-
(נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
שלום רב,
לפני שאכנס להתלבטות בין שני הרכבים הספציפיים שאני מתלבט ביניהם כרגע, קצת רקע...
היו לי בעבר סמוראים וסופה, וכעת אחרי הרבה שנים שאני מחוץ לתחביב לצערי, אני מעוניין לחזור אליו.
לפני שאתם מתחילים להפחיד אותי שאלו רכבים שדורשים הרבה תחזוקה וכו', יש לי כרגע 3 אלפות ו-206 שאני מטפל בהן לבד (כולל החלפות גיר, ראש מנוע, משולשים, החלפת קלאץ וכו'), ככה שיש לי חוש טכני ורצון לעבוד לבד על הרכב. אני גם עובד במקום שיוצא לי או לחברים להיות לא מעט בארה"ב, ככה שרוקאוטו ואני חברים טובים :D
מבחינת מה שאני מחפש ברכב... מעוניין ברכב לטיולים בלבד שיכול להכיל משפחה בנוחות סבירה (אין צורך בפינוקים) לטיולים ברמה בינונית מינוס ומדי פעם טיולי סולו קצת יותר אתגריים.
הרכב חייב להיות עם הסמל הנכון מקדימה, וסרנים חיים.
כרגע אני מתלבט בין שני רכבים ספציפיים:
1. WJ סולר - שנת 2003, עשה אוברול מנוע וגיר לפני כמה חודשים לטענתו, כרגע יש בעייה של טורים גבוהים. הרכב במצב סטוק (חיסרון - דורש השקעה כספית. יתרון - לא צריך לתקן שטויות של שידרוגים שנעשו לא בחוכמה/מקצועיות).
2. ZJ 5.2 - סרן אחורי דנה 44 של סופה עם קליפרים נעול אוטומטי.
סרן קדמי דנה 30 עם ציריות וצלבים של סופה
טרנספר 242 חמש מצבים
דרייבשפט קדמי קרדן כפול
מוט היגוי מחוזק
גיר אחרי שיפוץ
מערכת גז (100 ליטר)
מע' הגז מלחיצה אותי קצת. ניסיתי לקרוא פה קצת עלייה וחוזר השם של ערן המסוקס - הוא עדיין מתעסק במע, גז ויכול לבדוק/לכייל אותה?
אשמח לחוות דעת מי מבין שני הרכבים הספציפיים האלה נראה לכם עדיף (מבחינת תקציב שניהם עולים בערך אותו דבר - ה-WJ קצת יותר, אבל לא משמעותי).
תודה
-
ה xj צפוף משמעותית מה wj
למשםחה בטיול לדעתי מהותי.
איזה שנתונים הם? כמה קמ? כמה זמן אצל הבעלעם שמוכר?
היכן טופלו הרכבים?
מנוע הדיזל ב wj הוא ממרצדס שזה טוב
אבל מנוע סולר ישן , כפי שאמרו גם לי, הוא אתגר.
שווה להבין כמה זמינים חלקים עבורו. נדמה לי מנוע 2.8.
ב xj מנוע דומה לסופה והוא נהדר.
טוען הבחור של ה wj שעשה שיפוץ- מתי איפה אצל מי?
עשה שיפוץ ויישר מוכר? למה?
בעיית טורים? צריך.לסדר...
גם במחיר לדעתי ה xj יקר ומבוקש יותר.
שווה לבדוק טוב את סטאפ ההגבהה ב xj שבוצע נכון ונותן מענה לצרכיך. ולא מתח את הרכב לקצה .
שניהם יכולים להיות אחלה רכב
צריך לבדוק לעומק את מצבם.
וגם התאמתם לצרכיך.
-
תגובה: התלבטות בין XJ ל- WJ סולר
צירוקי עם מנוע 5.2? לדעתי אין חיה כזו ובוא מתכוון לגראנד צירוקי
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין XJ ל- WJ סולר
לדעתי אתה מתכוון לzj לא xj.
