-
מס חדש - בלו על שמנים.....
לא על אנשים שמנים, סליחה נמוכים למשקלם, סליחה מאותגרים מטבולית, טוב נו לא אלה. אלא על שמני מנוע שומנים לטיפול ברכב.
ובכן האוצר הגיע למסקנה שצריך כסף. ואפשר להטיל מס בלו על שמן מנוע כי... תחזיקו חזק - כי אפשר למהול אותו בדלק ואז זה מוריד את גביית הבלו על דלק.
בחיי.... זה משהו שהיה צריך לעבוד קשה כדי להמציא.
ואפילו מול התירוץ המתאמץ מאוד הזה - המס לא מבחין בין סוגי שמן שאפשר למהול לכאלו שאי אפשר. כלומר לא רק הידרוקרבונים ארומטיים אלא הכל.
אני לא יודע כמה זה ייקר את השמן - אם מדובר בשקלים בודדים לליטר כמו על דלק זה חרא אבל לא משמעותי ברמה שיגרום למישהו לרווח את שגרת הטיפולים.
יש כאן מישהו שיחשוב פעמיים לפני שיחליף שמן? מזל שבדיוק החלפתי שמן בקמפר....
בהודעה לעיתונות הודיעו החברים מהממשלה שמהילת דלק בשמן פוגעת בסביבה. מישהו שיספר להם שריווח שגרת טיפולים כמו גם מעבר משמן יקר לשמן זול - פוגעת בסביבה לא פחות .
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
זה גם על שמן בישול?
שמן לרהיטים?
שמן שיזוף?
שמן זית?
רעים.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
וחובת דלקן לעצמאים ? ..
עובר מתחת לרדאר ?
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
וחובת דלקן לעצמאים ? ..
עובר מתחת לרדאר ?
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.
המס על השמן מעניין יותר, והתרוצים באמת קלושים.
אבל בשורה התחתונה צריך להעלות מיסים - כי צריך לסגור את הגרעון, שגדל בצורה חריגה במשבר הקורונה. אבל במקום להודות בזה שצריך להעלות מיסים, ולגשת ללב העניין - מס הכנסה, מס חברות - מגדילים מיסים איזוטריים כדי להגדיל את הגבייה בכמה גרושים פה וכמה גרושים שם, בשאיפה מתחת לרדאר הציבורי. מס על סוכר ועל כלים חד פעמיים, ופה כנראה מיסוי של כמה גרושים על שמני רכב. מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.
המס על השמן מעניין יותר, והתרוצים באמת קלושים.
אבל בשורה התחתונה צריך להעלות מיסים - כי צריך לסגור את הגרעון, שגדל בצורה חריגה במשבר הקורונה. אבל במקום להודות בזה שצריך להעלות מיסים, ולגשת ללב העניין - מס הכנסה, מס חברות - מגדילים מיסים איזוטריים כדי להגדיל את הגבייה בכמה גרושים פה וכמה גרושים שם, בשאיפה מתחת לרדאר הציבורי. מס על סוכר ועל כלים חד פעמיים, ופה כנראה מיסוי של כמה גרושים על שמני רכב. מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:
אל תדאג , גם בחשמלי יטפלו ,עניין של זמן ....
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:
השאלה מתי יהיה להם מאסה קריטית שהצעירים באוצר יתעוררו וימציאו מס או תחשיב KW שונה לעמדות הטעינה.
רענן
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
זה לא רק חובת דלקן, זה גם חובת דיווח קילומטרים בכל תדלוק ...
-
מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.
המס על השמן מעניין יותר, והתרוצים באמת קלושים.
אבל בשורה התחתונה צריך להעלות מיסים - כי צריך לסגור את הגרעון, שגדל בצורה חריגה במשבר הקורונה. אבל במקום להודות בזה שצריך להעלות מיסים, ולגשת ללב העניין - מס הכנסה, מס חברות - מגדילים מיסים איזוטריים כדי להגדיל את הגבייה בכמה גרושים פה וכמה גרושים שם, בשאיפה מתחת לרדאר הציבורי. מס על סוכר ועל כלים חד פעמיים, ופה כנראה מיסוי של כמה גרושים על שמני רכב. מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:
קשקוש. אין גרעון.
