עכשיו שאמאזון שוב שולחים בחינם, אשמח להמלצה למכשירי קשר *ניידים*לטיולים, עם מורה נבוכים בבקשה לענייני התדרים, מה מותר/אסור/יעבוד פה וכו. קישור למוצר יתקבל בהכרת תודה מיוחדת.
Printable View
עכשיו שאמאזון שוב שולחים בחינם, אשמח להמלצה למכשירי קשר *ניידים*לטיולים, עם מורה נבוכים בבקשה לענייני התדרים, מה מותר/אסור/יעבוד פה וכו. קישור למוצר יתקבל בהכרת תודה מיוחדת.
אמנם המשלוח חינם, אבל המכשירים החביבים על הג'יפאים אסורים ביבוא. אמזון מעבירה את החבילה בדרך המלך והיא תיעצר אם אינך חובב רדיו ובעל אישור ממשרד התקשורת.
האפשרויות הן לקנות בארץ במחיר שמגלם את הסיכוי שייעצר במכס או להזמין ישירות מאלי אקספרס.
ועל רגל אחת ומבלי לדייק בפרטי הפרטים:
1. מותר וחוקי לקנות ולייבא - מכשירי קשר ניידים קטנים, עוצמה עד 0.5W עם תדרים קבועים מראש (התדרים ה"אירופאים" ולא ה"אמריקאים", נדמה לי שהתדרים האירופאים מכונים PMR).
2. אזור לייבא מכשירים חזקים יותר, מכשירים שניתן לשנות את התדרים הצרובים בהם, מכשירים שהתדרים שלהם הם התדרים ה"אמריקאים" (FRS / GMRS).
וכמובן הפנייה למדריך גיפולוג למכשירי קשר, הישן, המקיף ועדיין רלוונטי ברובו - http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive (הקישור לא יעבוד מהנייד, צריך קודם לעבור לתצוגת ווב ולפתוח מהדפדפן).
אם אתה רוצה להמר, או שיש לך מי שמגיע בקרוב מחול, או שמתכנן נסיעה בקרוב ויכול להזמין למלון/ליעד בו תהיה, הבופונג U5 מצויין.
יש אפשרות צריבה מראש של התדרים, אפשרות להזין תדר ידנית. המכשיר אמין ונוח בשימוש.
הבעיה היחידה זה עוצמת השידור, הייתי שמח להרבה יותר...
האם מבין המכשירים שנמכרים בארהב בוול מרט וכו, יש המלצות? פעם היו מוטורולה talk about, האם עדיין מוצלחים ?
למשל מהמבחר כאן לזוג מכשירים שיכולים לעבוד גם עם הערוצים הנפוצים בארץ? ולהתחבר לaux ברכב? לטובת מאותגרי שמע..
הכוונה להבאת הממכשירים באופן עצמוני
https://www.walmart.com/browse/offic...6TW90b3JvbGEie
Asaf-a
אסף.א
וגם,
ה5uv החדשים עם עוצמה גדולה יותר.
ויש גם uv9.
בגדול,
כל הידניים של באופנג הם דומים. בחר לך את הדגם עם העוצמה המתאימה.
לי היה 8 וואט, ועם אנטנה חיצונית. לא נופל מהמכשיר הנוכחי (קבוע, 25 ואט) בכל השימושים שעשיתי בו(כלומר, דיבור בשיירה, גם כשנפתחים קצת רווחים).
אם מתייחסים לקישור מוולמארט ועוזבים לרגע את ההיבט החוקי וכו' - קוברה, מידלנד ומוטורולה מייצרות בדרך כלל מכשירים טובים.