אין מצב שהצליחו להכניס מנוע 5.2 בxj
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
-
התלבטות בין XJ ל- WJ סולר
אחרי שהמוכר יסדר את ה WJ תשקול בכלל לקנות. אם הוא לא זה מחשיד. במיוחד לאור ההשקעה הגדולה. אל תקנה מעשיות.
בחר ברכב המטופל יותר טוב ועם החשמל הכי נקי.
ה ZJ יהיה זול יותר לתיקונים ואחזקה. ה WJ דיזל רכב נפלא אבל בזכות העובדה שלא נמכר בארהב חלק מרכיביו קצת יותר קשים להשגה וקצת פחות זולים מהממוצע של גיפ.
בסהכ שני רכבים מצויינים
-
תגובה: התלבטות בין XJ ל- WJ סולר
ציטוט:
מע' הגז מלחיצה אותי קצת. ניסיתי לקרוא פה קצת עלייה וחוזר השם של ערן המסוקס - הוא עדיין מתעסק במע, גז ויכול לבדוק/לכייל אותה?
ערן המסוקס פעיל ועובד בבאר שבע (לפחות בפעם האחרונה שאני שמעתי).
נדב42 הרכיב אצלו מערכת גז בצ'ירוקי שלו.
-
תגובה: התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
לא מצליח לערוך בגוף ההודעה הראשונה, אבל כמובן שמדובר ב-ZJ ולא XJ....
-
תגובה: התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Neilman
לא מצליח לערוך בגוף ההודעה הראשונה, אבל כמובן שמדובר ב-ZJ ולא XJ....
יש לך כ-20 דקות לאחר שליחת ההודעה לבצע עריכות.
תיקנתי עבורך את הכותרת ואת תוכן ההודעה :)
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
רכב רק לטיולים? לדעתי בלי להיכנס לכלים הספציפיים- רכב ישן יותר, פשוט יותר, קרוב יותר לאספנות - עדיף.
ובמקרה הזה מדובר בפלטפורמה מצויינת ורכב שטח אמיתי בהשקעה קטנה יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
הערה וחומר למחשבה-
בסיפור הפתיחה אתה סופר נגישות לארה"ב כשיקול.
אתה בטוח שבארה"ב יש WJ דיזל?
שיש לרוקאוטו חלפים?
אני במצב דומה עם טרופר דיזל, ושזה מגיע למנוע וגיר, אמריקה לא יכולה לעזור.
(ומזה נגזרות עוד מערכות כמו בוסטר בלמים למשל)
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
רכב רק לטיולים? לדעתי בלי להיכנס לכלים הספציפיים- רכב ישן יותר, פשוט יותר, קרוב יותר לאספנות - עדיף.
ובמקרה הזה מדובר בפלטפורמה מצויינת ורכב שטח אמיתי בהשקעה קטנה יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ה ZJ נהדר וחלקיו זולים.
מנוע 5.2 מאד אמין, ומקבל גז בקלות. גם אצלי יש 100 ליטר גז. הבעיה מקום!!
בגלל מיכל הגז התקנתי גגון עריסה והגלגל הרזרבי עבר לשם .
למצוא ZJ במצב טוב ומטופל כהלכה צריך סבלנות.
אני מאד מרוצה מהרכב. יחליף אותו רק כשהחלום הבא יגיע....
Sent from my IN2013 using Tapatalk
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
מנוע הדיזל ב wj הוא ממרצדס שזה טוב
אבל מנוע סולר ישן , כפי שאמרו גם לי, הוא אתגר.
.
לפני חמש וחצי שנים אתה צודק
אבל זו טעות לאמר שוב ושוב מה שנכתב כאן באתר מזמן
יותר קל לזהות בעיות כלשהם ואני מדגיש יותר ממוסך כל שהוא
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bezzat
לפני חמש וחצי שנים אתה צודק
אבל זו טעות לאמר שוב ושוב מה שנכתב כאן באתר מזמן
יותר קל לזהות בעיות כלשהם ואני מדגיש יותר ממוסך כל שהוא
לא הבנתי מה הכוונה בדבריך. תוכל להתנסח בבקשה באופן יותר ברור ופחות מרומז?
