כבר כמה זמן נוסע עם תקתוקים מהמנוע בסלד גבוהה , שמתי תוסף ומלאתי 98 כמה מיכלים והרעש חוזר אחרי תדלוק פעם אחת של 95
יש דרך לטפל חוץ מלפתוח ראש?
Printable View
כבר כמה זמן נוסע עם תקתוקים מהמנוע בסלד גבוהה , שמתי תוסף ומלאתי 98 כמה מיכלים והרעש חוזר אחרי תדלוק פעם אחת של 95
יש דרך לטפל חוץ מלפתוח ראש?
בנזין 98 לא מהווה ייתרון במנוע הזה, חבל על הכסף.
תוסף לדלק (וגם לשמן) מצוין לחשבון הבנק של המוכר. מבחינתך, במקרה הטוב לא ייגרם נזק.
אני מניח שאתה שומע צלצולים במצב מסוים בנסיעה. מניסיון שלי, חלק מהגימני אוטומט נוטים לצלצל ולדעתי זה באג בבבקרה של תזמון שסתומי היניקה המשתנה.
לפני שאתה משקיע ממון רב ב פירוק ראש מנוע, ואז אתה עלול לגלות שגם הבלוק דורש טיפול עמוק, תתחיל בקטנה עם סט המצתים אותו אני מפרט בשרשור שקישרתי אליו.
בהצלחה
אם בא לך לסכן את המנוע, לך על זה.
מנוע שעבר כ- 3000 שעות עבודה (כ- 60000 ק"מ אצל הישראלי הממוצע) נמצא בסיכון מטיפולים מסוג זה, המיוחד מנועים קטנים.
חלק מהאטימה של המנוע בשלב זה בנוי ממשקעים שנוצרו בו, מה שעלול לגרום לאבדן דחיסה ותצרוכת שמן. גם מסוכן לממיר קטליטי במידה וחתיכות פיח שלמות תעופנה ממקם מושבן בתוך המנוע ותשרפנה בממיר מה שעלול לגרום לו נזק בלתי הפיך.
אז אין פתרון "בטוח" לעניין?
אין בטוח, ולכן כדאי להתחיל מהפשוט והזהיר.
כמה באמת בטוח להחליף לפלאגים לא יעודיים של הרכב?
אף אחד לא שאל מתי זה התחיל, האם היה טיפול ברכב בסמוך להופעת התופעה, מה מצב פילטר האויר (סתום?), האם הרכב עם שינויים כמו גלגלים גדולים או תופעות נלוות לצלצולים (התחממות, עלייה בצריכת דלק), וכו.
אבל זה לא מפריע להגיד מה לא לעשות וכמה הסרת פיח מזיקה (לא נכון באופן גורף כמו שהוצג), או כמה חשוב שהמנוע יישאר מטונף מבפנים עם רינגים תופסים מלכלוך כי ככה המנוע אטום..
דיאגנוסטיקה במיטבה.
כנראה עברת רק על חלק מהשרשור.
אחרי שמציעים לפות"ש לפרק ראש מנוע, הוא מקבל כאן הצעה להתחיל בפשוט והזול ביותר, דרך בה אני פתרתי סימפטום דומה או זהה.
בהמלצה שלי להמנע מניקוי פיח יש סייג, זו לא המלצה גורפת, אלא מתאימה לגיל המכונית והמנוע.
דיאגנוזה ? זה עיסוק מרכזי שלי כבר מעל 30 שנים.
- - - Updated - - -
המצתים שאני מציע דומים מאוד למצתים המקוריים בהבדל אחד עיקרי, דרגת חום נמוכה יותר.
זה פתרון שעובד מצוין למניעת צלצולים.
רע מאוד !!!
הוראות היצרן מגדירות החלפת מסנן אוויר כל 45000 ק"מ.
מסנן אוויר בתחילת חייו אינו מסנן. גודל החרירים בנייר סינון מקובל עומד על כ- 2.5 מיקרון, בעוד גרגרי אבק בתנאי המזרח התיכון מתחילים בקוטר של כ- 1.8.=> חלקם עןברים את המסנן. חלק מהגרגרים נתפס במסנן ומקטין את החרירים והופך את המסנן ליעיל.
לכן אל תחליף יותר מדי. זה יגרום לבלאי מואץ.
אתה יכול בכל טיפול להוציא את המסנן מהבית שלו ולנער אותו על מנת להסיר את האבק הגס. לא לנקות באוויר דחוס, כי אז תקרע את נייר הסינון באופן שאפילו אינו נראה לעין, רק שהחרירים בנייר הסינון היו הרבה יותר גדולים.
