-
מכות ממקור לא ידוע (ג'יפ ליברטי)
מתייעץ כאן לגבי גיפ ליברטי מוגבה עם בעייה של מכה חזקה שלאחריה כאילו הגלגלים הקדמיים יצאו משילוב ורואים שהדריישאפט הקדמי גם מקבל מכה כזו ומפסיק תנועה,מחכים קצת וממשיכים והשילוב חוזר..קורה בעיקר בעליות תלולות
המכה מתרחשת רק במצב 4 על 4 וגם שמסובבים את ההגה במצב low
הוחלף טרנספר,הוחלף סרן -פתחנו את הקודם והיה שברים.ציריות מקוריות, כל הבוקסות של המשולשים והסרן
2 דריישאטים אחרי שיפוץ
על פניו נשמע שהטרנספר ששמתי לא תקין אבל לא מסתדר לי המכה בסיבוב ההגה במצב low עם תקלה בטרנספר...מתחיל להתייאש וחושב לעבור לגרנד ויטרה משעממת 🤣מה אומרים,האם התקלה בטרנספר?
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
חשוב לי לציין שזו רק הערכה שלי - ושמוסך רציני צריך לבדוק את הרכב, וכשאני אומר רציני אני מתכוון למוסך רציני.
לדעתי, וזו רק דעה, הבעיה שלך אינה מגיעה מהטרנספר אלא דווקא מהסרן הקדמי. ואני מניח שהבעיה רק מחריפה כשאתה משולב LOW - ובהנחה שיש לך טרנספר 5 מצבים- כשאתה נמצא במצב 4X4 "פתוח" הבעיה יחסית לא מורגשת. מה שקורה ב KJ זה שהסרן הקדמי מסתובב כל הזמן כי הוא כל הזמן מחובר לגלגלים. אם לדייק- הוא מסתובב "על ריק" פשוט מכוח התנועה של הרכב. כלומר- אם הרכב מידרדר בניוטראל- הציריות הקדמיות מסתובבות. ברגע שאתה רוצה שהגלגלים הקדמיים יונעו על ידי המנוע- אתה משלב אותם בטרנספר. זה נובע מהעובדה שג'יפ הבינה מראש שקהל היעד של הליברטי מורכב מנשים שלא יצאו מהאוטו לשלב נאבות בשלג או בבוץ מחוץ לקניון. אני כמובן משתמש כאן בשפה עדינה ומדגיש שכתבתי "נשים". וגם "קניון".
בכל מקרה, כשאתה נוסע ב2X4 אז אין לך שום בעיית טרנספר. הוא עובד היטב. אבל ברגע שאתה משלב סרן קדמי אז מתחילות הבעיות - ואם אתה מסובב הגה זה נהיה יותר רע. כלומר ההרכבה של הסרן הקדמי לא היתה מספיק מקצועית. מה זה בדיוק? היוק? הפיניון? את זה לצערי הרב אני לא יכול לדעת בהתכתבות, אבל אני הייתי מהמר על בעיית סרן לפני שהיתי מהמר על טרנספר.
רוצה לעשות אלימינציה? סע משולב LOW ללא דרייבשאפט קדמי. לאחר מכן סע LOW עם דרייבשאפט קדמי מחובר - אבל ללא ציריות קדמיות. יש לי תחושה שהדיפרנציאל הקדמי אשם כאן.
ועוד משהו שעשוי להישמע מוזר - לבדוק את תושבות הפלסטיק המסכנות של ידית הטרנספר.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
הסרן הגיע קומפלט,נפתח בהרכבה והיה נראה פיקס,כן אנסה את ההצעה שלך ...מעצבן כל כך התקלות האלו שקשה למצוא.
תושבות של הידית?לא הצלחתי להבין איזה תושבות
-
מכות ממקור לא ידוע
לי זה נשמע שהנקישות יתגלו באזור הארנק.
זו לא נשמעת כמו תקלה שקשה לאבחן אם מטפלים אצל בעל מקצוע מנוסה ואמין
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לי זה נשמע שהנקישות יתגלו באזור הארנק.
זו לא נשמעת כמו תקלה שקשה לאבחן אם מטפלים אצל בעל מקצוע מנוסה ואמין
תתפלא אבל מטופל אצל מקצוען מהשורה הראשונה,סתם מנסה לחקור מזוויות נוספות.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ממש התייאשתי כבר...גם מאוד קשה לאמת את התקלה כי צריך לעשות סיבוב בשטח רציני ולזמן ממושך כדי לשמוע את המכה.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liron.s
מתייעץ כאן לגבי גיפ ליברטי מוגבה עם בעייה של מכה חזקה שלאחריה כאילו הגלגלים הקדמיים יצאו משילוב ורואים שהדריישאפט הקדמי גם מקבל מכה כזו ומפסיק תנועה,מחכים קצת וממשיכים והשילוב חוזר..קורה בעיקר בעליות תלולות
המכה מתרחשת רק במצב 4 על 4 וגם שמסובבים את ההגה במצב low
התקלה המקורית, שמתוארת בפסקה הראשונה, נשמעת כמו שרשרת קופצת בטרנספר.
ההמשך כבר מבולבל מדי מבחינתי. יתכן שהתקלה בטרנספר גררה נזקים נוספים.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
התקלה המקורית, שמתוארת בפסקה הראשונה, נשמעת כמו שרשרת קופצת בטרנספר.
ההמשך כבר מבולבל מדי מבחינתי. יתכן שהתקלה בטרנספר גררה נזקים נוספים.
תודה אכן חושדים בטרנספר ושוקלים להחליף אותו לאחד נוסף...סתם תהיות כאלו אם שווה להמשיך בתהליך!
סביר להניח שהבעיה בטרנספר גרמה נזק נוסף אבל הכול הוחלף לפני כשבוע
סרן חדש שנפתח והיה במצב מעולה,ציריות,מוט ציריה ימין,כל הבוקסות האפשריות בפרונט...
2 הדריישאפטים לאחר שיפוץ
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
למה לא לפתוח את הטרנספר ולוודא מצבו
ולשפץ אם צריך
במקום להחליף שוב לטרנספר במצב לא ידוע..
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liron.s
תודה אכן חושדים בטרנספר ושוקלים להחליף אותו לאחד נוסף...סתם תהיות כאלו אם שווה להמשיך בתהליך!
סביר להניח שהבעיה בטרנספר גרמה נזק נוסף אבל הכול הוחלף לפני כשבוע
סרן חדש שנפתח והיה במצב מעולה,ציריות,מוט ציריה ימין,כל הבוקסות האפשריות בפרונט...
2 הדריישאפטים לאחר שיפוץ
איך המעיה בטרנספר תגרום לנזק נוסף ולאיזה נזק הכוונה?
הטרנספר יושב ממש ליד הנהג והסרן מלפנים. אמורים להבחין באופן ברור בהבדל.
אפשר גם לבודד את הבעיות מעט על ידי הסרת גל הנע קדמי
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
למה לא לפתוח את הטרנספר ולוודא מצבו
ולשפץ אם צריך
במקום להחליף שוב לטרנספר במצב לא ידוע..
אפילו 1 לא הסכים לעשות את זה..ואני לא חושב שאסתדר בעצמי
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
איך המעיה בטרנספר תגרום לנזק נוסף ולאיזה נזק הכוונה?
הטרנספר יושב ממש ליד הנהג והסרן מלפנים. אמורים להבחין באופן ברור בהבדל.
אפשר גם לבודד את הבעיות מעט על ידי הסרת גל הנע קדמי
הכוונה שהמכה מתרחשת בזמן נסיעה למשל בעלייה בעומס,ואז הסרן הקדמי יוצא משילוב במכה וזה יכול לגרום נזק לסרן עצמו.
ואפשר אבל אז הטרנספר לא יהיה בעומס+הסרן הקדמי לא יהיה משולב והבעיה לא תתרחש...ניסיתי
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
אני באמת לא מכיר טרנספרים בליברטי שקופצת להם שן.
קשה לי להאמין שמיכאל שרפי יסרב לפתוח טרנספר. יש לו סבלנות וצריך רק לתפוס אותו ביום טוב
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
בוא ננסה לחדד-
מה שאתה מתאר זה שבעומס הטרנספר יוצא משילוב ההנעה הקדמית ואז אחרי עצירה אתה יכול להכניס אותו למצב האחרון תחתון בחזרה עם הידית?!
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
בוא ננסה לחדד-
מה שאתה מתאר זה שבעומס הטרנספר יוצא משילוב ההנעה הקדמית ואז אחרי עצירה אתה יכול להכניס אותו למצב האחרון תחתון בחזרה עם הידית?!