מעלים מיסים כי התחלף השלטון. אותן פרסונות גם העלו את הבלו לפני כמה שנים, את המס על האלכוהול ועל הסיגריות.
אחת הבעיות הגדולות היא דווקא הבזבזנות התקציבית והיא ממשיכה לעלות לנו משנה לשנה.
הלכו בזבזנים ובאו בזבזנים עוד יותר גדולים וכולם חוגגים על חשבוננו.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
את דעתי על דברים כאלה אתם יודעים.
גם את דעתי על איך צריכה להיראות תגובת הציבור.
וכל עוד זה לא קורה אז אין לנו שום זכות ציוץ. מגיע לנו גם מס עננים ומס כוכבים לא רק על שמן מנוע אלא גם על שמן זית ושמן שומשום. הדברים האלה קורים כי פוליטיקאים לא רואים מחלון ביתם את החבל עם הלולאה ולא מפחדים מההמון 24/7.
אבל כמו שנמרוד כתב לי בשרשור אחר - כנראה שגם זה לא מספיק חשוב כדי להצדיק יציאה לרחוב.
אז נכון, זה שטות. רק שמן מנוע. גם אם יעלה פי 2, עדיין זה לא מספיק חשוב ולא מצדיק. וכול םאדישים ועייפים מכדי להתרגש מהתירוץ המטומטם.
אבל כל דבר הוא "רק משהו קטן ולא חשוב" שלא מצדיק יציאה לרחובות. זה "רק" פה וזה "רק" שם - עוד משהו קטן ועוד משהו קטן והכל מצטבר לכדי משהו מאוד גדול ומאוד מאיים והתירוצים להצדקת המיסים האלה יהיו מטומטמים הזויים יותר ויותר עד שכבר לא יהיה צורך בהם בכלל - כי הציבור באמת טיפש ואדיש ועצלן ועייף ובאמת ממאן להבין ש"המדינה" הפכה כבר מזמן לאויב שלו - ושכל זה הוא תפיסה שלמה שרואה באזרחים כספומטים והם האזרחים - מוכרחים להתנגד לה אקטיבית, ברחוב. ואם הם לא מתנגדים - אז מגיע להם.
לגבי התקן הדלקן, אני מתפלא שרק עכשיו זה צץ.
התחום הזה היה פרוץ לחלוטין. עצמאים העמיסו הוצאות של כל המכוניות במשפחה המורחבת על האוטו שרשום על שם העסק. זה לא היה מותר, אבל כן היה אפשר ואף אחד לא בדק. כל מי שהיה טורח לבדוק ברצינות איך אוטו שנוסע גג 20,000 ק"מ בשנה צרך 10,000 ליטר בנזין, היה עולה על העניין הזה כבר מזמן. אז הדלקן/פזומט וחובת הדיווח על ק"מ זה ניג'וס, אבל בסה"כ מהלך מתבקש - ההוצאה הכספית הכרוכה בזה תהיה מין הסתם מוכרת.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
לגבי התקן הדלקן, אני מתפלא שרק עכשיו זה צץ.
התחום הזה היה פרוץ לחלוטין. עצמאים העמיסו הוצאות של כל המכוניות במשפחה המורחבת על האוטו שרשום על שם העסק. זה לא היה מותר, אבל כן היה אפשר ואף אחד לא בדק. כל מי שהיה טורח לבדוק ברצינות איך אוטו שנוסע גג 20,000 ק"מ בשנה צרך 10,000 ליטר בנזין, היה עולה על העניין הזה כבר מזמן. אז הדלקן/פזומט וחובת הדיווח על ק"מ זה ניג'וס, אבל בסה"כ מהלך מתבקש - ההוצאה הכספית הכרוכה בזה תהיה מין הסתם מוכרת.[/QUOTE]
כשרשות המיסים מכירה לעצמאי רק ב 45% מהוצאות הרכב לצורך הוצאה מוכרת (45% עסקי, 55% פרטי), אין להתפלא שזה המצב.