אם אתה נוסע הרבה בשטח בתנאי אבק, שווה לך לשקול התקנת שנורקל עם מסנן קדם.
[QUOTE=Oren Kipnis;943818][QUOTE=Lior Rachmani;943798]פילטר אוויר מוחלף בתדירות כל 5K.
תשמע,נראה לי שפספסת קצת.ציטוט:
רע מאוד !!!
הוראות היצרן מגדירות החלפת מסנן אוויר כל 45000 ק"מ.
מסנן אוויר בתחילת חייו אינו מסנן. גודל החרירים בנייר סינון מקובל עומד על כ- 2.5 מיקרון, בעוד גרגרי אבק בתנאי המזרח התיכון מתחילים בקוטר של כ- 1.8.=> חלקם עןברים את המסנן. חלק מהגרגרים נתפס במסנן ומקטין את החרירים והופך את המסנן ליעיל.
לכן אל תחליף יותר מדי. זה יגרום לבלאי מואץ.
.
מסנן אויר תקני מיועד לסנן מהרגע הראשון.
עם התקדמות חייו הוא הולך ונסתם, ונהיה יותר מוגבל, לא הולך ומשתפר.
״אבק״ זו הגדרת גודל גרגר אוניברסלית מקובלת ולא קשורה לאזור גיאוגרפי.
גיאוגרפית, סוג החומר שמרכיב את החלקיק הקטן ״סילט״ משתנה בהרכבו ביחס בין סיליקות לגירניות כשזה ממקור טבעי,אבל הגודל הוא גודל.
הגדרת ההחלפה כל 45kקמ באה לתת לך מרווח תפעולי והפחתת הוצאות, לא שיפור הסינון.
הפגם היחידי בהחלפה מוקדמת של פילטר איכותי הוא בזבוז כסף.
שנורקל זה בהחלט תוספת מבורכת לרכב שטח, אבל הכי חשוב פילטר איכותי מוחלף לכל הפחות לפי המלצת היצרן.
...
פרט, נמק והסברציטוט:
מבחינה לא כימית (בעצם הכל זה כימיה), אוקטן 98 "מעלים" צלצולים במנוע שמכוון לעבוד עם אוקטן 98. אין קשר לפיח.
כלומר. גם אם יש פיח, זהו רק סימפטום. אתה צריך לברר למה המנוע שלך עובד בדטונציה או מייצר פיח כשהוא על 96.
או. לחילופין. אולי אתה מתדלק בתחנות שמוהלות לך את הבנזין עם השם יודע מה. ב98 זה פחות קורה כי פחות משתלם להם לטנף אותו.
עריכה.
קראתי קצת אחורה. אם יש בעיית תזמון מוכרת בג'ימני אז קטונתי.
כל ההבדל בין אוקטן 98 לאוקטן 95 הוא בעמידות בפני הצתה עצמית.
התוספים השונים בשני האוקטנים, כולל אלו העוסקים בתכונות הניקוי הם אותם תוספים, ואת אלו ממלאים במסופי הניפוק של בתי הזיקוק (כבר סיבה לא להוסיף שום תוסף לדלק).
יחס הדחיסה במנוע של הג'ימני הוא 9.5:1. זהו יחס דחיסה שהיה מקובל במנועים אטמוספריים בשנות השבעים והשמונים של המאה שעברה, ומקובל היום במנועים מוגדשים ומשופרים (סדרי גודל של 150 כ"ס לכל ליטר נפח).
יחס דחיסה כזה אינו דורש אוקטן גבוה.
עם ג'ימני 2006 אוטומטי שהיה במשפחה וסגר 350,000 ק"מ, ומאז 2016 שניים חדשים, אחד אוטומטי והשני ידני ושניהם עם יותר מ 100,000 ק"מ, חקרתי את נושא הצלצולים שנתקלתי בו רק באוטומטיים, כולל שרשורים שעלו כאן בג'יפולוג. לדעתי שורש הבעיה הוא בתוכנת ניהול המנוע בגרסת תזמון שסתומים משתנה, בכך שמעת לעת הוא מקדם את שסתומי היניקה יתר על המידה מה שגורם למנוע להתאמץ, כאשר לא מתקיים איחור הצתה מתאים. הדבר גורם לחימום יתר של המצתים וזה בתורו גורם לצלצולים.
הפתרון שלי למצתים הכי קרובים למקוריים, רק בדרגת חום אחת יותר "קרה", מאפשר פינוי החום מגוף המצת הרבה יותר מהר וזה מונע את הצלצולים. בג'ימני בביתי הפתרון עובד מצוין, ואת אותו פתרון אני מיישם שנים רבות במנועים של מכונוית מיצרנים שונים.