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לא הבנתי מה הכוונה בדבריך. תוכל להתנסח בבקשה באופן יותר ברור ופחות מרומז?
בועז,
זה נכתב לא פעם באתר
ישנה היום אפלקציה (משנת 2016 ) ומאותה שנה ההאפלקציה התפתחה לרמה כזאת שאין צורך להגיע למוסך כדי לאבחן תקלות
יותר מזה כדי לאבחן תקלות בעבר היה צורך לחבר DRB3 ואין לרוב המוסכים ואלו שיש להם הם דורשיםכסף לאיבחון
כמו כן רשמתי בזמנו כאן באתר כמה פעמים שהאפלקציה עובדת
וחבל מאוד שאנשים שאין להם את הרכב רושמים דבריםעל סמך מה שנכתב כאן באתר
(ככלל אני נוהג לרשום על בסיס מה שיש לי לא על מסביב של מה ששמעתי )
הנה כמה דוגמאות
http://www.jeepolog.com/forums/showt...243#post938243
כאן לדוגמא כותבים במפורש מה הבעיה אבל בכל זאת ממשיכים לכתוב על בסיס כלשהו
http://www.jeepolog.com/forums/showt...331#post921331
על בסיס דעות בעבר - שוב שוב אני רושם על החוויה האישית שלי אבל בכנות אתם מתעקשים על דברים שהם לא נכונים
http://www.jeepolog.com/forums/showt...5-%D7%93/page2
הודעה 12 - שוב הטעיה וכיוון לא נכון
http://www.jeepolog.com/forums/showt...99%D7%91/page2
וכאן - שוב החברים אומרים לבחור מה לעשות (הודעה 19 - ולא הוסיף מילים - תראה מה אני כותב מה יורם חברך אומר)
http://www.jeepolog.com/forums/showt...99%D7%96%D7%9C
אלו בערך הדברים
יום מקסים :)
-
(נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ואיך זה מתקשר לנושא השרשור הזה לא הבנתי.
נאמרו כאן שנים וחצי דברים על הדיזל, שהם-
1. הדיזל לא נמכר באמריקה ולכן זמינות החלפים ומחירם פחות אטרקטיביים מג׳יפ בנזין.
2. המנוע הוא מנוע מרצדס מזדקן. (שזה חצי נכון. הוא לא לגמרי מרצדס מהמדף אבל הוא כן לגמרי מזדקן).
3. נאמר עי פות״ש שהרכב עבר אוברול ושיפוץ גיר אבל הוא בסלד גבוה עדיין (חודר אוויר?)
ועל זה עניתי שלא יגע אלא אם הרכב תקין.
שאר ההערות היו לכיוון ה ZJ.
מחשבים וקריאת תקלות ביתיות יש כבר שנים ולמכביר.
חלקן טובות יותר או פחות.
זו טענה אבל למה אתה מצוב אותה כנגד טענה אחרת שלא קשורה למה שרשמת?
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ובכלל - רכב לטיולים בלבד - אין סיבה טובה שיהיה דיזל. כלומר ברור.. זמינות מומנט בסלד נמוך, צריכת דלק נמוכה - אלו דברים טובים מאוד לג'יפ טיולים. אבל ממול עומד רכב 8 צילינדרים שלא חסר לו מומנט בסלד נמוך...
המחיר של דיזל מסילה משותפת הוא ביוקר מחיה כללי. ושוב זה לא המנוע הספציפי הזה אלא בכלל.
אפשר להשוות את מחיר החלקים לטיפול אחת לשנה כדי לראות את ההבדל. ואפשר להסתכל על בלאי או תקלה גדולה שמגיעה אחת לכמה שנים. כמה עולה מזרק בזה לעומת זה. כמה עולה משאבת הזרקה. וכן הלאה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ואיך זה מתקשר לנושא השרשור הזה לא הבנתי.
נאמרו כאן שנים וחצי דברים על הדיזל, שהם-
1. הדיזל לא נמכר באמריקה ולכן זמינות החלפים ומחירם פחות אטרקטיביים מג׳יפ בנזין.
