-
כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
שלום
נושא קצת מביך אולם כל פעם שאני ממלא גריז במגרזת אני פתאום מוצא את עצמי שוחה בגריז.
יש לי מגרזת ידנית שניתן להכניס לתוכה גליל עם גריז (דומה לשפורפרת סיליקון). כאן אני תמיד ניתקל בבעיה של ניקוז אויר במערכת ובסוף אני פותח את בורז הניקוז ואז משפריץ גריז לכל הכיוונים.
מה לעשות?
כיצד לנקז אויר בלבד?
כיצד להחליף גליל בצורה יעילה ונקיה?
תודה רבה
עודד
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
באותה בעיה כמו שלך , זה מגיע למצב שהמגרזת מחליקה מהיד :evil: ...עד כדי קבלת התקף פסיכוטי.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
החלפת מיכל גריז.
הנח המגרזת על המדרכה.
הרם את ידית המגרזת למצב מאונך למגרזת.
דרוך עם הידית בעדינות.
משוך באמוק את ידית הקפיץ של המגרזת עד כדי מתיחה מלאה ועזור לניצרת הביטחון להתפס.
פתח את המגרזת ע"י סיבוב גוף המגרזת.
הוצא את הגליל הריק הישן. פתח פקק פלסטיק של המיכל החדש והכנס.
נגב את הידיים, המצח וגוף המגרזת מגריז שהגיע מהמיכל הריק כביכול.
ע"י מאבק מתון הברג קלות את גוף המגרזת לראש.
הנח מגרזת על המדרכה, דאג לכך שידית המילוי פתוחה במצב אנכי (בשביל קונטרה לסגירה) על המדרכה. סגור והדק.
שחרר את הניצרה שמחזיקה את הקפיץ והכנס ידנית את הידית עד הסוף.
פמפם את המגרזת באויר עד אשר יצא גריז מן הארץ.
נגב את המגרזת, המדרכה והפנים.
לא לעבוד עם מגרזת מגורזת. להשתדל לנגב אותה מידי פעם חיצונית, וגם את הצינורית הגמישה.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
:lol: :lol: :lol:
תיאור משעשע, ערן, אבל אני חושש שזה אכן המצב: גירוז זה עסק מסריח, איך שלא תהפוך את זה.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
כמובן שבמקרה ולא יוצא גריז, זה כנראה כי שכחתי לפתוח את הפחית של מיכל הגריז לפני שסוגרים את ראש המגרזת כמובן!!
ועוד תיקון "דרוך עם הידית בעדינות." צ"ל "דרוך על הידית בעדינות."
אכן משעשע, כשמישהו אחר עושה את זה. ואני עושה את זה פעם בחודשיים בערך כבר כמה שנים..
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
אגב, יודעים באיזה רכב יש על אחורי סך השמש של הנוסע הוראות גירוז במקום מראת איפור?
;)
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
חחחחחחח...
ערן תעשה קורס גירוז ;)
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ושוב הנושא עלה לדיון
יש טריק פשוט כתבתי אותו לפחות פעמיים הפעם אני ממתין לתשובה :?:
****
איציק
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
עד שאתם עונים לאיציק :lol:
חיפוש מהיר מצא את מה שלרגע היה נדמה שהמצאתי :sad: מגרזת חד פעמית.
http://www.harborfreight.com/cpi/cta...emnumber=93032
http://www.harborfreight.com/cpi/pho...3099/93032.gif
מישהו שמע על זה? יש בארץ?
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
אני לפחות הקלתי על החיים בכך שקניתי מגרזת יד אחת.
חצי נחמה
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
נמרוד יש לי משהוא בסגנון הזה, רק רב פעמי ואני לא בטוח ששמיש.
או יותר נכון, אני רגיל להתלכלך מהמגרזת הרגילה, אז למה לשנות?
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
Weight: 3 oz
כמה זה בגרמים?
