוטראלי לבירור.
שלחתי בווטסאפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
חסימה מוחלטת של מעבר בשטח עד כדי כך שמטיילים אחרים צריכים לפרסס וליסוע בדרכים אחרות? ועוד פעמיים? נשמע לא סביר לחלוטין. הם לא הסכימו שתעברו או שבאמת לא היה אפשרי?
ציר אדום מאחורי מושב פראן, בקטע בו לא ניתן לעקוף.
היו תקועים באותו המקום כמה שעות.
פעם אחת באנו מדרום - היה חסום. אז חזרנו לכביש 90 והקפנו ממזרח.
אחרי כשלוש שעות באנו לאותו הציר מצפון, היה עדיין חסום באותה הנקודה.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
בעיני רוב הציבור ככה נראים הג׳יפאים.
גם אם נסע לאט ונשאב אבק מהשביל ואפילו אם נאמר שלום בנימוס ונציע בונבוניירה.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
לצערי חוותי אותו דבר, חסימה של ציר על ידי רכב מנהלה של האירוע שהחליט לעשות עבודת תחזוקה כלשהי במקום להתקע אחרי המשתתפים. כך לדבריו.
בושה של התנהגות,
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ב' קודקוד, נשמח אם תביא את תגובת המארגנים לפה.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
אני לא בטוח שהתגובה ה'רשמית' באמת רלוונטית למישהו.
הבנתי מב' קודקוד שיש עוד קבוצות שאנחנו קוראים להן 'גרוטראלי' כשם גנרי (כמו פריג'ידר, פלאפון' ג'יפ...) אבל הן לא גרוטראלי.
אם זה הגרוטראלי המקורי, מספיק לי שהמנהלים קיבלו משוב על הנראות שלהם בשטח.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
המקורי זה גרוטשטח והם - מהיכרות - לא עסק לא מסחרי, לא מתנהגים ככה ולדעתי כבר לא עושים כאלה מסעות.
גרוטראלי - לקחו את הקונספט והפכו אותו לביזנס לטוב ולרע. אבל זה לא 'המקורי'.
אם זה נראה כמו משהו מאורגן - רוב הסיכויים שהם אלו שפגשת.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
גרוטראלי, גרוטאשטח, ועוד שלל קבוצות.
המשותף לכולן - רכבי 2X4 שמנסים נואשות להתגבר על עליה, מפרפרים, מפרקים את השביל וגורמים לו נזק שכנראה מאות ג'יפים לא יגרמו במשך עשרות שנים. אידיוטי לחלוטין.
וכולם מתפעלים כי זה רק פרייבט ישן ב-5,000 שקל. כלומר אנדרדוג. ולאנדרדוג הכל מותר. תמיד סולחים....
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
אני קורא מה שכתבת...
גרוטראלי, גרוטאשטח... מועדון סובארו... מועדון טריוס...
(לא להעלב! )
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
גרוטראלי, גרוטאשטח, ועוד שלל קבוצות.
המשותף לכולן - רכבי 2X4 שמנסים נואשות להתגבר על עליה, מפרפרים, מפרקים את השביל וגורמים לו נזק שכנראה מאות ג'יפים לא יגרמו במשך עשרות שנים. אידיוטי לחלוטין.
וכולם מתפעלים כי זה רק פרייבט ישן ב-5,000 שקל. כלומר אנדרדוג. ולאנדרדוג הכל מותר. תמיד סולחים....
השטח שייך לכולם. כלומר, עד שהרטג יגידו אחרת ;)
יש דרכים להולכי רגל בלבד, ויש כאלו לאופניים ויש כאלו לרכב.
אתה רוצה שתהיה תקנה שלשטח יכול להכנס רק רכב רב מינוע, כמו שלכביש מהיר מותרת כניסה רק לרכב שיכול לנסוע 55 קמ"ש או יותר?
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
השטח אכן "שייך לכולם". גם הכביש "שייך לכולם" ואני לא רוצה כלום.
אני רק מציין עובדות. רכב 2X4 שמתקשה לנוע גורם הרבה יותר נזק לשביל מרכב 4X4 שעובר בקלות ולא מייצר אבדני אחיזה ופירפורים. זו עובדה.
החוק לגבי מהירות מינימלית בכבישים מהירים מונחה עניין אחד - בטיחות. ולצערנו גם הוא מטומטם מאין כמוהו כי המהירות שהוא קובע כגבול תחתון עדיין תקועה אי שם בימי הפלמ"ח... כי רכב איטי מפריע לתנועה ומעצים את הפקטור המסוכן מכולם בכביש - הפרשי מהירויות.
הפרשי מהירויות הורגים.
אלא שדיון בנושא הזה יעבור מהר מאוד למחוזות הצדק הסוציאלי, הפסיכולוגיה והפילוסופיה.
העניין שיואב העלה הוא חסימת הציר והתנהגות האנשים.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
זה לא קשור לגרוטראלי זה או אחר, זה קשור לאנשים המעורבים, וההתנהגות האישית שלהם כלפי סביבתם.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני קורא מה שכתבת...
