-
מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bazz270
2006 זה רכב ישן (ועוד רכב שטח).
אמר אחד מחבריו הטובים של פורום מכובד זה. כמובן- ויכוחים החלו בגלל שבתכלס אני לא מכיר אף אחד שבכלל יכול לקנות רכב שטח מודל 2010 ומעלה שאינו קרוזר או רנגלר.
ואני חשבתי לעצמי: "רגע, הרכב שלי הוא 2006. הוא עובד כמו שעון שוויצרי טפו טפו טפו, האם זה אומר שהוא בדרך לגריטה?
כמובן- התשובה היא לא. הרכב שלי לא בדרך לגריטה. טפו טפו טפו הוא אמין כמו פטיש ישן. אבל: אני מטפל בו בצורה מאוד קפדנית. אני עושה חלק גדול לבד ואני לא זוכר שאי פעם החלפתי שמן אחרי שעברו 5000 קילומטרים. מעבר לכך, הרכב נבנה כדי להיות אמין מאוד בטיולים. כלומר הכול אוברקיל. החל ברדיאטור וכלה בנעילות. איפה שאחרים עולים בטיסה, אני עולה בזחילה. לעומת זאת, את הרכב הקודם שלי מכרתי משיקולי אמינות נטו. בשלב מסוים האוטו לא רצה לסיים טיולים יותר בלי לנוח על גרר. וזה נהיה מביך להפוך לנטל על קבוצה. אז אפשר לומר כמובן "טוב נו, היה לך רכב שטח סגור משפחתי דרדעלע", אבל אין לי סיקס ולא סמוראי. זה לא אוטו "ברזל". מזגן, קרוז קונטרול, פינוקיאדה.
וכמובן-אני משתייך בדומה לרובנו למעמד הביניים הישראלי. כלומר אני מסתכל על מי שקונה רנגלר ב200 אלף וחושב לעצמי שב200 אלף אני סותם חור במשכנתא. החלטות שגויות בחיים, לו היתי רוטשילד. כלומר במישור המוטורי אני נדון כל חיי ל"גרוטאות" זקנות של מעמד הביניים הג'יפאי....זה אנחנו חברים- אל תטעו ותחשבו שאנחנו יותר מזה. וזו רק שאלה של למצוא את מה שהכי פחות גרוטאה והכי מתאים לצרכי (אלוהים יקר, אם היית מביא לישראל את כל הדורות הקודמים של הפוראנר היתי מאמין בך עכשיו)
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? היכן עובר הגבול שבין תחזוקה שוטפת לבין עבדות לרכב? המותג משפיע?
מה דעתכם באוגוסט לוהט זה?
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
אני הולך לחתוך אבטיח ...
(אף פעם לא היה בבעלותי רכב שנוצר במילניום הנוכחי, ועם קצת מזל גם לא יהיה לי)
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני הולך לחתוך אבטיח ...
לי כבר יש אחד חתוך, אבל נראה לי שאתה מהווה דוגמה טובה מאוד למצב שאותי אישית היה שובר. אני לא היתי יכול לחיות עם רכבים שהם חלק ניכר מהזמן בשלב זה או אחר של שיפוץ.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
אני באותו מצב כמוך. הרכב סה"כ אמין, בוודאי בהשוואה להפחדות שרצות עליו ברשת. אבל כן. מבאס שהפלסטיקה פריכה, ושאיפשהו מעבר לפינה אורבת מפלצת החלודה.
אם הייתי יכול (תכלס, אני יכול, זה פשוט לא חכם כלכלית) לקנות רכב 2018 ולהחליף כל חמש שנים או לחילופין לקנות גוש ברזל (סיקס) שעבר פרוייקט נגד חלודהכנראה שהייתי יותר מאושר.