2. המנוע הוא מנוע מרצדס מזדקן. (שזה חצי נכון. הוא לא לגמרי מרצדס מהמדף אבל הוא כן לגמרי מזדקן).
3. נאמר עי פות״ש שהרכב עבר אוברול ושיפוץ גיר אבל הוא בסלד גבוה עדיין (חודר אוויר?)
ועל זה עניתי שלא יגע אלא אם הרכב תקין.
שאר ההערות היו לכיוון ה ZJ.
מחשבים וקריאת תקלות ביתיות יש כבר שנים ולמכביר.
חלקן טובות יותר או פחות.
זו טענה אבל למה אתה מצוב אותה כנגד טענה אחרת שלא קשורה למה שרשמת?
אני מדבר באופן כלל על WJ CRD שאתם טוענים ( לא אציין שמות גולשים) שהמנוע מסובך קשה להבחנה וכו וכו
וכן שוב חלקיו גם נמכרים באמריקה - אבל זה כנראה לא יעזור לכתוב שוב ושוב
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ובכלל - רכב לטיולים בלבד - אין סיבה טובה שיהיה דיזל. כלומר ברור.. זמינות מומנט בסלד נמוך, צריכת דלק נמוכה - אלו דברים טובים מאוד לג'יפ טיולים. אבל ממול עומד רכב 8 צילינדרים שלא חסר לו מומנט בסלד נמוך...
המחיר של דיזל מסילה משותפת הוא ביוקר מחיה כללי. ושוב זה לא המנוע הספציפי הזה אלא בכלל.
אפשר להשוות את מחיר החלקים לטיפול אחת לשנה כדי לראות את ההבדל. ואפשר להסתכל על בלאי או תקלה גדולה שמגיעה אחת לכמה שנים. כמה עולה מזרק בזה לעומת זה. כמה עולה משאבת הזרקה. וכן הלאה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נמצאת בלא מעט רכבים רק רשומים במספר סידורי שונה לפי חברה
0445010080 פיאט, פורד,
0445010038- קיה , יונדאי
0445010092 סוזוקי ואגון
0445010019 MB
גם על זה כתבתי באתר
משאבה חדשה עולה 3000 שקל ואפשר פחות
שיפוץ עולה 1500
ואני שיפצתי לבד עודף מ 100
על עלויות ומה כדאי כל אחד עושה את השיקולים שלו
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bezzat
אני מדבר באופן כלל על WJ CRD שאתם טוענים ( לא אציין שמות גולשים) שהמנוע מסובך קשה להבחנה וכו וכו
וכן שוב חלקיו גם נמכרים באמריקה - אבל זה כנראה לא יעזור לכתוב שוב ושוב
מה אתה לוקח אישית? זה לא שאתה הנכד של רודולף דיזל שמגן על המצאה של סבא.
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bezzat
נמצאת בלא מעט רכבים רק רשומים במספר סידורי שונה לפי חברה
0445010080 פיאט, פורד,
0445010038- קיה , יונדאי
0445010092 סוזוקי ואגון
0445010019 MB
גם על זה כתבתי באתר
משאבה חדשה עולה 3000 שקל ואפשר פחות
שיפוץ עולה 1500
ואני שיפצתי לבד עודף מ 100
על עלויות ומה כדאי כל אחד עושה את השיקולים שלו
ומשאבת דלק לבנזין עולה כמה....?
אני מחזיק רכב דיזל. זה הרכב הכי יקר לאחזקה שהיה לי אי פעם והמחירים של טויוטה לא חריגים. שווה לי כי אני נוסע 25000 בשנה. אם זה היה רכב רק לטיולים לא הייתי בוחר בדיזל.
אתה מתבלבל - אני לא אומר שזה רכב לא טוב. ולא אומר שאי אפשר לטפל בו. מנוע זה מנוע ואם יש לך אפליקציה אפשר גם לאבחן הכל לבד. אבל ג'יפ לטיולים בלבד - לדעתי הצנועה - כדאי שיהיה פשוט. ודיזל מסילה משותפת זה הכל חוץ מפשוט. וכדאי שהעלויות השוטפות יהיו נמוכות - ומה לעשות מנוע בנזין אמריקאי זה הכי זול מבחינת עלויות שוטפות שיכול להיות.