גרוטראלי, גרוטאשטח... מועדון סובארו... מועדון טריוס...
(לא להעלב! )
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דווקא כן נעלב. והרבה.
הגישה של לחרב את השטח ולהתנהג כאדוניו .. לא קשורה לסוג הרכב.
ולא ציפיתי ממך דווקא אסף לזה.
פעם. היה מושג כזה ג׳יפאי .. זה היה אדם שאהב לטייל. אהב את השטח. ידע את השטח. השאיר חתימה קטנה.
היום לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
ומי שנוסע ברכב שאינו טנדר טויוטה נעול פעמיים הוא אוטומטית מחרב את השטח?
נפלא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עצוב, אבל זה נכון. אלה העובדות.
פרייבט, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות SBS - שנוסעים בשביל רגיל, מייצרים, כל אחד בדרכו, חתימה גבוהה. מאוד.
הראשון כי הרכב לא מתאים בעליל. מתקשה לנוע ומחייב התחרעות. והתוצאה היא פירוק וחירוב השביל רק כדי שיוכל להתקדם. חתימה גבוהה.
השני בדיוק ההיפך. לכלי הזה כמעט ואין מגבלות עבירות. הבעיה שלו הפוכה - הוא מתקשה/לא מסוגל לנסוע לאט ורגוע. כל מהותו רעש, מהירות גבוהה בעליל, קפיצות, התחרעות ואלימות, ענני אבק וסילוני אבנים. וגם סיכון ממשי לעוברי דרך אחרים. חתימה גבוהה.
כאמור - זו אינה דעה אישית, אלה רק העובדות.
אבל השטח שייך לכולם. גם זו עובדה.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה לא קשור לגרוטראלי זה או אחר, זה קשור לאנשים המעורבים, וההתנהגות האישית שלהם כלפי סביבתם.
+1.
לפעמים אנחנו שוכחים שבני אדם נוהגים ברכבים והם לא יוצאים לטייל על דעת עצמם.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
המונח הזה שייך לתקופה שג'יפאי נסע בסיקס נטול מקררים מערכות ניווט ובדרך כלל גם נעילות. זה גם חייב אנשים להבין בשטח, ניווט עם מפה ומכונאות ורוב האנשים האלה היו כמעט בהגדרה אנשי ואוהבי טבע. גם כמות הגיפים היתה הרבה פחות מ 10% ממה שיש היום עם שלל הרכבים שקיימים היום. ומאפשרים לכל אחד עם סמארטפון ותכנת ניווט להיכנס לשטח ומכיוון שהרוב הם לא אנשי טבע או שטח או איך שתרצו לקרוא לזה כך גם ההתנהגות. אם בלכלוך ואם בהחרבת השטח או הצירים. בנוסף יש כל כך הרבה צירים ותאי שטח סגורים שיש עומס אדיר על מה שכן נשאר.
בסוף דרור צודק. הכל מתנקז לאנשים ודרך התנהגות. אפשר לטייל גם בrzr בלי לחרב את השטח.
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
דווקא כן נעלב. והרבה.
הגישה של לחרב את השטח ולהתנהג כאדוניו .. לא קשורה לסוג הרכב.
ולא ציפיתי ממך דווקא אסף לזה.
פעם. היה מושג כזה ג׳יפאי .. זה היה אדם שאהב לטייל. אהב את השטח. ידע את השטח. השאיר חתימה קטנה.
היום לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
ומי שנוסע ברכב שאינו טנדר טויוטה נעול פעמיים הוא אוטומטית מחרב את השטח?
נפלא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
באוסטרליה, באיזור הglasshouse mountains, סובב אותנו פקח (בנימוס רב ועם הרבה כבוד) לא כי רכב השטח שלנו לא היה עובר במסלול (פגרו קינג ישן סטוק ללא נעילה) אלה כי הקרקע באיזור הספציפי ארוזיבית מאוד ומלחמה בהצלבות עם בקרת משיכה יוצרת בורות שאחרכך מתרחבים עם זרימת המים והופכים את המסלול ללא עביר לאף אחד. כל לפי הסבר שלו. מכיוון שהנל נעשה בטוב טעם, חיוך ותוך כדי הכוונה וליווי קצר למסלול אחר, אנחנו זרמנו.
בכלל מאוד מטיפים שם לzero track mark.
אני לא יודע כמה זה חמור בארץ, מניח שדין איזור ים המלח לא כדין הר הנגב מבחינת קרקע, אבל התחושה שם שתוך עונה בור הצלבה הופך לבור שבולע רכב פולסייז על יושביו.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
אז פה הפקח הזה היה נהפך לבר מינן אם היה מנסה לסובב מישהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
אז פה הפקח הזה היה נהפך לבר מינן אם היה מנסה לסובב מישהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פה הוא כנראה היה מאיים בקנס לא חוקי,
ולא טורח להסביר לספר ולוקח אותך למסלול מהמם שרק הוא מכיר.
הכל עניין של pitch....