אבל התקופה היא תקופה של שגעון, ורכב בן פחות מ15 נסחר במחירים הזויים. אז נמשיך ככה עד שתתרגש איזו קטסטרופה שתכריח אותי לקנות חדש, או יותר טוב, שאיזה מישהו ייכנס בי מאחור, ואז חלק מזה גם יהיה על חשבונו.
ישנה את התחביב? לא חושב. פשוט יהיו פחות סוגים. מה נשאר לנו? רנגלר, לנדקרוזר וטנדרים?
בהמשך יגיעו עדות החשמליים ואז כבר נראה.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? היכן עובר הגבול שבין תחזוקה שוטפת לבין עבדות לרכב? המותג משפיע?
מה דעתכם באוגוסט לוהט זה?
נדוש לדבר כך על היילקס ישן, אבל זו המציאות: התשובה שלילית חד משמעית. נדיר מאוד שאני עובד על האוטו, בן 26, שלא על שיפורים.
יש פה ושם אחזקה: החלפתי צנרת קירור, (לא כי קרה לה משהו אלא כי 25 שנים ללא החלפה זה מוגזם לכל הדעות) שמנים, מסננים וכו'.
תיקונים זה עניין סופר חריג... החלפתי ידית אורות לפני כשנה. מפסק אור רוורס לפני כחודש. לא מצליח להיזכר במשהו אחר.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
כל זמן שבינך לבין האוטו יש תאום ציפיות תמשיך לחתוך אבטיחים.
הקלסיקה היא רכב שמספק את הסחורה ונמצא בסטטוס אספנות.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
יש הבדל גדול בין רכב לטיולים בלבד - רכב תחביב בהגדרה- לבין רכב שגם נדרש להיות הדיילי שלך לא כל שכן רכב א' המשפחתי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
אין לשאלה חצי דבר עם רכב, טכנולוגיה או העולם הממשי בכלל. קיבלנו הזמנה לעולמו הפנימי של פות"ש (שאינני מכירו). ורדה רזיאל ז'קונט על כתפו הימנית זועקת "מגיע לך יותר טוב, תזרקי אותו!" ומצד שני גרנוויל קינג, דמוי רב מזוקן ומקועקע אוחז בעותק תנ"ך שכתב בעצמו ולוחש לתוך האוזן "לא תמצא משהו יותר טוב. תמשיך במה שעבד עד עכשיו. פרק, הרכב, שפץ. רפיט!".
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8f2693c00a.jpg
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אין לשאלה חצי דבר עם רכב, טכנולוגיה או העולם הממשי בכלל. קיבלנו הזמנה לעולמו הפנימי של פות"ש (שאינני מכירו). ורדה רזיאל ז'קונט על כתפו הימנית זועקת "מגיע לך יותר טוב, תזרקי אותו!" ומצד שני גרנוויל קינג, דמוי רב מזוקן ומקועקע אוחז בעותק תנ"ך שכתב בעצמו ולוחש לתוך האוזן "לא תמצא משהו יותר טוב. תמשיך במה שעבד עד עכשיו. פרק, הרכב, שפץ. רפיט!".
יקירי,
זה בדיוק העולם הממשי, רק שהתשובה הנכונה לשאלה: 'כמה זה עולה?' היא: 'הפסיכולוג יעלה יותר'
ועוד נקודה חשובה לשיקול:
מקדם ההנאה המוטורי / טיולי מרכב ישן (עדיף ידני, שבמקרה הטוב אתה בנית / שיפצת / היצלת / תיקנת / השמשת) הוא גדול לעין שיעור מזה המתקבל מנסיעה ברכב חדש / חדיש. על אחת כמה וכמה אם הוא עם גלגלים עצומים, יחסי העברה, הגבהות אדירות וכד'.
יש משהו קסום בטיול עם פלטפורמה ישנה שהגורם האנושי נטו קובע לגביה את יכולת העבירות והטיול.