החידוש המעניין באמת בנושא הדלקן הוא העובדה שרשות המיסים מתחברת לטכנולוגיה, מבחינת הנתונים שהדלקן יספק, רק חבל שזה קורה איך שנוח לה...
לפני מספר שנים, רשות המיסים הגיעה עד לפסיקה בבית משפט עליון, כדי להוציא מהחוק טכנולוגיה שמאפשרת רישום אמת של חלוקת נסיעות עסקיות ופרטיות.
מניסיון אישי, הגעתי ל 90-95 אחוז נסיעות עסקיות, בשימוש לאורך מספר שנים במערכת (רכב שני בבית שמשמש לעסק).
כמו בהרבה מקרים בחיים, כשמערכת מנסה לדפוק אותך, אתה מנסה למזער נזקים. כשהיא הוגנת איתך, אתה מתנהג בהגינות.
כמובן שיש גם את אלו שינסו לתחמן בכל מצב, לדעתי הם המיעוט.
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
"....כמובן שיש גם את אלו שינסו לתחמן בכל מצב, לדעתי הם המיעוט...."
אני יודע שזה בניגוד גמור לחוקי הפורום אבל:
*** התגובה הועברה לפייסבוק ***
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
"....כמובן שיש גם את אלו שינסו לתחמן בכל מצב, לדעתי הם המיעוט...."
אני יודע שזה בניגוד גמור לחוקי הפורום אבל:
*** התגובה הועברה לפייסבוק ***
אני חושב שיש משהו אחד נכון במה שתומר כתב - אצל רוב בני האדם באשר הם - כשהגונים איתם, הם הגונים בחזרה. אבל.
*** התגובה הועברה לפייסבוק ***
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
יופי דרור.
נגעת ליד הנקודה.
*** התגובה הועברה לפייסבוק ***
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
אפשר לשאול שאלה טכנית מעשית?
יש דלקן לרכב שצורך גפ"מ? האם הדלקן תומך ברכב דו-דלקי?
שוקראן
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.
:rolleyes:
לא בדיוק.... למה הם לא נוגעים בחברות ???
כי זה עוד שלב במלחמה שלהם נגד העצמאיים ...מפני שב-2008 הם שינו את אופן שימוש הרכב והחישוב ק"מ לעצמאיים .
והזיכוייםעל דלק : אתה מקבל החזר מע"מ רק 2/3 או 1/3 (לא זוכר כרגע) ועל כל השאר הכרה של 45% בלבד מההוצאות
כששיחקו כ-5 שנים אחרי עם מחירי הדלק מחירים והחזרים אז המעסיקים הגדולים השתוללו וזה בוטל להם (לובי חזק קשרים) .... הדלק לשכיר ובעקרון גם לחברה המעסיקה ....הוא כמעט בחינם (החזר כמעט ) מלא....
והחישובים וההפחתות שלהם על שווי הרכב
אז עם אתה עצמאי ...שיקחו בלו על השמן ויעזבו את הדלק בשקט ...הרי אנחנו יודעים שההמעסיקים הגדולים ל ממש משלמים מיסים ,,יש מליון דרכים להזיז כספים ולהרוויח ללא תשלום מס כשאתה מעסיק ואתה חברה בע"מ
ד.א
זה יחול גם על אופנועים וקטנועים
*חכה שתגיע אגרת הגודש........
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
את המיסים על הרכבים בחברות משלמים העצמאיים דרך שווי שימוש…
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
-
מס חדש - בלו על שמנים.....
יש פה בלוף.
אתן דוגמא על עצמי אבל כמעט כל שכני לפקק שותפים לאותו מעמד.
אנחנו גרים בפריפריה - מעל 50 קמ ועובדים בגוש דן.
אין לנו תחבורה ציבורית שאפשר להסתמך עליה ולכן אין לנו ממש אלטרנטיבה.
אני גומע בשנים רגילות כ 60 אקמ בשנה.
מתוכם לפחות 47 אקמ לפני פגישות הן נסיעות למשרד - דהיינו לא שימוש פרטי.
לשימוש פרטי בוא נגזים ונגיד שאני נוסע 20 אקמ בשנה.
נניח שהאוטו אוכל 1:15 אז צרכתי כ 1300 ליטר במחיר של 6 שח שזה 8000 שח.