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
אם אתם מפמפמים את המגרזת אחרי ההחלפה ולא יוצא כלום, והחלטתם לשמוע בקול מישהו שטען שאפשר להחזיק בידית ולסובב מהר במעגל גדול את המגרזת ולדחוס את הגריז לכיוון הפייה..
אם אתה עושים את זה אז תרחיקו את המגרזת מהגוף,לידית יש חיים משלה ונטייה לעשות חורים בבירכיים:shock:
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אגב, יודעים באיזה רכב יש על אחורי סך השמש של הנוסע הוראות גירוז במקום מראת איפור?
;)
בהיילקס.
מתוך הנחה שהרכב הזה צריך רק גירוז...
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gil4
Weight: 3 oz
כמה זה בגרמים?
אם אני לא טועה, oz 1 = גרם 28
כך שזה שווה בקירוב ל90 גרם של גריז.
איתי
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
הנה, מצאתי.
1ounce (oz) = 28.35 grams
איתי
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אגב, יודעים באיזה רכב יש על אחורי סך השמש של הנוסע הוראות גירוז במקום מראת איפור?
;)
ריאו.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ערן אתה צודק .
אני לא חזרתי לשרשור הזה ושכחתי ממנו :oops:
******
לצורך מלוי המגרזת מבלי להתלכלך כל מה שנדרש זה משמנת אחת וסמרטוט נקי .
1 מפרקים את ראש המגרזת עוד לפני שמושכים את הקפיץ המחזיר . ( אין מה לפחד לא יוצא גריז המגרזת ריקה . ליתר בטחון כדאי לעשות זאת מעל פח הגריז כך והיה ויוצא מה שהוא ,אז הוא נופל למיכל .
2 לוקחים פח / דלי גריז רצוי מהסוג הגדול של 16 ק"ג .
מרימים את הדלי ומפילים אותו על הריצפה מגובה של כ 20 ס"מ כדי שכל הגריז ישקע לתחתית וכל האויר
שתמיד נמצא ישתחרר . ( כדאי לחזור על פעולה זאת כמה פעמים ) במיוחד בדלי שכבר המגרזת והידים נדחפו פנימה .;-)
3 עכשיו כאשר המגרזת ללא הראש אפשר לנסות למשוך את הבוכנה ולננעול את הידית בחריץ
כדאי לעשות פעולה זאת רק שתיהיה בטוח שזה עובד ואין לך איזה אבן בדיוק בתוך חריץ הנעילה .
4 אחרי שאתה בטוח שהבוכנה עולה ויורדת ואתה יכול לנעול את הבוכנה .
אפשר לשחרר את הבוכנה . ( לא במכה בזהירות זה מפרק את המגרזת שאתה משחרר במכה )
5 לאחר שיחרור הבוכנה לוקחים את המשמנת ומשמנים את השליש העליון של המגרזת שימון טוב.
שהשמן ינזל על המגרזת מהחלק החיצוני ורק בשליש העליון ( צד העליון הוא הצד של ההברגה )
6 כאשר המגרזת משומנת והשמן ממש נוזל עם כל הלב ( את העבודה עושים מעל דלי הגריז והשמן
נוזל לתוך הדלי ( לא ללכלך את הריצפה ) .
אתה דוחף את המגרזת לתוך דלי הגריז ( את החלק המשומן ) מחזיק אותו בתוך הגריז שבדלי .
ומושך ביד השניה את ידית הבוכנה של המגרזת ( נכון זה קשה צריך כח )
מושך לאט לאט תוך כדי שאתה דוחף את המגרזת לתוך דלי הגריז .
אתה מרגיש איך הגריז נשאב ונכנס לתוך המגרזת .
השמן אוטם את חדירת האויר מהצד החיצוני, ומונעה מהגריז להדבק על גוף המגרזת .