אז תנסה לצאת רגע מעמדת ההגנה על ג'יפ crd ותנסה לענות על השאלה הממוקדות של פותח השרשור והצרכים שלו. לא דיון כללי אם ג'יפ crd זה טוב או רע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מה אתה לוקח אישית? זה לא שאתה הנכד של רודולף דיזל שמגן על המצאה של סבא.
נמרוד - לא לוקח אישית - רושמים דברים לא נכונים שוב ושוב ומטעים את הגולשים
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ומשאבת דלק לבנזין עולה כמה....?
אני מחזיק רכב דיזל. זה הרכב הכי יקר לאחזקה שהיה לי אי פעם והמחירים של טויוטה לא חריגים. שווה לי כי אני נוסע 25000 בשנה. אם זה היה רכב רק לטיולים לא הייתי בוחר בדיזל.
אתה מתבלבל - אני לא אומר שזה רכב לא טוב. ולא אומר שאי אפשר לטפל בו. מנוע זה מנוע ואם יש לך אפליקציה אפשר גם לאבחן הכל לבד. אבל ג'יפ לטיולים בלבד - לדעתי הצנועה - כדאי שיהיה פשוט. ודיזל מסילה משותפת זה הכל חוץ מפשוט. וכדאי שהעלויות השוטפות יהיו נמוכות - ומה לעשות מנוע בנזין אמריקאי זה הכי זול מבחינת עלויות שוטפות שיכול להיות.
אז תנסה לצאת רגע מעמדת ההגנה על ג'יפ crd ותנסה לענות על השאלה הממוקדות של פותח השרשור והצרכים שלו. לא דיון כללי אם ג'יפ crd זה טוב או רע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כן יודע שיש לך דיזל , זה אני שאשאלתי לך את המחלץ בולגוניט לפני שנתיים + -
אני שוב אומר אני לא נכנס למה עדיף ומה מומלץ תסתכלו על ההודעות הלו נכונות של משתמשים ( רובם אותם משתמשים )
יש עניין של הגנה שהשאלות חוזרות שוב ושוב כאן בפורום על תשובות מוטעות לחלוטין
השאלות הממוקדות של פותח השירשור מובנות אבל כעונים לו "זה מנוע אתגר" - אז ..... נו כבר אמרתי בהודעות הקודמות - הטעית הציבור ובמיוחד שהכותב השירשור רושם שישי לו ידע טכני
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
שום מנוע הוא לא אתגר. אם מכונאי יכול לטפל גם אנחנו יכולים. צריך ציוד (אפליקציה וכלי עבודה יעודיים) ידע (ספרות יצרן ואינטרנט) ונסיון (אם לא נתחיל.... מאיפה יהיה לנו נסיון? ).
מי שמנסה לומר שזה אוטו 'בעייתי' מסתכל על זה מעמדה של מי שלא מכיר או מי שרגיל לדברים אחרים.....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
זה לא מנוע אתגר.
בסהכ ה CRD הוא רכב מצויין אבל גם אצלו מתפגרים מנועים וכשזה קורה זה לא זול מפני שהמנוע הוא ספציפי לג׳יפ ולא זהה לחלוטין למרצדס.
הרכב כמו שנאמר נפוץ בעיקר בארופה ולכן הוא לא זוכה למחירים הזולים של אמריקאי כמו הבנזין.
גם הגיר והסרנים שונים מהבנזין.
למיטב זכרוני גם יש שם מאוורר הדראולי יחודי לדיזל שלעיתים נוזל ויקר לתיקון.
אני מניח שמצופה שכל אחד יתרום באובייקטיביות את ידיעותיו על הדגמים שציין פותח השרשור.
אף אחד לא מנסה ללכלך על אף רכב.
