-
רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
50-55k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? רכישה בלבד,
לוקח בחשבון בערך 10k נוספים לתקופה הראשונה
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
אמור להכיל 2 מבוגרים ו 3 ילדים, בהתחלה לא סביר לינת שטח לפחות לא בכמה שנים הקרובות.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מניח שבסה״כ 12k בערך, שליש טיול שני שליש נסיעה רגילה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
זה רכב שיהיה רכב ראשון עבור נסיעות משפחתיות, גם אם נסיעות יחסית קצרות. כמה ימים ללא רכב לא אמור להיות בעיה בהנחה שזה לא תדיר.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מניח שכל התחזוקה תתבצע במוסך\בעלי מקצוע.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
כן, גר במרכז.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
הכיוון הוא לטיולים דרגת קושי קלה מקסימום בינונית, לא רואה עכשיו איך אני עושה טיול אקסטרים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
כרגע אין.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא משנה, מכיוון שיהיה בשימוש גם בנסיעות של היום יום מעדיף צריכת דלק סבירה.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
5 דלתות לא טנדר.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
שואף לכמה שיותר חדש מכיוון שהוא גם לנסיעות יום יומיות.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
לפי מה שקראתי עד כה נראה כי יש כמה אפשרויות עם זאת יש כאלה שלא יגדירו את הרכבים כרכב שטח
- גראנד ויטארה
- פורסטר
- סאניאנג רקסטון
אשמח לחוות דעת שלכם.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
שלום וברוך הבא,
נראה שעשית שיעורי ביית וחשוב שסיפקת מידע ממוקד בתשובות לשאלון - זה בהחלט עוזר לסייע לך.
סיכום קצר שלי:
רכב למשפה של 5 נפשות, רמת טיול קלה-בינונית, ללא ציוד רב (ללא לינת שטח), נסועה מועטה יחסית (8000 קמ לשנה ללא טיולים לפי חישוב זריז), גיר אוטומטי (מוריד את הדאסטר דיזל מהרשימה), הרכב ישמש גם כרכב ראשי בביית.
הכיוון של סובארו (פורסטר אבל לא הייתי פוסל גם XV שכנראה יאפשר שנתון חדש יותר) וגרנד ויטרה - לדעתי נכון.
הרקסטון יכול להיות גם בחירה טובה, קצת פחות פופולרי אבל זה יאפשר כנראה למצוא רכב חדש יחסית ובהחלט יאפשר רמת טיולים מתאימה לדרישה ואולי אפילו יותר, להבנתי הרכב גבוה ומרווח יותר מהאפשרויות הקודמות.
בקיצור - אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכתבת בעצמך.
הייתי מתחיל לחפש בלוחות, ומתחיל לחוש את מצב השוק - אילו רכבים מוצעים למכירה באילו מחירים, לא להתבייש להתייעץ כאן עם כל רעיון / מומעד נוסף שיעלה או לגבי רכבים ספציפיים שמצאת בלוחות.
בהצלחה!
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
שלום וברוך הבא,
נראה שעשית שיעורי ביית וחשוב שסיפקת מידע ממוקד בתשובות לשאלון - זה בהחלט עוזר לסייע לך.
סיכום קצר שלי:
רכב למשפה של 5 נפשות, רמת טיול קלה-בינונית, ללא ציוד רב (ללא לינת שטח), נסועה מועטה יחסית (8000 קמ לשנה ללא טיולים לפי חישוב זריז), גיר אוטומטי (מוריד את הדאסטר דיזל מהרשימה), הרכב ישמש גם כרכב ראשי בביית.
הכיוון של סובארו (פורסטר אבל לא הייתי פוסל גם XV שכנראה יאפשר שנתון חדש יותר) וגרנד ויטרה - לדעתי נכון.
הרקסטון יכול להיות גם בחירה טובה, קצת פחות פופולרי אבל זה יאפשר כנראה למצוא רכב חדש יחסית ובהחלט יאפשר רמת טיולים מתאימה לדרישה ואולי אפילו יותר, להבנתי הרכב גבוה ומרווח יותר מהאפשרויות הקודמות.