7 שולף את המגרזת מהדלי ( כמובן מיד נועל את ידית הבוכנה בניצרה ) נעילה נעשת כאשר המגרזת מחוץ לדלי .!
8 עכשיו יש לך יד אחת משוחררת לוקח את הסמרטוט ומנגב את השמן מגוף המגרזת .
9 מבריג את ראש המגרזת בחזרה לגוף המשאבה . אבל לא מחזק . לאפשר לאויר להשתחרר .
10 במצב זה שהמשאבה מוברגת לגוף המגרזת והיא לא מוחזקת . אתה משחרר את הניצרה של הבוכנה . ודוחף את הבוכנה לתוך הצלינדר . ( חזק זה דורש קצת כח ) .
11 בשלב הזה כאשר הבוכנה משוחררת והידית נדחפה לתוך גוף המגרזת . אבל הראש עדין משוחרר בחלקו . יש לפמפם כמה פעמים לשחרר אויר . חלק מהאויר ישתחרר מההברגה של גוף המגרזת .
ולא דרך פיטמת הגרוז .
12 חיזוק סופי לגוף המגרזת ניגוב בסמרטוט .... ולעבודה .
********
טריק למתקדמים איפה שיש הרבה סולר וליכלוך ( טנקים וכאלה מכונות גדולות :smile: )
במקום שמן טובלים את המגרזת בדלי סולר . זה גם יוצא יותר נקי לאחר הניגוב .
********
ולמי שיש משאבת פנאומטית לגריז יכול להתקין פיטמת גרוז על ראש המגרזת ( יש לכל מגרזת פקק קטן ) למילוי על ידי המשאבה ישירות גריז לתוך מגרזת היד .
לוקחים את המגרזת לתחנת סיכה ותמורת כמה שקלים הוא ממלא לך אותה .
********
בהצלחה לכל החברה במיוחד לאלה שמגרזים ועוד יגרזו בצבא .
זה לא כל כך מצליח בפעם הראשונה :razz:
אבל למי שהבין ויעשה מספר נסיונות יתחיל לאהוב את הגרוז :mad:
חבל שלא מלמדים טריקים אלה בטירונות .
********
איציק
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
יופחי של איציק, מתאים לקצין חימוש = אחד כזה שמסתכל על אחרים מגרזים :smile:
החפ"שים במגחים שכללו את השיטה עוד יותר, עוטפים את המגרזת בעיתון משומן, ככה שאם עושים את זה פיקס העיתון יורד חלק ישר לפח. רק מי שכשרוני באמת מצליח לגרז ולצאת נקי. אז משאירים אותו נהג טנק כל השירות. את חסרי הקואורדינציה מוציאים לקורס קצינים.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
אם כבר השרשור הזה הוקפץ...
במהלך כל הגירוז, כל ארבעה-חמישה פמפומים, אני חייב לתת לחיצה ולשחרר את הפחית הנועלת של הבוכנה. זאת שמונעת ממנה לרדת בזמן השחלת טיובת הגריז למקום. אחרת הבוכנה נעצרת והגירוז מופסק. זה משהו נורמלי? למה אין איזה סידור שמונע מהפחית לנעול את הבוכנה?
ראיתי בל.כ. מגרזת פניאומטית שמקבלת גריז בטיובה, לא מתוך דלי. מישהו מכיר את המוצר? שווה קנייה?
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
חנן מה שהוא לא תקין במגרזת שלך .
זה לא צריך להתקע .
המגרזות הפנאוטיות הידניות הם מוצר שלא נכנס . למה המכונאים לא אוהבים אותו .
אני לא יודע .
****
אני מעדיף לעבוד עם מגרזת ידנית שיש לה דקר בקצה ( לא כזאת שיש צינור גמיש )
מגרזת ידנית בעלת צינור גמיש מחייבת עוד זוג ידיים :x
ואת המגרזת אני נוהג למלות ישירות ממגרזת פנאוטית גדולה .( כזאת שיושבת על עגלה )
פשוט יותר קל להכנס כמעט לכל מקום .
