סיפור של התחלה מכלום, כישרון, נחישות ואומץ
Printable View
סיפור של התחלה מכלום, כישרון, נחישות ואומץ
תודה על ההמלצה, בהחלט צפיה ראויה.
קצת הפריע לי חוסר ההקפדה על רצף היסטורי: התקופה שבין הקארטים לפורמולה 1, איך יצא מההתנגשות בקיר הצמיגים, מה קרה בחמש השנים שפרארי ניצחה בהן ומה הביא לפרישה שלו. כאילו הסרט מיועד למי שבמילא מכיר את הפרטים.
עדיין מרתק ועם סוף עצוב כל כך.
לגבי מה הביא לפרישה דווקא מוסבר. אבל בלי ספוילרים לאחרים.
סרט יפה מאד, כמו כל האחרים בקו הזה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לדעתי סרט ברמה נמוכה מאד, נטפליקס מסוגלים להרבה יותר.
כשרון מדהים , חבל לי שלא עקבתי אחרי F1 בתקופה הזאת.
מחכה לסרטון על וולנטינו רוסי אחרי שפרש , וולנטינו היה השומאכר של מירוצי האופנועים, הוא היה כריזמטי בצורה מדהימה ,נתן שאו מטורף.
הסרט בסדר.
אני לא אהבתי את שומי בימיו כנהג. הוא לא ספורטיבי ועשה כל טריק מלוכלך בדרך לניצחון.
לא חשוב כמה אתה נוהג טוב, אם אתה מסכל באלימות נהגים מתחרים אתה לא ספורטיבי.
אף פעם לא הייתי אוהד אדוק של F1.
די משעמם אותי לצפות במרוץ שלם. זה מרגיש כמו סוג של כדורגל.
מה שכתבתי היה על סמך התעניינות כללית ומרוחקת מהספורט.
כל מיני תקריות שלו שסוקרו ולא החמיאו להתנהגות הספורטיבית שלו.
בקיצור,
קראת באיזה שהוא מקום ואפילו אהמר על טור של רוני אהרונוביץ.
מכיוון שזה התחביב העיקרי שלי (לצערי לא העיסוק שלי) מאז שאני ילד,
צופה אדוק בפורמולה 1 (ולא רק, יש עכשיו פורמלה W לנשים בלבד שהרבה יותר מעניין) בלייב ,
יכול להגיד שהוא היה אחד מהנהגים הטובים ביותר אי פעם (לצד סנה) ולמעט 2 תקריות שנויות במחלוקת,
אין מעבר לזה שום התנהגות לא ספורטיבית! למעט נחישות להיות בקצה, ומעט מעבר, בכל מירוץ ובכל הקפה.
כנראה שמי שצועד בעקבותי היום, זה מקס וורסטפן.
רענן
בין המנצחות תערך תחרות חניה ברוורס.
אותי אישית מעניין הקרבות נהיגה עם רכבים זהים
(לכן אני מאד נהנה לראות מירוצי קארטינג מאירופה וליגות של נהגים צעירים ונועזים)
לגבי אסטרטגיה וטקטיקה,
אין ספק שזה ניהול מרתק עם קבלת החלטות בשברירי שניה (בזמן מירוץ).
דוגמה מהמירוץ האחרון ברוסיה שנוריס הוביל כל המירוץ כמעט
ובהקפות האחרונות שהחל גשם , המילטון שמע להמלצת המנהל והחליף לצמיגי גשם,
נוריס החליט עם תחושות בטן שהוא יכול לסיים ולנצח את המירוץ עם צמיגי סליקס.
התוצאה, ההימור והנועזות לא השתלמו, אסטרטגיה ומשמעת ניצחו.
לא חושב שבכלל התכוונו לנתח ולהציג את היכולת שלו ("מירוצית" כמו שציינת),
אלא יותר להציגו כבן אדם ואיש משפחה מחוץ למסלול.
רענן
עונת מירוצים מדהימה בפורמולה 1, איזה מתח.
נהייתי להפתעתי אוהד של המילטון, וורסטאפן עבר את גבול הספורטיביות הסבירה..
למקס לא היה רק מזל (עם הסייפטי שיצאה בהקפה 53), אלא השגחה "עליונה" (בדמות מנהל מירוץ מבולבל ולחיץ). אני בכלל איש של מקלארן, אבל לא ככה היה צריך לזכות באליפות. שורה של החלטות שיפוטיות שגויות שהשתנו תוכ תנועה (ב150 קמש...) הכריעו את האליפות.
זה היה סיום בטעם רע לעונה, מרגיש כמו תוכנית ריאליטי (שלא לומר wwf) עם התערבות של ההפקה בגמר כדי להכריע את זהות המנצח. מקס היה נחות לכל אורך הסופהש, ו5 הקפות לסיום עם פער יציב של 11 שניות, היה ברור שלרדבול כבר לא נותרו שפנים לשלוף מהכובע והסיפור גמור.
משלים את המגמה שהחלה כשמדיה ליברטי נכנסו לעניינים וDTS נהייתה חשובה יותר מהספורט.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
לגמרי. מה בכלל הקטע הזה של לדחוף את מי שעוקף אותך בקו החיצוני אל מחוץ למסלול, זה פטנט שוורסטאפן המציא? ככה יראו מעכשיו כל המרוצים?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הפורמולה1 היא צל עצמה מבחינת העניין לעומת פעם
, בעיקר בגלל העקיפות או יותר נכון האין עקיפות , וכשהן כבר כן קורות הן נראות ככה
לפני 20 שנה המכוניות היו יצור זריז 60% באורך ו 60% ברוחב. היום הן מפלצות והתוצאה של זה שכמות העקיפות היא חלקיק ממה שהיה
התוצאה נקבעת לפי הפול פוזשן ולפי אסטרטגית החלפת הצמיגים שלך .
לנמרות שהסידרה בנטפליקס מעניינת ( בגלל האנשים בעיקר ) המירוץ משעמם
Sent from my iPhone using Tapatalk
ההחלטות השיפוטיות היו תקינות לחלוטין ועפ"י התקנון !
אם היו מושכים עוד הקפה אחרי רכב הבטיחות לדגל השחמט כאשר המסלול נקי ,
זאת הייתה התערבות שיפוטית ומתן האליפות להמילטון .
אפילו המילטון (כל הכבוד לו) התגבר על כך ובא לברך את וורסטפן.
הוא יודע שניהול המירוצים במרצדס והעדר התגובה המהירה שלהם, לקחה ממנו את האליפות.
דווקא סיום עונה מרתק
רענן
מניח שאתה צודק
אבל גם (51 שנים של פרארי נראות ככה ):
קובץ מצורף 136413
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצ"ב ניתוח של סגנון הנהיגה של וורסטאפן, ספציפית בסוגיית העקיפות:
https://www.youtube.com/watch?v=iJO3...annel=Driver61
הפרשן קורא לזה Dive bombing, הינו תמרון שבו וורסטאפן חותך לאפקס ובולם מאוחר מאוד מתוך כוונה לחסום את הנהג שלפניו ולאלץ אותו להרחיב את קו הפניה אל מחוץ למסלול או לבלום.
זה בהגדרה איטי יותר מאשר פניה רגילה אבל המטרה כאן היא עקיפה, לא זמני הקפה.
חוות הדעת של הפרשן היא שזה תמרון נפוץ ולגיטימי כל עוד הנהג העוקף מצליח להישאר בעצמו על המסלול, וכל עוד הוא הצליח באמת להקדים את הנהג הנעקף, אף מול אף, לתוך האפקס (ולא נדחף לו מאחורה בין הגלגלים).
לא תמיד וורסטאפן עמד בשני התנאים האלו, ואז השאלה היא לשיפוט שלא היה מספיק חד.
הוא מסכם שהבעיה היא לא האגרסיביות של וורסטאפן אלא שהחוקים דורשים חידוד בהתייחס לטקטיקה שלו.
תכלס עונה מרתקת ודרמטית, נראה איזה מטעמים נטפליקס יעשו ממנה.
הבעיה לא עם וורסטפן. אלא עם השופטים שנתנו ונותנים לו הנחות
כמו שמגדלים ילד מפונק שחושב שהכל מותר לו.
מה הסיבה שנותנים לו הנחות , זה כבר פרשנות ואפילו יש דעות על קונספירציה לשבור את ההגמוניה של מרצדס והמילטון.
זה התחיל איך שנכנס לפורמולה 1 והיה מזגזג תחת בלימה לפני פניה כאילו הוא תכף מאבד שליטה.
הזהירו אותו רק אחרי הרבה פעמים שלא אפשר כך עקיפה.
בכלל אולי זה נובע מהקפיצה שלו מקרטינג ישר לפורמולה 1 בלי לעבור דרך פורמולה נחותה יותר
(היום זה כבר לא אפשרי וחייבים לצבור נקודות בפורמולה נחותה יותר בשביל רישיון ל F1 ).
בקרטינג הסגנון נהיגה שלו נפוץ (נקרא "הישענות") , שם דוחפים ודוחקים,
בעיקר זה קורה מריבוי המשתתפים, עלות זולה (יחסית) של הקרטיניג, מיגון צדדי לקרטיניג.
כך שרכב שנדחק ועף החוצה, בד"כ חוזר למסלול וממשיך להתחרות כרגיל בלי נזק שגורם לפרישה.
רענן