בקיצור - אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכתבת בעצמך.
הייתי מתחיל לחפש בלוחות, ומתחיל לחוש את מצב השוק - אילו רכבים מוצעים למכירה באילו מחירים, לא להתבייש להתייעץ כאן עם כל רעיון / מומעד נוסף שיעלה או לגבי רכבים ספציפיים שמצאת בלוחות.
בהצלחה!
שאלה כללית נוספת, האם ברגע שעוברים מרכב פרטי לג׳יפ, האם משנים מוסך? או שלרוב מוסך שמטפל ברכב פרטי גם מטפל ברכבי שטח?
מה שכן גורם לי קצת ריחוק מהרקסטון זה שאני חייתי על האמירה של ״רק יפני, תתרחק מצרפתי״ ואין לי מושג לגבי סאניאנג הקוריאני (אני זוכר שעל זה אמרו סבבה). כן חשוב לי האמינות אחרי הכל, אבל אין לי מושג מה העלויות ברכב כזה, ממוצע, יקר וכו׳.
תודה על המידע :)
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
לגבי מוסך - חשוב מאד שיהיה איש מקצוע המכיר היטב את הרכב.
ככלל - תחזוקת רכב שטח יקרה יקרה יותר מתחזוקת פרייבט - מצד אחד יש יותר מכלולים ברכב שעובדים קשה ומצד שני - הנסיעה בשטח, קפיצות ורעידות על אבנים, מכות פה ושם וכו' - מוסיפים לבלאי הטבעי. לרוב צריך לדעת יותר מאשר להחליף שמן / פילטר וכו'. ישנן תקלות אופייניות לרכבים מסויימים וצריך לדעת לזהות מהר ויעיל תקלות המתפתחות ברכב. ישנם מוסכים שונים המתמחים ברכבים מסויימים וישנם בעלי מקצוע טובים לסוגי רכב מסויימים. בבוא היוםף, לאחר הרכישה, תוכל להתייעץ לגבי מוסך מתאים באזור מגוריך המכיר את הרכב הנבחר.
כהכנה נפשית - תתכונן להוציא הרבה יותר על תחזוקת הרכב (לעומת פרייבט שאתה מכיר), זה תחביב נפלא אבל לא זול :)
לגבי רקסטון ספציפית - אשאיר למי שמכיר את הרכב לענות, אני אישית לא מכיר וגם לא היה אצלנו בקבוצות שאני נוסע עימם רכב כזה.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
התכוננתי נפשית לפני שפתחתי את הפוסט ;)
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
מבחינת התמודדות בשטח, גרנד ויטרה עדיף
על סוברו כיון שיש לו הילוך כח.
בשניהם ניתן להתקין מערכת גז שתוזיל
עלויות נסיעה.
הרקסטון ברובם דיזל ושתיין לא קטן. ומניסיון של חבר קרוב
יש בעיות בהשגת חלפים והרבה מוסכים לא אוהבים לטפל בהם.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אני אנסה למנוע ממך טעות יקרה.
אתה כותב שטח קל בינוני.
אתה יודע על מה מדובר? אתה מבין שמטיול אופייני על שבילים מסומנים (שום אקסטרים ושום מילה) בנגב (כלומר רוב הטיולים במאגר המסלולים באתר) סובארו לא יחזור בחתיכה אחת?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
את זה לא ידעתי, ואני מודה לך על הערה הזאת. האם גראנד ויטארה יעבור אותם כמו שצריך?
האם יש המלצות נוספות?
האם כדאי למתוח את התקציב או שעדיף להסתפק בזה שפחות ייכאב כשיקבל מכה בכנף? :)
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
גרנד ויטרה - נחשב כאן המינימום למסלולים מסוג זה. גם בזכות הילוך הכוח וגם בגלל המבנה באופן כללי.
בנוסף - משפחה עם שלושה ילדים ללא ציוד לינה - זה עדיין דורש רכב גדול.