אני משלם מהנטו כ 21 אשח בשנה מיסי שווי שימוש. רק על ההטבה שיש לי רכב צמוד וזה רק בגלל שאין תשתית תחבורה ציבורית יעילה.
אילו הייתה הייתי שמח לישון בדרך למשרד במקום לנהוג.
המדינה נרקומנית של מיסים והיא מייצרת סיטואציות מכוונות בשביל לאכול עוד ועוד מההכנסה הםנויה שלנו אחרי מיסים ישירים ועקיפים. אם תחשב תגלה שהיא עומדת על כ 20 אחוז מהברוטו.
נרקומן צריך טיפול גמילה אבל לצערי גם אחרי שהחלפנו את ההנהגה קיבלנו הפוך ממה שציפינו.
חמדנים יותר גדולים מהמושחתים שהיו לםניהם.
המיסים והחוק הנורווגי שמיושם בחזירות רק מחדדים את התחושה
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
יש פה בלוף.
אתן דוגמא על עצמי אבל כמעט כל שכני לפקק שותפים לאותו מעמד.
אנחנו גרים בפריפריה - מעל 50 קמ ועובדים בגוש דן.
אין לנו תחבורה ציבורית שאפשר להסתמך עליה ולכן אין לנו ממש אלטרנטיבה.
אני גומע בשנים רגילות כ 60 אקמ בשנה.
מתוכם לפחות 47 אקמ לפני פגישות הן נסיעות למשרד - דהיינו לא שימוש פרטי.
לשימוש פרטי בוא נגזים ונגיד שאני נוסע 20 אקמ בשנה.
נניח שהאוטו אוכל 1:15 אז צרכתי כ 1300 ליטר במחיר של 6 שח שזה 8000 שח.
אני משלם מהנטו כ 21 אשח בשנה מיסי שווי שימוש. רק על ההטבה שיש לי רכב צמוד וזה רק בגלל שאין תשתית תחבורה ציבורית יעילה.
קודם כל, "שכחת" בנוחות לכלול בתחשיב את עלות הרכב עצמו שמשולם לחברת הליסינג, או אפילו שליש ממנו (שזה החלק היחסי לפי התחשיב שלך, 20 מתוך 60 אלף)
שנית, אני חושב שרוב האנשים (השפויים) לא עושים נסועה כזו לעבודה. אני כן מכיר אחד כזה שבחר לוותר על הליסינג ועושה את הנסועה הזו על רנו קליאו, בדיוק בגלל השיקול הכלכלי. אף אחד לא מכריח אותך לקחת ליסינג, תאם עם המעסיק שלך החזרי דלק וסע ברכב חסכוני משלך. נכון, זה פחות מפנק מרכב ליסינג חדש, אבל על פינוק משלמים, כל אחד והבחירה שלו.
בנוסף, וזה לא שאני בא לסנגר על התחבורה הציבורית בארץ, אבל אני חושב שכל אחד עושה את הבחירות שלו וראוי שייקח עליהן אחריות. אם אתה יודע שתחום העיסוק שלך נמצא ברובו בגוש דן ושם אתה בוחר לעבוד, ואז אתה בוחר לגור במיקום שהתחבורה הציבורית בו דלילה ומסורבלת במיוחד, למי בדיוק אתה רוצה לבוא בטענות ? מישהו מונע ממך לגור קרוב יותר לעבודה או לתחבורה ציבורית טובה יותר ?
גם אני עברתי בתקופה האחרונה לפריפריה, וגם אצלי תחום העיסוק נמצא ברובו בגוש דן, אבל לא עשיתי את המעבר לפני שוידאתי עם המעסיק שאוכל להמשיך לעבוד באופן מלא מהבית גם אחרי הקורונה. ברור לי שאני לוקח סיכון עתידי שיהיה לי קשה יותר למצוא עבודה אחרת שתאפשר לי את זה, ואם/כאשר אעמוד במצב הזה, לא אבוא בטענות לאף אחד, זו הבחירה שלי ואני אחראי עליה.
ובכלל, ליסינג כבר הרבה שנים לא כלכלי. זה נוח וזה פינוק, ועל פינוק משלמים.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
מצטער אבל אני לא ממש מבין את הטענות שלך.