(אכן בזמן האחרון אנחנו מתדרדרים כאן לנושאים ברומו של עולם הפילוסופיה - מומלץ להחזיק תחת היד עותק של 'זן ואומנות אחזקת האופנוע' לכל צרה שלא תבוא)
מיי טו מיל
בכבוד
PW
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
כדאי גם עותק של 'ליילה' להשלמת התמונה
-
אני בדיוק מכרתי גראנד צירורי מ 2009
אחרי שהשקעתי בו המון כסף ואהבה.
נכון שבא קונה נחוש וזה דירבן אותי.
אבל בסוף הרגשתי שהאוטו מתחיל להזדקן לא יפה.
הרכבים היום בכלל, גם הליסינג שאני מקבל מהעבודה מהר מאוד מתחילים לתת אותות גיל.
הפלסטיקה , המחשבים הכל נבנה די חד פעמי.
כשפתחת משהו פעם אחת הוא כבר לא חוזר יפה למקום.
היה לי לפני אותו גראנד צירוקי xj
שם המצב היה טיפה יותר טוב.
רכב בן כ 15 שנה
שהקונקטורים שרדו והפלסטיקה איכשהו בסדר.
נלך אחורה לסופה שלי
שם במפתיע עם כל הספרטניות החשמל דווקא עומד יפה בפגעי הזמן.
הבידודים לא מתפוררים ואין מה שיתחיל לפתח קצרים פנימיים בחיישנים וכו... אוטוטו 30 שנה... ועדיין מקבל שטיפה מבפנים עם גרניק.
בכללי ההרגשה שלי שהרכבים נהיים עדינים וזולים לייצור.
זה סוף עידן כשמבינים שמה שמיוצר ב 2021 כבר כנראה לא יסע על הכביש ב 2041 כי יתפגר הרבה קודם.
למישהו כאן יש מכונת כביסה בת 20? 30?
הן פשוט מתות הרבה קודם שלא כמו בעבר .
אנחנו פה אסופה של אנשים שמעריכים את המכונות האלו עם 4 הגלגלים.
נותנים ערך סנטימנטאלי לברזלים המחלידים....
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? המותג משפיע?
קובץ מצורף 134851
קצת הרבה יותר מ - 15...ולא, ממש לא סמרטוט.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmulikbg
סיבוב ראשון או שני?.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
שלח תמונה בעוד 99999 ק"מ. רק שלא יקרה לך מה שקרה לאל בנדי בפרק ההוא של נישואים פלוס.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
שלח תמונה בעוד 99999 ק"מ. רק שלא יקרה לך מה שקרה לאל בנדי בפרק ההוא של נישואים פלוס.
בנדי יש רק אחד
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
כידוע לחלקכם, מכרתי (לחץ חברתי)לא מזמן את הדיסקו 2 שלי, בן 17, היה אצלי כמעט 7 שנים, רכב לשים מפתח ולנסןע לאן שבא לך בלי דאגות, תמיד יעשה את העבודה, גם אם תישבור יחזיר אותך הביתה(מניסיון), הקונה המאושר(חבר יקר) יודע מה קנה, היה בעלים של גראנד צ'ירוקי מנוע המי, ואחר כך דיסקו 3 2009 שהיה עולה על גרר לעיתים תכופות(נפל על לימון כנראה), היום כשהוא עם הדיסקו 2 הוא לא מפסיק לטייל, ת'כלס אני מקנא בו. אולי קצת מצטער שמכרתי, אבל לפעמים אין מה לעשות, הצרכים משתנים וכו'.
אם הייתי יכול הייתי שם את הדיסקו בצד וקונה עוד רכב ליום יום.
היום עם הראם מבחינה פרקטית הרבה יותר נוח, בטיולים ארוכים עדיין לא נבחן(מפגש ג'יפולוג ביוני לא נחשב), אבל מאמין שיהיה בסדר, מבחינת הנוחות בשטח אין מה להשוות, הדיסקו לוקח בגדול.
ואל תחשבו שראם 2013 זה אוטו לעשירים. רחוק מיזה.