גרנד ויטרה יהיה טיפה צפוף. תחשוב על הילד שיושב באמצע. לא נעים ובמיוחד היום שבערך עד הבר מצווה צריך לשבת בבוסטר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Opk
אני חייתי על האמירה של ״רק יפני, תתרחק מצרפתי״....... כן חשוב לי האמינות אחרי הכל, אבל אין לי מושג מה העלויות ברכב כזה, ממוצע, יקר וכו׳.
תפריד בין אמינות לבין עלויות אחזקה.
דווקא הכלי היפני הכי נחשב בשוק שרחוק מאוד מהתקציב שלך, עם מוניטין אמינות אגדי שבחלקו/רובו די מוצדק, הוא גם היקר ביותר לאחזקה.
-
רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
גראנד ויטארה לא טוב בהרבה מהפורסטר והדאסטר, אמנם מגיע עם מצב low שזה מצויין, מאידך גם לאחר הגבהה נמוך להחריד, מלחך ומגרד, מחייב לנסוע לאט ועל ביצים.
אני עם פורסטר מוגבה ב3 סמ וממוגן, והפרטנר לטיולים עם גרנד ויטארה מוגבהת במקור 5 סמ וכנראה שקעה מעט מאז, וממוגנת, וכל פעם אני מופתע עד כמה הג.ו נמוכה וצריך להיזהר עליה בשבילים בהם הפורסטר מגהץ ורץ בלי ציוצים.
כל הקטגוריה הזו גבולית לטיולי מדבר אמיתיים, ורצוי נהג שמכיר השטח והמעלות הבעייתיים ויודע מה לעקוף וגם הוא יכול לטעות, לנהג טרי בשטח עדיף רכב עם שולי ביטחון גדולים יותר.
לרכב ראשון בבית במצב השוק 4*4 כיום, התקציב שלך גבולי עד לא מעשי, ויאפשר כנראה רק כלים עייפים.
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
מה כן מעשי? איזה תקציב כן יכול לענות לדרישות? ומה ההיצע באותו תקציב?
תודה.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אם אילו רכבים אתה מטייל? אם בכלל?
אם אין לך עוד חבורה, אני מבטיח שכל רכב שתקנה יהיה לו מועדון מטייל שייקח אותך מעבר למה שציפית.
אני גם מחפש רכב אותו תקציב כמוך - אבל אני קצת יותר "מחפש הרפתקאות".
למקרה שלך הייתי בודק על ליברטי עד שנת 2007, גראנד ויטארה...
אם מחפש משהו יותר גדול אז אולי טרופר? פאגרו קינג שהם קצת יותר ישנים (2003-2004)
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
גראנד ויטארה ראיתי כל מיני, לגבי ההמלצות היא להתרחק מ 2008-2009 אם אני לא טועה בגלל תקלה בבלוק בדגם ה 2.4 וגם אז אני רואה +-75k (אני יכול למשוך לשם).
חייב לציין שזה סוויץ שונה בראש שאתה קונה רכב בכזה סכום ולוקח בחשבון מראש שכנראה יידפק פה ושם(שלא נדבר על שריטות), מעניין.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
לגבי גראנד ויטארה, לא הגדרת שנתונים ויש הבדלים משמעותיים בין הדורות מבחינת יכולות שטח לטובת הישנים, ונוחות לטובת החדשים יותר.
יש גם דגם מנוע ספציפי שצריך להזהר איתו בגלל בעיות של סדקים בבלוק (לא זוכר איזה, מופיע פה בפורום לא מעט), זה לא רלוונטי לאחרים ...
עריכה: אני רואה שציינו לפני את דגם המנוע הבעייתי ...
-
רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
בעיית הבלוק בגרנד ויטארה 2.4 היא לטווח רחב יותר של שנים ולא רק ל2008-2009.
לא בגלל זה הייתי נמנע מגרנד ויטארה, אבל הייתי בודק במוסך שטח שמכיר הדגם.