על מה אתה לא מסכים בדיוק-
שאנחנו לא משלמים מספיק מס?
שאין מקום לכולם לגור בגוש דן?
שלא כולם רוצים או יכולים לגור במרכז?
שבמרכז המגורים יותר יקרים?
שהתחבורה הציבורית לא קיימת ( עזוב את החור שאני גר בו, אני מוכן להסתכל על העיר הקרובה אלי)?
שאין המוני אנשים שנוסעים כל יום 70 ומעלה לכיוון כל יום?
אני חושב שדווקא המקרה שלך או של צחי הם הנדירים. נתיב הפקקים כל בוקר למרכז מחזק את טענתי.
נתיבי תחבורה ריקים גם כן מחזקים.
קו רכבת עמוס ולא יעיל עם מעט מדי רכבות ופסים…
אתה כמי שלא יפגע מהמסים או מי שמצא את הדרך להימלט מהם לא באמת פקטור בדיון.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
אני אולי מתחמק מהמיסים על רכב צמוד (כבר 15 שנה) אבל את המיסים על הדלק אני משלם יפה מאוד. גם את המס שהוא נושא השרשור אני הולך לשלם, כאילו שתהייה לי ברירה, למרות שאני לא מתכנן לערבב שמן בדלק. האופנוע הבא שלי (שטח כמובן) כנראה יהיה חשמלי ולא דו פעימתי.
אין לי ויכוח איתך על כך שכשמחשבים את כל המיסים שאנחנו משלמים במדינה הזו, מגיעים לאזור ה-80 אחוז מההכנסה ברוטו.
אין לי גם ויכוח איתך שבתמורה למיסים האלו אנחנו מקבלים שירותים שרובם מתחת לכל ביקורת, וזה לא מאוד משנה מי בשלטון.
הטענה שלי כנגד הדוגמא הספציפית שהבאת ואתה מציג כמשהו מייצג, היא ששילוב הבחירות האישיות שלך לגבי מקום עבודה מצד אחד ומקום המגורים מצד שני, מחייב אותך להחזיק רכב או שניים, ליסינג או פרטי. אבל זו הבחירה שלך ויכולת לבחור אחרת.
לגבי המעבר שלי למושב בדרום, לא הייתי עושה אותו אם העבודה שלי היתה מחייבת אותי לנסוע לגוש דן באופן שוטף. אולי במקום זה הייתי בוחר לגור באופקים/נתיבות/שדרות בטווח אופניים מתחנת הרכבת למשל.
רוצה לומר: כל אחד בוחר לעצמו את הפשרות וסדרי העדיפויות שלו בחיים. אתה בחרת לא להתפשר על מקום המגורים שאתה רוצה ואוהב, וגם לא לא להתפשר על העיסוק שגורר אותך באופן שוטף למרכז, וגם לא להתפשר על רכב חדיש שמישהו מטפל בו עבורך - אז אתה נאלץ להתפשר על זמן הנסיעה ועל העלויות שלה, ומה לעשות, מהבית שלך לעבודה שלך זה לא כיף גדול.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אתה כמי שלא יפגע מהמסים או מי שמצא את הדרך להימלט מהם לא באמת פקטור בדיון.
למה ?
כי בתוך כללי המשחק המחורבנים בחרתי את הדרך שמתאימה לי ?
אז נכון, קיבלתי מתנה מהקורונה ואני יכול עכשיו לעבוד מהבית, אבל בוא תבדוק גם את הבחירה הקודמת שלי - אני אוהב לגור בבית קרקע פרטי, אוהב להיות קרוב לטבע/שדות עבדתי בת"א והבן שלי למד בכפר-סבא. אז מצאתי לי בית ישן בשכונה "לא נחשבת", שילמתי שם 4500 ש"ח כולל מיסים (לדייר שהחליף אותי העלו ל- 5000), תחנת אוטובוס להסעת תלמידים (וגם לאזור הרכבת) מול הבית, רבע שעה באופניים לרכבת ודקה ברגל לשדות. אז לא גרתי בבית יפה כמו שלך ובמקום יפה כמו היישוב שלך, והקריוקי בימי חמישי היה מזייף במיוחד, וזו היתה הפשרה שלי. ולא התלוננתי לעירייה או בג׳יפולוג על הרפרטואר או הביצועים בקריוקי.