כשצריך צינור גמיש או מקום שהגישה קשה אז אני לוקח את המגרזת הפנאומטית הגדולה ועליה אני מחבר צינור גמיש .
*****
אבל הגרוז כמעט ועבר מהעולם .
*****
נמרוד אני לא קצין חימוש ומעולם לא הייתי בתחום הברזלים הכבדים .
את החפ"שים לוקחים לשם עוד במיון הראשוני .
*****
איציק
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
ראיתי בל.כ. מגרזת פניאומטית שמקבלת גריז בטיובה, לא מתוך דלי. מישהו מכיר את המוצר? שווה קנייה?
אצלי זה לא ככה, הבוכנה יורדת כל עוד יש גריז.
לגבי המגרזת עם טיובות, עברתי למגרזת כזו לפני כשנה אחרי שדי נמאס לי מהפרוצדורה של הדלי או אם אין דלי באזור למלא ידנית..
עם הטיובות זה יותר נקי ופשוט מאד "להחליף מחסנית" גריז למגרזת.
המגרזת לא מל.כ. אלא מהחנות הקרובה לבית.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אם כבר השרשור הזה הוקפץ...
במהלך כל הגירוז, כל ארבעה-חמישה פמפומים, אני חייב לתת לחיצה ולשחרר את הפחית הנועלת של הבוכנה. זאת שמונעת ממנה לרדת בזמן השחלת טיובת הגריז למקום. אחרת הבוכנה נעצרת והגירוז מופסק. זה משהו נורמלי? למה אין איזה סידור שמונע מהפחית לנעול את הבוכנה?
ראיתי בל.כ. מגרזת פניאומטית שמקבלת גריז בטיובה, לא מתוך דלי. מישהו מכיר את המוצר? שווה קנייה?
בהנחה שאתה מודע לכך שאחרי שמבריגים את הראש של המגרזת ומחזקים, צריך לשחרר את המוט שתפוס ע"י הפחית ולדחוף אותו כל הדרך פנימה עד הסוף, משהו לא תקין אצלך.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אם כבר השרשור הזה הוקפץ...
במהלך כל הגירוז, כל ארבעה-חמישה פמפומים, אני חייב לתת לחיצה ולשחרר את הפחית הנועלת של הבוכנה. זאת שמונעת ממנה לרדת בזמן השחלת טיובת הגריז למקום. אחרת הבוכנה נעצרת והגירוז מופסק. זה משהו נורמלי? למה אין איזה סידור שמונע מהפחית לנעול את הבוכנה?
ראיתי בל.כ. מגרזת פניאומטית שמקבלת גריז בטיובה, לא מתוך דלי. מישהו מכיר את המוצר? שווה קנייה?
יש מגרזות שצריך לסובב את הידית דריכה וכך היא לא נתפסת
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ערן צדק. הייתי צריך לדחוף את המוט עד הסוף, לאחר טעינת השפופרת. לא ידעתי את זה. תודה.
אגב, קניתי מל.כ. את המגרזת הפניאומטית, 120 ש"ח לפני. לאחר שימוש ראשון אני יכול לספר שזה נחמד ומקל על העבודה.
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
אך איזה כיף שרשור על גירוז,אתם לא יודעים מה זה עושה לשיריונרים.
היום גרזתי במסגרת ההכנות ליציאת מצרים,עם מגרזת שקניתי בל.כ סה"כ מגרזת סבירה,הפיה הגמישה שווה לתחת קצת סתימה באחת הפיטמות והיא התנפחה כמו בלון והצינור נשלף מהמחבר (צינור דק דופן ולא מתאים לעבודה).עברתי לראש הקשיח.