לא חושב שבשנים הקרובות אני יעבור למשהו אחר, suv? אולי בן 5 ויותר יקר? הזמן יגיד. בינתיים לא רואה מה אפשר או אם יש משהו מעניין(אמין וכו') לקנות בתקציב של עד 100k שח.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
האם הרכב שלכם גם הופך ל"סמרטוט ישן" כי הוא חגג 15 להיווסדו? היכן עובר הגבול שבין תחזוקה שוטפת לבין עבדות לרכב? המותג משפיע?
מה דעתכם באוגוסט לוהט זה?
הדיסקו שלי שנת 98, עם 433 אלף ק"מ.
הוא אצלי שנה, ובינתיים ב "יישור קו" היה "רק" שיפוץ סרנים, באחורי מיסב גלגל נטחן כמעט לגמרי + דיפרנציאל קומפלט ובקדמי (ממש עכשיו בשלבי סגירה) סט אטמים ופעמונים.
ההבדל הוא בראש, ידעתי שאני קונה גרוטאה ולכן אני לא מופתע, לא שבבדיקה אמרו שהוא פח זבל, דווקא פסלו את הדברים שבהם אני לא רואה בעיה עדיין (לא משנה מי הבודק), אבל בראש ידעתי שכשאני אני קונה אוטו בן 23 עם 433 אקמ ב25 אשח כרכב שלישי או רביעי (תלוי איך סופרים את הפולריס ריינג'ר) טיול שייגמר בנסיעה הוא ברכה.
ובינתיים ירדנו איתו 4 פעמים לנגב, ופעמיים סיבוב קטן בצפון והמון קטנות באזור הבית.
בנוסף, ידעתי מראש שאני עושה הכל לבד וגם בד"כ נהנה מזה. אני מקווה לא להגיע לטפל במנוע, לא כי אני לא יכול, זה קו אדום שלדעתי יגרום למכירה לחלקי חילוף.
כן הוא רקוב, ראיתי מעמד הקנייה והבנתי שזה מה שיחסל את הרכב סופית וכל עוד הוא נוסע והילדים נהנים (וגם את השבר בדיפרנציאל האחורי במרסבא סיימנו והגענו עד הכביש ומשם על גרר וכולם קבלו את זה יפה בהבנה).
יאללה... הכל זה חוויות,מה נשאר לנו בחיים חוץ מלייצר חוויות? חלקן טובות יותר, חלקן פחות, אבל הכל זה חוויות.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
מה שישתנה זה מחירם של הדגמים הישנים והטובים - הוא רק יעלה.
עד גבול מסוים כמובן.
כל החדשים והיקרים שאנחנו מריירים עליהם - רוביקון JL, דיפנדר החדש, ברונקו החדש וכו' - אני לא רואה אותם מגיעים לגיל אספנות. המרוכבות הטכנולוגית שלהם תיכנע ותתפורר הרבה קודם.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
כאמור, הרכב (די מחושמל יחסית לזמנו) לא מייצר תקלות, אבל התחושה היא של רכב ישן. פלסטיקה פריכה בכל מקום. אם אתה שואל אותי, מה שיהרוג את הרכבים החדשים הוא לא החשמל (אצלי שקט תעשייתי מהכיוון, אחרי שסודרו מספר הבאגים שאיתם נולד), אלא השימושהמופרז בחלקי פלסטיק בכל מקום בו פעם היתה מתכת. (סעפות, צינורות, מכסים, וכו...).
כאמור, אין מנוס מאיזה רכב ברזל של פעם, אפילו אםזה אומר לנסוע איתו על עגלה, או להיות עשיר ולהחליף כל 5 שנים.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
אני צופה שכולם יעברו לsbs על נגרר.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
הגמל בן 24~ עם 790+קמ על השעון.
לא רואה סיבה להחליף אותו.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
אין סיבה להחליף ואין במה להחליף.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אין סיבה להחליף ואין במה להחליף.