אז אני לא פקטור ?
-
מס חדש - בלו על שמנים.....
יש לך מצב יחודי מאוד.
אתה לא נשוי ובלי ילדים שגרים איתך וגר בשכירות.
אם בת הזוג הייתה ממשיכה איתך והייתם תלוים גם
בעבודה שלה בבחירת מקום המגורים כבר היית גיבור פחות גדול.
אילו המרחק או המצב הביטחוני היה פחות מתאים לה היית פחות גיבור.
לא חסר סיבות לפסול מקום בקצה העולם כשיש לך שותפים בעלי זכות הצבעה.
רובנו לא יכול להתנתק מכל העוגנים ולכן לא ממש יכול לבחור.
בשביל להיות אחד שיכול לבחור באמת צריך להתנתק כמעט מהכול. להיות מסוגל להיות נווד.
זה מחזיר אותנו לסוגיה היחידה האפשרית והיא תחבורת המונים.
היום כבר אי אפשר אפילו לפתר את הבעיה על ידי עידוד יציאת העסקים מהגושים.
עד שלא תהיה תשתית רכבת, כולל מזרחית,
מספיק קרונות לקווי האורך,
רשתות הפצת נוסעים יעילות מהתחנה למקומות העבודה ולבתים,
לחלופין מגרשי חניה גדולים ומספקים לצד תחנות הרכבת,
אין למדינה שום זכות מוסרית לגבות עוד מיסים.
אני אפילו לא מתרגש מהמס הדחוי הזה.
לא מאמין שיהיה לפוליטיקאי כלשהו אומץ לחתום על הצו בשנת 24 שמכניס אותו לתוקף.
זה יהיה לא לטובתו…
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
נדב. בועז צודק פה.
אני דוגמה נוספת. ואני לא גר בחור נידח.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
תודה בועז, אתה רק מחזק את הטענה שלי [emoji846]
אם לא הייתי נפרד מבת הזוג, הייתי ממשיך לגור בכפר סבא, כי בסדר העדיפויות המשותף זמן ואיכות הנסיעה לעבודה יותר חשובים מאשר איך נראה הבית. כנ"ל גם אם לא היה לי את האפשרות לעבוד מהבית.
הדייר שהחליף אותנו בכפ"ס בחר לגור שם כי הילדים שלו לומדים בבית הספר במעלה הרחוב והיכולת לחסוך לעצמו הסעות היתה השיקול המנחה.
כל אחד וסדרי העדיפויות שלו, ובהתאם לזה הבחירות שלו.
אין לי ויכוח איתך על כל הדברים שלא בסדר כאן, אלא על מה עושים עם זה. אז אפשר לשבת וליילל פה עד טימבוקטו וחזרה (לא שזה יועיל במשהו), אפשר להבין את כללי המשחק ולבחור את הדבר הנכון לך בכל תקופה בחיים (וזה מה שאני מנסה לעשות), או שאפשר לנסות לשנות (וכנראה שבארץ זה ילך רק בדרך של דרור, כי מנגנוני השלטון והטייקונים מסובבים את נבחרי הציבור על האצבע הקטנה)
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
נדב. בועז צודק פה.
אני דוגמה נוספת. ואני לא גר בחור נידח.
ראה את תגובתי האחרונה לבועז.
במסגרת מכלול השיקולים שלך בחרת לעבוד במקום רחוק ממקום מגוריך, מקום שאין אליו רכבת נוחה.
יכלת גם לבחור מקום עבודה הרבה יותר נוח ונגיש מביתך, ויש לא מעט כאלו.
כנראה שאילו הייתי במקום שלך הייתי עושה בחירה אחרת, וזה בסדר כי אנחנו אנשים שונים.
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
הדיון חוזר מהבלו על שמנים לאגרת גודש ולאיך בעלי רכב פרטי חיים כאן.