אבל אם כבר מביאים עצמונית, אז באמת הייתי מעדיף את הבאופנגים וחבריהם - אתה יכול "לצרוב" (למעשה סתם להזין ידנית או לתכנת עם CHIRP וכבר המחובר למחשב) את התדרים הרלוונטיים (גם אירופאים וגם אמריקאים), העוצמה חזקה יותר, אפשר לחבר אנטנה על הגג, קל לחבר למצית הרכב ויתרונות נוספים (מחיר למכשיר בודד יהיה כמחצית המחיר של המכשירים בקישור שלך, למרות שמדובר ביחיד לעומת זוג).
יש יציאה כפולה משולבת (מיקרופון / רמקול) אז לדעתי לא תהיה בעייה לחבר רמקול חיצוני.
יש קישור/המלצה לאנטנה לחבר לבאופנג uv5r?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן, האנטנה בבאופנגים מתברגת ואפשר להחליף אותה עם אנטנה מגנטית חיצונית עם כבל ארוך. מחפשים אנטנה עם sma female
https://www.google.com/search?q=baof...w=1439&bih=797
https://www.youtube.com/watch?v=AbWLz4dYF9U
אקפיץ,
גם אני מחפש עכשיו מכשיר, ראיתי בפייסבוק:
https://www.facebook.com/groups/suba...3151027082513/
מה אתם אומרים? ואים לקנות אז איזה? 10 או 8W?
לא מדויק.
אני הבאתי מאמאזון לפני פחות מחודש מכשיר לרכב Qyt 9700d , שאפילו היה מתחת לרף המס. (63$ ליתר דיוק ) עם משלוח חינם
החבילה הגיעה עם שליח עד פתח הבית , ללא כל בעיה.
אנטנה נרכשה בנפרד, גם מאמאזון , וגם היא הגיעה ללא כל בעיה.
כרגע המכשיר המסוים הזה לא נשלח לארץ , לצערי , אחרת הייתי מוסיף גם קישור
(ארז, מדובר על מכשירים ניידים)
לפי הביקורות, אלה שאני קראתי וראיתי לפחות, כנראה שהמכשירים שמוצגים כ ״8W” (גרסת הספק גבוה של דגם UV-5R ) יוציאו יותר הספק (או לפחות אותו הדבר ) ממכשירי ה ״10W” האלה ( דגמי UV-9R, UV-10R, UV-S9) , אז חבל על הכסף.
בנוסף נראה גם שחיבור הטעינה (ממטען ה USB) במכשירי ה ״10W” לא מחזיק מעמד לאורך זמן.
הספק ריאלי (במקרה הטוב, עם אנטנה סבירה) הוא באיזור ה 4 עד 5 וואט בתדרי ה UHF שמשתמשים בטיולים (זה מה שאני מדדתי בשני מכשירי ה ״8W״ שיש לי ודומה למדידות אחרות שפורסמו)
בכל מקרה למכשירים האלה יש 3 רמות הספק אז ניתן להוריד את ההספק אם יש חשש מקרינה (בתוך הרכב למשל), וכמובן שניתן (ונראה לי שרצוי)להוסיף אנטנה חיצונית כמו שתואר למעלה בשירשור.
תודה!
כן, מדובר במכשירים ניידים של באופנג, לא יודעה איזה דגם בדיוק, זאת התמונה שפורסמה.
קובץ מצורף 136332
אז כדאי לקחת 8W?
כן,
לדעתי ה 8W הוא תמורה יותר טובה לכסף (זה גם מה שאני קניתי) , תשקיע את ההפרש באנטנה חיצונית (מגנטית כמו שתיארו למעלה בשידור או קבועה) ההבדל בביצועים (טווח) הוא הרבה יותר משמעותי מההבדל הזניח בהספק (שכנראה לא באמת קיים)
לדעתי כדאי גם לקנות מתאם לרכב - למשל כזה:
https://www.aliexpress.com/item/3245...7f874c4dNvRmIg
תחפש , כמובן, כזה שמתאים לדגם שלך.