כמעט לכל דגם ולכל יצרן יש את המחלות שלו, כדאי להכירן ולהיות מודע להן במהלך הבדיקה.
תמצא רכב יפה שעושה לך את זה ובהתאם לדגם תתעניין מה נקודות החולשה אותן יש לבדוק.
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Opk
מה כן מעשי? איזה תקציב כן יכול לענות לדרישות? ומה ההיצע באותו תקציב?
אני מציע לך לא לקפוץ מהר מדי למסקנות ולא לנהוג בפזיזות, קח כמה נשימות ארוכות ואל תמהר לפסול על הסף אפשרויות שעולות ונופלות כאן.
אם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) להערה של אסף לגבי הסובארו, צריך להבין שלהבנתי הוא התכוון שלא תיפול לפח המתבקש מהפרסומות שוטפות המוח של היבואן "4X4 אמיתי" וגו' - סובארו (XV / פורסטר) הינן בעלי יכולות שטח מוגבלות אבל בהחלט מתאימות לטעמי (אבל מודה שלא מניסיון אישי), לטיולים קלים ובידי נהג מיומן שמכיר את הרכב ואת מגבלותיו - ניתן יהיה גם לצלוח מכשול כזה או אחר המזדמן בעת טיול.
כנראה שהוא באמת לא מתאים לרוב הטיולים המפורטים אצלנו, ומתאימים לרכב שטח קשוח עם הילוך כח, אבל יש שפע של מסלולים בכל רחבי הארץ שניתן לעשות עם רכבים כאלו וגם אם קטע מסויים במסלול הינו בעייתי - בדרך כלל יש מעקף / שינוי מסלול שיאפשר טיול משפחתי עם הרכב.
אם תתחבר לתחביב הזה (וגם המשפחה תזרום ותאהב את הבילוי) - ייתכן ותגיע למסקנה שצריך לחשוב על שינוי כיוון ואז הדרישות והשיקולים יובילו לבחירה אחרת. עד אז - תהנה מרכב נח מאד בכביש המאפשר בילויים משפחתיים בטיולי טבע כמעו בכל חבלי הארץ (במיוחד לאחר שתלמד ותכיר את הרכב, תעבור השתלמות נהיגת שטח עימו ועם מגבלותיו).
בימים האחרונים טיילנו בדרום במספר דרכים ושבילים שבהחלט אינם קלים. בקבוצה היה גם דאסטר דיזל שהצליח לעשות את כל המסלול ובהחלט הפתיע לטובה. אז נכון שכנראה סובארו לא היה מצליח לעשות זאת, אבל נוכחנו לדעת שגם לאנדר-דוג כזה יש בהחלט אפשרות להפתיע.
בפורום שלנו יש נטייה מובנת להתייחס (לפעמים) לרכב רך יחסית וחסר הילוך כח ככזה שאינו מסוגל לתת לבעליו אפשרויות של טיולי שטח מהנים וכבר עלה מספר פעמים ויכוח סוער בנושא זה.
-
רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני אנסה למנוע ממך טעות יקרה.
אתה כותב שטח קל בינוני.
אתה יודע על מה מדובר? אתה מבין שמטיול אופייני על שבילים מסומנים (שום אקסטרים ושום מילה) בנגב (כלומר רוב הטיולים במאגר המסלולים באתר) סובארו לא יחזור בחתיכה אחת?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כמי שמוציא טיולים לפחות פעם פעמיים בחודש, ושבמרביתם משתתפים גם גיפונים, לא נתקלתי בפורסטרים / xv / דסטר, ש״נשברים״ וחוזרים על גרר.
הגיפונים מסוגלים לטייל בחלק גדול מהמסלולים בארץ ולהסב לבעליהם הנאה רבה.
ועם זאת, מדגיש שמטיילים בקבוצה מעורבת (גיפים וגיפונים) חשוב לבחור במסלולים שמתאימים לגיפונים (וכמו שכבר כתבתי, הם רבים).
אגב, אותו כלל תקף גם לגבי הטנדרים / suv עם ה 32-31״, שרוצים לטייל עם רנגלרים משופרים…
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
נכון. אבל חשוב שמי שחושב שהוא יכול לקחת איקסוי לטיול רגיל בנגב יבין שהוא יהיה מוגבל ומגביל. שזה לא רכב לשטח קל בינוני אלא לשטח קל בלבד. אני מציע לך ניר להסתכל במאגר המסלולים כאן בג'יפולוג שהוא די מייצג ומתוך הטיולים במדבר יהודה ובנגב לסמן לעצמך אילו מתאימים כמו שהם לאיקסוי ואילו לא.
אני יודע שעם הטנדר הסטנדרטי שלי יש לי אפשרות לטייל באמת ברוב המסלולים במאגר המסלולים באתר ואני גם מבין היטב לאן לא כדאי לי להיכנס וגם זה יש לא מעט. הטנדר על 31-32 עונה על הדרישה של קל-בינוני ללא אקסטרים. בדיוק מה שהוא ביקש. איקסוי לא. אבל אני מבין את ההבדל. אני חושש שפותח השרשור לא מבין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אכן אני לא הכי מבין את המשמעות כמו שצריך ככל הנראה ולכן פניתי אליכם :) אני שמח לשמוע את התשובות לשני הצדדים כי אני לומד מזה. עם זאת, עם כל המגבלות שציינתי, כן הייתי שמח לנסות לצאת קצת ממוקד יותר. אחד החסרונות במקרה שלי הוא שהוא צריך לשרת גם נסיעות יומיות / רכב ראשון לנסיעות משפחתיות. הייתי שמח לשמוע עוד רעיונות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
במקרה קבלתי אחה"צ את הלינק הזה:
https://www.facebook.com/groups/pish...2427799547719/
להבנתי הוא בתקציב שלך, וראיתי שציינת לא טנדר.
לא מכיר את האוטו.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
הייתי בהתלבטות דומה לשלך לפני שנה. בסוף הגדלתי קצת תקציב ורכשתי טנדר שלך כנראה לא מתאים.
חמישה נפשות שנוסעים לטייל כדאי שיהיה נוח ונעים ולכן תשקול SUV בגודל מלא.
מה שנכנס לך בתקציב ועדיין ישאיר אותך עם שנתון סביר של 2007+ יהיו:
1. פורד אקספלורר
2. ניסן פאת'פיינדר
3. סאניאנג רקסטון
לכל אחד פלוסים ומינוסים ומחלות משלו.
לא הייתי פוסל אף אחד מהם על הסף, מכוון לאוטו עם יד נמוכה, היסטוריית טיפולים וקמ עד 200 אלף.
כולם יביאו אותך ל-90% מהמסלולים.
בהצלחה.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אני יוסיף נתון שאולי יעזור קצת, כרגע אנחנו 2 מבוגרים ושני ילדים, אבל כנראה שהתא המשפחתי יגדל עד שנה הבאה. אז אני לא יודע כמה דחוף מקום ל 3 ילדים מאחורה לשלב של עכשיו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
מצד אחד, ייתכן שעוד שנה כבר תבין שלא כולם מתחברים לתחביב החדש ואינך צריך באמת רכב שטח.
מצד שני - רך נולד חדש בביית אומר גם תא מטען גדול (עגלה וכו') אבל גם צריך לזכור שלפחות כמה חודשים טובים הוא לא יצטרף לטיולי השטח וכנראה גם שאחד מבני המשפחה הבוגרים יישאר עימו בביית, כלומר נוצר לך מרווח של עוד כשנה-שנה וחצי שבהם אם יהיו טיולי שטח הם יהיו בהרכב מצומצם. בשלב הזה כבר תגבש דעה מוצקה לגבי הצרכים והדרישות מרכב השטח המתאים למשפחה ותוכל לקבל החלטה האם לשדרג / לשנות או להישאר עם הרכב שתרכוש היום.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
היי
שקול גם סובארו אאוטבק.