יש סיבה להחליף, יש במה להחליף, לרובנו חסר רק הקטע הקטן הזה, של הכסף.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ולכן אני חושב שמגבלת תקציב + העדר אפשרויות = sbs. נכון זה טיול אחר, אבל לדעתי לא תהיה ברירה.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
אני צופה שכולם יעברו לsbs על נגרר.
זה לא יקרה כי האופרציה גדולה, מסובכת ויקרה מדי:
1. SBS טוב חדש - בין 150,000-200,000 שקל
2. נגרר מתאים - לא יודע כמה אבל 5 ספרות ולא מהצד הזול
3. טנדר פולסייז שיגרור - אפילו משומש לעייפה - 5 ספרות לפחות (+רשיון ג). לא מוכרחים פולסייז, אבל רכב גורר צנוע יותר בגודל ובכוח לא בהכרח זול יותר בהרבה, אם בכלל.
4. מקום חנייה/איחסון מאובטח לנגרר עם ה-SBS
5. טיולים מעגליים בלבד + מקום חנייה מסודר/מאובטח לטנדר עם הנגרר.
6. SBS לא יכול לטייל עם ג'יפים כי הוא כלי יותר עביר ובעיקר הרבה-הרבה יותר מהיר ואורך/סגנון הטיולים שונה. אתה מטייל רק עם SBSים אחרים עם כל מה שמשתמע מזה מבחינת ה"טיול" וסוג האנשים. לא מתאים לכל אחד.
בקיצור - לא לכל אחד.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
4 מושבים משומש ב50 +עגלה משומשת ב8 רכב ליסינג עם היתר גרירה גדול יעשו את העבודה.
כשכול ג'יפולוג יעברו ל sbs לא כולם יהיו xxxx.
ככה זה נראה לי.
הבעיה, שליסינג חשמלי יהיה מוגבל בגרירה.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
אז מה בסוף?
נסגרתם על ההגדרות?
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
SBS משומש ב-50K זו נבלה הרבה יותר סרוחה ולעוסה ממה שאתה מלכלך על הדיסקו הישן שלך.
אלה כלים עדינים ביותר עם בלאי מטורף שעברו אונס ברוטאלי מתמשך. אם אתה רוצה גם להינות מהכלי ולא רק לתקן אותו כל הזמן, אז רק חדש.
ולהחליף כל שנה לאחד חדש.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bazz270
אז מה בסוף?
נסגרתם על ההגדרות?
אין הגדרות.
וקיץ עכשיו, רוב האנשים כאן לא מטיילים (או מטיילים הרבה פחות) ושי זמן לחפירות.
"ישן" זה מה שבראש של כל אחד באופן אינדיבידואלי.
במקרה של רכבי שטח אמיתיים, אני משייך את "ישן" ל"טוב": רכב מהשנים האחרונות בהחלט של "תור הזהב" של רכבי השטח שהוא מסוף האייטיז עד תחילת העשור הראשון של שנות ה-2000. , משהו שבנוי חזק כדי לשרוד שנים רבות, לא יותר מדי אלקטרוני/מסובך, פשוט מבחינה מכנית, שבתחזוקה שוטפת/מונעת נכונה כנראה ייסע חזק לנצח.
כל מיני היילקס, ל"ק סדרה 70, דיפנדר, סופה, CJ, במידה מסויימת גם סמוראי/ג'ימני וכו' - מה שיוריד את הרכבים האלה סופית מהכבישים לא יהיה מצבם המכני או מחסור בחלפים, אלא רק רגולציות למיניהן. הרגולטור צר העין לא יהיה מוכן לסבול את נוכחותם ויכולותיהם לאורך זמן.
-
תגובה: מהו "רכב ישן" והאם המחסור בדגמים חדשים ישנה את התחביב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
הבעיה, שליסינג חשמלי יהיה מוגבל בגרירה.
לאיוניק 5 יש כושר גרירה של 1600 ק"ג.