לא בדיוק..לא דיברתי כלל על הידית.ברגע שהשילוב נעלם עושים רוורס וחזרה קדימה וזה מסתדר
יש סרטונים טריים מהיום,אחד של הרעש בתחילת נסיעה אך הפעם השילוב לא נעלם מאחר וזה קורה בעומס/החלקה גדולה
ובשני רואים בבירור איך יש דפיקה ולאחריה יוצא משילוב.
https://youtu.be/MnkZpCsBrig
https://youtu.be/0Si2U_zJo3Q
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
וזה היה גם לפני החלפת הטרנספר?
נראה בסרטון הראשון שהסרן הקדמי ננעל ולא מתגלגל קדימה. זה נכון?
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
וזה היה גם לפני החלפת הטרנספר?
נראה בסרטון הראשון שהסרן הקדמי ננעל ולא מתגלגל קדימה. זה נכון?
לפי מה שמרגיש ורואה מבחוץ זה כאילו ברגע שהמכה מתרחשת הדריישפט הקדמי מפסיק להסתובב ואז אין תנועה.את המכה אני שומע בבירור מקדימה
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
וזה היה גם לפני החלפת הטרנספר?
נראה בסרטון הראשון שהסרן הקדמי ננעל ולא מתגלגל קדימה. זה נכון?
גם לפני הטרנספר
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
שאלה חשובה:
1.האם זה קורה גם ב HIGH וגם ב LOW?
2. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר זזה?
3. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר יוצאת מהמקום?
4. האם זה קורה במיוחד כשאתה מסובב את ההגה?
5. כשההנעה חוזרת (אם היא חוזרת) - זה בא בבום רציני או שזה "מחליק" ושלום?
אני שואל את השאלות האלה בגלל שבוידאו ששמת שומעים בבירור את הקפיצה שישר העלתה לי זכרונות- ומשהו דומה קרה לי גם. הפתרון היה לא מטורף ולא דרש בכלל לפתוח טרנספר. הטרנספר עצמו נהג לקפוץ החוצה משילוב תחת עומס.
https://www.bushingfix.com/jeep-libe...e-bushing-kit/
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liron.s
לפי מה שמרגיש ורואה מבחוץ זה כאילו ברגע שהמכה מתרחשת הדריישפט הקדמי מפסיק להסתובב ואז אין תנועה.את המכה אני שומע בבירור מקדימה
- - - Updated - - -
בהמשך למה כתבתי קודם- אם אנחנו עושים אלימינציה- בליברטי הזמן היחיד שבו הדריישאפט הקדמי לא מסתובב הוא כשאתה בהנעה אחורית בלבד (אבל הציריות הקדמיות כן מסתובבות).
אני שוב מבקש שתציץ אם הדריישאפט הלא מסתובב זה גם ב 4WD HIGH קבוע וגם ב LOW.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
אני גם חשבתי שהטרנספר קופץ אבל במקביל לדפיקה תסתכל על הסרן הקדמי.
נראה שכל ההנעה הקדמית נתפסת והגלגל נשתל בחול.
בנקודה הזו צריך במקול לנסוע אחורה לבדוק מה נתפס. הטרנספר, הדיפרנציאל הקדמי או גל ההנע
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני גם חשבתי שהטרנספר קופץ אבל במקביל לדפיקה תסתכל על הסרן הקדמי.
נראה שכל ההנעה הקדמית נתפסת והגלגל נשתל בחול.
בנקודה הזו צריך במקול לנסוע אחורה לבדוק מה נתפס. הטרנספר, הדיפרנציאל הקדמי או גל ההנע
בועז, אני לא רואה את התופעה שאתה מדבר עליה. הוא בעליה חולית, ברגע שאין הנעה (בשילוב אחורי מצליב/מפרפר), האוטו נעצר בשניה.
-
מכות ממקור לא ידוע
יתכן ואני טועה.
הסרטים לא ממש טובים.
בכל מקרה, טרנספר 242 שקופץ מ 4x4L זה לניוטרל.
ממה שאני רואה בשני הסרטונים אז ההנעה האחורית ממשיכה בכל מצב.
זה כמעט בלתי אפשרי ככה להבין מה קורה.
צריך מכונאי אמין ושמבין מה הוא עושה בהינתן שבעל הרכב לא מצליח לאבחן לבד.
סיכוי קטן שזה הדיפרנציאל אם הגלגלים הקדמיים ממשיכים להסתובב בכל מצב.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
שאלה חשובה:
1.האם זה קורה גם ב HIGH וגם ב LOW?
כן
2. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר זזה?
לא
3. האם כשזה קורה הידית של הטרנספר יוצאת מהמקום?
לא
4. האם זה קורה במיוחד כשאתה מסובב את ההגה?
אמממ גם אבל לא במיוחד..בכל המצבים
5. כשההנעה חוזרת (אם היא חוזרת) - זה בא בבום רציני או שזה "מחליק" ושלום?
חוזר חזרה בלי רעש.
אני שואל את השאלות האלה בגלל שבוידאו ששמת שומעים בבירור את הקפיצה שישר העלתה לי זכרונות- ומשהו דומה קרה לי גם. הפתרון היה לא מטורף ולא דרש בכלל לפתוח טרנספר. הטרנספר עצמו נהג לקפוץ החוצה משילוב תחת עומס.
https://www.bushingfix.com/jeep-libe...e-bushing-kit/
החלפתי את הבוקסה הזו,מה שכן שיש איתה בעיות אז גם רואים שהטרנספר בורח מהילוך בלוח השעונים.
תודה רבה 🙏
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
יתכן ואני טועה.
הסרטים לא ממש טובים.
בכל מקרה, טרנספר 242 שקופץ מ 4x4L זה לניוטרל.
ממה שאני רואה בשני הסרטונים אז ההנעה האחורית ממשיכה בכל מצב.
זה כמעט בלתי אפשרי ככה להבין מה קורה.
צריך מכונאי אמין ושמבין מה הוא עושה בהינתן שבעל הרכב לא מצליח לאבחן לבד.
סיכוי קטן שזה הדיפרנציאל אם הגלגלים הקדמיים ממשיכים להסתובב בכל מצב.
צריך גם מכונאי שיש לו בסביבת המוסך שטח אתגרי וזמן של שעה לנסיונות 😅
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני גם חשבתי שהטרנספר קופץ אבל במקביל לדפיקה תסתכל על הסרן הקדמי.
נראה שכל ההנעה הקדמית נתפסת והגלגל נשתל בחול.
בנקודה הזו צריך במקול לנסוע אחורה לבדוק מה נתפס. הטרנספר, הדיפרנציאל הקדמי או גל ההנע
הקטע שאותה תופעה בדיוק הייתה בתחילת התהליך לפני השיפוץ של הדריישטפט,החלפת הטרנספר והחלפת הסרן הקדמי כולל ציריות ומוט וכמובן כל הבוקסות.
-
מכות ממקור לא ידוע
לפי מה שאתה מתאר החלפת את כל רכבת הנע מהטרנספר עד הגלגלים ודבר לא השתנה.
ראית שהחליפו במו עיניך או רק לפי החשבונית?
לא ממש עושה שכל האבחון הזה. הבום הזה לדעתי מספיק חזק בשביל שמכונאי סביר ומעלה יעלה עליו ויאבחן את התקלה מהר.
בהנחה שאתה מהמרכז נסה אולי את
אורן מערכות יבנה
אודי מזרחי רחובות
ארז 4x4 חולון
מוסך אינדורו פרדס חנה
הייתי ממליץ על שרפי לפי מה ששמעתי עד הסיפור שלך.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
בועז צודק. למיכאל יש ליד המוסך שדות, גבעות ותלוליות עפר. שים אצלו את הרכב.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
מי עשה את ההחלפות עד עכשיו, מיכאל?
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
שמע..........זה נדיר שאני מפנה החוצה ואני יודע שזה לא הכי בסדר בעולם- אבל אני בהחלט מבין כמה זה זין כשיש לך בעיה שאין לה פתרון למרות שזה מרגיש מתחת לאף שלך. אני גם מתבאס בשבילך כי זה לא בדיוק רנגלר, כולם כולל אותי יכולים להגיד לך מה לעשות "בערך" כי בתכלס לליברטי יש מחלות ספציפיות. אתה גם רואה-כולם נותנים לך תשובות מאוד נכונות, בועז מדייק בכל סימפטום שהוא אומר- אבל בסופו של יום זה ליברטי ויש לו מחלות מאוד ספציפיות שלא כולם מכירים.