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
לפותח השרשור: אם אין לך בעיה עם מנועי בנזין (ZJ), הייתי מתלבט בין ZJ ל WJ בנזין ובוחר ב WJ. רכב מדהים, מפואר ונוח, מנוע V8 חזק, הקדים במקצת את זמנו.
חומר למחשבה ...
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
אין לי בעייה בכלל עם מנועי בנזין, ואפילו התחלתי מלחפש WJ בנזין עד 2004, הבעייה היא שהסכומים שדורשים עבורו לא ריאלים בעליל לתקציב שלי...
-
(נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Neilman
אין לי בעייה בכלל עם מנועי בנזין, ואפילו התחלתי מלחפש WJ בנזין עד 2004, הבעייה היא שהסכומים שדורשים עבורו לא ריאלים בעליל לתקציב שלי...
אני מצפה שגם ZJ שמורים יתחילו מאוד להתייקר ככול שהם מתקרבים לאספנות.
ההבדלים בין ה ZJ / WJ לא כל כך גדולים ומנוע ה 5.2 אמין משמעותית מה 4.7.
גילוי נאות- אני בעלים של ZJ מעל עשור ולא מוכר.
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
ההבדל גדול מאוד לטובת ה wj בעצם בכל תחום חוץ מהקירבה לאספנות
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
קדימה, פרט את היתרונות של כל אחד מהם…
תתמקד ב V8
-
תגובה: (נערך) התלבטות בין ZJ ל- WJ סולר
אני צריך להבריש את החלודה מהמוח כדי לזכור הכל, אך בתור מי שהחזיק 7 שנים zj ו 6 שנים wj, ה wj מנצח בנוקאאוט ואני אנסה להשוות.
קירור מנוע - כמעט כל zj שאני מכיר אוכל חצץ בימים חמים עם חום מנוע שמטפס בעליות ובנסיעת שטח, משבית את המזגן וגורם לנהג להיות טרוד וקשוב לשעון חום, ב wj בכל הדגמים משנת 2001 כולל הcrd מאוורר הידראולי יעיל, שום בעית התחממות איתו.
גיר - חלשלוש ב zj במיוחד 42re, חזק ואמין ב wj.
טרנספר 247 מתקדם יותר ב wj.
סרנים בעלי מערכת quadra drive מתקדמת ויעילה יותר בשטח.
מתלים.. Zj מוגבה עם זרועות קצרות מפתח סדקים בחיבורי השילדה לזרועות, אין בעיות כאלו ב wj.
היגוי, מעורפל מאוד ב zj מוגבה, דומה לנהוג בסופה, מצויין וחד ב wj המוגבה, מבנה שונה של מערכת ההיגוי.
בלימה משופרת יותר ב wj.
נוחות הנסיעה נפגעת בהגבהה של 3 אינץ ומעלה ב zj, שום בעיה כזו ב wj.
מזגן ב zj נוטה לפתח נזילות מים לריצפת מושב הנוסע בגלל סתימה בצנרת הניקוז, לא קיימת הבעיה הזו ב wj.
עוצמת התאורה בפנסים טובה יותר ב wj,
הנקודות החזקות של ה zj בהשוואה הזו..
לדעתי צמת החשמל עמידה יותר לנתקים מזו שב wj, בכלל כל נושא החשמל, חלונות, נעילת דלתות, מחשב ראשי, עדין יותר ב wj.
מנוע המגנום 5.2 זה אולדסקול לגמרי, למעט בלאי וסדקים שיתכנו בסעפת פליטה, כנראה יגלה יותר עמידות ממנוע ה 4.7 שיותר רגיש להתחממות פתאומית עקב איבוד מים.
בסך הכל אם נערוך נסיעת מבחן ב zj מוגבה 3.5 עם צמיגי 31 מול wj עם אותו סטאפ, נקבל חווית נהיגה שונה, ה zj מאוד מזכיר לי את הרנגלר מהבחינה הזו, חייבים להיות כך הזמן דרוכים בנהיגה לעומת ה wj שם החוויה רגועה ובטוחה יותר.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk