במהלך השבת ביצע חיל-האוויר חילוץ מוסק למטיילים שהתדרדרו בג'יפים במדבר יהודה: השניים, כבני 77 ו-63, פונו לבית החולים הדסה עין כרם, הראשון נפצע באורח בינוני והשני באורח קל.
מישהו מכיר את הפרטים - מה קרה שם?
Printable View
במהלך השבת ביצע חיל-האוויר חילוץ מוסק למטיילים שהתדרדרו בג'יפים במדבר יהודה: השניים, כבני 77 ו-63, פונו לבית החולים הדסה עין כרם, הראשון נפצע באורח בינוני והשני באורח קל.
מישהו מכיר את הפרטים - מה קרה שם?
התקבל בוואצאפ https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ecd3a45e8c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...53e3f84862.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...807ae1954a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...669beb160c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...71ce2e15c4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d48f019bfc.jpg
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
*דוברות המשטרה: יחידת חילוץ עציון יהודה (מחוז ש"י):*
מתנדבי יחידת החילוץ עציון-יהודה חילצו בצהרי השבת קבוצת ג'יפאים במדבר יהודה
מתנדבי יחידת החילוץ עציון-יהודה פעלו בצהרי השבת לחילוץ קבוצת מטיילי ג'יפים לאחר שהמדריך שהוביל את הקבוצה נפגע בתאונת דרכים בעומק השטח בסמוך לראס אל מנקושיה שבמדבר יהודה בין הג'יפ שלו לבין ג'יפ נוסף.
מפרטים ראשוניים עולה כי הג'יפ בו נהג מדריך הקבוצה, החל ככל הנראה להתדרדר מראש העלייה בה עמד. במהלך הניסיון לבלום את הג'יפ, נפגע המדריך כבן 77 מפגיעת הג'יפ בג'יפ אחר. מטייל נוסף כבן 63 נפגע גם כן באורח קל.
שני הנפגעים פונו במסוק חיל האוויר לבית החולים הדסה הר הצופים כאשר מדריך הקבוצה סובל מחבלת בטן וחזה ומצבו הוגדר בינוני.
מתנדבי יחידת החילוץ חברו אל קבוצת המטיילים, וסייעו בארגון הקבוצה וחילוצה מתוך עומק השטח דרך הנתיבים הבטוחים לנסיעה עד למקום מבטחים.
לא התהפכות.
פצוע אחד קל ואחד בינוני שמצבו השתפר במהירות. כנראה ישוחרר היום או מקסימום מחר מביה"ח.
באירוע מסוג כזה, קודם כל - טיפול ראשוני אם אפשר, ופינוי נפגעים אם צריך.
בשלב הראשון קשה להעריך חומרת פגיעות, ולכן פצוע עם פגיעות בטן וחזה בסיטואציה כזו של שטח קשה שאמבולנס לא יכול להגיע וכל שנייה עלולה להיות קריטית, מוגדר כ"קשה" ומפונה במסוק - וכך היה. מסוק של 669 פינה להדסה עין כרם.
שם הגדרת הפגיעה ירדה לבינונית ובינתים הבחור מתאושש במהירות.
לגבי קבוצת מטיילים - מי שמטייל עם מדריך סביר להניח שלא מכיר את השטח ולא בקי בניווט.
במקרה הזה שני מדריכים אחרים הגיעו למקום האירוע במהירות והוציאו את הקבוצה מהשטח בבטחה - ולא יחידת החילוץ, שהגיעה על פי נוהל - ובפועל לא נדרשה לחלץ אף אחד.
החלמה מהירה ובריאות איתנה לפצועים, שנה טובה וחתימה טובה לכולם.
לא מתווכח עם גדולים ממני בענייני תעופה.... אני מקסימום עפתי מהכיתה.
אבל למיטב זכרוני יחידה 669 שייכת לחיל האויר.
דרור,
יודעים מה קרה?
מדוע הרכב התדרדר (תקלה טכנית / טעות אנוש)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עד כאן מה שאני יכול לספר.