(אם אתה קונה דרך הקבוצה של סובארו תברר אם למוכר יש כזה)
בנוסף,
אם אתה מתכוון להוסיף אנטנה חיצונית , הן בדכ מגיעות עם כבל עבה יחסית ומחבר לרדיו שלא יתאים לך , זה בסדר - אפשר להוסיף מתאים לחיבור של הרדיו למשל כזה (בהנחה שהמחבר בקצה הכבל הוא מסוג UHF):
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...87bdec9cde.jpg
אבל לדעתי זה פתרון בעייתי - הוא מעמיס מכנית את החיבור של מכשיר הקשר.
אני חושב שעדיף לקנות כבל גישור דק וקצר (30-50 ס״מ) שיצור שחרור מכני , למשל כזה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1a2ee09f49.jpg
אולי אפילו כזה שחיבור הSMA (למכשיר הקשר ) הוא ב 90 מעלות .
במכשירי הuhf+vhf בד"כ מוצהר שהעוצמה הגבוהה יותר מושגת דווקא בתחום שאנו לא עובדים בו.
נכון,
אבל ההבדלים שהם מצהירים עליהם נמוכים למשל פה הבדל בין 8 ל 7 וואט (לקוח ממפרט של Baofeng F8HP ):
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d83373ad73.jpg
בפועל , לפחות בשני המכשירים שיש לי, ההספק המקסימלי נמוך מהמוצהר ויש גם שונות די גדולה בתוך התחום , הנה מדידות של אחד המכשירים שלי לדוגמא:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3ccf3a9abc.jpg
ולפי הביקורות על מכשירי ה 10W לכאורה, הם משדרים 5W בקושי בשני התחומים…
מקפיץ את השרשור להוסיף עוד קצת אינפורמציה:
נפלו לידי (לצורך מדידה / השוואה) 2 מכשירי Retevis RT1
(https://www.retevis.com/rt1-high-pow...radio#A9106AX1) , אלה מכשירים ללא תצוגה עם 16 ערוצים שניתן לתכנת.
המכשירים מרגישים ונראים בנויים הרבה יותר טוב מהבאופנגים שיש לי.
ההספק המוצהר שלהם הוא 10 וואט , גם ההספק הנמדד (עם ספק כח, עם הסוללה ההספק קצת יותר נמוך בגלל הזרם הגבוה וההתנגדות הפנימית של הסוללה )
המכשירים (והסוללות) לא חדשים, אחד בן שנתיים והשני בערך בן 4.
מכשיר ראשון מחובר לספק כח במתח 8.2 וולט:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...29edaace0a.jpg
אותו המכשיר עם הסוללה (הטעונה) שלו (בתדר 451 מה״ץ):
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6bee8b1e9f.jpg
מכשיר שני כנ״ל:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...83c0f57bf7.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b3b562d8f8.jpg
צריך לזכור שמעבר להספק השידור, הטווח נקבע גם והרבה ע״י האנטנות, וכמו שנכתב, גם עם מכשירים נישאים רצוי להשתמש באנטנות חיצוניות (מגנטיות או קבועות) שבנוסף לשיפור הטווח יקטינו (משמעותית) את כמות הקרינה ליושבים ברכב.
גיא,
קודם כל, אני יותר ממסכים עם ההערה לגבי אנטנה.
מכשיר 10W עם האנטנה המובנת שלו, יתפקד פחות טוב ממכשיר 5W עם אנטנה טובה על הגג (בהנחה שהחיבורים והכבל תקינים).
אבל, וזה אבל חשוב,
בתדרים שאנחנו עובדים (בעיקר תדרי ה UHF, מעל 400MHZ), הגלים מתפשטים כמעט כמו אור, כולומר בקו ישר.
ולכן, כל עוד אתה מצליח לשמור על קו ראיה (נגיד אתה על גבעה, או על גג של בנין) כנראה שתגיע לטווחים רחוקים (גם יותר מ 15 ק"מ) עם מכשיר של 5W. (אם אני זוכר נכון, ההנחה של עקמומיות כדור הארץ היא שגובה אנטנה של 1.8 מטר (אדם עומד) נותן קשר עין לבערך 10KM).
