-
1 קבצים מצורפים
איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
חשבתי על זה בנסיעה בצ'קפוסט מתחת לקרוניות הרכבל החדש שנמצא בהרצה. הקרונית מחוברת לכבל אחד. אז מאיפה היא מקבלת חשמל? אולי באלפים אפשר להסתדר עם איזה פאנל סולארי ומצברון בשביל תאורה, אבל אני רוצה להאמין שבחיפה הקרוניות ממוזגות... מה השיטה?
קובץ מצורף 134758
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
שמים דינאמו של אופניים צמוד לכבל
זה ציטוט מהאינטרנט המתאר מערכת אספקת חשמל מבוססת קבלי-על:
48V ultracapacitor modules fitted on top of each car [to] enable split-second, rapid energy charging of the modules on reaching the charging stations located at both turnaround points.
http://gondolaproject.com/tag/air-conditioning/
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
כבר פורסם שהרכבל הזה יהיה ללא מיזוג.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
אתה אופטימי, אין מיזוג
לכן אין צורך בפתרונות יצירתיים..
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yovavz
שמים דינאמו של אופניים צמוד לכבל
מעולה
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
זה הפרסום על הרכבל:
https://www.themarker.com/allnews/.premium-1.6361876
חוץ מהנושא של המזגן, יש עוד כמה נקודות תמוהות.
לדוגמא, יש טענה שבערך 3 חודשים בשנה הרוחות חזקות מעבר למותר להפעלתו.
היה נסיון לבטל את הפרוייקט כשהתחלף ראש העיר, אך זה כבר היה מאוחר מדי, העבודות התחילו.
.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
אין מיזוג, יש איוורור.
מה שמעניין בפרויקט זה הדרך שבה הקרוניות נכנסות לתחנה. הן נזרקות מהכבל הראשי שרץ די מהר לתוך כבל מישני שמוביל אותם באיטיות פנימה לתחנה, שם הן זזות לאט כדי לאפשר לנוסעים לעלות ולרדת תוך כדי תנועה.
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אייל
אין מיזוג, יש איוורור.
מה שמעניין בפרויקט זה הדרך שבה הקרוניות נכנסות לתחנה. הן נזרקות מהכבל הראשי שרץ די מהר לתוך כבל מישני שמוביל אותם באיטיות פנימה לתחנה, שם הן זזות לאט כדי לאפשר לנוסעים לעלות ולרדת תוך כדי תנועה.
גם בחרמון אין מיזוג בקרוניות ולא ככ נורא בקיץ (נכון לשבוע שעבר). מצד שני, זה בחרמון..
אגב - גם שם הן נפרדות מהכבל הראשי בתחנות הקצה.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
מה כבר יכול להשתבש...
באחד הביקורים שלי במקום החבר'ה מכיבוי אש התאמנו בסנפלינג בחילוץ יחד עם Rescue One ולמדו איך עושים את זה.
בטח עוד מעט נשמע על הפעילות שלהם. למרות שזו חברה אוסטרית בנתה את זה והם נראים ממש רצינייים החבר'ה האלו.
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
נפגשתי עם החברה האלו, ואפילו השאלתי להם ציוד מדידה יעודי.
החברה הזו היא מאוד רצינית, ומתקינה רכבלים בכל העולם.
אשר למיזוג, כנראה שאין לא שאלתי, מה שכן יש זה חשמל לקרונית.
כנראה נועד לתאורה ואולי גם לאוורור.
הרכבל נכנס לפעילות באוקטובר.
אני יכול להגיד לכם שהנסיעה ברכבל תהיה ממש חוויה אטרקציה אמיתית.
לא מכיר את הספספקציות של הרכבל אבל כן מכיר את מזג האוויר בטכניון ובהר הכרמל בכלל
אכן יש ימים עם רוחות חזקות, אבל זה מספר ימים קטן מאוד בשנה.
אלא אם כן ההתחממות הגלובלית תשנה גם את זה...
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
בתור חיפאי, בוגר טכניון, עובד במתחם האוניברסיטה - לא ברור מה הרכבל הזה משרת. אין כמעט עומסי תנועה בכבישים המקבילים. מה רע באוטובוסים?
אגב לא ידוע לי על מקום אחר בעולם שרכבל משמש כתחבורה ציבורית (לא לאתרי תיירות). מעניין אם זה תקדים ומה יהיו תוצאות הניסוי היקר.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ותגיד, בתור חיפאי בוגר טכניון כבר מצאת הגיון בכרמלית ככלי תחבורה?
אז הרווחתם עוד אטרקציה לא שימושים בנוסף לכרמלית ולביצים של גוראל. אולי יבואו תיירים יום אחד.
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ותגיד, בתור חיפאי בוגר טכניון כבר מצאת הגיון בכרמלית ככלי תחבורה?
אז הרווחתם עוד אטרקציה לא שימושים בנוסף לכרמלית ולביצים של גוראל. אולי יבואו תיירים יום אחד.
כן באלה יש הגיון.
הכרמלית היתה בזמן בנייתה ציר תנועה חשוב לירידה משכונות הרכס לעיר. מכיוון שרוב התעסוקה נדדה למתמ/קריות הכרמלית איבדה רלוונטיות.
