רדיאטור נוזל בשטח - אילתור ליציאה דחופה מהשטח.
תקלה במערכת הקירור בשטח היא מסוג הבעיות שיכולות למנוע את המשך הנסיעה או גרוע יותר לגמור עם הראש או אפילו המנוע - ועדיין לא לצאת מהשטח.הבעיה הגדולה היא נזילה מהרדיאטור מה שיקרה בדרך כלל בנקודה המרוחקת ביותר ממקום יישוב או מכביש .יתרה מזו גם כמות המים שעומדת לרשותך בודאי תהיה מוגבלת וגם כך תזדקק לכמויות מים אדירות שאין כל סיכוי שתעמודנה לרשותך.אבדן הנוזל היקר קורה בדרך כלל מפיצוץ בצינור מים או ממעין חדש ברדיאטור.נזילה גדולה ממשאבת מים היא פחות אפשרית היות ובדרך כלל זה טפטוף מוגבל כמויות וניתן להתגבר עליה ללא בעיה מאוחר יותר. למי שאין צינור רזרבי אוניברסלי -ולי יש או שאין לו פלסטלינה אפוקסי -ולי יש- נמצא בצרה אמיתית. ולו נועדה כתבה זו. במקרה כזה יש לבצע את הפעולות הבאות. 1. כבה מנוע מיד. המשאבה שלך מרוקנת מים וחבל על כל טיפה. 2.מנע את המשך בריחת המים מהמקום הפגוע אך שים לב המים רותחים.אסוף מהם ככל יכלתך באמצעות כלי ,תזדקק לכל טיפה בהמשך. 3.כמות המים שתשאר לך תהיה פונקציה של גובה המעין לעומת גובה הרדיאטור. מה לעשות חוק הכלים השלובים עובד גם במדבר.4.נסה לאטום את נקודת הנזילה בכל אמצעי שעומד בחום של 100 מעלות ,תחבושת בד,איזולירבנד,הברגת בורג לתוך חור ,החדרת טריז מעץ לחור גדול יותר או כל אמצעי אחר שיצמצם ,שיצמצם, שיצמצם את הנזילה.שים לב - לא חייבים לסתום לגמרי צמצום טוב יספיק. ועתה לפואנטה החשובה. שים לב 99 אחוז מהרכבים עובדים במערכת קירור תחת לחץ גבוה.זו מערכת קטלנית לרכב פגוע היות והלחץ גורם לנקודות חלשות במערכת להתפקע והרי לנו יש נקודה חלשה מוכחת - לכן עלינו לבטל מיד את הלחץ במערכת. עושים זאת פשוט מאוד - מסירים את מכסה הרדיאטור או את המכסה של מיכל העיבוי - ויותר אין לחץ במערכת. הרכב עובד עם רדיאטור כמו בשנות ה-50 אבל עובד ומקרר פחות טוב אך אפשר לצאת מהשטח. הכנס מים - לא עד הסוף אלא 5 ס.מ פחות שלא יעופו מהפתח של המילוי שנשאר ללא מכסה, אל תאמץ את הרכב, סגור מזגן, זרוק את העצים של המדורה בקיצור הקל על הרכב , וסע בעדינות עם המבט לשעון החום.אם אתה יודע להפעיל מאוורר חשמלי בחיבור ישיר קבוע -עשה זאת אם הרכב מתחמם מהר מדי ,בכל מקרה הרם את מכסה המנוע כ-10 ס.מ יש טוענים שזה גם מוסיף משהו (ויש טוענים שזה גורע) בכל מקרה המערכת שלא תחת לחץ רק תטפטף מעט מים בהתאם להצלחתך בסתימת החור ובכל 5 ק'מ הוסף ליטר או שניים מים. כך ביכולתך למשוך עשרים שלושים ק'מ ללא בעיה. אני עשיתי כך שמונים ק'מ עקב כמויות המים שברשותי. כתוצאה מנסיוני חזרתי למערכת מים שלא תחת לחץ שהיא פשוטה ואמינה ללא השוואה ובטלתי את מיכל העיבוי והוא משמש אותי כמיכל לסבון נוזלי להנאתי ולשקט הנפשי שלי. תמיד תוכלו להתקשר לבירור תחת לחץ. 054354505
מקובל ורצוי ,כך נחסכים המים שרותחים לעיתים וקופצים החוצה.
בג'יפ שלי פשוט הוצאתי את הגומי האוטם של מכסה הרדיאטור ויש לי גם מכסה אורגינלי סוגר אבל בהחלט לא אוטם. עשיתי שכלול נוסף ,פרקתי את המאוורר האינטגרלי וחסכתי כח מבוזבז מהמנוע ובלאי רציני של הרצועה וכן רעידות של המנוע שנגרמות מהמאוורר. קניתי שני פנים חשמליים של מזגנים "16 אחד יונק ואחד דוחף סך הכל 800 שקל ועם שני כפתורי הפעלה בתא הנהג אני שולט לחלוטין על חום המנוע. במיוחד זה קל כי אפקטיביות העבודה שלהם שונה ,החיצוני הדוחף מקרר בערך שליש ,בעוד הפנימי היונק מקרר שני שליש. זו אמנם מעט טרחה בנהיגה והרבה תשומת לב לשעון החום אבל זה כיף לא נורמלי לשלוט מהתא בחום המנוע .יותר מזה - אין מצב ששני הפנים ילכו ביחד כמו שיכול להיות אם הרצועה הולכת ואיך רזרבית או שההחלפה שלה מורכבת או לא נעימה בשטח. במצבי חום קיצוני כשהזמזם מתריע בימים לוהטים במדבר תמיד יש לי אפשרות להזריק מים בשליטה מהתא על הפן החיצוני באמצעות משאבת המים החשמלית שמשמשת לרחיצה בימים כתיקונם.
רדיאטור פגום - נמרוד , אריק
מעט אנשים יכולים לפרק רדיאטור בשטח ולתקן נזילה ללא אפוקסי זמין. גם אלה שיכולים טכנית זה ביאוס לא רגיל לעבוד בשטח בדרך כלל בחום מדברי ללא צל עם מנוע ורדיאטור לוהטים. בדקתי , ויש לי תענוגות יותר גדולים. את התיקון צריך לעשות ביסודיות ובתנאים טובים , אך בינתיים צריך להיחלץ ללא נזקים. יתרה מזו לעיתים הנזילה תחת לחץ ממש איומה וכשאתה משחרר לחץ היא הופכת לטפטוף נסבל. אתה יכול לגמור לפרק רדיאטור ובכל זאת ללא פלסטלינה אפוקסית לא תצליח לסגור את יציאת המים - וחזרנו לנקודת ההתחלה , רק עם אבדן שעתיים ועוד 10 ליטר מים שמבצבצים בבוץ. כל תקלה הייתי שופט לגופו של מקרה אבל על פניו הייתי נוהג כפי שהצעתי - ומבחן התוצאה בשלושה מקרים שונים הוכיח לי זאת. דרך אגב נמרוד אולי תעזור לי לפתור את בעית היפוך הסיבוב בדיפרנציאל קדמי?
Re: רדיאטור פגום - נמרוד , אריק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רכס חיים
מעט אנשים יכולים לפרק רדיאטור בשטח ולתקן נזילה ללא אפוקסי זמין. גם אלה שיכולים טכנית זה ביאוס לא רגיל לעבוד בשטח בדרך כלל בחום מדברי ללא צל עם מנוע ורדיאטור לוהטים. בדקתי , ויש לי תענוגות יותר גדולים. את התיקון צריך לעשות ביסודיות ובתנאים טובים , אך בינתיים צריך להיחלץ ללא נזקים. יתרה מזו לעיתים הנזילה תחת לחץ ממש איומה וכשאתה משחרר לחץ היא הופכת לטפטוף נסבל. אתה יכול לגמור לפרק רדיאטור ובכל זאת ללא פלסטלינה אפוקסית לא תצליח לסגור את יציאת המים - וחזרנו לנקודת ההתחלה , רק עם אבדן שעתיים ועוד 10 ליטר מים שמבצבצים בבוץ. כל תקלה הייתי שופט לגופו של מקרה אבל על פניו הייתי נוהג כפי שהצעתי - ומבחן התוצאה בשלושה מקרים שונים הוכיח לי זאת. דרך אגב נמרוד אולי תעזור לי לפתור את בעית היפוך הסיבוב בדיפרנציאל קדמי?
פרופוקסי שעולה 20 שקל זה באמת מסוג הדברים שכל אחד חייב להחזיק. אבל אפשר בהחלט לתקן היטב שורות נוזלות, וזה רוב הנזילות ברדיאטור, עם פלאייר בלבד, זה לא מסובך, זה עובד וזה עובד היטב. אני, מנסיוני האישי (גם, במקרה, שלוש פעמים) הגעתי למסקנה הפוכה משלך - לא לסחוב את הנזילה ולא לדחות את התיקון אלא אם כן אתה באמת קרוב הביתה. אלא לעצור, לפרק את הרדיאטור, לתקן, ולהמשיך לנסוע מסודר, אפילו לא צריך להפסיק את הטיול ולחתוך הביתה. דווקא מהיבט של חסכון במים זה נראה לי יותר חכם אם אתה תקוע בשטח עמוק. אם אתה על כביש אתה כבר בסדר, אתה יכול לעצור בכל תחנת דלק למלא מים.
עוד טיפ מעניין, למעוניינים....
בג'יפ הראשון שלי, נתקעתי בשטח ללא מים במערכת, אחרי שהמניפה המכאנית קרעה לי את הרדיאטור במרכזו. אחריי פירוק הרדיאטור, קיפול צלעות קירור פגועות וסגירתן, ואטימה באמצעות פלסטלינה, הרכבתי מחדש את הרדיאטור וגיליתי שהוא מסוגל "להחזיק" מים בין 15-20 דקות. כך נסעתי לי כשעה, תוך כדי התבוננות בשעון החום יותר מאשר בכביש.... :lol:
אחריי שעה, לרדיאטור נמאס מהמשחקים והוא מחליט לנזול בקצב בלתי מתקבל על הדעת.
ואז.... באה ההברקה :
לקחנו חלה של שבת... הוצאנו מתוכה את ה"לבן", הרטבנו עם מים ועשינו ממנו בצק, ובאמצעות הבצק אטמנו את החורים הנוזלים.
האילתור הביא אותנו הביתה. (מרחק של עוד שעתיים נסיעה.)
הפיתות שהיו על הרדיאטור - לא מומלצות לאכילה.... :wink: :wink: :wink: