שלום לכולם,לאיזה אמינות אפשר לצפות מwk 2008-2010?בנזין כמובן 4.7
Printable View
שלום לכולם,לאיזה אמינות אפשר לצפות מwk 2008-2010?בנזין כמובן 4.7
יש די הרבה מידע בחיפוש באתר, באופן כללי הרכב בסדר גמור, בגיל המדובר זה כבר לא עניין של אמין או לא, אלא איך טופל ותוחזק בידי בעליו הקודמים, לדעתי שווה לחפש את המנוע 5.7 המי, הרבה יותר אמין ומהנה.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
מתעלק במקצת - אם למישהו יש נסיון עם ה 3.7 אשמח לשמוע גם, לשימוש כפרייבט (רכב בלי Low).
אם תמצא רכב שטופל כמו שצריך- זה אחלה אוטו לכביש. וגם לא יקר.
חבר נסע בכזה ייבוא אישי מ2008 (חדש) עד שהוא היה כבר גרוטאה מתפרקת ב 2018. וזה לא מישהו שחוסך בחלקים או בטיפולים. כן נוסע בשטח כל יום וגם לטיולים (הג'יפ לא קורא בג'יפולוג אז הוא לא ידע שאסור לו).
אז אני לא יודע מה נקודת ההתחלה אבל כאשר יש לי רק ג'יפ אחד להסיק ממנו ולפיו כנראה הג'יפים האלו לא מזדקנים יפה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מהצד השני, אם זה מעיד על משהו,
אצלי במושב שני רכבים כאלו מיבוא אישי ועדין יד 1.
הראשון בנזין לרדו והשני דיזל לימיטד.
עם כל מה שאני חושב על הדיזל (לא להתקרב), 2 המשפחות, שבלשון המעטה, כסף לא חסר שם, לא מוכנים לשמוע על החלפת הרכב.
מכיר אחד 4.7 משופר קלות שבעליו מאוד מרוצה ממנו.
מכיר אחד אחר, גם 4.7, משופר יותר, שהיה נפילה רצינית מאוד. יותר במוסך מאשר מטייל.
כמובן שהכל תלוי איך ננהג וטופל לאורך השנים וכמובן שלא כל "שיפור" הוא אכן כזה.
בהרבה מקרים השיפורים גורמים ליותר צרות מאשר פותרים אותן.
PowerTech 4.7 Corsair או Jeep EVE?
תודה לכולם ;)
גרשון, מי שמבין/חקר יודע שמ 2008 המנוע 4.7 עם 16 פלאגים
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
וחוץ מזה יש כאן בלבול עם שנת ייצור ושנת עלייה על הכביש
אחרי שהחזקתי את ה WK כ 12 שנים חושב שאגיב,
תגדירו "אמינות", האם זה כמו ברכב מהניילון? אין שום תקלה בין טיפול לטיפול? ככה כמה שנים עד שהרכב מתיישן.
או "אמינות" זה שאתה יוצא לטיול ויודע שתחזור הביתה בנסיעה?
אחרי שנחליט מה זה אמינות בעיני המתבונן אולי אפשרי לענות על השאלה.
נתחיל בעובדות:
WK שמטופל ברמת בית מרקחת הוא הרכב שיחזיר אותך מכל טיול הביתה בנסיעה. כל התקלות שהיו לי היו בגלל שיפורים שניסיתי אותם על מנת לשפר, גם שהם כשלו לעולם לא היה צורך להזמין גרר לחזור הביתה.
WK שהוזנח ולא טופל וקונה אותו אדם שמסתמך על המוסכים בארצנו, הוא רכב שיגרום להרבה $$$ לצאת מחשבון הבנק.
בעיני אמינות של WK - זה היכרות מעמיקה עם כל ספקי החלקים בארה"ב (החלקים עולים ממש מעט) והיכרות טובה עם בית הדואר הקרוב. ברור שרצוי גם ידיים טובות להתקין לבד. WK שמתוחזק ככה, שכל רעש קטן מטופל מייד, הוא רכב "אמין" בצורה לא רגילה.
ואני גם מודה שאחרי 12 שנים של פרנויה, של התעסקות לא נגמרת ב"אמינות", גם אני התעייפתי ועכשיו נמצא בתקופת מנוחה, עד שהשגעון יתעורר שוב.