עצתי לך היא לצלם עוד כמה סרטונים מקרוב בזוויות שונות ולהעלות את השאלה שלך כאן
https://www.jeepkj.com/forums/kj-gen...iscussion.196/
כמו בכל מקום, גם כאן תקבל כמה תשובות לא הכי מדויקות, אבל כאן יושבים גם חבר'ה שבניגוד אלי ואלינו בכללי, בנו ליברטים שעושים פעמיים בשנה את הרוביקון וגם ליברטים לדראג (מנוע LS נכנס, למקרה שתהית). תסביר להם בדיוק מה הבעיה, אל תתקמצן בסרטונים. סביר להניח שתקבל תשובות מדויקות יותר מכמה אלפי בעלי ליברטי אמריקאים משניים ורבע בעלי ליברטי ישראלים.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
לא הבנתי למה צריך שטח כדי לפחות לאתר את מקור הרעש
שים את האוטו על ליפט
שלב הילוך ב-low (גלגלים באוויר)
לחץ ברקס חזק ותן גז בהדרגה ותקשיב טוב מתחת לאוטו.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לפי מה שאתה מתאר החלפת את כל רכבת הנע מהטרנספר עד הגלגלים ודבר לא השתנה.
ראית שהחליפו במו עיניך או רק לפי החשבונית?
לא ממש עושה שכל האבחון הזה. הבום הזה לדעתי מספיק חזק בשביל שמכונאי סביר ומעלה יעלה עליו ויאבחן את התקלה מהר.
בהנחה שאתה מהמרכז נסה אולי את
אורן מערכות יבנה
אודי מזרחי רחובות
ארז 4x4 חולון
מוסך אינדורו פרדס חנה
הייתי ממליץ על שרפי לפי מה ששמעתי עד הסיפור שלך.
הכל הוחלף בוודאות,אני הבאתי את החלקים.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
לא הבנתי למה צריך שטח כדי לפחות לאתר את מקור הרעש
שים את האוטו על ליפט
שלב הילוך ב-low (גלגלים באוויר)
לחץ ברקס חזק ותן גז בהדרגה ותקשיב טוב מתחת לאוטו.
תודה אנסה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
שמע..........זה נדיר שאני מפנה החוצה ואני יודע שזה לא הכי בסדר בעולם- אבל אני בהחלט מבין כמה זה זין כשיש לך בעיה שאין לה פתרון למרות שזה מרגיש מתחת לאף שלך. אני גם מתבאס בשבילך כי זה לא בדיוק רנגלר, כולם כולל אותי יכולים להגיד לך מה לעשות "בערך" כי בתכלס לליברטי יש מחלות ספציפיות. אתה גם רואה-כולם נותנים לך תשובות מאוד נכונות, בועז מדייק בכל סימפטום שהוא אומר- אבל בסופו של יום זה ליברטי ויש לו מחלות מאוד ספציפיות שלא כולם מכירים.
עצתי לך היא לצלם עוד כמה סרטונים מקרוב בזוויות שונות ולהעלות את השאלה שלך כאן
https://www.jeepkj.com/forums/kj-gen...iscussion.196/
כמו בכל מקום, גם כאן תקבל כמה תשובות לא הכי מדויקות, אבל כאן יושבים גם חבר'ה שבניגוד אלי ואלינו בכללי, בנו ליברטים שעושים פעמיים בשנה את הרוביקון וגם ליברטים לדראג (מנוע LS נכנס, למקרה שתהית). תסביר להם בדיוק מה הבעיה, אל תתקמצן בסרטונים. סביר להניח שתקבל תשובות מדויקות יותר מכמה אלפי בעלי ליברטי אמריקאים משניים ורבע בעלי ליברטי ישראלים.
תודה על העצה תומר ועל העזרה כמובן,לא מובן מאליו,אנסה שם את מזלי,בכל מקרה ירדתי עכשיו למטה שילבתי לואו ולאחר מכן ירדתי מתחת לרכב כדי לוודא שהבורר מצבים שיושב על הטרנספר באמת נמצא עד הסוף במצב low.
-
תגובה: מכות ממקור לא ידוע
לא ענית מי המוסך ואין לי שום אינדיקציה על המהימנות שלו.
זה שהבאת את החלקים לא מבטיח שהם גם הותקנו.
אגב, קיבלת את החלקים הישנים ביד?