מנסיון של 10 שנים - רכב בול לצרכים שלך.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
לאחר חשיבה, מניח שמה שאני מחפש זה רכב שבילים (קל/ קל בינוני) לפחות בשלב הנוכחי. אחרי הרבה קריאה פה נראה שהרבה ירימו גבה על יכולות רכבי ה-suv פה. כרגע מה שמוצא חן בעיניי זה הגראנד ויטארה אך על פניו הוא נראה צפוף מאחורה בהנחה שאני מתכנן לשים 3 כסאות מאחורה. האם יש המלצות נוספות? איך הפורסטר מאחורה? האוטבק כנראה מתאימה אבל גדולה מדי. בנוסף מחפש שנתון מעל 2014 והתקציב גדל בהתאם לכיוון ה 80-90k לא כולל יישור קו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
כל עוד אתה מבין המגבלות ויש תיאום ציפיות לגבי היכולות שטח אז תוכל להינות מהם.
לגבי המקום לשלושה כסאות, אין תחליף למדידה בפועל, אם תציין מאיזה איזור אתה, אני מניח שיהיה מחברי הפורום אליו תוכל לקפוץ למדידה.
הילדים אצלי כבר מזמן לא בכסאות אך למיטב זכרוני יש מידות שונות ויתכן שיש מקום לשקול לקנות כיסאות במידה לא מוגזמת, ברוב הרכבים בקטגוריה 3 כסאות מרווחים לא נכנסים לרוחב.
Asaf-a
אסף.א
-
רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
מיקום מרכז(הרי פתח תקווה ;) ) אבל לפני שאני מטריח אנשים בכל מקרה הייתי רוצה להיסגר על דגם/2 אני כן יכול להגיד שהצריכת דלק של הגראנד ויטארה גורמת לי להרים גבה עם זה שהנסיעה לא תהיה מרובה במיוחד, בתקופה של היום כל דבר נכון לעכשיו, יכול להיות מחר אני יחזור לעבוד מהמשרד והנסיעה תהיה יותר מרובה עם זאת לא צופה לעבור את ה 10k בשנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Opk
לא צופה לעבור את ה 10k בשנה.
אז בו נעשה לרגע חשבון מקורב וזריז.
נניח מחיר ליטר קבוע של 6 שח לליטר.
10,000 קמ לשנה ברכב שעושה 1:10 -> 1000 ליטר כלומר 6000 שח.
10,000 קמ לשנה ברכב שעושה 1:7 -> 1400 ליטר (בערך) כלומר 8400 שח.
החיסכון השנתי בין שני המקרים התיאורטיים הללו הוא 2400 שח או 200 שח לחודש. לא מזלזל בסכום הזה, אבל אם תביא בחשבון שעלות התחזוקה של רכב שטח גבוהה הרבה יותר מתחזוקת פרייבט, לטעמי עדיף למצוא רכב אמין ושמור היטב ואז החיסכון יהיה משמעותי יותר מהפרש ההוצאה על דלק.
אם הנסועה השנתית שלך היא נמוכה יותר (נניח לכיוון ה- 8000 לשנה) אזי ההפרש הופך להיות זניח עוד יותר.
-
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
כרגע מבחינתי אני רואה 2 אופציות והייתי שמח לשמוע חוות דעת שלכם, האפשרויות כרגע שאני חושב גם לפי היצע ושנתון גבוה יחסית בתקציב שלי, סובארו למניהם(נוטה לפורסטר) וסוזוקי.
כן הייתי שמח לשמוע את דעתכם בנושא, גם השוואה יכולה לעזור(בהתאם לצרכים כמו מרווח מאחורה לילדים). נכון ש 2400 בשנה זה לא הביג דיל אבל זה גם שיקול, לא רוצה להתחיל לחשב כמה אני נוסע, כרגע אני עדיין בחשיבה הזאת אם אני עובר ל 1/7 שהיום אני עושה אחד ל 12 בערך.
Sent from my iPhone using Tapatalk