רק על מנת לאזן את האוטופיה של אילן :)
חבר טוב החזיק המי שטופל כראוי, בשנה האחרונה (שהיה אצלו, נמכר לפני שנתיים כמעט) נתקע פעמיים עם הרכב בדרך לטיול, פעם אחת מכני (למיטב זכרוני, משאבת מים כשלה במפתיע) ובפעם השניה בעית חשמל שהשביתה את הרכב די הרבה זמן.
בקיצור, בשנים האלו, האמינות תלויה מאוד ברכב הספציפי ולאו דווקא בדגם...
לא היה wk. החזקתי דודג' דוראנגו 2004 במשך 5 שנים. מנוע המי 5.7 זהה למה שיש ב wk המי.
אותה תיבת הילוכים וחולק את רוב החלקים המכניים תוצרת מופר.
בסה"כ אוטו כייפי. המון כוח ואחרי הסבה לגז, לא נורא בתשלום על הדלק.
הדוראנגו לא מתוכנן לשטח למרות שיש לו שילדת סולם. שימש כאוטו פקל קפה, למרות שכשהיה צורך נתן עבודה. יצא איתנו לירדן ולא היה הרכב המעכב.
כיאה לאוטו אמריקאי מזדקן, נדלקה מנורת מנוע, כל פעם על חיישן אחר, הוחלפו משאבת מים, משאבת דלק, פאן קלאץ', חיישנים כאלה ואחרים.
חיישני כרית אויר נוסע בכיסא, יצאו מאיפוס ולא הצליחו לכייל את זה בארץ, למרות שהמערכת כנראה זהה ב wk. בעיני זה לא לעיניין לסוע בחי כריות אויר.
דורש תשומת לב מתמדת. בילה הרבה זמן יחסית אצל אודי מזרחי.
אני נשברתי בסוף...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
כן נמרוד, אתה אכן בכיוון הנכון, אבל בפרשנות קצת שונה.
ה WK האחרון יוצר בשנת 2010, אלא כבר רכבים שעשו הרבה מאוד ק"מ. גם קרייזלר שתכננה הרכבים לא בנו אותם כמרצדסים של שנות ה 70 שיעשו מעל 500,000 ק"מ וישרדו. WK שהגיעו ל 400,000 ק"מ ושרד זה נדיר ביותר.
מי שחושב לקנות ג'יפ, כל ג'יפ (קרייזלר) עם הרבה מאוד ק"מ ומצפה שיהיה אמין ולא ישלם הרבה (מאוד) במוסכי ארצנו, אז המלצתי החד משמעית היא להימנע מזה. זה תופס כמובן גם למותגים האחרים כמו לנד רובר.
וכן אנחנו רואים שאכן מי שקונים את הרכבים האלה הם אכן מכונאי חצר שיש להם מושג איך להחליף בלמים ובולמים לבד, בלי לרוץ למוסך.
תוך כ- 5 שנים ה WK יעלם ברובו מכבישי ארצנו, יהפוך לשכיח כמו ה WJ שרואים מדי פעם.
ה WK שהיה שלי, היה התעסקות, כל הזמן בלשמור עליו ברמה הכי גבוהה, היה כיף לעיתים, ומסתכל לעיתים אחרות.
וכן ההמלצה שלי חד משמעית - אם אתה לא מבין איך מחזיקים רצט או מהו +/- בחוט חשמל אל תקנה רכב כזה.
אילן,
הורדת לטימיון שנים של עבודת שיווק של רמי :D:D:D
אילן,
נכון לכרגע ותיקי הwk עושים ההפך ומשתדרגים לwj...
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אני יודע שמכרתם.
אני גם יודע למי רמי מכר ;)
איך אתה חושב שאני מכיר טוב כל כך את עלילות ההמי?
אני מחזיק WK 5.7 2007, בארה"ב.
רכשתי לפני כחצי שנה עם 122K מיילים. נרכש כרכב המיועד לגרור את הקמפר שלי באמריקה. רכשתי את ה WK בגלל כושר הגרירה הגבוה במיוחד שלו 7200LBS. במהלך ספטמבר נסעתי בו וגררתי איתו את הקמפר.
עברתי איתו כ 2000 מייל.