ובכלל, זה לא פקח, זה פארק רינג׳ייר. שניכר שלא דואג רק לטבע אלה להנאה ולחוויה של הג׳יפאים.
משהו שכלל לא מקובל בארץ.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
לא תוך עונה אחת, גם לא שתיים. אבל בסוף כן ועוד איך.
רוב מוחלט של קטעי ההצלבות שאתם מכירים, נוצרו על ידי כלי רכב ואינם טבעיים.
-
גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
אז פה הפקח הזה היה נהפך לבר מינן אם היה מנסה לסובב מישהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
במספר אינטרקציות עם פקחים בדיון מקצועי (לא מפגש פקח-מטייל)השתקפה מצידם בעיקר בורות בהתייחס לנושא בו הם היו אמורים להיות סופר-בקיאים.
חוסר הבנה/ידע מה ההבדל בהשפעת כלי רכב על סוג קרקע נתון, ואמירות הכללה גסות שבעיקר השאירו אותי עם הרושם שהם (שוב) פשוט לא רוצים מטיילים בשטח.
אני באמת חושב שבהתייחס לחולאי המערכת, היא רחוקה מלהיות בשלה לדעת לעשות הפרדה כזו של איזה רכב נכנס לאן.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
מקור הבורות/בערות הוא במחוקקים ובמקבלי ההחלטות, לאוו דווקא בפקחים.
קשה לצפות ממינוי פוליטי, מקורב לשר/חבר מרכז מפלגה, עסקן ששכח כבר מזמן מתי ליכלך קצה אצבע בעבודה אמיתית, בנאדם שמקצועו הוא פוליטיקה ותככים - להבין משהו בהבדלים טכניים בין דגמי כלי רכב שונים או בפרטים והתנהגות של תכסיות קרקע, אלא אם הוא עצמו מגיע מהרקע הזה. כמה מהם באמת מגיעים מהרקע הזה?.........
מעבר לזה, לבצע הפרדה כזו יהיה משהו בעייתי ביותר, יגרור התמרמרויות ומריבות ויגלוש מהר מאוד (כמו כאן) לויכוחים על צדק סוציאלי, אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה ופילוסופיה.... למה לו מותר ולי אסור?.... למה הוא, שיש לו 420,000 שקל לרוביקון חדש, מותר לו לנסוע ולטייל לאן שירצה?..... ואני, שיכול להרשות לעצמי רק פרייבט ישן ומתפרק בן 25 ב-2,000 שקל, אסור לי?....
אז מבחינתם יותר קל לאסור באופן גורף על כולם.
מגדירים "רכב מנועי" או "כלי רכב" בכלל (כולל אופניים), ומאשימים את כל מה שנוסע בהרס הטבע.
ממש כפי שלאחר שהם נאלצים להתמודד שוב ושוב ושוב עם ערימות האשפה וגילויי הונדליזם, קשה לצפות מהם לעשות הפרדה בין טובים ורעים. בין ג'יפים ופרייבטים, בין ג'יפים ל-SBS ולאופנועים, בין מתחרעים למטיילים תמימים. בשורה התחתונה נשארים מחזות של חורבן. ואז גם נעלמים שרידי הסבלנות והסובלנות לנוכחות בני אדם בכלל. ולא אמרתי כלום על הצבא שמתאמן ומה הוא מעולל לשטח.... אבל זה מותר כי אין ברירה....
השטח של כולם ובשביל שמותר לתנועת כלי רכב, מותר גם לפרייבטים לנסוע. נאהב את זה או לא. איך הם נוסעים ומתמודדים זה כבר רק פרט טכני. בסוף זה רק סיפור של בני אדם - איך אתה מתנהג על השביל ששייך לכולם. וכשמצטמצמים לנקודה הזו של "איך אנחנו מתנהגים", מגלים שזה בדיוק אותו דבר גם על הכביש ובחניה מסודרת, וגם בעמידה מנומסת בתור ובחסימת מעבר בסופרמרקט ובכל מקום בו בני אדם צריכים להתחשב זה בזה.
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
קמת על צד ימין היום?!
כמעט נשמע שעברת צד (;
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
דווקא כן נעלב. והרבה.
הגישה של לחרב את השטח ולהתנהג כאדוניו .. לא קשורה לסוג הרכב.
ולא ציפיתי ממך דווקא אסף לזה.
פעם. היה מושג כזה ג׳יפאי .. זה היה אדם שאהב לטייל. אהב את השטח. ידע את השטח. השאיר חתימה קטנה.
היום לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
ומי שנוסע ברכב שאינו טנדר טויוטה נעול פעמיים הוא אוטומטית מחרב את השטח?
נפלא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
להתבדח עדיין מותר לי.... ואתה יודע את דעתי שאני לא מסתיר - שצריך לטייל ולא חשוב כמה.
וטיילתי הרבה בשטח בפרייבטים.
(אבל לא תקעתי לאף אחד ציר למשך שעות אף פעם.)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
פספסתי את הסמיילי.
סורי.
Sent from my iPhone using Tapatalk