הביצים נבנו כאתר תיירות מלכתחילה ולרוב בחופשות ושבתות יש בו לא מעט תנועה. מי שלא מכיר, יש מסלול הליכה יפהפה בירידה מסטלה מאריס עד בת גלים, רובו מוצל והים מולך כל הזמן. אפשר בסיום לחזור למעלה ברכבל, להכנס לכנסיה ולהרגיש באירופה.
לרכבל החדש קשה למצוא הצדקה ככלי תחבורה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
אוקי, אין מיזוג. אבל איך בכל זאת יש חשמל? הקרונית נוגעת רק בכבל אחד, או שבכל זאת יש עוד מגע? או שיש מצבר בכל קרונית ועם כן איך הוא נטען ומתי?
-
איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
למה צריך חשמל אם אין מזגן?
יהיה חלונות במקום.
או שאולי הכבל דו גידי [emoji849]
יש משותף בין הכרמלית לרכבל החדש.
הקרונות הגיעו מאותו יצרן.
https://youtu.be/_A_Epx89NrU
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אוקי, אין מיזוג. אבל איך בכל זאת יש חשמל? הקרונית נוגעת רק בכבל אחד, או שבכל זאת יש עוד מגע? או שיש מצבר בכל קרונית ועם כן איך הוא נטען ומתי?
בכל אתר סקי שמכבד את עצמו עם קרוניות חדשות , יש סוללות בכל קרונית למטרת חימום התחת. הן נטענות בלילה.
-
איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
יש בטנריף רכבל שעולה להר שפיץ שיש שם באמצע האי ( גראנד קנריה ) שגם הוא פעיל פעמיים בשנה בגלל הרוחות .. ועדיין קיים.
לא נראה לי שהרוח בחיפה .. מי ישמע … זאת הבעיה.
נושא החשמל באמת מעניין.
וגם הפרדות הקרון מהכבל הראשי בתחנה.
איך דואגים שלא יצטופפו הקרונות כשהם חוזרות לקו הראשי ? או בתחנה עצמה ? אם בן אדם מבוגר / איטי יורד לאט … הכל נעצר בשבילו ?
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אוקי, אין מיזוג. אבל איך בכל זאת יש חשמל? הקרונית נוגעת רק בכבל אחד, או שבכל זאת יש עוד מגע? או שיש מצבר בכל קרונית ועם כן איך הוא נטען ומתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yovavz
זה ציטוט מהאינטרנט המתאר מערכת אספקת חשמל מבוססת קבלי-על:
48V ultracapacitor modules fitted on top of each car [to] enable split-second, rapid energy charging of the modules on reaching the charging stations located at both turnaround points.
http://gondolaproject.com/tag/air-conditioning/
אולי יש מצבר עם טעינה מהירה בעזרת ultracapacitor כמו שמתואר באתר
בכל קצה של הרכבל הקרוניות עוברות למסלול משני ומאיטות משמעותית (כמו בכל אתרי הסקי) ואז גם יש להן אפשרות להטען יותר זמן.
אאל"ט, מעבר המסלול מתבצע ע"י מסילות הסטה יחד עם שחרור הג'בקה שתופסת את הקרונית לכבל.
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
יש שם עוד 2 כבלים ללא שימוש.
אולי יחברו אותם בהמשך?
https://youtu.be/PBbsKsySEZA
אבל לפי הסרטון מהקרון אני לא רואה שום צרכן חשמלי שדורש חיבור לחשמל.
https://youtu.be/DOhidkP8V8I
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אבל לפי הסרטון מהקרון אני לא רואה שום צרכן חשמלי שדורש חיבור לחשמל
אולי יש תאורה/תאורת חירום
סרטון שמתאר את מנגנון הניתוק והתיאום של הקרוניות לכבל הראשי
https://youtu.be/589uRMy4Ty4
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
בתור תייר בחיפה, היום ניצלנו את הכרמלית מקצה לקצה וזה היה נהדר. אז אולי לשם כך זה עדיין מוצדק. חניה במרכז הכרמל, ארוחת בוקר בדיומא, סיור במדעטק, צהריים בעיר תחתית (צ'יוויטו) וחזרה בכרמלית.
לגב הרכבל האמור, גם כן, כאטרקציה תיירותית זה יכול היה להיות נחמד מאד, אך לצערי לא הספקתי היום, ראינו אותו בהלוך ובחזור והייתה תחושת החמצה (או שזה העיכול של הסנדוויץ?) .
השאיר משימה לפעם הבאה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
לא פספסת כלום, הוא עדיין בהרצה ללא קהל
המדען המטורף
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
andy.shaked
לא פספסת כלום, הוא עדיין בהרצה ללא קהל
המדען המטורף
לא יכלו לשים שלט קטן? [emoji16]
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
בתור חיפאי, בוגר טכניון, עובד במתחם האוניברסיטה - לא ברור מה הרכבל הזה משרת. אין כמעט עומסי תנועה בכבישים המקבילים. מה רע באוטובוסים?