קצת קוריוז בנושאי גירוז-בשיזפון,סיירים וצוקי עובדה שבתקופתי היו בסיסים אמריקאים חדשים לגמרי,הותקנה מאחרי כל טנק, עמדת גירוז פניאומטית חדישה עם צינור גמיש ארוך וכל מה שטנקיסט יכול לחלום עליו.כמובן שהעמדות האלו עמדו נעולות ונאסר עלינו להשתמש בהם,הטענה היתה שגרוז פניאומטי יקצר את חיי המיסבים.כך שבמקום גרוז של מספר דקות לכל הטנק הגירוז נהיה למבצע שלעיתים נמשך מספר שעות (בעיקר בגלל תיזוזים פלוגתיים בגלל שמישהו השאיר את חבית הגריז פתוחה-חשש לאבק בגריז שמקצר חיי מסבים),בקיצור העדיפו לקצר את חיי החיילים מאשר את חיי המיסבים.נדמה לי שעד היום העמדות האלו לא בשימוש מה שלא מונע ציחצוח והברקה שלהן למסדר.
באחת הפעמים קיבלנו עונש ,לנקות חבית גריז שנשארה פתוחה,ועד שהחבית לא מבריקה לא הולכים לישון,החברה התחילו לקטר,אמרתי לכולם זוזו הצידה תמשיכו בטפ"ש החבית עליי, מדובר על חבית ענקית בגודל מלא לדעתי 100-200 ק"ג גריז (עיקר החבית כבר היתה ריקה),צללתי פנימה (אז עדיין לא הייתי חבית בעצמי) עם ערימת עיתונים ומדי ב,ולמסדר לתדהמת הסמל תורן הופיעה חבית מבריקה עם ניחוח אפטר שייב "אקווה וולווה" שהזלפתי פנימה.
דרור הראל
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
החפ"שים במגחים שכללו את השיטה עוד יותר, עוטפים את המגרזת בעיתון משומן, ככה שאם עושים את זה פיקס העיתון יורד חלק ישר לפח. רק מי שכשרוני באמת מצליח לגרז ולצאת נקי. אז משאירים אותו נהג טנק כל השירות. את חסרי הקואורדינציה מוציאים לקורס קצינים.
זה החלק הכי כייף בטיפול בטנק לשמוע את הפריקה של הגריז מהפיית פריקה, אבל שהפריקה היא מהמחז"ש האחורי זה כבר סיפור אחר... וכנראה שגם אני מחסרי הקואורדינציה
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אגב, יודעים באיזה רכב יש על אחורי סך השמש של הנוסע הוראות גירוז במקום מראת איפור?
;)
חנן התשובה לשאלתך,טויוטה פוראנר (אני מניח שגם בהיילקס).
דרור הראל
-
חוזר: כיצד לעבוד עם מגרזת בלי להלכלך יותר מדי?
שימוש במגרזת על לחץ אויר בהחלט יכול לגרום נזק למיסבים .
*****
בדרך כלל על המיסב יש טבעת אטימה המגינה על המיסב מלכלוך .
על כל בוגי יש מחזיר שמן האוטם את המיסבים .
דחיסת גריז מעל נפח חלל בית המיסב מחייבת את הגריז לצאת מחוץ לבית ( זה מה שכולם מחפשים )
בדרך כלל הגריז היוצא דוחף את מחזיר השמן ממקומו .
אותה בעיה יש גם בכל תפוח הגה .
גם במגרזת יד אתה יכול לדחוף / לפוצץ את טבעת האטימה ( אבל זה הרבה יותר קשה ) .
******
הגרוז האיכותי הוא כאשר אתה מרגיש שהגריז נכנס ( לא חיבים לראותו אותו יוצא )
נכון שבתאוריה הגריז דוחף את הליכלוך והרטיבות .
אבל במציאות מפרקים בתי / מיסבים שהם סגורים אורך החיים שלהם גדול .
באותם מקומות בהם טבעת הגומי נקרעת הבלאי גדול למרות הגריז .
******
איציק