בנהיגה ללא הקמפר הוא רכב מאוד נוח. צריכת הדלק 18-19 מייל לגלון (5 ק"מ לליטר). לא רע לרכב בן 14, עם מנוע V8 שנוסע כל הזמן במצב 4X4 עם דיפ מרכזי.
בגרירה הצריכה יורדת ל-11 מייל לגלון (3 ק"מ לליטר).
4 צמיגי BF כבישטח עשו עבודה מצויינת.
נסענו בו גם קצת בשטח. לא עברנו מכשולים משמעותיים. הרכב במצב מקורי ללא שיפורים. לא הגעתי למבחני עבירות משמעותיים אבל אוכל להעיד ששיכוך המהמורות של שבילי 4X4 מעולה. זוויות הגישה והנטישה סבירות. זווית הגחון (בטן) קצת בעייתית. רכב מוגבה עם צמיגים מוגדלים עשוי לשפר מאוד את החוויה.
לרכב מערכת בקרת אחיזה מאוד מתקדמת שמצליחה להגיב מהר להצלבות.
לא הצלחתי לזהות את הדיפרנציאלים הגדולים של האוטו הזה. אינני יודע אם ניתן להתקין נעילות.
תקלות:
הרכב משופע בסנסורים ואלקטרוניקה.
במהלך הנסיעה הפסיקו החלונות הקדמיים, נעילת הדלתות וכיוון מראות הצד לפעול. ניסיונותי לתקן לא צלחו. החלפתי סירקוויט בריקר שאחראי על שלושת הפיצ'רים וזה לא עזר. חשמלאי רכב התחיל לעבוד על הרכב, החליף את ה"פסנתר" של המתגים בדלת הנהג ו...כלום. החשמלאי נכנע וביקש שאבוא לאסוף את הרכב. בשלב מסויים החלה הודעת תקלת מנוע. קריאת התקלה הראתה שיש להחליף את אחד מ-2 הסנסורים של החמצן, אחרי הממיר הקטליטי. המחשב לא מציין איזה מהסנסורים. רכשתי. הלכתי למוסך שהצליח להחליף אחד. השני לא התברג. המכונאי אמר שעליו להחליף את המקטע של צינור הפליטה עם ההברגה. מכיוון שלא יכול היה לטפל בזה באותו היום, המשכנו לדרכנו. נתקן בהמשך.
מחירי החלקים בארה"ב זולים (בארץ אפשר להזמין באמזון):
פנס אחורי ימני: 32$
סנסור חמצן: 24$
פסנתר מתגגים בדלת הנהג: 19$
נוחות: הרכב נוח מאוד. התנועה בכביש נינוחה.
ביצועים: כוח זמין בכל מצב. ההגה קל מידי, חסרה תחושת היזון חוזר מהכביש. צריך להיזהר כי הכוח העצום והזמין מזכיר מכוניות ספורט שריריות. תחושת אי התאמה בין הכוח ורמת ההיגוי המנותקת של רכב שטח כבד. בצעתי כיוון פרונט והמצב נותר זהה. לא מדובר בהיגוי גרוע באופן קיצוני, אחיזת הכביש מפתיעה לטובה, כנראה בזכות ההנעה הכפולה גם בכביש.
זמין לשאלות, אם יש.
ערן,
זה אתה מטיול המאזדה המפורסם שעשינו ביחד? :rolleyes:
לגבי התקלות שאתה מתאר:
הבעיות במראות, נעילה וחלונות זה ה BCU, מחשב הגוף... תקלה אופיינית, תמצא אחד ותחליף, או שתבדוק את החיווט שלו.
חיישן החמצן, זה הממיר הקטליטי שסיים את החיים כנראה.
תסתכל לפי ה VIN של האוטו באתר ג'יפ, יתכן ויש לך נעילות QD2 או בקרת משיכה QT2. אם שיש לך QT2 ובא לך נעילה תסתכל ב Ox.
מה שאתה מתאר זה בדיוק מה שיגרום לכל חובב רכב רכב שאוהב את הג'יפ שלו במצב מושלם להתחרפן, תקלות קטנות ומעצבנות.
כמו שאמרת המחירים של החלקים זולים, לתקן רצוי לבד.
טיול מאזדה?
אני עם מוסו משופר ונעול כפול.
הזכר לי?
ערן CJ
טיול המאזדה 6 בבוץ, כנראה ערן אחר.