אגב לא ידוע לי על מקום אחר בעולם שרכבל משמש כתחבורה ציבורית (לא לאתרי תיירות). מעניין אם זה תקדים ומה יהיו תוצאות הניסוי היקר.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
יש רכבל כתחבורה ציבורית בבוליביה לעיר הבירה לה פס, 3 קווים, 11 קמ, קיבולת 18000 נוסעים בשעה.
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
בתור מי שנולד בחיפה וגדל בה, מבאס לראות את המיזם הזה מצטרף לעוד שורה של פרויקטים שאין להם שום תכלית. לחיפה יש הרבה קסם, זו עיר שהיא עולם קטן של אנשים טובים מאוד שאפעס תמיד מפגרים אחרי המרכז ב 20 שנים (ולא שיש מה לפגר, המרכז אינו ניו יורק). והמיזם התמוה הזה רק מדגיש את הקטע הזה של "ברוכים הבאים לשום מקום, בואו נעלה לשום מקום אחר". ולקרוא גם שאין לזה בעצם מזגן ושזה לא יציב ברוחות שעולות מהצ'ק פוסט, זה בכלל מוזר. מה גם שאני מניח שכמה פעמים בשנה יצטרף לזה הסירחון הבלתי יאומן של הצ'ק פוסט- כשאני יושב במרפסת של הבית של סבתא שלי שצופה למפרץ, אני נגנב מכמה שזה אביך ומצחין וכמה חבל שחיפה היא עיר כל כך יפה שאין לה שום ניצול לכל היופי הזה.
התחנה למטה היא בצ'ק פוסט- מקום שבאים אליו אם רוצים לנשום זיהום, להידקר או לקנות מכונית מהשכרה. תחנת הביניים היא בטכניון- שזה כמובן מעולה אם אתה סטודנט בטכניון שיש לו סיבה להגיע לטכניון מהצ'ק פוסט, אבל תכלס אין שם שום דבר אחר. נגיד מבחינת "אטרקציות" יש קניון גדול שנקרא "גרנד קניון" אבל הוא רחוק מהתחנה. השכונה הסמוכה, נו"ש שבה אני גדלתי מציעה מגוון מרשים של חרדים (השתלטו בשנים האחרונות) וביניינים נמוכים משנות השבעים. ואילו התחנה העליונה באוניברסיטה טובה בעצם לסטודנטים שרוצים להגיע מהטכניון (!?!) ומהצ'ק פוסט לאוניברסיטה. כל דבר אחר-החל בטבע של הכרמל וכלה בציר מוריה בכרמל, טיילת לואי, דורש כמה קילומטרים הליכה בכל כיוון, שלא לדבר על החופים המדהימים של חיפה שבינם ובין כל הפרויקט הזה אין שום קירבה. מה שנקרא "רכבל לשום מקום-וגם תמותו מחום".
-
תגובה: איך קרונית רכבל מקבלת חשמל למיזוג אויר?
כמי שנולד בקריות ונסע לחיפה כל יום עם קטנוע לטכניון כמה שנים. וכתושב חיפה בהמון שנים האחרונות. הפרוייקט הזה לא מעניין אותי בכלל
אבל כתושב ישראל. אני די שמח שמישהו פה הוציא את הפוליטיקה מהמשוואה ותכנן וגם הוציא לפועל פרוייקט של שנים. הרבה יותר מהקדנציה שלו.
כתושב חיפה שלא עובר בפקקים של חיפה כמעט בכלל. אני זןכר את פקקי הענק של דורי שבוטלו בעקבות המנהרות ונחל גיבורים ודיי שמח שתהיה עוד דרך לעלות לאוניברסיטה.
אותם שיעלו לאוניברסיטה שאין בה כל כך הרבה חניה ומגיעים מכפרי הצפון באוטובוס שעובר דרך מרכזית המפרץ יעברו בטכניון בדרך ולא יקרה להם כלום. גם בלי מזגן. זה רק 10 דק נסיעה.
על הדרך אולי פחות אוטובוסי ענק ריקים לגמרי עם 3 נוסעים משועממים יחסמו את הרחובות ויגרעו עוד קצת פליטת דיזל מהראות של הילדים שלי ( לפחות אלו שעוד בחיפה )
זה גם לא מפריע לי בעין כל פעם שאני נוסע למרסל לקנות בייקון .. אם כבר אני חושב על זה. אז זה משהו כמו ׳מעניין איך הם מרוקנים את הכבל כל ערב ואיפה כל הקרוניות חונות כשהאגם קופא׳
כמו שנמרוד פעם אמר לי … אתה, תומר. שנלחם כל יום בתעלות של משרד התחבורה או הכלכלה או .. אין לי בעצם מושג מה אתה עושה .. רואה את הדברים מנקודת מבט מאד צרה.
כל כך הרבה דברים מפגרים עושים כל יום במדינה הזאת ובטח בעיר הזאת. עוד כלי תחבורה ועוד אחד כזה שלא יוצר פקקים ( או משתתף בפקקים ) ולא יוצר זיהום אויר ( כן .. חשמל … נכון ) … מה אכפת לך ??
זה משהו חיובי.