ושלא תהיה במתח נוסף - השבוע לא :)
(עריכה - נמחק לבקשת הכותב)
תודה
באמת הגיע הזמן שיחייבו לעשות רשיון להפעלת כננת ויפסיקו את הקרקס הזה.
הדבקתי כאן קטע לא ערוך קודם ונאלצתי למחוק. אני מדביק מחדש את החלק החשוב בלבד של הלקחים (בגדול הרכב התדרדר בזמן התארגנות לחילוץ כאשר הנהג מחוץ לרכב).
מוצא לנכון להדגיש את הנקודות הבאות:
ידוע לנו שמשיכה עם כננת מתבצעת כשהרכב לא בפרקינג - מחשש לגזור את הפין שמחזיק את הרכב.
עם זאת אסור להשאיר רכב על הנדברקס בלבד בשום מצב. הבלם מתקרר, מתכווץ ואז הרכב עלול להידרדר.
לכן, אם חייבים לצאת מהרכב, יש למקם אותו בשיפוע מתון ככל האפשר ובמידת הצורך להשתמש ברצועת הארכה לכננת. בנוסף יש לשים בפרקינג + לדאוג לאבטוח גלגלים עם אבנים + שאחד המשתתפים יישב במקומכם ברכב עם רגל על הברקס. רק אז - ואחרי שכל הצופים מסביב הורחקו - אפשר לשחרר את הפרקינג ולהתחיל במשיכה.
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
הרבה תודות.
אני חושב שמעבר לצהוב ולסקרנות, יש חשיבות גדולה בלחלוק מידע כזה.
זה מרענן ומזכיר ואני בטוח שיש הרבה מה ללמוד מארועים כאלו ( אם אני מבין מהרמזים מה קרה שם)
בדיפנדר/דיסקברי בלם החניה יושב על גל ההינע ולפני הדיפרנציאל האחורי. ככה שאובדן אחיזה בצד אחד מאפשר לרכב להתקדם באופן חופשי גם עם בלם.
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
לגבי דיפנדר /דיסקו:
בהנחה שגל ההינע נעול, אבדן אחיזה בגלגל אחד לא מספיק לייצר תנועה, התנועה צריכה לעבור לגלגל השני.
צריך שגלגל אחד ינוע קדימה והשני אחורה.
אם הנחת היסוד היא שבלם החנייה חלש, טענתך יכולה להתקיים.
ואם כבר, אז לנעול דיפרנציאל מרכזי עם הפעלת בלם החנייה תכיל (אולי נכון יותר להגיד "תשפר", כי בכל מקרה למעט מצב בו הדיפ המרכזי בניוטרל הבלם חנייה תקף על גל ההינע הקדמי) את בלם החנייה גם על הגלגלים הקדמיים.
ואגב טיפ, שכבר שציינתי פה כמה פעמים, בפולריס ריינג'ר הפעלת בלם חנייה נועלת גם את הדיפרנציאל האחורי, גם שם בלם החנייה עובד על גל ההינע לפני הדיפרנציאל.
אם אתם רוצים ללמוד להפעיל כננת זה באמת מבורך.
נראה לי מיותר ויומרני לנתח מקרה שאת פרטיו אנחנו לא מכירים ממקור ראשון.
נראה כמו סתם יצר רכלנות מאשר נסיון להפיק לקחים.
תהיו בטוחים רק שאם זה קרה להם זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו גם אם נכיר את הנוהלים ונעבור הכשרה.
מדובר על אנשים מנוסים שיתכן וטעו או שכחו או שקרתה תקלה טכנית. באמת לא יודע.
קורה לעיתים גם לטובים ביותר.
איחולי החלמה מלאה לפצועים.
669 זאת יחידת החילוץ וההצלה של טייסי ח"א (לאחר נטישה).
הפלטפורמה שמטיסה אותם זה ינשוף או יסעור (חדר מיון מעופף).
גם "ירוקים" זכו לשרות החילוץ שלהם בכל מיני סיטואציות לא נעימות בשטח האויב.
כמובן שבזמן שיגרה הם משתתפים בכל חילוץ אזרחי מורכב (בים, ביבשה),
אפילו בתאונות דרכים רבי נפגעים.
רענן