אז אני נאלץ שלא להסכים עם חופש הבחירה. זו מדינה קטנה מדי ובכל תחום עיסוק ספציפי אין הרבה מעסיקים. כשמדובר בתא משפחתי אז מטריצת הקירבה התחבורתית לשני מקומות עבודה ועוד מספר מוסדות לימוד. וכשאין תחבורה ציבורית נורמלית - המטריצה הזו בהכרח תכלול בתוכה נסיעה ברכב פרטי.
ומה לעשות.... רוב רובו של שוק התעסוקה נמצא בגוש דן. בבלוק שאני גר בו יש יותר עסקים כנראה מהכל היישוב של בועז או המושב של נדב וזה כשאני לוקח בחשבון שכל משק חקלאי הוא עסק.
המטרה המוצהרת של מס הגודש היא להעביר אנשים לתחבורה ציבורית. זה מבורך. אבל אין תחבורה ציבורית טובה או אפילו סבירה. האוטובוס שנוסע מהתחנה ליד הבית שלי עובר ליד השער של מקום העבודה שלי - אין לו שם תחנה. ואין משהו אחר במקומו. ואני גר קרוב לעבודה, 16 ק"מ לכל כיוון - ובכל זאת אין לי אופציה. אם היתה - הייתי משתמש בה.
כשנסעתי לכפ"ס בשעה שאין כמעט עומס באוטובוס - זה לקח לי כפול מהזמן שלוקח לי בנהיגה. והאוטובוס נוסע בדיוק על אותו המסלול ואפילו עם נת"צ. אז איך?
וכמוני עוד רבים אחרים שבוחרים בנסיעה בפקקים ברכב הפרטי על פני נסיעה בתחבורה ציבורית- לא כי כיף לעמוד בפקק אלא כי אין חלופה. או שהחלופה כל כך גרועה שעדיף לנהוג בפקק.
מה שיביא רבים כמוני לדבר הגרוע יותר בעיני - רכב ליסינג. שהמעסיק ישלם את הגודש. במקרה שלי הפרטי זה יעבור מכיס אחד של תקציב המדינה לכיס אחר. אני מקווה שעד שזה יקרה כושר הגרירה של רכב חשמלי יגיע ל 3 טון ואז גם כל הדרך לטיול תהיה בלי לשרוף דלק על חשבוני.
בקיצור זו לא עבודת מטה מסודרת שהביאה מקל בדמות מס גודש לצד גזר בדמות תחבורה ציבורית טובה. זה מקל של מס גודש ועוד מקל של תחבורה ציבורית שסובלים בה ומבזבזים בה שעות עבודה כלומר פריון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
אתה מפספס את הנקודה עצמה נדב.
רובנו לא חופשיים להרים עוגן ולהפליג רחוק מדי.
המקום שבו אנו גרים הוא ממוצע של הסכום שאנחנו משקיעים על דיור, חשיבות צורת המגורים ( פרטי / דירה), צפיפות המגורים והקרבה למקומות עבודה ומשפחה.
חלקנו גם צריכים לתחזק ילדים מנשואים קודמים וזה מגביל יותר.
המקרה שלך ממש לא מאפיין את ישראל ישראלי.
חוצמזה, נראה כמה זמן תשרוד שם.
לגור בפריפריה הרחוקה זה לא קל. אפילו שיש לך הטבות מס שזיו תיכף יזכיר לחובתך… ( או שאולי זה משחק רק לרעת השומרונים? )
האמת, שאם היה לי מספיק כסף הייתי כנראה גר בחזרה בשכונת תל ברוך או צהלה או הרצליה פיתוח. אבל לצערי אני אביון ודל וגר אי שם בשממה…
-
תגובה: מס חדש - בלו על שמנים.....
גלגל אחורה וקרא שוב.
אם לא הייתי חופשי להרים עוגן הייתי ממשיך לגור בכפר סבא, וכשהחלפתי מקום עבודה סיננתי מראש כאלו שלא היו לי נגישים תחבורתית בצורה סבירה. מבחינתי לנסיעה לעבודה (או להמנעות ממנה) יש תרומה משמעותית לאיכות החיים שלי.
כל אחד והבחירות שלו והמשקלים שהוא נותן לכל פרמטר במכלול.