האתגר האמיתי (שלא לומר השימוש האמיתי) , מתחיל לפעמים שנוסעים, יחסית קרוב, אבל בתוך נחל פתלתל, ואז גם במרחק קצר, אין קשר עין.
במקרה הזה, הסיכוי ליצור קשר, תלוי בהחזרים של הסביבה, ומה אפשר לעשות, אדמה וסלעים לא מחזירים טוב את התדרים האלו.
במקרה הזה, אין תחליף להספק שידור (ובחזרה להערה על האנטנה בהתחלה - כמה הספק יוצא מהאנטנה, לא סתם ההספק החשמלי של המכשיר).
בקיצור, ע"מ להבטיח ניהול קשר חלק בכל הטיולים, כראה שצריך באמת 10W.
ועוד הערה חשובה לדעתי - לכל המכשירים האלו יש עוצמות שונות (הניידים זה 4-10W והקבועים 10-25W), אני חושב שהפרקטיקה הנכונה זה לשכפל את את כל התדרים הקבועים פעמיים, פעם אחת תחת הספק מלא ופעם אחת תחת ההספק הנמוך, ובתור ברירת מחדל, לעבוד תמיד עם הנמוך. רק במקרה של בעיות קשר אני מחליף לעוצמה הגבוהה.
זה מקטין את ההפרעה לחברים שלנו שמשתמשים באותם התדרים.
בחלק מהמכשירים אפשר לקבוע את עוצמת השידור בנפרד מהתדר, ולא צריך לשם כך להגדיר ערוצים נפרדים.
עד כמה שאני יודע, בכולם. אבל זה מחייב כניסה לתפריטים והתעסקות.
מאחר ויש למכשיר 255 זכרונות (QYT 8900), ואני בטוח צריך פחות מ 100, אז אני שומר את התדרים בזכרונות 1-100 בעוצמה הנמוכה, וחוזר על אותם תדרים בזכרונות 101-200 בעוצמה הגבוהה.
בזמן הטיול, נגיד ואני משתמש באמריקאי 6, ומאחר וה 8900 יודע להאזין ל 2 תדרים, אז אני אכוון אותו לזכרונות 6 ו 106.
עכשיו בלחיצת כפתור אחת על המע"ד, אני יכול להחליף עוצמה :-)
התדרים האמריקאים מתוכנתים בין 1 ל 20 ו101 ל 120 התאמה.
האירופאים מתוכנתים מ 21 ל 40 ו 121 ל 140 בהתאמה.
מעבר לזה כל שאר התדרים שאני שומר.
בתחילת טיול מחליטים על התדר, אני יכול בקלות לבחור את הזיכרון הנכון.
שתי ההערות -
1- יש משהו שהוא משותף להרבה דיונים אחרים, אני מעדיף לא להכנס ולא להתעסק עם התפריטים של המכשיר בשטח תוך כדי נסיעה. זה מתכון לתקלות.
2- אם היה ניתן ליצור "קיצורים" לכפתורים של המע"ד , והיה ניתן ליצור כפתור לשינו עוצמת שידור, הייתי שמח, זה היה חוסך את כל התרגיל הזה.
בd8900 יש קיצור כזה במעד. בשבועות הקרובים אני לא אוכל לגשת לאוטו אז לא יכול לבדוק.
אני די בטוח שהמכשירים דומים עד זהים, למעט עניין ה4 תדרי האזנה.
ב- RT1 יש כפתור שמחליף בין עוצמה גבוהה לנמוכה בלי קשר לערוץ שבו אתה נמצא.
עברתי על השרשור לא הצלחתי להגיע למסקנה איזה מכשיר נייד מתאים להזמין לארה"ב ולנצל את המזוודה שמגיעה בקרוב לארץ.